سایر منابع:
سایر خبرها
پرسپولیس می تواند انتظارات هواداران را برآورده کند
آمده بودم مسابقه دربی نزدیک بود و همه دوست داشتند که ما در این مسابقه هم به پیروزی برسیم که این اتفاق هم رخ داد. طبیعتا پس از پایان فصل باید سعی می کردم تیم قدرتمندی برای لیگ پانزدهم ببندم. ما به همه این اهداف رسیدیم و توانستیم خودمان را برای فصل جدید آماده کنیم. چه چیزی می شود که شما به دنبال چالش های جدید باشید؟ چالش برای من یعنی کار کردن. ما نمی توانیم بیکار بمانیم. وقتی دو ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
از شایعه بازگشت برادر محسن به سپاه تا واقعیت!!!محسن رضایی در بازگشت به سپاه دنبال چیست؟
تشکیل وزارت سپاه، امام تاکید می کند که باید سعی کنید جهات سیاسی در سپاه وارد نشود، که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود جهات نظامی آن از بین می رود. همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان را یک جنگنده خدمتگزار مردم بدانند. چرا محسن رضایی به لباس پاسداری بازگشته است؟ در واپسین روزهای سال 93 پس از انتشار اخبار بازگشت محسن رضایی به سپاه پاسداران توجهات زیادی از طریق رسانه ها، اظهار نظر ها و ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
گروه ورزشی مشرق - ذوب آهن که داربی اصفهان را به سپاهان باخت، عوامل فنی و مدیریتی تیم محسن قهرمانی را مقصر دانستند، داوری که پس از دو سال محرومیت دوباره به لیگ برتر برگشت و در اولین قضاوت خود باز هم در اصفهان حسابی خبرساز شد و خون ذوبی ها را به جوش آورد. آذری مدیرعامل ذوب آهن که خبر درگیری وی با داور در تونل ورزشگاه پس از بازی در رسانه ها منتشر شد ، بعد از بازی گفت داور مسابقه پنالتی ...
از اتفاقات بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان متأسفیم
اسماعیل حسن زاده ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: روز خبرنگار را به همه خبرنگاران در تمامی عرصه های خبری تبریک می گویم. افرادی که در شرایط سخت و در بحران های اجتماعی در گرما و گاهی در سرما، در معدن، صنعت و در همه زمینه های خبری تلاش می کنند را صمیمانه تبریک گفته و با توجه به ارتباط تنگاتنگ فوتبال با خبرنگاران ورزشی، به عزیزانی که در عرصه رسانه و در کنار تشکیلات فوتبال، تمام سعی و تلاش ...
اشتباه بزرگ کمیته داوران | قضاوت دربی اصفهان ظلم به قهرمانی بود!
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ یحیی گل محمدی هم در دقایق پایانی بازی اعتراض شدیدی به داور چهارم و ناظر داوری داشت و معتقد بود داور مسابقه یک پنالتی مسلم را از آنها گرفته است. سعید آذری هم وقتی بالاخره در تونل ورزشگاه با محسن قهرمانی روبه رو شد با اعتراض به او گفت: چرا پنالتی ما را نگرفتی؟! محسن قهرمانی هم اعلام کرد در آن صحنه هیچ اتفاقی نیفتاده است. همه این ...
کاش کریم باقری 10 سال جوان تر بود | نگران بردهای استقلال نیستم!
با کمک اصغر نیک سیرت مترجم زحمتکش برانکو ایوانکوویچ انجام شد. هفته دوم تغییراتی نسبت به هفته اول در ترکیب پرسپولیس ایجاد کردید. آیا این اتفاق هفته سوم هم می افتد؟ قطعاً تغییراتی مقابل سپاهان خواهیم داشت اما این از اسرار تیم است و نمی توانم در رسانه ها فاش کنم! محسن بنگر در حالی در بازی با استقلال خوزستان روی نیمکت نشست که گفته می شود مصدوم نیست. من همین جا از محسن ...
بهترین های هفته دوم لیگ برتر | آسمان ایران آبی شد
.... گل هفته: علی کریمی به ذوب آهن اصفهان در بین تمام گل های هفته دوم چند گل می توانستند لقب بهترین گل هفته را به خود اختصاص دهند چون هم زیبایی داشتند هم حساسیت اما در بین تمام آنها گل سرنوشت ساز علی کریمی در دربی اصفهان را انتخاب کردیم چون گل او جلوه ویژه ای به یکی از حساس ترین بازی های هفته بخشید و باعث شد طرفدارانی که رنج زیادی برای حضور در ورزشگاه و دیدن دربی به جان ...
بیل و رئال ، هردو سردرگم
تیمش را در ترکیب داشته باشد. اتفاقی که در نیمه نهایی تورنمنت Audi Cup برابر تاتنهام رخ داد و و بیل به عنوان هافبک نفوذی و بازیساز، پشت سر خسه رودریگز به میدان رفت و جیمز نیز در سمت راست قرار گرفت. بیل در حالی در پست جدید به کار گرفته شد که این اتفاق درست مقارن با رویارویی او و تیم سابقش شده بود. به هر تقدیر، هر چقدر گلزنی بیل در این مسابقه دوستانه دراماتیک بود، بازی فاجعه بار او در پست جدیدش ...
سلطانی: همه سرمربی پرسپولیس شده اند فقط مانده مایلی کهن!
دروازه بان سابق پرسپولیس عقیده دارد آن قدر که دفاع پرسپولیس روی گل های دریافتی مقصر بوده، گلر این تیم مقصر نیست. بهروز سلطانی سوتی ایمان صادقی را طبیعی می داند و می گوید این سوتی ها برای تمام گلر های بزرگ دنیا رخ می دهد. پرسپولیس دوباره لیگ را خوب شروع نکرده ایراد کار کجاست؟ والا نمی دانم چه بگویم اگر حرف بزنیم می گویند آرامش تیم را بهم می ریزید اگر هم حرف نزنیم می گویند چرا ...
ضرب العجل پرسپولیسی ها برای برانکو
به گزارش پایگاه 598 ، حسین عبدی در خصوص شکست پرسپولیس در دیدار برابر استقلال خوزستان اظهار داشت: بازی را با دقت زیاد تماشا کردم، اما ترجیح می دهم توضیحات فنی خود در خصوص این مسابقه را در جلسه کمیته فنی باشگاه مطرح کنم تا حساسیتی در این زمینه به وجود نیاید. وی ادامه داد: اعضای کادرفنی پرسپولیس بهتر از هر فرد دیگری می توانند بازی تیم را نقد کنند و وظیفه من در باشگاه پرسپولیس چیز دیگری ...
دل نوشته مدیران و نخبگان فرهنگی، ورزشی، هنری و ... اصفهانی برای شهدای غواص
بر آن شدیم تا تعدادی از نخبگان علمی، سیاسی، ورزشی، صنعتی، هنری و فرهنگی شهر و استان اصفهان درددل های خود را با شهدا در قالب چند جمله ای بیان کنند که خوشبختانه با استقبال در خور توجه مدیران و نخبگان اصفهانی همراه بود که لازم است از تمامی این عزیزان که به این فراخوان رویش نیوز لبیک گفتند تقدیر و تشکر نماییم. آنچه در ادامه می خوانید دل نوشته مدیران و نخبگان اصفهانی برای شهدای غواص و گمنام ...
سرنوشت شهرآورد فوتبال اصفهان را ضربه پای چپ علی کریمی مشخص کرد
اصفهان امروز: سرنوشت پنجاه و چهارمین دربی فوتبال اصفهان را تنها یک شوت از راه دور رقم زد. ضربه ای که علی کریمی هافبک سپاهان با پای چپ و از فاصله 30 متر روانه دروازه رشید مظاهری کرد بر تور دروازه ذوب آهن بوسه زد تا زردپوشان اصفهای برای بیستمین بار در تاریخ شهرآوردهای دیار نصف جهان موفق به شکست رقیب همشهری شوند. بازی این دو تیم جمعه شب در حالی برگزار شد که نزدیک به هفت هزار هوادار تماشاگر این بازی ...
بررسی فنی نفر به نفر بازیکنان سپاهان در بازی با ذوب آهن
طرفداری - جمعه 16 مرداد 1394 و از ساعت 21 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان، سوپرجام فوتبال ایران در غالب دربی اصفهان برگزار شد. در این دیدار سنتی و مهیج که با حضور تماشاگران دو تیم برگزار شد، قهرمان لیگ برتر با یک گل قهرمان جام حذفی را شکست داد تا هم دربی را برده باشد و هم سوپرجام را به نام خود زده باشد. سپاهان که نشبت به هفته قبل هماهنگ تر نشان می داد بازی محتاطانه ای را در یک سوم ابتدایی زمان بازی ...
تراکتورسازی بهترین خارجی های تاریخش را در اختیار دارد / میانگین سنی گسترش فولاد بیش از حد بالاست
گروه ورزشی آناج: "رسول صادقی" کارشناس فوتبال استان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آناج ابتدا در خصوص بازی دربی تبریز اظهار کرد: روز جمعه از هر دو تیم بازی خوبی را شاهد بودیم و معتقدم وضعیت تراکتورسازی رو به جلو و رو به پیشرفت است و استخوان بندی این تیم نیز خوب است. وی افزود: اما تیم گسترش فولاد یک تیم فرسود به حساب می آید که میانگین سنی شان هم بیش از حد بالاست که همین امر در روند بازی ...
پیغام آقای تقلب به هاشمی درباره انتخابات خبرگان/ تصمیم جدید دولت درباره دانشجویان دانشگاه آزاد/ حمایت 23 ...
هیئت نظارت بر مطبوعات به پایگاه خبری رجا اظهار داشت: برخوردی که با رسانه های منتقد روند فعلی مذاکرات صورت می گیرد، نشانه خوبی برای دولت نیست و نمی توان از آن دفاع کرد. وی با بیان اینکه دولت بهتر است روش بهتری را برای برخورد با منتقدان خود انتخاب کند، گفت: آن چیزی که تاکنون اتفاق افتاده، یک فضای نقد کارشناسی و فنی است و در واقع با حفظ متانتی بوده است که رهبری بارها به آن تأکید داشته اند ...
دوست ندارند پرسپولیس با برانکو نتیجه بگیرد
باید به او و تصمیماتش احترام بگذاریم. مربی پرسپولیس درباره فحاشی به بنگر و اینکه خوزستانی ها اعلام کرده اند این اتفاق از سوی تماشاگران پرسپولیس رخ داده، گفت: این اتفاق کاملا هدایت شده و به دور از روح ورزش بود، حالا می خواهد از سوی هواداران پرسپولیس بوده باشد یا تماشاگران استقلال. بنگر بازیکن بسیار با شخصیتی است و از نظر فنی هم بسیار توانمند و متعصب است. متاسفم برای هوادارانی که به بنگر ...
بررسی آسیب های مادی شدن تلاوت/ توصیه پیشکسوت قرآنی به گروه های تواشیح/ کدام قاری فضیل ابن عیاض را دگرگون ...
خداوند را در همه اعمال و از جمله تلاوت قرآن ناظر ببیند. رسیدن به تقوی در تلاوت براساس سه محور مهدی قره شیخلو، قاری بین المللی کشورمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت بالای بحث تقوای در تلاوت، گفت: بحث در مورد تقوای در تلاوت بسیار مهم است که چند وقتی است رسانه ها به آن می پردازند، امیدواریم که این جلسات باعث شود که فضای قرائت قرآن در کشور که - مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر ...
بازی جذابی که درایران مشتری ندارد
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی: در جریان هفته دوم لیگ برتر پانزدهم به نوعی سوپرجام باشگاه های کشور به طور غیر رسمی برگزار شد. دیدار ذوب آهن اصفهان قهرمان جام حذفی باشگاه های ایران در مصاف با سپاهان اصفهان، قهرمان لیگ برتر فصل قبل جمعه شب در اصفهان برگزار شد و اتفاقا دیداری پر از صحنه های زیبا هم بود. دیداری که شاید پیش از شروع فصل هم می توانست تحت عنوان سوپر جام باشگا ه های کشور به علت ...
ابراهیمیان: برخی مسئولان یادشان باشد جزئی از حکومت هستند
به گزارش " بوشهرنیوز " به نقل از فارس، نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با توصیه به رسانه ها جهت پرهیز از ساده سازی موضوع الکترونیکی شدن انتخابات گفت: برخی رسانه ها با گرایش های شدید سیاسی می خواهند این گونه القا کنند که بعضی موافق و بعضی مخالف الکترونیک شدن انتخابات هستند. وی در بخش دیگری از نشست در پاسخ به سوالی درباره ...
حیدری:مثل استقلال سال 87؛چشم بسته همدیگر را پیدا می کنیم/پارسال همه تیم ها با دو نفر من را می بستند!
.... روی گل اول هم که پاس گل تو تأثیر داشت؟ همینطور است. من سال گذشته 6 پاس گل داده بودم و از بازی با راه آهن نتوانستم این کار را تکرار کنم. امسال به هواداران قول داده ام یک خسرو حیدری جدید را ببینند و شک نکنید که این اتفاق خواهد افتاد.البته دیروز خیلی دوست داشتم گل بزنم و حتی ضربه هم به تیر دروازه خورد اما مطمئن باشید در بازی های آینده این کار را انجام می دهم. ...
ایوان پروپجیچ در گفتگو با برنا: برای بازی در استقلال لحظه شماری می کنم/ اتمسفر ورزشگاه عالی بود
هواداران این تیم شده ام. پروپجیچ در پاسخ به این سوال که چه زمانی می تواند در ترکیب استقلال به میدان برود؛ گفت: امیدوارم این اتفاق خیلی زود رخ بدهد. انگیزه زیادی برای درخشش در استقلال دارم و می خواهم هواداران را خوشحال کنم. مهاجم کروات استقلال درباره جو ورزشگاه آزادی تصریح کرد: جو و اتمسفر حاکم بر ورزشگاه فوق العاده و پرفکت بود. برای بازی کردن در استقلال لحظه شماری می کنم. امشب ...
چند خبر کوتاه از فوتبال جهان
فتح سوپرجام به دست آورد. مهمترین هدف پاریسی ها در فصل پیش رو، پیشروی در لیگ قهرمانان اروپاست، جایی که تا به حال از مرحله یک چهارم نهایی آن پا را فراتر نگذاشته اند. دی ماریا اما امیدوار است که حضور او و همکاری اش با زلاتان ابراهیموویچ، PSG را به این هدف برساند. او ادامه داد: پاری سن ژرمن از چند سال پیش در پی جذب من بود. آمدن به این باشگاه و بازی در کنار بازیکنانی مانند ایبرا، پاستوره ...
لاریجانی امروز را به دوران قطعنامه 598 تشبیه کرد/ به همه مطالباتمان در برجام نرسیدیم!
به گزارش عرش نیوز به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران پارلمانی در محل کمیسیون تلفیق گفت: وضعیت فعلی کشور را باید با دوران پایانی جنگ 8 ساله مقایسه کرد. وی اظهار داشت: مسئله ای مانند مذاکرات پس از جنگ در دوران انقلاب کمتر داشته ایم. لاریجانی ادامه داد: بعد از انقلاب مسائل و مشکلات زیادی مانند جنگ و تحریم ها ...
کریمی:خدا را شکر دیگر کمتر اشتباهم می گیرند!
بهتر کار کرد اما ما در نیمه دوم تلاش کردیم تا توپ را بهتر به گردش دربیاوریم و موقعیت گل خلق کنیم. ذوب تیم جوان و دونده ای بود که کادر فنی مجربی را هم بالای سر خود دارد. خوشحالم که توانستیم این تیم قدرتمند را در دربی اصفهان شکست بدهیم و سه امتیاز را بگیریم. کریمی یک سوپرگل زیبا از فاصله 35 متری به ثمر رساند. او درباره این گل می گوید: همه بچه ها زحمت کشیدند اما شانس من بود که گل بزنم ...
مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [ویژه گیمزکام 2015]
18 تریلیون سیاره قابل اکتشاف وجود دارد از بدو رونمایی در مراسم بهترین بازی سال 2013 تاکنون، No Man’s Sky توجه رسانه ای بسیاری را به سوی خود جلب کرده اما همیشه یک ابهامی در ارتباط با هدف کلی بازی وجود دارد. دقیقا چه باید در No Man’s Sky انجام دهیم؟ این بازی به قدری بزرگ است که به گفته سازندگان اش، 5 میلیارد سال به طول می انجامد تا بشر بتواند روی تک تک سیارات آن گام نهاده و تمام ...
من نباید درخصوص اظهار نظر آذری در مورد قهرمانی پاسخگو باشم | نویدکیا هر زمان به تمرینات برگردد از او ...
هنوز هم به شرایط ایده آل صد درصد نرسیده ایم. باید از تلاش بازیکنان به این دلیل که در هر بازی به دنبال کسب 3 امتیاز هستند و تا اینجای کار هم دو برد بدست آورده اند تشکر کنیم. وی در خصوص اینکه برخی ها اعتقاد داشتند با تغییرات مدیریتی باشگاه در آستانه لیگ پانزدهم این موضوع به ضرر تیم تمام خواهد شد، اظهار داشت: سپاهان همیشه ساختار خاص خود را دارد. تشکیلات ما همیشه به نوعی برنامه ریزی می کند که ...
دفاع فرکی از سوت های قهرمانی در مقابل حملات یحیی
سرمربی سپاهان برخلاف یحیی گل محمدی معتقداست که داور در داربی اصفهان قضاوت بدی نداشت و از سوت های قهرمانی راضی است. حسین فرکی به ایسنا گفت: این بازی در سطح سوپرجام فو تبا ل ایران بود؛ چرا که دو تیم قهرمان لیگ و جام حذفی بودند. از طرفی داربی اصفهان محسوب می شد و همچنین بازیکنان خوبی را در تیم های شان داشتند که به تنهایی می توانند نتیجه هر بازی را تغییر دهند. فرکی با بیان این ...
عنایت: گل فولاد آفساید بود ، حق ذوب آهن پنالتی نبود
رییس جدید دپارتمان داوری درباره صحنه های داوری دو دیدار از هفته دوم لیگ برتر فوتبال به نکاتی اشاره کرد. به گزارش ایسنا، مسعود عنایت درخصوص اتفاقات داوری دیدار پدیده خراسان و فولاد خوزستان گفت: فیلم بازی پدیده و فولاد را امروز مورد بازبینی قرار دادیم که بر اساس آن اشتباه کمک داور دوم مسابقه واضح بود. در واقع گل به ثمر رسیده توسط تیم فولاد در شرایط آفساید به ثمر رسید و در این صحنه کمک ...
استقلال و سپاهان از همین حالا در اوج / پرونده
تمرینات ارتباط داد{ اینجا }. البته مظلومی در این دیدار کرار را به عنوان یار تعویضی به زمین فرستاد و شاید دلیل حمایت از این بازیکن هم همین موضوع بود. اکبر محمدی هم به عنوان مربی ملوان در نشست خبری شرکت کرد و باخت تیم قلعه نویی به استقلال را به کمبود بازیکن ربط داد{ اینجا }. حالا استقلال و سپاهان به عنوان دو تیمی که معمولا در لیگ برتر ایران مدعی قهرمانی هستند، در رده های اول و دوم ایستاده اند و از همین هفته های اول قدرت خود را به رخ حریفان می کشند. گرچه الان برای پیش بینی آینده لیگ زود است اما استقلال و سپاهان از همین حالا قدرت خود را نشان داده اند. ...