سایر منابع:
سایر خبرها
عبدی: خیلی پیگیر اخبار دادگاه کهریزک نباشید
این حادثه نقش مهمی ایفا کرده بود، آیا می توان گفت اصلی ترین تأثیر حادثه کهریزک روی اعتماد عمومی جامعه بوده است؟ اگر در این اتفاق برخی از مقامات قضایی درگیر نبودند، تلخی موضوع تا این حد نبود. مقام قضایی که باید ملجأ و پناه افراد باشد، خودش در این ماجرا متهم است و همین بخش دردآورِ قضیه است. مشکل ماجرا چه بود؟ اجازه دهید روشن تر حرف بزنیم. من خودم تجربه زندان را دارم. اتفاقا طرفم نیز ...
"قلقلی" تلویزیون کجاست؟
شخصیت قلقلی را به بچه های جدید ایرانی معرفی کنیم و دلیل این تصمیم عدم حضورم از 5 سال گذشته تاکنون بود. درباره این برنامه بیشتر توضیح بدهید. ماجراهای قلقلی به کارگردانی فرید نوایی، تهیه کنندگی ناهید صباحی و آهنگسازی فرید نوایی و فراز تلالو برای بچه های خردسال ساخته شده و به صورت آموزش در قالب طنز تولید شده است. در حال حاضر 2 قسمت از این مجموعه آماده توزیع در فروشگاه ها است که منتظر مجوز ...
تصاویر:معروف ترین بازیگران زن و مرد که بخاطر فساد در سینما و تلویزیون بیکارند!
بازیگر که مدت هاست در فیلم و سریالی دیده نشده، درباره علل این کم کاری می گوید: اوضاع الان با بیست و خرده ای سال پیش متفاوت شده. من با تحصیلاتی که داشتم وارد این حرفه شدم و الان شما می بینید یک شبه یک آقا پسر یا یک خانم یا پول می دهد نقش را می خرد یا با حضور در مهمانی ها و پارتی ها وارد پروژه ها می شود. اکثر فیلم ها این طور شده. تهیه کننده نقش را می فروشد، می گوید من 300 میلیون برآورد بودجه ام است ...
حواشی و اخبار کتاب
اصلی ! انگار که کتاب های قبلی بازی تاج و تخت همگی قلابی بودند. البته چندان به این عبارت توجه نکنید، چون ترفندی از طرف ناشر است برای جلب توجه. هرچند ماجرای شاهان نفرین شده به همین جا ختم نمی شود. اصل ماجرا برمی گردد به اظهارنظر نویسنده بازی تاج و تخت . مارتین در یکی از مصاحبه هایش گفته بود بازی تاج و تخت چیزی نیست جز دید شخصی او به مجموعه رمان های شاهان نفرین شده نوشته موریس ...
گفتگوی خواندنی و باحال با حسن معجونی +عکس
.... خیلی اتفاقات یادم نیست. اگر هم چیزهایی هست، دیگران می گویند. - چه چیزهایی می گویند و اغلب چطور معرفی می شوید؟ آدم خوشایندی بودم، چون خودخواهی نداشتم و با همه راه می آمدم. این ها را خودم هم یادم هست. هیچ کسی از من اذیت نمی شد. ساز مخالف نداشتم. شاید به این دلیل که همان زمان ها هم دنبال آرامش خودم بودم. - بنابراین احتمالا بچه شر و شلوغی نبوده اید... ...
کاروان پژوهشی حوزه هنری با شهدای گمنام سنندج تجدید میثاق کردند
افراد زمینه های آشنایی و نزدیک شدن با بحث را به انحای مختلف با انواع مختلف آموزش مجازی و غیرحضوری فراهم می کنیم و از سال گذشته هم بازدید از رویدادگاه های دفاع مقدس برای ما موضوعیت پیدا کرده است. به گفته قاسمی پور، سال گذشته چند روز از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند و امسال مناطق شمال غرب کشور را برای این افراد انتخاب کردیم که مورد بازدید قرار دادند. وی خاطرنشان کرد: یک ذره فراتر ...
بزرگداشت امام موسی صدر با حضور عارف، مطهری و...
کفایت می کند؟ سرنوشت امام موسی صدر از دو حال خارج نیست؛ یا زنده است و یا این که جان به جان آفرین تسلیم کرده است. در هر دو مورد هم روایت های زیادی یافت می شود. روایتی می گوید که او توسط فردی در یکی از زندان های لیبی دیده شده است و روایتی دیگر می گوید که او همان سال های اولیه ربوده شدن به فرمان قذافی به شهادت رسیده است. البته هیچ کدام از این روایات تا کنون تایید نشده اند و به همین دلیل است که هنوز ...
اظهار نظر عجیب وزیر ورزش در مورد ناکامی تکواندو
را هم من نمی دانم ولی امیدوارم این موضوع توسط فدراسیون بررسی شود ولی در مورد تغییرات در تکواندو همه چیز بسته به اساسنامه است و وزارت دخالتی ندارد. در این خصوص ذکر چند نکته برای اطلاع وزیر ورزش و جوانان که از جنس ورزش است و کلیه مسائل مربوط به فدراسیون ها را به خوبی پیگیری و آنالیز می کند، ضروری به نظر می رسد. اول: چگونه است که وزیر ورزش در برخورد با برخی فدراسیون هایی مانند ...
گپی با اولین کوزت ایران
تئاتر بودم و روی صحنه و در طول نمایش ها بزرگ شدم. البته آنها در تئاتر ماندند و فقط من به سینما راه پیدا کردم. در این راه فدا شدیم. جانمان را برای تئاتر گذاشتیم. اولین کوزت ایران من اولین کسی بودم که روی صحنه تئاتر نقش کوزت را بازی کردم. هفت یا هشت سالم بود و خاطره زیادی از آن نمایش در خاطرم نیست. بعدها وقتی که سینما به ایران وارد شد، 15 ساله بودم که در فیلم محکوم بی گناه جلوی ...
نقش سیاستهای اقتصادی در رفاه جامعه
خصوصی و نقش آنها در تحریک رشد اقتصادی از طریق سرمایه گذاری و تبدیل سرمایه و نیروی کار به محصول قابل فروش در بازار اجماع و باور دارند که پیش نیاز فرآیند سرمایه گذاری، تولید و مبادله، مجموعه ای از نهادهای حامی بازار است که مهم ترین آنها حکمفرمایی قانون و به ویژه قانون احترام به حق مالکیت است. تجربه کشورهای ثروتمند نشان می دهد که حکمفرمایی قانون و محترم شمردن حق مالکیت پیش شرط ورود بخش خصوصی پویا به ...
بانکداری اسلامی و موانع پیش رو
کنیم می بینیم که کاملا سازگاری دارد، اما از وقتی که تبدیل به دستورالعمل و آیین نامه و رویه ها و قراردادها شد، 180 درجه متفاوت شده است. با این نظر موافقید؟ چرا این تغییر و تحول صورت گرفته است؟ موسوی لارگانی: قانون نظام بانکداری ما که در سال 62 اصلاح شد، اشکالی ندارد، اما گاهی در روش های اجرا مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کند. در حال حاضر بانک های ما فقط با سود مشارکت دارند و با زیان هیچ ...
استقبال از اکران ساعت 6:45 بامداد همه را غافلگیر کرد
این نکته تأکید کرده است که هر چند جایزه گرفتن برایش اهمیت دارد اما مهم تر از آن استقبال مخاطب است در پاسخ به ایران مبنی بر اینکه آیا انتظار چنین اقبالی را از سوی مخاطب داشته است، می گوید: خودم هم تصور نمی کردم که مردم بیایند و اکران شش صبح را ببینند. فکر می کردم این یک اتفاق تبلیغاتی است اما صبح که تلفنی خبر دادند بیش از نیمی از سالن پر شده است و بلیت صندلی های خالی هم به فروش رفته و ...
خسرو معصومی: سینما جای تفنن و شهرت نیست
معصومی را باید از زمره کارگردانان باسواد سینمای ایران دانست و با او درباره خیلی چیزها صحبت کرد. در فیلم های شما قصه های واقعی دیده می شود، آیا این داستان ها ریشه در رویا هایی دارد که شما در کودکی داشتید؟ هیچ موضوعی نیست که نشات گرفته از رویاهایمان نباشد. از همان بچگی سینما برایم یک رویا بود، رویایی که دستیا بی به آن خیلی سخت بود اما با علاقه و تلاش توانستم به آن برسم. البته نه به صورت کامل! به رویاهایم رسیدم اما به سرانجام نه! علاقه به سینما چگونه در شما شکل گرفت آن هم در دهه 30؟ بهشهر در دهه 30 که من به دنیا آمدم دو تا سینما داشت، یکی به نام شهنا و دیگری سینما کاپری. این خیلی مهم بود که در یک شهر کوچک کارگری دو تا سینما فعال باشد. تماشاچی سینما آن سا ل ها خیلی زیاد بود. یادم هست مردم ساعت ها در صف می ماندند تا بتوانند یک فیلم را تماشا کنند، همه اینها باعث شد تا سینما برایم مهم شود چون بخش زیادی از رویاهایم را در فیلم ها می دیدم. یعنی سینما زمینه خیال پردازی را در شما تقویت می کرد؟ بله! موتور خیال پردازی ذهن مرا روشن می کرد. برای رسیدن به دنیای سینما رویا پردازی می کردم. مدام فکر می کردم باید چکار کنم که کارگردان سینما شوم. در آن دوره فیلم های سینمایی نقش زیادی در انتخاب های ما داشت و علاقه ما را به برخی چیزها زیاد و کم می کرد، سینما و کتاب انگیزه زیادی به ما می داد. بخصوص برای ما که در شهرستان بودیم و امکانات زیادی نداشتیم. امکانات کم بود اما به نظر می رسد آدم ها عمیق تر فکر می کردند. بخشی از آن مربوط به دنیای فناوری است که در آن زمان نبود. تلفن تنها ابزار ارتباطی مردم با هم بود آن هم به شکل محدود. آن زمان حتی تلویزیون هم کم بود. یادم می آید در شهر ما چند خانواده که دستشان به دهانشان می رسید، تلویزیون داشتند. برای همین سینما برای مردم خیلی جذاب بود چون داستان های خیالی خود را بر پرده سینما می دیدند. اما الان گوشی های موبایل حکم سینمای کوچکی را دارد که همیشه همراه آدم هاست. فیلم های کوتاه در گروه های اجتماعی منتشر می شود که برخی از آنها آن قدر خوب است که مثل یک فیلم مناسب بیننده را راضی می کند. اما در دوره ما سینما دست نیافتنی بود. به نظر می رسد همین دست یافتنی بودن، بیشتر چیزها را دم دستی و سطحی کرده است. من با این نظر موافق نیستم. بچه های امروزی خیلی باهوش تر هستند و جوان ها نگاه عمیقی به پیرامون خود دارند. در گذشته اخبار خیلی دیر به دست ما می رسید و ما بیشتردر بی خبری زندگی می کردیم. اما الان هر اتفاقی که در هر گوشه دنیا رخ می دهد بسرعت به گوش همه مردم دنیا می رسد و این خیلی خوب است. اما اگر به فیلم های سینمایی نگاه کنیم آثاری که مثلا در 15 10 سال قبل ساخته می شد، داستان هایی را بازگو می کرد که تلنگری بود به ذهن تماشاچی اما الان داستان های سینمایی خیلی عادی شده است. کارگردانانی که در بخش هنر و تجربه فعال هستند، فیلم های خیلی خوبی می سازند. زاویه دید ها خیلی تغییر کرده و کارگردانان امروزی خیلی راحت حرف هایشان را به تصویر می کشند. از نظر فنی و امکانات هم که خیلی بهتر از گذشته است. اما نسل من با نسل جدید یک تفاوت دارد و آن سختکوشی است. ما خیلی تلاش می کردیم که فیلم بسازیم اما اکنون فیلمسازی اصلا سخت نیست. با دوربین موبایل هم می توان فیلم ساخت. اما آن زمان ما باید ماه ها پولمان را جمع می کردیم تا می توانستیم نگاتیو هشت میلی متری بخریم و با آن چند دقیقه فیلم بسازیم. باید خیلی دقت می کردیم که خراب نشود چون اگر خراب می شد همه زحمت های ما هدر می رفت. اکنون همه چیز دیجیتال شده است، می توان بارها فیلم گرفت، پاک کرد و دوباره ضبط کرد بدون صرف هزینه و... این آسان شدن، مضراتی دارد که مهم ترین آن پایین آمدن دقت است. سختی کار باعث می شد که ما در تجربه اول به خیلی چیزها برسیم که جوانان امروزی شاید بعد از ساخت 10 فیلم به آن می رسند. فضای کارگری را در فیلم هایتان خوب و تاثیرگذار به تصویرمی کشید، آیا تجربه ها و دیده های خود را در سینما بازگو می کنید؟ من در کنار آدم های فیلم هایم زندگی کرده ام ،گرفتاری ها و علاقه مندی های آنها را می شناسم. شخصیت های فیلم هایم کسانی هستند که به زندگی آنها کاملا اشراف دارم. به نظرم در سینما باید سراغ آدم هایی رفت که آنها را می شناسی، ا ...
ورود شورای عالی امنیت ملی به ماجرای کنسرت ها
دادستان تهران درباره تضمین امنیت کنسرت ها توسط فرماندار یا استاندار، گفت: نیروهای نظامی براساس نقش شان در زمینه نظارت بر اماکن عمومی، وظایف قانونی خود را انجام می دهند. بر این اساس، مشکلی هم به وجود نمی آید. پس می توان گفت که در حال حاضر دو پیشنهاد از سه پیشنهاد دادستان برای برگزاری کنسرت ها اجرایی می شود، فقط می ماند پیشنهاد مربوط به ضبط کردن رسمی برنامه ها توسط پلیس که ظاهرا این پیشنهاد نیز در ...
با احترام به آزمون، هزار سال دیگر هم علی دایی نخواهد آمد / تاکنون دربی این مدلی ندیده بودم
جنجالی شد؟ - برای خود من هم عجیب بود که چرا این همه حاشیه داشت و به جنجال کشیده شد. البته اشتباهات داوری هم نقش داشت و با احترام به ترکی که حتی آخر بازی به او تبریک گفتم و حرف خاصی هم نزدم روی هر دو پنالتی و حتی هندی که دقیقه 87 گرفت اشتباه کرد. من توپ را با سینه استپ کردم که خطای هند گرفت قطعا برنامه 90 و کارش ناسا نی که بازی را دیده اند با من هم عقیده هستند نه پنالتی ها پنالتی بود و نه ...
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
حالت استادیومی و افراطی بر جو اکران فروشنده غالب شود. آن طور که از شنیده ها و و حالا دیده ها بر می آید، فرهادی باز هم مضامین اخلاقی دنیای مدرن جامعه ایرانی را مورد پرسش قرار داده و این بار اتفاقا مضمونی ملتهب تر را پر رنگ کرده البته با استفاده از بازیگرانی تجربه پس داده مثل: ترانه علیدوستی و شهاب حسینی، امیدواری دوم را شاید باید برای اکران بدون توقف فیلم داشته باشیم که مورد هجمه قرار ...
پاسخ دولت به پیشنهاد دادستان برای کنسرت ها
، فقط می ماند پیشنهاد مربوط به ضبط کردن رسمی برنامه ها توسط پلیس که ظاهرا این پیشنهاد نیز در راستای پیشگیری از تخلف، جرم و اتفاق های حاشیه ای مطرح شده است. او ادامه داد: احتمالا آن ها اعتقاد دارند که اگر برنامه ای ضبط شود و مخاطبان از ضبط آن آگاه باشند، مراعاتی نسبت به بروز برخی مسائل می کنند. ما به طور کلی، از حاکم شدن امنیت در کنسرت ها نگران نیستیم و اتفاقا هرچه شرایط برای تأمین امنیت ...
علل خروج از راهبردهای سه گانه نظام جامع رفاه اجتماعی
را از ماهیت اصلی خود به عنوان تأمین و ارائه کننده خدمات بیمه های اجتماعی دور کرده است. به تعبیری، شکل نگرفتن یک نظام جامع، کارآمد و فراگیر تأمین اجتماعی که همه آحاد جامعه را در قلمروهای متفاوت حمایتی و بیمه ای تحت پوشش قرار دهد و نبود متولی مشخص و منابع لازم برای تأمین نیاز های جامعه، مخاطبان، قانونگذاران و سیاستمداران را در مواردی به سمت تصویب قوانین غیربیمه ای، ایجاد تعهدات دارای بار مالی ...
از ̋ماه تی تی ̋ تا ̋زیر آسمان شهر ̋ با مهران غفوریان
اخیر خود گفت: به زودی فیلمبرداری سریال داود میرباقری با عنوان "ماه تی تی" آغاز می شود که در آن ایفاگر یکی از نقش های اصلی هستم. سریال نیمه شهریورماه کار کلید زده می شود. در قسمت اول مجموعه" با امن خوش می گذره!" نیز در کنار دوستانی چون امیرحسین صدیق حضور داشتم که به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می شود، از سوی دیگر پیش تولید سریال "زیر آسمان شهر" نیز آغاز شده است و همزمان با هم کارها پیش می روند. ...
وقت آزاد مرد آهنی
به نوشته رسانه های جمعی، با اعلام خبر همکاری تازه این دو هنرمند، منتقدان و تماشاگران رسانه کوچک، چشم انتظار کاری قوی و محکم همچون کار قبلی مشترک تلویزیونی آنها هستند. همکاری مشترک تازه داونی جونیور و پیزولاتو با نام موقت وقت آزاد جلوی دوربین می رود. شبکه تلویزیونی اچ بی او که تا به حال چندین مجموعه پرطرفدار را تولید کرده، تهیه کننده کار جدید رابرت جونیور است. این شبکه امیدوار است، وقت آزاد بتواند موفقیت کلان مجموعه بازی تاج و تخت را برای آنها تکرار کند. از آن جا که این درام تاریخی سال آینده آخرین فصل خود را به نمایش خواهد گذاشت، مدیران شبکه اچ بی او باید یک کار جایگزین مقبول و پرسروصدا برای آن داشته باشند. تا به حال، اطلاعات زیادی در باره مجموعه تازه اچ بی او ارائه نشده است. از یک سو گفته می شود، این مجموعه در مراحل مقدماتی تولید است و به همین دلیل، خبر زیادی در باره اش موجود نیست. از سوی دیگر گفته می شود سازندگانش قصد دارند این سریال را در سکوت خبری تهیه کنند. تا این جای کار مشخص شده که مجموعه، یک کار درام خواهد بود و داونی جونیور در کنار تهیه آن، نقش اصلی داستان را به عهده خواهد گرفت. از داخل شبکه اچ بی او هم خبر می رسد که او در قالب کاراکتر مرد مرموزی ظاهر می شود که گذشته ای تاریک و پررمز و راز دارد، اما این که گذشته او چه بوده و حالا قصد انجام چه کاری را دارد، موضوعی است که باید صبر کرد و دید، تهیه کنندگان مجموعه چه اطلاعاتی در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. شبکه اچ بی او قصد دارد در قدم اول، یک فصل 13 اپیزودی از وقت آزاد را تولید کند. در صورت موفقیت این فصل و استقبال خوب تماشاگران، تولید فصل های بعدی در دستور کار سازندگان قرار خواهد گرفت. با توجه به توصیفات اندکی که از حال و هوای مجموعه شده، به نظر می رسد استقبال تماشاگران خوب خواهد بود. اپیزود آزمایشی مجموعه که قسمت اول آن خواهد بود، تا دو ماه دیگر جلوی دوربین می رود. این اپیزود به صورت یک فیلم سینمایی 70 دقیقه ای تولید می شود. در حالی که هنوز کارگردان و فیلمنامه نویس این اپیزود آزمایشی انتخاب نشده، زمزمه هایی شنیده می شود که پل فیگ آن را کارگردانی می کند. فیگ از فیلمسازان سرشناس دنیای سینما و از دوستان نزدیک داونی جونیور است. نیک پیزولاتو در این باره می گوید: معمولا این گونه مواقع، گمانه زنی ها شروع می شود، اما یک نکته را به علاقه مندان یادآوری کنم. خود ما بیشتر از هر کس دیگری نگران مجموعه ای هستیم که می خواهیم تولید کنیم. به همین دلیل، مطمئن باشید بهترین های دنیای سینما و تلویزیون را دعوت به همکاری خواهیم کرد تا یک مجموعه سطح بالا و با کیفیت در معرض دید تماشاگران کنجکاو و نکته سنج قرار گیرد. مهبد آستانی - جام جم ...
نامه هایی برای جان اسمیت
این کتاب که سال 1912 برای نخستین بار به چاپ رسید در طول بیش از یک قرن محبوبیتی دور از انتظار پیدا کرد و اکنون یکی از رمان های پرفروش در جهان است. به بهانه پخش مجدد مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز از شبکه کودک و نوجوان به این سریال خاطره انگیز و دیدنی نگاهی داریم. شادی های کودکی غمگین شخصیت اصلی این داستان جذاب جروشا ابوت یا جودی ابوت است که در نوانخانه ای غم انگیز به نام جان گریر زندگی می کند. او استعداد خوبی در نوشتن دارد. یکی از نوشته های او مورد توجه یکی از بانیان نوانخانه قرار می گیرد. این فرد با نام مستعار جان اسمیت، قیمومیت جودی را تقبل می کند و او را به بهترین دبیرستان شبانه روزی می فرستد. جودی موظف است در ازای این لطف قیم خود هر ماه به او نامه ای بنویسد و وی را از اتفاقات و پیشرفت های درسی اش با خبر کند. جودی درزندگی جدید خود در حالی که بسیار خوشحال است، اما غمی سنگین نیز دارد. او مجبور است هویتش را پنهان نگه دارد و همین موضوع رنجش می دهد. در دبیرستان، جودی با سالی مک براید و جولیا پندلتون هم اتاق می شود. سالی دختری خجالتی، اما شیرین است و پس از مدتی رابطه دوستی عمیقی بین او و جودی برقرار می شود. در مقابل، جولیا دختری مغرور و افاده ای است که مدام سعی دارد سر از کار جودی درآورد. جولیا عمویی به نام جرویس پندلتون دارد که آدمی سرشناس و پولدار است؛ اما در عین حال مردم گریز و تا حدی عجیب است که از روش های خانواده متمول خود دوری می کند. در طول داستان، شاهد ملاقات های گاه به گاه جرویس پندلتون و جودی هستیم و کم کم جودی به جرویس علاقه مند می شود. داستان زمانی به اوج می رسد که متوجه می شویم قیم جودی آقای جان اسمیت همان جرویس پندلتون است. داستان علاوه بر وجود جنبه های سرگرم کننده و توجه به عواطف و احساسات لطیف انسانی مثل بخشش، کمک به همنوع، نوع دوستی، صبر، پایداری و... جذابیت هایی دارد که همه را در هر سنی جذب خود می کند. اگرچه در ظاهر این داستان برای نوجوانان نوشته شده، اما سبک نگارش به گونه ای است که مخاطبان بزرگسال را نیز شیفته خود می کند و به همین دلیل این کتاب یکی از آثار ماندگار ادبی جهان به شمار می آید. کتاب بابالنگ دراز از نظر نگارش نیز سبکی بدیع و خلاقانه دارد. این کتاب در اصل در قالب نامه هایی است که از زبان جودی برای قیم خود که او، وی را بابالنگ دراز می نامد نوشته می شود. باز هم شرکت نیپون مجموعه انیمیشن بابالنگ دراز که اکنون شاهد پخش آن هستیم سال 1990 توسط شرکت معروف انیمیشن سازی نیپون ژاپن ساخته شد و به نمایش درآمد. این دومین اقتباس ژاپنی ها از این داستان معروف جین وبستر بود. سال 1979 نیز انیمیشن دیگری با اقتباس از این داستان ساخته شده بود. این مجموعه سه سال از زندگی جودی ابوت را از زمان ترک نوانخانه جان گریر تا زمان اتمام دوران دبیرستان به تصویر کشیده است. در این نسخه انیمیشن، جودی نسبت به اصل داستان جوان تر است و به جای کالج به دبیرستان می رود. این مجموعه 40 قسمتی با موفقیت به نمایش درآمد و بسیاری از شبکه های معروف در اروپا و آمریکا آن را نمایش دادند. در ژاپن تحت تاثیر نمایش این انیمیشن، بنیاد خیریه ای برای کوکان یتیم با نام بنیاد بابالنگ دراز تاسیس شد. استودیوهای انیمیشن سازی نیپون در توکیوست. این شرکت فعالیت خود را از اواسط دهه 1970 با تولید مجموعه هایی چون هایدی و بچه های مدرسه آلپ و نیکو آغاز کرد. یکی از دلایل محبوبیت و شهرت این شرکت انیمیشن سازی ساخت مجموعه هایی است که براساس رمان ها و کتاب های معروف ادبیات جهان شکل و قوام می یابد. خالق ماندگار جودی ابوت جین وبستر، نویسنده و نمایشنامه نویس آمریکایی (1916 1876) با کتاب مشهورش بابالنگ دراز در جهان ادبیات چهره ای شناخته شده دارد. مادرش از نزدیکان مارک تواین، نویسنده معروف آمریکایی بود و پدرش نیز یک موسسه انتشاراتی داشت که برخی از کتاب های مارک تواین توسط این موسسه به جاپ رسید. کتاب بابالنگ دراز ابتدا در قالب پاورقی در نشریه ای با موضوع زنان به چاپ رسید و در اکتبر 1912 به شکل کتاب وارد بازار شد. اختلاف شدید طبقاتی در آمریکا و تفاوت رفتار کادر آموزشی در مدارس با بچه های فقیر و پولدار، مهم ترین انگیزه او در نگارش این کتاب بود. استقبال از کتاب، جین وبستر را ...
عاشق پیشه نیستم!
امیرمحمد زند در رشته سینما تحصیل کرده، یک فیلم بلند به نام یک آن اشتباه را ساخته و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله اتوبوس شب ، تقاطع ، رخ دیوانه و سریال هایی چون ستایش ، زمین انسان ها ، سری دوم عملیات 125 ، ما چند نفر ، هزاران چشم ، او یک فرشته بود و چرخ فلک را در کارنامه دارد. با این بازیگر جوان که این روزها مشغول بازی در سریال ملکا است، گفت وگویی داریم. دوست نداشتید نقش محمود در سریال چرخ فلک ، بلندتر باشد؟ به نظرم کوتاه نبود؛ اپیزود هستی سه قسمت داشت و چند نقش اصلی که یکی از آنها نقش من بود. یک نقش خوب و چالش برانگیز، احسان عبدی پور به عنوان یک کارگردان جوان اما کاربلد و توانا بعلاوه قصه جذاب، بازیگران خوب و مواردی از این دست باعث شد که بازی در این نقش را دوست داشته باشم. ضمن این که حسن کارهای اپیزودیک این است که بازیگر خیلی درگیر نمی شود مثلا بعد از 20 روز کار تمام شده و می شود سراغ پروژه های بعدی و کارهای دیگر رفت. این روزها نقش های متعدد و متنوع را به بازی در سریال های بلند ترجیح می دهم. من نقش های اصلی سریال 26 قسمتی به دنیا بگویید بایستد را به عهده داشتم، همین طور سریال زمین انسان ها و سریال عملیات 125؛ درنتیجه برای من خیلی مهم نیست که ایفاگر نقش های طولانی و اصلی باشم؛ برایم مهم این است که نقش را خوب بازی کنم و پروژه و نقش اجازه بدهد کارهای تازه ای ارائه کنم. مثل نقش محمود که متفاوت بود؛ البته دوست داشتم متفاوت تر از چیزی می شد که دیدیم اما نشد. دوست داشتید چطور باشد؟ اگر توضیح بدهم؛ می شود گلایه کردن و من نمی خواهم این کار را بکنم. یکی از دشواری های نقش این بود که می توانست براحتی تبدیل به تیپ بشود، اما از پس کار برآمدید. من بازیگر تیپ سازی نیستم و این کار را اصلا بلد نیستم. دوست دارم به ویژگی های شخصیتی نقش نزدیک بشوم تا کلیشه های ظاهری. حتی به گریم و لباس هم خیلی تکیه نمی کنم و می کوشم به لحاظ روحی خودم را به شخصیت نزدیک کنم که توان لازم را داشته باشم. البته این نقش هم از یک زاویه به بیشتر شخصیت هایی که بازی کرده اید شباهت داشت و آن هم عاشق پیشگی است؛ نگران نیستید که در این نقش کلیشه بشوید؟ از همین بابت نقش محمود چالش برانگیزتر از نقش های دیگرم بود. نمی دانم متاسفانه یا خوشبختانه، نقش آدم های عاشق پیشه زیاد به من محول می شود! در حالی که خودم در زندگی واقعی آدم عاشق پیشه ای نیستم؛ اما چالشی که این نوع نقش ها برای من ایجاد می کند برآمده از تفاوت نگاه آدم ها به عشق است. آدم های مختلف با شخصیت های متفاوت به شکل های گوناگون عاشق می شوند. بنابراین تلاش کردم در این سریال، روی بوم کوچک این نقش، تصویری خلق کنم که عاشقی هایش با آدم های دیگر کمی متفاوت باشد. عاشقی محمود چه تفاوتی با بقیه داشت؟ سادگی و نوعی کودکی در عشق او دیده می شود. جوان هایی که معمولا خودشان را بچه های پایین خطاب می کنند، این صداقت و صمیمت و بکری را در عشق دارند. یکی مثل محمود ممکن است چک هم نقد کند، اما خیلی نگاه های محجوب و ماخوذ به حیایی دارد. کدام ویژگی او را بیشتر دوست داشتید؟ محمود آدم مسئولی بود و مسئولیت پذیری را می فهمید و عواقب کارها و انتخاب هایش را می پذیرفت. مثلا مسئولیت بیماری پدر، نگهداری مادر و خواهرش، عشقی که دچارش شده و مسئولیت کاری که با رفیقش کرده بود. از جایی که محمود ناخواسته دوستش آرش را مصدوم می کند و او را ته چند قدمی مرگ می فرستند، من سعی کردم کاراکتر را بشکنم و با این شکاندن و برون ریزی حسی نشان بدهم که جوان لات و مغروری مانند او وقتی احساس قصور و اشتباه می کند به عجز و زاری می افتد ؛ چون کسی این عجز را تجربه می کند که آدم مسئولیت پذیری باشد. شاید اگر محمود شخصیت دیگری داشت در آن لحظه که آرش به دلیل ضربه به سرش بیهوش می شود، من در ایفای این صحنه سکوت می کردم یا بهت زده می شدم یا به هر شیوه دیگری احساسات محمود را نشان می دادم اما بر اساس مسئولیت پذیری او ترجیح دادم که این طوری باشد. این واکنش ها را شما به عنوان بازیگر انتخاب می کنید یا در فیلمنامه ذکر می شود؟ جنس بازی به انتخاب بازیگری است. البته که من همیشه موارد را با کارگردان ها هماهنگ می کنم و می کوشم که ذهنیت خودم و کارگردان را به هم نزدیک کنم، اما معمولا این که دیالوگ ها چگونه بیان شود، چه حس و حالی داشته باشد و در چه فضایی ادا شود به خود بازیگر بر می گردد. برنامه ای برای آینده کاری تان دارید؟ در زمانه ای زندگی می کنیم که نمی توان برای زندگی پیش بینی یا برنامه ای داشت؛ هیچ کسی واقعا مطمئن نیست فردا قرار است چه بکند! از طرف دیگر، وقتی شغلی بدون امنیت داریم، تکلیف مان را نه خودمان می دانیم و نه دیگران. با این حساب یعنی اصلا برنامه ریزی نمی کنید؟ در کار هنری نمی توان برنامه ریزی کرد، اصلا در کار هنری هیچ هدف غایی نمی توان تعیین کرد؛ چون هنر غایت و نهایت ندارد. مثل این است که شما در حال شنا کردن در دریا باشید و بگویید من می خواهم یک متر یا ده متر جلوتر بروم! در حالی که ممکن است موجی بیاید و شما را پنج کیلومتر جلو بیندازد یا بادی بوزد و شما را پنج کیلومتر عقب ببرد، یا گردابی شما را غرق کنند یا حتی شکار کوسه بشوید. یعنی هیچ استراتژی مشخصی نمی توان داشت؟ من بعید می دانم بشود. حداقل بازیگر مستقلی مثل من که عضو هیچ دار و دسته ای نیست و همیشه از شروع کارش بر اساس توانایی خودش، کمک خدا و محبت مردم کار کرده است، نمی تواند استراتژی مشخصی داشته باشد. بازیگری می تواند استراتژی داشته باشد که رقم کلانی در یک فیلم سرمایه گذاری می کند و نقش اول آن را به عهده می گیرد. من فقط می توانم چیزی را که می دانم و می توانم و تا به حال انجام داده ام پیاده کنم و این که اجازه ندهم تبدیل به کلیشه بشوم. هیچ ژانری را در نظر نمی گیرم و در انتخاب هایم به این توجه دارم که هر نقش با نقش ...
طراح نامرئی سفره خانوار
تاثیر می گذارند. امروزه بسیاری از اقتصاددانان بر اهمیت انگیزه های بخش خصوصی و نقش آنها در تحریک رشد اقتصادی از طریق سرمایه گذاری و تبدیل سرمایه و نیروی کار به محصول قابل فروش در بازار اجماع و باور دارند که پیش نیاز فرآیند سرمایه گذاری، تولید و مبادله، مجموعه ای از نهادهای حامی بازار است که مهم ترین آنها حکمفرمایی قانون و به ویژه قانون احترام به حق مالکیت است. تجربه کشورهای ثروتمند نشان ...
این چرخ فلک که ما در او حیرانیم...
بعد از این در جهانِ داستان، تصویر و نمایش هرچه بگویند تکرار مکررات و بازگوکردن شنیده هاست. آنها معتقدند فقط می توان به زبان و نگاه خلاقانه خالق اثر به سوژه ای تکراری امیدوار بود، اما در مقابل این باور هنوز آثاری تولید می شوند که مثال نقض این تفکر هستند و در برهوت قصه گویی راه و رسم کار خویش را بخوبی بلدند. این آثار نوید می دهند که همچنان می توان قصه آدم هایی را گفت که زندگیشان دیدنی و شنیدنی است؛ آدم هایی از جنس این روزگار، با دغدغه هایی ملموس و افکاری مانوس که در بزنگاه حادثه، کردارشان قهرمانانه و گاه جالب و غریب است؛ و همین قرابت و غریبی توامان و جزئیات خوش آب و رنگ است که به قصه آنها عمق و جذابیت می بخشد. سریال چرخ فلک از آن دست آثار است که در محتوا حرف تازه ای برای گفتن دارد و در ساختار برای مخاطب ایرانی بدیع و تماشایی است. هر داستان از دل داستان دیگر می آید و شخصیت هایش که سوار بر چرخ فلک روزگارند، گاه از کنار یکدیگر عبور می کنند و گاه دانسته و نادانسته بر سرنوشت هم اثر می گذارند. این شیوه قصه گویی سبب می شود نویسنده به زندگی طبقات مختلف اجتماعی نقب بزند و چشم دل بیننده را به روزگار آدم هایی که احتمالا هر روز از کنارشان رد می شود روشن کند تا مخاطب خود را جزئی از این نمایش تصور کند. این قصه های تودر تو اما ساده را علیرضا طالب زاده به رشته تحریر در آورده؛ کسی که هر بار فیلمنامه ای نوشته، به یکی از آثار موفق قاب جادویی تبدیل شده است. در بخش کارگردانی نیز دو نسل متفاوت حضور دارند و همکاری این گروه سه نفره نه تنها به یکدستی مجموعه ضربه نزده بلکه به آن ضرباهنگ بهتری بخشیده است و نشان می دهد برخلاف انتظار، کار گروهی در ایران نیز نتیجه مثبتی دارد. عزیزالله حمیدنژاد کارگردان گزیده کار سینما که اشک سرما را به عنوان یک اثر به یادماندنی و موفق در کارنامه دارد یکی از اعضای این گروه سه نفره و سازنده برخی قسمت هاست. در کنار او بهرام عظیم پور کارگردان سریال بیداری نیز عهده دار کارگردانی چند اپیزود است و نیروی جوان و تازه نفسی همچون احسان عبدی پور نیز این گروه را کامل کرده است. بازی های رئال و یکدست در کنار داستان هایی سرراست و با ساختی محکم، چرخ فلک را به مجموعه ای خوش ساخت تبدیل کرده که با وجود اپیزودی بودن از پس همراه کردن مخاطب سربلند بیرون آمده است؛ به گونه ای که هر اپیزود را با کمی اغماض می توان فیلم سینمایی مستقل، با همان میزان جذابیت در نظر گرفت. این نتیجه حرفه ای حاصل کار فیلمنامه نویس و کارگردانان کاربلدی است که برای جذب مخاطب به هر کاری تن نداده و هر سخن و رخداد کم مایه را برای ایجاد هیجان و کشش دستاویز قرار نمی دهند. راویان این سریال زبان تصویر را بخوبی می شناسند و همین است که از زیاده گویی پرهیز می کنند و تا جایی که امکان دارد جای دیالوگ های پرطمطراق و طولانی را به تصاویر گویا می دهند؛ تصاویری که جزئیات، با مهارت در تار و پود آن تنیده شده است. به همین دلیل فرم کارگاه به آثار سینمایی طعنه می زند و به جای پرگویی و آدرس دقیق به مخاطب دادن، لذت کشف بسیاری از ناگفته ها را به هوش بیننده می سپارد. و مسلم است سازنده جایی خطر می کند که می داند در جذب مخاطب آنقدر موفق عمل کرده است که تماشاچی اش انگیزه و انرژی لازم را برای مداقه و پیگیری در تک تک پلان های به نمایش درآمده دارد. طالب زاده با فضاسازی واقعی در متن، طراح صحنه و لباس با شناخت واقعی شخصیت ها و ظاهر آنان در اجرا و کارگردانان با مسلط بودن به فیلمنامه و آنچه می خواهد بگوید تصویری روشن و باورپذیر از جامعه امروز نشان می دهند؛ تصویری که از پس هر قصه مقابل چشمان بیننده نقش می بندد. هر آنچه رفت مبین این نکته است که ماحصل تلاش گروه چرخ فلک به سریالی متفاوت و جذاب مبدل شده است. ممکن است به نظر بیاید ساخت چنین اثری با فرم خاص و کمتر دیده شده برای مخاطب ایرانی که انتظار دارد سریال های هر شبی طولانی را با شخصیت هایی ثابت به تماشا بنشیند ریسک باشد، اما آنچه سبب شده این پیش بینی درست از آب درنیاید عمق شخصیت های داستان و ابعاد تازه آنهاست که بدرستی و با ظرافت در فیلمنامه گنجانده شده اند. شخصیت هایی که جان دارند و به همین سبب مخاطب را پس از دو قسمت حضور در سریال ...
بفرمایید چند درجه هیجان!
های کار تصویری آشنا هستم. اتفاق خوبی که در چند درجه رخ داده این است که ما مشغول همکاری با گروهی از آدم های حرفه ای هستیم. شرایط کار برای همه سخت است و با این حال تک تک افراد با نهایت توانشان انرژی می گذارند و این سختی ها را تحمل می کنند تا کار پیش برود. خسروی همچنین با اشاره به نبود متن در طول ضبط مسابقه و ساختار مستندگونه کار تصریح می کند: البته این طور نیست که همه اتفاقات کاملا بر اساس ...
به بهانه اکران فروشنده : اصغر فرهادی کیست و چرا فیلم می سازد؟
موقعیت های متفاوت تجربه کند تا آنجا که بر خلاف دیگران که همواره می گویند من سفر می کنم ، او قادر است بگوید من خودم را سفر می کنم (کریستوا، 1390:20). فرهادی خود در این باره می گوید: سر فیلم درباره الی، آن جایی که آقای معادی از دریا بیرون می آید و فکر می کند بچه اش مرده، مانی حقیقی می گفت من از جایی به بعد مرز بین نقش و واقعیت را گم کردم و نمی دانستم که الان دارم بازی می کنم یا واقعیت است و عمیقاً احساس ...
چخوف هم می تواند عده ای را دلواپس کند
باشد چون به همه خواسته هایش رسیده است ولی باز می بینیم حالش بیشتر از همیشه بد است. البته بعدها نه دوره ای که ایوانف کار می کردم، کارهای دیگری را که خواندم و دیدم، ازجمله تانهایزر واگنر، متوجه شده ام در قرن 19 مفهومی را بسیاری از هنرمندان آن عصر در آثارشان مطرح می کردند که می توانیم اسمش را زندگی بین دو دنیا بگذاریم؛ چیزی که امروزه همه مهاجران قانونی و غیر قانونی دارند تجربه اش می کنند. یک دیالوگی ...
حرفه ای که دیگر فقط زنانه نیست
، همه امور را بهتر از قبل می توانند به طور مشترک جلو ببرند کسی که آشپزی می کند، اتفاقا ایده دارد برای دکوراسیون خانه یا چیزهای جزیی تر. مهدی همیشه این آرزو را داشته که کار فعلی اش را کنار بگذارد و آشپزی را حرفه ای تر دنبال کند: چندسال پیش به این که کافه یا رستوران بزنم، فکر کردم ولی دیدم تجربه اش را ندارم و باید بیشتر یاد بگیرم، حتی برای نوشیدنی ها، کارگاهی را پیدا کردم که نوشیدنی های ...
صداوسیما به عمد می خواهد زن ایرانی را عقب نگاه دارد
عسگری به کمیسیون فرهنگی آمدند مشکل اصلی را بودجه عنوان کردند. فقط حرف از بودجه زدند. اما ساختن سریال و برنامه های آموزشی که جامعه را انعکاس دهد و از درون جامعه برخاسته باشد نه تنها خرجی ندارد که باعث می شود جوانان ما خودشان را در این رسانه پیدا کنند و البته اگر طنز باشد که بهتر است. کما اینکه دیده ایم در زمان پخش برخی سریال های طنز حتی خیابان های شهرها خلوت می شده زیرا آن برنامه برای مخاطب جذاب بوده ...
ظاهر متفاوت نادر سلیمانی در تابستان + اینستاپست
به گزارش شریان نیوز ، نادر سلیمانی بازیگر طنز که در مجموعه هایی چون ساعت خوش، باغ مظفر، ستایش و ... ایفای نقش کرده تصویر سلفی خود را با ظاهری متفاوت در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت. وی در پست خود نوشت: تابستونه , فصل شادی و خنده.