سایر منابع:
سایر خبرها
چهارمین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر/ از شور و هیجان با فراری تا نارضایتی از سوفی و دیوانه
داد و فردی که از جمع خبرنگاران نبود با در دست گرفتن میکروفون به تمجید از فیلم پرداخت و از نظر دیگران انتقاد کرد. پس از پایان یافتن تعریف و تمجید های فرد مذکور، یکی از خبرنگاران به سوال نمودن یک شخص غیر خبرنگار اعتراض نمود که با واکنش محمود گبرلو و شوخی امیر جعفری همراه بود. بدین ترتیب روز چهارم از برگزاری جشنواره فیلم فجر با حواشی پایانی در نیمه شب پایان یافت و فارغ از بد اخلاقس برخی از افراد؛ حس زنده بودن جشنواره آنهم در ساعات بامداد روز بعد، نشان از زنده بودن جشنواره داشت؛ جشنواره ای که برای زنده بودن آن باید تلاش نمود، چرا که ممد حیات آن مفرح ذات سینمای کشور بوده و خواهد بود. ...
بسته خبری سفیر سه شنبه 12 بهمن ماه 1395
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: امام خامنه ای:جمهوری اسلامی،امروزیک کشورقدرتمندواثرگذارروی حوادث منطقه است؛دارای نفوذاست.این اقتدار،این نفوذ،به خاطرانقلاب است. 1394/06/25 آغازدهه فجرمبارک باد t.me/safir_hamandishi صفحه اول روزنامه های امروز سه شنبه 12 بهمن ماه 1395 ______________________ t.me/safir_hamandishi وضعیت آب وهوا ...
مردمی که مرغ مُرده می خورند اما عزت خود را نمی فروشند +تصاویر
.... این فیلم در شرایطی ساخته شده که هم نوع زیر پوسته مجازی مفاهیم جعلی هم وطن و همشهری رنگ باخته و زیر پوسته اصالت تعالی فردی، تعالی جمعی به بوته فراموشی سپرده شده است. این سطور بر عده بیشماری سخت خواهد آمد؛ اما مگر نمی توان دید و حس کرد که با ویترین زندگی ایمانی، مسئولیت اجتماعی با چوب قضاوت عرفی در آستانه سقوط اخلاقی جمعی قرار گرفته ایم! همین دیدگاه با کمی آراستگی دراماتیک گفتمان غالب ...
دو نقد بر فیلم آباجان در جشنواره فجر آباجان ی که نیست/ انتظار به سطحی ترین شکل ممکن!
سرویس فرهنگی فردا: فیلم آباجان ساخته هاتف علیمردانی با بازی فاطمه معتمد آریا، شبنم مقدمی، سعید اقاخانی و حمیدرضا آذرنگ در روز چهارم جشنواره فیلم فجر برای خبرنگاران و منتقدان به نمایش در آمد. در ادامه نوشته دو منتقد پایگاه خبری فردا برای این فیلم را می خوانید: به سطحی ترین شکل ممکن! محمد مهدی شیخ صراف در آباجان همه چیز در یک خانه می گذرد. خانه ای در دهه 60 که البته ...
قطبی زاده: ابد و یک روز شروع ژانر نکبت در سینمای ایران بود/ فراستی: آباجان قابل تحمل نیست
...> نقد فیلم های روز چهارم جشنواره فیلم فجر هفت در ادامه با حضور مسعود فراستی و سعید قطبی زاده به نقد و بررسی فیلم های روز چهارم جشنواره فیلم فجر پرداخت. سعید قطبی زاده درخصوص فیلم سینمایی کوپال ساخته کاظم ملایی گفت: کوپال فیلم عجیبی بود. اما احساس کردم فیلم با وجود زحمت های کارگردان فیلم اولی، رخدادها خیلی مناسب با ظرفیت های زمانی فیلم نیست. بخاطر همین در میانه فیلم بسیار کش می آید. بنظرم ...
بخش استانی جشنواره فیلم فجر کلید خورد
کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مهمان جشنواره فجر است. سیدعلی زمزم با اشاره به اکران فیلم های این جشنواره در مراکز استان ها از 16 تا 26 بهمن ماه گفت: قرار است بعد از انتخاب و معرفی آثار 20 فیلم در40 سئانس در آمفی تئاتر فرزان این اداره کل اکران شود. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که از 16 تا 26 بهمن ماه فیلم های منتخب سی و پنجمین جشنواره فیلم ...
از افتادن به دام کلیشه ها در آباجان تا فیلمی در نقد بی عدالتی و تأثیرات مانور تجمل بر جامعه / داودنژاد ...
سیستم دارد اما فیلم قصه دختر است. قصه ای که اگر فیلمساز آقازاده را سریع تر وارد قصه می کرد و مخاطب را با او نیز آشنا می کرد می توانست تصویر کامل تری از این مسئله اجتماعی ارائه دهد. با این وجود فِراری غافلگیری دیروز جشنواره شد. در روزهایی که فیلمسازان پیشکسوت به کلی از آثار خوب خود فاصله گرفته اند داودنژاد با یک فیلم خوش ساخت و قصه گو پا به جشنواره گذاشته است. سوفی و دیوانه ...
پوست اندازی خطرناک
بودن فضای فیلم های من صحبت می کنند. آنها درحالی از وجود بحران های غیرعادی سخن می گویند که گویی به نظرشان زندگی، یک قصه آرام و یکنواخت است. برای کسی چون من که از چهل سالگی در این فیلم ها عبور کرده اصلا بیشتر از آنچه باید ناسازگاری و بحران وجود ندارد. خانواده ای که من در فیلم هایم مورد توجه قرار می دهم فارغ از طبقه اجتماعی که دارد، بخشی از جامعه من است. گویی من ذره بینم را برمی دارم و آن چیزهایی را ...
نگاهی به پنج فیلم نمایش داده شده در سه روز نخست جشنواره
جشنواره فیلم فجر | هفت روز خبر | اگر قدرت تحمل و درک شخصیت نسل جوانی را داشته باشید که اوضاع اجتماع پیش رویش او را به سمت یک لاقیدی، بی نظمی و آنارشیسم سرخوشانه کشانده است قطعا از فیلم خوشتان خواهد امد. کاوه صباغ زاده در اولین اثر بلند خود داستان زوج جوانی را تعریف می کند که زندگی شان کم کم دچار یک رخوت و رکود آزار دهنده می شود و این وضعیت در کنار مشکلات به ظاهر بی اهمیت و ریشه ای زمینه ساز حوادث ...
پای تصادف مشهور تهران به جشنواره باز شد
های گذشته نظیر آن در جشنواره فیلم فجر رخ نداده بود. البته این همه حاشیه های روز گذشته جشنواره نبود، چرا که در زمان اکران کوپال ساخته کاظم مولایی، بسیاری از اهالی رسانه و مخاطبان برای تماشای این اثر صف کشیده بودند، صفی که چندان دوام نیاورد و بعد از نمایش حدود 20 تا 30 دقیقه اولیه این فیلم، افراد حاضر در سالن شروع به ترک سالن کردند، و حتی در نشست نقد و بررسی نیز اهالی رسانه کمتر از تعداد ...
ویلایی ها همه را غافلگیر کرد +تصاویر
به گزارش ، در روز سوم جشنواره، دو فیلم از دو کارگردان زن با موضوع دفاع مقدس و حواشی آن در کاخ جشنواره به نمایش درآمد. اما فیلم ویلایی ها، غافلگیری بزرگ امسال بود، فیلمی زیبا و شکوهمند از حماسۀ زنان در دوران دفاع مقدس که فیلم اول سازنده اش به حساب می آید. در این روز، فیلم های ماجان(رحمان سیفی آزاد)، دریاچۀ ماهی(مریم دوستی)، ویلایی ها(منیر قیدی) و نگار(رامبد جوان) در سالن همایش های برج میلاد به ...
قلاب فیلمنامه باید درگیرم کند
چطور شد که حضور در زیر سقف دودی را پذیرفتید؟ سابقه خانم درخشنده و دغدغه های اجتماعی ایشان برای همه روشن است. مسلما هر بازیگری دوست دارد با کارگردانان حرفه ای در سینما کار کند. وقتی فیلمنامه زیر سقف دودی را خواندم، از کلیت کار و نقش خوشم آمد و در جلساتی که با خانم درخشنده داشتیم، به این نتیجه رسیدم که می توانم از عهده کار برآیم. در این فیلم نقش اصلی را بازی می کنید؟ نه ! در زیر سقف دودی، نقش اصلی ندارم اما این را هم بگویم که نقش اول یا دوم برایم اهمیت ندارد. آنچه مهم ...
انحصار ورثه ؛ دروغگویی درباره شهید آوینی در روز روشن!/ چه کسی قراردادهای چند صد میلیونی با مستندسازان ...
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: مستند انحصار ورثه از زمان اکران در جشنواره سینما حقیقت به فیلم بحث برانگیزی تبدیل شده است و در اشتباهی استراتژیک، این فیلم به دفتر جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد و در جشنواره به نمایش درآمد تا میزان اعتراض ها به شکل فزاینده ای افزایش یابد. در یکی از تازه ترین و در عین حال تندترین این اعتراض ها به مستند انحصار ورثه ، سایت رجانیوز یادداشتی نوشته است که در ادامه از ...
ویلایی ها اولین فیلم قابل تماشای جشنواره امسال بود/ ماجان یک فیلم هندی به شدت ضعیف با موسیقی آزاردهنده
...؛ 2 مشکل اصلی سینمای ایرا منصور لشکری قوچانی، تهیه کننده سینما میهمان هفت شد. وی درخصوص جشنواره امسال گفت: بد است که آدم بگوید تا روز سوم هنوز فیلم خوب ندیده ام. مشکل اصلی همه این فیلم ها، فیلمنامه است. متاسفانه من به عنوان تهیه کننده اول باید یقیه خودم را بگیرم و بعد دیگران. ضعف هم مشخص است. بدون وقت گذاشتن روی فیلمنامه و پرداخت خوب روی صحنه رفته اند. بنظرم سینمای ایران دو ضعف اصلی ...
جشنواره فجر35: واکنش های ضد و نقیض خبرنگاران به مانی حقیقی در نشست خبری فیلم نگار
سینمای ایران استفاده از ویژوال افکت هنوز ناشناس است و جا دارد که آن را بهتر یاد بگیریم. به هر حال تجربه کردن آن اولین بار برای من کیف خاصی داشت. ر امبد جوان در ادامه در باره انتخاب فیلمش برای بخش هنر و تجربه گفت: راستش را بخواهید نمی دانم. بعد از اینکه فیلم را دیدند، به من زنگ زدند و این بخش را برای نمایش فیلم پیشنهاد دادند و من هم پذیرفتم. هیچ تحلیلی پشت قضیه نبود. او ...
روز چهارم جشنواره/وقتی خفه گی پای وزیر بهداشت را به سینما باز کرد
... فیلم سینمایی کوپال به کارگردانی کاظم ملایی که هم در بخش فیلم اول و هنر و تجربه قرار دارد در بخش چشم انداز جشنواره سی و پنجم، در سانس دوم به نمایش در آمد. کوپال روایتگر قصه یک شکارچی و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال است که روز آخر سال با یک چالش جدی در زندگی اش مواجه می شود. در این فیلم بازیگرانی چون لون هفتوان، نازنین فراهانی، پوریا رحیمی سام، حسین شمس آبادی، وهان سلیم زاده ...
تاریخ نخوانده بودم اوضاعم فرق می کرد
فجر شرکت کرد و چند روز بعد از آن با ما به گفت وگو نشست و از برنامه هایش، آرزوهایش و دلایل حرف های جنجالی اش گفت. اولین بار بود که در جشنواره فجر شرکت می کردید. چطور بود؟ دفعه اول بود که از ما خواسته شد در جشنواره فجر شرکت کنیم و ما هم قبول کردیم. جشنواره جای گروه هایی است که از لحاظ مردمی یا هنری موفق هستند. یعنی با اینکه جشنواره های زیادی در ایران نداریم، ولی این جشنواره کاملا ...
بر بال سیمرغ
ویلایی ها ؛ یک قصه خوب از زنان مرد نویسنده: منیر قیدی، ارسلان امیری کارگردان: منیر قیدی بازیگران: طناز طباطبایی، پریناز ایزدیار، علی شادمان، ثریا قاسمی، امیرعلی ایمان وند، علیرضا داوری، آناهیتا افشار، صابر ابر، هستی فرتوتی، فریما کهنمویی به قول سعید قطبی زاده اتفاق مبارکی است که ما در این یکی دو سال فیلم های خوبی را می بینیم که حتی نام فیلمساز آنها را نمی شناسیم. منیر قیدی ...
هیاهو برای هیچ
را خسروان دانستند. اگرچه من تردید ندارم فیلم ما حداقل از هفت، هشت فیلم بخش مسابقه از جهات مختلف بهتر هست اما خب می دانیم که با آن ترکیب، خواستند دق دلی خانه سینما را دربیاورند. بهزاد فراهانی هم در نشست پرسش و پاسخ دعوتنامه گفت که بازی دختر بزرگش حرف ندارد. او که به عنوان مهمان به این نشست آمده بود، در میانه جلسه ناگهان گفت: خوب است اگر نقدی به یک اثر داریم، کاش با بیان فرزانه تری اظهار کنیم ...
ساختار ناتمام، بدون روشنایی/ نقد فیلم "چراغ های ناتمام"
خبرگزاری اهل بیت(ع) ابنا/ سرویس هنر اسلامی: سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در دهه مبارک فجر 1395 در تهران و شهرستانها در حال برگزاری است. فیلم سینمایی " چراغ های ناتمام " از جمله آثاری است که در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره امسال شرکت کرده و "فیلم اول" کارگردان خود است. آنچه در پی می آید نقدی بر این فیلم است: به قلم: آرش فهیم * مشخصات فیلم ...
کراش با لهجه مشهدی/ لعنت به معضل اجتماعی !
این فیلم حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی، میترا حجار و بازیگران دیگری حضور دارند که داستان آن در شهر مشهد می گذرد. در ادامه به بهانه نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر نظر دو منتقد پایگاه خبری فردا درباره این فیلم را می خوانید: کراش با لهجه مشهدی! محمد مهدی شیخ صراف اگر فکر می کنید شهر مشهد اندازه یک روستای کوچک است و حرم امام هشتم (ع) هم در حد یک امام زاده در وسط آن ...
نقد و بررسی ویلایی ها در برنامه هفت با حضور مسود فراستی و سعید قطبی زاده
مسعود فراستی و سعید قطبی زاده منتقدان ثابت برنامه هفت در ایام جشنواره فیلم فجر بیشتر زمان میز گرد نقد و بررسی را به فیلم ویلایی ها اختصاص دادند. سعید قطبی زاده این فیلم را اثری خوب ارزیابی کرد و مسعود فراستی فیلم قابل قبولی آن را عنوان کرد. میزگرد نقد و بررسی فیلم ویلایی ها در برنامه هفت: قطبی زاده: اتفاق مبارکی است که ما در این یکی دو سال فیلم های خوبی را می بینیم که حتی ...
فراخوان جشنواره سراسری عکس آیات ( قرآن و عترت )
هنرمندان *موضوعات جشنواره: الف)سبک زندگی و اخلاق اسلامی ب ) قناعت و اسراف ج )کار-تلاش-خدمت د )قرض الحسنه-انفاق-ایثار ه )هنر معنوی در قاب دوربین *موضوع ویژه : الف) اقتصاد مقاومتی-اقدام و عمل ج) احترام به حقوق شهروندی بخشهای جشنواره: الف-بخش حرفه ای ب- بخش تلفن همراه ...
دو نقد به فیلم نگار در جشنواره فجر لطفا کمدی بسازید!/ نگار متفاوت مثل خود رامبدجوان
عیار است. نگار زورش به مسلح کردن تفنگش هم نمی رسد اما چنان لگد می زند که بادیگارد های غول پیکر حقیقی نقش زمین می شوند. بگذریم اوضاع خنده دارتر از این است که بشود نقدش کرد... نگار تازه ترین اثر سینمای ایران با قهرمان زن و بدمن مرد است. زنانی که حالا لگدزدن و هفت تیر کشیدن هم به ویژگی اشین بودنشان اضافه شده و همه سینمای ایران را قبضه کرده اند. به مردان که امیدی نیست کاش یک زن پیدا شود و ما را از شر این سینمای ضد مرد نجات دهد. ...
برج میلاد در اولین روز جشنواره فیلم فجر
متعدد همکاران رسانه ای و منتقدین همچنان خالی از اشکال نیست. اصرار بر نمایش فیلم های مستند در سانس اول روز در سالن اصلی هنوز محل بحث و اعتراض است چرا که بخش عمده ای از این فیلم ها چند ماه قبل و به فاصله کوتاهی از جشنواره فجر در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمده اند و این تصمیم گیری برای نمایش فیلم های مستند در اولین سانس، تنها به از نفس انداختن روزهای جشنواره و طولانی کردن برنامه ها تا پاسی از شب ...
تابستان داغ است اما دعوتنامه بی دعوتنامه
نیست این تعدد راوی، این گیج شدن و تلو تلوخوردن در میان شک و یقین ناشی از شخصیت بی قرار و روح سیال آن شهید بزرگوار بوده باشد که حالا در فیلم خودنمایی می کند. پس از نمایش مستند که در واقع سانسی برای نیامدن مخاطبان است. فیلم سینمایی "چراغ های ناتمام" با حدود 20 دقیقه تأخیر به نمایش درآمد و زنگ اول واقعی از روز دوم جشنواره زده شد. چراغ های ناتمام یک بلاتکلیفی محض! یک کلیشه کاملاً بیات شده ...
کوپال فیلم سختی در تولید سینمای ماست
مانند تدوین، صداگذاری، موسیقی متن، جلوه های ویژه و اصلاح رنگ آن بودیم. در مورد چگونگی روند انتخاب و قرار گرفتن فیلم کوپال در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر توضیح دهید و این که آیا برای رساندن این فیلم به دفتر جشنواره فرصت و زمان کافی برای شما مهیا بود؟ از آن جایی که پروانه ساخت این فیلم ویدئویی بود و من خودم به عنوان تهیه کننده پروانه ساختش را گرفته بودم، تنها مجاز بودیم ...
ژانر غالب، کمدی ناخواسته / حاشیه نگاری روز دوم جشنواره در برج میلاد
فرهنگ امروز/رضا صدیق منتقد سینما: یکم مستند انحصار ورثه نشان داد که مساله مرتضی آوینی، هنوز تر و تازه است و برای روایت شدن جذاب. این نکته نیز ریشه در شخصیتی چون آوینی دارد؛ شخصیتی که بر خلاف تصور و تصویر ساخته شده تک بعدی نیست و بخش های گوناگون دارد. شبیه شخصیت پردازی فیلم های تروفو یا برگمان، بُعد دارد با یک عکس، یک ژست یا تیپ نمی توان او را فهمید. پس از گذشت نزدیک به دو دهه از ...
بهزاد فراهانی: دختر بزرگم بازیگر قلدری است
دریافت آن هم نباید کسی را ناراحت نکند. قطعا اگر آدم های دیگری در هیئت انتخاب بودند، فیلم های دیگری را در جشنواره می دیدیم. وی در ادامه و به عنوان مصداق برای اینکه جشنواره فیلم فجر آنقدر اتفاق مهمی نیست، اظهار کرد: اگر از خیلی از شما بپرسیم که بهترین فیلم جشنواره کدام بوده است، شاید اصلا به خاطر نیاورید، چون اتفاقات آن ته نشین نمی شود و این نشان می دهد که جشنواره آن قدر مهم نیست و می توان ...
نیمه پنهان ؛ داستان یک وحی
پایگاه خبری تحلیلی " سینمای نو " روزنگارهای سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر مونا انوری زاده روز سوم : نیمه پنهان ؛ داستان یک وحی سه شنبه برای حفظ حرمت برنامه ریزان و متولیان جشنواره ، سانس مستند را که برای هدر شدن در نظر گرفته اند هدر دادیم و جشنواره را از سانس دوم و با فیلم "ماجان" اولین ساخته رحمان سیفی آزاد شروع کردیم. رحمان سیفی آزاد به واسطه سال ها ...