سه شنبه ۲۲ خردادساعت ۰۱:۴۴Jun 2024 11
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 16 تیر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۴:۵۵    
کتاب اینجا همه آدم ها این جوری اند تازه ترین اثر از مجموعه داستان های کوتاه برگزیده جایزه اُ. هنری با ترجمه لیلا آقالو منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۱۰:۳۱    
جلد نوزدهم فرهنگنامه کودک و نوجوانان همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۹:۰۶    
وقایع نگاری یک لات چاقوکش داستان یکی از لات های قدیم تهران به نام هاشم آبسرداری است که از سوی نشر گستره منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۷:۴۶    
ساخت تندیس یادبود اهداگران اسناد و آثار مکتوب به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که توسط پرویز تناولی طراحی شده به پایان رسیده و طی مراسمی رونمایی خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۵:۱۹    
کتاب الکترونیکی کیهان کاوی با چشم هابل به همت کانون نجوم آماتوری دانشگاه فردوسی مشهد، به صورت رایگان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۵:۱۴    
مهدی مظفری ساوجی شاعر معتقد است مهرواره شعر آفرینش کانون پرورش فکری نشان داده که ادبیات و شعر بین طیف های سنی نوجوان رشده کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۵:۱۴    
گزارش سالیانه اتحادیه ناشران بریتانیا اطلاعات جالبی درباره نیروی کار حال حاضر انتشاراتی های این کشور منتشر کرده است که نشان می دهد زنان در سال های اخیر فعالیت بیشتری نسبت به مردان در چاپ کتاب داشتند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۵:۰۴    
مارتین برداک در کتاب محصولات مبتنی بر نانوتکنولوژی معتقد است، یافته های فاینمن و سخنرانیش در حوزه نانو پایه های علمی نانوتکنولوژی را طرح ریزی کرد که منجر به توسعه سریع این فناوری در طی 55 سال گذشته ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۴۹    
مجید شریفی ضمن اعلام اینکه در شرایط کرونا انتشار کتاب الکترونیک بیشتر و کتاب صوتی کمتر شده است؛ گفت: باتوجه به مزیت هایی کتاب الکترونیک در شرایط همه گیری ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۴۴    
سومین شماره مجله گاهِ نقد ، مجله تخصصی بررسی و نقد کتاب، این بار با موضوع تاریخ ایران باستان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۳۹    
این کتاب با تمرکز بر اصلی ساده اما نادیده گرفته شده، توانست به میلیون ها نفر کمک کند تا بتوانند تاثیرات مثبت قابل ملاحظه ای در تمامی جنبه های زندگی خود، به وجود آورند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۳۹    
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن اشاره به بودجه 50 میلیون تومانی این اداره کل برای خرید کتاب از ناشران، گفت: بخش قابل توجهی از کتاب های مؤلفان زنجانی در تهران و قم چاپ می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۴:۱۹    
مجید صفائی، معتقد است، تولید محتوای کتاب محور در فضای مجازی هنوز به باور تبدیل نشده است و توسعه این امکان در ایران به تحول باور های سنتی نیاز دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۳:۵۹    
کتاب سیاست و حکومت در اروپا به دنبال این موضوع است که آیا در هزاره سوم می توان کماکان از الگوهای ثابت و یکسانی در ساخت و کارکرد سیستم های سیاسی و حکومتی اروپایی صحبت به عمل آورد؟
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۳:۵۴    
با استناد به کتاب رصدخانه مراغه و دستاوردهای آن در آیینه مقالات مستشرقین خواجه نصیرالدین طوسی رصدخانه مراغه را به دانشسرایی بزرگ تبدیل کرد؛ چراکه علاوه بر جمع آوری کتاب های کمیاب و مجموعه های نفیس ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۳:۱۹    
کتابخانه و دست نوشته های شهید هسته ای دکتر مسعود علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران که شامل 1044 عنوان کتاب، 53 نسخه نشریه، 9 منبع غیر کتابی (عکس، گذرنامه زیارتی و.. ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۳:۰۴    
تاجماه آصفی همسر احمد مهدوی دامغانی، استاد دانشگاه هاروارد و پژوهشگر حوزه ادبیات عرب درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۲:۵۹    
کتاب تاریخ اروپای مدرن شامل یازده روایت از موضوعات فرهنگی و سیاسی در اروپای مدرن منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۲:۵۹    
با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا شهر تهران ارائه خدمات کتابخانه ای به شهروندان تهرانی از امروز تا روز پنجشنبه 19 تیر تعطیل اعلام شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۲:۵۴    
ورود نمایندگان تازه نفس به مجلس یازدهم، فرصتی است تا دغدغه های قدیمی و شاید تکراری، از نو و با نگرشی جدید ارزیابی شوند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۲:۵۴    
زمزمه تعطیلی کتاب فروشی کتاب زند واقع در خیابان کریمخان زند، از فضای مجازی به گوش می رسد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۲:۴۴    
بابک عابدین از برگزاری کارگاه بازاریابی و فروش استراتژیک در هفته اول شهریور ماه با همکاری اتاق بازرگانی تهران خبر داد، این کارگاه با تاکید بر شعار جهش تولید و افزایش صادرات غیرنفتی برپا خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۵۹    
اسامی برگزیدگان جوایز شورای کتاب کودک در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان معرفی می شوند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۵۹    
نشست نقد و بررسی موضوعی آثار ادبیات کودک و نوجوان(آسیب ها و چالش ها) به صورت زنده در اینستاگرام خانه کتاب پخش می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۵۴    
کتاب تصویری عروسک نخی به نویسندگی و تصویرگری محبوبه یزدانی، به تازگی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خردسالان منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۳۴    
آلیسون گوپنیک در کتاب باغبان و نجار ، با به کار بردن مثال هایی از زندگی خود، بچه ها و نوه هایش و همچنین نتایج تحقیقات گسترده خود و سایر پژوهشگران ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۱:۳۴    
داستان دیگری از حماسه نویس نام آشنا در ادبیات فانتزی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۴۴    
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با اشاره به نقش مهم کتابخانه های عمومی در حوزه فرهنگ، عنوان کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۲۴    
احمد آرام با اشاره به سرقت های مدرن می گوید: سارق از عناصر داستانی، فضاسازی و زبان هیچ اطلاعی ندارد، اما سوژه های مختلفی در دسترس اوست که آن ها را قیمه قیمه می کند و در جاهای مختلف داستانش می گنجاند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۱۹    
سهراب پرواز شاعر و عکاس اصفهانی، به بهانه انتشار کتاب تازه خود باد عقربه ها را جابه جا می کند ، گفت: زندگی برای من گاهی عکس و گاهی شعر می شود؛ گاهی هم هیچ چیز نمی شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۱۴    
کنفرانس زبان شناسی عمومی و فلسفه زبان سپتامبر 2020 در پراگ- چک برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۱۴    
هرمان نخستین رمان نوجوانی است که شقایق قندهاری از نویسنده ای نروژی به فارسی ترجمه کرده و می گوید: به واسطه علاقه زیادی که به ادبیات نروژ دارم ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۱۴    
کودکان آینده سازان کشورند و آگاهی آنان موثرترین شاخصه در این آینده سازی است، آگاهی در گرو خواندن و دعوت به مطالعه در گرو ایده های نوآورانه است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۰۹    
نمایشگاه مجازی کتاب های آموزشی با مشارکت 70 ناشر آموزشی و عرضه بیش از 5000 عنوان کتاب تا 17 تیر برپا است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۰۹    
دفترچه خاطرات فراموشی و ظلم، جهل و برزخیان زمین ، دو اثر محمد قائد، پس از سال ها به بار دیگر به چاپ رسیده اند، مجموعه مقالاتی که هنوز هم تازه و خواندنی هستند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۱۰:۰۹    
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توزیع بیش از 60 هزار عنوان کتاب در مناطق روستایی کشور خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۹:۴۴    
بیست وسومین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با سخنرانی حسن بلخاری، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، به شیخ اشراق در ذهن و زبان شمس اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۹:۲۹    
سیدجلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کمبود سرانه مطالعه در استان و کشور گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۹:۲۴    
مورخ برجسته ای که در دفاع از زبان فرانسوی و میراث آن و علیه انگلیسی جهانی می نوشت و تدریس می کرد در 88 سالگی از دنیا رفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۹:۱۹    
مدیر انتشارات سوره مهر گفت: تنها حدود 10 درصد مخاطبان ما در نمایشگاه کتاب تهران، از غیرتهرانی بودند؛ ولی در نمایشگاه مجازی، نزدیک به 50 درصد مخاطبان ما از شهرهای غیر از تهران بودند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۹:۱۴    
مهدیه برزگر، نویسنده رمان ساکنان برزخ درباره دلایل نگارش این اثر گفت: دغدغه اصلی من برای نگارش چنین رمانی شاید در وهله اول مشکلات زنان و مهم تر از آن نگاه جامعه به جایگاه زن بوده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۸:۵۴    
الکساندر دوما، رمان نویس شهیر فرانسوی از نسل اولین نویسندگانی است که آثارش به فارسی ترجمه شد و مورد استقبال مخاطب ایرانی قرار گرفت و ناصرالدین شاه قاجار نیز تمایل زیادی به موضوعات رمان های او داشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۸:۴۹    
مدیر کتاب فروشی کلبه کتاب کلیدر با انتقاد به ارائه تخفیف های غیرمتعارف در سایت ها گفت: مخاطب می آید کتاب را ورق می زند و انتخاب می کند، بعد می رود از فلان سایت با تخفیف خرید می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ - ۰۸:۱۴    
کامران برادران می گوید: نمایش های رقت آمیز همبستگی با پناهجویان چیزی را حل نمی کند، بلکه باید بر نزاع طبقاتی و همبستگی با کسانی تاکید کرد که مورد استثمار و ستم واقع شده اند ...