یکشنبه ۱۳ خردادساعت ۱۹:۰۴Jun 2024 2
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 30 تیر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۹:۴۸    
آرامگاه استاد جلال الدین همایی در چهلمین سالگرد درگذشت او، همچنان در تکیه لسان الارض اصفهان مهجور است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۲:۰۰    
کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان از کشف یک باب صحافی کتاب غیرقانونی در محدوده نظام آباد خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۱۱:۳۵    
مجموعه ارزشمندی از نسخه های خطی و چاپ سنگی نفیس از حضرت جواد (ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می شود که در این میان، نسخه ارزشمندی از حرز امام جواد (ع) متعلق به قرن دوازدهم قمری می درخشد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۹:۳۵    
کتاب دهه شصت مظلوم در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شناساندن حوادث تعیین کننده این دهه و جلوگیری از تحریف و جابجایی جایگاه شهید و جلّاد، پژوهش، تبیین و عرضه شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۸:۵۰    
کتاب دیپلماسی و امنیت ملی آسیای غربی در سال 1398 تألیف سید سلمان صفوی و همکاران از سوی مرکز بین المللی مطالعات صلح منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ - ۰۸:۴۵    
چاپ چهارم کتاب یهودیّت؛ بررسی تاریخی تألیف ایزیدور اپستاین با ترجمه بهزاد سالکی، که مدتی در بازار نشر نایاب بود، منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۲۳:۳۰    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه توئیتری خود برای از دست دادن روح الله رجایی، سردبیر روزنامه جام جم نوشت: دل مان برای نگاه و نفس گرم او در رسانه و هیات و حرم تنگ می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۹:۰۵    
روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با انتشار پیام، درگذشت روح الله رجائی، نویسنده و سردبیر روزنامه جام جم را تسلیت گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۵:۳۰    
سحر ترهنده در آئین پیش فروش و جشن امضای کتاب هیولای رنگ ها به صورت مجازی گفت: هیولای رنگ ها بچه ها را با احساسات رنگی شان آشنا کرده و به آن ها در بروز به موقع حس های شان کمک می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۵:۱۰    
موج جدید کرونا و ایجاد محدودیت های جدید و کاهش تردد مردم در شهر در کنار تعطیلی دانشگاه ها فصل سردی را برای کتاب فروشی ها رقم زده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۵:۱۰    
بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن 5 تا 9 شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۵:۰۰    
با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی و مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، رئیس جدید اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی معرفی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۴:۱۵    
مهرواره عنوانی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای برخی رویدادهای غیررقابتی حوزه کودک و نوجوان برگزیده است تا از این راه بستر فرهنگی مناسبی جهت بروز توانمندی ها ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۳۰    
نشست مجازی در پیچ و خم کتاب خم با حضور سیاوش گلشیری، منقد ادبی و علیرضا سیف الدینی نویسنده و مترجم در صفحه مجازی شهرکتاب اردیبهشت اصفهان برگزار شد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۲۵    
مدیر انتشارات ایرانشناسی گفت: متأسفانه نگاه حرفه ای کمتر وجود دارد هر زمان کتابی پر فروش شود بدون داشتن خلاقیت جدید چاپ آن را تکرار می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۳:۱۵    
یک دهان به پهنای فلک و یک مثنوی هفتاد من کاغذ می خواهد تا از خصائل و خصائص حاج حسین آقاملک بگوید و بدون هیچ شک او بزرگ ترین واقف ایران تا به امروز بوده و بعید می نماید مادر دهر ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۵۰    
مجموعه دوبیتی های عبدالرحمن محمدکمال کمالی مشهور به عبدی به همت سیدمحمد آواز، شاعر و پژوهشگر هرمزگانی در کتابی به نام زمین سرخ است جمع آوری و تصحیح و از سوی انتشارات سمت روشن کلمه منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۵۰    
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری زنجان گفت: کارگاه نقالی و پرده خوانی در قالب تئاتر بچه های مسجد با رویکرد آموزشی و تولیدمحور با حضور اساتید مجرب و با سابقه استانی و ملی در حوزه هنری زنجان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۴۵    
روای رمان آرام نیستی ، تحصیل کرده رشته فلسفه است که به مانند بسیاری از تحصیل کرده های رشته های علوم انسانی برای امرار معاش و گذران زندگی روزمره راننده آژانس است و از این مسیر با آدم هایی با ماجراهای ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۳۵    
این کتاب فروشی اتاقی به نام اتاق جیغ برای مشتری های خود ساخته است که خوانندگان کتاب می توانند در آن با تمام قدرت فریاد بکشند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۳۵    
حسین صفاری دوست، شاعر پیشکسوت صبح امروز در 71 سالگی درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۳۵    
رمان بلند کلیدر نوشته محمود دولت آبادی به چاپ سی و چهارم رسید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۵    
مجموعه 4جلدی یاران پیامبر در قالب کتاب های پروانه به قلم محمود پوروهاب منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۲۵    
داوران فصل بهار نخستین جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری برای داوری کتاب های برتر ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 99 معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۲:۱۵    
ج. گ. ویشارد به سال 1891 برای خدمات پزشکی به مناطق مختلف کردستان رفته که تفصیل آن در سه بخش اول کتاب بیست سال در ایران: روایت یک زندگی در دوران سه پادشاه قاجار آمده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۵۰    
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در راستای حمایت از طرح های تحقیقاتی سمت تفاهم نامه ای با این سازمان به امضا رساند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۴۵    
این روزها کتاب صوتی جای خود را بیش از پیش در میان علاقه مندان به کتاب پیدا کرده است. در اصفهان نیز تیمی از گویندگان و صدابازیگران با تولید بیش از 20 عنوان کتاب صوتی در چند سال اخیر ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۲۰    
سارا جمیل ، تسهیل گر باشگاه های کتابخوانی اندیمشک در استان خوزستان معتقد است: تسهیل گران باید نقش شنونده را در بحث های کتابخوانی بازی کرده و اجازه دهند بچه ها بحث را به نتیجه مطلوب برسانند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۰    
محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران می گویند: قرنطینه کردن کتاب ها (نگه داشتن کتاب ها در گوشه ای دور از دسترس در خانه) و سایر اشیای مشابه به مدت 72 ساعت ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۱:۱۰    
پیمان خاکسار از این که کتاب های سرقت شده از روی ترجمه های پرفروشش را در لیست تخفیف های یک سایت فروش کالا دیده است، می گوید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۵۰    
کتاب رسانه ای شدن و فرهنگِ جامعه به رسانه ای شدنِ پدیده های اجتماعی و فرهنگی در جامعه، یعنی سیاست، دین و بازی می پردازد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۴۵    
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا برگزار نمی شود. در همین حال، برگزاری یک نمایشگاه مجازی کتاب یا ارایه گسترده بن کتاب به خانوارها برای خرید از کتابفروشی ها می تواند به ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۳۰    
عبدالکریم جربزه دار، مدیرمسئول انتشارات اساطیر که روز گذشته تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفته بود در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۵    
احسان مکتبی نویسنده گرگانی و خالق کتاب دین و دولت در مکتب قرارداد اجتماعی بر این باور است که باید اهل قلم را احترام کنیم و اجازه دهیم نویسندگان و اهل قلم میدان دار باشند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۲۰    
ابوالفضل روغنی معتقد است؛ قیمت کاغذ در ماه های آتی روند صعودی خواهد داشت و دولت می تواند در این بازه زمانی با تسهیل شرایط کار برای تولیدکنندگان مانند کاهش یا تعدیل نرخ مالیات و اختصاص ارز به واردات ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۰۰    
جعفری اقدم گفت: پروسه حضور نشر ایران در رویدادهای جهانی، در ساختار و محتوا نیاز به بازبینی جدی و عاجل دارد که امید می رود در تشکیلات جدید موسسه نمایشگاه ها در اولویت کاری قرار گیرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۱۰:۰۰    
همه انسان ها درباره غذایی که می خورند، نگرانی هایی دارند، نگرانی ای که پُل روزین؛ روانشناس آمریکایی آن را مسأله پیچیده انسان همه چیزخوار می نامد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۵۵    
در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران، اعضای دولت به بحث و بررسی درباره موضوعاتی از قبیل تأمین دارو، کالاهای اساسی و ارز و نیز راه های مقابله با ویروس کرونا پرداختند و رئیس جمهور در هر مورد دستورات لازم را ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۳۰    
غلامرضا امامی مترجم مجموعه نویسندگان بزرگ، خواننده های کوچک می گوید: در انتخاب قصه های این مجموعه کوشیده ام آثاری را انتخاب کنم که دربردارنده چهار عنصر شادی، بازی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۱۵    
مدیرکل دفتر چاپ و نشر از حمایت ویژه هیات انتخاب و خرید کتاب از آثاری که به موضوع پاسداشت زبان فارسی توجه ویژه دارند به عنوان اولویت این هیات در سال 1399 خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۱۰    
محمود شالویی می گوید: نامگذاری خارجی روی اصناف و محصولات ایرانی تخلف است و بر اساس قانون، مرجع تشخیص نام یک محصول یا صنف فرهنگستان زبان و ادب فارسی است و همه باید به تصمیمات فرهنگستان احترام بگذارند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۱۰    
حجت الاسلام والمسلمین بیدرام گفت: رعایت تقوا، اخلاص، صبر و شکیبایی، حُسن خلق و مردم داری از مهمترین توصیه های آیت الله العظمی مظاهری به مبلغان است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۰۰    
نویسنده اجرای عدالت سال ها به عنوان دادستان ناحیه جنوبی نیویورک خدمت کرده و تجربیات خود را در مورد نقص قوانین و اغماض برخی از شخصیت های قضایی نسبت به قوانین و آیین نامه های قضایی مدون ایالات متحده ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۹:۰۰    
کتاب افلاطون در چنگ شما با عنوان فرعی گام اول در شناخت افلاطون نوشته برایان پرافیت، به ترجمه مریم افتخاری به تازگی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۸:۵۰    
خسرو احتشامی، شاعر پیشکسوت اصفهانی به دلیل مشکلات قلبی در سی سی یو بستری شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۸:۳۵    
فرشید فرهمندنیا معتقد است: بدیو از فیگور سن پل به الگویی برای کلی گرایی و ستیزه جویی انقلابی رسیده ولی آگامبن برخلاف او به جنبه های نامکشوف و ابعاد زمان مسیحایی و ردپای مسیانیزم در نامه سن پل توجه می ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۸:۳۰    
مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به مناسبت برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پیامی صادر کرد.