سایر منابع:
سایر خبرها
روایت سید حسن خمینی از سخنرانی انتقادی پدر/سابقه پزشکی احمد خمینی به روایت پسر
باید در دقیقه90 راهی قم شوم تا دیدار با یادگار امام میسر شود. گفت و گو از اسفند و حادثه فوت پدر آغاز می شود و مرور خاطرات پسر می گوید که همزمانی سخنرانی انتقادی و معروف سید احمد با حادثه از دست دادنش باعث شد تا تحلیل های متفاوتی بر این ماجرا برود . به ماجرای حمله به سخنرانی سید حسن در حرم امام که می رسیم درباره توضیح نوع واکنش خود با آن حوادث به این نکته بسنده می کند که نه آن روز و نه حالا ...
تروریست های تونسی در لیبی آموزش دیده اند
.../1/1 - 22:58 447609 به گزارش خبرگزاری شبستان رفیق شلی از مقامات امنیتی تونس اعلام کرد آنهایی که به موزه باردو حمله کرده اند در در دی ماه سال 1393 در خارج از این کشور و در لیبی آموزش دیده و سلاح در اختیار آنها قرار داده شده است. گفته می شود تحقیقات در خصوص کشته شدن 21 تن از جمله یک نیروی پلیس توسط گروهک تروریستی داعش در تونس به طور محرمانه در حال پیگیری است و تاکنون بیست تن در رابطه ...
ماهی قرمز از اجزاء سفره هفت سین است؟
...، ترشحات روی پوست، تیرگی قرنیه چشم، باز ماندن دهان و سرپوش آبششی، تنفس در سطح آب، پرش غیرطبیعی ماهی، به پهلو افتادن ماهی، کندی تنفس، کمرنگ شدن ماهی قرمز، رنگ پریدگی آبشش ها، گود افتادگی چشم ها، آب آوردگی شکم، ایجاد لکه های سیاه در دُم ماهی، برآمدگی های غیر طبیعی در آبشش، بیرون زدگی غیرطبیعی چشم ها برخی از مهم ترین علائم بیماری های مختلف در ماهی هستند که توصیه می شود از خرید ماهی با این علائم ...
جمعه خونین در یمن، حمله داعش به مراسم نوروز کردهای سوریه، مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا و پیامدهای ...
اهل تسنن و اهل تشیع! شکاف های امنیتی، حمله به موزه نزدیک پارلمان تونس را آسان ساخت! آغاز نبرد آزادسازی شهر طرابلس از سوی نیروهای ارتش لیبی! http://www.alarab.co.uk/pdf/2015/03/21-03/p01.pdf روزنامه لبنانی الدیار: حمله گروه "داعش" به حوثی های یمن در صنعا: 150 کشته و 350 زخمی! چه دلایلی در پس پرده برکناری دو تن از مسئولان بلندپایه نظام ...
موسیقی در سال 94/ سال مرگ صدا...
... حمله نیروهای خودسر به یک کنسرت کنسرت موسیقی ایرانی با صدای وحید تاج در یزد در شامگاه 20 اردیبهشت سال 93 با اقدام نیروهای خودسر مواجه شد و در حالی که نوازندگان روی صحنه می نواختند، این خواننده اجازه رفتن روی صحنه را پیدا نکرد. این خواننده در این باره روز بعد آن اتفاق توضیح داد: قبل از برپایی سانس دوم که از ساعت 20:30 برنامه ریزی شده بود، جمعی کمتر از 50 نفر در محل ورودی سالن جمع ...
اقدامات تروریستی در یمن؛ توطئه آمریکا و آل سعود علیه انصارالله
های غربی به شمار می روند. 4 فراهم کردن زمینه برای طبیعی جلوه دادن حملات هوایی به یمن بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین به بهانه مبارزه با تروریسم و با نیت هدف قرار دادن زیرساخت های یمن و تضعیف انصارالله. این در حالی است که هم اکنون واشنگتن از توافقنامه امنیتی سابق که میان وزرای دفاع آمریکا و یمن امضا شده برای انجام حملات هوایی در برخی شهرهای یمن سوء استفاده می کنند. 5 جدا کردن ...
نقد مسعود فراستی بر فیلم هامون/1368
بدون بار نمایشی. اگر این حرکت ها نیز از وسط برش می خورند (مثلا خانۀ مادر بزرگ)، گویی خود فیلسماز به بیهوده بودن حرکت ها واقف است. زوم ها، غالبا زیادی اند و از نوع فیلمفارسی. دوربین، اکثرا تو چشم می زند. بسیاری از برش ها نیز بی هدفند؛ گاهی با چند زاویۀ مختلف (اولین صحنۀ بیداری فیلم برای مثال) که هیچ چیز جدیدی نمی گویند و حتی دلیلی هم ندارند (صحنۀ خانۀ مادر مهشید یا مطب دکتر). راوی فیلم ...
یورش نظامیان رژیم طاغوت به فیضیه
شد مراجع و علما، مخالفت با رفراندوم را صریحاً اعلام و شرکت در آن را تحریم کنند. حضرت امام بیانیه ای کوبنده در دوم بهمن 1341 صادر کرد و طی آن نظرخواهی شاه را رفراندوم اجباری نامید. متعاقب آن بازار تهران تعطیل شد و مأمورین پلیس به تجمع مردم حمله بردند. در آستانه رفراندوم تحمیلی ابعاد مخالفت مردم فزونی گرفت. شاه ناگزیر برای کاهش دامنه مخالفتها در چهارم بهمن عازم قم گردید. امام خمینی از قبل ...
ضرب شست اردوغان به رفیق قدیمی
ها تن دیگر را فراهم کرده است. اردوغان پس از رسیدن به ریاست جمهوری نیز مبارزه علیه فتح الله گولن را با سرعت و ابعاد بیشتر و جدیدتری ادامه داده و در سالگرد بحران فساد مالی در دسامبر 2014 به دستور وی، قوه قضاییه و پلیس با انجام چند عملیات، ده ها نفر از طرفداران گولن که در میان آن ها خبرنگاران، بازیگران، نویسندگان و افرادی از پلیس و قوه قضاییه نیز وجود داشت، به اتهام مشارکت در کودتا علیه ...
137 کشته در حمله انتحاری در پایتخت یمن / داعش برعهده گرفت
30 نفر بود. ین حادثه در نتیجه اقدام دو فرد انتحاری در مساجد مذکور به وقوع پیوسته است. انفجار در این دو مسجد زمانی رخ داد که نمازگزاران درحال برگزاری نماز جمعه بودند. خبرگزاری رویترز دقایقی پیش گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است. انهتای پیام/ س. ...
جدایی یونسی از بدنه دولت می تواند حفظ حرمت شعار اعتدال باشد /عدم تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در ...
تولیدکنندگان داخل است. صدور مجوز میلیون های تن فولاد بدون کیفیت به داخل کشور برابر است با تعطیلی کارخانه های بزرگ فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان و به معنای مبارزه و مقابله با تولیدکننده داخلی است، حقیقتاً باید دست های پشت پرده صدور مجوزهای واردات به کشور بررسی و مشخص شود، چه افرادی و از چه گروه هایی پشت پرده تعطیل کردن تولیدگران داخلی قرار دارند. صدور مجوزهای واردات بدون نیاز، به ...
سیر تطور گفتمانی تشکل مادر
مبارزه با مستکبران نشست. از سوی دیگر، جهان کنونی عرصه رقابت در اشکال مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است و منافع ملی ما تعامل و ارتباط بیشتر با جهان به منظور ورود به جامعه جهانی و ارج نهادن و احترام گذاشتن به اصول و قواعدی است که عقل جمعی بشر نسبت به تحقق و تداوم آنها هزینه کرده است. حساسیت روزافزون جامعه جهانی نسبت به مبانی مردم سالاری و حق حاکمیت ملت ها، حفظ کرامت و حقوق انسانی، توسعه سیاسی، آزادی ...
تحلیلگر آمریکایی: تحرکات داعش در یمن نشانه بسیار بدی برای جامعه جهانی است
اینکه اقدام ستیزه جویان یمنی است که بعد از مبارزه در کنار داعش در عراق و سوریه دوباره به کشورشان فرستاده شده اند؟ اگر حمله تروریستی در داخل یمن برنامه ریزی شده باشد و زیرساخت های تروریستی داعش در این کشور شکل گرفته باشد، این نشانه بسیار بدی برای آمریکا و جامعه بین المللی است. انتهای پیام http://shafaqna. ...
فرهنگ ریشه آئین های نورزی در استان سمنان/ نوروزخوانی و پخت سمنو
نفر بازرس حوزه امور درمانی با تعداد دو نفر بازرس، حوزه اورژانس 115 با تعداد دو نفر بازرس بمنظور بازدید و اطمینان از عملکرد کلیه مراکز بهداشتی و درمانی، رستوران ها و اماکن فروش و تولید مواد غذایی، فعالیت و ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی توسط هشت درمانگاه عمومی وابسته به ارگان های دولتی 47 درمانگاه سوء مصرف مواد در سطح شهرستان هم مواردی است که در ایام نوروز به مردم و مسافران خدمت رسانی خواهد شد ...
افزایش شمار تلفات حمله های تروریستی به نمازگزاران مسجدهای صنعا
به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، گروه تروریستی وابسته به داعش مسوولیت این انفجارهای انتحاری در مسجدهای بدر و حشوش را که 357 زخمی برجاگذاشته، برعهده گرفته است. این گروه تروریستی در هفته گذشته نیز مسوولیت حمله به موزه ملی باردو در شهر تونس را برعهده گرفت که در آن دستکم 20 گردشگر خارجی که بیشتر اروپایی بودند، جان خود را ازدست دادند. در حملات روز جمعه، مرتضی المحطوری روحانی برجسته ...
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه
- حمله انتحاری روز جمعه به محل برگزاری جشن های نوروزی در شهر کردنشین الحسکه در شمال شرقی سوریه بیش از 20 کشته برجا گذاشت. *** مسکو- ایرنا- رمضان قادراف رییس جمهوری چچن روز جمعه با انتشار بیانیه ای اقدام تروریستی انفجار در نماز جمعه صنعا که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر از نمازگزاران شد، را محکوم و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد. *** بیروت - ایرنا - حزب الله ...
دولت تدبیر و امید ، همراه و همدل با مردم
میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: چنانچه در سال 94 واحدهای باقیمانده این پروژه به بهره برداری کامل برسد، درآمد سالانه ایران از این فاز به 6 تا 9 میلیارد دلار می رسد. * - سردار حسین ذوالفقاری معاون انتظامی و امنیتی وزارت کشور و مسوول بررسی حادثه حمله به علی مطهری در شیراز، در پایان سفر دو روزه به این شهر گفت: تحقیقات لازم و بررسی های میدانی مختلف در ارتباط با حمله به این نماینده مجلس که در شیراز ...
آذربایجان شرقی در سالی که گذشت/ امید به شکوفایی افزونتر شده است
استان به مدار گاز طبیعی خبر داد. نیمه شهریور ماه نیز مردم ولایتمدار تبریز شاهد برگزاری جشن های باشکوه زیر سایه خورشید بود که با حضور بیش از 10 هزار نفر در امامزاده سید حمزه تبریز برگزار و بیش از 10 هزار غذای نذری آستان قدس رضوی بین مردم این کلانشهر توزیع شد. این روزها که مصادف با پیک سفرهای تابستانی بود نخستین موزه خصوصی خودروهای کلاسیک تبریز نیز با حضور شهردار این کلانشهر ...
تروریسم، توریسم تونس را ترور کرد
حملۀ تروریستی به موزۀ باردو دست کم 22 نفر قربانی شده اند که بیشتر آنها گردشگر فرانسوی بوده اند. این اقدام تروریست ها، ضربۀ محکمی به اقتصاد تونس و بویژه صنعت گردشگری این کشور است که طی سالهای اخیر، نتوانسته رشد خوبی داشته باشد. این کشور نگران است که گردشگران خارجی و بویژه فرانسوی ها که بخش مهمی از این گردشگران را تشکیل می دهند، از این پس کمتر به این کشور سفر کنند. این حملۀ تروریستی به ...
پاسداشت 13 آبان و لزوم بازخوانی پرونده جنایات آمریکا علیه ایران
که اندک اندک زمینه دلسردی مردم و انقلابیون واقعی را از انقلاب و دستاوردهای آن ، فراهم می کرد. چنین به نظر می رسد که دانشجویان پیش بینی می کردند که با این حرکت ، دولت موقت استعفا دهد. مطالعه مجموعه مطالب نقل شده از سوی دانشجویان مسلمان پیرو خط امام که در جریان تصرف لانه جاسوسی آمریکا حضور و نقش فعال داشتند ، ضمن ارائه تصویر مناسبی از شرایط حاکم بر کشور در زمان تسخیر لانه جاسوسی ، دلایل ...
انتقاد شدید آیت الله اراکی از توطئه فرقه شیرازی ها در قم
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هشدار نسبت به پیامدهای خطرناک اقدامات فرقه شیرازی ها و ارتباط آن ها با عربستان و دستگاه اطلاعات انگلیس، گفته است: این که ما می گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می کند. به گزارش رسا، آیت الله محسن اراکی، شب سه شنبه در نشست بررسی و شناخت جریان های افراطی شیعه و سنی که در مدرسه علمیه مهدی موعود قم برگزار شد، به افشاگری بخشی از پشت پرده فعالیت های تفرقه برانگیز فرقه شیرازی ها پرداخت. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تلاش فرقه شیرازی ها برای ترویج قمه زنی در جهان اظهار داشت: می گویند شما به این انقلابی ها نگاه نکنید، اینها که شیعه نیستند، اگر تو شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، چه چیزی است که تنها سینه می زنی و گریه می کنی؟ شیعه باید خون بدهد، حتی خودت که قمه می زنی باید کودک شیرخوار را بیاوری و قمه بزنی، همسر خود را باید به قمه زنی تشویق کنی. وی افزود: می گویند وقتی هم قمه می زنی باید در لندن بزنی که همه افراد دنیا ببینند، بنده وقتی در آنجا بودم می گفتند که سخنران حسینیه شیرازی ها در شب عاشورا بالای منبر رفته و گفته است مردم مژده بدهید، امروز یک مسیحی انگلیسی مسلمان و شیعه شده است و همین امروز گفته است که می خواهد با شما قمه بزند ، بنده گفتم این حتما عنصر جاسوسی mi6 انگلیس است. مگر اهل بیت(ع) و مراجع تقلید قمه می زدند که برخی این کار را ملاک شیعه بودن می دانند آیت الله اراکی تأکید کرد: قمه زنی را آمریکایی ها و انگلیسی ها بسیار ترویج می کنند و هر کتابی درباره شیعه بنویسند علامت و نماد شیعه گرایی را قمه زنی قرار می دهند، حتی در کتاب دینی رسمی خود که در مدارس آنها برای دبیرستانی ها بیان می شود در بخش تشیع تمام عکس ها را افراد قمه زن قرار می دهند. وی ادامه داد: می گویند که شیعه این است و شیعه ای که قمه نزند شیعه نیست، یعنی تمام شیعه های که در طول تاریخ بوده اند شیعه نیستند ولی تنها شما شیعه هستید، حتی غالب این قمه زن ها از نظر تدین دیدگاه های خاصی دارند، و به آنها می گویند که فرد با قمه زنی به بهشت می رود. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: این ها می گویند شعائر حسینی تنها قمه زنی است، یعنی هیچ چیز دیگری نیست؟، مگر اهل بیت(ع) ما، آقای بروجردی، شیخ انصاری، مراجع ما قمه زدند، مگر این ها متدین نبودند و نیستند؟ ما خودمان عزاداری و تعظیم شعائر حسنیی را از ائمه اطهار(ع) و مراجع تقلید یاد گرفتیم. وی تصریح کرد: حتی می گویند قمه زنی کافی نیست و تا لعن بر مقدسات اهل سنت نفرستید شیعه نیستید، البته برای ما مقدس نیستند و نسبت به آنها انتقاد داریم ولی ما مجاز نیستیم آنها را مورد توهین، سب و لعن قرار دهیم که یک میلیارد مسلمان این ها را مقدس می دانند، به ویژه همسر پیامبر(ص)؛ حتی می گویند به گونه ای توهین کنید که دل هر سنی بسوزد و بگوید باید به خودم بمب ببندم و شیعه ها را از بین ببرم. شیخ شحاته را شبکه های ماهواره ای فرقه شیرازی ها به کشتن دادند آیت الله اراکی تأکید کرد: می گویند که همسر پیامبر(ص) را متهم به زنا کنید، کتاب می نویسند علیه این فرد، حتی در لندن بالن درست می کنند و روی آن لعن بر مقدسات می نویسند، می گویند باید رسانه درست کنیم، باید به تمام زبان ها ایجاد کنیم تا همه سنی ها برای شیعه کشی در عراق و سوریه بسیج شوند؛ آن وقت در این رسانه ها و ماهواره ها کاری جز سب و لعن خلفا، همسر پیامبر(ص) و دیگر افراد کار دیگری انجام نمی دهند. وی یادآور شد: در تاریخ مصر شیعه کشی وجود نداشته است و خود این ها محب اهل بیت(ع) بودند، ولی کاری می کنند که مردم تحریک شده و شیخ شحاته را به همراه همراهانش می کشند، همین رسانه های فرقه شیرازی در ماهواره های خود از شیخ شحاته صحنه های را نشان دادند که مردم تحریک شده و این فرد را کشتند، مظلومانه هم کشتند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مگر بسیج کردن این همه جوان برای رفتن به عراق و سوریه کار آسانی است؟ آیا حاضر است فردی خود را به کشتن بدهد، صدها هزار نفر بسیج می شوند و عمده عقیده آنها این است که بروند و شیعه بکشند، یعنی آنچه این ها را تحریک می کند تنها دولت سوریه نیست، می گویند چون این رژیم شیعی است باید کشته شوند، می گویند در عراق شیعه حاکم شده است بروید و آنها را بکشید، با این انگیزه جوانان را جمع می کنند. وی ادامه داد: برخی از جوانان با انگیزه دینی وارد میدان می شوند و می گویند می رویم از دین، صحابه و مقدسات خود دفاع کنیم، این کاری است که این ها انجام می دهند، افراطی گرایی سنی و شیعی با یک عامل به وجود می آید. تشیع لندنی بزرگ ترین خطر برای اسلام و شیعه است آیت الله اراکی بیان کرد: البته دشمنان نیز افراد را تحریک می کنند که ایران شیعی در حال تسلط بر جهان است، چرا نشسته اید، اینها کشور عراق، سوریه و لبنان را گرفته و در حال ایجاد مشکل برای بحرین هستند، این گونه جوانان دنیا را تحریک می کنند، هر دو جریان همانند داعش و القاعده که از جهان اهل سنت هستند از همین جا مایه می گیرند، آن جریان افراطی شیعه که می گوید فحش و لعن علنی بدهید، حتی بیایید در قم راهپیمایی لعن علنی به راه بیندازید، ما نیز از آن فیلم برداری می کنیم، کلیپ درست می کنیم و در موبایل ها و ماهواره ها پخش می کنیم تا بگوییم مردم دنیا، قم که مرکز حوزه علمیه شیعی است، شیعه ها در خیابانها جمع می شوند و برای قتل خلیفه دوم جشن می گیرند و برای او لعن می فرستند. وی تصریح کرد: شما ببینید چه اتفاقی می افتد، این که ما می گوییم این تشیع لندنی است، از روی حدس و گمان حرف نمی زنیم، خطر بزرگی است که امروز اسلام و تشیع را تهدید می کند، خطر بزرگی است که کل جامعه اسلامی را تهدید می کند، خطر ایجاد حس ستیز تا عمق وجود در شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه را ایجاد می کند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی می گویند ایران را باید بر هم زد، شما عراق، سوریه و لبنان را بر هم ریختید کاری نکردید، باید ایران را بر هم بریزید و در قم باید این کار را بکنید، تا سنی های ایران علیه شیعه ها تحریک شوند. بساط فرقه شیرازی ها باید از قم برچیده شود وی تأکید کرد: ریگی می گفت که وقتی نیروهای ما ضعیف می شدند سخنرانی برخی از سخنران شیعی را پخش می کردیم و دوباره آنها تحریک می شدند، ما معتقدیم این دو جریان افراطی بزرگترین خطر جهان اسلام معاصر هستند و باید جلوی این خطر را گرفت و در قم باید بساط این خطر را برچید. آیت الله اراکی در پاسخ به این پرسش که جریان شیرازی ها از کجا تغذیه می شوند، اظهار داشت: خیلی مهم نیست که اسم شخص برده شود و درباره آن بحث شود، ولی معلوم است که جریان ها حمایت می کنند، این جریان امروز در تمام دنیا سازمان یافته است، همانند سازمان مجاهدین خلق تشکیلاتی است، اصلا سازمان روحانیتی و مرجعیتی نیست، بلکه تشکیلاتی پشت سر این ها است و سازمان های جاسوسی کاملا برای این ها اطلاعات می دهند و کار می کنند، یعنی ارتباط دارند. عربستان سعودی خانه مادری فرقه شیرازی ها است وی ادامه داد: این ها اکنون هر جا بخواهند بروند زمینه برایشان فراهم است، عربستان سعودی اجازه نمی دهد یک برگه از مفاتیح الجنان ما وارد این کشور شود و می گویند در آن زیارت عاشورا است، ولی این آقایان عربستان سعودی برایشان خانه مادری است، هر وقت بخواهند می روند و می آیند، تنها کتاب های که در عربستان سعودی آزاد است کتاب های این ها است. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فعالیت این فرقه در کویت نیز اذعان داشت: در کویت جریان هایی که از آنها حمایت می کنند دقیقا با دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی انگلیس ارتباط دارند، از آغازی که این ها در کویت پایگاه زدند مورد حمایت دستگاه های اطلاعاتی انگلیس بودند تا به امروز. لیدر فرقه شیرازی ها سابقه علمی ندارد آیت الله اراکی در پاسخ به پرسشی درباره سطح علمی لیدر فرقه شیرازی ها تأکید کرد: واقعا این بنده خدا تحصیلاتی که او را در حد یک مجتهد بتواند معرفی کند، از ایشان سابقه چنین تحصیلاتی نیست، حالا مجتهد اعظم که جای خود دارد؛ کجا درس خوانده است، هر فردی که مجتهد می شود به ویژه در این شرایط که اجتهاد امروزی لازم است، یعنی بتواند مسائل امروزی را استنباط کند، وگرنه اجتهاد زمان شیخ طوسی که کارساز نیست، شیخ طوسی با تمام عظمتی که دارد اگر با معلومات زمان خود اکنون باشد، امروز مجتهد به شمار نمی آید، چرا که فقاهت امروز و اصول فقه امروزی بسیار پیشرفت کرده است، البته شیخ طوسی اساس کار ما است، بزرگ ما است، ولی خواه و ناخواه علم فقه ما و اصول ما و این علوم دینی که اساس اجتهاد هستند امروز در حدی رشد کرده اند که فرد باید در حد اصول و فقه امروزی با تفقه امروزی آشنا شود. وی گفت: خب حالا فردی درس هیچ یک از اساتید بزرگ و معروف حوزه نرود و یک دفعه بیاید و بگوید من مرجع تقلید و مجتهد هستم، مگر چنین چیزی می شود، این کتاب های که گاهی به این آقا منتسب است اگر بدهند گروه های که رساله های سطح چهار را داوری می کنند، می بینند که کتاب های ایشان در سطح رساله سطح چهار قابل ارزیابی نیست، اینها مطالب واقعی است که ما عرض می کنیم، این که فردی بیاید با ژست، قیافه، تبلیغات، رسانه ها و 18 ماهواره بگوید آیت الله فلان و تنها مرجع تقلید جهان تشیع، فرد که با این جور حرف ها مرجع تقلید نمی شود، از این کلا ه ها سر ما نخواهد رفت و ما اجازه نمی دهیم این راه باز بشود و ساحت قدس مرجعیت این گونه لکه دار شود، این را ما اجازه نخواهیم داد. پرسش دیگر از دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره رفت و آمد برخی از مراجع و علما با لیدر فرقه شیرازی ها و مهر تأیید بودن بر صحت این جریان بود، که وی پاسخ داد: این جریان برای سابق است، هنوز ماهیت این جریان برای بسیاری از دستگاه های مرجعیتی ما شناخته شده نبود و با تبلیغاتی که دارند چنین وانمود می کردند که گویا اعتبار دارند، این ها ارتباط تشکیلاتی مفصلی دارند، سازمان دهی دارند و سعی داشتند جلب نظر برخی از مراجع را داشته باشند. وی یادآور شد: اکنون تمام مراجع ما که مقداری با حقیقت این جریان آشنا شده اند، وضعیت همانند سابق نیست. توطئه های دشمنان برای شکست انقلاب اسلامی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد مرجعیت تحت تأثیر، مهدی تراشی و تسلط بر هیأت های حسینی را نقشه شوم دشمنان برای مقابله با اسلام، تشیع و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمنان پس از بررسی نقطه قوت انقلاب را مرجعیت، اعتقادات شیعی به ویژه نسبت به امام زمان(عج) و ولایت فقیه و عاشورا بیان کردند. وی افزود: دشمنان پس از این بررسی ها نخست حمله فکری را شروع کردند و بیش از ده ها برابر آنچه ما نسبت به اسلام، شیعه و انقلاب نوشته ایم شروع به بررسی و تحقیق کردند، تلاش نخستشان جدا کردن مردم از امام زمان(عج) و از ولایت فقیه بود، تلاش کردند که اندیشه امامت را از بین ببرند و با این اندیشه ها مبارزه شدیدی صورت گرفت. آیت الله اراکی یادآور شد: حتی در دورانی در داخل کشور افرادی به اندیشه ولایت فقیه، مهدویت و امامت حمله کردند؛ دشمنان به این نتیجه رسیدن جز از درون نمی شود با انقلاب مبارزه کرد و باید انقلاب را از درون بپاشند؛ انزوای مرجعیت، قطع رابطه مردم با مرجعیت و شبهه افکنی از دیگر کارهای دشمنان بود. وی ادامه داد: پس از سقوط صدام شروع به ایجاد مرجعیت های تحت تأثیر خودشان کردند، این موضوعات را خودشان بیان کردند که عناصر ضعیف، عوام فریب و قابل نفوذ حوزه را تحت کنترل و حمایت قرار می دهند، از آنها پشتیبانی مالی، تبلیغاتی و حمایتی داشته و این کار را شروع کرده اند، امروز بسیاری نسبت به عمق خطر پی برده اند. پول های MI6 را به عنوان وجوهات می دهند دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: حتی تلاششان بیان کردن ضد انقلاب های خارج نشین به عنوان مرید دیگران است، با این محور می خواهند پول mi6 را به عنوان وجوهات بدهند، در محورهای مختلف شروع به تقویت عناصر مختلف کردند، بنده از احساس تکلیف و از روی بینه برخی از مطالب را بیان کردم و جز احساس تکلیف موضوع دیگری نیست، به این محورها خط می دهند و خودشان می خواهند مرجع بسازند به وسیله افرادی که سواد مرجعیت و سابقه علمی ندارند، بلکه عوام فریبی را خوب بلد هستند و از طریق نفوذ در مسأله هیأت های حسینی و بهره وری شعار حسینی پیش می روند. وی با بیان این که دشمنان می دانند هیأت های مذهبی سبب پیوند عاطفی روحانیت و مردم شده است، بیان کرد: عاشورا بود که انقلاب را پیروز کرد، حادثه 9 دی در عاشورا رخ داد، پس دشمنان به دنبال نفوذ در هیأت ها و مداح ها هستند. آیت الله اراکی، "مهدی" تراشی را از دیگر کارهای دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: بنده از این کار اطلاعات دقیق دارم و می دانم چگونه در تلاش برای امام زمان تراشی هستند، با ترویج افراطی گرایی می توانند این سه کار را عملی کنند، می گویند اگر شیعه حسینی هستی باید قمه بزنی، سینه زنی چیست که تنها انجام می دهند، این انقلابی ها که شیعه نیستند، باید همه شما قمه بزنید، حتی می گویند که اگر قمه می زنید در لندن بزنید تا دنیا ببیند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اقامه عدل را مأموریت های مهم نبی اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: امیرمؤمنان(ع) بارها در توصیف رسول الله(ص) از توصیف عدل به کار برده اند. بزرگترین مصیبت جامعه بشری تنها گذاشتن امام حسین(ع) بود وی افزود: خداوند متعال تمام مقدمات لازمه قسط را برای بشر فراهم کرده است، ولی اراده الهی به اختیار بشر تعلق گرفته است، قرار بر این نیست که این هدف به اجبار بر جامعه بشر تحمیل شود، بلکه بشر خودش بخواهد، انتخاب کند و کمک کند. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این که مردم باید برای تحقق عدل الهی به رسولان و انبیا کمک کنند، یادآور شد: متأسفانه در طول تاریخ مردم در ادعای این مسؤولیت کوتاهی کردند، از این رو امامت در صحرای کربلا تنها ماند، تا به امروز نیز شاهد پشت کردن مردم به این نعمت کبری هستیم. وی ادامه داد: مردم خودشان هستند که خود را از این نعمت کبری محروم می کنند؛ قیام امام راحل براساس تحلیل منابع دینی یک حلقه جدید از یک جریان تاریخی بسیار مهم است، یعنی قیام امام راحل آغاز یک بازگشت ملت به اطاعت امام بود. 90 درصد اساتید شیعه شناس دانشگاه های آمریکا یهودی هستند وی یادآور شد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی بیان کننده دین ناب محمدی علوی بود، این دین برخواسته از تأثیرات سلطنت های مختلف نیست، بلکه از حوزه علمیه قم برخواسته است، حوزه ای که بیان کننده کلام اهل بیت(ع) است، تنها سلسله سند ما است که به نبی اکرم(ص) متصل می شود. آیت الله اراکی بیداری اسلامی را از جمله برکات انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: حتی جوانان سنی گفتند که رهبر ما امام خمینی(ره) است، مردم فلسطین که ناامید شده بودند زنده شدند، مقاومت اسلامی در لبنان زنده شد، این کشورهای اماکنی بودند که رژیم صهیونیستی هر وقت اراده می کرد آن را تصرف می کرد، ولی از دل انقلاب اسلامی نیروی مقاومت به وجود آمد و کاری کرد که تمام کشورهای عربی از انجام این کار عاجز بودند. وی تصریح کرد: در کشورهای اسلامی نیز جوانان به انقلاب و امام روی آوردند؛ در کشورهای غیر اسلامی نیز نسبت به اسلام روی آوردند، نسل جدید اروپا طرفدار اسلام شد، در طول 20 سال در انگلیس قریب به 2 هزار مسجد ساخته شد. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اکنون در اغلب دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های رژیم صهیونیستی بخش های اسلام، شیعه و انقلاب شناسی تشکیل شده است، 90 درصد اساتید متخصص اسلام شناس و شیعه شناس در آمریکا یهودیان هستند، بیشترین و قوی ترین مؤسسات اسلام و شیعه شناسی با مراکز تحقیقاتی این رژیم در ارتباط هستند. ...
مروری بر اتفاقات مهم حوزه موسیقی کشور در سال 1393
اواسط سال 93 هم از سوی رسانه ها عنوان شد که تا آخر سال مجوز فعالیت رسمی به چهره هایی چون یاس، آرمین و تتلو داده خواهد شد که البته با پایان 1393 این خبرها هم در حد حرف باقی ماند! حاشیه سازی برای همخوانی زنان و لغو متعدد کنسرت های قانونی در سراسر ایران، از حمله به کنسرت وحید تاج در یزد تا تجمع دلواپسان بوشهری برای لغو اجرای لیان تعداد کنسرت های لغوشده در سال 93 بسیار قابل توجه ...
نفاق؛ از عبرت های مهم فاطمیه
حجت الاسلام مهدوی نژاد: هیچ مشرک و کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان به منافقان باشد آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. هیأت انصار ولایت دارالعباده پنجشنبه چهاردهم اسفندماه، همزمان با دومین شب از ایام فاطمیه و مراسم سوگواری ام الائمه(س) میزبان جمعی از محبان آن حضرت در حسینیه ارگ بود. سخنران این مراسم، حجت الاسلام مهدی مهدوی نژاد که در این ایام قصد تبیین عبرت های فاطمیه را دارد؛ در این شب پس از مرور بحث شب گذشته، به تحلیل مسئله نفاق به عنوان یکی از عبرت های مهم فاطمیه پرداخت. خلاصه سخنان وی در ذیل بیان شده است. زندگی کردن به اندازه تمام گذشتگان اگر انسان ها، دیده عبرت بین داشته باشند و از گذشتگان درس عبرت بگیرند، گویا به اندازه تمام آنها زندگی کرده اند، چون خطاهایی که دیگران انجام داده اند را تکرار نمی کنند و در نتیجه عمرشان تلف نمی شود و پیشرفت بیشتری خواهند داشت. زیاد پیش می آید که از گذشتگان عبرت نمی گیریم و فرصت های مادی و معنوی زندگی را از دست می دهیم. عبرت مسئله حیاتی و مهمی است که اگر مؤمنین به آن توجه نکنند، به یکی از دستورات خدای متعال در قرآن بی توجهی کرده اند. بسیاری از هزینه ها که در طول تاریخ شده است، در حقیقت یک فرصتی است که نسل های بعدی بر اساس همان تجربیات عمل کنند. عبرت، نقاط ضعف یک حادثه است هر حادثه ای که اتفاق می افتد از سه منظر قابل بحث است. یکی از جنبه های هر حادثه، علت وقوع آن است. علل حوادث دو خروجی دارد: یکی درس های آن حادثه و دیگری عبرت های آن. وقتی واقعه ای را بررسی و ریشه یابی می کنیم نقاط مثبتی را می بینیم که این نقاط مثبت درس های آن حادثه است. مثل ایثار، مجاهدت، رحم و... . یکسری نقاط منفی هم در هر حادثه وجود دارد که عبرت های آن حادثه است. مثلاً تفرقه، سستی،فساد، ولایت گریزی، دنیا طلبی و ... نتیجه عبرت های فاطمیه: تشخیص حق از باطل عبرت های فاطمیه خیلی مهم اند. حوادث فاطمیه، حوادث دوران حکومت اسلامی است. توجه به حوادث بعد از حیات پیامبر(ص) باعث می شود که ما با آنچه بزرگان و خواص دوران امیرالمؤمنین(ع) انجام دادند، آشنا شده و ان شاءالله مبتلا نشویم. عبرت های فاطمیه باعث می شود که انسان بفهمد صحابه نبی مکرم اسلام چه کردند و دریابد که چه معیارهایی برای تأیید یا رد خواص وجود دارد. وقتی بررسی می کنیم در میان اصحاب پیامبر(ص) به شخصیت های عجیبی بر می خوریم، شخصیت هایی که درخشیدند، شخصیت هایی که ضعیف و حقیر یا حتی برخی که خنثی بودند. شناخت آنها باعث می شود به روشنی بفهمیم امروز در حکومت اسلامی خوب و بد چیست و در تشخیص حق از باطل دچار اشتباه نشویم. اهمیت عبرت های فاطمیه از این جهت است. نفاق: خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان یکی از عبرت های مهم فاطمیه مسئله نفاق است. استنفاق جوانه ای بود که پس از هجرت پیامبر از مکه به مدینه و تشکیل حکومت اسلامی در جامعه اسلامی آن روز رویید. نفاق خطرناکترین عنصر نابودکننده ایمان فرد و جامعه است. فاطمیه برای این است که ما بفهمیم نفاق چیست و در کجا به وجود می آید؟ ویژگی های اهل نفاق چیست و چگونه باید با آنها مواجه شویم و چه کنیم تا جامعه دچار این اخلاق شیطانی نشود؟ آنوقت اگر انسان این ها را بفهمد وقتی بر مصائب و غصه های اهل بیت اشک می ریزد مزه اشک و عیار اشک او فرق می کند و طبق روایات یک قطره اشکش دریاهای آتش را خاموش می کند [1] . نفاق دین را پاره پاره کرد مسئله نفاق آنقدر مهم بود که حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه می فرماید: فَلَمَّا اخْتَارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دَارَ أَنْبِیَائِه ِ وَ مَأْوَی أَصْفِیَائِهِ ظَهَرَ فِیکُمْ حَسَکَةُ النِّفَاق [2] ؛ وقتی خدای متعال پیامبر را از میان مردم به سرای انبیای گذشته برد، در میان شما حسکه ایجاد شد. حَسَکَه دو معنا دارد 1. دشمنی منافقانه، که نوع خاصی از دشمنی است 2. خار سه پهلویی که از هر طرف اصابت کند می بُرّد. می فرمایند: حَسَکَه(نفاق) شما، همه جانبه، دین را پاره پاره کرد و شما همه جانبه به دین حمله کردید. حضرت زهرا(س) مهر نفاق را بر روی حوادث بعد از رحلت پدر بزرگوارشان زد. پس باید به مسئله نفاق توجه ویژه ای داشته باشیم. معنای لغوی و اصطلاحی نفاق معنای لغوی نفاق: موش های صحرایی، وقتی در صحرا لانه می سازند، نقب می زنند. یعنی تونلی می کنند و از طرف دیگر وقتی نزدیک سطح زمین می رسند، لایه ای از خاک را نازک می کُنند تا اگر خطری آنها را تهدید کرد سر را به قسمت نازک شده خاک بکوبند و دریچه ای باز کنند. یک درب اضطراری و سریع برای فرار، به این می گویند نفق. یعنی راهی که دو تا خروجی دارد که یکی از آن خروجی ها پنهان است [3] . معنای اصطلاحی نفاق: یعنی کسی که به اسلام وارد شده اما علیرغم ظاهر مؤمنانه اش به اسلام اعتقادی ندارد و در اصل کافر است. منافق از کفار و مشرک هم بدتر است. در سیزده سوره قرآن علیه منافقین آیه آمده است و یک سوره هم به آنها اختصاص داده شده است. خطر نفاق جدی است خطر نفاق جدی است پیامبر(ص) فرمودند: بعد از خودم، از مؤمنان امتم بیمی ندارم، چون به خاطر ایمانشان نجات می یابند و از مشرکان هم بیمی ندارم، چون به واسطه شرک، رسوا می شوند، از منافقین می ترسم که از زبانشان علم می ریزد و سخنانشان دلپذیر است ولی اعمالشان زشت و زننده است [4] . دو عنصر اساسی نفاق عناصر اساسی تشکیل دهنده نفاق دو چیز است: اظهار و کتمان. اظهار کردن آنچه به نفع است و کتمان آنچه به نفع نیست. اگر کسی حق را جایی که به نفعش بود، اظهار کند و اگر به نفعش نبود، کتمان نماید؛ منافق است. مگر اینکه برای کتمان آن حق از طرف شرع مقدس اجازه داشته باشد. ترس، ریشه نفاق علت نفاق: کسی که ضعیف الایمان است، نمی تواند حق را بگوید و پای دین بایستد. چون می ترسد که حق را بیان کند، آن را کتمان کرده و در او نفاق تولید می شود. کسانی که نمی توانند خداباورانه رفتار کنند یا افرادی که از به خطر افتادن موقیعت خود نزد خداباوران می ترسند و نمایش ایمان بازی می کنند، می شوند منافق. نفاق و بین الطلوعین منافق همان شبی است که لباس روز پوشیده است. بین الطلوعین نه روز است نه شب، لذا می فرمایند خواب بین الطلوعین مکروه است؛ [5] چون انسان از تقسیم ارزاق مادی و معنوی محروم می شود که این ارزاق اضافه بر رزق مقسوم اوست. نفاق هم همین گونه است مقداری به روشنی می زند و مقداری به تاریکی، یعنی حرف ها خوب است و عمل ها بد. در مواجهه با چنین آدمی، اگر بیدار و هوشیار نباشیم، فریب می خوریم و از حق محروم می شویم. شکل گیری نفاق در جامعه توحیدی نفاق دین مختص جامعه توحیدی است. هر جا که حق حاکم و غالب باشد نفاق به وجود می آید. وقتی باطل غالب باشد که باطل نیاز به پنهان شدن ندارد. اما وقتی اسلام و حق حاکم باشد، کفر و باطل نمی تواند جولان دهد و از ترس، زیر پوست حق پنهان می شود. هیچ کدام از آیات نفاق در قرآن، مربوط به مکه نیست و همه در مدینه نازل شده اند؛ چون در مدینه پیامبر(ص) حکومت تشکیل دادند و حق غالب بود. ولی در مکه حق، مغلوب و اهل اسلام تحت شکنجه و فشارهای مشرکین بود. در چنین شرایطی انسان های ناب و خالص به پیامبر(ص) ایمان می آوردند ولی در مدینه وقتی اسلام حاکم شد و اوضاع به سامان شد؛ خالص و ناخالص، همه زیر علم و بیرق حکومت اسلامی بودند. در چنین شرایطی است که عده ای که قلباً به حق اعتقادی ندارند و از ترس یا برای به دست آوردن موقعیت، حق را پذیرفته اند؛ منافقین جامعه حق می شوند. جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد حکومت اسلامی تولید نفاق نمی کند، بلکه نفاق در آن تولید می شود. یعنی ظرفیت ها و فرصت های کفرآفرینی گرفته می شود و کسی نمی تواند علنی و رسمی علیه حق اقدام کند و اتفاقاً این نقطه قوت حکومت اسلامی است نه نقطه ضعف آن و نشان دهنده این است که اسلام قدرت دارد. لذا هر جا دیدید نفاق تولید شد و اهل حق حاکم هستند ، بدانید آن حکومت بر حق است. اصلاً جامعه اسلامی بدون نفاق، وجود ندارد. عدم جرأت باطل: نشان دهنده حاکمیت حق بعضی ها می گویند زمان شاه بهتر بود، هر کس که می خواست خلاف کند، خلاف می کرد و هر کس می خواست نماز بخواند به مسجد می رفت و نمازش را می خواند اما حالا معلوم نیست هرکسی چه می کند و گاهی افراد به مسجد می روند ولی رفتارش به گونه ای دیگر است. باید گفت این نشان دهنده حاکمیت حق در جامعه است که وقتی کسی می خواهد گناه کند، جرأت نمی کند به سادگی و راحتی گناه کند. شاید سوال شود: این بدحجابی ها گناه نیست؟ بد حجابی گناه است. اما شما جامعه اسلامی را در یک چارچوب کلی ببینید و بررسی کنید. این جریان تجّری عده ای در عدم رعایت ظواهر شرعی هم از هجمه دشمنان اسلام است، هم از نفاق عده ای از مسئولان که راه را بر آنها بستند و بلکه هموار هم کردند. اسلام به ذات خود ندارند عیبی این تجرّی ها و گناهانی که می بینید به خاطر ضعف ایمان مؤمنین است نه تقصیر جمهوری اسلامی! این ها تقصیر عده ای از مسئولین است، ولی عیب حکومت اسلامی و اسلام نیست. اسلام و حکومت اسلامی به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسئولین حکومت اسلامی و از مسلمانی ماست. اگر مسئولین درست عمل می کردند و پای حرف ولایت می ماندند، [اینگونه نمی شد]. چقدر [ مقام معظم رهبری] تذکر دادند تهاجم فرهنگی، اشرافیت و... را، اما برخی مسئولین گوش ندادند. خوب طبیعتاً در جامعه از خودش را می گذارد. موسی به دین خود، عیسی به دین خود می گویند هر کس، هر کار می خواهد انجام بدهد، موسی به دین خود، عیسی به دین خود. اما اسلام این شعار را قبول ندارد. اگر [چنین بود] چه نیازی بود پیغمبر(ص) حکومت تشکیل دهند؟! برای چه پیغمبر(ص) جنگیدند و اسلام را حاکم کردند؟! چرا قرآن دستور مبارزه با باطل و اقامه عدل می دهد؟! با سیاست موسی به دین خود، عیسی به دین خود که حق اقامه نمی شود و ولایت گسترش پیدا نمی کند، عدل و داد هم فراگیر نمی شود. اتفاقاً این روش، باعث ترویج باطل خواهد شد چون وقتی حق ترویج نشود، باطل ترویج می شود. ضمناً اگر حق را ترویج نکنید، در کنار باطل در امان نخواهید بود. مگر باطل دست از شما بر می دارد؟ مگر دست از سر پیامبر(ص) برداشتند؟! اصلاً ذات باطل با ذات حق قابل جمع نیست. مغلوب بودن اسلام در زمان طاغوت چه کسی گفته ما در زمان طاغوت دین داشتیم!؟ ما مسلمان بودیم اما دین به معنای واقعی اش وجود نداشت. البته الان هم کامل کامل نیست، اما آن زمان، دین مغلوب بود. شاه مملکت اسماً مسلمان بود اما زنا می کرد و شراب می خورد. شاهی که با کفار، جام می زد و باید نوامیس درباریانش را به عنوان پیشکش به او می دادند، کفار را بر سر مسلمین مسلّط کرده بود؛ مسلمان بود؟! زمان شاه، اسلام مغلوب بود اما الان اسلام غالب است. این جلسه ها دلیل بر این است که اسلام غالب است. آن زمان اجازه نمی دادند روضه خوانی و اجتماعات مؤمنین برپا شود! زمان رضاخان مردم در زیرزمین ها روضه می خواندند. تلاش برای زمین گیر کردن نفاق هر جا حقی ظهور کند، ولو کم؛ باطل احساس نابودی می کند و تلاش می کند تا حق را نابود کند و اینجاست که درگیری شروع می شود. پیامبر(ص) برای تثبیت حکومت اسلامی در بلاد اسلامی بسیار تلاش کردند. ایشان برای فراهم کردن مقدمات زمامداری امیرالمؤمنین(ع) خیلی تلاش کردند. از همان روز اول علی(ع) را جانشین خود معرفی کرده و تلاش کردند تا برای امیرالمؤمنین(ع) بیعت بگیرند. پرهیز دادن مردم از اختلاف ، فتنه ، ارتجاء و ارتداد، دستور دادن به تجمع مردم حول امیرالمؤمنین(ع)، بیان حدیث ثقلین، خنثی کردن توطئه و تحرکات فرصت طلب ها، ترتیب دادن جیش اُسامه، برای چه بود؟ همه این زمینه ها را پیامبر فراهم کرد تا نفاق را زمین گیر کند. به امام(ره) دروغ می بندند چرا نگذاشتند پیامبر یک مکتوب بنویسد؟ برای اینکه کلام غیرمکتوب سند عینی ندارد و می شود آن را تحریف و انکار کرد. منافقین، احادیث نوشته شده پیامبر(ص) را هم سوزاندند. امروز اگر ما وصیت نامه و صحیفه امام(ره) را نداشتیم چه می شد؟ صحیفه امام(ه) را به صورت مکتوب داریم و به امام(ره) دروغ می بندند! گاهی در شبکه های اجتماعی پخش می کنند که امام گفت من آب و برق را مجانی می کنم، روحانیت مسئولیت سیاسی قبول ن کنند و... . چه کسی گفته امام این حرف ها را زده؟! منافقین نگذاشتند پیامبر(ص) حرفش را مکتوب کند، تهمت هذیان گویی به ایشان زدند. نفاق؛ حکومت را از دست علی(ع) خارج کرد چرا کار به اینجا رسید؟ چرا مردم آن زمان حرفی نزدند؟ خواص و بزرگان صحابه پیامبر(ص) چه ایرادی داشتند که ایشان نتوانستند منویاتشان را در روزهای آخر عمر عملی کنند؟ عوام چه ایرادی داشتند؟ این کار نفاق بود. نفاق جامعه ای را که پیامبر 23 سال زحمتش را کشیده بود، از دست علی(ع) خارج کرد. این حادثه رخ داد تا اینکه بعد از 1400 سال، درس عبرتی باشد برای ما و شما. به باد دادن سَر حق با شعار ظاهراً حق با شعار دین،حکومت را از دست امیرالمومنین(ع) گرفتند. با سر دادن شعار دین، با ظاهر حق و باطن کفر، نگذاشتند پیغمبر(ص) حرفشان را بزنند. پیغمبر فرمود: قلم و دواتی بیاورید تا چیزی بنویسم که بعد از من گمراه نشوید. یکی گفت: حسبنا کتاب الله. [6] چه حرف قشنگی! پیغمبر(ص) می فرمایند: إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ، کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی . اما نگذاشتند پیغمبر(ص)، این مطلب را بنویسند و یک شعار جدید خلق کردند که حسبنا کتاب الله. کار نفاق، این است. فدک را وقتی از حضرت زهرا(س) گرفتند، نگفتند: می توانستیم و گرفتیم؛ گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم که پیغمبران، ارث به جا نمی گذارند [7] . بعضی از صحابه پیغمبر(ص) هم گفتند ما شهادت می دهیم که رسول خدا(ص) این حرف را زده. یک شعار ظاهراً حق، سر حق را به باد داد. خانه امیرالمؤمنین(ع) را هم همینطوری آتش زدند. گفتند ما از پیغمبر(ص) شنیدیم اگر کسی از جماعت مسلمین کناره گیری کرد، خانه اش را بر سرش آتش بزنید. حرف از قول پیامبر(ص) گفتند، [بقیه هم گفتند] اینها از صحابه پیغمبر(ص) هستند، دروغ نمی گویند و ... نفاق یعنی ظاهر حق، باطن باطل. منافق، حرف باطلش را با یک شعار ظاهراً حق تزیین می کند و اگر دین شناس نباشید شما هم فریب می خورید. مشرکان و کافران نتوانستند اما منافقان موفق شدند امیرالمؤمنین(ع) قتال العرب بوده و بزرگان مشرکین را به خاک زده است. علی(ع)، عمربن عبدود را که به تنهایی با هزار سوار برابر بود، با یک ضربه زد. هیچ مشرکی و هیچ کافری نتوانست دست علی(ع) را ببندد ولی منافقان بستند. حواستان جمع باشد که دست مولایتان را منافقان بستند! حواستان به منافقان باشد که آنها دست ولی خدا را می بندند و کاری می کنند که مردم نفهمند حق و باطل چیست. علی(ع) را از خانه بیرون آوردند در حالی که عمامه علی(ع) را به گردنش بسته بودند و او را می کشیدند. چرا می کشیدند؟! در مقاتل چیزی ننوشته، ولی اگر کمی فکر کنیم، می فهمیم. بالاخره علی(ع) باید نشان بدهد که نمی خواهد برود، باید نشان بدهد که به زور دارند او را می برند و این دست بستن و با ریسمان کشیدن نشانه همین بود. [1] . الکافی (ط - الإسلامیة)، ج 2، ص 481؛ مَا مِنْ شَیْ ءٍ إِلَّا وَ لَهُ کَیْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَار . [2] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 101. [3] . مجمع البحرین، ج 5، ص 241. [4] . نهج البلاعه، نامه 27؛ قَالَ النَّبِیُّ ص إِنِّی لَا أَخَافُ عَلَی أُمَّتِی مُؤْمِناً وَ لَا مُشْرِکاً أَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَمْنَعُهُ اللَّهُ بِإِیمَانِهِ وَ أَمَّا الْمُشْرِکُ فَیُخْزِیهِ اللَّهُ بِشِرْکِهِ وَ لَکِنِّی أَخَافُ عَلَیْکُمْ کُلَّ مُنَافِقٍ عَالِمِ اللِّسَان ِ یَقُولُ مَا تَعْرِفُونَ وَ یَعْمَلُ مَا تُنْکِرُونَ لَیْسَ بِهِ خَفَاء . [5] . مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج 5، ص 110؛ أَنَّ النَّوْمَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ وَ قَبْلَ صَلَاةِ الْعِشَاءِ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ شَتَاتَ الْأَمْرِ . [6] . الأمالی (للمفید)، النص، ص 36؛ لَمَّا حَضَرَتِ النَّبِیَّ ص الْوَفَاةُ وَ فِی الْبَیْتِ رِجَالٌ فِیهِمْ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص هَلُمُّوا أَکْتُبْ لَکُمْ کِتَاباً لَنْ تَضِلُّوا بَعْدَهُ أَبَداً فَقَالَ عُمَرُ لَا تَأْتُوهُ بِشَیْ ءٍ فَإِنَّهُ قَدْ غَلَبَهُ الْوَجَعُ وَ عِنْدَکُمُ الْقُرْآنُ حَسْبُنَا کِتَابُ اللَّه . [7] . الإحتجاج علی أهل اللجاج (للطبرسی)، ج 1، ص 104؛ أَنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (ص) یَقُولُ نَحْنُ مَعَاشِرَ الْأَنْبِیَاءِ لَا نُورَثُ ذَهَباً وَ لَا فِضَّةً وَ لَا دَاراً وَ لَا عَقَارا . ...
روزنامه بین الملل مشرق
تونسی خود حادثه گروگانگیری در موزه باردو تونس که موجب کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور و جهانگردانی از ملیت های دیگر شد را تألم آور خواند. رویترز- وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، امروز (جمعه) در تماس با جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده خواستار آن شد تا اجازه داده نشود که مذاکرات در موانع آخر به شکست بینجامد و همچنین تصریح کرد که طرفین باید به راهکاری مرضی الطرفین دست یابند. ...
برخی رجال جرات نمی کنند اعتراض خود را بگویند!!
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد از برنامه های مدیران جامعه تعلیمات اسلامی این بود که در ایام تابستان سمینار و گردهم آیی در تهران با شرکت روساء و معاونان مدارس تعلیمات اسلامی سراسر ایران برگزار می کردند و از سخنرانان، نویسندگان، گویندگان توانا و روحانیونی چون شهید آیت ا... دکتر سیدمحمد بهشتی، شهید استادمرتضی مطهری، شهید دکتر محمدجواد باهنر، استاد محمدتقی جعفری، دکتر غلامعلی حداداد عادل، دکتر صاحب الزمانی، دکتر صافی و... دعوت می کردند تا در زمینه های مختلف تعلیم و تربیت اسلامی تدریس، گفتگو و سخنرانی نمایند. زنده یاد حجه الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباسعلی اسلامی و دکتر علی قائمی نیز که از مسئولان و گردانندگان آن جامعه بودند جلسات همایش را اداره می کردند و در موقعیت هایی پیرامون آموزش و پرورش اسلامی مطالبی بیان می نمودند هنگامی که نوبت به مرحوم عباسعلی اسلامی بنیانگذار تعلیمات اسلامی می رسید با بیانات و جملاتی سیاست های دولت را مورد انتقاد شدید قرار می داد و برنامه های رایج وزارت آموزش و پرورش را نه تنها به نقد می کشید بلکه مواردی از آن را به سخره می گرفت به ویژه وقتی به مناسبتی از خانم دکتر فرخ رو پارسا وزیر آموزش و پرورش رژیم یاد می کرد تندترین عبارات را درباره شخص او و برنامه ها و عملکردش به کار می برد. نگارنده این سطور که در سالهای 1353 و 1354 در آن سمینارها شرکت می نمود به یاد ندارد عده ای از عوامل دولت وقت به مدرسه و سالن و محل برگزاری جلسات حمله نموده و یا همایش را به تعطیلی بکشانند ولی بارها شاهد بود و یا می خواند و می شنید که در سال های 56 و 57 عده ای از ماموران امنیتی و ساواک منحله به مساجد و حسینیه ها و مکان های عمومی حمله می کردند و سخنرانی های مذهبی یا ضد حکومت شاه را به هم می زدند و عده ای از گویندگان را دستگیر، زندانی و یا تبعید می نمودند و شرکت کنندگان در مراسم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند و یا آنان را وادار به ترک محل می کردند این اتفاقات و حوادث نه تنها اعتراض فعالان سیاسی و مذهبی را در پی داشت بلکه انقلابیون و مخالفان دستگاه حاکمه در محافل و مجالس گوناگون و دانشگاه ها و مدارس و حوزه های علمیه از ستمگری های حکومت با شدت بیشتر یاد می کردند و به دنبال آن اطلاعیه هایی از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و یا نامه ها و اعلامیه هایی از سوی بعضی از مراجع و علما و روشنفکران مذهبی در شهرها و استان های مختلف حتی از زندان و تبعیدگاه صادر می گردید و ضمن محکوم کردن عوامل دست نشانده دولت وقت، سردمداران رژیم و حامیان وی و استعمارگران را مورد سرزنش و انتقاد قرار می دادند و مردم را تشویق و ترغیب به ادامه مبارزه علیه ستمگری های طاغوت می کردند و از آزادگی و آزاد منشی و دموکراسی بر پایه دستورات اسلام سخن می گفتند و مژده تاسیس آن را به مردم می دادند و خواست و آرزوی خود را مکرراً بدین شرح بیان می کردند! حکومت اسلامی حکومتی است که اولا صددرصد متکی به آرای ملت باشد به شیوه ای که هر فرد ایرانی احساس کند که با رای خود سرنوشت خود و کشور خود را می سازد و.. .. ما امیدواریم که ایران اولین کشوری باشد که به چنین حکومتی دست می یابد. حکومتی که کوچکترین فرد ایرانی بتواند آزادانه و بدون وجود کمترین خطر به بالاترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد. حکومتی که پول و ارزش های پوچی که به وسیله پول ساخته می شود سرنوشت این حکومت را تعیین نکند بلکه ارزش های عالی اسلامی حاکم باشد. 1 شهید آیت ا... استاد مرتضی مطهری حدود یک دهه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حسینیه ارشاد اظهار می دارد: امیر المؤمنین با خوارج در منتهی درجه آزادی و دموکراسی رفتار کرد. او خلیفه است و آنها رعیتش، هر گونه اعمال سیاستی برایش مقدور بود اما او زندانشان نکرد و شلاقشان نزد و حتی سهمیه آنان را از بیت المال قطع نکرد، به آنها نیز همچون سایر افراد می نگریست. این مطلب در تاریخ زندگی علی(ع) عجیب نیست اما چیزی است که در دنیا کمتر نمونه دارد. آنها در همه جا در اظهار عقیده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقیده آزاد با آنان روبرو می شدند و صحبت می کردند، طرفین استدلال می کردند، استدلال یکدیگر را جواب می گفتند. شاید این مقدار آزادی در دنیا بی سابقه باشد که حکومتی با مخالفین خود تا این درجه با دموکراسی رفتار کرده باشد. 2 بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی فرزند همین شهید با موضع گیری های آزاداندیشی و آزادمنشی به عنوان نماینده ای آگاه و شجاع ملت که نظریات خود را بدون واهمه بیان می کند در سفر به شیراز مورد حمله عده ای به اصطلاح خودسر قرار می گیرد، زخمی می شود، شیشه های خودرو حامل او را خرد می کنند، به وی دشنام می دهند و ساعت ها در کلانتری شیراز در محاصره موتورسواران متوقف می شود و در نهایت بدون حضور در دانشگاه و سخنرانی به تهران بر می گردد و شگفت انگیز آنکه بعضی از نشریات و صاحبان تریبون های رسمی او را مقصر می دانند!! آیا این که 40 سال پیش آیت ا... مرتضی مطهری در لباس یک روحانی حامی امام خمینی(ره) و مخالف رژیم وقت و به عنوان استاد دانشکده الهیات دانشگاه تهران امکان حضور و سخنرانی در انجمن اسلامی مهندسین و انجمن اسلامی پزشکان را داشت و احدی متعرض او نمی شد -و مجموعه این سخنرانی های متعدد و مستمر به صورت کتاب جمع آوری و منتشر شده- اما فرزند او در نظامی که پدرش ایدئولوگ آن بوده و خود وی هم نماینده مجلس آن است و مسوول مستقیم حفظ و نشر آثار پدرش نیز هست امکان سخن گفتن نمی یابد، جفا به جمهوری اسلامی و بیشترین خدمت به متهم کنندگان نیست؟ 3 بسیاری از مردم این سرزمین در بیست ماهه اخیر شاهد بر هم زدن جلسات و همایش ها و برنامه هایی که مجوز تشکیل آن از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است بوده اند. به عنوان نمونه در یزد دارالعباده عده ای ناظر بودند و دیدند چند دقیقه قبل از حضور یکی از فعالان سیاسی در محلی که با مجوز بر پا شده بود افرادی وارد شدند هنگام نماز یکی از این برهم زنندگان جلسه به عنوان امام جماعت می ایستد، نماز را بر پا می دارند و زمینه ای آماده می کنند که مراسم مورد نظر برگزار نگردد به دنبال آن عده ای پیروزمندانه و بعضی هم نگران و ناراحت چون زحمات چند روزه و یا چند هفته خود را بر باد رفته می دیدند محل را ترک می کنند. بنابراین در حوادث اخیر به صرف احضار استاندار شیراز به تهران اینگونه مسائل و مشکلات در جامعه قابل حل و فصل نیست بلکه لازم است علاوه بر اجرای دستوری که از جانب رییس جمهور برای رسیدگی به این موضوع صادر شده است وزیر کشور و رییس جمهور در جلسه سراسری استانداران تذکرات لازم را بدهند، و موضوع را تا رسیدن به نتیجه که برابر با قانون و ضابطه باشد پی گیری کنند و فیلم بخش هایی از درخواست های مردم در انتخابات 92 به معرض نمایش گذاشته شود، قول های داده شده دیگر بار تکرار گردد و بعد هم مجدانه از نمایندگان عالی دولت در استان ها بخواهند مجری قانون باشند و بعضی از مصلحت اندیشی هایی را که عموم مردم و رای دهندگان به دکتر حسن روحانی قبول ندارند کنار بگذارند. اما آن چه که به نظر نگارنده بیشتر قابل توجه و تعمق و در عین حال نگران کننده است اینکه عده ای از دولتمردان و رجال مذهبی و سیاسی در این گونه موارد و نظایر آن جرات نمی کنند اعتراض خود را بیان کنند.!! علی مطهری می گوید: این چه آرامشی است که برخی رجال جامعه هم به حصر اعتراض دارند ولی جرأت نمی کنند بگویند. در محافل خصوصی، بسیاری می گویند حرف های شما را قبول داریم ولی نمی توانیم بگوییم. این که فایده و ارزشی ندارد که بترسند و نتوانند نظر خودشان را بگویند. حرف من این است که حصر در شرایط ویژه و اضطراری اشکالی ندارد که وقتی کشور در حال آشوب است، فردی را یک مدتی جدا از جامعه قرار می دهند تا فضا آرام شود. اما بعد از اینکه جامعه آرام شد یا باید آزاد شود یا محاکمه. اگر بنا است حصر ادامه پیدا کند باید با حکم قضایی باشد. از آزادی آنها نباید بترسیم. به عنوان نمونه آیت الله منتظری آزاد شد، هیچ اتفاقی هم نیفتاد. اگر نمی خواهند این افراد را محاکمه کنند، آزادشان کنند. همین چهار پنج سالی که در حصر بودند که بدتر از حبس است به عنوان مجازاتشان محسوب شود. هیچ اتفاقی نمی افتد. فرض کنید 10 روز، عده ای برای دیدن اینها بروند و بعد هم هیچ خبری نمی شود. مگر آقای منتظری آزاد شد اتفاقی افتاد؟ اگر بعد از آزادی به فرض محال بخواهند آشوبی ایجاد کنند اولین کسی که در مقابل آنها خواهد ایستاد خود من هستم. خود آنها پیغام داده اند که ما به دولت کمک می کنیم. 4 نمونه ای از این دست را باید در اظهارات سخنگوی دولت درباره حکم ممنوع التصویری ریس دولت اصلاحات دید خبرنگاری در مورد نظر دولت در راستای موضوع ممنوع التصویر بودن رییس دولت اصلاحات سوال کرد که وی در این باره گفت: در این مورد باید بگویم که من این موضوع را از سخنگوی محترم قوه قضاییه حضرت حجت الاسلام و المسلمین اژه ای شنیده ام که ایشان شخصیت قانونمندی است و اگر مطلبی بگوید حتما مستند قانونی دارد. خبرنگاری دیگری پرسید: گفته شده که شورای عالی امنیت ملی در این باره نظر دادند و آیا آقای روحانی به عنوان رئیس شورا موافق این موضوع بودند نوبخت در این باره گفت: من هم عضو این شورا هستم و به خاطر ندارم در جلسه ای مصوبه ای در این مورد داشته باشیم بنابراین مسئله مطرح شده با موضوعاتی مرتبط می شود که سخنگوی قوه قضاییه بیان فرمودند. 5 آیا این گونه سخن گفتن به معنای پذیرفتن مطلبی که گوینده بدان اعتقادی ندارد و نمی خواهد صریحاً اظهار نظر کند نیست؟ بدان امید که مقامات سیاسی و اداری این کشور در تمام مناطق و شهرها بتوانند بنا به گفتار و اظهارات دکتر سیدمحمد احمدی استاندار شیراز جامه عمل بپوشانند و خود وی نیز عامل به وعده ها و دقیقاً اجراکننده دستورالعمل دکتر روحانی در این زمینه باشد: نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ارسال گزارش کامل اتفاقات شب گذشته در شیراز به شورای عالی امنیت ملی گفت: وقتی هنوز سخنرانی صورت نگرفته و اتفاقی نیفتاده عجیب است که برخی قاضی می شوند و حکم قبل از ارتکاب می دهند. اینجانب به عنوان استاندار فارس ضمن دلجویی از فرزند برومند شهید مطهری و اتفاقات ناگواری که برای ایشان افتاده بار دیگر خواهان برخورد قاطع با همه مسببین حادثه تعرض به نماینده شریف مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می شوم و اجازه نخواهم داد این اتفاقات در سومین شهر حرم اهلبیت که مامن مومنین است تکرار شود. 6 حسن ختام مقاله به فرازی از فرمایش حضرت رسول اکرم (ص) و مولای متقیان حضرت علی(ع) اختصاص می یابد آنگاه که آن حضرت طی فرمانی به مالک اشتر می فرماید: من از رسول خدا (ص) بارها شنیدم که می فرمود: ملتی که حق ناتوانان را از زورمندان بی اضطراب و بهانه ای باز نستاند، رستگار نخواهد شد. پس درشتی و سخنان ناهموار آنان را بر خود هموار کن و تنگ خویی و خود بزرگ بینی را از خود دور ساز تا خدا درهای رحمت خود را به روی تو بگشاید و تو را پاداش اطاعت ببخشاید. آنچه به مردم می بخشی بر تو گوارا باشد و اگر چیزی را از کسی باز می داری با مهربانی و پوزش خواهی همراه باشد. 7 مدیر مسئول پی نوشت ها : 1- بخشی از مصاحبه امام خمینی (ره) با خبرنگار روزنامه لیبرال چاپ توکیو و اوزاکا مورخ 24 دی ما 1357 برابر با 15 ماه صفر 1399 قمری در پاریس 2- جاذبه و دافعه علی(ع) ، شهید مرتضی مطهری، صفحه 143 و 144، از انتشارات حسینیه ارشاد چاپ 1349 ه.ش 3-سایت عصر ایران، 20/12/93 4- سایت نسیم، 10/12/93 5- آیینه یزد، شماره 404، صفحه 4، 20/12/93 6- روابط عمومی استانداری فارس، 19/12/93 7- نهج البلاغه ، ترجمه محمد دشتی(ره)، نامه 53، صفحه 415 ...
می خواستند موزه ببینند که کشته شدند
ترین مجموعه موزاییک های رومی است توقف کرده بود که مسافرانش در یک حمله تروریستی هدف گلوله های دو نفر قرار گرفتند؛ حمله ای که داعش مسئولیتش را پذیرفت. در این حمله 20 گردشگر از کشورهایی مثل ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، لهستان، ژاپن، روسیه و آفریقای جنوبی جان باختند. این اتفاق جدا از هر منظر دیگری می تواند آسیبی جدی به صنعت گردشگری در کشور تونس وارد کند؛ صنعتی که برای این کشور جایگاه و درآمد ...
افغان های خشمگین یک زن را به آتش کشیدند +تصاویر
و ده ها تن از رهگذران با سنگ و چوب به او حمله کردند و او را کشتند. پلیس کابل که در محل حضور داشته نتوانسته از اقدام مردان خشمگین کابل جلوگیری کند و آنها کار خود را انجام دادند. رسانه های افغانستان تصاویری از جسد سوزانده شده یک زن را منتشر کرده اند که اعلام شده مردان خشمگین، بعد از کشتن، جسد او را به آتش کشیده اند. پلیس کابل درباره سوزانده شدن جسد این زن چیزی نگفته است و اعلام کرده تحقیقات در این مورد آغاز شده است. این حادثه در نزدیکی مسجد شاه دوشمشیره در مرکز کابل روی داده و هویت این زن و جزئیات دقیق ماجرا هنوز مشخص نشده است. ...
رییس جمهوری چچن اقدام تروریستی در یمن را محکوم کرد
داده است هیچ وجه مشترکی با دین اسلام و مبارزه برای آن ندارد و انفجارهای تروریستی امروز در مساجد صنعا هم استثنا نیست. وی در ادامه بیانیه خود غرب و آمریکا را متهم به ایجاد ناآرامی و بی ثباتی در کشورهای اسلامی کرده و اظهار داشت: آمریکا و غرب این گونه دمکراسی و آزادی را به کشورهای لیبی، مصر، سوریه، عراق، تونس، بمن و افغانستان به ارمغان آورده اند. رییس جمهوری چچن خاطرنشان کرد: با توطئه های غرب ...
حمله به کاخ رئیس جمهوری یمن در عدن، عقب نشینی نتانیاهو از اظهارات خود و پذیرفتن مسئولیت حمله خونین به ...
شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - درگیری شدید در شهر عدن و بمباران هوایی مقر اقامت رئیس جمهوری یمن در این شهر، عقب نشینی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات خود در مورد کشور مستقل فلسطین و برعهده گرفتن مسئولیت حمله خونین به موزه ملی "باردو" در پایتخت تونس از سوی گروه تروریستی "داعش"، در صدر عناوین شماره های چاپ امروز شماری از مهمترین روزنامه های جهان عرب قرار گرفتند. به ...
قواعد جدید جاسوسی در فرانسه اعلام شد
به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اقدام از سوی گروه های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته و دولت را آماده درگیری های بالقوه با شرکت های اینترنتی می کند که برای حفظ حریم خصوصی تحت فشارهستند. اما در پی حملات شبه نظامیان در پاریس در ماه ژانویه و کشته شدن در گردشگر فرانسوی در پی تیراندازی در موزه ای در تونس ، دولت اعلام کرد که این تصمیم برای اقدامات پلیس موثر ...