سایر منابع:
سایر خبرها
حقایقی درباره فیلم خانه دوست کجاست
ایرانی جدا می کند، شکل بازنمایی ویژه او از فضاست و همان طور که در مینیاتور ایرانی، پرسپکتیور وجود ندارد در بسیاری از نما های فیلم هم با دور شدن فرد، آن شخصیت کوچکتر نمی شود و اوج آن در صحنه ای است که پسر در یک تصویر Z مانند در حال دویدن است. /پرسه زدنهای ادیسه وار در فیلم خانه دوست کجاست ؟/ خود کیارستمی درباره این فیلم در گفت وگویی با شاد مهر راستین در نشریه تجربه گفته است :لازم ...
سر و کله ستاره ها از کجا پیدا شد؟
بیوگراف خرید و بعد این شایعه را پخش کرد که او در یک تصادف کشته شده. آن وقت سعی کرد با این شایعه مقابله کند و گفت که او نه تنها حالش خوب است که قرار است در فیلمی که کمپانی او تهیه کننده اش خواهدبود، بازی کند. بعد از آن کم کم با پا گرفتن های سینمایی، باعث شد تماشاگران از زندگی بازیگران خارج از نقش هایشان در فیلم ها هم باخبر شوند. ها در ابتدا بر داستان فیلم ها تمرکز داشتند، اما کم کم ...
8 دانشجو در دیدار با رهبری چه گفتند؟
معظم رهبری گفت: باور کنید جوانان نخبه ما به دنبال بهترین خانه و ماشین آنچنانی نیستند، هیچ کدام از ما ارزش های دینی خود را به خاطر مادیات نخواهیم فروخت زیرا از همین توده مردم بلند شده ایم، جنگ را دیده ایم، چمران ها، باکری ها، همت ها را دیده ایم که در سخت ترین شرایط با کمترین امکانات زندگی کرده اند. وی افزود: ما تحریم ها را با صبر گذراندیم، از مادرمان حضرت زهرا (س) آموختیم صبر دستاویزی است ...
تاثیر پویانمایی های قرآنی بر آموزش کودکان
انگیزه بعضی از کودکان درابتدا بازی با وسایل خوب و جذّاب در مراکز قرآنی می باشد و بعداً کم کم به قرآن علاقه مند می شوند و شیرینی آن را درک می کنند. و همین طور رفتار محبّت آمیز مرّبی قرآن تأثیر گذار است. آموزش در آموزش وپرورش می تواند در فرهنگ سازی قرآنی مؤثر باشد؛ گرچه کارهایی انجام شده و شنیده ام در گروه دبستان سی دی هایی حاوی پویا نمایی و انیمیشن در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است ...
گزارش گاردین از استاد فرزانه و آرام سینمای شاعرانه
برده اند، و در اثر سوم کارگردان داستانی دیگری بر صحنه کوچکی در فیلم دوم تاکید می کند تا اهمیت آن را بالا برده باشد. واقعیت و خیال پیاپی مورد سوال قرار گرفته و با خود انتقادی خلاقانه گشوده می شوند. فیلم کلوز آپ کیارستمی (1990) روایت جذاب و مستندوار او از شخصی بود که خود را به جای محسن مخملباف جا زده بود. و فیلم باد ما را با خود می برد درباره مردی است که با تیم تصویربرداریش به منطقه ای ...
عباس کیارستمی در دوره های مختلف زندگی
خارج از ایران تولید و فیلم برداری می شد. این فیلم از داستان رویارویی یک زن فرانسوی با یک مرد انگلیسی سخن می گفت. این فیلم در سال 2010 در جشنوارهٔ فیلم کن پذیرفته شد. پیتر بردشاو از گاردین این فیلم را عجیب و جذاب توصیف کرده بود و گفته بود که کپی برابر اصل به پردازش نمای یک ازدواج می پردازد ژولیت بینوش در این فیلم نقش زنی پرانرژی ولی با رفتارهایی ساختگی و گیج کننده یا به عبارت ساده تر زنی عجیب را ...
کات، کیارستمی رفت
را خواهد برد مخاطب را همراه با بهزاد به درک تازه ای از فلسفه تولد و زندگی می رساند و با طعم توت های مرد آذری در طعم گیلاس فلسفه تغییر اندیشیدن را هدیه می بخشد. خانه دوست کجاست ؟ را چه شاعرانه در رودبار خلق می کند؛ آن چنان که پسرک بعد از آن همه مشقتی که برای یافتن خانه دوست متحمل شده ، خانه اش را پیدا می کند اما بدون دیدار دوست، راه را بر می گردد! و مخاطب را آن چنان شیرین در موضوعی ساده و ...
شهره آغداشلو درباره خاطرات کودکی با کیارستمی گفت؛ همه چیز از دبیرستان جم قُلهک شروع شد
کاری از من نمایش بدهند. من لبخند زدم و خوشم آمد چون دیدم روی من حساب کرده اند! البته آن زمان موافقت نکردم و گفتم پنج سال بعد کی مرده و کی زنده است؟ که اگر قبول کرده بودم، الان زمانش بود. لطف این کار در این است که تو نیستی که بخواهی قرار را به هم بزنی و بهانه بیاوری! یکی از نکات جالب و عجیب در دوستی شما این است که با وجود سال ها همکلاسی و هم دانشگاهی بودن خیلی به هم نزدیک نشدید و به خانه ...
"جواهرانه" تازه ترین اثر موسسه خیبر پیرامون حجاب
4 سال پژوهش و تحقیق است که به کوشش تیم پژوهشی مؤسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر، گرد آوری شده و از سوی اساتید و صاحبنظران حوزه عفاف و حجاب مورد بازبینی قرارگرفته است. این مجموعه نمایشگاهی که بصورت تخصصی و با نگاهی جامع و از منظر جایگاه و کرامت زن به موضوع عفاف و حجاب پرداخته و به شکلی کاملا خلاقانه، به روز و علمی ارائه شده است از سه بخش کلی شامل " سیر تحول و تطور تاریخی پوشش و عفاف در جهان ...
از پخش کلاه قرمزی تا قندون جهیزیه / حضور برگزیده ای از مهمانان ماه عسل در عیدفطر
هستند . این فیلم طنز پنجشنبه 17 تیر ساعت 14:30 از شبکه سه سیما پخش می شود . در خلاصه داستان آمده است : عطا و معصومه زن و شوهری هستند که در خانه ای مستأجر بوده و موعد تخلیه منزل مسکونی شان فرار رسیده است اما عطا می خواهد هر طور که شده قرارداد را تمدید کند با آنکه او با عدم توانایی مالی مواجه است و .... فیلم سینمایی گروه سارقین Band of Robbers به کارگردانی آدام نی و ...
افسانه کارآفرینی!
ها تاریخ شرکت ها مملو از داستان های افسانه ای و قهرمانانه درباره کارآفرین ها است. افسانه ها می گویند: در شرایطی دشوار، زن یا مردی شجاع، با تمام سختی ها مبارزه می کند و به سود، شهرت و معروفیت می رسد. چنین داستان هایی به ندرت واقعیت دارند. داستان واقعی از این قرار است: نخستین جرقة روحیة کارآفرینی در وحشت، خستگی مفرط و تعبیر اشتباه گم می شود. اغلب کسب و کارها توسط کارآفرینان رویاپرداز ...
متن کامل سخنان مهم رهبری در دیدار رمضانی با جمعی دانشجو
آرمان گرایی یک چیز سطحی و صوری است. خب، حالا دانشجو که زبده و عصاره ی توانایی های یک ملّت است -چون جوان است و عالم است و آینده دار است و آینده ی مملکت دست او است- نمیتواند خودش را از این مبارزه برکنار بداند؛ باید مبارزه کند. شک نیست که در راه این مبارزه یک مشکلاتی هست، بلاشک مشکلات بزرگی وجود دارد؛ این مشکلات بایستی مورد علاج قرار بگیرند. مشکلات انواع و اقسامی هم دارند. حالا برادران و ...
باران بخشی از هویت گیلان است/میدان شهرداری رشت تبدیل به چیزی مطلقا بی روح شده است/اراده ای در مقابله با ...
گیلانی ها با او زمانی بیشتر شد که فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟ را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا ساخت. فیلمی که لوکشین هایش در محله ساغریسازان رشت و بلوار انزلی قرار داشت و به واسطه داستان جذاب و نوستالژیک و تصویرسازی های هنرمندانه از این مناطق مورد توجه عموم گیلانی ها قرار گرفت. با صفی یزدانیان این بار در مجله ناجه به گفت و گو نشستیم نه درباره داستان و ساختار فیلمش بلکه درباره محله ساغریسازان ...
بیوک میرزایی: کسی بپرسد چگونه بازیگر شوم می گویم برو نقش بخر!
شما پخش می شد، بازی کرده ام. در سال 62 در تله فیلم آینه خیال به کارگردانی داوود میرباقری مقابل دوربین رفتم که اولین کار تصویری ام بود. بعد در سریال سایه همسایه ها به کارگردانی اسماعیل خلج بازی کردم. سریالی که در زمان جنگ پخش می شد و مخاطب زیادی داشت. قصه اش درباره آدم هایی بود که در یک محله زندگی می کردند و هر کدام داستان خاص خود را داشتند، آقای عنایت بخشی هم یکی از نقش های اصلی را بازی ...
دلایلی که متوسلیان را راهی لبنان کرد چه بود؟
5 ماه قبل از جنگ است) 3، 4 دقیقه بعد دیدیم اصلاً کن فیکون شد، همه جا را خاک فرا گرفت. حاج احمد یکدفعه گفت: ترمز بزن همه بروید پایین، بمب خوشه ای است. من اولین بار بود که نام بمب خوشه ای را می شنیدم. و اصلاً سربازی نرفتم، تفنگ دست گرفتن را هم از دیگران آموخته بودم اما متوسلیان خیلی ماهر بود و به عنوان یک نظامی خیلی خوب خدمت کرد، یعنی با انگیزه کار کرد چون انگیزه های نظامی برای مبارزه ...
فیلم های تعطیلات عید فطر در سیما
... فیلم تلویزیونی قناری به کارگردانی سپهر محمدی، چهارشنبه 16 تیر ماه ساعت 08:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این فیلم با بازی عزت الله رمضانی، پرویز پورحسینی و مجید مشیری آمده است: فرّخ مردی است که برای گذران زندگی از خانه های مردم دزدی می کند. وی شبی به همراه همدستش برای دزدی به خانه ای می روند. هنگامی که فرّخ قصد پائین پریدن از دیوار را دارد سرش با جدول برخورد کرده ...
موضوع تحریم ها دغدغه همه مردم است
بسیاری از مسائلی که برای مردم ما مهم هستند در فیلم های سینمایی یا مستندها نادیده گرفته می شوند و به آن ها پرداخته نمی شود و حتی تلویزیون هم گاهی از آنها غفلت می کند. ما در فیلم بازی سعی کردیم به بخشی از همین مسایل بپردازیم. سال گذشته مرکز مستند سوره پیشنهاد ساخت این فیلم را به من داد و چون این موضوع دغدغه شخصی خودم هم بود تصمیم به ساخت فیلم گرفتم. معمولا سعی می کنم در سال یکی دو مستند کار کنم که همگی از دغدغه های شخصی ام هستند و برخی از آن ها را خودم به نهادهای فرهنگی و دولتی پیشنهاد می دهم. حتی پیش آمده فیلم هایی را با دغدغه شخصی ساخته ا ...
نگاهی به فیلم آآآآدت نمی کنیم ساخته ابراهیم ابراهیمیان
...، تهمت، آبروریزی، خبرچینی، پیروی از گمان، دغل کاری و کلاهبرداری، خود را در معرض اتهام قرار دادن، توجه نکردن به حساسیت های اجتماع در روابط زن و مرد و... و البته در این میان نقش اصلی با سوء ظن است و سوء ظن زشتی های دیگر را همچون حلقات یک زنجیر به دنبال خود می کشاند و کلاف زندگی را سردرگم می کند. فیلم آدت نمی کنیم از جمله فیلم های اخلاقی و ارزشی است که به واقعیت های تلخ و گرفتاری های ...
هنرمندان ایرانی و خارجی در سوگ کیارستمی چه نوشتند؟/او یک جنتلمن واقعی بود+تصاویر
کیارستمی ... - بابک جهانبخش: خانه دوست کجاست/از صمیم قلب به جامعه هنری و مردم کشور عزیزمون فقدان هنرمند ارزشمند و بزرگ سینمای ایران جناب عباس کیا رستمی بی نظیر رو تسلیت عرض می نمایم...روحش شاد...یادش گرامی - رضا یزدانی: خداحافظ بزرگ مرد اورش واقعا سخته... روحت شاد - سهراب پورناظری: عباس کیارستمی افتخار سینمای ایران درگذشت. این واقعه دردناک که در اثر سهل انگاری و کم ارزشی ...
جایگاه مرگ در فرم روایت سینمای عباس کیارستمی
که حاویِ عکس بچه هاست برای شناسایی به این و آن نشان می دهند. دوربین از درون ماشین خانه های ویران و زندگی های ازدست رفته را در منطقه ی زلزله زده ی کنار جاده دنبال می کند. مردم آوارها را می کَنند تا دارایی های اندکشان را نجات دهند یا شاید برای اینکه تراژدیِ نازل شده بر سرشان را باور کنند. فیلم برای ثبت و ضبط این صحنه های مملو از خرابی، مرگ و فقدان و مردمان زلزله زده مکث می کند: بلایی بود، مثل گرگ ...
برخی سریال های رمضانی با آموزه های دینی همخوانی ندارد
پیش موضوعات ماورایی یک از گونه های جذاب و پر مخاطب سیما بود، اما متاسفانه به دلیل تکرارهای زیاد این ژانر باعث شد تا به حاشیه رانده شوند. این موضوع نیز ضعف همیشگی سیمای ماست، زیرا وقتی یک کار با مخاطب فراوان مواجه می شود به هر بهانه ای داستان های مشابه ساخته می شود و به نوعی آن موضوع را ضایع می کنند. بهترین مثال سریال اغما است که داستانی واقعا زیبا داشت و به لحاظ ساختار نیز از کارگردانی خوبی بهره می ...
فیلم های تلویزیون در تعطیلات/ تدارک 50 فیلم سینمایی برای عید فطر
. در خلاصه داستان فیلم با بازی ماتیو گری گابلر، آدام نی و کایل گالنر آمده است: مردی به دلیل مجاورت محل کارش با محل کار یک خانم با وی آشنا می شود و از وی خواستگاری می کند. زن دارای دو فرزند است. در تعطیلات آخر سال وقتی زن قرار می شود در محل کارش اضافه کاری می کند مرد برای مراقبت از فرزندان وی آن ها را نزد خود می آورد. درگیری مرد و کودکان به حوادثی منجر می شود و ... ...
توافق با FATF چه خطراتی برای مردم دارد؟/ درس های جنگ احزاب برای شرایط امروز
مدعیان ایمان. هنالک ابتلی المومنون و زلزلوا زلزالا شدیدا . از تهدیدها، سست عنصری ها معلوم شد. آنها که سلامت شخصیت نداشتند و بنیان شخصیت را محکم نکرده بودند با ادبیات مختلف جا زدند و زبان درازی کردند. گروهی گفتند خدا و رسول او جز وعده دروغ و فریب به ما ندادند و دیگران قیافه دلسوزها را گرفتند که ای مردم یثرب (مدینه) این جنگ، جای شما نیست، برگردید و شماری گفتند خانه های ما بی سرپناه است، اجازه ...
رادیو مخاطب حرفه ای دارد
گودرزی در سال های اخیر جلسات نقد و بررسی بسیاری را در مراکز مختلف فرهنگی مانند کانون ادبیات ایران، فرهنگسراهای اشراق، ارسباران و فردوس و بسیاری فضاهای فرهنگی دیگر برگزار کرده است. به بهانه 20 سال نویسندگی و نقد برنامه کتاب شب رادیو تهران با او گفت وگویی کردیم که در ادامه می خوانید. شما حدود 20 سال است بازنویسی برنامه کتاب شب از رادیو تهران را به عهده دارید، علاوه بر این نویسندگی چه برنامه هایی به عهده شما بوده است؟ به دلیل مشغله کاری فقط در برنامه کتاب شب به عنوان نویسنده و منتقد با شبکه رادیویی تهران همکاری داشته ام، البته مدتی که این برنامه با عنوان روایت شب از رادیو فرهنگ نیز پخش می شد، نویسندگی این برنامه به عهده من بوده است. داستان هایی را که در برنامه کتاب شب روایت می شود بر چه اساسی انتخاب می کنید؟ معمولا رمان ها و مجموعه داستان های خارجی را انتخاب کرده و بیشتر روی ادبیات اروپا و آمریکا کار می کنم. داستان ها به مدت یک هفته خوانده می شود و شب هفتم نیز نقد و بررسی خواهد شد، حدود 20 سال است که این برنامه به همین روال تهیه و پخش می شود. من هم بیشتر کتاب های داستانی را که قابلیت شنیداری شدن داشته باشند یا داستان هایی که جذاب است، انتخاب می کنم. البته توجه به محتوا و مضمون که بار آموزشی هم داشته باشد را در انتخاب کتاب ها مد نظر قرار می دهم. به چه دلیل بیشتر رمان های خارجی را در روایت های کتاب شب انتخاب می کنید؟ بیشتر به دلیل تنوع کتاب های خارجی است، مطمئنا حوزه وسیعی از ده ها کشور را شامل می شود. من هم رمان های خارجی را با نویسنده های معروف انتخاب می کنم. البته اگر کتابی هم محتوای خوبی داشته باشد بدون در نظر گرفتن عنوان نویسنده انتخاب می شود. روال بازنویسی کتاب ها چگونه است و چند روز طول می کشد؟ بازنویسی کتاب ها معمولا دو یا سه روز طول می کشد، در بازنویسی کتاب انتخاب شده، در ابتدا باید کل داستان خوانده شود، دومین مرحله تلخیص است که در این مرحله بخش قابل توجهی از کتاب حذف می شود. البته این کار به صورتی انجام می شود که مخاطب متوجه نشود، باید داستان پیوستگی داشته باشد. در پایان نیز تحویل گوینده می شود که در این سال ها بهروز رضوی روایت داستان ها را به عهده داشته است. به نظر شما چه عاملی موجب استمرار این برنامه شده است؟ به نظرم همه عوامل دست به دست هم دادند تا این برنامه موفق در این سال ها روی آنتن برود، اما از دلایل استمرار آن می توان به جذابیت متن داستان اشاره کرد. من به نوبه خودم به خط داستانی و ماجرای کتاب توجه می کنم، مخاطب بیشتر دوست دارد ماجرا بشنود. روایت های بهروز رضوی و علاقه مخاطبان به ادبیات را هم می توان از دیگر عوامل در تداوم پخش دانست. گر چه مردم هم این روزها به دلیل مشغله کاری کمتر مجالی برای کتاب خواندن دارند و این علاقه آنها به داستان و جذابیتی که این نوع کتاب ها دارند سبب جذابیت برنامه و استمرار آن شده است. مخاطبان این برنامه قشر خاصی هستند؟ معمولا مخاطبان برنامه کتاب شب علاقه مندان و برگزیدگان جامعه هستند، کسانی که دغدغه ادبیات دارند، گرچه باید گفت که مخاطبان ما از همه قشرها و تمام سنین را شامل می شوند. شما علاوه بر این که نویسنده برنامه کتاب شب از رادیو تهران هستید، در کانون ادبیات ایران نیز دبیری گروه داستان را به عهده دارید. درباره زمینه فعالیت هایتان بیشتر توضیح می دهید؟ از سال 81 دبیر گروه داستان کانون ادبیات ایران هستم، در این کانون نشست های نقد و بررسی رمان ها و داستان های کوتاه ایرانی و خارجی و کارگاه های آموزش نویسندگی برگزار خواهد شد. اما بیشترین فعالیتم تدریس داستان نویسی و نقد در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که در فرهنگسراهای تهران نشست ها و کارگاه ها برگزار می شود. ل ...
روزنامه های دوشنبه
رهبری نبود، در پیشبرد برجام با مشکل مواجه می شدیم. وی با اشاره به بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی گفت: این کار بزرگ با کمک هم انجام شد و مصحلت هم همین بود که همه بیایند. هر جا که شبهه ای وجود داشت مورد توجه قرار گرفت و این بسیار با اهمیت بود. رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فضای برجام اظهار کرد: دوره پیش از برجام سپری شده است و اکنون رسانه های همگانی، دولت و مجلس ...
هیچ گاه کم فروشی نکرده ام / رند و قالتاق کم در جامعه نداریم
. سریال زیرزمین هم ده سال پیش در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن پخش رفت و خیلی مخاطب داشت و مردم مرتب در کوچه و خیابان در باره مضمون، داستان و شخصیت های سریال اظهارنظر می کردند. درسریال او یک فرشته بود با توجه به تم جذاب و قرآنی اش از هر نوع قشری در جامعه درباره سریال حرف زدند و اظهارنظر کردند. درمورد سریال های مناسبتی ماه رمضان مردم خاطرات متبوعی در ذهن دارند و در این یک ماه ارتباط مردم با تلویزیون و ...
ضرورت حمایت دولت از آثار گروه های هنری
مخاطبان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این نمایش علاوه بر آن که توانست در بخش های گوناگونی از جمله بازیگری،کارگردانی، متن، جایزه کسب کند و در بسیاری از بخش ها من جمله موسیقی، نقش اول زن، نقش دوم مرد و... کاندید شود، توانسته است جایگاه خود را در میان مخاطبان تئاتر پیدا کند. اصغری، با بیان این که هفت هشتم از آغاز مخاطب خود را شناخته و سعی کرده دغدغه ها، نگرش ها و نیازهای او را مد نظر قرار دهد ...
برنامه های گفت و گومحور، نیازمند نوآوری
برای نمونه می توان برنامه هایی چون صندلی داغ ، کوله پشتی ، شب شیشه ای و مورد موخرتر دورهمی را مثال زد. این نوع برنامه ها عموما با ضوابطی تقریبا ثابت روی آنتن می رود، از حضور مهمانان شناخته شده استفاده می کند و مجری مطرحی که از چهره های شناخته شده تلویزیون هم هست، هدایت گفت وگو را به عهده می گیرد. در ماه رمضانی که به روزهای پایانی اش رسیده ایم، برنامه هایی از این دست به شکل چشمگیرتری روانه شبکه های گوناگون سیما شدند، برنامه هایی همچون دعوت ، شیدایی ، ماه نشان ، رو به راه ، عقیق ، شب های رمضان و.... به نظر می رسد همه این برنامه ها در مسیری ثابت دنبال می شدند و جای خالی خلاقیت در عنصر سازنده شان محسوس بود. اعتماد به برنامه سازان علی زاهدی از تهیه کنندگان خوشفکر و مطرح این سال های تلویزیون است که توانسته با هدف قرار دادن مخاطبان جوان، برنامه هایی پرمخاطب و جذابی را روانه آنتن سیما کند؛ برنامه های پیشرویی چون کوله پشتی ، ماه عسل ، نیمروز و ویتامین ث که خالی از حاشیه و جنجال هم نبوده اند و هر کدام در زمان شروع پخش خود به واسطه نوآوری هایی که در این برنامه ها به کار رفته بود با حاشیه هایی هم مواجه شده اند. این تهیه کننده در تشریح لزوم وجود خلاقیت در یک برنامه تلویزیونی و نقش آن در هر چه بیشتر دیده شدن کار می گوید: خلاقیت در یک برنامه تلویزیونی قطعا تاثیر دارد و عنصری بسیار لازم است، اما وجودش در وهله اول به این بستگی دارد که تهیه کننده و سازنده آن برنامه، خودش هم آدم خلاقی باشد و ضوابط را بشناسد. حالا ما فرض را بر این می گذاریم همه برنامه سازانی که اکنون در تلویزیون هستند و به کار مشغولند، خود آدم های خلاقی اند و این پیش فرض را دارند. از اینجا به بعد چه می شود و این برنامه ساز با چه مسیری مواجه است؟ تهیه کننده برنامه عصرگاهی مردم چی میگن در ادامه به نقش حمایتی مدیران هم اشاره و اظهار می کند: مدیران هم باید از برنامه سازان حمایت کنند و به کاری که قرار است انجام بدهند، اعتماد داشته باشند، زیرا همه ما که در سازمان به فعالیت مشغولیم این قضیه را می دانیم که ساخته شدن یک برنامه خوب نیاز به بودجه دارد و اگر برنامه ای به اصطلاح نگیرد یا خوب دیده نشود، آن پول هم حرام می شود. لزوم توجه به ارتقای دانش مخاطب اکبر عالمی، کارشناس، منتقد و استاد دانشگاه به بررسی ریشه های نبود خلاقیت در ساختار برنامه های گفت وگو محور و شبانه پرداخته و این قضیه را مورد انتقاد قرار می دهد. وی می گوید: خیلی از برنامه ها به خیال خودشان بسیار خلاقانه و به روز هستند، اما واقعیت این است که محتوایی ندارند و عموما خالی از هر نوع تنوعی روی آنتن می روند. عالمی که خود سابقه اجرای برنامه سینمایی هنر هفتم را هم در کارنامه دارد و از پیشکسوتان این عرصه محسوب می شود، توجه به ارتقای سطح سلیقه مخاطبان را مورد تاکید قرار داده و این عامل را به عنوان اصلی اساسی در برنامه سازی می داند. او می گوید: من این نکته را که شاید محتواهای قابل بررسی در رسانه ملی قدری محدودیت داشته باشد، قبول دارم اما فکر می کنم با وجود این همچنان می شود به پرورش مخاطب و ارتقای سلیقه اش فکر کرد، ولی متاسفانه می بینیم که علاوه بر محتوا حتی افرادی هم که در تلویزیون اجرا می کنند، بسیار شبیه هم شده اند و مجریان جوان، بسیاری از آداب اجرا را نمی شناسند. همواره به جوانان می گویم از الگوهای صحیح استفاده کنند. حیف است در مملکتی که سعدی و حافظ را پرورش داده، اکنون جوانی به اجرا مشغول شود که شأن کلام را نمی شناسد. باید به این موارد بیشتر توجه داشته باشیم. برنامه سازی زمان می خواهد فریدالدین نیکجو، تهیه کننده برنامه های ترکیبی شبکه دو سیماست که مدتی است سری دوم برنامه دستپخت های خودمانی را از این شبکه روی آنتن دارد. این تهیه کننده در آسیب شناسی برنامه های گفت وگومحور می گوید: فکر می کنم بزرگ ترین مشکلی که با آن مواجهیم، ...
عباس کیارستمی به خانه دوست رفت
طرح برای حدود 120 فیلم تبلیغاتی و طراحی و اجرای نقاشی های کتاب من حرفی دارم که فقط شما بچه ها باور می کنید (1347) از دیگر فعالیت های هنری اوست . • از سوی انجمن فیلم بریتانیا ، خانه دوست کجاست به عنوان یکی از 50 فیلمی پیشنهاد شده است که حتما پیش از 14 سالگی آن را باید تماشا کرد . • طعم گیلاس باعث علاقه کیارستمی به سینمای دیجیتال شد . به گفته کیارستمی در نقطه ای که او سکانس پایانی ...
فعالیت اخوان المسلمین در کشورهای غربی
قوت گرفت. این بود که به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای مهاجران مسلمان و نیز غربی های مسلمان شده روی آوردند. فضای نخبگانی مسلمانان غرب، درآمدهای تقریبا خوب آنان، زاد و ولد بسیار آنان همزمان با کاهش زاد و ولد غربی ها و نیز موج اقبال به اسلام در میان جوانان غربی، عواملی بود که مسلمانان ساکن غرب را به عنوان ظرفیتی عظیم و البته مغفول مورد توجه اخوانی ها قرار می داد. لذا آنان به این نتیجه ...