سایر منابع:
سایر خبرها
گفتگو با سازنده پربیننده ترین برنامه اینترنتی کشور
رسد که مخاطب دکتر سلام به نقطه ای رسیده است که می شود از این برند استفاده و یک سری برنامه های دیگر را تهیه کرد. فعلاً در حال برنامه ریزی برای اینها هستیم. ان شاءالله بتوانیم در ماه های آینده کار کنیم. فرم دکتر سلام اجازه نمی دهد که بیشتر از این در اتفاقات عمیق شود انتقادی مطرح است که شما هم تلویحاً به آن اشاره کردید. آن انتقاد این است که دکتر سلام به اتفاقاتی که می افتند و ...
جای خالی سریال های ماورایی در تلویزیون
دیگری باشد و ما بی جهت افطار وسحری را نشان دهیم ، چندان نتیجه خوبی حاصل نمی شود. گاهی پدیده ای در مسیر ویژگی های ماه رمضان قرار دارد و قطعا استفاده ازچنین صحنه هایی با توجه به این ایام باعث جذابیت بیشتر سریال در نظر مخاطبان می شود . ضیاءالدین دری: ایجاد جذابیت با حال و هوای رمضان در قصه ضیاء الدین دری کارگردان سریال های تلویزیونی مختلف از جمله ، کلاه پهلوی و کیف ...
استفاده از رسانه ها در رسانه نما فرهنگ سازی می شود
به محصولات رسانه ای و آثار پرطرفدار در حوزه سریال و فیلم به تولید کلیپ های تصویری یه حبه نقد با محوریت نقد و بررسی آثار پرداخته که در اولین برنامه سریال شهرزاد نقد و بررسی شده است.دبیر کمیته فرهنگ رسانه ادامه داد: افزایش فرهنگ سازی نقد و بررسی رسانه ای در بین مخاطبان، گسترش تفکر نقادانه نسبت به محصولات رسانه ای، شناخت زوایای مختلف نقد و بررسی تولیدات رسانه ای، ایجاد نیاز آموزش سواد رسانه ای، آشنایی ...
رسوایی 2 جدی ترین فیلم من است
بعد از رسوایی نوشته شد و ابتدا قرار بود در قالب یک فیلم مستقل ساخته شود. البته وقتی حضور اکبر عبدی قطعی شد، تصمیم گرفتم ادامه رسوایی را بسازم. فیلم به نوعی نقد زندگی ماشینی در کلانشهرهایی است که اخلاق در آن فراموش شده. حضور ثابت برخی بازیگران در فیلم های شما باعث تکراری شدن و پایین آمدن کیفیت فیلم و بازی ها نمی شود؟ کارگردانان زیادی هستند که با برخی بازیگران به صورت ثابت کار ...
رهبر رسانه ها در کسب وکار خود شوید
به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از فرصت امروز، ایجاد آگاهی در بازار نسبت به حضور و فعالیت خودتان همواره یکی از چالش های کلیدی بازاریابی برای هر کسب وکار کوچکی به حساب می آید. روابط عمومی به عنوان یک کانال ارتباطی مقرون به صرفه اغلب برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار می گیرد که البته خود دارای تکنیک ها و اصول خاصی هست اما من تصور می کنم که مدیران کسب وکارها خود به راحتی می توانند بخش ...
چرا بهنوش بختیاری همه جا هست؟!
بازیگر زن دعوت شود، معمولا اولین گزینه بهنوش بختیاری است. نمونه اش در همین یک هفته اخیر اتفاق افتاد. او مهمان اولین برنامه ماه عسل بود و در آن از خطر قرمزهای ظاهری صدا و سیما عبور کرد و در مورد زندگی ترنس ها و مشکلات آن ها صحبت کرد. حرف هایی که در قسمت هایی از آن به نظر می رسید حتی احسان علیخانی را نیز دچار ترس کرد و به شوخی گفت این برنامه قرار است یک ماه ادامه داشته باشد و کمی مراعات کنید! ...
اسارت ذهن فرزندان امروزی در چرخه فضای مجازی غیرکنترل شده
طبق نیاز ها، با برنامه ریزی و از محتوای سالم استفاده شود و گرنه صرف ورود وبگردی بی هدف و برنامه انسان دچار آشفتگی فکری و آثار منفی بسیاری می گردد؛ جهت جلوگیری از آثار مخرب و منفی فضای مجازی یار بد جوانان و نوجوانان امروز باید با نظارت، دقت و با برنامه ریزی محتوایی و زمانبندی این فضا را در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داد تا بتوانند از محتوای سالم استفاده لازم را ببرند. حجت الاسلام محسن گرجیان انتهای پیام/ ...
فیلمساز، مجرم نیست
جالب این است که بعد از عید چون دو فیلم کمدی موج ایجاد کرد ایشان گفت وضع سینما خوب شده و جان گرفته و دارد پیش می رود. اساسا به نظر من حرف های ایشان پشتوانه پژوهشی ندارد به همان نسبت که حتی کنداکتور برنامه شان ندارد. زمانی که من می گویم یک بحث هایی را راجع به نقد اجتماعی در این فیلم سعی کردم مطرح شود ایشان می گوید شما حتما شبکه خبر را نمی بینید. بنده بیست سال در تلویزیون مستند سازی و برنامه ...
افت سریال های ماه رمضان95
یعنی شبکه یک و دو مجموعه های تازه ای روی آنتن فرستادند که بعد از یک هفته از پخششان می توان به صراحت گفت ناامیدمان کرده اند و شکست خورده به حساب می آیند. مجموعه پادری که قرار بود بانام دودکش 2 در ایام نوروز امسال روی آنتن بیاید ادامه داستان های مربوط به قالیشویی مشتاق و طنازی های هومن برق نورد و بهنام تشکر در قالب دو باجناق و دو رقیب مخفی یا دو دوست نزدیک است، که طنزش اصلاً درنیامده و نمی ...
خوب و بد سریال های رمضانی
سریال طنز آمیز و بانمک است اما کارگردان چندان نتوانسته نسبت به فصل نخست همین سریال با عنوان "دودکش" چندان خلاقیت و نوآوری را چاشنی کارش کند و برای مخاطب جذابیت های افزون تری بیافریند. این منتقد تلویزیون گفت: در واقع پادری یک سریال طنز معمولی اما نجیب و خوب است که در آن البته دریدگی محتوایی و آثار نامطلوب وجود ندارد و از سویی به نوع روابط انسانی فی مابین شخصیت های اصلی قصه می پردازد. ...
مصائب آقای پورحاتم
شخصیت اصلی داستان، کارمندی به نام علی پورحاتم است که همسرش را ازدست داده. او پس از درگیرشدن یکی از پسرانش با همکلاسی خود، با مادر همکلاسی پسرش که او هم همسرش را ازدست داده، آشنا می شود. در نهایت این دو نفر تصمیم به آغاز زندگی مشترک می گیرند، اما بچه های آنها با این وصلت موافق نیستند و دردسرها از همین جا شروع می شود. علاوه بر مقاومتی که برخی از بچه ها در برابر تصمیم پدر و مادر خود دارند و آنها را همراهی نمی کنند، تشکیل این خانواده 9 نفره مشکلاتی را از نظر اقتصادی و تامین هزینه های زندگی ایجاد می کند که خود موجب بروز موقعیت های طنز و البته درام در سریال می شود. ازدواج با کوهی از مشکلات دردسر والدین در قالب یک داستان بظاهر ساده سعی دارد به چند موضوع مختلف بپردازد. از یک سو تصمیم ازدواج مجدد برای زن و مردی که چند فرزند دارند ساختارشکنانه به نظر می رسد. علاوه بر مقاومتی که ازسوی بچه ها ایجاد می شود خود آنها نیز با شک و تردید وارد زندگی جدید مشترک خود می شوند و سعی می کنند همه چیز را به روال عادی برگردانند. اما مشکلات متعددی که با آن مواجه می شوند خود آنها را نیز نسبت به تصمیمی که گرفته اند، مردد می کند. ازسوی دیگر خود بچه ها کوهی از مشکلات هستند که حالا با تشکیل خانواده جدید این مصائب چند برابر می شود. ناسازگاری آنها با هم و مقاومت در برابر تشکیل خانواده جدید بخشی از داستان ها و اتفاقات سریال را رقم می زند؛ به طور مثال، رفتار مینا دختر بزرگ پورحاتم که حتی حاضر به زندگی در شرایط جدید نیست و پیش مادر بزرگش می رود. در کنار طرح این معضلات، شاهد بازتاب مسائل تربیتی در نوع رفتار پدر و مادر با این بچه ها هستیم که جنبه آموزشی را نیز به جنبه سرگرمی سریال اضافه کرده است. مسائل اجتماعی و اقتصادی نیز در سریال دردسر والدین کاملا متبلور است. مثلا پیشنهاد رشوه ای که به پور حاتم می شود یا مشکلاتی که برای تامین هزینه های زندگی از جمله تامین مسکن دارند و روند زندگی جدید آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. تمامی موانع و مشکلات با این که برای لحظاتی پور حاتم و همسرش را نسبت به تصمیمی که گرفته اند مردد می کند؛ اما سرانجام همراه با هموارشدن مشکلات آنها به این نتیجه می رسند که تصمیم درستی گرفته اند و در نهایت نیز همه چیز ختم بخیر می شود. مجموعه ای با نام های مطرح با نگاهی به فهرست عوامل سریال دردسر والدین، نام های آشنایی به چشم می خورد، از مهران مدیری و فاطمه گودرزی بازیگران نقش های اصلی گرفته تا بیژن امکانیان تهیه کننده و مسعود نوابی کارگردان سریال. بازی مهران مدیری در نقش علی پورحاتم به طور قطع یکی از جذابیت های سریال دردسر والدین است. مدیری با تصویری که در ذهن مردم از بازی در سریال های پرمخاطب طنز دهه 70 از جمله پرواز 57، ساعت خوش، سال خوش، جنگ 77، ببخشید شما و پلاک 14 داشت بازی در نقش جدی علی پورحاتم را قبول کرد. باید اذعان کرد بخش هایی از شخصیت پورحاتم که موقعیت های طنز را در سریال رقم می زند متاثر از موفقیت و سابقه خوب مهران مدیری در آن زمان است که تلفیق آن با جنبه های جدی و درام داستان، مجموعه را دیدنی تر می کند. حرکات، طرز برخورد، نوع نگاه و واکنش های پورحاتم در موقعیت های مختلف در بسیاری از موارد شخصیت های مدیری را در کارهای طنزش به یاد مخاطب می آورد و کارگردان نیز اصراری نداشته او را از فضای شناخته شده در کارهای طنزش جدا کند؛ چرا که یکی از جذابیت های سریال برای بیننده نیز همین است. مدیری پس از این سریال دیگر در هیچ کار جدی و درامی در تلویزیون بازی نکرد. شاید یکی از سختی های کار کارگردان در این سریال، هدایت بازیگران کودک و نوجوان سریال باشد که ظاهرا همین موضوع وقتگیر بوده و کارگردان پس از انتخاب بازیگران برای ایفای نقش بچه های خانواده جدید پورحاتم، قبل از شروع فیلمبرداری مدتی آنها را آزاد گذاشته تا باهم ارتباط برقرار کنند، دوست شوند و حتی دعوا کنند تا کار جلوی دوربین راحت باشد. از میان این هفت بازیگر کودک و نوجوان سریال دردسر والدین، علی صادقی جدی تر از بقیه کار بازیگری را ادامه داد و بعد ها به چهره آشنای سریال ها و فیلم های طنز تبدیل شد. از تولید و پخش سریال دردسر والدین 15 سال می گذرد؛ گذشت زمان اما چیزی از جذابیت های این سریال کم نکرده و دیدن دوباره آن می تواند لحظات خوب و مفرحی برای بیننده به همراه داشته باشد. لادن بهبودی ...
روابط عمومی الکترونیک؛ الزامی برای توسعه
گذر زمان به خوبی ثابت کرده است که دیگر روابط عمومی ها نمی توانند مدل ارتباطی دوسویه ناهمسنگ را به پیش ببرند و صرفاً منافع سازمان خود را مدنظر قرار دهند. بلکه در دنیای امروز که خیزی بلند برای الکترونیکی شدن امور در ابعاد مختلف برداشته شده است بایستی به آن توجه ویژه ای داشت. به خوبی ثابت شده که در این فضا پیامی ماندگار است که محتوای آن اثرگذار، به روز و از دل افکار عمومی برخاسته باشد. جذب مخاطبان و ...
تئاتردانشجویی را لابی به سالن اصلی می برد
با من از جای دیگری حرف بزن در جشنواره مونولوگ دانشگاه هنر، جایزه بهترین پردازش اجرا را از آن خود کرد. حیدری معتقد است، نگاهش در شینیون کاملا برگرفته از پیرامونش بوده است. به گمان او امروز در اجتماع ایران و تهران اتفاق ها بسیار غیر منطقی و در عرض رخ می دهند و همین امر موجب شده است به سراغ تئاتر ابزورد برود. او بستر تئاتر ایران را هنوز آماده گذار از این نوع تئاتر نمی داند و معتقد است؛ شرایط برای ...
جناب خان آکتور سینما
موش ها نیز رخ داد که وقتی پا به سینما گذاشت و برای دومین بار فیلم شهر موش ها 2 را اکران کرد توانست قشر عظیمی از مخاطبان غیر فعال سینما را هم به سمت گیشه بکشاند و در واقع آشتی مردم با سینما از طریق همین فیلم نمایان شد. مثلا مهران مدیری که در برنامه های کمدی تلویزیونی شرکت داشت وقتی وارد سینما شد با اقبال زیادی از طرف مخاطبان مواجه شد. رامبد جوان هم با فیلم ورود آقایان ممنوع نگاه ها را به خود جلب کرده ...
در گیلان فقط یک سالن نمایش برای همه گروه ها در سطوح مختلف وجود دارد
شامل می شدند. علاقه دارند تیاتر چه در زبان و چه در ساختار شبیه سریالهای ترکی و داستان خطی و زبان مبتذل وسطح پایین و کمی احساسات دم دستی و طنز خشتکی و... بیان شود . انتظار این مخاطبین چنین اثاری است و از نظر این آنها بکت و یونسکو و... نویسنده نیستند و با مخاطب ارتباط برقرار نمی کنند و متاسفم که بگویم این مخاطبین اغلب از فعالان تئاتر این شهر و استان نیز هستند. همان عزیزانی که در سالهای دهه ...
انتقاد احسان علیخانی از عوامل برنامه ماه عسل /قصه همراهی یک روحانی با اعدامی ها در شب اوج
به گزارش بیان نیوز ؛ هفتمین برنامه ماه عسل در رمضان 95، با پخش دعای فرج و تیتراژ ابتدایی آغاز شد. احسان علیخانی از همان ابتدا نوید یک برنامه متفاوت و مهمانی با قصه متفاوت را داد. مهمانی که مجری ماه عسل نگاه و جنس زندگی او را بی نظیر توصیف کرد. اما بعد از پخش آیتم پشت صحنه برنامه روز گذشته، علیخانی در نقد و البته یک خودزنی از عوامل برنامه و بچه های تدوین انتقاد کرد. مجری ماه عسل ...
بیضایی را چه کسی از مملکت بیرون کرد؟/فرهادی اگر وسط فیلمش جانماز پهن کند باز از نظر شما بد است
نگاه ایدئولوژیک به فیلم ها قربانی می شود. البته در مورد مضمون گرایی که باب شده و مضامین فیلم ها قضاوت سیاسی می شوند، می شود بیشتر صحبت کرد اما در مجموع وجود این دوقطبی را قبول دارم. *نظر شما آقای آذر پندار چیست؟ مهدی آذرپندار: شاید شما خیلی وقت پیش باید این موضوع را در دستور برنامه می گذاشتید، اما الان اتفاق افتاده آیا الان اتفاق ویژه ای رخ داده که ما باید بنشینیم و راجع به اداب نقد ...
آسپرین داستان محور است
دنیا پیش می رود. این کارگردان درباره فضای علمی این سریال نیز توضیح داد: اگر ما سریال را صرفا با قالب پزشکی دنبال می کردیم، تماشاچی خاص خود را پیدا می کرد و بحث علمی صرف جذاب نبود. اما باید اندازه همه اینها را در نظر گرفت. این کار دغدغه خود من بود چون زمانی موقتی حافظه خود را از دست دادم و خواستم در این باره بنویسم. نجفی در پایان با اشاره به توزیع اولین قسمت سریال آسپرین گفت: از روز ...
یک آنتن دائمی برای تله تئاترهای قدیمی
محبوبه محمدی ررسی اجمالی برنامه های گذشته وحال تلویزیون در دهه های مختلف مبین این نکته است که برنامه ای به صورت پیوسته درلیست پخش رسانه وجود داشته و تبدیل به آیتمی جدایی ناپذیر شده است و آن ساخت وپخش تله تئاترهای تلویزیونی است. تله تئاترهایی که از دهه 30و با هنرمندی هنرمندان خوب عرصه سینما وتلویزیون روی قاب رسانه ملی قرار گرفته ودر معرض نگاه مخاطبان قرار دارد. اولین تله تئاتر کشورمان ...
خیلی مرگ هراسم / برای بازی در نقش الکلی مدتی به بیمارستان های ترک اعتیاد می رفتم
او در سریال های ماجراهای خانه شماره 13، نرگس، مرگ تدریجی یک رویا، فاکتور هشت، شوق پرواز، تا صبح، هفت سین و زعفرانی بازی کرده است. به همین بهانه در روز تولد ستاره اسکندری و به مناسبت 42 سالگی اش با او به گفت وگو نشسته ایم. خانم اسکندری پیشینه تئاتری شما بسیار خوب است و در تلویزیون هم نقش های ماندگاری را بازی کرده اید. خودتان را بیشتر تئاتری می دانید یا تلویزیونی؟ من بازیگری هستم با اصلیت تئاتری، اما خودم را بچه تلویزیون می دانم. سالیان بسیاری است که با تلویزیون همکاری می کنم و تلاش دارم به عنوان بازیگر کلیشه نشوم. به همین دلیل نسبت به دیگر بازیگران نقش های متنوعی را در این رسانه بازی کردم. همه دوست دارند این اتفاق برایشان بیفتد و نقش های متنوع را بازی کنند، چطور این اتفاق برای شما افتاده و چقدر شانس دخیل بوده است؟ برخی مواقع شانس هم دخیل است. به نظرم بازیگران به دو دسته تقسیم می شوند؛ بازیگرانی که خودشان را به نقش ها نزدیک می کنند که من جزو این دسته هستم و عده ای دیگر که نقش ها را به خودشان نزدیک می کنند؛ آنچه باعث موفقیت من شده، این است که تمایل دارم خودم را به نقش نزدیک کنم و دلیل این شانسی که برایم پیش آمده به خاطر پیشینه تئاتری من است، زیرا مدیومی است که تنوع کاراکترها در آن بیشتر از کار تصویری است و کارگردانان و تهیه کنندگان، مرا به دلیل پشتوانه تئاتری ام انتخاب می کنند. آخرین سریالی که از شما پخش شد، زعفرانی بود که در آن، نقش یک مادر را بازی کردید که بالاتر از سنتان بود. معمولا بازیگران این کار را انجام نمی دهند، چرا که احتمال دارد بقیه پیشنهادها به این صورت باشد. چطور تن به این کار دادید؟ دقیقا همین طور است. تهیه کننده سریال زعفرانی ایرج محمدی بود که دو بار تجربه همکاری خوب برای سریال های ایستگاه و نرگس را با او داشتم. از سوی دیگر وقتی به من گفتند، نقش مقابلم را مهدی هاشمی بازی می کند، خیلی خوشحال شدم، چون او را به عنوان بازیگر پیشکسوت دوست دارم. همچنین حامد محمدی کارگردان سریال به عنوان کارگردان جوان خوش ذوق مطرح است. این ترکیب، مرا برای کار ترغیب کرد، ضمن این که من چند سالی در تلویزیون کار نکرده بودم و دوست داشتم بعد از چند سال وقفه با یک گروه حرفه ای دوباره روی آنتن بیایم که این اتفاق افتاد. به هر حال من هم در میانسالی هستم که یا باید جوان تر از خودم را بازی کنم یا پیرتر، ضمن این که بعد از دندون طلا که نقش یک دختر کولی را بازی کرده بودم و بسیار هم سخت و پیچیده بود، احتیاج به آرامش داشتم و نقش مادر سریال زعفرانی این آرامش را به من می داد. شما اشاره کردید که خودتان را بچه تلویزیون می دانید. البته در تئاتر جوایز زیادی گرفته اید و مخاطبان تئاتر شما را خوب می شناسند، اما فکر می کنید تلویزیون در معرفی و شناساندن ستاره اسکندری به مخاطبان تا چه میزان موثر بود؟ طبیعی است خیلی زیاد موثر است، زیرا هیچ رسانه ای به اندازه تلویزیون با مردم صمیمی نیست و این رسانه اسباب شهرت و محبوبیت را برای بازیگر فراهم می کند. همه آدم ها تلویزیون دارند و سریال های خوب و باکیفیت را دنبال می کنند. بنابراین هیچ رسانه ای به اندازه تلویزیون مهم نیست و من هم نقش های خاصی در این رسانه بازی کردم. البته من تئاتر را زودتر شروع کردم و اگر شما کارنامه تئاتری مرا بررسی کنید، متوجه خواهید شد در تئاتر هم گزیده کار هستم. من شاگرد دکتر رفیعی بودم و کارهای بسیار درخشانی با بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و بقیه دوستان انجام دادم. من وزن تئاترم را مدیون تلویزیون نمی دانم، بلکه تربیت تئاتری ام را در آن دخیل می دانم، بویژه این که با اساتید کار کرده ام. شما بعد از فوت پوپک گلدره به جای او کارش را در سریال نرگس ادامه دادید. در داستان یک شهر هم نقش یک دختر معتاد، در مرگ تدریجی یک رویا نقش یک دختر الکلی و در زعفرانی نقش یک مادر را بازی کردید. فکر نمی کنید نقش هایتان در تلویزیون همراه با ریسک بوده است؟ افتخار می کنم که توانستم اولین زن معتاد و الکلی تلویزیون را بازی کنم و این اشتیاق من به چرایی بازیگر شدنم برمی گردد. من خیلی مرگ هراسم و بازیگری این امکان را به من داده که در قالب های مختلف زندگی کنم و این که ستاره اسکندری نباشم؛ ساناز مرگ تدریجی یک رویا، نرگس و نیره دندون طلا باشم. خوشحالم به واسطه بازیگری به قالب های مختلف دنیا می آیم و می روم. این واقعا برایم جذاب است. این شمای ظاهری شماست. به عنوان نمونه وقتی نقش یک معتاد را بازی می کنید که واقعاً معتاد نیستید. من از آن دست بازیگرانی هستم که خودم را به کاراکتر نزدیک می کنم، نه این که نقش معتاد را که بازی می کنم، معتاد شوم؛ بلکه به احساسات و عواطف شخصیت نزدیک م ...
اتفاقی که بعد از 115 سال رخ داد
ها و تغییر نکردن برنامه های ما است. اینکه سانس نمایش فیلم ها در گروه هنر و تجربه کم تعداد و شناور است از مهم ترین نکاتی است که مورد انتقاد فیلمسازان قرار می گیرد که البته شما با اجرای طرح اکران در سانس های مشخص بخشی از این مشکل را برای مستندها مرتفع کرده اید. ولی انتقاد دیگر به نبود تبلیغات کافی و مهجوریت آثار در این زمینه است. عده ای از دوستان از تبلیغات کم آثار گله مند هستند ...
بررسی تفاوت های مشاوره و روان درمانی در سایبان آرامش
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، برنامه سایبان آرامش عنوان برنامه ای از گروه بهداشت روان شبکه رادیویی سلامت است که آموزش وپیشگیری از اختلالات روان، اضطراب و استرس، اختلال شخصیت از جمله اهداف آن است. برنامه رادیویی سایبان آرامش روز سه شنبه با حضور دکتر حمیدرضا بابا مرادی، روان شناس به این پرسش های مخاطبان درباره برای حل مسائل مان به مشاور مراجعه کنیم یا روان ...
عشقی که پشت میله های زندان رقم خورد
باشگاه خبرنگاران جوان: نهمین قسمت ماه عسل طبق روال همیشگی با دعای فرج و تیتراژ ابتدایی آغاز شد. علیخانی ضمن خوشامدگویی به مخاطبان برنامه امروز، درباره برنامه دیروز گفت: موضوع برنامه دیروز برای خیلی ها مهم بود. هر کسی به سهم خود از موضوع برنامه دیروز نکته ای دریافت کرده باشد، برای ما کافی است. بعد از پخش پشت صحنه برنامه دیروز، علیخانی ضمن دعوت از مهمان امروز، مخاطبان را به ...
پوریا حیدری: شب کوک کپی نبود
کرده اند، مطرح شدن جدا از استعداد یا توجه مسئولان به استعدادها به باهوش بودن هم نیاز دارد. من در همان برنامه هم می گفتم که شما جدا از صدای خوب یا گوش موسیقی نیاز دارید به این که در انتخاب خود برای چیزی که می خوانی هوشمندی به خرج بدهی، یعنی این که بفهمی که مخاطبان امروزت در جامعه نیاز دارند چه چیزی بشنوند و مورد قبول شان است. این مربوط به باهوش بودن هنرمند است. هنر چند مقوله مهم دارد که ...
فرشته مرگ در برنامه احسان علیخانی / انتقاد میهمان روحانی ماه عسل از مسئولین
ایران آنلاین /در ابتدای شب هفتم احسان علیخانی عنوان کرد که امشب با یک قصه متفاوت روبرو هستیم. او بعد از پخش آیتم پشت صحنه گفت: باید از رفقای خودم یک انتقادی کنم و آن این است که ما نباید در پشت صحنه فقط از خودمان تعریف کنیم و سعی کنید نقدها را هم نسبت به برنامه در دل پشت صحنه ها قرار دهید. پس از این صحبت دکتر افلاطونیان روی خط برنامه آمد و به عنوان یکی از بنیانگذاران درمان نازایی است در ...
خواب است پروانه نقد و بررسی شد
مورد انتخاب بازیگران باید بگویم دوست داشتم یکی از بیماران یا در واقع مراجعین شغلش بازیگری باشد هرچند که امکان استفاده از بازیگر چهره نداشتیم اما به دلیل جنس فیلم که روی لبه مستند است، فکر کردم که یکی از این افراد بازیگر باشد و مشکلاتش را بگوید. در ادامه احمدی تهیه کننده فیلم نیز درباره انتخاب افراد شرح داد: فیلم های هنر و تجربه در حقیقت شخصی تر از فیلم های عمومی است و می توان ساده و با دو ...
حضور در شبکه های اجتماعی دغدغه ام نیست
نیکی مظفری مدت ها به عنوان مدیر تولید، جانشین تهیه کننده، طراح صحنه و طراح گریم مشغول فعالیت بود و پس از آن، بازی در نمایشنامه های شب روی سنگفرش های خیس به کارگردانی هادی مرزبان و رویاهای رام نشده به کارگردانی ایوب آقاخانی را در کارنامه خود ثبت کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی غریب آشنا به کارگردانی صباغ زاده با پدرش همبازی شد. با نیکی مظفری درباره فعالیتش در شبکه های اجتماعی به گفت وگو نشسته ایم. در شبکه های اجتماعی به چه شکلی فعالیت می کنید؟ در شبکه های اجتماعی، یک صفحه اینستاگرام دارم و در آن به خبررسانی فعالیت هایم در زمینه تئاتر، سینما و مراسمی که در آنها حضور دارم می پردازم. علاوه بر آن، برخی نمایش ها و کتاب ها را نیز معرفی می کنم. حضور در شبکه های اجتماعی برای شما چه مزایا و معایبی داشته است؟ انسان نباید زیاد درگیر چنین شبکه هایی باشد و روی آنها تمرکز کند چراکه زمان مفید خود را از دست می دهد. حضور بی هدف در این شبکه ها باعث دور شدن از هدف و مسیر اصلی می شود. اصولا شبکه های اجتماعی دغدغه من نیستند. فقط سعی می کنم تمام نظرات را بخوانم؛ برخی از آنها زیبا و پرانرژی است و صاحبانش با لطف تشویقم می کنند. تا جایی که بتوانم با حسی متقابل از این افراد تشکر می کنم. در کنار این سعی دارم به نقدها هم فکر کنم و توجه ویژه به آنها داشته باشم. نقدها و بازتاب هایی را که در فضای مجازی می گیرید، در کارهایتان لحاظ می کنید؟ گاهی اوقات استفاده می کنم؛ زیرا چندان دغدغه درگیری در فضای مجازی را ندارم، اما برخی نقدها سازنده است؛ مثلا در یک اجرای صحنه ای، مخاطبان کار را می بینند و پس از آن نظر و نقد خود را می نویسند. این نوع نقد خیلی سازنده است زیرا متوجه نقاط قوت و ضعف می شوم. گاهی نیز مورد تشویق قرار می گیرم که انگیزه ای مضاعف برای ادامه کار می دهد. چقدر از فضای شبکه های اجتماعی برای معرفی کارهایتان استفاده کرده اید و این اقدام چقدر در جذب مخاطب تاثیر داشته است؟ بی تاثیر نیست و به همین دلیل احساس می کنم این تبلیغات خیلی خوب است، چراکه مخاطبان در جریان روند یک پروژه قرار می گیرند. در مجموع می تواند بسیار سازنده باشد. در صورت امکان و با اجازه عوامل و روابط عمومی یک پروژه، تصاویری از صفر تا صد کار مانند پیش تولید، تست گریم، تمرین، اجرا و مراسم خاص بعد از اجرا منتشر می کنم که در زمینه اطلاع رسانی خیلی کمک می کند. به نظر شما هنرمندان چطور می توانند از این فضا برای بهتر کردن فرهنگ جامعه استفاده کنند؟ همه هنرمندان عزیز که دارای صفحه مجازی هستند، تعداد زیادی دنبال کننده دارند که در روز چند بار صفحه هایشان را می بینند. پس فرصت خوبی است که هنرمندان، فیلم های سینمایی، نمایش های روی صحنه، کتاب ها و اتفاقات مربوطه را اطلاع رسانی کنند. گاه دیده می شود مردم در شبکه های اجتماعی برخوردهایی دارند که در فضای عادی جامعه اتفاق نمی افتد. هنرمندان به چه شکلی می توانند در بهبود این نوع رفتارها تاثیرگذار باشند؟ کارشناس این موضوع نیستم و کسی باید این مساله را تجزیه و تحلیل کند که بتواند ریشه ای و درست به آن بپردازد. احساس می کنم اگر به طور مشخص بدانم هدفم چیست، چه چیزی را دنبال می کنم و می خواهم به کجا برسم، باعث می شود درگیر بعضی مسائل نشوم. از صحبت های شما برداشت کردم که به هنرمندان پیشنهاد می دهید نسبت به نظرات ناشایست، برخورد خاصی نداشته باشند. راه حل و پیشنهاد نمی دهم. تا الان توجه خاصی به برخی نظرات نداشته ام، اما شاید همین امشب اتفاقی پیش آید که نوع برخوردم تغییر کند. سعی کرده ام این موضوع چندان دغدغه ذهنی ام نباشد، مرا به حاشیه نکشد و از هدفی که در ذهن دارم، دور نکند. الهام برمکی ...
شش ویژگی شعر حمید سبزواری از نگاه شاعر افغانستانی
بیشتری می دهد؛ چنان که همین غزل را در زمانه های دیگر هم می توان به کار برد. ولی به همین میزان از تأثیر آن در یک مقطع زمانی خاص می کاهد. این معامله ای است که سود و زیان خود را دارد. شاعر از این نظر که اثری قابل استفاده در زمانها و مکانهای گوناگون سروده است سود می کند و از این نظر که این اثر در هر زمان یک تأثیر متوسط دارد، زیان . دسته سوم شعرهایی است که به طور صریح یا ضمنی به ...
دیدگاه های حوزه و دانشگاه در رابطه با شبکه های اجتماعی
؟ خسروی: برای من افتخار نیست خارج از کشور بوده ام. واقع بینانه این است که مقداری خلا داریم که آنجا جبران کرده اند و به موازات پیشرفت و توسعه، دانش بهره برداری را نیز ساخته. البته نه در همه ابعاد. وقتی بحث تکنولوژی بدون اخلاق مطرح می شود، ذبح شدن اخلاق در سیطره فناوری، یک مسئله جدی است. ولی باید بپذیریم دانش بهره برداری از مدرنیته در غرب بهتر شکل گرفته. شما نمی توانید بگویید بنز آخرین سیستم ...
مخاطبان باهوش امروز را نمی توان فریب داد
کارگردانی و نویسندگی نمایش زیر نور خورشید ، کارگردانی و بازیگری در نمایش عسک ، کارگردانی نمایش نهنگ ، نویسنده و کارگردانی نمایش مارتین لوترکینگ 2008 ، بازی در نمایشنامه خوانی ماجرای نیمه شب به کارگردانی فرهاد مهرخیرانی و کارگردانی و بازیگری تئاتر فقط به خاطر مادرت ، بخشی از رزومه سیدمسعود حسینی در زمینه تئاتر است که از این بین، نمایش آخر و نمایش دور دنیا در 80 روز که حسینی، به عنوان دستیار کارگردان و مسئول فنی در آن حضور داشت، جزو نمایش هایی بودند که در قالب تئاترهای برگزیده کلاس های کارگاهی، به جشنواره تئاتر کارگاهی کشوری راه یافتند. با این کارگردان، نویسنده و بازیگر جوان و خوشفکر تئاتر که این روزها مشاور کارگردان نمایش های کابوس در زمستان (مهدی حسین زاده) و رجال و زنش (مبین مولایی) است، درباره اوضاع روز تئاتر گفت وگوی کوتاهی انجام دادیم. شما در کارنامه کاریتان سابقه بازیگری و کارگردانی دارید. کدام کار برایتان راحت تر است؟ به عقیده من کارگردانی و رژیسوری تئاتر یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست. ایجاد هماهنگی بین تمامی بخش های فعال یک تئاتر از بازیگر تا دکور، لباس، گریم و... و هدایت هر یک از این تخصص ها با علم و آگاهی درست، در جهت ایجاد یک هم صدایی و وحدت بیان، آن هم با در نظر گرفتن خصوصیت روانی هر یک از اعضا و دست اندرکاران گروه هنری و با مدنظر قرار دادن دیدگاه و در اصطلاح درج امضا کارگردان بر اثر نویسنده و هدف کلان نمایشنامه اش... همه اینها کار یک کارگردان را بسیار سخت می کند و باعث می شود فشار روانی فراوانی بر دوش او گذاشته شود. برای همین است که یک کارگردان ابتدا و قبل از جمع آوری اعضای گروهش، از چند ماه قبل به طرح برنامه ها و تمرکز بر متن و تناسبات شیوه اجرا و اعضا می اندیشد و در نهایت در کنار گروه گردآوری شده، به تدوین و تکوین اثر خود با استفاده از توانمندی و نظرات اعضا اقدام می کند. البته یک بازیگر هم اگر مسئول باشد و به درستی بخواهد بر روی نقش خود سرمایه گذاری کند انرژی بسیاری از او گرفته می شود که باید با مواردی که در کارگردانی عرض کردم خود را همسو و به عنوان یک خالق مستقل، تأثیر مثبت و هنری خود را نسبت به نقش و کلیت اثر نمایشی ایفا کند. اعتقادی به بازیگری و کارگردانی همزمان دارید؟ خودم این تجربه را داشته ام. گاهی کارگردان فکر می کند با شناختش از نقش و تحلیل و در نهایت کلیت نقشه اجرایی که در سر دارد می تواند با حضور خود به عنوان بازیگر، تأثیر بهتری بر روند اجرا بگذارد، اما معتقدم این کار سبب می شود کارگردان در مسئولیت کارگردانی خود به علت هجمه مسئولیتی که به عنوان بازیگر بر دوش دارد، بخشی از انرژی مفید و تمرکزش را بر رسالت کارگردانی خود از دست دهد. جریانات روز تئاتر را رصد می کنید؟ راستش متأسفانه به دلیل مشغله های کاری و به جهت این که مثل خیلی از همکارانم هزینه های معاشم از طریق فعالیت های خارج از علاقه و تخصصم صورت می گیرد و این کار گرفتاری های خاص خود را دارد، بنابراین باید بگویم خیر، این روزها خیلی کمتر امکان حضور در تئاتر را داشته ام و تنها به پیگیری اجراها و نقدهای آن و خبرهایش از طریق اپلیکیشن ها مشغولم. باز هم متأسفانه اهالی تئاتر سال هاست که مورد بی مهری واقع شده اند و همچنان امید داریم با برنامه ریزی مسئولان دلسوز، زمینه و شرایط مساعدی برای حرفه ای گری و اشتغال در این عرصه ایجاد شود. صرف نظر از این درد دل، خوشبختانه رویکردهای قابل توجهی چه از نظر ایده پردازی اجرایی و چه از نظر تحلیل های دراماتیک، بر روی صحنه این روزهای تئاتر کشور در جریان است و این نشان از قدرت اهالی این عرصه در نقش مؤثرشان در بهره گیری از علم روز و خلاقیت های هنری ایشان در رابطه با فرهنگسازی و خلق هنرهای بدیع نمایشی است. به اعتقاد شما تئاتر امروز ما در چه چیزهایی ضعف دارد و نقاط قوتش کجاست؟ مشهودترین نقطه ضعف تئاتر این روزها، برنامه ریزی ناصحیح مدیران از یک سو و از سوی دیگر حضور علاقه مندان بی شماری است که هر روزه در تلاش هایی بی برنامه و ناآگاهانه برای رسیدن به صحنه مقدس تئاتر در تکاپو هستند و بی آن که خودشان را از نظر تکنیکی و علمی مجهز کنند و بی آن که در بوته نقدها و رهنمود های استادان ارزشمند هنرهای نمایشی قرار بدهند با رویایی زیبا و با هزینه های شخصی، مستقیما به محک خود روی صحنه اقدام می کنند که عموما نه تنها با شکست مواجه می شوند، بلکه با کاهش اعتبار صحنه مقدس تئاتر، مسبب آزردگی مخاطبان آن می شوند. متأسفانه بخشی از دانشجویان و هنرجویان هنرهای نمایشی بی توجه به این که سطح استعدادهایشان نیاز بیشتری به تلاش و کسب معلومات برای پرورش علاقه و هنرشان دارد نیز در این دایره شکست قرار گرفته و به این حواشی دامن می زنند و متأسفانه اعتماد مخاطبان و مسئولان را دچار تزلزل می کنند. اینها در حالی است که تئاتر در بیشتر کشورهای پیشرفته، یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی است. جا دارد که همین جا از همکاران دلسوز و توانمندم که در نهایت خلاقیت، تأثیرات مثبتی در پوشش دادن به این حواشی و حفظ و بازپس گیری اعتمادها، در نگهبانی از تقدس این صحنه رؤیایی، متناسب با استانداردهای روز دنیا خدمت رسانی می کنند، قدردانی کنم. آنها مهم ترین نقطه قوت تئاتر این روزها هستند. شما تجربه نمایشنامه نویسی هم داشته اید؟ بله. سال 92 در ...