یکشنبه ۱۳ خردادساعت ۲۰:۴۳Jun 2024 2
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 18 تیر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۳:۱۷    
رایزن فرهنگی کشورمان در بیروت گفت: کتابخانه دانشگاه قدیس یوسف یکی از کتابخانه های غنی و معروف لبنان بوده و ما تمایل داریم تا بخشی از آن را به زبان و ادبیات فارسی اختصاص دهیم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۸:۴۰    
اولین کنفرانس بین المللی نقش معرفت دینی در علوم انسانی؛ از گفتگو تا تأسیس علم دینی به همت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اول آبان ماه 1399 برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۲۲:۴۲    
در یکصدو نودمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد برنامه های فرهنگی را در راستای مقابله با کرونا عنوان کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۱۱:۰۷    
سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت همسر احمد مهدوی دامغانی استاد ادبیات فارسی دانشگاه هاروارد آمریکا را تسلیت گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ - ۰۰:۱۰    
برگزیدگان جوایز شورای کتاب کودک در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۲۴    
محمدرضا سحاب با اشاره به این که من و غلامرضا از بچگی و از 12 سالگی در موسسه سحاب و در زمینه نقشه های کارتوگرافی کار می کردیم، گفت: زنده یاد غلامرضا سحاب کتاب های ارزشمندی از ابوالقاسم سحاب چاپ کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۲۱    
مریم صفاهانی در نشست نقد و بررسی موضوعی آثار ادبیات کودک و نوجوان (آسیب ها و چالش ها) به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: توجه زیادی به آثار ترجمه شده و آثار تالیفی در حاشیه قرار گرفته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۲۱    
23 عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سوی انتشارات کانون آماده چاپ شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۱۵    
جایزه کتاب اورنج فرانسه 2020 به گیوم سر، نویسنده رمان پیش از شعله های سرخ بلند تعلق گرفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۵:۱۵    
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: گام برداشتن در راه رشد فرهنگی و تعالی کودکان یعنی داشتن جامعه ای آگاه، سالم، فرهنگی و به دور از آسیب های اجتماعی در آینده.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۴۴    
شمارگان برخی از کتاب های اخیر ناشران زیرمجموعه دانشگاه ها و انتشارات سمت به 100 نسخه رسیده است و این عدد مقابل تعداد دانشجویان شوخی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۴۴    
نشست تبیین و بررسی دیدگاه علامه طباطبایی در باب اعتباریات عصر امروز در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۳۳    
بیوک ملکی، شاعر، نویسنده و تصویرگر کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت کانون در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، گفت: در دهه 60 و 70 که تعداد کودک و نوجوان نصف جمعیت امروز بود ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۰۹    
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حالی به استقبال روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رفته است که همکاران این مجموعه فرهنگی در یک سال گذشته با خلق داستان، شعر، تصویر، قصه گویی، ترویج کتاب خوانی و پژوهش ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۴:۰۹    
علیرضا آقائی، از افتتاح مجازی خانه موزه اخوان ثالث، مقارن با هفته ولایت خبر داد و از عموم مردم دعوت کرد با تولید ویدئو از شعر خوانی های خود در این آئین مشارکت کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۵۰    
حجت الاسلام مظفر سالاری ضمن گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: مرحوم آذریزدی با نگارش قصه های خوب برای بچه های خوب خودباوری و اعتماد به نفس را در کودکان و نوجوانان شکل داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۵۰    
ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه فراگیر معاونت امور فرهنگی در احکام جداگانه ای معاونان و مدیران بخش های مختلف موسسه جدید را منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۵۰    
عبدالصالح پاک نویسنده ترکمن و فعال حوزه کتاب کودک معتقد است: ادبیات کودکان و نوجوانان، ادبیاتی است که علاوه بر پُر کردن اوقات فراغت کودکان و سرگرم کردن، آموزش و دانش افزایی او را نیز فراهم کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۳:۲۴    
محسن غنودی ناشر گلستانی معتقد است اگر ناشران من جمله خودم اگر تخصصی تر کار بکنیم و محتوای کتاب را بهتر به خانواده ها توضیح بدهیم، کتاب مناسب تری برای فرزندشان انتخاب می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۳۷    
وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت غلامرضا سحاب محقق و پژوهشگر ارزنده کشور را تسلیت گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۳۲    
محمدرضا حافظ نیا گفت: میرحیدر بنیانگذار یک نظام علمی در کشور است، بنابراین درختی که ایشان کاشتند، بسیار تناور شده که در آینده علمی، معرفتی و کاربردی کشور تاثیرقابل توجهی خواهد داشت ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۷    
همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان کتاب شعر رضوی این لحظه ها را دوست دارم ویژه کودکان در قالب کتاب های پروانه و مجموعه کتاب های امام رضا(ع) منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۷    
سمیه رسولی ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر می گوید: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان یک فرصت است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۷    
عشق به پدر و زادگاه پدری، یعنی شهر تفرش و همچنین حفظ میراث علمی پدر و ارائه خدمات اجتماعی و عام المنفعه از اولویت هایی بود که میشد عطر عشق را در سراسر گفت وگوهای زنده یاد غلامرضا سحاب حس کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۲۲    
شورای کتاب کودک، شش عنوان از کتاب های پرنده آبی ، واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی را شایسته تقدیر و برگزیده دانست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۱۷    
نماینده مردم اردبیل، نیّر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به چهار شاخصه ی تحصیلات، سابقه اجرایی مرتبط، سابقه نمایندگی و سابقه عضویت در یک کمیسیون، به کمیسیون های مجلس می پیوندند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۱۷    
ایران صدا به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان زندگینامه بابای قصه های خوب را منتشر کرد
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۰۷    
نمایشگاه کتاب فرانکفورت براساس اطلاعیه ای از تعویق حضور فیزیکی کانادا به عنوان کشور مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2020 به سال 2021 به همراه تقویت حضور مجازی و تعویق یک ساله حضور سایر کشورهای ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۲:۰۷    
امکان دسترسی رایگان به برخی آثار مرجع و تخصصی انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای عموم علاقمندان (بدون شرط عضویت) فراهم شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۲۷    
کتاب درس های گزارش نویسی مجموعه ای از مقالات آموزشی درباره گزارش نویسی مطبوعاتی و رسانه ای به قلم تونی راجرز، استاد روزنامه نگاری و گزارش نویسی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۲۲    
سیدحسین طباطبائی در یادداشتی از تأثیر کرونا بر ذائقه کتابخوانی روس ها نوشته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۲۲    
ادبیات داستانی تاثیر بسزایی در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان دارد و مربیان کانون پرورش فکری با توجه به ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی که با کودکان و نوجوانان دارند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۱۷    
نمایشنامه خروج ممنوع ، نوشته ژان پل سارتر است و داستان آن در جهنم می گذرد، جهنمی که سه گناهکار در آن مجبورند یکدیگر را تحمل کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۱۲    
احمد حسن زاده داستان نویس جوان کشور با اشاره به انبوه آثار ترجمه موجود در بازار کتاب ایران، گفت: مخاطبان کتاب محدودند و نویسنده ایرانی نیز تریبونی برای جذب مخاطب ندارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۱۲    
انتشار نامه های عباس کیارستمی و همسرش، حاشیه هایی را با خود به همراه داشت که موجب شد، دادگاه فرهنگ، مساله را حل کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۱:۰۷    
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید دارد، اجرای برنامه های پایتخت کتاب موجب بالا رفتن مطالبه عمومی مردم از بدنه حاکمیت شده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۴۷    
فرح مردانی نویسنده شیرازی رمان سیلیوری را به بازار نشر عرضه کرد. سیلیوری نام یکی از معروفترین و امنیتی ترین زندان های ترکیه در ناحیه اروپایی استانبول است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۴۲    
معصومه (راحمه) شهریاری نویسنده جوان گرگانی بر این باور است که محدودیت های ناشی از مخاطب (کودک و نوجوان) که با ساده نویسی توأم است، نباید مانع حذف یا تعدیل عناصر زیباشناسانه ی کلام شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۳۷    
کنفرانس بین المللی فلسفه قاره، ساختارگرایی و پساساختارگرایی آگوست ، 2020 در سیدنی، استرالیا برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۳۷    
مرتضی حاتمی، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، در یادداشتی به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان پرسش هایی در این باره مطرح کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۳۷    
حسین قربانزاده خیاوی ، نویسنده مشگین شهری حوزه کودک و نوجوان، در یادداشتی برای خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وضعیت ادبیات داستانی و به ویژه ادبیات کودک و نوجوان را اسف بار و شایسته توجه دانست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۳۲    
کتاب اهمیت مانیفست کمونیست نوشته اسلاوی ژیژک به فارسی ترجمه و منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۲۷    
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از چاپ و انتشار بیش از 10 عنوان کتاب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان توسط این نهاد خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۲۲    
مجموعه داستان نویسنده من از گاوی که لگد می زند می ترسم آخرین اثر حامد اشتری از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۱۷    
معصومه میرابوطالبی داستان نویس و نویسنده رمان اژدهای دماوند برای مخاطب نوجوان، گفت: نوشتن برای کودک به مراتب سخت تر از نوشتن برای نوجوان و بزرگسال است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۱۰:۰۲    
ایبنا در این گزارش به بهانه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به دغدغه های برخی نویسندگان و پدیدآورندگان این حوزه پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۴۲    
کانادا به عنوان مهمان امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرده یکسال با تاخیر به این نمایشگاه می آید ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۴۲    
کتاب بیهوده نمیر! نوشته تاد هنری با ترجمه علی هرایینی از سوی نشر ترنگ منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۴۲    
معماری و بازیابی اطلاعات و کتابخانه های دیجیتال به عنوان ابزارهای مدیریت اطلاعات علمی؛ همچنین روش های دریافت داده در بستر وب موضوعاتی است که سعید اسدی در کتاب فناوری های وب به صورت گسترده پرداخته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۳۷    
کتاب هرم هستی نوشته مجتبی اعتمادی نیا به تازگی به همت نشر آن سو منتشرشده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۳۷    
کتاب کورونا، ویروس جهش یافته که با هدف آگاهی از تمامی جنبه های این پاندمی تالیف شده است، تا پایان تیرماه راهی بازار کتاب خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۲۷    
18 تیرماه را به عنوان روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام گذاری کرده اند؛ هرچند هنوز خانواده ها و نهاد آموزش وپرورش اهمیتی کم برای ادبیات کودک و نوجوان تخیل ورز قائل هستند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۹:۱۲    
دمشناس گفت: من پاراگراف به پاراگراف یا جمله به جمله نمی نویسم و واحد نوشتن برایم کلمه است و در دل این واژگان است که اتفاق رقم می خورد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۸:۲۷    
محمدصالح جوکار ، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور باید ردیف بودجه مستقلی برای خود، در قانون بودجه داشته باشد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۸:۲۷    
به اعتقاد یک پژوهشگر فلسفه دین، جهان پیرامون ما یک متن است و ما با پرسش هایی سراغ خوانش متن می رویم و پاسخ ها تماما مورد پیش بینی و انتظار ما نیستند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۸:۲۲    
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در یادداشتی برای خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به مناسبت 18 تیرماه روز ادبیات کودکان و نوجوانان، از دلتنگی ها برای دوران کودکی گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۸ - ۰۸:۱۲    
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان زنجان گفت: 11 کتاب موضوعی دفاع مقدس شامل داستان ها و روایات جنگ تحمیلی در زنجان رونمایی شد.