سه شنبه ۲۲ خردادساعت ۰۸:۲۰Jun 2024 11
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 28 تیر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۱:۱۶    
نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف آشنایی با کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از جشنواره بازی جدی سال 1399 حمایت می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۴:۲۵    
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان گفت: تاکنون 590 مدخل از موضوعات مهم استان در دفاع مقدس شناسایی شده است و دانشگاه فنی حرفه ای استان با توجه به دار ابودن اساتید و دانشجویان مجرب می ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۵:۴۰    
طباطبایی، فروشنده با سابقه انتشارات به نشر اظهار کرد: علاوه بر شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی جامعه و بحث گرانی کاغذ و کتاب کتاب فروشی ها را به تعطیلی کشانده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۴۰    
استاد دانشگاه لمز لاهور پاکستان در مراسم اختتامیه دوره زبان فارسی این دانشگاه از افزیش علاقه دانشجویان به یادگیری زبان فارسی خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۳۰    
حلاج زاده از افتتاح پاتوق تخصصی کتاب زن و خانواده در هفته حجاب و عفاف با حضور حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور مدیر حوزه علمیه خواهران خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۲:۲۵    
چهار کتاب از انتشارات سوره مهر با موضوع دفاع مقدس به عنوان منابع کمک آموزشی کانون زبان ایران انتخاب و به زبان انگلیسی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۱:۰۵    
چهل و یکمین جلد از فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تالیف هایده چیذری به همت انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران چاپ و روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۰۹:۵۰    
سرویس چندرسانه ای خبرگزاری ایبنا در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و با بهره گیری از تجربه خبرنگاران بخش های مختلف خبری، به معرفی کتاب های حوزه های مختلف نشر می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۳:۰۵    
رایزن فرهنگی ایران در لبنان و شماری از اساتید زبان و ادبیات فارسی و عربی با تاکید بر تاثیر متقابل این دو زبان بر هم نقش مشترک آنها را در ساخت تمدن اسلامی تشریح کردند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۳:۰۵    
این کتابفروشی که به تازگی در شهر توکیو افتتاح شده است امکاناتی برای خوابیدن کتابخوانان تا صبح را فراهم می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۳:۰۰    
یک کتابفروشی در شهر ناپول ایتالیا برای افراد نیازمند کتاب رایگان هدیه می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۲:۵۵    
در جدیدترین نسخه شیرازه کتاب ؛ ماهنامه تخصصی کتاب و کتابخوانی آمده است: چندسالی می شود که همه چیز به طور عجیبی دست به دست هم داده اند تا حال و هوای صنعت نشر خوب نباشد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۲۲:۴۵    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جدیدترین توئیت خود نوشت: باوجود شرایط کرونایی انتشار کتاب در بهار امسال بیش از سال پیش بوده است، در شرایط سخت اقتصادی و کرونایی، همت ناشران فرهنگ گستر ستودنی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۸:۳۰    
مسیح اسدی پویا شاعر و دبیر انجمن کارگاهی باغ شاعران شیراز درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۸:۲۵    
اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین المللی کتاب سال رضوی، به صورت محدود و متناسب با شرایط کرونایی، امروز 28 تیرماه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۵:۱۵    
رضا اسماعیلی، شاعر، منتقد ادبی و مدرس دانشگاه به بهانه چاپ نخستین مجموعه شعر بلرام شکلا ، شاعر پارسی گوی هند یادداشتی را در اختیار ایبنا قرار داده است که در ادامه می خوانید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۵:۱۰    
مجموعه پنج جلدی آدامسی ها با توجه به خلاء تولیدات داخلی با غنای فنی و فرمی در حوزه داستان کودک به انتشار رسیده و سعی دارد ضمن رعایت استانداردهای زیباشناختی و هنری داستان ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۴۵    
برگزاری نمایشگاه کاغذ در استان خراسان رضوی و جذب مشتری کاغذ ایران از کشورهای هم مرز از دستاوردهای سومین نمایشگاه کاغذ و مقوای تهران به شمار می آید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۵    
غلامرضا امامی، نویسنده و مترجم، می گوید: چنگیز داورپناه دوستی یگانه بود، با اینکه از وطن دور بود اما دل به ایران داشت و مهر مردم ایرانی با جانش عجین شده بود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۵    
با توجه به وابستگی کتاب واقعیت افزوده به نسخه کاغذی، ورود ناشران به این گرایش نشر می تواند ضمن حفظ اقتصاد نشر سنتی، به جذب مخاطبان بیشتر بینجامد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۵    
1370 عنوان کتاب از ناشران مختلف کشور به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ارسال شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۵    
انتشارات علمی و فرهنگی بخشی از محصولات خود را در هفته تامین اجتماعی به کادر درمان بیمارستان های میلاد و مسیح دانشوری اهدا کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۳۰    
محمد جابانی نویسنده قوچانی و محقق در حوزه تاریخ شفاهی صبح امروز شنبه 28 تیرماه در سن 96 سالگی در بیمارستان رضوی مشهد دار فانی را وداع گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۴:۲۵    
فهیمه گلنار دکترای ادبیات فارسی و منتقد ادبی یادداشتی بر رمان پرنده های گچی اثر معصومه برنجکار نوشته و برای انتشار در اختیار ایبنا قرار داده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۴۵    
نشست خبری سومین دوره جایزه ارغوان از لایو اینستاگرام جایزه با حضور اوژن حقیقی -دبیر جایزه- مهسا محبعلی -عضو هیئت انتخاب- و احمد پوری -عضو هیئت داوران- برگزار شد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۴۰    
بازی های آدامسی سومین جلد از مجموعه کتاب های آدامسی ها به نویسندگی زینب علیزاده و با تصویرگری مهرانه جندقی از سوی انتشارات سروش چاپ و روانه بازار کتاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۳:۳۰    
کتاب روان شناسی تبلیغات نوشته باب ام. فنیس، ولف گانگ اشتروب با ترجمه محسن شاهین پور و سمیه اولی در برنامه چراغ مطالعه نقد و بررسی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۲:۲۰    
کتاب هزار و یک هرتز درصدد فراهم آوردن زمینه ای برای تغییر جایگاه محصولات الکترونیک فراتر از فرهنگ نوآوری، بر مبنای آنچه به لحاظ فناوری امکان پذیر و از نظر نشانه شناسی قابل مصرف باشد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۲:۰۵    
آیین نکوداشت زنده یاد یدالله طارمی شاعر، با عنوان شب شعر بهارنارنج در شیراز برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۵۰    
چنگیز داورپناه استاد زبان فارسی دانشگاه ساپینزا و مترجم برخی از آثار جانی روداری به فارسی، درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۵۰    
آنچه در کتاب شر چالشی برای فلسفه و الهیات در پس دغدغه های هرمنوتیکی-فلسفی ریکور به چشم می خورد، توجه او به الهیات است. گفتاری که به نظر می رسد به جهت خطاپذیری خود فلسفه نزد ریکور اهمیت پیدا کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۴۰    
دو دانش آموز کلاس دهم در شیراز، کتاب بی کرانگی های خیال را به بازار نشر عرضه کردند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۳۰    
علی بالویی ، بازی-درمانگر کودکان و نوجوانان در خوزستان، گفت: کتاب درمانی تاثیر شگرفی در روند تربیت کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۳۰    
همسر جواد مجابی اعلام کرد که حال این شاعر، نویسنده و منتقد، پس از ابتلا به کرونا، بهتر شده است و دیگر خطری وی را تهدید نمی کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۱۰:۲۰    
کتاب کاربرد رسانه های اجتماعی در اخبار بی بی سی نقش پلتفرم های اجتماعی در تولید اخبار بحران را بررسی می کند. هم چنین فرایندهای اجتماعی و تنش هایی که در فعالیت های حرفه ای و هنجارهای بی.بی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۵۵    
مجید شفیعی گفت: سعی کرده ام از زاویه ای به این رویداد مهم نسل ما نگاه کنم که کمتر به آن پرداخته شده، از منظری شاعرانه به شخصیت ها و فضاهایی که اغلب در کنار یا در حاشیه جنگ بوده اند ولی تاثیرات بسیاری ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۵۰    
یک فعال چاپ گفت: به دنبال نوسانات نرخ ارز شاهد افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ هستیم و هیچ کس بر این موضوع نظارت ندارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۴۵    
زهرا عبدی از چاپ چهارم کتاب باز هم آن مرد را دیدم خبر داد و گفت: مشغول نگارش مجموعه ماجراهای قطره ریزه هستم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۲۰    
فریدالدین سلیمانی، مترجم اصفهانی با بیان اینکه ترجمه، نوعی خلق ادبی محسوب می شود، گفت: مترجمان ادیبانی هستند که اثری را دوباره متولد می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۲۰    
مدیر کتابخانه آیت الله بروجردی (مسجد اعظم) در قم از اهدا دو نسخه خطی انوار الفصاحه و اسرارالبلاغه فی شرح نهج البلاغه توسط سید علی اکبر موسوی ملکی به این کتابخانه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۱۰    
رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز از اختصاص زمینی به مساحت 9000 مترمربع واقع در پارک کوهستانی دراک برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز خبر دادند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۱۰    
بهمن پورمند از رایزنی و جلسات مستمر با مسئولان وزارت صمت برای لغو قانون دریافت عورض گمرکی از ماشین های چاپ زیر سال 2010 خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۱۰    
حجاب و عفاف به عنوان مقوله ای بااهمیت موضوع تألیف آثار بسیاری قرار گرفته که یا به تازگی منتشر شده اند و یا به واسطه تجدید چاپ های مجدد نسخه جدیدی از آن ها به بازار آمده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۰۰    
پژوهشگر کتاب عشق به سه روایت در نودوسومین سالروز تولد سیمین بهبهانی گفت: سیمین بهبهانی عشق را در شعرهایش پنهان کرده است و نخواسته شعرش را با عشق به رخ مخاطب بکشد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۹:۰۰    
ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سراسر کشور باید به صورت آنلاین و دیجیتال با معرفی منابع الکترونیکی از طریق کتابخانه های عمومی تدوین و اجرا شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۸:۵۵    
تعداد 360 مجلد کتاب از کتابخانه مرحوم دکتر مهدی حائری یزدی توسط فرزند وی به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران اهدا شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۸:۴۵    
عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران می گوید: توصیه مشترک چند فیلسوف تاثیرگذار قرن بیست که به ایران هم آمده اند (کسانی مثل نگری، هابرماس ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ۰۸:۳۵    
آژانس ادبی دایره ی مینا به عنوان نماینده ایران در فلوشیپ نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 انتخاب شد.