سایر منابع:
سایر خبرها
هاشمی: کمیته ملی المپیک برای طراحی لباس ها از مشارکت جمعی استفاده نکرد
مراسم بعد از برگشت آنها نیز انجام خواهد شد. معاون پشتیبانی و منابع مالی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: طبق گزارشات منتشر شده ما از نظر تشویق در مکان 11 دنیا قرار داریم ولی اگر کمک ها و تشویق های بخش خصوصی را به ریال و دلار تبدیل کنیم و همچنین اگر والیبال ایران روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد. از نظر پاداش ها در رتبه ششم یا هفتم جهان قرار می گیریم. هاشمی در خصوص پرداخت بودجه ...
مراد و هیولا؛ یکی تروریست و دیگری قهرمان ملی!
قهرمانی اروپا وارد مونترو سوییس شده است. حدود 400 ورزشکار از 47 کشور جهان در این مسابقات حضور داشتند. مراد رنگ پریده و ضعیف به نظر می رسد. او برای این که بتواند در همان وزن مسابقه دهد، زیاد غذا نمی خورد. او با 180 سانتی متر قد می خواهد در ورزن 54 کیلوگرم مسابقه دهد. این مسابقات اولین مبارزه مراد پس از انفجار بروکسل است. پرچم بلژیک بر روی لباس او نقش بسته است. رقیب او اهل مولداوی است. هر ...
طرح لباس المپیک نهایی شد+عکس
هم دادیم نوار سبز به بالا امد تا رنگ پرچم تکمیل شد ... دیگه بهتر بزاریم ورزشکارامون تو ارامش باشن تا اصل قضیه که مدال اوری اونهاس فراموش نشه ... و بنده به عنوان یک طراح قول میدم که لباس ایران اگر بهترین نباشد یکی از بهترین ها خواهد بود. منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
اظهارنظر درباره طراحی لباس های المپیک
خبرگزاری فارس: یدمناف هاشمی معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در برنامه ورزش و مردم در خصوص لباس های کاروان ایران در المپیک اظهار داشت: لباس ها نماد یک کشور هستند و بعد از 4 سال نمایندگان ما باید در میان 206 کشور آنها را بر تن کرده و رژه بروند. میلیاردها انسان هم این مراسم را خواهند دید. باید یک کار جمعی و مشارکتی باشد و تیم های طراحی حضور پیدا کنند. تصورم این بود که کمیته ملی المپیک این کار را ...
در طراحی لباس کاروان مشارکت جمعی صورت نگرفت
...> هاشمی اظهار کرد: برای طراحی لباس از نظرات طراحان و هنرمندان بیشتری باید استفاده می شد که البته کمیته ملی المپیک به این امر توجه دارد، اما احساس می کنم در این خصوص لباس کاروان از مشارکت جمعی استفاده نشد که وزارت ورزش در این امر ورود کرد و اصلاحاتی صورت گرفت. البته نمی دانم هنوز طرح این لباس قطعی شده یا نه، اما ظرف یکی دو روز آینده رضایتمندی بیشتری صورت خواهد گرفت. البته انتخاب لباس ها حتما سلیقه ای ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
نیروی نظامی قوی درست ایجاد گردید. این ادامه داشت تا در زمان قاجار که آقا محمدخان و فتحعلی شاه هم به دنبال چنین کاری بودند. در زمان عباس میرزا ولیعهد قرار شد نظام جدید اروپایی وارد ایران شود. او یک نیروی مسلحی ایجاد کرد با سبک و لباس متحد الشکل و در واقع نحوه آموزش و سلاح اروپایی ها و فرانسوی ها که به اقتباس از ارتش ناپلئون بود. در دوره ناصرالدین شاه مدارس نظامی متعددی در ایران درست شد. و بعد هم ...
خط قرمز ایران برای از سرگیری مذاکره با عربستان
واژگونی اتوبوس در بین زائران عمره گذار گفت: ما به مسئولان عربستان تاکید کردیم که با توجه به فاجعه غم بار منا و سقوط جرثقیل در سال گذشته این حق را به زائران ما و مردم دنیا بدهید که دغدغه، نگرانی و سوال منطقی دارند که کشور عربستان برای تامین امنیت زائران چه راهکارهایی در نظر گرفته است که این حوادث تکرار نشود. رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مسئولان و وزیر حج عربستان در مقابل درخواست ما برای تامین امنیت ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
، نامرد در پِیِ خود دوان دوان نَبَرش پیرمرد است میخورد به زمین بینِ کوچه کِشان کِشان نبرش شرم از رنگِ این محاسن کن رحم کُن حالِ کودکانش را این چنین رفتن و زمین خوردن درد آورده اُستخوانش را حق بده که به یادِ او انداخت گَرد و خاکی که بر محاسن داشت مادرش را که تا درِ مسجد داغِ بابا ...
طرح جدید و نهایی لباس رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک
مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : بعد از انتقادات زیادی که علیه طرح اولیه لباس کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد.مراسم افتتاحیه 15 مرداد برگزار می شود و کاروان ورزشی ایران 64 سهمیه المپیک دارد. کامران بختیاری، طراح لباس فرم کاروان المپیکی ایران در این خصوص گفت: از انجایی که وقت ...
نظرات کارشناسی و لباس کاروان المپیک
ورزشی ایران و واکنش های پرتعداد کاربران مجازی به طرح های مختلف آن است. صرف نظر از داستان های تغییر ابتدایی و ثانوی و واگذاری تهیه لباس به طراحی دیگر، مسئله قابل تامل نظرات عموما قاطعانه کاربران در شبکه های مجازی به این طرح ها است. یکی طرح اولی را به پاک کن های قدیمی شباهت داد. آن یکی طرح دومی را مشابه هندوانه دانست و سومی هم از نقش بستن رنگ های پرچم در لباس کاروان عصبانی و خشمگین شد. ...
جام جم نشینان جم را جدی بگیرند!
آنها به یک همزیستی مسالمت آمیز رسانه ای اکوسیستم وار رسیده ایم و هدفی برای کنار زدن آن نداریم! اینکه بگوییم هدفی نداریم شاید منطقی تر باشد تا اینکه بگوییم زورمان نمی رسد! زورمان نمی رسد!! یعنی ممکن است زور ما نرسد؟! یا می رسد ولی اصلاً آنها را نمی بینیم!؟ یا شاید هم می بینیم و می گوییم هر کس راه خودش، دست مخاطب برای انتخاب باز باشد!! بله شوخی شوخی جدی شد و ما امروز برنامه یا هدف محسوسی برای ...
عرضه البسه منقوش به علائم گروه های فاسد و منحرف، جرم است
موضوعات مردمی دانست و با انتقاد از خنثی بودن اتحادیه ها در عمل، به روسای اتحادیه های صنفی تأکید نمود که به نقش تاریخی خود توجه کنند و اگر نمی توانند به خوبی انجام وظیفه کنند، جای خود را به دیگران بدهند. وی با اشاره به نگرانی مردم متدین که گاه از انتخاب مناسب برای خرید یک مانتو یا لباس مناسب محروم هستند ؛ و تأکید بر این که اتحادیه های صنفی باید به وظیفه ذاتی خود عمل کنند و به لحاظ مشکلات ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
هفته نامه تماشاگران امروز - فاطمه رجبی: یک تکه ابر در آسمان نیست. انگار آفتاب هم کارش را خوب بلد است. صورت های خیس از عرق زن هایی که در صف سربند ایستاده اند هم همین را نشان می دهد. اصرار می کنند که خانم چرخنده یا به قول خودشان الهام خانم خودش سربندشان را ببندد. او هم نه فقط سربندها را محکم می کند که هر بار مواردی را هم در آغوش می کشد و لبخند کشداری تحویل می دهد حتی به من که نه چادر سرم است و نه ...
اولین سنگ بنای تربیت فرزند را صحیح بگذاریم
به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا ، نبأ ، پدر و مادر حق بزرگی بر فرزندان دارند، زیرا حیات هر فردی مرهون وجود والدین است و خدمات شبانه روزی و بی دریغ فرزندان نمی تواند ذره ای از زحمات خالصانه آنان را پاسخ گو باشد؛ قرآن کریم یکی از واجباتی که پس از پرستش خداوند ذکر کرده، احترام به پدر و مادر است؛ اما باید گفت در جامعه امروزی برخی از فرزندان با پرخاشگری و بی احترامی پاسخ محبت های والدین خود را می دهند ...
شهید ابراهیم هادی از همسرم خواست تا برگردد/ روز عقد هر دو روزه بودیم
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس ، در سال های قبل شاید اینقدر تاکید نداشتم که آقا سید برگردد تا دلتنگیم تمام شود. از طرفی نگران بودم که حق گمنامی را از او می گیرم زیرا شهدای گمنام سرشان را بر زانوی مادرشان حضرت زهرا (س) می گذارند. از شهید ابراهیم هادی خواستم تا از آقا سید بخواهد که برگردد. تمام کارهایش را با حوصله انجام داد. غذای مورد علاقه همسرش را آماده کرد. وسایلش را مرتب داخل ...
خداروشکر که همسر من نه مراسم افتتاحیه ست نه اختتامیه! واقعا این لباس تو تن بهداد...
آی اسپورت- شوخی های گزنده و انتقادهای مستقیم شبکه های اجتماعی از طراحی اولیه لباس ایران در مراسم افتتاحیه المپیک، در نهایت وزارت ورزش و جوانان را مجاب کرد تا به سراغ طراح های دیگری برود و لباس دیگری را برای کاروان ایران انتخاب کند. سه طرح اولیه که به وزارت ارائه شدند، نشانه های آشکاری از رنگ های پرچم ایران و ادبیات فارسی داشتند. طرح هایی که به تایید رسیدند و قرار شد با یک تغییر جزئی برای ...
داستان ادامه دار لباس کاروان المپیک
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته ملی المپیک پس از انتقاداتی که نسبت به لباس رژه کاروان ایران در المپیک ریو شد، با طراح دیگری وارد مذاکره شد پس از توافق کار اندازه گیری مجدد از از ورزشکاران ایرانی انجام گرفت. امروز طرح لباس جدید کاروان ایران که قراراست در مراسم افتتاحیه برتن ورزشکاران المپیکی باشد، مشخص شد. در طرح جدید از رنگ های سفید، سبز و قرمز مناسب با پرچم ایران استفاده ...
اتفاقات هفت روز ورزش/خطر مرگ بیخ گوش یک ملی پوش
مهر نوشت: بهادر مولایی که در آخرین لحظات از ترکیب تیم ملی وزنه برداری اعزامی به المپیک ریو خط خورد، دچار سانحه رانندگی شدیدی شد و این مهمترین اتفاقی بود که در آغاز این هفت روز، ورزش را تحت تاثیر خود قرار داد. در ادامه هم رونمایی از البسه طراحی شده برای ورزشکاران کاروان ایران و استفاده در مراسم رژه المپیک سر و صدای زیادی به پا کرد چون طراحی و حتی دوخت و رنگ این لباس ها به قدری انتقادآمیز بود که ...
برانکو: انتشار رقم قرارداد مربیان وبازیکنان غیر حرفه ای است/ ارزان ترین مربی 10 سال اخیر پرسپولیس هستم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از سازمان لیگ درخصوص انتشار قراردادها گفت: رقم قرارداد کادرفنی و بازیکنان تیم ها، موضوع شخصی است و سازمان لیگ با انتشار آن غیرحرفه ای عمل کرد. به گزارش انتخاب، برانکو ایووانکوویچ درپایان تمرین تیمش با دلخوری از این موضوع، انتشار ارقام قرارداهای مربیان و بازیکنان در فوتبال کشور را بسیار بد توصیف کرد و ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
یافته است. این که مسلمانان سعی داشته اند که تمام جهان را فتح کنند و آن را تبدیل به یک امپراتوری کنند که در آن فقه و احکام اسلامی به صورت سخت گیرانه و جدی بر سر مردم اجرا شوند. (2) در پاسخ به این محققین، گروهی دیگر از پژوهش گران غربی به قلم فرسایی درباره تمدن اسلامی پرداخته اند. آن ها بررسی کرده اند که چگونه اسلام با پیشرفت علم هم چنان مورد تأیید و توصیف قرار گرفته است تا اینکه تبدیل به یک ...
پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از ...
بازی های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد. لباس پیشنهادی جناب خان برای کاروان ایران در المپیک پس از مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک 2016 برزیل، انتقادات فراوانی به رنگ و مدل طراحی لباس ها شد، که در نهایت مسئولان رای به تغییر این لباس ها دادند . در این میان جناب خان نیز در برنامه خندوانه پیشنهاد خودش را ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
آن گروه های سلفی مالکی اشاره می کنم. به طور کلی سلفی های رادیکال، حزب های سیاسی را رد می کنند و خودشان را به شکل سازمان یا به سادگی گروه های رسمی سازمان می دهند. علاوه بر این در حالی که دیگر سلفی ها آرام ترین روش را انتخاب می کنند و سیاست بازی را قبول ندارند، سلفی های مالکی، سیاست ساختارهای سازمانی را قبول می کنند. در این خصوص محمدعلی حورث گفته که اصل اساسی الجبهة الاسلامیه التونسیه این است ...
راه های معاشرت اجتماعی از نظر اسلام چیست؟
مکارم اخلاقی با کرامت رفتار کند و فراتر از احسان به اکرام بپردازد و نه تنها مثلا از جاهل دشنام گو بگذرد و او را عفو کند، بلکه پاسخ نیک داده و به سلام و سلامت (فرقان، آیه 63) با او کریمانه رفتار نماید (فرقان، آیه 72؛ حجر، آیه 85) و این گونه راه ایثار و طریق ابرار را در پیش گیرد و تنها برای رضایت خداوند با دیگران تعامل کرده (انسان، آیات 8 تا 10) و به جای مقابله به مثل، به مهر و عطوفت و محبت رفتار کند ...
لباسی برای بی حیایی
به گزارش بلاغ ، پوشش هر فرد در اجتماع قسمتی از مهم ترین انتخاب های ارزشی و شخصیتی اوست. دین اسلام به عنوان کامل ترین دین برای تمام جنبه های مؤثر فردی و اجتماعی، قوانین و مقررات دقیقی قرار داده است که رعایت هر چه کامل تر آن ها باعث در امان ماندن فرد و جامعه از خطرات معلوم و یا ناشناخته ای است که ممکن است ضربات مهلکی را متوجه فرد و جامعه کند. در این نوشتار به نتایج عدم رعایت پوشش مناسب در آخرت می ...
5 چیزی که محتضر هنگام مرگ می بیند
پاکدلی [و درستکاری] طی شده است، قبض روح می کنند به آنها می گویند: سلام بر شما! داخل بهشت شوید که این، پاداش اعمال خوب شما است. با توجه به آیات و روایات اسلامی، می توان فرشتگانی که بر بالین محتضر حاضر می شوند و ملاقات هایی که همراه با گفتگو صورت می پذیرد، بدین ترتیب بیان نمود: الف) فرشته مرگ ما در این جهان فعل و انفعال های عالَم ملکوت و غیب را نمی بینیم. ...
خط قرمز ایران برای از سرگیری مذاکره با عربستان
... وی افزود: ما در طول مذاکرات تلاش بسیار و خویشتنداری کردیم اما شاهد بدرفتاری و بداخلاقی های سیاسی آنان در طول مذاکرات بودیم و در نهایت پاسخ خوبی نگرفتیم. اوحدی در ادمه گفت: عربستان ادعای میزبانی زائران خانه خدا را دارد و ما اعتقادمان این است که آنجا حریم الهی و مدینه النبی است پس هیچ دولت و حکومتی حق سلب این حق شرعی مسلمانان را ندارد و عربستان نیز باید پاسخگوی این رفتار خود در ...
مستقلین مجلس دهم؛ فراکسیون می شوند یا سوفراکسیون ؟
کرسی ریاست و اکثریت هیات رئیسه نیاز داشتند همگی دور یک میز بنشینند. مسکوت ماندن طرح نعمتی به نفع اصولگراها هم شد چراکه هم علی لاریجانی بر کرسی ریاست تکیه زد و هم هفت کرسی از 12 کرسی هیات رئیسه مجلس به فراکسیون ولایت رسید. در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات هیات رئیسه، بهروز نعمتی دیگر به جمع خبرنگاران نمی آمد و یک بار که اتفاقی با خبرنگاران پارلمانی مواجه شد گفت که تصمیم گرفته تا بعد ...
یک هفته 7 چهره؛ تحت تاثیرِ لباس المپیک و هیلاری
مورد آزار جنسی قرار می گیرد و گویی همان لکه ی پاک نشونده ی مارچلو تا پایان از او یک فاشیست می سازد، در واقع برتولوچی زمینه های ترور در اشکال مختلف (فاشیسم و طالبان فرقی ندارد) را امری درونی و نه صرفا اجتماعی توصیف می کند، مارچلو یا علی سنبلی فرقی ندارد، شاید حقارت های جنسی باید بیشتر موشکافی شود، جنسیت و اسلحه خیلی بهم نزدیک هستند گاهی. مهناز آرمین یا (اختلال هویت، هفته) لباس ...
چهار بازی مهارتی برای کودکان
خواهند بود؟ چند مجله ی رنگی انتخاب کنید و آن ها را به ترتیب به کودکتان بدهید تا در آن ها تصویرهایی که دارای رنگ مشابه با آن رنگی هستند که کودک تازه آموخته است، به شما نشان دهد. بازی تعادل یکی از روش های آموزش درباره ی تعادل، استفاده از یک ترازو است. 1- یک گیره ی چوبی لباس را بردارید و در مقابل کودکتان بایستید. سعی کنید این گیره را به صورت افقی بر روی ...