سایر منابع:
سایر خبرها
تلفیق ناهمگونِ تشیع و باستان گرایی!
کوچک است ، شاه سایه خداست ، صلاح مملکت خویش خسروان دانند یا هر کسی از نظر مرحمت شاه افتد/ هر کجا پای نهد یکسره در چاه افتد ، نه تنها جامعه و مردم عامی را تحت تأثیر قرار می داد، بلکه بر رفتار و کردار نخبگان سیاسی دو چندان تأثیر داشت و آنان را به اطاعت محض، تأیید و تمجید تملق آمیز از شاه وا می داشت، به نحوی که جمشید آموزگار کلید مباحث مهم و تمام مسئولیت افزایش ثروت و قدرت ایران را به نبوغ شاه نسبت می ...
نقش امام رضا(ع) در تمدن اسلامی
واقعی پرسشگران بر آمد. در دوره عباسیان بیان مسائل کلامی و عقلی و فلسفی پر رونق و گرایش عمومی در جامعه به عقلگرایی بیشتر بود. معتزله در این بستر اجتماعی شکل گرفت و مورد حمایت خلیفه عباسی واقع شد، این گرایشات جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می داد تا مردم نیز به این علم گرایش داشته باشند. امام رضا(ع) نیز در این دوره شیعه را از جهات تعقل تقویت می کرد، از عبدالسلام هروی نقل شده که ...
از برادری شیطان تا ارائه تصویر انحرافی از تشیع
مخدوش از اسلام است. آن ها تلاش می کنند تصویری از اسلام ارائه دهند که در آن مبانی اصولی و اساسی اسلام خدشه دار شده باشد و اسلام مورد نظرشان تامین کننده اهداف آن ها باشد. به همین جهت جریان های تکفیری و افراطی در بین مسلمانان بهترین مصداق برای نیل دشمنان به این هدف هستند. جریان های تکفیری به اسم اهل تسنن سال هاست که مورد استفاده استکبار قرار می گیرند و دشمنان به واسطه آن ها ضربه های زیادی ...
اخلاق و قانون، دو ریل مدیریت استاندار است
محبت دارند. قطعا این هماهنگی، همکاری و همدلی باید بین مسئولین وجود داشته باشد مخصوصا نماینده محترم ولی فقیه و استاندار که در پیشبرد امور می توانند خیلی مؤثر باشند. بدون شک یکی از اولویت های استان در این چند سال بحث آب بوده است؟ شاید اتفاق هایی که در زمینه آب افتاده است برای مردم کمتر ملموس باشد و مسلماً این حرکت ها قرار نیست یک شبه رخ داده باشد. چقدر وقت ایشان در زمینه آب صرف شده است؟ ...
سالک: ارائه لیست انتخاباتی از سوی مداحان ایجاد تفرقه می کند
...: مداحی همانطور که از اسم آن بر می آید این است که این افراد مداحل اهل بیت هستند و مداح اهل بیت بودن عین دیانت و سیاست اهل بیت است. وی با بیان اینکه مداحان باید مداح اهل بیت و متعلقات آن باشند، ادامه داد: متعلقات اهل بیت، موضوع ولایت است بنابراین بی تردید آنها باید نقطه نظرات مقام معظم رهبری را به عنوان اطلاع رسانی مستند در قالب شعر و برنامه های دیگر در اختیار مردم و نسل جدید قرار دهند ...
مداحی تبلیغ ولایت و امامت است
علم و هنر زیر نظر بخش عقیدتی می باشند و ماهیت ذکر مناقب اهل بیت (ع) قسمت اعتقادی آن می باشد. وی در تشریح بخش اعتقادی افزود: مداحی تبلیغ ولایت و امامت است و برای شروع این رستاخیز بزرگ باید از جامعه شاعران شروع کرد چرا که اگر شاعر امام شناس نباشد، اشعاری می سراید که ایراد امام شناسی داشته و موجب تحریف در معارف اسلامی اهل بیت (ع) می شود. حاج عباس دلجو در ادامه با بیان هفت مورد ...
کشمیری، از شهادت تا همدستی منافقین/ چرا از متهمان دیگر بازجویی نشد؟+دستخط عامل انفجار
وزیری ، توسط عوامل سازمان از محل سکونت خود به یک خانه تیمی انتقال داده شد و از طریق مرز زمینی عراق یا ترکیه به خارج از کشور گریختند . از خانواده وی برخی از چهره های علنی سازمان بودند، همچون ابوالفضل دلنواز(برادر همسرش) که نامزد رسمی سازمان در اسلام آباد غرب در انتخابات دور اول مجلس بود. پدر مسعود کشمیری بازنشسته شرکت نفت بود که در سال 1377 به علت سرطان در انگلستان فوت و دفن شد ...
مداحان باید به عرصه سیاسی وارد شوند
عقیق : محمد فراهانی، رئیس بسیج مداحان کشور با اشاره به بحث ورود مداحان به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال 94 اظهار داشت: سازمان بسیج مداحان معتقد است که مداحان و هیئت های مذهبی قطعاً دارای کارکرد سیاسی هستند و بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هیئت ها نمی توانند سکولار باشند. وی با بیان اینکه هیئت امام حسین(ع) که سکولار باشد فاقد هویت است، افزود: هر فردی که علاقه مند به حضرت ...
آموزه های دین در سلامت انتخابات براساس آراء
حدیثی مذکور، به دست می آید که تنها اگر تفکر و دیدگاه انسان در بستر توحیدی رشد کند، می تواند منجر به تکامل معنوی شود؛ نقطه مقابل این تعبیر، تفسیر به رأی و مبنا قرار دادن هوای نفس و خواست فردی است که منجر به تکثر و تجمع قدرت و ثروت و نهایتاً طغیان می گردد. اگر برداشت افراد اعم از نامزدها، رأی دهندگان و ناظران انتخابات از مقوله انتخابات در تمام ابعاد، الهی باشد، محصول انتخاب، تحول کیفی، سعادت بخش و ...
نقش سازمان سیا در جنایت دفتر نخست وزیر
قبول نکردم و مجلس را ترجیح دادم. یک شب در حضور آقای جلال الدین فارسی بحث پیگیری عاملان انفجار پیش آمد. همه ناراحت بودند. آقای فارسی از من خواست بروم و ببینم قاضی پرونده چه می کند. من امتناع داشتم. چون قضیه خیلی مشکوک به نظر می رسید و در میان اجساد، یکی ساختگی بود. وقتی سه تابوت را به مجلس آوردند، دکتر زرگر از نمایندگان مجلس که پیشتر وزارت بهداری را داشت، اجازه داد روی آنها را باز کنند ...
چرا اصولگرایان به وحدت نمی رسند؟
ها الگوی سیاسی اعلام شده سردرگم هستند و تلاش برای رسیدن به لیست مشترک میان اصولگرایان با دشواری های فراوانی رو به رو شده است. الگوی چند به علاوه چند! این الگو در انتخابات مجلس هشتم مورد استفاده قرار گرفت. در این الگو شخصیت های حقیقی اصولگرا مثل احمدی نژاد و قالیباف و.. افرادی را به شورا معرفی کرده بودند و احزاب اصولگرا نیز نمایندگانی در این شورا داشتند. اسم این الگو یک بار 7+8 ...
پس گردنی به روبرتو کارلوس شرط بندی بود/ درخواست ظریف از دولت/ واکنش زائری به حضور طلبه ها در شهربازی/ ...
و گو با جماران در مورد شانس احمدی نژاد و نیروهای منسوب به او در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر من آنها در انتخابات برد نمی کنند. آنها فعلا باید جوابگوی فسادهای قبلی شان باشند. بعید است آنها فرصتی پیدا کرده و بخواهند در انتخابات شرکت کنند. آنها تا چند سال آینده درگیر جوابگویی به مفاسد اقتصادی خودشان هستند تا از آن پرونده ها خلاص شوند.وی در مورد مسائل به وجود آمده بین معاون اول ...
پس گردنی به روبرتو کارلوس شرط بندی بود/ درخواست ظریف از دولت/ واکنش زائری به حضور طلبه ها در شهربازی/ ...
نگاه مرعشی سید حسین مرعشی در گفت و گو با جماران در مورد شانس احمدی نژاد و نیروهای منسوب به او در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به نظر من آنها در انتخابات برد نمی کنند. آنها فعلا باید جوابگوی فسادهای قبلی شان باشند. بعید است آنها فرصتی پیدا کرده و بخواهند در انتخابات شرکت کنند. آنها تا چند سال آینده درگیر جوابگویی به مفاسد اقتصادی خودشان هستند تا از آن پرونده ها خلاص شوند. ...
کلاهبرداری سیاسی بنام طایفه داری
محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائسیصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالیمن تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر [...] محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائس یصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالی من تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر ، از شما بدست آورده ام . عذاب و قهر من به قومی می رسد و آنها نابود می سازد و بخشش من بر قومی دیگر می رسد و به آنها زندگی و نشاط می آورد.( 1 ) بر محققین و تاریخ پژوهان پوشیده نیست که بخش عمده تاریخ سیاسی گذشته کشور ما را کشمکش های قبیله ای و طایفه ای تشکیل داده و هریک از سلسله های قدرت با پشتوانه قبیله ای و طایفه ای خود توانسته است برای مدتی سایر طوایف را سرکوب و سیطره خود را بر آنان بگسترانند تا اینکه طایفه ی قویتر سر بر آورد و طومار طایفه حاکم را بپیچد و بدین منوال ظهور و سقوط سلسله های حاکم در چرخه قدرت سیاسی گذشته ایران جریان داشت لذا این وضعیت بر ذهنیت تاریخی و فرهنگ سیاسی ما اثری ژرف گذاشته است بطوری که استمرار این فرهنگ سیاسی با وجود بیش از سی وشش سال از عمر پر برکت انقلاب که با تأسی از ارزشهای اصیل و اسلام ناب و تربیت نسل جدید بر اساس باورهای دینی و طرد باورها و پندارهای غلط از جمله طایفه مداری این دشمن اتحاد و انسجام ملی هنوز سایه ی کریه آن در بعضی از شهرها و مناطق که بافت طایفه ای و قبیله ای خود را حفظ کرده اند گسترانده و جهت دهنده رفتار سیاسی مردم در عرصه ی انتخابات بوده و نشان می دهد که این وضعیت سد راه تفکر، تحلیل و تصمیم گیری درست سیاسی است به طوری که نزد عده ای مناقع قبیله ای و طایفه ای خود بر مصالح جامعه و ملت برتری می یابد. لذا تفکر طایفه مداری به عنوان یکی از منابع قدرت، مانعی جدی بر سر راه انتخاب نمایندگان و مسئولین شایسته که بتوانند گره از مشکلات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه بگشایند گردیده و در چنین شرایطی تعصبات کور طایفه ای مانع از وفاق اجتماعی و مشارکت ها و رقابت های اجتماعی و سیاسی سالم شده است . این وضعیت بیگمان با فرهنگ اسلامی و تمدن و دنیای مدرن در تناقض آشکار است. عصبیت و برتری طلبی طایفه ای جریانهای فکری و سیاسی را در مسیر طایفه گرایی و قبیله گرایی قرار داده بطوریکه در جریان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و یا گزینش ها و عزل و نصب های مدیران با وضوح بیشتری آشکار می شود. بی شک فعالیت سیاسی بر اساس چنین تفکر و میزانی راه را برای برگزیدن افراد توانمند و شایسته دشوار می سازد و افکار و اندیشه های پویا و منتقد را بر نمی تاید . لذا در صدد بر آمدیم تا از سر دردمندی آفتها و آسیبهای پندار غلط طایفه مداری بعنوان اسلوب نادرست و معیار باطل مشارکت سیاسی را در چند سطر در محضر مخاطبین محترم ارائه نمایم تا راه تحقیق و پژوهش عزیزان تحصیل کرده در خصوص نقش طایفه گرایی در مدار توسعه نیافتگی سیاسی و اقتصادی شهرستان عزیزمان هموار نمایم چکیده: مرکز و محور فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در طایفه گرایی از راه تحریک عواطف و هیجان های جمعی شکل می گیرد که این امر به عوام فریبی می انجامد طایفه گرایی چون بر مدار عوام گرایی است نخبگان ، خردمندان و افراد تحصیل کرده و دانشگاه رفته نادیده گرفته می شود و خرد ورزی زیر چکمه های طایفه مداری خرد می شود ، اعضاء را تنگ نظر و متعصب بار می آورد ، نقادی علمی و بی طرفی چون با منش طایفه اندیشی سازگاری ندارد سخت سرکوب می کند قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد در طایفه گرایی منافع طایفه بر منافع سایر طوایف و حتی مصالح ملت ترجیح داده می شود زیرا اعضاء خود محور و انحصار طلب اند اگرطایفه اندیشی برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی چون موجب تحریک سایر طوایف می شود ضررهای بسی بدتر از منافع آن نظیر تخریب وحدت و انسجام و ترویج بداخلاقی و کاهش آستانه تحمل برای آنها همراه خواهد داشت طایفه مداری سخت با ضوابط و هنجارهای رسمی اداری مخالف است و انجام امور بر اساس سفارش و پارتی بازی ترویج می نماید بنابراین قانون گریزی یک امر رایج بوده و کسانیکه در چنین جامعه ای در عرصه مدیریت قرار می گیرند قانون گریزترند لذا اینان در چشم طایفه محبوبتر و عزیزترند تا کسانیکه به قانون و ضوابط پایبندند در طایفه گرایی آنچه مطمح نظرمردم است این است که در انتخاب یک نماینده نه بر اساس شایستگی و صلاحیت علمی و اخلاقی بلکه بر اساس میزان تعلقات و درجه وفاداری به طایفه داری مبادرت به حمایت و پشتیبانی از آنها می نمایند لذا کاندیداهایی که به تعلقات طایفه ای وقعی نمی نهند و صرفاً بر معیار حق و در نظر گرفتن ضوابط قانونی و شرعی عمل می کنند و دلالان سودجو طوایف در تصمیماتشان جایگاهی ندارند مقبول واقع نشده و از دایره انتخاب طایفه مداری خارج می شوند طایفه مداری در تقابل با دین مداری است زیرا در طایفه مداری رفتار مردم بر محور خون و تبارمشترک شکل می گیرد لذا رضایت طایفه هدف غایی است ولی در دین مداری رفتار مردم بر محور توحید و کلام وحی شکل می گیرد و صرفاً رضایت خدای تبارک و تعالی مورد نظر است بنابراین از دیدگاه دینداران همه انسانها از هر قوم و طایفه با هر رنگ و نژادی برابر و بنده خدا محسوب می شوند . لذا عدالت و حق محوری رفتار غالب دینداران است ولی رعایت عدالت و جاری کردن حق در طایفه مداری جایگاهی ندارد طایفه مداری در تقابل با جامعه مدنی است زیرا در طایفه مداری فرد و استعدادهایش نه تنها نادیده گرفته می شود بلکه در طایفه هضم می شود ولی در جامعه مدنی فرد به معنای واقعی خود موجودیت دارد و زیر چرخ اجتماع خرد نمی شود . در طایفه مداری غرایز بر جامعه حاکم است و مدیریت جامعه بر مدار غرایز می چرخد اما در جامعه مدنی عقل به رسمیت شناخته می شود و لذا نه تنها مدیریت جامعه در دست عقلا بوده و عقلانیت و خرد ورزی محور فعالیت آنها خواهد بود بلکه مردم در چنین جامعه ای عقلایی می اندیشند و عمل می کنند . طایفه مداری و حذف شایسته سالاری امروزه بر کسی پوشیده نیست که کاربرد های عملی علم در مهندسی ، صنعت ، پزشکی و رشته های مختلف علوم انسانی از جمله مدیریت ، اقتصاد و تعلیم و تربیت و ... بیش از پیش بر زندگی ملتها امروزی تأثیر شگرفی بر جای گذاشته است البته باید توجه داشت که آنچه جوامع پیشرفته غربی در مقایسه با کشورهای عقب مانده در خصوص اثرات و خدمات علم در این دو جوامع متفاوت کرده است ارج نهادن جوامع پیشرفته به مقام عالمان و متخصصین در عرصه های مختلف علوم و واگذاری امور به ایشان است به همین دلیل است که دکتر سمیعی متخصص مغز و اعصاب بی توجه به ملیت ایشان جانشین استاد خود پروفسور کورت شورمن در بیمارستان جراحی مغز و اعصاب در آلمان می شود. ولی در جامعه ما بویژه استانهای با بافت طایفه ای در واگذاری مدیریت جامعه به متخصصین و نخبگان علمی خساست بخرج داده و جامعه را از دانششان محروم می نمایند زیرا در طایفه گرایی تبار و نسب بی توجه به توانایی ها و شایستگی ها ی ناشی از تلاش خود فرد به عنوان یک امتیاز شناخته می شود بنابراین دانش و خردمندی در مدیریت جامعه جایگاهی ندارد بلکه این پایگاه اجتماعی و نفوذ طایفه ای است که نقش محوری در عزل و نصب ها ایفا می کند لذا انتصاب سلسله مراتب اداری در نهادهای دولتی متأثر از آن است بطوریکه عواقب منفی اینگونه عزل و نصب ها بر سرنوشت مردم ، تأثیرات نامطلوبی بجای گذاشته است. حاکم شدن جاهلان در قالب طایفه گرایی و محروم کردن جامعه از مدیریت خردمندان و افراد شایسته و کاردان دو پیامد نامطلوب به دنبال دارد اولاً انتصاب افرادنالایق موجب می شود آینده جامعه بویژه جوانان که سرمایه های کشور محسوب می شوند تلف و بودجه و اعتبارات را بدلیل سوء مدیریتشان ضایع می کنند ثانیاً ناکار آمدی جاهلان در عرصه مدیریت جامعه موجب سست شدن پایه ها و ارکان نظام سیاسی گردیده و بدبینی مردم را نسبت به حکومت بر می انگیزند که این امر در دراز مدت زمینه زوال و فروپاشی حکومت را فراهم می کنند علامه جوادی عاملی در این خصوص چنین بیان می فرمایند : بدترین صفت برای کار گزاران یک نظام همان تحجر فکری و نابخردی عملی آنان است که باعث فروریختن آن نظام می گردد ، زیرا یک کار گزار جاهل یا طرح باطل و برنامه غلط تدوین و تهیه می کند ، یا در اجرای طرح و برنامه صحیح به افراط و تفریط می گراید و کار را از مسیر اصلی خود منحرف می سازد و باطلی را حق و حقی را باطل قرار می دهد و هرگاه باطل در یک نظام راه یافت و غلط در یک قانون رخنه کرد وسایل فرو ریختگی آن نظام و محو این قانون فراهم می گردد ) ( 2 ) امام صادق ( ع ) در خصوص بکار گیری جاهلان در عرصه مدیریت جامعه می فرماید : لا ابالی الی من ائتمنت : خائنا او مضیعاً در نظر من فرق نمی کند که کار را به آدم خائن بسپارم یا آدم ناشی ( ناپخته ، غیر متخصص ، کار ضایع کن ) .( 3 ) زیرا در هر حالت موجب تباهی جامعه و سقوط در فساد می شود . کلاهبرداری سیاسی و عوام فریبی بنام طایفه گرایی: در زبان سیاسی جدید، دماگوژی به معنای عوام فریبی و مردم فریبی به کار میرود، یعنی بهرهگیری نادرست از احساسات و تعصبهای عامه مردم. ( 4 ) در واقع طایفه گرایی همان کلاهبرداری سیاسی است که شخص به جای بهره گیری از ادله عقلی و بهره گیری از خردجمعی برای تحقق عقاید و نیات خود و یا رسیدن به مقاصد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی خود سعی می کند از راه تحریک عواطف و هیجان های طایفه ای و با بهرهگیری نادرست از فوران احساسات و تعصبات عامه مردم و جوّ حاکم بر طوایف به نوعی تصدیق جمعی نسبت به هدفٔ مطلوب دست یافته و با رنگ و لعاب مشروع و در کسوت حق عمل کرده به شیوه ای که آحاد طایفه چنین می اندیشند که آن ها با پذیرش این عقیده، به نوعی یگانگی با گروه و طایفه می رسند و این یگانگی به آن ها امنیت و قدرت می بخشد و اگر کسی با این ایده مخالفت کند، به او بر چسب بی تعصب و ضد طایفه داری زده می شود فلذا از امتیازات و توفیقات آن که ناشی از قدرت مکتسبه است محروم گردیده و مورد بی مهری شدید قرار خواهد گرفت.ا تیره بختی اینجاست که عده ای از اقشار تحصیل کرده و دانشگاه رفته که باید مدیریت راهبری جامعه و طایفه خود در مسیر درست را بدست گیرند، از یک طرف بدلیل گریز از بی مهری و طرد شدن از سوی طایفه اندیشان و از طرف دیگر بدلیل رسوب فرهنگ طایفه گرایی در جریان اجتماعی شدنشان در طوفان خانمان سوز اقیانوس طایفه گرایی گرفتار شده و عوام زده می شوند و متعصب تر از عوام و با بهره گیری از اندوخته های علمی و دانشگاهی شان در توجیه رفتارهای طایفه مداری جانبداری می نمایند و در واقع ابزار دست سود جویان و دلالانی می شود که با کلاهبرداری خاص خودشان صرفاً به مقاصد نامشروع خود می اندیشند و لاغیر و بقول سنایی چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا طایفه گرایی و عوام باوری یکی دیگر از پیامدهای طایفه گرایی در فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی عوام باوری یا پوپولیسم است ؛ پوپولیسم در فارسی معادل واژه های عوام گرایی و مردم باوری استعمال شده است این واژه در مقابل خردگرایی، عقلانیت و نخبه گرایی است؛ در عوام گرایی فرد برای جلب پشتیبانی مردم به شعارهای عامه پسند و کلی گویی روی می آورد و برای پیشبرد اهداف شخصی و گروهی خود و مستقل از نهادها و احزاب موجود، گام برمی دارد. امروزه عده ای فرصت طلب سیاسی در استانها و شهرستانهای با بافت طایفه ای که از مجراهای پذیرفته شده نظیر احزاب و انجمنها و .... قادر به جلب آراء و نظر مردم نیستند با دامن زدن به طایفه گرایی و شعارهایی که مورد پسند طوایف است به پوپولیسم و عوام باوری روی می آورند این اینگونه افراد اگر بخواهند درباره موضوعی تصمیم بگیرند به جای این که سراغ خردمندان، بزرگان فکر و اهل اندیشه و کارشناسان و افراد دارای تخصص بروند، بر اساس جو روانی حاکم بر طوایف تصمیم می گیرند. لذا به گفتمانهای روزمره میان عوام مراجعه می کنند و آنچه مورد پسند و رضایت آنان است صرف نظر از اینکه حق باشد یا باطل معیار فعالیت خود قرار می دهند و در واقع بجای اینکه عوام از خواص پیرو ی نمایند این خواص اند که از عوام پیروی می کنند وپوپولیسم با بی توجهی به خرد و فکر و برنامه ریزی و آینده نگری موجب می شود که آینده را از دست بدهیم و از گذشته عبرت نگیریم. پوپولیسم در واقع چارچوب های منطقی تصمیم گیری را مختل می کند؛ مردم را برای یک دوره زمانی کوتاه راضی نگاه می دارد و منابع و سرمایه های اقتصادی و اجتماعی را تلف می کند از آنجا که پوپولیست ها به دنبال حفظ وضع موجود و بهره برداری از امکانات برای منافع فردی و گروهی خود هستند با هر نوع افکار و عقایدی که منافع آنها را به مخاطره اندازد سخت مخالفت می کنند. کسانی که امروزه به عنوان کاندیدا به طایفه گرایی دامن می زنند و خود را مرید و خدمتگزار طایفه می دانند و در قالب این طرز تفکر برای جلب آرا مردم فعالیت می نماید خود نوعی عوامفریبی است اینگونه کاندیداها در فعالیتها و شعارهای انتخاباتی خود به تحریکات گمراه کننده و هدایت آنان در دالانهای فکری خود دست می زنند و تلاش دارند مردم را تحت تاثیر قرار دهند تملق گویی از طوایف را سرلوحه کار خویش قرار می دهند. بنابراین مخاطبش احساسات و غرایز و پیشداوری ها طایفه ای است و با بهره گیری از این احساسات از طوایف بی مزد سواری می گیرند. طایفه مداری و نژادگرایی یکی از پیامدهای ناگوار طایفه گرایی ترویج برتری طلبی نژادی و طایفه ای است مراد از نژادپرستی آن است که شخص؛ گروه ، قبیله و یا طایفه ای که به آن تعلق دارد معیار حق و باطل قرار میدهد.و در واقع حق در تعلق خاطر طایفه می داند و باطل در تنفر و بیزاری آن خلاصه می کند در واقع فلسفه ی طایفه گرایی بر پایه ی رجحان و اصیل دانستن یک طایفه بر سایر طوایف و اقوام قرار دارد نتیجه نهایی این عقیده شکل گیری نژاد پرستی است ؛ در نژاد پرستی انسانها به دلیل پاره ای تعلقها و وابستگی ها؛ از قبیل خون، نژاد و نظیر اینها، خود را از دیگران جدا می شمارند و به قومی خاص، احساس تعلق و وابستگی می کند و توجه خود را به تأمین منافع طایفه ای و قومی، حتی اگر مستلزم زیان دیگران هم باشد، معطوف می گرداند. هیچ کس منکر میهن دوستی، و دوستی هم طایفه ، همشهری و خویشان نیست و حتی در ادیان آسمانی بویژه اسلام مذموم محسوب نمی شود، بلکه بدان هم سفارش شده است. اکثر علمای اجتماعی معتقدند که وطن دوستی غیر از وطن پرستی است. وطن پرستی یک انحراف است،زیرا به برتری نژادی و خونی و تحقیر سایر اقوام و نژادها می انجامد و این مذموم است. ولی وطن دوستی، عشق به دفاع از سرزمین و خدمت گذاری و تلاش در راه اعتلا و پیشرفت همه جانبه و زدودن چهره فقر و بیکاری در سطح جامعه و ارج نهادن به آن است . لذا در جامعه ای که حب وطن وجود نداشته باشد ، طمع تجاوز همه جانبه اجانب در بخشهای مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی را فراهم می نماید لذا باید میان حب وطن و وطن پرستی که یک انحراف است تفاوت قائل شد. تحلیل پتانسیل و انرژی جامعه (غلبه محوری ) تهلیل پتانسیل و نیروهای جامعه در مسیرهای غیر ضروری و انحرافی و صرف انرژی مردم در راه مقاصد شخصی و درگیر کردن مردم با مسائل چالش برانگیز نظیر غلبه محوری و برتری طلبی طایفه ای در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی بجای صرف انرژی مردم در خدمت گذاری و رقابت بر سر ارائه بهترین راه حلهای معضلات اجتماعی نظیر بیکاری ، فقر و توسعه اقتصادی صرفاً انرژی مردم در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و تغلب طوایف به بهای حاکم کردن فرصت طلبان سیاسی است امروزه معتقدین به طایفه مداری به عنوان یک گروه فشار و متعصب در جریان فعالیتهای سیاسی و عرصه انتخابات با تلاش در راه غلبه یک طایفه بر طوایف دیگر دارای ریشه تاریخی بلندی به قدمت شکل گیری اقوام بشری در روی این کره خاکی است این خوی غلبه گرایی در گفتار فارابی در تبیین خصایص انواع مدینه چنین بیان شده است (( مردم در مدینة تغلب در راه تحقق بخشیدن به چیرگیها و غلبت ها به یکدیگر معاونت می نمایند و این وضع هنگامی پیش می آید که همة مردم آن شیفتة غلبه بر اقوام دیگر شوند ... به هر حال هدف و شیفتگی آنان در همة انواع چیرگیها خوار کردن و مقهور کردن دیگران است )) ( 5 ) لذا بدلیل در گیر شدن در اختلافات طایفه ای مشاهده می شود که افراد متشخص و تحصیل کرده و حتی نخبگان سیاسی در افکار اصلاح طلب و یا اصول گرایند ولی در عمل طایفه طلب و پای بند به اصول طایفه ای است زیرای برای این عده رقابت در قالب طایفه گرایی از رقابت در قالب جریانهای سیاسی و حزبی مهمتر است .در اینجاست که در عرصه انتخابات مشاهده می شود افرادی اصلاح طلب هستند اما برخلاف گرایش سیاسی و حزبی خود به اصول گرایان طایفه خود رأی میدهند و یا برعکس اصولگرایان از اصلاح طلبان طایفه خود حمایت می کنند لذا آنچه برای توجیه چنین رفتارهای متناقض و متلون به نظر می رسد صرفاً طایفه مداری و منفعت طلبی شخصی چنین افرادی است که باعث نوعی ساختار شکنی جدید سیاسی و حزبی در عرصه جامعه شده است بدلیل غالب بودن رقابتهای قومی و طایفه ای به تجربه مشخص است که نقش غالب جهت دهی سیاسی به نفع یک کاندیدای خاص را نه تحصیل کرده ها و نخبگان سیاسی و یا لیدر های حزبی بر عهده دارند بلکه متنفذین طوایف و قبایل هستند که چنین نفوذ و قدرتی دارند لذا در این شرایط دیگر این فعالین سیاسی نیستند که باهم رقابت می کنند بلکه این متنفذین قبایل و طوایف اند که در مقابل هم صف آرایی می کنند و هر کدام به نفع کاندیدایی با یکدیگر مبارزه می نمایند اینجاست که پس از انتخابات دیگر مردم طوایف و بویژه جوانان برای حل مشکلات و گرفتاریهای خود و یافتن شغل نه اینکه بر اساس ضوابط به افراد ذی صلاح مراجعه می کنند بلکه به سراغ متنفذین طایفه ی خود می روند که در مبارزات طایفه ای توانسته زمینه استیلای یک کاندیدا را فراهم نماید و او را وامدار خود نموده. از این رو، افراد صاحب نفوذ یک طایفه یا خانواده گسترده نقش تعیین کننده ای همچون لابی کردن ، فراهم آوری فرصتهای شغلی، تسهیل فرایندهای اداری اخذ یک وام بانکی ، و بوی ژه صعود سلسله مراتب اداری مدیریتی کارکنان دوایر دولتی را بر عهده دارند. تبعیض در ارائه خدمات عمومی و محرومیت اغیار جامعه شناسان، مورخان و انسان شناسان معتقدند وقتی دو گروه با قومیت های متفاوت با هم در تماس قرار می گیرند و بر سر یک موضوع رقابت می کنند تبعیض نژادی با شدت و خشونت بیشتری بروز می کند. اما جوامعی که عاری از هر گونه درگیری قومی و طایفه ای هستند از پتانسیل همه ی شهروندان خود بهره برده و بسوی حذف این تعصبات گام بر می دارند. تبعیض به فعالیتی اطلاق می شود که حق اعضای یک گروه [و طایفه و قوم] را برای استفاده از فرصتهایی که در برابر دیگران گشوده است سلب می کند.( 6 ) تبعیض تهدیدی جدی برای دمکراسی بویژه نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود و در تعارض با ارزشهای بنیادی هر جامعه دمکراتیک و دینی قرار دارد، تبعیض به شیوه مستقیمی نمایانگر عدم قائل شدن ارزش برابر و یا برابری حقوقی انسانها می باشد. ممنوعیت عمومی تبعیض بعنوان یکی از ستون بنیادی حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم بند نهم به صراحت برای رسیدن به اهداف خود بر )) رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنوی)) تأکید شده است. از منظر جامعه شناختی صیانت و حمایت از اقلیتهای ملی، قومی و دینی یکی از وجوه مهم امنیت ملی و بین المللی می باشد. و هر کس با هر نامی و تحت هر عنوانی [ طایفه مداری ] آنرا خدشه دار نماید ضد امنیت ملی عمل کرده و خائن به ملت شناخته می شود. ابرام و اصرار بر قوم گرایی و طایفه مداری خواه ناخواه با تبعیض و مثله کردن عدالت در جامعه همراه است زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد ( 7 )قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود لذا همراهی اقوام و طوایف همدوش جریانهای سیاسی که خود بعد از پایان رقابتهای انتخاباتی و حاکم شدن در عرصه قدرت که به محروم کردن رقبای سیاسی خود از خردترین تا کلان ترین امتیازات و حقوق اجتماعی مبادرت می ورزند به تبعیض های قومی مشروعیت بخشیده و به آن رنگ ولعاب سیاسی می دهند . صیانت و حمایت برابر و هم ارج از همه گروهها و طوایف مختلف جامعه و همچنین تامین رابطه ای مطلوب بین اجتماعات و گروههای ملی و قومی داخل آن، و توزیع عادلانه بودجه و اعتبارات بی توجه به قوم و طایفه خاصی همواره بعنوان یکی از اهداف امنیت ملی و یکپارچگی کشور نگریسته می شوند لذا هر نوع طایفه گرایی در جذب اعتبارات و استخدام های دولتی و رفع محرومیت ها و ... گامهایی بر علیه امنیت ملی محسوب می شود تخریب وحدت و انسجام اگر چه طایفه مداری برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی بیش از آنچه برای آنها منفعت داشته باشد به زیان آنها و کل جامعه خواهد بود زیرا دامن زدن به طایفه گرایی موجب تحریک عواطف و احساسات آنها شده و هر طایفه خود را برتر از دیگر طوایف می داند لذا برتری طلبی طوایف که با تحقیر دیگر طوایف همراه است موجب جریحه دار شدن طرف مقابل شده و این امر زمینه ظهور تنشها و درگیریها را در سطح جامعه فراهم می کند و این موجب ترویج تضاد و اختلاف میان طوایف خواهد شد و وحدت و انسجام جامعه را به عنوان یک امر ضروری در شرایط کنونی خدشه دار خواهد کرد آنچه امروز در افغانستان ، عراق و سوریه شاهد آن هستیم نتیجه همین اختلافات طایفه ای است که دشمن بیگانه به آن دامن زد تا شرایط فعلی در این کشورها پدیدار شد بطوریکه جبران خسارات ناشی از این اختلافات به سادگی میسر نخواهد بود در این خصوص رهبر معظم انقلاب فرمودند : امروزه انگیزه تحریک قومیت ها جدی است. دشمن مشغول تحریکات است. دشمن را نباید دست کم گرفت. مراقب باشید. این از جمله چیزهای بسیار مهم است. احساس می شود دستهایی در جریان هستند برای اینکه زمام این کار را از دست دولت خارج کنند. ترویج بداخلاقی و پرخاشگری طایفه ای در طایفه گرایی که از مصادیق دماگوژی یا عوام فریبی است ، شخص گروه زیادی از مردم را مخاطب قرار داده، با انحراف افکار عمومی از واقعیات پیش روی جامعه نظیر مشکل مسکن ، بیکاری ، فقر ، اعتیاد با شعار طایفه گرایی هیجانات و شور طایفه ای احساسات و عواطف مردم بویژه جوانان و نوجوانان را تحریک می کند و با تکیه بر همین شور و هیجان ، آن ها را نسبت به نتیجه و مدعای خود که همان طایفه داری است متقاعد می کند در اینجاست که اخلاق محوری و منطق فکری جای خود به غریزه محوری و احساسی می دهد بطوریکه هریک مخالفین خود را با الفاظ رکیک و توهین آمیز نظیر خائن ، وطن فروش بی تعصب بی غیرت مبادرت به جریحه دار کردن رقبا شده و بدینوسیله به بد اخلاقی و پرخاشگری در عرصه اتتخابات دامن می زنند اینجاست که رقابت سیاسی به تنش و درگیری طایفه ای مبدل می شود. افراد اینگونه جوامع ، دارای آستانه ی تحمل بسیار پایین بوده و قادر به تحمل آرا و اندیشه های رقبا ندارند لذا گاهی شعارهای حقی را بیان میکنند ولی مراد باطلی از آن مستفاد می نمایند نظیر شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند . در واقع این شعار ؛ کسانی سر می دهند که از حقانیت مولای متقیان و تنهایی او در احیاء و جاری کردن ارزشهای متعالی و مترقی اسلام ناب که داشت در مدیریت جامعه به دست فراموشی سپرده می شد و داشت سنتهای قومی و طایفه ای دوران جاهلیت را بر جامعه مسلط می کردند ابراز می نمایند و لذا رهبرانی که در هر زمان و برهه ای قیام به اقامه ارزشهای با محوریت حق نمایند حامیان ایشان این شعار را برای حمایت از آنها بیان می دارند ولی طوایفی که برای اعلام پشتیبانی از کاندیدای طایفه ای شان از این شعار فحش گونه چون پتکی بر علیه رقبا خود فارغ از هر حقی و هر نوع شایستگی و لیاقتی فقط به صرف اینکه فلان کاندیدا از هم طایفه ای شان است استفاده می کنند . اینان شور طایفه گرایی چنان شعله ور می نمایند که از مصادیق فعالیت های جماعت مورد نظر لوبن در نظر می می آید. لوبن این موقعیتها را چنین تحلیل می کند ((هنگامی که مردم در جریان هیجان جمعی قرار می گیرند که توسط جماعت بوجود آمده ، موقتاً برخی قوای تعقل منطقی ای را که در زندگی عادی دارند از دست می دهند . آنها فوق العاده تلقین پذیر گردیده و به آسانی تحت تأثیر اصرار و ترغیب رهبران غوغا یا عوامفریبان قرار می گیرند . تحت تأثیر جماعت افراد دستخوش سیر قهقرایی به سوی انواع واکنش ابتدایی تر می شوند.......یعنی موجودی که بر اساس غریزه عمل می کند)) ( 8 ) منابع: 1-داود فیروحی قدرت ، دانش و مشروعیت در اسلام ص 211 2-علامه جوادی عاملی ، اخلاق کار گزاران در حکومت اسلامی ، ص 189 3- محمد رضا حکیمی ، حکومت اسلامی ( بخشی از کتاب الحیات ) ص 119 4-داریوش آشوری ، دانشنامه سیاسی ،157 5-ابونصر فارابی سیاست مدنیه ، ترجمه سید جعفر سجادی ص 180 6-آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 281 7- ساروخانی ، فرهنگ علوم اجتماعی ص 120)) 8 -آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 677 درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
برگزاری جشن میلاد امام رضا در کاظمین
دارد و زنده نگه داشتن اهداف ما به برپایی محافل و مجالس و ذکر معارف و آموزشهای دینی است مطالبی را در خصوص شخصیت والای حضرت امام رضا(علیه السلام) وکرامات آن حضرت بیان کرد. در پایان مراسم صلوات خاصه آن حضرت قرائت شد و به کسانی که نام آنها مزین به نام و القاب امام رضا علیه السلام بود و همچنین افرادی که سوره مبارکه نبأ، زیارت امین الله، و یا جامعه صغیره را حفظ نموده و در مسابقات فرهنگی پاسخ صحیحی ارائه داده بودند هدایایی اهداء گردید. برچسب ها: ...
اصولگرایان برای دیده شدن مجلس هفتم را احیا کنند
جریان تجدیدنظرطلب فراهم شد تا با عملیاتی خاص تحولات مجلس اصولگرایی نهم را زیر ذره بین خود برده و با بازی های مختلف ضمن به تخاصم کشاندن روابط اصولگراهای این قوه مجلس نهم را سرعت گیری در مسیر دولت یازدهم القا کنند. اینجاست که اهمیت عدم فشار و توجه به استقلال سیاسی و حزبی در یک مجموعه منسجم نیز اهمیتی صد چندان می یابد. انتظار یک کاسه شدن تمام راهبردها و تاکتیک ها در حوزه انتخابات کمی بیهوده و دور ...
تریبون مداحی نباید به سیاست آلوده شود
پایگاه خبری و تحلیلی جمهوریت: مجتبی توانگر، عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی به تازگی از توصیه مهم مداح معروف کشور برای وحدت اصولگرایان در انتخابات پیش رو خبر داد. وی با اشاره به گفتگویش با سعید حدادیان گفت که این مداح معروف نسبت به تحرکات اخیر اصلاح طلبان برای انتخابات هشدار داد و تاکید کرد که اگر اصولگرایان بخواهند در انتخابات آتی هچون سال 92 عمل کنند، قطعا شکست خواهند ...
هر کس از ولایت فقیه فاصله بگیرد به سرنوشت مجاهدین خلق دچار می شود
در برابر ما نشست و حدود 3 ساعت به سؤالات مختلف ما پاسخ داد؛ از همراهی با شهید رجایی در ساماندهی کمیته های انقلاب و ماجرای انفجار دفتر نخست وزیری تا حضور در دانشگاه علم و صنعت و ریاست دانشکده معماری و شهرسازی به دعوت دانشجویانی نظیر محمود احمدی نژاد و نهایتاً ماجراهایی که به دلیل نسبت خانوادگی او با یکی از سران فتنه در سال های اخیر به وجود آمده است. مهندس نقره کار به شدت از عملکرد سیاسی و ضعیف وزارت علوم در دولت یازدهم هم انتقاد کرد و روایت های نابی را از تأثیر منفی این رویکرد بر فضای علمی دانشگاه ها برای ما بازگو کرد. ...
مخالفان و موافقان شریعتی را ناشناخته نگه داشته اند
چکیده مخالفان و موافقان شریعتی را ناشناخته نگه داشته اند : پس از انتشار گزارشی از موافقان و مخالفان دکتر شریعتی با تیتر برخی از چهره های دلسوز نظام در تماس با خواستار انتشار کامل نظرات حضرت آیت الله خامنه ای درباره دکتر علی شریعتی شدند ...
مجالس انس و معرفت در کاروان های حجاج ایرانی برگزار می شود
انجام می دهند. اطهری فرد عنوان کرد: از امشب در این حلقه های قرآنی نیز حضور پیدا می کنیم تا قاریان ایرانی نیز در این حلقه ها تلاوت قرآن داشته باشند چرا که این کار نیز از نظر تبلیغی بسیار موثر خواهد بود. وی یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر فقط سه قاری هستیم و بقیه قاریان طی روزهای آینده به ما ملحق می شوند تمامی برنامه های قرآنی طی این روزها را ما سه نفر پوشش می دهیم و هر روز دو برنامه تلاوت داریم تا زمانی که قاریان دیگر نیز به جمع ما بپیوندند. ...
تقوا عامل موفقیت طلاب است/طلبه بی تقوا بازنده مسیر طلبگی است
یعنی اینکه آمدند برای امام زمان(عج) سر بدهند و عاشق طلبگی کسی است که می گوید آمده ام وظیفه ام را نسبت به دینم ادا کنم و سختی های راه را نیز به جان می خرد. نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: وقتی سال 54 وارد حوزه علمیه قم شدند به دلیل اتفاقاتی که در مدرسه فیضیه روی داده بود حوزه دچار بحران حجره و مسکن شده بود و ما حدود 60 روز بدون مسکن بودیم و آنقدر اصحاب صفه زیاد بود که مدرس ها نیز ...
جشن سالروز میلاد امام رضا (ع) در خارج از کشور برگزار شد
ولایت اشاره و در خصوص برخی از ابعاد زندگانی آن امام همام و حدیث سلسله الذهب توضیحاتی ارایه نمود. حجه الاسلام و المسلمین اردبیلی معاون نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با نقل برخی از روایات و حکایات معتبر از امام رضا(ع) به ابعاد مختلف اخلاقی، سیاسی و فرهنگی امام هشتم (ع) پرداخت که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت. در ادامه جشنواره کلیپی خاطره انگیز از مراسم زیر سایه خورشید ...
زیربنای تلاوت اصیل؛ تجوید، فصاحت، وقف و ابتدا + فیلم
و مبلغ را از قبل طی کند. در حال حاضر در برخی از محافل دیده می شود که به دلیل فراهم نشدن مبلغ مورد نظر قاری، قاری برای حضور در محفل قرآنی صرف نظر می کند؛ در حالی که ما پیشنهاد می کنیم قاریانی باشند که قرائت مفهومی اجرا کنند و آن چه مقدر است همان را قبول داشته باشند. دریافت وی در ادامه افزود: در شرح حال پدر استاد منشاوی، صدیق سید طاهر منشاوی آمده است که در یک جلسه ای قرآن تلاوت ...
دکتر صادق زاده فتنه 88 را محکوم کرد/شاید به قانون زدایی نیاز داشته باشیم/مواضع سیاسی من به دیدگاههای ...
من فکر می کنم که در حوزه ی قانون گذاری همه ی مجالس در بعد از انقلاب تا مجلس نهم که امروز وجود دارد ، کم و بیش موفق بودند . انتقادی که در مقاطع مختلف به دوره های مجلس به وِیژه مجلس نهم وارد است ، بحث مربوط به نظارت می باشد . نه اینکه نظارت نیست بلکه با اعمال گرایش های سیاسی و عمل نکردن به وظیفه ی نظارتی از بعد کارشناسی در مقایسه با دوره ی هفتم که بنده خودم نماینده ی آن بودم ، مجلس نهم ضعیف تر عمل کرده است . بعضا در برخی از زمینه ها به دلیل حجم قانو ...
مهم ترین اخبار حج وزیارت در هفته ای که گذشت
ستاد اربعین حسینی در نجف برگزار شد نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی سال جاری، عصر روز گذشته در محل سرکنسولگری جمهوری ایران در نجف برگزار شد. از سوی بعثه مقام معظم رهبری؛ گردهمایی آداب و اخلاق رضوی در حرم حسینی برگزار شد به مناسبت دهه کرامت، گردهمایی آداب و اخلاق رضوی با حضور دانشگاهیان، روحانیون، مداحان، زوجهای جوان، تعدادی از مسؤولین ...
برگزاری انتخابات الکترونیک/افتتاح مرکز ملی مدیریت رخدادها و بحران کشور
حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز سه شنبه در بدو ورود به استان همدان در جمع خبرنگاران، همدان را دیار قهرمانان و دلاوران توصیف کرد و گفت: در این سفر مطالبات و نیازمندی هایی که مورد توجه مردم استان است، توسط هیأت دولت مورد بررسی و توجه قرار خواهد گرفت و برنامه هایی که در تهران و طی جلسات مختلف برای توسعه استان در نظر گرفته شده به اطلاع مردم خواهد رسید. رییس جمهوری سفر کاروان ...
خاطرات شاکری از دبیر جبرش؛ شهید رجایی/ ماجرای شکل گیری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مخالفت عده ای با ...
فعالیت داشتند. شهید مطهری که در سال 58 به دست گروهک فرقان به شهادت رسید توسط نیروی اطلاعات سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی شناسایی و دستگیر شدند و همین بچه های سازمان توانستند به گروهک فرقان ضربه بزنند. به طور مثال در صحنه ای که به درکه رفته بودیم توانستیم یک تیم 20 نفره ای را در آنجا یکجا دستگیر کنیم. بیشتر اعضای گروهک نفاق را چون هم دانشگاهی یا محله ای بودیم، می شناختیم لذا در ...
فرمانداری ویژه ورامین ابلاغ رسمی شود
شهرستان های استان تهران در سایه پایتخت مورد توجه جدی قرار ندارند. وی با انتقاد از عدم ابلاغ فرمانداری ویژه ورامین با وجود داشتن مصوبه دولت اظهار داشت: باید این سوال را پرسید که چرا فرمانداری ویژه ورامین ابلاغ نمی شود و چرا استدلال های منطقی پیرامون ارتقای ساختار اجرایی جنوب شرق استان تهران مورد توجه قرار نمی گیرد. دولت با دست پر به جنوب شرق استان تهران سفر کند امام جمعه ...
مراقب نفوذ از طریق سفارت دولت خبیث انگلیس باشیم
بدبینی ها به یک کشور غیرقابل اعتماد را نادیده بگیرند که گذشته استعماری و رفتار و کردار آن در تاریخ روابط بین دو کشور، کاملا مشهود است؟کیست که نقش ویژه سفارت انگلستان در فتنه براندازانه 88 و فتنه انگیزی های بیگانگان را به فراموشی سپرده باشد؟ آیا حتی اگر خباثتهای متعدد تاریخی سفارت انگلستان در دخالت در موضوعات داخلی ایران اسلامی مورد فراموشی قرار گیرد ورود در آستانه انتخابات مجلس ...
خیز مداحان حامی احمدی نژاد برای انتخابات
به دنبال عقلانیت و آینده نگری هستند، به نظر من مداحانی که صرفا با احساسات دینی مردم سر و کار دارند خیلی نمی توانند از نظر سیاسی تاثیرگذاری گسترده ای در جامعه داشته باشند. این نخستین بار نیست که مداحان وارد فعالیت های سیاسی و حمایت از نامزدهای انتخاباتی می شوند. چه آنکه جهت گیری های سیاسی آن ها در سال های گذشته و حمایت شان از احمدی نژاد و جبهه پایداری نیز انتقادهای بسیاری را در پی داشته است. سعید حدادیان، حسین سازور، محمود کریمی، محمدرضا طاهری از جمله مداحانی بودند که در ایام انتخابات گذشته ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی از نامزدهای اصولگرا حمایت کرده بودند. ...