سایر خبرها
پنج بازیگر دو فیلمه روی پرده سینماها
بازیگر هیهات هم فیلم نیمه شب اتفاق افتاد را همزمان در حال اکران دارد آتیلا پسیانی که در نیمه شب اتفاق افتاد با بهداد هم بازی است در سیانور نیز حضور دارد. پدرام شریفی بازیگر جوانی که نوروز امسال بادیگارد را در حال اکران داشت، همزمان دو فیلم متولد 65 و سیانور را روی پرده دارد. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، هنگامه حمیدزاده، آنا نعمتی، علیرام نورایی، فرخ نعمتی ...
فیلم عاشورایی "هیهات" در قم نقد و بررسی شد
به گزارش خبرگزاری حوزه ، در این جلسه که چهارشنبه شب پس از اکران فیلم و به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی و در سالن همایش های این نهاد حوزوی برگزار شد، هادی مقدم دوست و دانش اقباشاوی به بیان نظرات خویش درباره این فیلم پرداخته و به سوالات حضار پاسخ دادند. سید محسن امامیان از منتقدین حوزوی عرصه سینما و تلویزیون در این جلسه با اشاره به این که ساخت اثر عاشورایی افتخاری برای ...
فوق العاده سیانور
سایت خبری تحلیلی هنگام Hengamnews.com: فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی 9 روزی است که در سینماهای کشور روی پرده رفته است. این فیلم با توجه به بی مهرها و بی توجهی های مسئولان و نهادها تنها در 35 سینما نمایش داده می شود که از این تعداد فقط 13 سینما سهم شهر تهران است. با توجه به کثرت بازدید کنند برای فیلم سینمایی سیانور ، این فیلم ...
سیانور دوباره به سانس فوق العاده رسید
به گزارش سراج24 ،فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی 9 روزی است که در سینماهای کشور روی پرده رفته است. این فیلم با توجه به بی مهری ها و بی توجهی های مسئولان و نهادها تنها در 35 سینما نمایش داده می شود که از این تعداد فقط 13 سینما سهم شهر تهران است. با توجه به کثرت بازدید کنند برای فیلم سینمایی سیانور ، این فیلم چند روز می شود که در ...
اقبال نسبی مخاطبان از فیلم سیانور
روز نمایش حدوداً 370 میلیون تومان فروش داشته که رقم متوسطی است. بعد از سیانور نیز نیمه شب اتفاق افتاد و آس و پاس قرار دارند که به لحاظ تبلیغی اوضاع خوبی ندارند. نیمه شب... را خانم تینا پاکروان کارگردانی کرده و این فیلم بعد از 9 روز نمایش به نزدیکی 300 میلیون تومان فروش رسیده و آس و پاس به کارگردانی آرش معیریان در همین مدت زمان حدود 180 میلیون تومان گیشه داشته است. نیمه شب... یک عاشقانه ...
نظر سعید حجاریان درباره فیلم سیانور
. این فیلم به برهه ای از تاریخ سیاسی ایران می پردازد که در سینمای ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است. در این فیلم مهدی هاشمی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، رضا مولایی، فرزین صابونی، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی و آتیلا پسیانی به ایفای نقش می پردازند. عوامل تولید سیانور عبارتند از: کارگردان: بهروز ...
جدیدترین آمار وضعیت تولید در سینما
عبدالله علیخانی، یک روز بخصوص به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان، عشقولانس به کارگردانی سیدمحسن ماهینی و تهیه کنندگی عبدالله باکیده، هیهات (چهار اپیزودی) به کارگردانی روح الله حجازی/هادی مقدم دوست/دانش اقباشاوی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، این زن حقش را می خواهد به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی ناصر شعبانی، نگار به کارگردانی و تهیه کنندگی رامبد جوان، آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی و تهیه ...
آمار تولید سینمای ایران اعلام شد
کنندگی محمدرضا شفیعی، این زن حقش را می خواهد به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی ناصر شعبانی، نگار به کارگردانی و تهیه کنندگی رامبد جوان، آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی مقصود جباری، دو دزد و دو پری به کارگردانی حسین قناعت و تهیه کنندگی بهروز مفید، کارگر ساده نیازمندیم به کارگردانی و تهیه کنندگی منوچهر هادی، خوب، بد، جلف به کارگردانی پیمان قاسم خانی و تهیه کنندگی عبدالله اسکندری/ محسن ...
نعمت الله: لبخند رخساره کاملا ایرانی است/ هدایتی و نظریه در قدم گاه مقابل دوربین می روند
سکانس هایی را با حضور حمیدرضا هدایتی و پریوش نظریه مقابل دوربین خواهیم برد. همچنین هدایتی در این سریال نقش یک کشاورز را ایفا می کند. وی درباره قصه آخرین اثر خود نیز گفت: داستان لبخند رخساره کاملا ایرانی و خانوادگی است. حتی در نوع غذا خوردن، پوشش لباس و ... سعی کردیم تا همه مناسبت ها و آداب و رسوم ایرانی بودن را رعایت کرده و به تصویر بکشیم. روابط و احترام به خانواده، نجات بخشی، احترام به ...
پاکروان: امیدوارم برای نیمه شب اتفاق افتاد اتفاق های خوبی بیفتد/ مخاطب هدف من عامه مردم هستند
دارم عشق های نامتعارف نیمه شب اتفاق افتاد برای مخاطبان جذاب است و می تواند آن ها را با خود همراه سازد. البته صرف روایت داستان های غیرمتعارف در این فیلم بدان معنا نیست که عموم مردم از این فیلم استقبالی نداشته باشند. تهیه کننده فیلم سینمایی یحیی سکوت نکرد خاطرنشان کرد: تجربه فیلم سینمایی خانوم به عنوان اولین اثر سینمایی ام که روایتگر زندگی خانواده های امروزی بود و مخاطبانی خاص داشت مرا وادار ...
پروانه نمایش فیلم سینمایی فصل نرگس صادر شد
به گزارش خبرگزاری برنا، شورای پروانه نمایش در جلسه 14 مهرماه که با حضور اکثریت اعضای شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برگزار شد، مجوز نمایش فیلم فصل نرگس به تهیه کنندگی سحر صباغ سرشت و نویسندگی و کارگردانی نگار آذربایجانی در ژانر اجتماعی را صادر کردند. صباغ سرشت تهیه کننده فصل نرگس در خصوص تولید فیلم می گوید: فصل نرگس آذرماه سال 1394 پیش تولید رسمی خود را آغاز کرد و پس ازمدت یک ماه ...
هیهاتِ سینمای ایران
آیات مدیا تفاهم کرد. حاشیه های جشنواره فیلم مقاومت روز اول مهر بود که خبر رسید فیلم هیهات در نخستین روز برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره دو سالانه فیلم مقاومت روی پرده خواهد رفت و همین اتفاق هم افتاد اما حضور فیلم هیهات در این جشنواره هم با حاشیه های بسیاری روبرو شد. این بار فیلم هیهات دو قربانی دیگر هم داشت؛ یکی فیلم اروند و دیگری سیانور ! این سه فیلم به رغم اینکه بسیاری از ...
انیمیشن ناسور در بازگویی داستان تاریخی و دینی اش و همچنین استفاده از قابلیت های انیمیشن سازی بسیار موفق ...
وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: با ورود تجهیزات جدید انیمیشن سازی طی سال های اخیر به کشور به همت طیف علاقه مند بخش خصوصی و بعضی متولیان سینما و تشکل های بزرگ فرهنگی و هنری تولیدکنندگان و سازندگان آثار انیمیشن سینمایی با توجه به نزدیکی یا دوری خود به گروه های سینمایی و غیرسینمایی به نسبت پر و بال گرفته و زمینه را برای ذوق آزمایی در این عرصه مهیا می بینند. آذین ادامه داد: حمایت و پشتیبانی مسئولان ...
از نمایش سیماتیرانداز تا حراج آثار کامبیز درمبخش
سینماها تماشا کنید فیلم سینمایی سیانور به کارگردانی بهروز شعیبی و با بازی مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی،حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، با حضور آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی این روزها در سینماهای کشور اکران شده است. قصه سیانور در دهه 50 می گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره زمانی به تصویر کشیده می شود. صد سال با ناتالیا ...
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
. اتاق فاستوس داستان آخرین شب فاستوس نویسنده ای است که روح خود را در ازای یک زندگی نبوغ آمیز 24 ساله به شیطان فروخته است و حالا که مهلت قرارداد به سر رسیده منتظر سحرگاه است تا به دوزخ سقوط کند. او برای رهایی از این انتظار و لحظه ای خواب نوکرش واگنر را وادار می کند تا برایش قصه ای را تعریف کند. واگنر برای او قصه ی فاستوس را تعریف می کند. به بهانه ی این قصه آنچه که بر فاستوس گذشته و می گذرد ...
/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/
از سوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی و دبیر ستاد اقامه نماز بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، از حامد هوشیاری کارگردان نمایش نمایش ̋آخه اینجا نزدیک نره به خدا ̋ تقدیر شد. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر هوشیار، داود نورچه ای، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و حجت السلام والمسلمین حامد رضایی، دبیر ستاد اقامه نماز بنیاد شهید و امور ...
از کش و قوس های اکران "یتیم خانه ایران" تا حل شدن مشکل دفاتر توقیف شده سینمایی
هزار تومان در کشور رسیده است. مدیر پخش حوزه هنری اظهار داشت: ابوزینب نیز تا شب گذشته به فروش 8 میلیون تومانی رسیده؛ البته هنوز آمار تفکیکی تهران و شهرستان های هیچ کدام از 3 فیلم به دست مان نرسیده است. هیهات فیلم اپیزودیک با موضوعات اجتماعی و مفاهیم عاشورایی است که حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، مینا ساداتی، بابک حمیدیان، آلا نجم، بهاران بنی احمد در آن به ایفای نقش پرداخته اند. ...
آغاز جنگ اکران همزمان با آغاز فیلمسازی 34 کارگردان در سینمای ایران
کارگردانی ژرژ هاشم زاده و تهیه کنندگی سعید ملکان، آس و پاس به کارگردانی آرش معیریان و تهیه کنندگی عبدالله علیخانی، یک روز بخصوص به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان، عشقولانس به کارگردانی سیدمحسن ماهینی و تهیه کنندگی عبدالله باکیده، هیهات (چهار اپیزودی) به کارگردانی روح الله حجازی/هادی مقدم دوست/دانش اقباشاوی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، این زن حقش را می خواهد به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی ...
بهنوش بختیاری: نسل سوخته خودتونین، ما عین عسل زندگی کردیم + عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، بختیاری در اینستاگرامش نوشت: کی میگه نسل 40 50 60 نسل سوخته اس؟؟ ️ ما که تو خونه های بزرگ با حیاط و باغچه و طاقچه زندگی کردیم .... خوابیدن توی پشه بند ... آب تنی توی حوض داشتیم . کیک تولدامون خیلی بزرگ بود ... هر کی کادو میداد از صمیم قلبش بود ، کسی واسه کادو دادن ما رو قیمت گذاری نمیکرد. حتی خونه ی نوه خاله عمه بابامون هم میرفتیم میدیدیم، نه حالا که خواهر برادر هم به زور همو میبینن. عید واسمون شور و هیجان داشت. عیدی میگرفتیم... کم یا زیاد همین که دلمون خوش میشد کافی بود. چقدر مسافرتهای فامیلی میرفتیم ... حالا هرکی هر جا میره میترسه کسی بفهمه! همه چی عالی.. . همه چی باحال.... هممون عین هم بودیم.... عین گروه سرود.... لباسای شکل هم.... خونه های عین هم..... عمه خاله دایی عمو مامان بزرگا و بابا بزرگا که جزء خونواده بودن اگه می خواستیم جایی بریم گروهی میرفتیم اگه قرار بود کاری کنیم دست جمعی میکردیم.... کی میگه ما نسل سوخته ایم....!!! نه موبایلی... نه تبلتی... نه لپ تاپی.... نه اینترنت و فضای مجازی.... همه چی واقعی بود... دنیای ما واقعی واقعی بود.... باهمه خوبی و بدیش.... همه چی راست راستکی بود... تلفن که نبود اونوقتا. میرفتیم خونه همدیگه میدیدیم نیستن.... بعد میفهمیدیم اونام اومدن خونه ما... پشت در ما.... کلی ذوق میکردیم و میگفتیم: وااااای دل به دل راه داره..... خلاصه که نسل سوخته خودتونین ..... ما عین عسل زندگی کردیم... بچگی کردیم.... حاااااال کردیم... ...
احمدیان: سیانور فیلم سیاسی روز است/رضوی: بی مهری ها به سیانور فراتر از یک فیلم بود
به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم پویا ، سیانور ، فیلمی که بهروز شعیبی آن را کارگردانی کرده است و محمود رضوی تهیه کنندگی. فیلمی که به تازکی به روی پرده سینما آمده است و با سهم اندک خود از سینماهای کشور توانسته است جمع کثیری از مخاطبان را به سمت سالنهای گسیل دارد. این فیلم در راه اکران با نامهربانی های بسیاری رو به رو بوده است و به نظر می رسد که این نامهربانی ها هنوز هم ...
بازیگری کشف شهود است
وی یک دوره آموزش بازیگری در کارگاه نمایش زیر نظر آربی آوانسیان در سال 1354 دید. بازی در سینما را از سال 65 با ایفای نقش کوچکی در فیلم رابطه به کارگردانی پوران درخشنده آغاز کرد. او همچنین از سال 50 به عکاسی تجربی و تئاتر اشتغال داشته است و برای مخاطبان تلویزیونی با بازی در نقش هپلی معروف محله برو بیا شناخته شد و در کارهای تاریخی مثل بوعلی سینا به ایفای نقش پرداخت. او در سریال بیمار استاندارد در نقش یک آدم عجیب و غریب که تنها سرگرمی اش سریال دیدن در تلویزیون کوچک خانه اش است بازی متفاوتی ارائه کرد. اهری علاقه خاصی در کار برای کودکان دارد و سال هاست که به همراه مریم کاظمی تئاتر کودک کار می کند. محله بهداشت، سربداران، باجناق ها، چاق و لاغر، پایتخت، معمای شاه، اسپاگتی در هشت دقیقه، وقتی همه خواب بودیم، پسر آدم دختر حوا، خوب، بد، زشت، پایتخت 2، تبریز در مه، مجموعه عروسکی امین و مینا ، مختارنامه، برگ سبز، تئاتر نیرنگ بازی های آقای اسکابن و این شرح بی نهایت ازجمله کارهای ماندگار اهری محسوب می شود. محب اهری با کارگردانانی چون کیهان رهگذر، محمد علی نجفی و سیروس مقدم همکاری داشته است و توانایی ایفای نقش های درام و کمدی را توامان دارد. با او در باره فعالیت های بازیگری اش گفت وگویی انجام داده ایم. آیا به ایفای نقش های متفاوت علاقه دارید؟ به عنوان یک بازیگر حرفه ای هر نقش جدیدی را که بازی می کنم برایم در حکم یک کنکاش و چالش بزرگ است و باعث می شود تلاش مضاعفی داشته باشم تا به جهان اثر این شخصیت ورود داشته باشم. ممکن است نقش مربوط به یک کار تاریخی باشد و می بایست به سراغ مستندات تاریخی مربوطه رفت. جذابیت های بازیگری به این کشف شهودهاست و اگر این ویژگی ها نباشد بازیگری می شود یک شغل معمولی و عادی. از ابتدا علاقه داشتم که انواع و اقسام نقش ها را بازی کنم. خوشبختانه در سال های اخیر بخوبی این تلاش هایم دیده شد و نقش های گوناگون زیای بازی کردم. نقش های تاریخی زیادی هم بازی کرده اید. نقش های خارجی جذاب هستند و من تلاش می کنم برای ارتباط بهتر با مخاطب آنها را رنگ آمیزی کنم. در سریال مختار هم نقش متفاوتی را تجربه کرده اید. بله، نقش یک عرب منفی و بدوی را بازی کردم و درک این شخصیت در حین بازی برایم خیلی جذابیت داشت. میرباقری کارگردان بزرگی است و می داند چگونه بازیگر را هدایت کند تا به نقش نزدیک شود. در سریال از دوردست ها هم در نقش مثبت بازی کردید. خوشحالم در کنار ایفای نقش های منفی، نقش یک آدم موجه و موقر بازاری خیرخواه را در این سریال بازی کردم. نقشی که در داستان حضور کوتاه، اما موثری داشت. بیمار استاندارد اولین تجربه همکاری تان با سعید آقاخانی بود؟ بله، صاحبخانه ای که گذشته مشکوک و مجهولی دارد. با خواندن متن فیلمنامه شیفته شخصیت پردازی و روایتگری سعید آقاخانی شدم. در بیمار استاندارد شاهد یک کمدی متفاوت و نویی بودیم. شخصیتی که ایفا کردم پیچیده بود و می بایست برای ایفایش خیلی به آن فکر و آنالیز و تجزیه و تحلیلش می کردم و در ذهنم انواع و اقسام استنباط هایم را مورد بررسی قرار می دادم. آیا آدمی است که اهل مطالعه و خواندن متن های سنگین فلسفی است؟ یا آدم توهمی است. درگذشته احتمالا آدم خلافکاری بوده و شاید در ذهنش اینچنین آدمی بوده باشد و همه چیز شخصیتش در ایهام قرار دارد و این ویژگی جذاب ترش می کرد. در زمان حال برای امرار معاش خانه اش را اجاره داده است. درحین صحبت هایی که با سعید آقاخانی داشتم چون هنوز متن تمام و کمال نوشته نشده بود، نمی دانستیم نویسنده درپایان چه فرجامی برای شخصیت ها قائل شده است. تا قبل از شروع فیلمبرداری اغلب شب ها تا صبح درگیر این شخصیت بودم و به آن فکر می کردم. پارتنرهای خوبی هم در این سریال با شما همبازی بودند. بله با بابک حمیدیان که بازیگر نقش روبه رویم بود همکاری خوبی داشتم. جواد عزتی هم بازیگر خوب و توانمندی است و همه تیم بازیگری از کاری که انجام می دادند لذت می بردند. یادم می آید در حین هر صحنه کلی ایده به ذهنمان خطور می کرد. سعید آقاخانی از این ایده ها استفاده می کرد؟ با ایشان مطرح می کردیم و خیلی با روی باز با این پیشنهادها برخورد می کرد و از کنسه های درست استفاده می کرد. به نظرم لطمه ای که سریال بیمار استاندارد با آن مواجه شد زمان پخش نه چندان مناسبش بود. در بیمار استاندارد یک ادای دین به فیلم جیب برها به بهشت نمی روند که شما و علیرضا خمسه در آن بازی داشتید انجام شد؟ برای من خیلی این مساله جذاب بود. وجود این صحنه پیشنهاد من بود تا برای نقشم گذشته ای هرچند کوتاه را مورد استفاده قرار دهیم. به همین دلیل ناگهان یاد یک فیلم کمدی کلاسیک افتادم و فیلمی که اشاره کردید و با خمسه بازی کرده بودم و این سکانس محمل مناسبی برای نشان دادن گذشته این آدم بود که برخلاف رفیقش کار خلاف را کنار گذاشته بود. دکتر ایادی سریال معمای شاه هم نقش چندوجهی و چالش برانگیزی برای بازی است. این نقش هم ایفایش لذتبخش است. نکته مهم در باره نقش دکتر ایادی این است که مثل شخصیت هایی نظیر هویدا یا تیمور بختیار و... زیاد برای مردم شناخته شده نبود و شخصیتی بود که بیشتر در سایه قرار داشت. آدمی مرموز که دارای مناصب و شغل های زیادی بود و پشت پرده کارهای زیادی انجام می داد. محمد رضا ورزی با ارائه مستندات تاریخی در باره دکتر ایادی تا حدی اطلاعات ارزشمندی به من ارائه کرد تا بهتر به شخصیت نزدیک شوم و یکجورهایی راسپوتین دربار پهلوی بود. به لحاظ ظاهری هم عکس های زیادی از این آدم وجود ندارد... بله، مثل هویدا نیست که همه مردم عکس و پیپ معروفش را دیده باشند و به همین دلیل من می توانستم به این شخصیت رنگ و لعاب بدهم و با اتود زدن چهره متفاوتی از او ارائه کنم .من تلاش کردم تا حد ممکن بتوانم به شخصیتش نزدیک شوم و محمدرضا ورزی هم با شیوه نگاه و بازی ام در نقش دکتر ایادی موافق بود. آقای حقانی یکی از مورخان تاریخ معاصر عنوان کرده اند که من توانسته ام شخصیت این آدم را خیلی نزدیک به واقعیت بازی کنم. بابت این اظهارنظر خیلی خوشحال شدم. به هر حال مخاطب با دیدن سریال متوجه نفوذ دکتر ایادی روی شخص شاه می ...
همه رازهای دیده شدن
به گزارش جام جم ، برای نمونه می توان از نمونه های قدیمی به برنامه هایی چون جزر و مد ، صندلی داغ ، کوله پشتی و شب شیشه ای اشاره کرد و از نمونه های جدیدتر ماه عسل ، هفت ، خندوانه و دورهمی را مثال زد. این نوع برنامه ها تقریبا با شکل ثابت برنامه های گفت وگو محور که در آن یک مجری و یک یا چند مهمان حضور دارند شکل گرفته و هر برنامه با انتخاب موضوعی در فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به بحث و تبادل نظر می پردازد. در این برنامه ها آنچه شاخص است حضور مهمانان شناخته شده (یک ستاره تلویزیونی یا سینمایی، شخصیت فرهنگی، سیاسی یا فردی که ویژگی هایی برای مطرح شدن روی آنتن دارد) و مجری مطرحی است که هدایت گفت وگو را به عهده می گیرد. بی شک در برنامه های گفت وگو محور، این مجری است که با برنامه ریزی و اشراف بر موضوعات مورد بحث با تسلط تمام مقابل مصاحبه شونده قرار می گیرد. مخاطب انتظار دارد مجری ای برای برنامه مورد علاقه اش انتخاب شود که سال ها در مقوله مورد بحث مطالعه کرده و آموزه های این فن را فرا گرفته باشد. اگر بپذیریم که این رشته به خودی خود یک هنر و فن است که به آموزش و کسب تجربه و مهارت نیاز دارد، آن وقت بر ویژگی هایی چون فیزیک ظاهری معقول، تسلط به موضوع مطرح شده، صدای گوشنواز، رعایت احترام در مکالمه دونفره، آگاهی نسبی از تاریخ، ادبیات، هنر و شعر و آگاه به مسائل روز باید تکیه کنیم. نکته قابل توجه در اجرای این برنامه ها توجه به این نکته است که گاهی اوقات استاندارد یک اجرای خوب و کامل را با نگاه به نمونه های جهانی تعریف می کنیم، بدون آن که توجهی به تفاوت های فرهنگی جامعه ما با دیگر جوامع داشته باشیم. اگر مجری ای مانند لری کینگ در برنامه هایش این طور سوال می پرسد، آن یکی شوخی های متداول با مهمان می کند یا مخاطبان و تماشاچیان برنامه اش را دست می اندازد، آیا ما نیز باید چنین روندی را صرف جذاب بودن انتخاب کنیم یا نه؟ درحالی که اینها همه اغلب نه واکنش طبیعی و واقعی مجری های برنامه که ترفندهایی نمایشی برای جذب مخاطب و بالا بردن سهم تماشاچی ها و بینندگان است. همین نکات بارز است که امروزه برنامه های گفت وگو محور ما را بر لبه تیغ قرار می دهد و برنامه ای با حضور مجری ای محبوب به یک باره مورد اعتراض مخاطبانش قرار می گیرد. نمونه بارز چنین برخوردی را می توان در برنامه اکسیر با اجرای فرزاد حسنی جست وجو کرد. اگر امروزه این گونه برنامه ها جایگاه بیشتری میان مخاطب ها پیدا کرده اند و حتی مخاطبانی بیشتر از سریال های تلویزیونی دارند (نوروز 95 دو برنامه خندوانه و دورهمی پرمخاطب تر از سریال های نوروزی بودند) و بازخوردهایشان در صفحه های شبکه های اجتماعی بیشتر است، به این دلیل است که برنامه های گفت وگو محور به صورت زنده اجرا می شوند و بیشتر با مسائل روز سروکار دارند. عنصر غافلگیری در این برنامه ها آن را نزد مخاطب جذاب تر می کند، به طوری که او منتظر است زوایای نهفته مهمان و اطلاعات ناشنیده از او را دریافت کند. هرچند این اتفاق در گونه ای از برنامه گفت وگومحوری که قصد آن معرفی و آشنایی بیشتر با یک شخصیت هنری، ورزشی یا سیاسی است، می افتد، مسلما برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی با دسته بندی هایی تعریف می شوند؛ برنامه های گفت وگومحوری که نتیجه آن اطلاع رسانی است مانند گفت وگوهای علمی، هنری، ورزشی که برنامه ای مانند چرخ ، هفت و نود نمونه های شاخص آن هستند و برنامه های گفت وگو محوری که نتیجه آن بازخواست ژورنالیستی یا روزنامه نگارانه از یک مسئول است و ما آن را با برنامه هایی مانند پایش و غیرمحرمانه می شناسیم. همگی اینها با حضور مجری معنا پیدا می کند. بی شک بخش عظیمی از صمیمیتی که در برنامه گفت وگومحور شبانگاهی دو قدم مانده به صبح وجود داشت به مجری ثابت آن یعنی محمد صالح علا مربوط می شد. گفت وگوهای پرهیجان و تخصصی هنرمندان برجسته و همین طور اجرای زیبای مجری باعث می شود که برنامه از جذابیت ذاتی برخوردار باشد، یا برنامه گفت وگو محور صبحگاهی مردم ایران سلام به دلیل نحوه بیان محمدرضا شهیدی فر توانست میان مباحث تخصصی با جذابیت های تلویزیونی توازن ایجاد کند. مجری صاحب برنامه گفت وگو محور است علی اکبر عبدالرشیدی مجری گفت وگوی های تلویزیونی با تاکید بر ضرورت پخش برنامه های گفت وگومحور با تحقیقات و برنامه ریزی کافی و به کارگیری عوامل مناسب علت موفق یا ناموفق بودن برخی برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی را ارزیابی آن با سایر برنامه های تلویزیون دانسته و می گوید: برنامه های گفت وگومحور باید زمانی پخش شوند که شرایط برای آنها فراهم باشد. انتخاب روز و ساعت مناسب برای پخش برنامه های گفت وگو محور، فاصله زمانی این برنامه با برنامه های نمایشی، تفریحی و تخصصی و برگزیدن موضوع جذاب مورد توجه مخاطبان از جمله عوامل تضمین کننده موفقیت یک برنامه گفت وگومحور است. وی در ادامه می افزاید: وقتی صحبت از برنامه گفت وگومحور می شود باید ببینیم درباره چه سبک از این برنامه ها تاکید می کنیم. آیا منظورمان برنامه های گفت وگو محور به سبک انواع شو های تلویزیونی و برنامه هایی که مجریان آنها با طرح موضوعات سرگرم کننده به شوخی و لطیفه گویی با مهمانان برنامه می پردازند و سرگرمی در درجه اول اهمیت شان است یا برنامه های گفت وگو محور سنگین از حیث اجرا و موضوع حساس که بخصوص اگر به صورت زنده اجرا شود حساسیت آن به مراتب بالاتر خواهد بود. این حساسیت می تواند در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حتی هنر باشد. در واقع بخشی از جذابیت برنامه های اینچنینی به زنده بودن آن و چالش های غیرمنتظره اش مربوط می شود. نقش مجری که می تواند پخش یک برنامه گفت وگو محور سنگین را با موفقیت یا ناکامی مواجه کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. عبدالرشیدی در این باره می گوید: مسلما باید فرقی میان مجری یک برنامه گفت وگو محور علمی، سیاسی یا پزشکی با گزارشگران، گویندگان و مجریان برنامه های تفریحی و سرگرم کننده سبک یا همان شومن ها قائل شویم. مجری برنامه های تخصصی علاوه بر برخورداری از مختصات تعریف شده هر مجری دیگر تلویزیونی مانند توانایی بیان شیوا و درست، ظاهر آراسته و سنگین، مقبولیت عمومی، تجربه و شناخت رسانه ای و درک روان شناختی از مخاطب تلویزیونی باید از ویژگی های بارز دیگری هم برخوردار باشد. ضمن این که مردم در برنامه های گفت وگو محور دوست دارند شاهد یک تضارب آراء و بحث چالشی باشند که این نیز به عهده مجری است. این کارشناس رسانه ادامه می دهد: مجری این برنامه ها یک استاد دانشگاه نیست، اما یک عن ...