حس و حال خوب با ریتم کند و لوکیشن های خاص
سایر منابع:
سایر خبرها
ادای دین بدون قرار قبلی به موسیقی
شده است. مسعود سخاوت دوست آهنگساز این فیلم نیز بیان کرد: در جهانی که شتاب زدگی و بی قراری خیلی برجسته است بهروز شعیبی از من می خواست نوعی درون گرایی و مدیتیشن در موسیقی داشته باشم. پایه کار موسیقی فیلم بدون قرار قبلی موسیقی خراسانی بود و سازهای دیگری همچون کرنا آن را همراهی کردند. او بیان کرد: کرنا یکی از سازهای مخصوص حرم امام رضا (ع) است البته اکثر ما فقط نقاره را ساز مخصوص ...
در سلام تهران مطرح شد؛ مهندسی آرای مردمی، نگرانی هرساله اهالی سینما
تکنیک عبور کند و یک فیلم سالم و جذاب که مخاطب را در مرکز ماجرا قرار می دهد، بسازد؛ تمام داستان را با کاراکتر اصلی حس می کنیم. دسته دختران واقعاً جلوه های ویژه و صحنه های جنگی قابل توجهی دارد، البته به لحاظ فیلم نامه دارای مقداری نقص است. بدون قرار قبلی مثل باقی فیلم های بهروز شعیبی قابل توجه و خوب است؛ ریتم خوب و صحنه های چشم نواز ایران زیبا را معرفی می کند. فیلم شادروان بیشتر فیلم مخاطب است؛ ابتدا ...
فیلم موقعیت مهدی، رونمایی از بخش گمشده دفاع مقدس
تصمیم بگیرند. فیلم های حاضر در جشنواره سال جاری مسیر خود را طی کردند و به نظر می رسد قابلیت اکران عمومی داشته باشند . وی با نام بردن بهترین فیلم ها در جشنواره، بیان داشت: فیلم موقعیت مهدی حس خیلی متفاوتی داده است و همین طیفی که برای حمایت از موقعیت مهدی شکل گرفت عجیب بود. میتوان گفت بودن همه با فیلم رابطه خوبی برقرار کردند از طرف دیگر فیلم دسته دختران از لحاظ شرایط فیزیکی شرایط خاص و ...
بدون قرار قبلی سخت ترین و ایرانی ترین اثری بود که ساختم + فیلم
باشگاه خبرنگاران جوان - بهروز شعیبی کارگردان این فیلم گفت: فیلم بدون قرار قبلی سخت ترین و ایرانی ترین فیلمی بود که ساختم. من از چیز هایی در این فیلم حرف زدم که به نظرم برای همه انسان های روی زمین مشترک است. بدون قرار قبلی اثری از بهروز شعیبی است که فیلمنامه آن با نگاهی به یکی از داستان های مصطفی مستور نوشته شده است. فیلمی که پس از نمایش در خانه جشنواره (برج میلاد) توانست نظر اهالی ...
بدون قرار قبلی در رتبه 8 آرای مردمی/ 3 فیلم اولی در صدر بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
بهترین فیلم برگزیده این جشنواره را به خود اختصاص داده اند. فیلم بدون قرار قبلی پنجمین فیلم بلند بهروز شعیبی به تهیه کنندگی محمود بابایی و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری و بنیاد سینمایی فارابی است . این فیلم دارای مضمونی اجتماعی بوده و با نگاهی به رمانی از مصطفی مستور نوشته شده است. شعیبی در این فیلم نیز مانند ساخته های قبلی خود به سراغ مسائل روز جامعه رفته است . ...
نگاهی به فیلم سینمایی بدون قرار قبلی ؛ سفری از آفاق به انفس
خلاصه داستان این فیلم آمده است: دکتر یاسمین لطفی که ساکن برلین است، پس از 30 سال بی خبری طبق وصیت عجیب پدرش به ایران بر می گردد و ماجرا هایی در این سفر برای او اتفاق می افتد که مسیر زندگی اش را تغییر می دهد... بهروز شعیبی در نشست خبری پس از اکران فیلم درباره خانواده ای که در بدون قرار قبلی به تصویر کشیده است، به خبرنگاران گفت: اگر ما از سیل مشغله های خود رها شویم ...
ضد ؛ روایت تکان دهنده اما عجولانه از جنایات منافقین/ درخشش نادر سلیمانی در یک نقش متفاوت
افتد بی مادر یا بی منطق، مسئله این است! شب طلایی ؛بازی های خوب و فیلمنامه خوب تر نگهبان شب مقبول اما بی اتفاق و معمول ی کلاف سردرگمی به نام بی رویا با حفره های عیان موقعیت مهدی ؛ آنچه از دل برخاست و بر دل نشست بدون قرار قبلی شریف مثل خود بهروز شعیبی درخشش نادر سلیمانی در یک نقش متفاوت از نخستین روز جشنواره چهلم که فیلم مرد بازنده در سینمای رسانه اکران شد، توجه به بازی درخشان ...
"نگهبان شب" قهرمان ندارد
دارد که در عین محرومیت اصالت خود را حفظ می کنند. این منتقد سینمایی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا فیلم تلاش دارد یک کلاهبردار را تطهیر کند، گفت: به تطهیر کردن اعتقادی ندارم، اما در مواردی احساس کردم که کارگردان می خواهد نشان بدهد دلش برای آن پسر جوان سوخته است. با این حال معتقدم که ای کاش شخصیت اصلی فیلم ارتباطش با مالباخته ها را حفظ می کرد. او درباره اینکه آیا این ...
موقعیت مهدی، پیروز جنگ علیه کلیشه ها است
فر می گوید: یک فیلم خوب با کارگردانی که با ریتم مناسب و درست مخاطب را تا آخر با خود همراه می کند. لحظه های ناب و شاید ناگفته دفاع مقدس. نمره قبولی حجازی فر در اولین تجربه کارگردانی مریم محمدی، منتقد و سینماگر درباره فیلم حجازی فر می گوید: درکنار فیلم های بیرو و هناس این سومین پرتره ای است که در جشنواره امسال می بینیم. این پرتره قرار است زندگی مهدی باکری را به تصویر بکشد ...
هادی محقق: سینمای مستقل یعنی مخاطب را در نظر نگیرید / نشست خبری فیلم درب
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، هادی محقق در نشست خبری فیلم درب در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده در این فیلم گفت: استفاده از بازیگر باعث می شود حس همزات پنداری را کاهش بدهد. سینما باعث می شود که به سراغ نابازیگر برویم. استفاده نکردن از بازیگر ارتباطی با مناسبات مالی نداشت. استفاده از بازیگر آن حس باورپذیری را کاهش می دهد. رسیدن به یک نقش سختی های فراوانی ...
مرزی میان عشق و خیانت
برای او ترسیم کرد. انتخاب زاویه دید ابتدای فیلم برای نشان دادن ورود به این رابطه کارکرد درستی دارد. ما ابتدا همراه با پروانه ای هستیم که صرفا قرار است از نشانه های بیرونی زندگی یک مرد به شناخت او برسد. یک عکس از پروفایل مرد جوان را دیده است و صدای او را شنیده است. به خانه مادرش می رود و با گذشته و نحوه زندگیش آشنا میشود. جایگاه اجتماعی خوبی داشته و بر اثر یک اشتباه به زندان ...
جشنواره فیلم فجر | محقق: "دِرب" و فیلم های مستقل مانند آثار کیارستمی تماشاگران کم و خاص خود را دارند
قصه کندی داشته باشد اما هیچ پیچیدگی نداشت. این فیلم برای من ارزشمند بود. هادی محقق درباره استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده در فیلم سینمایی دِرب بیان کرد: استفاده از بازیگر شناخته شده باعث می شود حس همذات پنداری مخاطب کاهش پیدا کند. سینما باعث می شود که به سراغ نابازیگر برویم. استفاده نکردن از بازیگر ارتباطی با مناسبات مالی نداشت. او ادامه داد: نمایشگری یک لطمه جبران ...
بهاره کیان افشار : نقشم می تواند کاندیدای سیمرغ شود
.... من نمی توانم این نقش را با کارهای قبلی ام مقایسه کرده و آن ها را در یک دسته قرار دهم. این نقش چیزی بود که تا به حال تجربه اش نکرده بودم. من تمام تلاش خود را برای ایفای هرچه بهتر این نقش انجام دادم. جعفری درخصوص موقعیت مکانی نمور توضیح داد: قصه این فیلم در شمال می گذشت و از آن جایی که بیست روز در شهر انزلی باران می بارید ما این شهر را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم. بیدل ...
کارگردان دِرب : سینمای مستقل پشت بازیگر پنهان نمی شود
باید مثل خود فیلم خلوت باشد. اگر صندلی های سالن پر بود شک می کردم. چون این سینما صفر و صدی است و مخاطبان خاص خودش را دارد. در بخش دیگری از نشست، صداگذار فیلم درب درباره این فیلم گفت: درب یک فیلم کاملا مستقل بود. این فیلم حس و حال و روحی دارد که فیلم های پرهزینه از آن برخوردار نیستند. شاید قصه کندی داشته باشد اما بدون هیچ پیچیدگی قصه خود را به مخاطب ارائه می دهد و خیلی ارزشمندتر از فیلم ...
بارتلبی و شرکا ؛ راهکاری تازه برای فرار از تنهایی
نوشتن را به یکباره کنار گذاشته اند. مارسلو به دنبال نشانه هایی از همبستگی پنهانی میان خودش و دیگرانی است که شاید شباهت هایی با او دارند تا از این طریق علی رغم همه چیز، با تنها راهی که در اختیارش قرار می گیرد، خودش و آنچه انجام داده است را توجیه کند. درواقع او سعی دارد تا از این طریق از تنهایی دور شود. بارتلبی و شرکا متنی غرق در ادبیات است و مخاطب آن خوانندگانی هستند که می ...
2888 فیلمی عجیب و اقتصادی/ روایت 8 سال جنگ در 99 دقیقه
را روایت کند، برای همین نه قصه مشخصی در آن شکل می گیرد و نه شخصیت عمیقی. نمایشی از تلاش چند مامور در پایگاه هوایی سوباشی برای یاری رساندن به خلبانان تیزپرواز ارتش در دوران دفاع مقدس. فیلم بیشتر از خلاصه داستان حرفی برای گفتن ندارد. فیلمنامه اما با کات بک های متعدد و البته نامفهوم همراه است، طوری که مخاطب از این تعداد بازگشت زمان به عقب و جلو کلافه می شود. سیاه و سفید بودن فیلم هم باعث ...
پرداخت نامناسب، ساختار ضعیف/ نگاهی به فیلم نمور
ربط آدم های قصه و اکت هایشان در مقابل هم، توجیه معقولی ندارد. کُدهای مهم داستان به دیالوگ ها شیفت داده شده اند و مخاطب هیچ فلاش بکِ تصویری موثری که بتواند اطلاعاتی از گذشته را با او به اشتراک بگذارد، دریافت نمی کند. علت حضور دانیال، برادر کوچکتر سالها در کنار دلارام؛ نوع رابطه خانم دکتر و داود و دلیل دوری و نزدیکی آنها، علت ازدواج داود با سمیرا، حضور شوهر دوم و علت مرگ و... همه اینها و مواردی دیگر ...
بدون قرار قبلی ؛ فیلمی برای مقام پدر
پول و عمرشان با تماشای این فیلم، به هدر می رود. ایشان بهتر است که فیلمنامه های دیگران را بسازد و دست به قلم نبرد. مهاجرت معکوس بدون قرار قبلی/ بهروز شعیبی/ *** (خوب) خلاصه داستان: یاسمین لطفی (پگاه آهنگرانی) بعد از سی سال، با فوت پدرش به ایران می آید و به جست وجو در تاریخ گذشته اش می پردازد. بدون قرار قبلی، پنجمین ساختۀ سینمایی بهروز شعیبی، کارگردان ...
بدون قرار قبلی ؛ جاذبه مقاومت ناپذیر خون و خاک / جانا به غریبستان، چندین به چه می مانی؟
داشته باشیم و توقع تصمیم طوفانی یاسمین برای بازگشت را بکشیم. به هر حال کسی که در حوالی 40 سالگی، در کشوری دیگر، ریشه زده و جاگیر شده و برای خود هویت و شان اجتماعی پیدا کرده، نمی تواند زیر همه چیز بزند و برگردد. از این منظر، بهروز شعیبی، هوشمندانه، نقطه ثقل داستان خود را نه بازگشت به وطن ، که مواجهه با ریشه ها قرار داده است. کشش و جاذبه ی مقاومت ناپذیر خون و خاک یک افسانه نیست که با روایت های ...
بدون قرار قبلی شریف مثل خود بهروز شعیبی
... اما ماجرا در بدون قرار قبلی متفاوت است. تازه ترین اثر شعیبی بدون قرار قبلی، تبدیل به یک نمایش دیدنی از سینمای دینی شده است. فیلمی که مشارکت معنوی آستان قدس رضوی را داشته به خوبی توانسته ارزش های والای اسلامی را روی پرده سینما به نمایش در آورد. سکانس های به نمایش در آمده از حرم امام رضا علیه السلام، بسیار چشم نواز هستند، نه آنقدر تصاویر گنبد و گلدسته را به چشم مخاطب فرو می کند(!) و ...
موقعیت مهدی ؛ قدرت در قصه گفتن است
همین ایجاد حس است. این فیلم این توان را دارد تا ما را با بخشی از زندگی شهید مهدی باکری همراه کند و به دلیل گرمایی که در درون فیلم وجود دارد حس مخاطب برانگیخته می شود. این اتفاق باعث شده تا مخاطب پس از دیدن فیلم حال خوبی داشته باشد. این در حالی است که اگر قرار باشد قصه ی فیلم را بر اساس قواعد کلاسیک سینما مورد ارزیابی قرار دهیم حتماً نمره قابل قبولی نمی گیرد و اتفاقاً فیلمساز برای اینکه از ...
فیلم بدون قرار قبلی هویت و بازگشت به ریشه ها را روایت می کند
موسسه تصویر شهر و بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است پرداخت. بازگشت به خویشتن فیلم بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی که از جمله فیلم های حاضر در چهلمین جشنواره فیلم فجر است، با چنین رویکرد و دغدغه ای ساخته شده و ظریف و انسانی، بحث هویت، خودشناسی و بازگشت به ریشه ها را مطرح می کند و چه محمل و ظرفیتی بهتر از حرم امام رضا (ع) و شهر مقدس مشهد برای پیوند میان باورهای ملی و مذهبی ...
نقد فیلم های جشنواره فجر| بدون قرار قبلی ؛ یک خرق عادت باشکوه
خبرگزاری تسنیم - محمد خاجی: بدون قرار قبلی تازه ترین فیلم سینمایی بهروز شعیبی در مقام کارگردان، فیلمی شریف، نجیب، اصیل و باوقار است؛ درست مثل کارگردانش. پنجمین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی، فیلمی در ستایش ایران؛ همان خاک پاک دامن گیری است که همگی دل در گرویش داریم. شعیبی در اثر خود تلاش می کند از عشق به میهن و میراث غنی و باشکوهی که در آن مجتمع شده است، صحبت کند. او برای این کار ...
موقعیت مهدی ، متمایز از کلیشه های فیلم های دفاع مقدس
مجیدی دیده ایم، می پردازد. گرچه این اپیزودها درجایی به هم پیوند نمی خورند و کشمکش خاصی ندارند اما عناصر محلی به کار رفته مانند استفاده از زبان ترکی و دیالوگ های درست، روند قصه را شیرین و جذاب می کند. وی ادامه داد: به دلیل اینکه قصه از قبل برای بسیاری از مخاطبان مشخص است، حجازی فر توانسته است با پرداخت خوب زیبایی های تصویری بیافریند. در ابتدای فیلم با خلق صحنه های طنزی که به درستی ...
بازنگاهی به فیلم و سریال هایی با حال و هوای انقلاب-7 "یک مشت پر عقاب"؛ روایتی از تحولات انقلاب با محوریت ...
را فرهاد توحیدی نوشت و به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم در همان سال از آنتن تلویزیون برای مخاطب عام و خاص به نمایش درآمد. در این اثر البته بازیگران شاخص و مطرحی همچون رضا کیانیان، علیرضا خمسه، حامد بهداد، پرویز پورحسینی، هرمز هدایت، آهو خردمند، فریبا کامران، مهرداد ضیایی، اشکان خطیبی، احمد آقالو ، خزر معصومی، ساره بیات و ... به ایفای نقش پرداخته اند که برآیند کلی بازی ها از نظر مخاطب و ن ...
فیلمی بی ادعا که باید در جشنواره کودک و نوجوان اکران شود
... رسول احمدی، منتقد سینما درباره بی رو گفت: هیچ وقت فکر نمی کردم یک صحنه پنالتی در فوتبال این قدر سینمایی باشد که بتواند شروع و پایان یک فیلم را جذاب کند. ماجرای تلاش های یک بچه شهرستانی که برای رسیدن به هدفش یعنی فوتبالیست شدن هر سختی را به جان می خرد، می تواند برای مخاطب نوجوان بسیار جذاب باشد، خصوصاً وقتی سوژه فیلم، دروازبان فعلی تیم ملی است. حتماً کارگردان هم از ابتدا این مخاطب را هدف قرار ...
بدون قرار قبلی ؛ کارت پستالی که رنگ و بوی کهنگی دارد!
گروه فرهنگی - سید محسن عبدالهی: برخی فیلم ها تلاش می کنند تا حال خوبی برای مخاطبانشان به وجود بیاورند، اما در این کوشش شرافتمندانه به دلایل مختلف موفقیتی به دست نمی آورند. متأسفانه و بر خلاف میل قلبی باید بگویم که آخرین ساخته کارگردان محجوب سینمای ایران، بهروز شعیبی ، در این دسته از فیلم ها قرار می گیرد. بدون قرار قبلی تلاش می کند تا موضوعی مهم همچون لزوم بازگشت به وطن و ریشه ها را برای ما در ...
فیلمی کم رمق با تاثیرگذاری اندک
خود را بروی فیلمنامه می گذاشت تا بعد از امیدواری که بعد از ساخت فیلم ویلایی ها در مخاطب ایجاد شده بود که کارگردان زنی وارد عرصه ی سخت و مشکل ساخت فیلمهای دفاع مقدس شده که دغدغه مند این گونه سینما است، اینگونه در فیلم دسته دختران شاهد روایت کم رمقی نبودیم، اگرچه تلاش شده است به مقوله دفاع مقدس از زاویه دیگری نگاه شود، اما درنهایت اتفاق تازه ای در ذهن مخاطب رخ نمی دهد چراکه بسیاری از فیلم های پیشین در مقوله دفاع مقدس قبلا اثر خود را روی مخاطب گذاشته اند و حرفشان را زده اند! انتهای پیام/ ...
دوئل ساعد سهیلی و سینا مهراد در جشنواره فجر
...> او درباره انگیزه خود از حضور در این فیلم سینمایی گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم نه به خاطر اینکه قرار بود این کارکتر را بازی کنم، بلکه به این دلیل که نمی دانستم مخاطبان چه برخوردی با آن خواهند داشت. ولی وقتی فیلم را دیدم حس کردم می تواند با مخاطب ارتباط بگیرد. این بازیگر درباره ارتباط برقرار کردن با نقش خود در شهرک توضیح داد: سعی کردم لحظات را باور کنم؛ البته با کمک عوامل به ...
منتقدان درباره 2888 چه گفتند؟
مهم و ارزشمند بزرگترین خیانت را به معنا کرده است چون با پرداخت بسیار بد و نامانوس خود، باعث شده مخاطب از اثر فراری شود. فیلم درباره رشادت خلبانان هشت سال دفاع مقدس است اما افسوس این معنا به هیچ وجه خوب از کار در نیامده است. باید به یاد داشت اگر قرار است فیلمی درباره قهرمانان این سرزمین ساخته شود باید بهترین شکل کار را، مد نظر قرار داد، اگر بخواهیم با سلیقه های شخصی در این عرصه عمل کنیم ...