شنبه ۱۲ خردادساعت ۰۹:۲۶Jun 2024 1
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۰۸:۱۷    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری هشتمین جشنواره شعر استان خوزستان در دی ماه سال جاری خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۵:۳۱    
چاپ جدید کتاب سفر به روایت سرفه ها نوشته سردار حمید حسام یکی از نتایج سفر جانبازان شیمیایی به هیروشیما با تغییر جلد منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۱۳:۴۲    
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از طراحی و زیباسازی میدان کتاب با هدف ترویج کتاب، کاهش سطح چمن و مدیریت مصرف آب خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۵۲    
رسول جعفریان با تاکید بر مردمی کردن عاشورا گفت: عاشورا را دچار سیاست زدگی نکنیم و به عنوان ابزاری در کشمکش های خودمان استفاده نکنیم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۳۰ - ۰۹:۴۲    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از انتشار فراخوان نهمین سوگواره ملی دلنوشته های عاشورا در دو بخش ادبی و عکس خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۵۷    
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: توسعه صادرات کتاب و کالاهای فرهنگی در کشور نیازمند حمایت و ضمانت های دولتی در زمینه تامین مواد اولیه با قیمت ثابت ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۵۷    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای حضور در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز به این شهر سفر کرده بود ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۵۷    
کتاب زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی طاهره صفارزاده، با تدوین و تنظیم نادره جلالی، از سوی انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۵۷    
نشست ادبیات ایران و ارمنستان از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان برگزار و از خانم کوزمویان، ایرانشناس آکادمی علوم ارمنستان تقدیر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۵۲    
همزمان با انتشار مجدد فراخوان شرکت در پنجمین دوره جشنواره خاتم(ص) از پوستر این دوره از جایزه نیز رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۳۲    
وزارت آموزش و پرورش سومین جشنواره دانایی و توانایی را در ایام هفته کتاب برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۳۲    
کتاب عرفان و مدرنیته حاصل ده جلسه سخنرانی عبدالحمید ضیایی است که در آن مولف به آسیب شناسی مطالعات عرفانی در ایران معاصر پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۲۷    
برگزیدگان نخستین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان همزمان با آیین افتتاح هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۶:۱۲    
تفسیر بصائر یمینی (4 جلدی) به تصحیح و تحقیق علی رواقی از سوی موسسه پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۵:۱۷    
کتاب ستاره های کوکب مستند داستانی مادر سه شهید است که به قلم راضیه تجار به نگارش درآمده و به تازگی راهی بازار کتاب شده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۴:۱۷    
نشست تخصصی آموزش زبان فارسی برای ژاپنی ها ، با حضور علی اشرف صادقی، استاد دانشگاه تهران و عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در توکیو برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۴:۱۲    
نیلوفر نیک بنیاد در کتاب من شیر سیرک نیستم توجه کودکان را به خودآگاهی و هویت فردی جلب می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۴:۰۷    
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب خوانی ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۷    
سید عباس صالحی، در آیین افتتاح هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی یک ضرورت است بر اهمیت استفاده از سرمایه های اجتماعی برای ورود به حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۵۲    
کتاب نوای مولانا در آوای ایرانی ، شامل گزیده غزلیات مولانا که توسط خوانندگان ایرانی خوانده شده، با گزینش و تنظیم وحید موحدی، از طرف نشر سیب سرخ روانه بازار کتاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۳۷    
هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۲۷    
مدیر کتابفروشی لارستان معتقد است؛ کتابفروشی فقط فروشندگی یک کالا نیست، بلکه شغلی است که برای بقا به علم و تخصص نیاز دارد و در آینده نزدیک کتابفروشان باید در نقش یک مشاور و راهنمای کتاب فعالیت کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۱۷    
به گفته جلالی، استفاده از سرمایه های اجتماعی در صنعت نشر به معنی تجاری کردن فرهنگ نیست بلکه باید یاد بگیریم که چگونه فرهنگ را سر سفره مردم بیاوریم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۰۸    
مدیریت موزه ها و مرکز اسناد صنعت نفت و کتابخانه و مدریت موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، به منظور استفاده از ظرفیت های مشترک طرفین در حوزه اسناد، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۳:۰۸    
استاندار آذربایجان شرقی در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: تبریز امروز با 2 میلیون نفر جمعیت تنها 6 کتابفروشی دارد، در حالی که در دهه 50 حدود 26 کتابفروشی در این شهر مشغول فعالیت بودند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۸    
قادر آشنا، درباره فعالیت های غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: با برگزاری نشست ها و قرار ملاقات متعدد با ناشران خارجی مقدمات جهانی شدن بیش از 100 عنوان کتاب ایرانی فراهم شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۲:۱۳    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی جداگانه اعضای هیات علمی دوازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۵۸    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز در این شهرستان، گفت: فعالیت ها، سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های امور قرآنی به همگرایی بیشتری نیاز دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۴۳    
نام نویسی برای شرکت در پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات ایران آغاز شد و تا 25 آبان ادامه دارد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۳۳    
مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار تا 30 آبان ماه سال تمدید شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۲۸    
ابراهیم فرازمند، معتقد است، نباید طرح های حمایتی موسسه خانه کتاب را آلوده تبعیض از جمله تخفیف بین کتاب های ترجمه و تالیف کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۱:۰۳    
مراسم رونمایی از ترجمه کتاب پترزبورگ نوشته آندری بیه لی روز چهارشنبه اول آبان در کتابفروشی نشر ثالث برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۳۸    
حکایت شاعران، نویسندگان و روزنامه نگاران این دیار، بعد از انقلاب مشروطیت، تا پایان حیات سلسله پهلوی، بس شگفت انگیز است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۳۳    
کتاب انقلاب یادگیری عمیق ، با اشاره به تاریخچه ای از ظهور هوش مصنوعی، مقوله هوش مصنوعی در برابر هوش انسان و مسأله یادگیری را از وجوه گوناگون بررسی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۱۸    
کتاب انرژی درمانی ، ضمن تبیین معنای انرژی درمانی و روش کار آن، به این پرسش ها پاسخ می دهد که آیا همه می توانند از انرژی درمانی استفاده کنند و آیا اصولا انرژی درمانی یک روش درمان است؟
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۱۸    
مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان از پیگیری احداث یک باب کتابخانه عمومی در روستای خیرآباد این شهرستان با همکاری فرمانداری سمنان و شورای اسلامی این روستا خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۱۳    
فیونا بنسون، شاعر 41 ساله انگلیسی و یکی از نامزدهای جایزه تد هیوز سال 2019 به عنوان برنده جایزه هزار پوندی فوروارد انتخاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۱۰:۱۳    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در جمع خبرنگاران، نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز را بعد از نمایشگاه بین المللی تهران ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۵۸    
یک پژوهشگر حوزه اسناد و نسخ خطی و عضو بنیاد قم پژوهی، بر لزوم تخصیص بودجه ملی و پایدار برای کتابخانه ملی و مرکز اسناد قم تاکید کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۵۸    
پاسخ های کوتاه به پرسش های اساسی کتابی است که استیون هاوکینگ با مخاطبانش درباره اساسی ترین سوال ها به گفت وگو می نشیند. وی در این اثر سخن از منشا جهان تا سفرش به ایران می گوید.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۳۸    
کتاب کانون دین زرتشتی در ایران شرح دقیق و موشکافانه بویس از گستره زندگی مناسک و آیین های دینی زرتشتیان شریف آباد یزد است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۳۳    
سمینار آموزشی حمایت های قانونی ایران از مولفین و هنرمندان از سوی وزارت دادگستری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دفتر حقوقی داوری فکر نو در قم برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۲۸    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب، وارد تبریز شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۱۳    
کتاب فلسفه تاریخ در قرآن تفاوت های دیدگاه فیسلوفان و قرآن کریم را درباره علم تاریخ بررسی کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۰۸    
جمال میرصادقی می گوید: از زمان انتشار این کتاب تا به حال 13 ترجمه از مترجمان مختلف منتشر شده است و همه مترجمان نام این کتاب را به اشتباه جاناتان مرغ دریایی ترجمه کرده اند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۰۸    
به اذعان روشندلان عضو کتابخانه مرکزی همدان، خدمات این کتابخانه به نابینایان مناسب است؛ با این وجود مسیر شیب دارِ کتابخانه مرکزی که مراجعین را برای رسیدن به آن ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۸:۵۸    
پیروز ارجمند بیان کرد: پیوند شعر و موسیقی آوازی کتابی نکته گو است؛ یعنی مسائلی که آهنگساز در حین کار با آن روبه رو می شود در این کتاب آورده شده و یک فرمول و مدل نیست.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۸:۵۳    
سوتلانا الکسویچ، نویسنده روسی برنده نوبل ادبیات در مصاحبه اخیر خود با روزنامه گاردین درباره استفاده از تاریخ شفاهی برای انتقال وحشت جنگ، علاقه اش به داستایفسکی و فعالیت گرتا تونبریگ صحبت کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۸:۴۸    
کتاب بازخوانی انتقادی روایت شریعتی از هویت، ملیت، تشیع و زبان فارسی در پی پاسخ به این سوال است که شریعتی چه فهمی از ایران دارد و ایران را به مثابه یک ایده، چگونه مفهوم سازی می کند؟