سایر خبرها
زمینه ها و ضرورت های بلیت فروشی در اکران های فیلم عمار
یک خانواده، خرید یک کالا، به انجام رساندن یک کار فرهنگی کوچک یا بزرگ، حتی زندگی کردن، بدون توجه به نقش اقتصاد در آن ممکن نیست. خانواده ای که اقتصادش تأمین نباشد تا گاز و برق و تلفن و خوراکش را تأمین کند و اجاره مسکنش را بدهد ممکن است مدتی سر پا بماند اما بالاخره از هم می پاشد. این، به خاطر نقش پشتوانه ایِ اقتصاد در همه کارها است. (البته اقتصاد به معنی پول نیست.) پس شرط استمرار و بقای موجودیت یک ...
نمی توانیم با اقتصاد و صنعت مان به دنیا پز بدهیم اما با فرهنگ چرا/ قطار سیاست فقط صدا دارد/مشکل ما فقها ...
موسیقی و فقه؛ تقابل یا تعامل دکتر ابوالقاسم حسینی ژرفا در پاسخ به این پرسش که تعامل موسیقی و فقه تا چه حد ممکن است، تصریح کرد: نخستین کاری که باید انجام شود، این است که از ساده کردن بیش از حد این مسئله بپرهیزیم. یکی از بزرگان موسیقی به شاگردان خود می گوید همه این ماجراها قصه رقابت است و مشکل این است که فقیهان در طول تاریخ اهالی هنر را رقیب خود می دانستند و می دانند. قصد من البته نفی این مسئله نیست ...
ناگفته های فرزاد موتمن از شب های روشن و حاشیه هایش
ما یک آدم پر اعتماد به نفس است که از عمد خودش را از مردم دور نگه می دارد چون با یک نگاه از بالا به پایین احساس می کند همه فاسدند. اتفاقا به دلیل ویژگی های ظاهری که دارد، خانم ها به او تمایل دارند، اما او خودش همه را پس می زند. وی افزود: بعد از شاکله اصلی قصه، ما رابطه بین استاد و رویا بیش از اینکه از داستایوفسکی اقتباس کنیم، بر اساس داستان شیخ صنعان و دختر ترسا عطار بزرگ پیش رفیتم ...
در اصفهان سالها فضای نقد بسته بوده است/ هرکس دغدغه فرهنگ داشته باشد مورد حمایت ماست
متفاوت است. هر وقت صدا یا سیمای شهر بنده را دعوت کرده است گفته ام اجازه دهید که سوال باز باشد و شنونده هر سوالی که دارد پخش بکنید. ساغری: پس باید از طرف جامعه مطالبه شود؟ قاسم زاده: معمولا مطالبات اهل فرهنگ کمک می کند به باز شدن این باب. صدا و سیمای شهر ما یک دوره رکود چندساله را طی کرد ولی الآن این یخ ها در حال آب شدن است. یک زمانی اصلا این بحث ها شوخی بود. البته مطبوعات و ...
ژاله صامتی: دراکولا را دوست نداشتم
وجود دارد که تحت تاثیر اتفاقات انقلاب قرار می گیرد. وی ادامه داد: من در سریال نفس نقش زنی به نام عالیه را ایفا می کنم که مثل تمام بانوان سرزمینم دوست داشتنی و قابل احترام است. به قدری این نقش و بازی ذر این سریال را دوست داشتم که قبول کردم بعد از 14 سال دوباره در تلویزیون حضور پیدا کنم. صامتی اظهار کرد: باسابقه ای که از جلیل سامان سراغ دارم مطمئنم که سریال نفس فاصله بین مخاطبان ...
برخی سینما گران برای جایزه وطن فروشی می کنند
نام داد که همان اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران است. پس با خانه سینما رابطه بدی نباید داشته باشید. نه، ما با آنها کاری نداریم. ما زیر مجموعه کسی نیستیم. خانه سینما سال 72 تأسیس شد. سابقه صنف تهیه کنندگان از خانه سینما بیشتر است. البته من خودم اوایل دهه 80 بازرس و نایب رئیس خانه سینما بودم ولی آنقدر باند رانتخوارها قوی عمل می کند که هر آدم مستقلی که به آنجا برود دوام نمی آورد ...
مدیر شبکه یک: از برنامه آفتاب شرقی حمایت می کنیم
.... از سویی از آنجایی که زمان پخش آفتاب شرقی حوالی اذان ظهر است، مطالب مطروحه باید فطرت بینندگان را هدف قرار دهد نه حرف های تبلیغی و تعلیمی، چرا که با تبلیغ و تعلیم نمی توان در ترویج معارف اسلامی و شعائر دینی موفق بود. او همچنین بر افزایش جذابیت های بصری آفتاب شرقی تاکید کرد و گفت: با جذاب کردن دکور برنامه و نورپردازی مناسب، در جذب مخاطب می توان موفق بود. در پایان این ...
آیا جرم است که می خواهم علت شهادت همسرم را بدانم؟
شهادت شان مشکوک است. اینکه آیا این دو نفر در همان حادثه به شهادت رسیدند یا خیر، یکی از ابهامات ماجراست. درباره شهید حاتمی برخی به ما گفتند ایشان پس از سقوط جرثقیل در حال کمک به مجروحان بودند. حادثه سقوط جرثقیل ساعت 17:45 رخ داد. شهید حاتمی 2 خط تلفن همراهش بود که این دو خط تا ساعت 22 زنگ می خورد ولی تا 2 روز پس از ماجرا از سرنوشت ایشان اطلاعی در دست نبود. در بدن ایشان جای ضربه شدید نیست! بالاخره ...
تلفیق موسیقی و مداحی نباید محتوای پیام مداح را دچار چالش کند
در باور شیعی این هست که این ها حاضر و ناظرند. خیلی اوقات پیغمبر (ص)، حضرت امیر (ع) و مجموعه ی اهل بیت (ع) را در جمع حاضر می گیرند. امروز هم رسم مداحان این گونه است که می گویند اشک بعد از معرفت که خودش یک سبک است. اوّل اشعار معرفتی، آشنایی و آماده سازی مخاطب و بعد مصیبت. یک ویژگی خیلی مهم دیگر این مجالس، گزارشی است که می گوید وقتی کسی شعر می خواند، حضرت به او می گویند؛ همان ...
نشست صمیمانه عوامل برنامه آفتاب شرقی با مدیر شبکه یک
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، در این نشست، مجید نادری و یونس قاسمی تهیه کنندگان، ندا ملکی، محمد هادی صلح جو و علی جباری مجری و حجت الاسلام حسینی، حجت الاسلام دکتر دادمرزی، حجت الاسلام فقیهی، حجت الاسلام علوی تهرانی، خانم دکتر حاجی عبدالباقی و دکتر اسماعیلی کارشناسان برنامه آفتاب شرقی به همراه حجت الاسلام رحیم زاده مدیرگروه معارف اسلامی شبکه یک حضور داشتند. در ابتدای این جلسه مدیر گروه معارف شبکه یک گفت: برنامه آفتاب شرقی در آخرین نظرسنجی، دومین برنامه پربیننده غیر نمایشی شبکه یک شناخته شده است. حجت الاسلام رحیم زاده افزود: برنامه دستپخت با27 درصد وآفتاب شرقی با 22 درصد، بیشترین بینندگان این شبکه را تشکیل داده اند و برنامه قدیمی درسهایی از قرآن هم در جایگاه سوم این رتبه بندی قرار گرفته است. وی با اشاره به افزایش تعداد مخاطبان این برنامه مذهبی در دو ماه گذشته تصریح کرد: در تیرماه امسال 15 هزار تماس با برنامه گرفته شده بود که این میزان در مرداد ماه به حدود 77 هزار تماس افزایش یافت و این نشان از رضایت مخاطبان از آفتاب شرقی و ارتباط دوسویه این برنامه با بینندگان دارد. مدیر گروه معارف اسلامی شبکه یک یادآور شد: تلاش ما این است که سطح برنامه آفتاب شرقی را با ارائه موضوعات معرفتی و اخلاقی در حد مطلوب نگه داشته و آن را ارتقا دهیم. حجت الاسلام رحیم زاده در پایان اظهار داشت: به منظور بهره مندی و دسترسی بینندگان به مطالبی که توسط کارشناسان در برنامه مطرح می شود، ما تلاش می کنیم تا مطالب را مکتوب شده در سایت و کانال تلگرامی برنامه در دسترس مخاطبان قرار دهیم. حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی هم در این جلسه بر شناسایی نیاز مخاطبان به مسایل فقهی و اخلاقی تاکید کرد و اظهار داشت: نیازهای جوانان و نوجوانان در حوزه های دینی و اخلاقی با بزرگترها و والدین متفاوت است و شناخت این نیازها به ارتقای شناخت مخاطب در حوزه های دینی و معارف اسلامی کمک شایانی خواهد کرد. در ادامه خانم دکتر حاجی عبدالباقی هم یادآور شد: ساعت پخش آفتاب شرقی زمانی است که شاید بیننده کمتری داشته باشد و همین مساله ایجاب می کند که این برنامه در زمان پیک، بازپخش شود. از سوی دیگر ما بعنوان کارشناس برای این که بتوانیم مطالب مورد نیاز بیننده را مطرح کنیم، نیاز است تا بازخوردهای آن را از سوی مخاطبان ببینیم. دکتر اسماعیلی دیگر کارشناس برنامه آفتاب شرقی هم در این جلسه یادآور شد: چون تمام کارشناسان این برنامه رقابتی با هم ندارند، می توانند در ارائه موضوعات مکمل یکدیگر باشند. از سویی از آنجایی که زمان پخش آفتاب شرقی حوالی اذان ظهر است، مطالب مطروحه باید فطرت بینندگان را هدف قرار دهد نه حرف های تبلیغی و تعلیمی، چرا که با تبلیغ و تعلیم نمی توان در ترویج معارف اسلامی و شعائر دینی موفق بود. وی همچنین بر افزایش جذابیت های بصری آفتاب شرقی تاکید کرد و گفت: با جذاب کردن دکور برنامه و نورپردازی مناسب، در جذب مخاطب می توان موفق بود. در پایان این نشست صمیمی، مدیرشبکه یک سیما هم ضمن تشکر از برگزاری چنین جلساتی، اظهار داشت: این برنامه در اختیار دو تهیه کننده خوش نام و قدیمی در حوزه برنامه های معارفی است و ما آمادگی کامل داریم تا از این برنامه خوب حمایت همه جانبه کنیم. علیرضا برازش همچنین بر اهمیت حوزه برنامه های معارفی در شبکه یک تاکید کرد و افزود: از نظر مالی و سخت افزاری ما برای گروه معارف کم نمی گذاریم و برای بهتر شده برنامه ها، حمایت های خود را از آفتاب شرقی ادامه خواهیم داد. ...
17 شهریور 57 در تهران چه گذشت؟
ها جنازه را می بردند، خانواده ها را اذیت می کردند.... عکس ها را برای ظهور به همکارانم دادم. م ن در شرایطی بدی بودم و ترسیده بودم. همکارانم کار لابراتوار بلد بودند و در آن موقعیت همه کمک می کردند. آقای پرتوی، عکس ها را در قطع 30 40 ظاهر کرد. عکس ها را روی زمین اتاق عکس پخش کردند؛ همه گریه می کردند و هیچ کس باور نمی کرد در تهران چنین اتفاقی افتاده باشد. عکس از مردم قم، اصفهان، همدان و ...
روزنامه های صبح سه شنبه
این کار در حال انجام شدن است و دیگر بهانه ای هم برای افرادی که می گویند صداوسیما تیزر فیلم هایشان را پخش نمی کند باقی نمی ماند. این روزنامه با درج عنوان ملت همچنان غمگین و خشمگین است، نوشت: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای در این پیام حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب ...
هری هشتم
ماجراهای هری پاتر، شروع دوباره ی این لحظه ها برای هواداران سرسخت هری پاتر ناامیدکننده است. به خصوص این که این روند تا صحنه ی یازدهم پرده ی اول با عنوان روی سقف قطار سریع السیر هاگوارتز ادامه دارد و خواننده را بیش از پیش خسته می کند. سرعت بیش از حد داستان در این 11 صحنه که سه سال تحصیلی آلبوس را در هاگواترز به شکلی گذرا مرور می کند و دیالوگ هایی سرشار از اطلاعاتی که صرفاً برای آگاه کردن مخاطب از ...
همنشینی کتاب قانون با سریال های تلویزیونی
آگاهی از حقوق شهروندی پیش از هر چیز به خود افراد جامعه و خواست آنها ارتباط دارد اما در عین حال، نهادها و سازمان ها به سهم خود می کوشند در این باره اطلاع رسانی کنند. سازمان صدا و سیما به عنوان یک رسانه آگاهی بخش در این زمینه سهم قابل توجهی داشته و تا امروز در قالب آثار متعددی به طرح مسائل حقوقی پرداخته که موثرترین آنها سریال های تلویزیونی بوده است. سریال های چرخ فلک و پریا به عنوان آخرین سریال های به نمایش درآمده از تلویزیون به موضوعات حقوقی متعددی توجه داشته اند که از آن جمله می توان به قوانین فرزندخواندگی، اهدای عضو، قصاص و نیز قوانین خانواده اشاره کرد. با این حال به نظر می رسد، طرح مسائل حقوقی در قالب یک قصه دراماتیک چندان ساده نباشد. آشتی با قانون در نبود وکلای خانوادگی بابک کایدان که نگارش فیلمنامه سریال های تلویزیونی خوب، بد، زشت و یکتا را در کارنامه دارد، بر ضرورت آشنایی مخاطب با حقوق فردی، اجتماعی و شهروندی تاکید می کند و توضیح می دهد که در نبود آگاهی های حقوقی و وکلای خانوادگی، سریال ها می توانند تاثیر قابل توجهی در جلب توجه مردم به حقوقشان داشته باشند و خلأ موجود را تا حدی گوشزد کنند. این فیلمنامه نویس که سریال یکتا را بر اساس یک ماده قانونی درباره ارثیه خانوادگی نوشته، معتقد است: در دل هر قصه ای ممکن است خواسته یا ناخواسته موضوعات حقوقی مطرح شود. این امکان وجود دارد که با هدایت یا حمایت نهادهای مختلف، آثاری براساس مسائل حقوقی ساخته شود و به این واسطه مردم با حق و حقوقشان بیشتر آشنا شوند، اما شرطش این است که حتما قصه دراماتیک باشد، چرا که در غیر این صورت در حد خبر باقی می ماند و تاثیرش به اندازه یک خبر خواهد بود. کایدان تصریح می کند که آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کار یک سریال تلویزیونی نیست اما سریال می تواند به اطلاعات از هر نوعی که باشد، ازجمله اطلاعات و دانش حقوقی مردم عمق بدهد و توجه آنها را به این مقوله جلب کند؛ ضمن این که هنوز چیزهای زیادی هست که شاید مردم کمتر از آن مطلع باشند، مثل سامانه 123 که برای مشاوره ایجاد شده و خودش می تواند اساس و بهانه تولید یک سریال تلویزیونی باشد. مخالفان چه می گویند؟ به نظر می رسد، اطلاع رسانی درباره مسائل حقوقی، از موارد تائید شده و ضروری است، اما هستند کسانی که با این موضوع مخالف هستند و معتقدند، طرح مسائل حقوقی در سریال های تلویزیونی مساوی است با طرح دعاوی حقوقی و جرایم که می تواند با بدآموزی همراه باشد. بابک کایدان به عنوان فیلمنامه نویس، قبول دارد که در برخی موارد و درباره بعضی موضوعات ممکن است آگاهی بخشی به مخاطب با بدآموزی همراه شود، اما این مساله همیشگی نیست. این نویسنده توضیح می دهد: دانستن حق مردم است و آگاهی رسانی عمومی درباره حق و حقوق شهروندی و ارائه حداقل اطلاعات پایه ای درباره حقوق افراد ضروری است اما آموزش و اطلاع رسانی باید درست و حساب شده انجام شود که معمولا همین طور هم هست. نگاه تازه به قوانین فیلم ها و سریال های متعددی درباره حق قصاص و حواشی و تبعات آن ساخته شده است که آخرین آنها اپیزود سید رضی از سریال چرخ فلک است، ولی شاید مردم کمتر درباره این قوانین اطلاعات کافی داشته باشند. آنتونیو شرکا به این نکته اشاره می کند و تاکید دارد، نباید به یکی دو مورد قانونی بسنده کرد و دست کم تلویزیون که مخاطبان گسترده تری دارد، باید بتواند به مسائل متنوع حقوقی و جنبه های گوناگون این قوانین بپردازد. این منتقد ضمن اشاره به پریا و نکات قانونی مطرح شده در این سریال می گوید: آگاهی های حقوقی درباره مبتلایان بیماری ایدز، مناسبات اطرافیان با افراد مبتلا به بیماری و مسائلی از این دست در سریال پریا تازگی داشت. به گفته شرکا، طرح مسائل حقوقی به طور طبیعی مثبت و مفید است، اما هر قصه ای که روایت می شود لاجرم به برخی مسائل حقوقی یا قوانین نیز توجه دارد و به مرور زمان این مسائل به کلیشه بدل می شود. این منتقد تاکید می کند: یک سریال تلویزیونی پیش از هر چیز یک اثر هنری است و نویسنده و کارگردان باید بتوانند روایتی دراماتیک، جذاب و باورپذیر به نمایش بگذارند. قرار نیست همه چیز به صورت اتفاقی و ناگهانی در پایان سریال ها ختم به خیر شود. علم در قاب هنر دکتر بهرام بهرامی، حقوقدان و قاضی پیشین دیوان عالی کشور، ضمن تاکید بر تاثیر غیرقابل انکار آثار نمایشی اعم از فیلم و سریال بر افزایش آگاهی عمومی در زمینه علومی چون روان شناسی، اقتصاد، سیاست و حقوق، نگاه کارشناسی را مهم ترین و اصلی ترین چالش سریال های تلویزیونی برای پرداختن به این علوم می داند. این حقوقدان توضیح می دهد: عمدتا فیلمنامه ها توسط کسانی نوشته می شود که هنرمند هستند و نگاه هنری به مسائل دارند و این افراد، تکنیک های تصویری و قصه پردازی را بر واقعیت های علمی ترجیح می دهند. از نگاه دکتر بهرامی، خیلی ساده یک فیلمنامه نویس می ...
همدلی مردمی با شب فیروزه ای
این روزها استودیوی این برنامه در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس دایر است و هر شب 3500 تا 4000 نفر از مخاطبان به همراه خانواده هایشان در استودیو حضور دارند و از نزدیک شاهد یک جنگ شبانه نشاط آور هستند. استودیوی این برنامه تا روز جمعه 19 شهریور در کنار این دریاچه است و بعد از آن عوامل راهی شهر تبریز شده و برنامه به صورت زنده از این شهر پخش می شود. مجید زین العابدین، مدیر شبکه پنج درباره اهداف تولید برنامه شب فیروزه ای که از تهران و دیگر استان ها روی آنتن می رود، به جام جم گفت: پخش برنامه شب فیروزه ای بعد از ماه رمضان و با آغاز فصل تابستان در شبکه پنج طراحی و روی آنتن رفته و پخش آن ادامه دارد. این برنامه با هدف استودیوگریزی و تهران گریزی پخش می شود و نگاه ما فقط به تهران معطوف نمی شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم حضور مردم را از اقصی نقاط ایران در قاب تلویزیون داشته باشیم. حضور بی واسطه مردم زین العابدین ادامه داد: جنگ شبانه شب فیروزه ای با محوریت نشاط اجتماعی، فرهنگ تفریح خانوادگی و جشن مردمی تدارک دیده شده و خوشبختانه سیمای استان ها تا به امروز همکاری بسیار خوبی با ما داشته اند و تعامل شبکه پنج و معاونت استان ها به یک تجربه مشترک جدید و خوب منجر شده که جای قدردانی دارد. گرچه تا امروز در ساختار مستند و نمایش همکاری و تجربه مشترک بین تهران و مراکز استان ها بوده است، اما در ساختار جنگ ترکیبی شبانه زنده به این شکل هم افزایی نداشتیم که باید این تعامل و همگرایی را به فال نیک گرفت. پخش برنامه تا انتهای تابستان ادامه خواهد داشت. مدیر شبکه پنج، حضور بی واسطه مردم را در برنامه شب فیروزه ای به عنوان یک ویژگی یاد کرد و افزود: دکور برنامه در تهران و دیگر شهرها به گونه ای طراحی شده تا مردم به فاصله دو تا سه متر از دکور، برنامه را به نظاره بنشینند. در واقع ما حضور بی واسطه مردم را در قاب تلویزیون به رخ می کشیم و استودیوی برنامه در اماکن عمومی طراحی شده که این به امنیت اجتماعی و روانی مخاطبان منجر شده است. زین العابدین با اشاره به دیگر اهداف این برنامه تاکید کرد: ما از طریق این برنامه جاذبه های گردشگری شهرهای میزبان را معرفی می کنیم. ایران بسیار زیباست و ظرفیت های زیادی دارد که گاهی مردم از آن غفلت کرده اند. ما در شب فیروزه ای تلاش می کنیم میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان را به نمایش بگذاریم و تا امروز استودیوی برنامه در شیراز، زنجان، اصفهان، تهران، همدان و قزوین برپا شده است. وی عنوان کرد: تا امروز دو بار تهران، استودیوی برنامه بوده که یک بار دکور در پارک آب و آتش بنا شد و از 12 شهریور که برنامه در تهران اجرا می شود، دکورش در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس طراحی شده و تا 19شهریور در تهران هستیم. بعد از آن تبریز و یزد میزبان برنامه خواهند بود. یکی دیگر از ویژگی های برنامه این است که برای اولین بار در سال های اخیر از تخت جمشید، حافظیه، سعدیه و شاه چراغ شیراز، میدان نقش جهان و پل خواجو اصفهان، ائل داغی در زنجان و سعدالسطنه قزوین اجرای زنده داشتیم. مدیر شبکه پنج با اشاره به این که ظرفیت گردشگری ملی از طریق برنامه شب فیروزه ای به مردم معرفی می شود، گفت: فرهنگ و تاریخ ایران خیلی گسترده است و ما گوشه ای از زیبایی های تهران را به مردم معرفی می کنیم. از دیگر بخش های برنامه، موسیقی اقوام و معرفی مشاهیر، مفاخر، صنایع دستی و میراث تاریخی و فرهنگی مراکز استان هاست. معرفی ابنیه علی معصومی، مجری برنامه شب فیروزه ای اظهارکرد: پخش برنامه شب فیروزه ای را از شهر شیراز شروع کردیم و حالا در تهران مستقر هستیم. هدف برنامه معرفی توانمندی ها و ظرفیت های ایران در حوزه گردشگری است. در این مدت تلاش کرده ایم اطلاعات بسیار خوبی از شهرهای مختلف در حوزه گردشگری، فرهنگ و تاریخش ارائه کنیم تا فرصت سرمایه گذاری را هم فراهم آوریم. معرفی ابنیه ها برای مردم بسیار جذاب است. وی ادامه داد: ایده اصلی برنامه متعلق به مدیر شبکه است و با نظارت ایشان و پیگیری خوب پژمان محمدی، مدیر پخش و همکاری استان ها توانسته ایم برنامه مخاطب پسندی روی آنتن بفرستیم. فاصله مردم با دکور برنامه در تهران و دیگر شهرهایی که اجرا کرده ایم در حد دو سه متر است و این نشان می دهد که فاصله مردم و رسانه ملی بسیار کم است. برنامه در جهت اتحاد ملی و هم افزایی بیشتر گام برداشته است. این مجری عنوان کرد: ما در برنامه شب فیروزه ای به مردم کشورمان یادآور می شویم که باید به خاطر امنیت کشورمان شاکر باشیم. در حالی که در کشورهای همسایه آشوب و جنگ است ولی ما در ایران با خاطری آسوده زندگی می کنیم. اقبال مردم هم تا امروز از این برنامه خیلی خوب بوده و روز به روز به تعداد مخاطبان افزوده می شود. موسیقی زنده محمد قنبری که ...
دیانوش: نیما نظریه پرداز و سردمدار شعر مدرن ماست
است چه کارکردی داشته باشند و به طور ویژه درباره نیما یوشیج چه کارکردی دارند؟ در مورد نیما ضرورت انجام این کار دوچندان بود؛ نیما سردمدار شعر مدرن فارسی است. کار نیما صرفا کوتاه و بلند کردن مصرع ها و شناور کردن قافیه در شعر نبوده است. نیما به شاعران معاصرش پیشنهاد می دهد به جای توصیف تأثرات خودشان، عنصر تأثیرگذار بر خود را توصیف کنند تا همزادپنداری مخاطب با شاعر از طریق یک تأثیرپذیری ...
مجموعه های تلویزیونی جدید در راه هستند
باشد؟ مجموعه ای از مولفه های گوناگون دست به دست هم می دهد تا یک اتفاق جسورانه رخ بدهد، یا یک نمونه از پیش امتحان نشده به نتیجه مطلوب منجر شود. تصویری که از شبکه نسیم داریم در ذهن هیچ کسی نبود! آرام آرام ایده ها شکل گرفتند و همه آنها هم موفق نبودند. آقای ضرغامی از شبکه نسیم خیلی جدی و تمام قد دفاع کرد تا امروز که شبکه نسیم به اینجا رسیده است. ادغام دوباره شبکه تهران و پنج با ...
فاجعه منا برنامه ای از پیش تعیین شده بود - آل سعود دیکتاتور سانسور خبری است - در سالروز واقعه منا
...، شورای رسیدگی به امور مسجدالنبی و مسجدالحرام را تشکیل دهند و صیانت مسجد النبی و مسجد الحرام صرفا به دست رژیم کودک کش آل سعود نباشد. وی افزود: همه جهان اسلام نسبت به کعبه و بیت الله الحرام و مسجدالحرام و قبرستان بقیع مسوولیت دارند، همه جهان اسلام باید در تدبیر، برنامه ریزی و مدیریت دخیل باشند، انجام کارهای خودسرانه آل سعود در سال های اخیر به ویژه در این یک سال اخیر موجب شده بی کفایتی ...
مجموعه های تلویزیونی جدید در راهند
...، نظارتی و مساعدتی دارد و صرفا تولید آثار فاخر یا الف ویژه را برعهده می گیرد. البته در زمینه تولید مینی سریال ها برای مناسبت های خاص که متکفل ندارد و تله فیلم هایی که رها شده نیز مستقیم وارد عمل می شود. برخی شبکه ها در جذب مخاطب موفق تر بوده اند و حامیان مالی به همکاری با این شبکه ها تمایل بیشتر دارند، سیما فیلم در این باره چه سیاستی دارد؟ این تمایزها همچنان باقی خواهد ...
رولینگ هنوز کارش را بلد است
به نویسنده نداده است. باید توجه داشت که تمام این ایرادات زمانی به چشم می آید که نمایشنامه به صورت مکتوب خوانده شود؛ در صورتی که در زمان اجرای نمایش با مجموعه گسترده ای از حرکات عجیب و غریب و جلوه های بصری، قطعاً بخش عمده این ایرادات از دید مخاطب پنهان خواهد ماند و همین راز اصرار اولیه رولینگ بر نبود انتشار مکتوب نمایشنامه و صرفاً اجرای آن روی صحنه در سالن تئاتر است. با این حال، اگرچه ...
ابوالفضل پورعرب:خودم را از مخاطب پنهان نمی کنم
. نبودن مخاطب یعنی نبودن ما. ما خودمان را از مخاطب پنهان نمی کنیم، بلکه از قصه های بد پرهیز می کنیم. من در تلویزیون کمتر بودم و بیشتر در سینما فعالیت کردم. در تلویزیون، کار کارگردانانی را پذیرفتم که دوستشان داشتم و علاقه مند بودم با آنها همکاری کنم. ما باید مراقب باشیم مخاطب را از دست ندهیم. باید نیروهای متخصص کار کنند، چراکه امروز شاهدیم شبکه های ماهواره ای هنرمندان را صید می کند. بنابراین باید به ...
انتخاب یک نام عجیب برای یک نمایش
برای صحنه هدایت شده است. وی افزود: این نمایش داستان خانواده ای کاریکاتوریزه شده است که اعضای آن رفته رفته با بحران های روزمره و ریز و درشت زندگی مواجه می شوند و در نهایت، روند و نظم خانه شان با ورود موتورسواری به عنوان شرخر بهم می ریزد. این کارگردان درباره دلیل انتخاب عنوان این نمایش توضیح داد: از آنجایی که نمایش ما اثری بی کلام است و اسم نمایش نیز جزو اولین برخوردهای مخاطب با ...
آسمان هوای باران دارد با صدای محسن یگانه
وارش نیوز: آسمان هوای باران دارد به تهیه کنندگی امیر پوررحمانی و با قلم مهدی سجاده چی در حال نگارش است. پوررحمانی با اشاره به این مجموعه به ما توضیح داد: طرح قصه آسمان هوای باران دارد به عهده خود من بود و حالا توسط مهدی سجاده چی در حال نگارش است. فصل اول، داستان سریال آسمان همیشه ابری نیست بود و فصل دوم آسمان هوای باران دارد است اما آدم های قصه و فضای آن هم تغییر کرده اند. موضوعاتی هم ...
نظام بانکداری ایران، استثماری یا اسلامی
فاصله بسیار طولانی به تدریج از هدفهای خود دور شده و کسی هم چیزی نگفته و در نتیجه رسیدیم به وضعیتی که الان در آن به سر می بریم. می خواهم بگویم که یک قانونی در مجلس تصویب شد که این قانون در حال حاضر در بانکها اجرا نمی شود. در حال حاضر اگر شما به بانکی رجوع کنید و از قانون صحبت کنید به شما خواهند گفت که ما با بخشنامه هایی که از بانک مرکزی می آید کار داریم. بانک مرکزی در طی زمان بخشنامه هایش را منطبق بر ...
تلویزیون به دنبال تهیه کننده پول آور!
رو به رو نبوده است، در نتیجه با همان برنامه های گذشته اقناع نمی شود و از طرفی دیگر بحران مالی تلویزیون حتی امکان ساخت آثار با کیفیت سال های قبل را از بین برده و بالتبع در حال حاضر تلویزیون فاصله زیادی با نیاز مخاطب امروزی دارد. تلویزیون در شرایطی که از نظر مالی دچار بحران است و از هیچ گونه حمایتی برخوردار نیست، شاید با نگاهی نو و کاهش برخی از ممیزی ها در ساخت آثار تلویزیونی، بتواند باری دیگر مخاطب ...
تلویزیون مختص سریالهای تکراری شده است
با پایان یافتن آن هفته گذشته سریال تکراری پژمان از این پس روی آنتن این شبکه می رود. شبکه پنج سیما هم که در سال های آغاز به کار، میزبان هنرمندان مهمی چون اصغر فرهادی با سریال داستان یک شهر بود از مدت ها قبل سریال جدیدی پخش نکرده و اکنون هر شب حوالی ساعت 23 سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی شهرام شاه حسینی را پخش می کند. البته این منطقی نیست که سریالی با هزینه های گزاف تنها یکبار از ...
یکتا به هشت ونیم دقیقه تغییر یافت
از این موضوع شکل گرفته است. تابه حال بازیگرانی چون سام درخشانی، آشا محرابی، سیامک اطلسی، پژمان بازغی، شبنم قلی خانی، الهه حضاری، بهرنگ علوی و مزدک رستمی مقابل دوربین رفته اند. همچنین تدوین نیز به صورت همزمان انجام می شود. شهرام شاه حسینی کارگردانی سریال هایی مانند: همه چیز آنجاست، تاوان، مثل یک کابوس، پیدا و پنهان و دستیار کارگردانی مجموعه های باغچه مینو، بدون شرح، زیر آسمان ...
شبکه افق به سراغ جمعه سیاه می رود
به گزارش بی باک نیوز؛ 17 شهریور سال 1357 نقطه عطفی در مبارزات سیاسی و علنی علیه رژیم شاه بود، روزی که به دلیل حمله بی رحمانه نیروهای حکومتی به مردم و کشتار وحشیانه حاضران در تظاهرات، به جمعه سیاه معروف شد. شبکه افق با توجه به فرا رسیدن سالروز 17 شهریور، مستند قصه های انقلاب را با عنوان ابرهای سیاه، آماده پخش در روز سه شنبه کرده است. در این مستند ابتدا به استعفای شریف امامی ...
دلیل حذف تیتراژ ماه عسل
قاعده های کلی که بر اساس اجزای زیر مجموعه آن است. ممکن است کاری در ذهن خوب نباشد و وقتی که انجام می شود، می بینید که به درستی و به خوبی انجام شده است و یا بالعکس. به همه این دلایل است که بایست از صدور رای کلی در حوزه های تخصصی پرهیز کرد، خصوصا ارباب جراید و رسانه نبایست توجهی به این دست کلی گویی ها داشته باشند، شاید شنیدن برخی نقل ها در مثلا وسایل نقلیه عمومی جای و جایگاهی داشته باشد و حیرت مخاطب ...
چین کشور افسانه هاست/ مائو ته مانده اعتقادات چینی ها را بر باد داد/ چین می خواهد مدرن سنتی باشد
های چینی فیلم های قدیمی و افسانه ای است و فیلم های سبک جدید را هنگ کنگ می سازد. دلیل این آیا به دلیل فاصله گرفتن از فرهنگ شان است که در سینما سیاست گذاری کرده اند فرهنگ قدیم را دوباره بین مردم جا بیندازند و یا نه صرفاً سلیقه هنری است؟ ما فکر می کنیم چین راه سومی را انتخاب کرده است در بین غرب و خاورمیانه برای زندگی بشر و امروزی خلاصه بگویم غرب همه چیز را از سنت ها و باورهای دینی کنار ...