پنجشنبه ۱۷ خردادساعت ۱۰:۵۵Jun 2024 6
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۰۹:۳۲    
نرم افزار زیارت عتبات عالیات برگرفته از کتاب زیارت عتبات عالیات اثر آیت الله ری شهری راهی بازار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۸:۵۱    
رییس ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: همه ما مهر امام حسین (ع) را در دل داریم و یکی از بهترین مدل ها برای ایجاد وحدت بیشتر برگزاری جشنواره های ادبی به ویژه شعر در سطح ملی و بین ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۴:۲۲    
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان گفت: برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی موجب بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۲۰:۰۰    
نشست علمی بیست وسومین یادروز حافظ با موضوع حافظ و انسانِ دیروز و امروز ، در شیراز برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۹:۵۰    
رئیس شورای انجمن معلمان زبان ادبیات فارسی خوزستان گفت: واژه ها نزد حافظ همچون دانه های یاقوتی هستند که هنرمندانه آنها را کنار هم چیده و یک دنیا معنی آفریده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۷:۳۶    
یوسب چاخواشویلی، سفیر گرجستان در ایران گفت: کلیسایی که در قبرستان دولاب وجود دارد تنها کلیسایی است که معماری آن بسیار شبیه کلیساهایی است که در گرجستان وجود دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۷:۰۶    
عبدالجبار کاکایی در شب شعر تهران گفت: پایتخت های اروپایی نماد فلسفه و تفکر هستند و امیدواریم روزی تهران هم اینگونه باشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۳۷    
نخستین جلسه داوری نهایی پنجمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها به همت کانون افسانه ها از فرهنگسرای ارسباران در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۳۲    
سامانه قدیم صدور مجوز کتاب تا پایان آذرماه 1398 فعال است و پس از آن تاریخ مسدود خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۶:۲۷    
بیستم مهرماه، همزمان با روز بزرگداشت حافظ، چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب چهارمحال و بختیاری با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۵۳    
به گفته معاون فرهنگی ورزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساز و کار تصمیم گیری درباره کارگروه کتاب های دینی نیاز به همکاری نهادهای حوزوی دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۵۳    
کتاب تغذیه در بیماری ها ، با اشاره به عوامل داخلی و خارجی موثر بر رفتارهای غذایی، تأثیر تغذیه بر سلامت و روند بیماری ها را بررسی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۴۸    
کتاب اچ آی وی، امید و آگاهی تألیف امیرحسین شیرپور، با اشاره به کلیات، تاریخچه و پژوهش های صورت گرفته درباره این بیماری ، روش هایی برای افزایش امید به زندگی در فرد مبتلا و خانواده اش، بیان می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۴۸    
کتاب اصول فیزیولوژی تنفس ، ضمن معرفی ساختار و عملکرد پیچیده دستگاه تنفس، ارتباط و نحوه تبادل این دستگاه مهم و حیاتی را با دیگر ارگان ها همچون سیستم گردش خون تشریح می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۴۳    
شهناز علیپوری، نویسنده کتاب سیاست، اجتماع، نقاشی معاصر ، تاکید کرد: لازمه بررسی و درک صحیح یک اثر هنری، بررسی تاریخ تحلیلی و توصیفی آن است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۳۸    
در گزارش پیش رو به آثار پیتر هاندکه برنده نوبل ادبیات 2019 که به فارسی ترجمه شده است پرداختیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۳۸    
آیین معرفی کتاب جامعه و بازار در عصر ناصری نوشته فیاض زاهد و هدی موسوی چهارشنبه 24 مهر با سخنرانی منصوره اتحادیه، سعید لیلاز، نعمت احمدی نسب و نویسندگان کتاب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۲۸    
محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر حوزه ادبیات آئینی در سوگواره عاشورایی سوره های صغیر عاشورا در شیراز، گفت: اولین درسی که می توان از واقعه عاشورا و از حضرت علی اصغر (ع) گرفت ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۲۳    
یک کارشناس در عرصه نفت و گاز معتقد است؛ یکی از آسیب های جبران ناپذیر آلاینده های نفتی و گازی، تولد کودکان ناقص العضو ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۰۳    
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تلاش دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت کتاب کافی نیست و نهادهای فرهنگی باید رسالت پررنگ تری را در حوزه کتابخوانی ایفا کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۳:۵۸    
سیدجواد طباطبایی در کتاب ملاحظات درباره دانشگاه تاکید می کند که یک دانشگاه ملی ناظر بر حوزه مصالح عمومی کشور است و هیچ عملی برای کشور و حتی گروه های سیاسی اجتماعی کشور بدعاقبت تر از تصرف در حسن جریان ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۵۸    
رونمایی و نقد و بررسی دو مجموعه هایکو، سروده محسن مرتضوی میلانی با عنوان خواب است، پروانه، پای شمع و از گل پرورده، به هزاران ناز، ببویم ، مهرآفتاب ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۵۳    
علیرضا مظفری، استاد دانشگاه معتقد است که تصحیح هوشنگ ابتهاج از دیوان حافظ ذوقی است؛ از این رو به دل می نشیند اما این تصحیح چندان علمی نیست و به همین دلیل در مراکز آکادمیک بیشتر از تصحیح خانلری ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۵۳    
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از برآورد و گزارش تعداد و میزان اسناد در اختیار دستگاه های کشور خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۴۸    
سعید رهنمایی معتقد است حضور کتاب فروشان در نمایشگاه های استانی دردی از اقتصاد ضعیف نشر دوا نمی کند و اساسا لزومی ندارد مردم را از کتاب فروشی ها به نمایشگاه های کتاب هدایت کنیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۳۹    
شماره 22 مجله حافظ پژوهی به مناسبت یادروز حافظ منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۳۴    
نشست نقد و بررسی کتاب شمایل نگاری صور نجومی در آثار هنر اسلامی دوشنبه، بیست ودوم مهرماه در سرای اهل قلم برگزار خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۲۹    
ناهید معتمدی، در آیین رونمایی از مجموعه کتاب های بچه های آبی، بر نقش سازنده ادبیات بر کودکان کار، کودکان با نیازهای ویژه و کودکان آسیب دیده از مشکلات خانوادگی و اجتماعی تاکید کرد و گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۹    
جایزه لیلی، اولین جایزه بهترین رمان عاشقانه ایرانی است که به همت انجمن نویسندگان عامه پسند برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۱۹    
کتاب در غبار خویش شامل گزیده اشعار عبدالله صالحی سمنانی با مقدمه مهرداد اوستا به اهتمام حسن یعقوبی، گردآوری و به همت دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان، از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۲:۰۵    
امروز شمارگان کتاب های چاپی ما، از دوران قاجار هم پایین تر آمده است، چرا اینقدر با کتاب غریبه ایم؟
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۵    
کتاب دشنه های بی دیس در ضیافت زندان اثر تحقیقی گودرز ایزدی که در سال 1397 توسط انتشارات صالحیان منتشر شد، به چاپ دوم رسید.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۵    
احمد اکبرپور، از ادامه داستان شب بخیر فرمانده در کتاب تو شجاع هستی فرمانده خبر داد و گفت که این کتاب از سوی نشر افق منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۵    
حجت الاسلام محمد علی مهدوی راد، از ادغام گروه های علمی جایزه کتاب سال با هدف بررسی دقیق تر آثار و برگزاری منظم تر آئین اختتامیه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۵۵    
حوزه هنری استان همدان آثاری از 24 شاعر همدانی از جمله مصطفی رحماندوست، جواد محقق، اسدالله شعبانی و... را در کتاب امروز من شاعر شدم به چاپ رسانده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۱:۳۰    
یونس شکرخواه معتقد است: روزنامه نگاری و نویسندگی، شغل نیست، بلکه یک پیشه و یک وظیفه اجتماعی است که نویسنده آن را تقبل کرده است و نه تنها مسئولیت اجتماعی در قبال نوشته های خود دارد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۳۲    
سیدمحمد ترابی، زبان شناس و استاد کرسی زبان دانشگاه ملی استرالیا در مراسم بزرگداشت حافظ در دامغان گفت : حافظ، حافظه ایرانی ها و معرف فرهنگ ایران در جهان است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۰۳    
دو برگزیده سال 2018 و 2019 آکادمی نوبل ادبیات در شرایطی معرفی شدند که باز هم در میان برگزیده ها نامی از شاعران مطرح جهان دیده نمی شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۰:۰۲    
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۵۴    
زهره حسین زادگان، با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره اسرار عشق از سوی گروه انتشاراتی ققنوس گفت: این جشنواره به نوعی تبلیغ برای کتاب های ناشر است و از سوی دیگر گروه انتشاراتی ققنوس ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۵۴    
آکادمی فرانسه اسامی نامزدهای نهایی جایزه بزرگ رمان آکادمی فرانسه را معرفی کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۴۴    
فرماندار دامغان از برگزاری چهارمین اجلاسیه بین المللی مجاهدان در غربت به میزبانی دانشگاه این شهر خبر داد و گفت: شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین سخنران محوری این همایش است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۴    
اتحادیه کتابفروشان شرایط شرکت در این جایزه را فعال بودن کتابفروشی و برنامه های جانبی آن در همکاری با مدارس اعلام کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۲۴    
یک دهه از خواهرخواندگی شهرهای وایمار و شیراز به خاطر پیوند گوته و حافظ می گذرد؛ اما به دلیل برخی سلیقه گرایی ها، این عنوان موضوعیت خود را از دست داده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۱۹    
گزاره اساسی برگزاری نمایشگاه جذب سرمایه ها و سرمایه گذاری در این حوزه است، بسیاری از اشخاص حقوقی و حقیقی راغب هستند که سرمایه خود را در یک صنعت سرمایه گذاری کنند...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۱۴    
ناهید نوروزی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه بلونیای ایتالیا می گوید: برخلاف آمریکا، در ایتالیا هیچ وقت کرسی زبان و ادبیات فارسی در هیچ حوزه ای به یک ایرانی تعلق نداشته و ندارد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۰۹    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجوزهای صادرشده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مورد احترام و پذیرش دستگاه ها و ارگان های دیگر قرار گیرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۰۹    
جشن سی و پنج سالگی نشر چشمه با حضور چهره های فرهنگی و هنری و دوستداران کتاب برگزار شد و حسن کیائیان از 35سال پیش و تاسیس این انتشارات گفت.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۸:۴۵    
آذرفام می گوید: اندیشه هابز اگرچه در ظاهر راه را برای یک دولت اقتدارگرای مطلق باز می کند، اما از جهات دیگر و اگر زیربنایی نگاه کنیم با زمینی کردن مولفه های حیات اجتماعی و تاریخی انسان راه را برای ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۸:۲۵    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان فارس، ضمن تاکید بر ایجاد و توسعه صنایع خلاق از جمله گردشگری ادبی ...