سه شنبه ۲۲ خردادساعت ۱۷:۰۱Jun 2024 11
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 2 تیر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۳:۰۲    
شعبه مرکزی انتشارات علمی و فرهنگی، شنبه، چهاردهم تیر، میزبان نشست هم اندیشی و ادبی آگوست در اوسیج کانتی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۱۴:۵۹    
همایش علامه امینی به همت اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۵:۰۳    
نشست مجازی آسیب شناسی فعالیت های کرسی های ایرانشناسی و زبان فارسی دانشگاه های گرجستان با شرکت ایرانشناسان و استادان زبان فارسی در محیط نرم افزار اسکایپ برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۵:۳۵    
برنامه به خانه برمی گردیم به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر به سراغ کتاب دختران آفتاب رفته و ضمن معرفی این کتاب بخش هایی از آن توسط مجریان در برنامه قرائت می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۲:۲۵    
نخستین دوسالانه طنز مطبوعات و رسانه های غرب کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و خبرگزاری های استان لرستان 22 مردادماه به میزبانی خرم آباد برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۱:۴۰    
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: پایین بودن سرانه مطالعه در کشور، ناشی از ناآشنایی و عادت نداشتن به مطالعه از دوران کودکی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۰:۴۵    
مراسم رونمایی از کتاب هما (خاطرات همسر سردار شهید محسن امیدی) روز چهارشنبه 4 تیر در حوزه هنری برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۹:۵۰    
مراسم رونمایی از کتاب این بانگ آزادی ، مجموعه آثار حمید سبزواری برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۹:۱۵    
در نشست کارگروه علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، ضمن بررسی سرفصل انس با قرآن از فصول 15 گانه مورد تاکید مقام معظم رهبری، بر لزوم توجه به محتوا و اصل کتاب آسمانی بیش از ظاهر آن، تاکید شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۱۰    
کنفرانس وزاری فرهنگ کشورهای عضو آیسسکو با موضوع پایداری اقدامات فرهنگی در مواجهه با بحرانها (کووید 19) به صورت مجازی و با حضور وزاری فرهنگ و نمایندگان آن ها از 50 کشور عضو و همچنین روسا یا نمایندگان ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۶:۰۰    
سارا بازوی شاعر جوان گلستانی بر این باور است برای شکل گیری عادت مطالعه در فرزندانمان، بهتر است کتاب ها را در امتداد هم و در فواصل مشخص انتخاب کنیم و بخوانیم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۴۵    
دبیرخانه مسابقه آموزشی و جشنواره مرورنویسی در چهارمین اطلاعیه خود از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 20 مرداد ماه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۳۰    
کتاب بازخوانی ایده ایرانشهری: تأملی در مبانی اندیشه های سیدجواد طباطبایی تألیف سید جواد میری به زودی توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۳۰    
برگزیدگان نخستین پویش مجازی کتابخوانی در خانه با کتاب می مانیم ویژه باشگاه های کتابخوانی خوزستان معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۲۵    
ماموستا ملاسعید سلیمی، از روحانیون برجسته جوانرود و منطقه اورامانات دارفانی را واع گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۲۵    
غلامرضا رضایی در سالمرگ کورش اسدی گفت: کورش اسدی آدمی بود که همه زندگی خود را وقف ادبیات کرد و اگر با معیارهای امروز بسنجیم، شاید نقطه آسیب او این است که همه چیز را در ادبیات می دید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۲۰    
احمد تهوُری معتقد است عدم عضویت ایران در قانون کپی رایت یک حاشیه امن برای نشر ما ایجاد کرده است؛ لذا اگر در حال حاضر سمت کپی رایت برویم، وضعیت آشفته نشر، آشفته تر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۲۰    
رضا شهرابی ضمن اعلام خبر ازسرگیری روند عضوگیری کتابخانه ملی، گفت: امانت دهی کتاب ها مانند گذشته ادامه دارد؛ با این تفاوت که به دلیل قرار داشتن در شرایط شیوع ویروس کرونا ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۵:۰۵    
سلسله درسگفتارهایی از حجت الاسلام رضا غلامی با عنوان واکاوی نظریه عدالت در تفکر اسلامی در مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۴۵    
طبق تقویم رسمی کشور، امروز سوم تیرماه مصادف با روز دختر است؛ روزی ویژه برای دختران سرزمینمان؛ به همین مناسبت در گزارشی نگاهی انداخته ایم به تعدادی از نمایشنامه های ترجمه شده در بازار کتاب با سوژه ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۴۰    
محمدمهدی دادمان، با حکم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رئیس حوزه هنری منصوب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۴:۰۵    
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری تشریح برنامه های تابستانی این سازمان، بر محوریت فعالیت های کتابی و موانع بودجه ای در این راه، اشاره کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۳۵    
جمشید پژویان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس سابق شورای رقابت به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۳۵    
کنفرانس بین المللی مطالعات و فلسفه آفریقا ماه اوت 2020 در آمستردام، هلند برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۲۵    
کتاب دیدار با ونسان ون گوک با قلم کارولینه برونسه توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۲:۰۰    
محسن فرجی، سولماز علیزاده، اشکان نیری و ابوالفضل رجبی هر کدام در یادداشتی به مناسبت یک هفته با چخوف به این نویسنده روسی پرداختند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۴۰    
نمایشگاهی از کتاب هایی با موضوع بهداشت جان و روان با عنوان کودک بودن سخت است! در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۳۵    
زامان پاشازاده شاعر فعال در اردبیل که دو فضای متفاوت ادبی را در شهرهای مشگین شهر و پارس آباد تجربه کرده است، خروجی انجمن های ادبی را در فضایی غیر از مرکز استان، مطلوب ارزیابی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۰    
نشست حس به مثابه تجربه هنری در عرفان ابن عربی در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۲۰    
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیشنهاد موسسه خانه کتاب برای تمدید تخفیف ویژه خدمات پستی سامانه پست کتاب تا پایان شهریورماه سال جاری موافقت کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۱۵    
زمزمه های تخریب مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شیراز با 55 سال سابقه، مدتی است به گوش می رسد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۱:۰۰    
جلد اول فهم داستان – درآمدی بر روش تجزیه و تحلیل داستان در متون نوشتاری و سینمایی کتاب اول: مبانی پایه ای تشخیص و تحلیل و کمپوزیسیون نوشته مجید خادم، نویسنده شیرازی به بازار نشر آمد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۴۵    
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از حضور 10 کتابدار این استان در میان برگزیدگان نهایی پویش ملی هر کتابدار یک کتابخوان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۳۰    
آیا اشباع شدن راسته کتاب از کمک درسی فروش ها، زمینه های تمرکززدایی و احیای کتاب فروشی های محلی را فراهم کرده است؟ آیا هر کتاب فروشی خارج از راسته، محلی محسوب می شود؟
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۲۵    
امروز سوم تیر مصادف است با روز دختر؛ روزی خاص و خاطره انگیز برای دختران سرزمین مان. به همین مناسبت در گزارشی نگاهی انداخته ایم به تابلوهای نقاشی که با محوریت کتابخوانی دختران ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۱۰:۱۰    
کتاب ارتباطات اجتماعی شامل مجموعه مقالاتی است که هر کدام توسط استادان به نام این رشته ترجمه شده اند و به جنبه های گوناگون این دانش مانند روابط انسانی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۵۵    
دوره های آموزش اپراتوری پلیت ستر ویژه لیتوگرافان تیر ماه امسال به همت شرکت تعاونی سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۵۰    
مدیرعامل انتشارات سروش از میزان فروش و سهم این انتشارات در بازار کتاب راضی نیست و اعتقاد دارد یکی از راهکارها در این شرایط، افزایش تعامل با صداوسیما و کتاب کردن برخی برنامه های تلویزیونی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۵۰    
کتاب ملکه سیاه پوش اثر مایکل مورپورگو با ترجمه جمال اکرمی از سوی انتشارات محراب قلم منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۳۰    
نازنین نوذری، مترجم زبان اسپانیایی به دلیل مرگ کارلوس روئیث ثافون، نویسنده مطرح رمان سایه باد در یادداشتی به این نویسنده و ترجمه سایه باد پرداخته و آن را در اختیار ایبنا قرار داده است که در ادامه می ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۲۵    
پیشنهاد مطالعه با عددها دوست می شوی؟ نوشته لاله جعفری و تصویرسازی علی خدایی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۲۵    
فرح نیازکار بیان کرد: در ادبیات فارسی تصویری واقعی از زنان نمایش داده نشده است. آنچه درباره آن صحبت می کنیم ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۲۵    
مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت رضا (ع)، 5 عنوان کتاب جدید با موضوع رضوی از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۱۰    
حسین قوامیان با اشاره به مشکلات اقتصادی و مالی کتابفروشان به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، کتابفروشی ها را آخرین مرحله از حلقه نشر عنوان کرد و گفت: اگر کتاب فروشان از بین بروند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۹:۰۵    
اندرزنامه نویسی در دوران اشکانیان نقش بسیاری داشته و در زمان ساسانیان و به ویژه در دوره انوشیروان به اوج خود رسیده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۴۵    
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به چاپ یک کتاب از وصیت نامه شهدای این استان، از آماده سازی 7 جلد کتاب دیگر در همین حوزه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۴۰    
87 عنوان کتاب در حوزه تاریخ در بازه زمانی یکم تا 31 خردادماه 1399 براساس پایگاه اطلاعاتی موسسه خانه کتاب منتشر شده است. این آمار نشان می دهد حتی ویروس کرونا نیز نتوانسته تاریخ را از حرکت بازدارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۰۸:۰۵    
سرپرستان تیم های ورزشی کشورهای دیگر پس از سفرها یک سری گزارش هایی ارائه می دهند، ولی به طورکلی ما بیشتر بر مبنای سیستم شفاهی کار می کنیم و ورزشکاران و مربیان ما کمتر به سراغ نوشتن خاطرات و تجربیات ...