شنبه ۱۲ خردادساعت ۰۹:۱۷Jun 2024 1
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 دی 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1398 
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۹:۴۵    
در آستانه اربعین حسینی، کتاب گذرنامه عاشقی به کوشش محسن یعقوبی از سوی حوزه هنری استان سمنان و با همکاری ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی استان سمنان تهیه و منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۱۴:۵۳    
رییس اداره فرهنگ و شهرستان اسلامی بندر امام خمینی از برگزاری سومین همایش دو سالانه ادبی استانی خورهای احساس در دی ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۵۴    
نشست نقد و بررسی کتاب فلسفه دانشگاه (تأملاتی درباره دانشگاه در جهان و ایران) در سرای کتاب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۹:۳۹    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: به مناسبت ایام سوگواری اربعین حسینی (ع) همایش شعر حب الحسین علیه السلام یجمعنا امروز 20 مهرماه در هویزه برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۸ - ۱۱:۵۴    
در گردهمایی علمی ماه دروازه ای به سوی ستارگان کارشناسان معتقد بودند اهمیت ماه برای امروز بشر دیگر قدم زدن بر روی آن نیست؛ بلکه می تواند پایگاهی برای سفر به سیارات دیگر یا محلی برای سکونت انسان باشد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۵:۳۰    
خانه شعر و ادبیات، به مناسبت هفته تهران، شب شعر تهران را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۴:۱۰    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در این نمایشگاه مردم فرهنگ دوست استان 5 میلیارد و 500 میلیون ریال کتاب از طریق بن و حدود 6 میلیارد و 500 میلیون ریال هم بدون اخذ بن، خرید کردند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۹:۳۵    
شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیرازاز سوی دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در این شهر آغاز به کار کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۰۹:۲۵    
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: 17 بهمن 1398 همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم در مرکز همایش های غدیر قم برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۸:۴۶    
نامزدهای نهایی هفتادمین دوره یِ جایزه کتاب ملی آمریکا در پنج بخش ادبیات جوانان، شعر، داستان، آثار غیرداستانی، و ترجمه اعلام شد. در هر بخش پنج نامزد نهایی با هم به رقابت می پردازند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۸:۱۱    
مثنوی مولانا جلال الدین بلخی قرار است سال آینده میلادی با ترجمه تازه ای به زبان انگلیسی به صورت همزمان در آمریکا و بریتانیا منتشر شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۷:۰۶    
قیمت هر کیلو آخال یا ضایعات کاغذ مورد استفاده برای کاغذ و مقوای چاپ و بسته بندی در نشست امروز سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا 1600 تومان تعیین شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۶:۲۱    
مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی لین در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در چین خواستار اعزام دانشجویان این دانشگاه به ایران به منظور شرکت در دوره دانش افزایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۶:۱۱    
شروین مقیمی گفت: نویسندگان تاریخ فلسفه سیاسی هر یک دانشوری درجه اول در حوزه مطالعاتی خود هستند و عموماً در حوزه شخصیتی که به آنها پرداخته اند مترجمانی شناخته شده محسوب می شوند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۶    
پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توسط بهادر باقری، معاون اجرایی و گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور، در چهاردهمین نشست انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی قرائت شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۱    
در حالی که سهم قابل توجهی از عناوین منتشر شده در بازار نشر به حوزه کودک و نوجوان اختصاص دارد، اما کارشناسان بر این باور هستند که عوامل مختلفی ازجمله انتشار کتاب های سطحی در این حوزه خطر بزرگی است که ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۱    
علیرضاحسن زاده، در نشست افسانه به مثابه ادبیات کودک گفت: کودکان سعی می کنند با بازگویی، به قصه جانی دوباره دهند و آن را به تجربه ای زنده تبدیل کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۴:۴۶    
زندگی نامه حسن خسروشاهی، کارآفرین و سرمایه دار ایرانی که سال هاست در کانادا زندگی می کند، به قلم عاطفه ملایری در قالب یک داستان 20 فصلی از سوی انتشارات ایجاز منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۴:۱۶    
به اعتقاد برخی از مربیان کتابخانه های سیار روستایی، مشکل اصلی در فعالیت این کتابخانه ها این است که معمولاً مدیران مدراس وقت کافی در اختیار آنها برای معرفی و ارائه کتاب های خوب به دانش آموزان ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۳۶    
جیمز پیبلز و میشل میور و دیدیر کوئولز به عنوان برندگان نوبل 2019 شناخته شدند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۳۱    
هم زمان با هفته کودک کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان شهید محمدطاها اقدامی در محله بهداشت منطقه 18 تهران توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افتتاح می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۲۶    
فراخوان انتخاب کتاب برتر کشاورزی و منابع طبیعی سال 98 از سوی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۱۷    
نخستین نشست از سلسله سخنرانی های زیستن در میانه جنگ و صلح در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۰۷    
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران از رایزنی سه اتحادیه چاپخانه داران، لیتوگرافان و صحافان برای گسترده شدن دامنه فعالیت آن ها از شهر به استان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۵۲    
سومین شماره مجله وزن دنیا با مروری بر مرگ اندیشی در شعر معاصر منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۵۲    
کلاهی گفت: جنس نصیحت گر استادان و نااستادان به گونه ای است که ممکن است باعث شود خطر اصلی که سیستمی سرکوب گر و سلطه جو است را پنهان کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۳۲    
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از هنرمندانی که درباره واقعه عاشورا اثری ماندگار و شاخص خلق کرده اند در آئینی تحت عنوان چله عشق تجلیل می کند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۲    
نشست متفکران ایرانی و پرسش از انحطاط در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۲    
رئیس اداره کتاب استان قم با اشاره به صدور مجوز نشر برای 4783 عنوان کتاب در 6 ماهه نخست امسال، در عین حال گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۲    
کنفرانس بین المللی تنوع و تفاوت های فرهنگی ماه اوت 2021 در سیدنی، استرالیا برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۵۲    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی احمد حسین فتایی را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۳۳    
پنجمین شماره ماهنامه تخصصی حافظه ملی ایرانیان ویژه شهریورماه، از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۳۳    
فرهاد طاهری یادداشتی با عنوان شرح موجز دیدار مقام منیع کتابخانه معظم ملی با سرکار علییه فوجیمتو از بلاد خارجه ژاپن به نقل از روزنامه خاطرات فرهاد میرزا معترض الدوله در اختیار ایبنا قرار داده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۲۳    
جمعی از نوجوانان به مناسبت روز کودک، رسانه و ارتباطات در هفته ملی کودک، با حضور در دفاتر مرکزی خبرگزاری های مطرح، منشور آینده را به مدیران عامل آن ها تقدیم می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۱:۰۸    
ناصر تکمیل همایون می گوید: جامعه معاصر ایران نزدیک به دو سده است که دچار آشفتگی در امور اجتماعی و فرهنگی خود بوده و از همین رو نهادهای مختلف ارزشی و فرهنگی ما منزلت تاریخی خود را از دست داده اند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۴۸    
علیرضا بیات به تازگی دست به ترجمه شعر شاعران دهه 50 و 60 شوروی زده است که آثار خود را به شکل خودنشر و برون نشر منتشر می کردند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۸    
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب استان تمام تلاشمان را می کنیم تا قم به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۸    
نشست بررسی و نقد کتاب اخلاق علم در علوم اجتماعی ایران به میزبانی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۱۸    
شماره 21 فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان ویژه بهار 1398 منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۰:۰۳    
انتشارات چشمه و ققنوس به مناسبت روز ملی و هفته کودک تخفیف های ویژه ای را برای کتاب های حوزه کودک و نوجوان در نظر گرفته اند.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۴۸    
کتاب کودکی بچه های کویر به قلم محمد عموزاده مجموعه ای از داستان ها و آداب و رسوم فولکلوریک و رسوم اجتماعی مردم سمنان به همت حوزه هنری این استان به چاپ رسید.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۴۸    
با گذشت ماه ها از برخورد با قاچاقچیان کتاب به نظر می رسد دست اندرکاران هنوز به راهکار قطعی و موثر برای مقابله با این افراد نرسیده اند و اقدامات انجام شده اثربخشی لازم را برای جلوگیری از فعالیت ها ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۳۳    
غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی معتقد است که به موضوع فیلم مست عشق که برشی از زندگی شمس و مولاناست، نباید پرداخت؛ چراکه این موضوع با گذشت زمان حل خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۳۳    
کتاب فرهنگ و جامعه نوشته ریموند ویلیامز، کوششی است گسترده برای پرداختن جامع به سیر تحول مفهوم فرهنگ و ادبیات و ارتباط آن با جامعه و نیز اهمیت اجتماعی، زنده و پویای فرهنگ در جهان معاصر ما.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۳    
نویسنده مجموعه داستان جیرجیرک های باغ قوام السلطنه گفت: بیشتر تمرکزم، روی محله هایی چون شاپور، سنگلج، بازار و قوام السلطنه بود. مکان هایی را که خوب می شناختم و می توانستم از آنجا بنویسم.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۱۴    
مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگرچه معتقدیم برگزاری نمایشگاه های استانی کتاب می تواند تاثیر زیادی در گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه داشته باشد ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۹    
محمود برآبادی، نویسنده و منتقدادبی، معتقد است کودکان امروز با کودکان نسل قبل تفاوت زیادی دارند و به راحتی نمی توان سرگرم شان کرد و کتاب ها و سایر سرگرمی های سنتی گرچه هنوز کاربرد دارند ...
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۸:۵۴    
فصل پاییز از راه رسیده است و بازار آثار جدید و جوایز معتبر داغ است. مجله گاردین ده کتاب مهم پاییز سال 2019 را معرفی کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۸:۳۴    
فرح نیازکار پژوهشگر و منتقد ادبی گفت: سعدی و سهراب سپهری به گونه ای کلی و در بُعدی وسیع نگران انسان و سرنوشت انسان هستند و مصداق این همه را در بسیاری از اشعار آنها می توان بازیافت.
ایبنا   ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۸:۱۹    
حسن انصاری می گوید: نگاهی به تاریخ ثابت می کند که این ادعای جریان نوتفکیکی که جمهور فقهای امامیه در طول تاریخ با فلسفه مخالف بوده اند، افسانه ای بیش نیست.