سایر منابع:
سایر خبرها
از شفای عالم سنی و کودک نابینا تا برآوردن حوائج هندوی غیر مسلمان
کودکی ناتوان شفایافته و آن بیمار لاعلاج بهبود یافته از برکات تو نمی داند و این شفایافتگان آنانند که گفته اند لایق وصل تو که من نیستم، اذن به یک لحظه نگاهم بده . همزمان با شهادت امام رضا(ع) پایگاه خبری عصر هامون فراخوانی با عنوان ”ماجرای من و امام رضا علیه السلام” منتشر کرد تا آن هایی که در صحن حرم قدم گذاشتند و با دل های پر از نیاز و حاجت به درگاه دوست رفته اند، از عنایات، کرامات و الطاف ...
شرح مختصری از زندگی امام رضا (ع) / از ولادت تا شهادت
بسیار سروده اند و نوشته اند و هریک به گونه ای آن امام را به نیکی وصف کرده اند. شنیدنی است که شاعری بود به نام (ابونواس) که در سرودن بسیار توانایی داشت. به او گفتند: تو درباره همه چیز شعر گفته ای ، کوه و دشت و شراب و موسیقی را در اشعار خود ستوده ای ، اما شگفتا که در باره موضوع مهمی مانند شخصیت والای امام رضا سکوت کرده ای ! در حالی که تو ایشان را خوب می شناسی و با اخلاق و رفتار و بزرگواری حضرت آشنایی ...
رحیم پور ازغدی: هیاتها باید مراقب شبهات و آفتها باشند
ذلیلانه از قیام امام حسین(ع) نمی توان هیاتی در طراز انقلاب و ولایت داشت. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اشک بر امام حسین(ع) تنها یک وسیله است که می تواند ما را به پیروی از رفتار حسینی در زندگی فردی و اجتماعی نزدیک کند. وی افزود: مرثیه های محتشم نیز در طراز مکتب انقلاب نیست و بلکه اشعار شاعرانی که در زمان خود اهل بیت(ع) سروده شده مورد تایید است. رحیم پور ازغدی گفت: هرچند این شعر نیز برای حب اهل بیت(ع) می باشد اما یک بعدی است زیرا باید مظلومیت در کنار حماسه دیده شود. 7498/ ...
آیت الله صافی گلپایگانی: چرا امام رضا(ع) را عالم آل محمد(ص) لقب داده اند
سران ادیان و مذاهب دیگر ملاحظه کنید. مطالب و علومی که از ایشان صادر شده است همه برای احیاء امر دین فوق العاده مؤثر واقع شده است. آن حضرت از مدینه تا مرو هم که تشریف می آوردند، با حضور و وجود مبارکشان همه جا موج ولایت اهل بیت علیهم السلام ظهور پیدا می کرد، مردم متوجه به اهل بیت علیهم السلام می شدند و حقّانیت آن حضرات بر همه نمایان می گشت. در همین مسافرت امام رضا علیه السّلام ...
فرزند گریه/ سرگذشت سراسر غمبار امام زین العابدین (قسمت سوم)
روی پسر عمش افکند و گفت: آری، به خداوند سوگند، چیزی را بر زبان جاری ساختم، که در شما وجود نداشت و خود سزاوار آن سخنان بودم. سجاد که بر رویش بوسه می زد، گفت: می دانم، نیازمندی، تو را بدین سوی کشاند. آنگاه کیسه ای را که در آن هزار دینار وجود داشت، خارج ساخت و به دست او داد. هنگامی که به مسجد، باز می گشتیم، شنیدم که می فرمود: هیچ فرو خوردنی را دوست داشتنی تر از ...
هر که مرا در طوس زیارت کند هم درجه من در بهشت است!
کند . چون اشعار دعبل به اتمام رسید حضرت رضا (ع) فرمود : من هم دو بیت شعر می گویم، آنها را در آخر اشعارت بنویس . دعبل گفت: فدایت شوم! شعر شما را در آغاز اشعارم می نویسم تا بدان تبرک جسته باشم نه در آخر . امام رضا (ع) فرمود: به این ترتیبی که نام قبرها را بردی جای این شعر در آخر است. آنگاه این شعر را فرمود : وَ قَبر بِطوس یا لَها من مُصیبَة الحت عَلی الاحشاء بِالزفرات ...
شعر نبوی و رضوی افتخار شاعران پارسی گو
شعر نبوی و رضوی را افتخار شاعران پارسی گو دانست و اظهار کرد: درباره سیمای نورانی پیامبر (ص) و امام رضا (ع) در ادبیات فارسی و پیشینه شعر نبوی و رضوی باید بگویم از زمان شکل گیری ادبیات فارسی همه شاعران مسلمان در اشعار دیوان خودشان شعری را به پیامبر اکرم (ص) و علی بن موسی الرضا (ع) مزین و شعری را به این بزرگواران تقدیم کرده اند. او در ادامه بیان کرد: اشعار فردوسی، سنایی، عطار، حافظ ...
اتوپیای داستان من جهان زائران رضوی است/ فرهیختگی ازیادرفته مشهد
گوید ، ولادت ، پاریس پاریس ، وصل هزار مجنون و بار باران . همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) در گفتگو با تشکری درباره بخشی از ظواهر و گوشه و کنارهای فعالیت ادبی وی به گفتگو نشستیم. وی با وجود بیماری که این روزها با آن دست و پنجه نرم می کند پذیرای پرسش های ما شد. * به طور طبیعی هر نویسنده ای برای نوشتن ماده های خامی را نیاز دارد که جغرافیای زیستی او بهترین و شاید نخستین آن باشد ...
سروده شاعر اهل سنت در رثای حضرت ثامن الحجج(ع)
به گزارش دولت بهار به نقل از تسنیم، در تاریخ ادبیات فارسی نام بسیاری از شاعران و سخنوارن در زمره مداحان اهل بیت(ع) یاد می شود که بر مذهب تسنن هستند، اما دل در گرو عشق و ارادت خاندان نبی مکرم اسلام(ص) دارند؛ از سنایی غزنوی که نخستین شاعری است که زبان به مدح حضرت رضا(ع) گشود تا ابیات مولوی درباره امام حسین(ع) که بعد از گذشت قرن ها همچنان بر سر زبان هاست: کجایید ای شهیدان خدایی/ بلاجویان دشت کربلایی ...
سیمای امام رضا(ع) در شعر معاصر
توس مرا کاش زآغاز نمی آمدم از توس به ری که به انجام نبود این همه افسوس مرا من که دست پدر خویش نمی بوسیدم مشهد توس فرا خواند به پابوس مرا قیصر امین پور در شعر زیر عظمت و بزرگی امام رضا (ع) را به نظم درآورده است: چشمه های خروشان تورا می شناسند موج های پریشان تورا می شناسند پرسش تشنگی را تو آبی، جوابی ریگ های بیابان تو را می شناسند نام تو رخصت رویش است و طراوت زین ...
امروز دل همه عشاق رضا آباد است
راه بازگشت هر کس پرسشی می کرد و من بی آنکه پاسخ قانع کننده ای برای شان داشته باشم، به لحظاتی می اندیشیدم که از همه جا بریده و خود را به شاه خراسان سپرده بودم. چند ماه گذشت و من به حاجت خود رسیدم. امروز وقتی صدای نقاره غروب های صحن اش قدم هایم را میخکوب می کند، فریاد رضارضا را در متن موسیقی محزون می شنوم و بغض شکسته ام را تقدیم دیدارش می کنم. امروز این حقیقت برای من مثل روز روشن است که ...
مثنوی سوگ خورشید
به گزارش سرویس تاریخ و حماسه عصر امروز شاعر ارزشمند و ارزشی کشورمان آقای منصور نظری به مناسبت شهادت جانگداز امام رئوف، ثامن الحجج، امام رضا علیه السلام، مثنوی سوگ خورشید را سروده و ضمن تقدیم به جوان ترین شهید مدافع حرم ،شهید سید مصطفی موسوی آن را برای عصر امروز ارسال نموده که از نظر شما می گذرد. نوحۀ نوح آید از، ارض و سماء، گوش را – دوشِ مَلَک می کشد، عرشِ سیه پوش را شعله بیفکنده ...
ماجرای برآورده شدن حاجت یک عالم اهل سنت با توسل به امام رضا(ع)
عقیق : مشهدی ها حتما در حرم امام رضا ع با اهل سنت ترکمن مواجه شده اند. محبت اهل بیت ع و خاصه امام رضا ع در میان اهل سنت ترکمن، شهره است. محبت و ارادت آنان به ثامن الحجج دست کمی از شیعیان ندارد و زیارت ایشان از برنامه های ثابت زندگی این مردمان خونگرم استان گلستان است. و البته کرمِ امام رئوف نیز آنان را دست خالی برنمی گرداند، همانطور که یک روحانی سنّی ماجرای شفای چشم بیمارش توسط حضرت رضا ع را در ...
اس ام اس شهادت امام رضا(ع)
در برزخ و در حشر نباشی تو هراسان بگشای به درگاه رضا دست گدایی بنشین به در خانه ی سلطان خراسان شهادت آقا امام رضا (علیه السلام) تسلیت ***** هر که روی معرفت زیارت رضا کند ز نعمت زیارتش زیارت خدا کند ببین مقام زائرش که از طواف قبر ثواب صد هزار حج خدا به اوعطاکند شهادت امام رضا (ع) تسلیت باد ...
بهنام صفوی: ماجرای به کما رفتن شایعه ای بیش نبود
داشت به موفقیت رسیدند. شاید برخی مخاطبان که بهنام صفوی را با آن حال و هوای قبلی پذیرفته بودند انتظار خواندن این خط ملودی ها را از من نداشتند و جا خوردند. در مقابل مخاطبان جدیدی هم جذب کردم که شاید تا پیش از آن با آثار من ارتباط برقرار نکرده بودند. * تو در این آلبوم برای اولین بار از یک ترانه سرا (محمد کاظمی) استفاده کردی، البته یک قطعه را هم مریم اسدی سروده بود. چه شد که این تصمیم را گرفتی و ...
واعظ و اهل منبر باید مخلص و صادق باشد (1نظر)
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد مسلمانان اعم از شیعه و سنی، آزادگان جهان، بسیاری از پیروان دیگر مذاهب و ادیان و کسانی که در کشورهای مختلف دنیا با زندگانی امام حسین(ع) آشنایی داشته باشند در ماه های محرم و صفر خود را عزادار سرور و سالار شهیدان می دانند و در عزایش اشک می ریزند. در طول جنگ، همه ابعاد کربلا با هم گره خورده بود. مداحانی که رزمنده بودند، هم حماسه می آفریدند و هم اشک می ریختند. نام شان و عکس شان نیز مطرح نبود. اما امروز کافی است که سری به برخی مجالس بزنید، نام برخی مداحان اطوار آنان، نوع موسیقی ای که انتخاب می کنند، جعلیاتی که تحت عنوان وقایع کربلا مطرح کرده و به خورد مردم می دهند، همه، نشان می دهد که هدف، مسابقه در گرفتن اشک است... - گاهی اشک می ریزیم که بیعت کرده باشیم و گاهی اشک می ریزیم که اعتراض خود را نشان دهیم. همه این عزاداری ها برای امام حسین(ع)، بدان خاطر است که می خواهیم با او بیعت کنیم. در محرّم، در هر خانه ای که شما پرچم سیاه می زنید و هرگاه پیراهن سیاه می پوشید یعنی: ای حسین بن علی(ع)! من هم در حزب شما هستم. می خواهم حسینی باشم. این رنگ سیاه پرچم و یا رنگ سرخ خون دلم، همه بهانه آن است که به رنگ شما درآیم، به رنگ خدا درآیم. رنگ خدا چیست؟ بی رنگی. من می خواهم صفات شما را پیدا نمایم و از همه رنگ ها و نیرنگ ها رهایی پیدا کنم... - اگر می خواهیم از مصیبت بگوییم، باید حقایق کربلا را بیان کنیم. به جای آنکه اهل بیت را کوچک نماییم، از خباثت یزید، شمر، عمرسعد و ابن زیاد سخن بگوییم. جنایت درباره هر کسی از ابنای بشر انجام شود، رقت انگیز است اما درباره کسانی که عزتی داشته اند، رقت انگیزتر است. پیامبر(ص) فرمودند: اکرام کنید عزیز قومی را که ذلیل شده است .1 در تاریخ 22/8/94 مقاله ای تحت عنوان تحریفات عاشورا و ستمگرانی که بانی عزاداری بودند در این ستون درج گردید. پنجشنبه و جمعه شب هفته گذشته در دو جلسه روضه خوانی و در دو محل جداگانه با فاصله چهار،پنج کیلومتر برای شرکت در مراسم سالگردی بر حسب اتفاق راقم این سطور را پای منبر گوینده ای نشاند که حدود نود درصد مضامین و مطالب ارائه شده توسط وی در هر دو شب یکسان بود اما آنچه بیشتر باعث شگفتی می شد اهانت هایی بود که آن شخص در لابلای گفتارش نثار عده ای از فعالان سیاسی و بعضی از طرفداران و بزرگان فرقه های اسلامی در صدر اسلام می کرد که جز ایجاد شکاف و دو دستگی و حربه به دست مخالفان و معاندان و دشمنان کشور و اسلام دادن نتیجه ای در بر ندارد. به بزرگان حوزه های علمیه و علمای دارالعباده در کمال ادب پیشنهادی مطرح می گردد تا در صورت صلاحدید هر سال قبل از فرا رسیدن ماه های عزاداری سرور و سالار شهیدان طی جلساتی تذکرات لازم به بعضی از گویندگان و منبری ها و طلاب بدهند باشد تا از تکرار این گونه مطالب خودداری گردد یا اگر بعضی از آن منبری ها توانایی حفظ و صحیح خواندن آیات و احادیث را ندارند از روی نوشته و یادداشت جملات را بازگو کنند و از تحقیر و توهین و بیان اظهارات خلاف واقع در مورد هر انسان مسلمانی به جد خودداری نمایند. منبر جایگاه با عظمتی است که به سادگی نباید نوشته های روزنامه ای و سایت هایی را که بدون مدرک و دلیل به افرادی تهمت و افترا وارد می کنند نقل نمود یا منبر را نباید جولانگاه حمله به کسانی قرارداد که نماد و شخصیت مورد احترام اقوام و مذاهب اسلامی هستند. گرچه مردم هر شهر و دیار، بسیاری از وعاظ و طلاب را می شناسند که بعد از تحقیق و بررسی و مطالعه منبر می روند و خوشبختانه توانسته اند طرفداران زیادی را به خود جذب نمایند. مردم هر کوی و برزن هم از علم و موعظه و نصیحت آنان بهره می برند. چون به فرموده عالم جلیل القدر محدث نوری واعظان باید راستگو باشند و از دروغگویی پرهیز کنند و با اخلاص و صداقت جامعه را هدایت و راهنمایی نمایند. در این ستون بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در سال های 87 و 88 در دیدارهای متعدد با مردم نقل می گردد: خط قرمز از نظر نظام اسلامی و از نظر ما، عبارت است از اهانت به مقدسات یکدیگر. آن کسانی که نادانسته، از روی غفلت، گاهی از روی تعصبهای کور و بیجا، چه سنی و چه شیعه، به مقدسات یکدیگر توهین میکنند، نمیفهمند چه می کنند. بهترین وسیله برای دشمن همین ها هستند؛ بهترین ابزار در دست دشمن همین ها هستند؛ این خط قرمز است. 2 هم عالم شیعه، هم عالم سنی، باید این را بفهمند؛ این را درک کنند. بدیهی است دو تا مذهب در برخی از اصول، در برخی از فروع با هم اختلاف دارند؛ البته در بسیاری هم با هم اتحاد دارند. اما اختلاف به معنای دشمنی نیست. 3 خیلی از این مردم بیچاره ی بی خبرِ سلفی و وهّابی که بوسیله ی دلارهای نفتی تغذیه می شوند تا بروند در اینجا و آنجا عمل های تروریستی انجام بدهند - در عراق یکجور، در افغانستان یکجور، در پاکستان یکجور، در نقاط دیگر یکجور – نمی دانند که مزدور دشمنند. آن مرد شیعی هم که می رود به مقدسات اهل سنت اهانت میکند و دشنام می دهد، او هم مزدور دشمن است، ولو نداند که چه می کند. 4 باید برویم به سمت وحدت. امروز دنیای اسلام محتاج وحدت است. عوامل تفرقه هم وجود دارد؛ باید بر آن عوامل فائق آمد؛ باید بر آن عوامل پیروز شد. 5 اینکه در دنیای تشیع علیه برادران اهل سنت، در دنیای تسنن علیه برادران شیعه کتاب بنویسند، تهمت بزنند، بدگویی کنند، این نه هیچ شیعه ای را سنی خواهد کرد، نه هیچ سنی ای را شیعه خواهد کرد. آن کسانی که مایلند همه ی مردم دنیای اسلام به محبت اهل بیت و ولایت اهل بیت بگروند، بدانند با دعوا راه انداختن و با اهانت کردن و با دشمنی کردن هیچ کس را نمی توان شیعه کرد و به ولایت اهل بیت متوجه کرد. دعوا ایجاد کردن جز بَغضاء و جدائی و دشمنی هیچ اثر دیگری ندارد و این بغضاء و دشمنی و جدایی همان چیزی است که امروز آمریکا می خواهد، صهیونیست ها می خواهند و دارند برای آن تلاش می کنند. 6 نظر خوانندگان آیینه را به گفتار یکی از مراجع تقلیدجلب می نماید: مبلغان در منابر خود به قرآن و حدیث تکیه بیشتری کنند و شایسته نیست که مبلغان فقط به مسائل سیاسی بپردازند. این مرجع تقلید در همایش مبلغان اعزامی در ایام محرم 1437 که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، افزود: مبلغان در منابر خود به قرآن و حدیث تکیه بیشتری کنند و بدانند که اگر فقط به مسائل سیاسی بپردازند شایسته منبر نیست و اگرچه اثری فوری داشته باشد اما اثر دائمی ندارد در حالی که باید استخوان بندی منبرشان قرآن و حدیث باشد. بعد به عنوان ضرورت، مسئله سیاسی را مطرح کنند. 7 یکی از فعالان سیاسی درباره بعضی از مداحان اینگونه اظهار نظر می کند بیاییم زمان حالا را با زمان امام(ره) مقایسه کنیم. در زمان ایشان مداحان وجود داشتند، ولی کشور ما کشور مداحی نبود. کشور عقل و منطق بود. اگر بنا بود مراسمی باشد باید دانشمندان و اندیشمندان سخن می گفتند و با مردم حرف می زدند. اگر کسی چاپلوسی و تملق می کرد، امام(ره) با او برخورد می کرد و اجازه نمی داد چاپلوسان و متملقان به مداحی بپردازند. الان می بینیم بخش زیادی از رسانه ملی در اختیار برخی از مداحان است. بخشی زیادی از مجالس ما در اختیار برخی از مداحان است. حتی مدتی کار به جایی رسیده بود که اصلا در مراسم فاتحه و بعد از آن اصلا سخنران را دعوت نکنند و خود مداح از اول تا آخر برنامه را اجرا کند؛ یعنی ما این وضعیت را پرورش دادیم و این اراده ای پشت قضیه بود تا مداحان جایگزین دانشمندان شوند، مداحان جایگزین نخبگان شوند. کلاس های مداحی تشکیل شد. بسیاری از بچه هایی که چهار روز در یک نهادی رفتند، دوره مداحی می بینند و تلاش می کنند این مداحی را به عنوان شغل انتخاب کنند. اصلا مداحی تخصص و شغل شده است. آن وقت مداحان با هم مسابقه می گذارند. مداح که فضیلتی ندارد، علمی هم برای ارائه که ندارد. فقط صدایی دارد و چهار بیت شعر می تواند بخواند. بالاخره باید به کسی بپرد، از کسی تعریف کند، به کسی توهین کند تا کارش رواج پیدا کند. کسی هم که صدای بلندتری داشته باشد و روی بیشتر و بتواند جسورانه به شخصیت ها حمله کند، در میان قشری از جامعه و نه افکار عمومی میداندار می شود. حالا یک روز این فرد هست و روز دیگر فرد دیگری جایگزین او می شود. ما باید با این فرهنگ مقابله کنیم. 8 متاسفانه امروز در جامعه شیعه، عده ای مرد و زن و جوان و پیر ما گرفتار چنین رفتارهای ناپسندی شده اند که بجای آگاهی بخشی و اعتراض و فریاد علیه ستمگران و متجاوزان به حقوق انسان ها و اندیشیدن و تفکر درباره حرکت و قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و الگو گرفتن از مکتب حیات بخش فرزند رسول خدا که افتخار تاریخ بشریت و همه آزادگان جهان است مجالس عزاداری آن بزرگوار در مواقعی شده است وسیله تحقیر و توهین به مخالفین حزب سیاسی و نوحه خوانی هایی با آهنگ های مبتذل خوانندگان روزگار پهلوی و اشعار سخیف و بی مغز که نه تنها دل ها را جلا نمی دهد و بیدار نمی کند که می میراند و اندیشه ها را سست و اعتقادات نسل جوان را پوک و پوچ و بی محتوا می کند. و سخن پایانی، نقل گفتاری از یک نویسنده در هفتصد سال پیش که می گوید: سخنان قصه گویان و نیز واعظانی که در گفتار خود بدعت ها می آمیزند نارواست. قصه گو اگر اخبار دروغ بگوید فاسق است و بازداشتن او واجب، همچنین است واعظ بدعت گذار که حضور در مجلس او جز به قصد رد گفتارش نارواست. واعظی که جوان باشد و خود را برای زنان بیاراید و در جامه و وضع ظاهری از قبیل داشتن موهای دراز و نیز در حرکات و رفتار خود را مقبول زنان بنماید باید از وعظ ممنوع گردد زیرا فساد آن بیشتر از صلاح است. 9 مدیر مسئول پی نوشت ها : 1- روزنامه ایران، 27/7/94 2- دیدار مردم سقز، 29 اردیبهشت 88 3- دیدار روحانیون و طلاب تشیع و تسنن کردستان، 23/2/88 4- در جمع مردم استان کردستان در میدان آزادی سنندج، 22/2/88 5- در سالروز ولادت حضرت پیامبر اعظم (ص)، 25 اس-فند 87، خبر آنلاین 6- دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم به مناسبت عید سعید غدیر خم، 27 آذر 87 7- سایت جماران، آیت الله العظمی سبحانی8- رسول منتجب نیا، روزنامه شرق، 18/7/94 9- آیین شهرداری ، محمد احمد قرشی، 648-729 ه. ق، صفحه 183 ...
غزلی مخصوص امام علی بن موسی الرضا-علیه السلام-
این غزل را جناب حافظ مخصوص آقا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) سروده . آقای مجتهدی می فرمودند: جناب حافظ برای همه حضرات معصومین (علیهم السلام) شعر گفته است و از جمله این غزل را مخصوص حضرت رضا (علیه السلام) سروده است که در آن بیتی وجود دارد که شاه بیت غزل و از تمام ابیات آن پررنگ تر می باشد، اما بیت مورد نظر این است : این نقطه سیاه که آمد مدار نور عکسی است در حدیقه ...
دوستی اهل بیت(ع) محور وحدت جهان اسلام، هدف توطئه های دشمن
ائمّه چهارگانه اهل سنّت است، در اشعار معروف خود می گوید: ای سواره! در سرزمین پرسنگریزه منی بایست و سحرگاه فریاد کن به آن که در خیف ساکن است و به آن که حرکت کرده است آن گاه که حجّاج از مشعر به منی حرکت می کنند و کثرت جمعیّت مانند رود فرات موج می زند که اگر محبّت آل محمّد رفض شمرده می شود، پس جنّ و انس گواهی دهند که من رافضی می باشم. و هم او می گوید: یا آل بیت رسول ...
اشعار آئینی شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) منتشر شد
باشم بهتر است زاده ی هر جای این دنیا که باشم خوب نیست از اهالیِ رضا آباد باشم بهتر است هرکه کنج دنج خود را در حرم دارد ولی من اگر در صحن گوهرشاد باشم بهتر است راستی با خود مریضی لاعلاج آورده ام پس کنار پنجره فولاد باشم بهتر است عقده ی کورم به لبخند ملیحت باز شد دست های بسته ام پای ضریحت باز شد عاقبت ...
پیامک ویژه شهادت امام رضا (ع)
با نام رضا به سینه ها گل بزنید با اشک به بارگاه او پل بزنید فرمود که هر زمان گرفتار شدید بر دامن ما دست توسل بزنید ******* من کیستم گدای تو یا ثامن الحجج شرمنده عطای تو یا ثامن الحجج بالله نمی روم بر بیگانگان به عجز تا هستم آشنای تو یا ثامن الحجج ******* بر در دوست به امید پناه آمده ایم همره خیل غم و حسرت و آه آمده ایم چون ...
آیین تجلیل از سیدحمیدرضا برقعی در قم برگزار می شود
. کتاب رقعه پس از طوفان واژه ها و قبله مایل به تو سومین مجموعه شعری است که از حمیدرضا برقعی منتشر شده است. بیشتر شعرهای کتاب، موضوع آیینی و مذهبی دارند، هرچند شعرهای آزاد هم در این مجموعه آمده است. اشعار کتاب نیز در قالب های متفاوت مثل غزل و چهارپاره و قصیده و در وزن های متفاوت سروده شده اند و زمان سرودن این اشعار نیز به سال های 90 تا 92 مربوط می شود که در 64 صفحه منتشر شده است. ...
سری جدید اس ام اس تسلیت شهادت امام رضا (ع)
باد اس ام اس تسلیت شهادت امام رضا (ع) کسی قدم به حرم بی مدد نخواهد زد دم از صفات رضا بی احد نخواهد زد گدای کوی رضا شو که این امام رئوف به سینه احدی دست رد نخواهد زد شهادت امام رضا (ع) تسلیت باد پیامک شهادت امام رضا (ع) من دست خالی آمدم ، دست من و دامان تو سرتا به پا درد و غمم، درد من و درمان تو تو هر چه خوبی من بدم ...
زبان هنر، غربت و مظلومیت امام حسن (ع) را ترسیم کند
که من هیچ گاه فکر نمی کردم روزی در آن محفل شرکت کنم چه برسد به اینکه شعرخوانی هم داشته باشم. زیرا بسیار شاعران با سابقه تر از من هستند که هنوز توفیق حضور در آن مجلس را پیدا نکردند. آرزوی قلبی من هم مثل دیگران حضور در این جلسه بود و توفیق شعرخوانی را لطف آشکار کریم اهل بیت (ع) نسبت به خود می دانم. در ادامه به خوانش چند شعر از حسین عباسپور در مدح امام حسن(ع) می پردازیم: ...
متن اشعار خوانده شده در اختتامیه یازدهمین کنگره دانش آموزی شعر عاشورایی + گزارش تصویری
...> سروده هر که از این ماجرا خبر دارم که تا مسیر نگاه تو را بلد نشده محال بوده بفهمد چها گذشته به او که بی رضای خدا روضه ای سند نشده رضا دهید اگر راضی ام به کم مولا برای من کمتان هیچ وقت بد نشده مدد بگیرم و یا هو به شعر قد بدهد که هیچ کار به جز یارضا مدد نشده خبر اگر چه همان شد که راویان گفتند بدون شرح شما ...