سایر منابع:
سایر خبرها
شهرام ناظری: همواره حقوق ام را زیر پا گذاشته اند
استفاده از آن می توانی پخته تر برخورد کنی، اگر تنها صدای من را گوش بدهی و این شیوه خواندن را یاد بگیری بعد از مدتی محدود می شوی، باید با صدای اساتید مختلف آشنا بشوی و سبک های مختلف را یاد بگیری تا ذهنت گسترده تر و وسیع شود. حتی در سال هایی که همسرم آواز کار می کرد، به او پیشنهاد دادم به کلاس استاد دیگری نیز برود، به هر حال خانم ها ممکن است علاوه بر سلیقه هنری ای که دارند نگاه خاصی به همسرشان داشته ...
آخرین اظهارات درویش درباره رستاخیز
همین ایده بیش از 13 سال از آن می گذرد و هروقت به یادش می افتم، با خودم می گویم ای کاش شرایطی برای ساخت آن فراهم می شد. وی افزود: همچنین ایده دیگری دارم که کودک است و با درون من ارتباط برقرار کرده و حتی فیلمنامه کامل آن را نوشته ام، اما نمی توانم بسازم؛ چون هزینه ای که می برد توجیه بازگشت سرمایه ندارد و از آنجا که فیلم هایم را در بخش خصوصی می سازم، باید این شرایط را هم درنظر بگیرم ...
آقای ایوبی! با شعار و شعر نمی توان سینما را اداره کرد/ واکنش افخمی به انتخاب ترامپ
گفت از برخی جریانات و آدم های تاریخ فیلم نساز. چون هرچند به ظاهر نیستند اما وجود دارند ! *شعیبی: نادیده گرفته شدن از فجر لطف خدا بود ! شعیبی نیز گفت: امروز که از روزهای جشنواره و نادیده گرفته شدن داوران می گذرد، وقتی استقبال و لطف و نظرات مردم را به فیلم و خودم می بینیم با خودم می گویم این لطف بزرگ خدا به من بوده است. جشنواره چند سال بعد از پیدایش سینما به وجود آمد؟ امروز ...
شمس الواعظین: چشمم به آسمان است و محتاج بارانم
درگیر کشاورزی ام و نگاهم به آسمان برای بارش باران زیاد شده، ولی هنوز ادبیاتم رنگ وبوی ادبیات یک کشاورز را ندارد و از علائق چهل سالۀ خودم نبریده ام و امیدوارم باز هم بتوانم برگردم به عرصۀ ژورنالیسم. اندوهی در عمق لحنش موج می زند. می دانم مزرعه اش را دوست دارد ولی گویی آن جا را تبعیدگاهی می داند که خوشایندی و قراربخشی اش، هوای معشوق نخستین را از دلش بیرون نمی کند. راست گفته مولانا: مهر اول کی ز دل زایل ...
آمدن جوان ها زنگ خطر برای ماست
. نمی دانم اگر فیلم اکران می شد چه تأثیری در ادامه کارم داشت، اما موافقم قطعا دیدن حاصل زحمات یک گروه، جذاب و جالب است و من هم دوست داشتم با تماشاگرانش این فیلم را ببینم. اما از این جهت که بعد از ساخت این فیلم تهیه کنندگان سینما چه نگاهی به من دارند که آیا فیلم ساز خوبی شده ام یا نه و آیا این فیلم نقطه مهمی در کارنامه من هست یا خیر؟ برایم مهم نبود و نیست. مهم ترین اتفاق خودم بودم و همه اتفاقات ...
احمدرضا درویش: معلوم نیست در سینمای ایران چه کسی می آید، چه کسی می رود
که جوابت را پیدا کردم. به او گفتم همه چیز خودش می گوید که چطور اتفاق بیفتد. اوست که می گوید من چه بنویسم چون باید یک رابطه درونی شکل گرفته باشد. احمدرضا درویش در ادامه این نشست با اشاره به تجربه خود در هنگام نگارش رستاخیز و سختی هایی که برای نگارش نقش هایی همچون یزید داشته است گفت: خیلی سخت است که فاصله گذاری کنید تا از قالب خودت بیرون بیایی و با کسی مثل یزید زندگی کنی و آن را بنویسی ...
فیلم نفس نرگس آبیار از نگاه خودش و مسعود فراستی!
حسین جمشیدی گوهری و امین حق شناس. پس نترسیدید و تصمیم به انجام این تجربه متفاوت گرفتید؟ بله، چون با خودم گفتم اگر بخواهم صبر کنم و برای ساخت فیلم بعدی وسواس به خرج دهم، ممکن است هیچ وقت نتوانم فیلم بسازم. البته کلا آدم اهل خطری هم هستم. برای همین تصمیم خودم را گرفتم و آمدم جلو و نفس را ساختم. ضمن این که این اشتباه است که توقع داشته باشید فیلمساز همیشه یک مدل فیلم و در همان حال و ...
نرگس آبیار: نفس در تقدیس تخیل است
است که هر سه فیلم به نوعی شخصیت محورند. چرا فیلم هایتان شخصیت محور است؟ ناخواسته این اتفاق می افتد. در واقع من شخصیتی را دنبال می کنم و از زاویه او دنیا را می بینم و همه وقتم را صرف او می کنم. در اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیک ترند ، شیار143 و نفس همین طور است و از زاویه دید آن شخص خارج نمی شوم. شاید بعدها فیلمی بسازم و آدم های مختلف و زوایای دید متعدد داشته باشم. اما چون در ...
نرگس آبیار، کارگردان فیلم شیار 143 : طرفدار اصلاحات هستم
نرگس آبیار در ابتدای این گفت وگو درباره فروش فیلم تازه اش نفس ، به فیلم قبلی اش شیار 143 رجوع می کند و با توجه به ویژگی های فیلمسازی اش می گوید: من به فروش فیلم خوشبینم، در فیلم شیار 143 هم بحث ها سر این بود که ممکن است فیلم بفروشی نباشد چون ستاره نداریم و من بیشتر به فضاهای روستایی یا طبقه پایین و فرودست می پردازم و خیلی چهره های پرآب و رنگ در فیلم هایم نیست. البته من خیلی سمت تقویت کردن ویژگی های ملودرام کار نمی روم، البته ...
20 سال از روایت اشک و آب گذشت
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایش اشک و آب که از تاریخ شنبه 22 آغاز شده است، تا 29 آبان ماه ساعت 18:30 به مدت 8 شب در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، به روی صحنه می باشد که گوشه هایی از قیام همیشه جاوید عاشورا درقالب برنامه ای بدیع و خلاقانه به تصویرکشیده شده است. به همین بهانه به س ...
خداحافظ کوهن افسانه ای !
.... * دلیل این که برخی از کنسرت هایم را با سلام نظامی به پایان برده ام این است که خودم را یک سرباز می دانم و سلامم هم سربازی است. اینکه چرا را به ذهن خودتان واگذار می کنم. من یک سربازم فقط همین. نمی خواهم درباره جنگ و جبهه های مختلف حرف بزنم. * همیشه سعی کرده ام حقیقتی در مورد چشم انداز درون بسازم. به خودم می گویم: به راستی چه اتفاقی افتاد؟ حالا چه اتفاقی می افتد؟ به چی ...
افخمی: ترامپ نقش یک کله خر آمریکایی را خوب بازی کرد +ویدیو
روزگار بود. یک روز یک آدم بزرگی به من گفت از برخی جریانات و آدم های تاریخ فیلم نساز. چون هرچند به ظاهر نیستند اما وجود دارند! شعیبی عنوان کرد: امروز که از روزهای جشنواره و نادیده گرفته شدن داوران می گذرد، وقتی استقبال و لطف و نظرات مردم را به فیلم و خودم می بینیم با خودم می گویم این لطف بزرگ خدا به من بوده است. جشنواره چند سال بعد از پیدایش سینما به وجود آمد؟ امروز اتفاقی افتاد که به ...
گفتگو با دنیا فنی زاده، مامان کلاه قرمزی
کنم و هیچ گاه از فرصت فنی زاده بودنم استفاده نکنم. اوایل همه به من احترام می گذاشتند. جالب بود، اما ازشان خواستم که مرا دنیا ببینند نه دختر آقای فنی زاده. عیب کارم را بگویند و بگویند باید چه کنم. نمی خواستم فکر کنم روزی می رسم، حتی به خودم اجازه نمی دادم در کنار حرفه ای ها بنشینم یا با آن ها حرف بزنم، درحالی که جایش را داشتم. همیشه این فاصله را برای خودم نگه می داشتم. همان ابتدای کارم که ...
آقای ایوبی با شعر و شعار نمی توان سینما را اداره کرد
جریانات و آدم های تاریخ فیلم نساز. چون هرچند به ظاهر نیستند اما وجود دارند. شعیبی نیز در ادامه با گله از نادیده گرفتن فیلم اش در چند جشنواره گفت: امروز که از روزهای جشنواره و نادیده گرفته شدن داوران می گذرد، وقتی استقبال و لطف و نظرات مردم را به فیلم و خودم می بینیم با خودم می گویم این لطف بزرگ خدا به من بوده است. جشنواره چند سال بعد از پیدایش سینما به وجود آمد؟ امروز اتفاقی افتاد که به ...
چه کسی دروغ می گوید؟
.... در آن سال جو متشنج بود و باید کمی فضا آرام می شد. من در ساخت پایان نامه در آن سال جوانی کردم ولی در ساخت فیلم اشتباه نکردم. در آن زمان از من سوءاستفاده شد. مدیران آن زمان از من جوان تر و ناآگاه تر به مسائل و جریانات سیاسی پیدا نکردند. هیچکس به من نگفت بعد از ساخت چنین فیلمی در آن سال ممکن است چه اتفاقاتی برای من پیش بیاید. گفته بودند حمایت می کنند اما هیچ حمایتی نکردند ولی هنوز هم به فیلمنامه برادرم اعتقاد دارم و اگر قرار باشد الان این فیلم را بسازم پلان به پلان همان فیلمنامه را خواهم ساخت چون همان گونه که گفتم با ساخت آن فیلم در آن سال جوانی کردم اما اشتباه نه! ...
عصیان شخصیت های اساطیری در سال 2016/فاستوس بعد از هزار سال تبعید به دانش رسید
های مختصری که این حلقه ارتباطی را با گذشته حفظ می کند. منظوفی نیا یادآور شد: همه تئاتری ها این داستان های اسطوره ای را می دانند. مثلاً اگر فاستوس با شیطان برای فروختن روحش معامله می کند و خطایش جاه طلبی است اما فاستوس نمایش ما آن جاه طلبی را ندارد چون بعد از هزار سال تبعید و سرگردانی و تفکر به افق و ارزش های دیگری رسیده است. در واقع فاستوس این بار چیزی برای عرضه ندارد بلکه می خواهد ...
دنبال سینمای دیگری هستم/ در سیانور به تاریخ وفادار بودیم/ تحریف کنندگان تاریخ خائن اند
همین مساله، در وقوع اتفاقات برش زیاد داریم چون اگر می خواستیم قصه اینها را بسط بدهیم، باید از تخلیمان هم استفاده می کردیم و وقتی می خواستیم از تخلیمان استفاده کنیم قاعدتا تحریفی در قصه آن آدم به وجود می آمد. ضمن اینکه به نظر من وحید افراخته و تقی شهرام خودشان به تنهایی می توانند بستر فیلم های بعدی باشند. چون شخصیت هایی بودند که در آن دوره خیلی ها آنها رامی شناختند، خیلی ها یا همرزمشان ...
نه حسرتی دارم و نه دلم خون است
سوالی که معمولا از فیلمسازان برای آغاز گفت وگو می پرسم درباره فرم و محتواست. اینکه ابتدا سر و کله کدام یک پیدا می شود؛ فرم یا محتوا؟ می خواهم به این برسم که درباره فیلم سیانور ابتدا شیوه روایت یک واقعه تاریخی به این شیوه که الان انجام شده در ذهنتان شکل گرفت یا اینکه قصه و محتوای فیلم در ابتدا برایتان انگیزه بخش بود؟ قاعدتا در تجربه های اول فرم غالب است یعنی اینکه وقتی به طرف فیلمسازی می ...
کامران تفتی: میترا حجار حقش را از من می خواهد
داشتم و محسن توکلی هم با دقت و وسواس خاصی آن را در تمام مراحل ساخت و بخصوص دکوپاژ فوق العاده ای دارد. من معتقدم یکی از آفت های سینمای ما این است که فیلم ها خیلی راحت تبدیل به تله فیلم و سوپرمارکتی می شوند، البته قصدم اصلا ارزش گذاری نیست، بلکه از لحاظ فرم و محتوا می گویم، این فیلم بشدت بوی سینما می دهد و امیدوارم مردم ببینند و حمایت کنند ضمن این که کارگردان سعی کرده از سیاه نمایی و تلخی هم ...
پدرام علیزاده: سینمای ایران از زیر سایه بازیگران درآمده/ کار کردن با گلزار بسیار راحت بود
چه شد که تصمیم گرفتید سراغ نمایش نامه خشکسالی و دروغِ محمد یعقوبی بروید؟ پدرام علیزاده: نمایش خشکسالی و دروغ به کارگردانی محمد یعقوبی، در چندین مقطع زمانی روی صحنه رفته بود و هر بار مخاطب ها از آن استقبال کرده بودند، این متن آن قدر جذاب بود که کاملاً قدرت تبدیل شدن به نسخه سینمایی را داشت و مطمئن بودم که با تماشاگر گسترده سینما هم ارتباط خوبی برقرار می کند. فروش فیلم از مرز 2 میلیارد گذشته؛ فکر می کنید حضور بازیگران چهره چقد ...
عنوان بین الملل یعنی ساختن دنیایی بدون مرز
بسیار طولانی کرد. کار کردن در شهرک دفاع مقدس در آبان ماه و هر لحظه چشم به آسمان دوختن و از معبود خود روزهایی خشک و بدون باران را طلب کردن و هوای سرد طاقت فرسای شب های نسبتا کویری و همه این ها حاصلش ساختن فیلمی سخت از روی متنی دشوار شد. این فیلم داستانی با چه رویکردی از نظر محتوا نسبت به فرم آن طراحی شده است؟ آنچه می بینید در وهله اول یک فیلم جنگی با داستانی در دل کشمکش هایی ...
درنگ کنیم از نسل بعدی جا می مانیم نرگس عاشوری
بزرگمهر حسین پور و پیمان قاسم خانی در میان گذاشتم. این دو در شکل گیری قصه و ایده خیلی به من کمک کردند. از یک جایی به بعد به کسی نیاز داشتم که هم خلاق باشد و هم مثل خودم انگیزه داشته باشد تا بتواند قصه را درک کند و بفهمد و نگوید که چه؟ به صورت خیلی اتفاقی خانم دار الشفایی را جایی دیدم و ایشان از این ایده استقبال کرد. 5-4 صفحه اول طرح اولیه را که نوشت فهمیدم قلاب افتاده و ما می توانیم حرف هم را بفهمیم ...
گفتگو با دنیا فنی زاده، مامان کلاه قرمزی
فنی زاده بودنم استفاده نکنم. اوایل همه به من احترام می گذاشتند. جالب بود، اما ازشان خواستم که مرا دنیا ببینند نه دختر آقای فنی زاده. عیب کارم را بگویند و بگویند باید چه کنم. نمی خواستم فکر کنم روزی می رسم، حتی به خودم اجازه نمی دادم در کنار حرفه ای ها بنشینم یا با آن ها حرف بزنم، درحالی که جایش را داشتم. همیشه این فاصله را برای خودم نگه می داشتم. همان ابتدای کارم که دستیار بودم، سعی ...
فراستی 27 سال پیش علی حاتمی را برای ساختن مادر این گونه به چارمیخ کشید
...، مردانگی و حمیت داشته باشد، نمایش چه اثری می گذارد؟ و ما در آن نمایش طرفدار چه کسی می شویم؟ این مثال، در مورد قضیه ای تاریخی است. اما برای موضوعی غیرواقعی هم صدق می کند. شاهنامة فردوسی را در نظر بگیرید. در شاهنامه هیچ شخصیتی واقعی نیست، اما در طی قرون و اعصار، همه قصة رستم و سهراب را شنیده اند؛ دهان به دهان و سینه به سینه گشته و به باور همگانی نشسته. همه رستم را و سهراب را باور کرده ...