اعتراف می کنم درب مناسب اکران عمومی نیست/ یک فیلم جشنواره ای
سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی گذرا به چهلمین جشنواره فیلم فجر
عنوان بازیگران سینمای اسلامی ایران با آن ظواهر نامناسب و استفاده از کلاه بجای روسری ثبت شود. دومین حاشیه حذف سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم بدلیل تخلف و عدم شفافیت در چگونگی ثبت آرای مردمی در سامانه جشنواره بود که تأسف عوامل فیلم ها و سینمادوستان را برانگیخت که چرا بعد از چهل سال یک سازوکار دقیق و حساب شده ای برای ثبت آرای مردمی وجود ندارد! جمع بندی در ...
نقد فیلم های جشنواره فجر | نگاه انسانی و امیدوارانه "دِرب" و گریز "نمور" از دست منتقدان
خبرگزاری تسنیم سید سعید هاشم زاده درباره فیلم های درب و نمور که در آخرین شب چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند نوشت: درب: درب محترمانه ترین فیلم جشنواره است. در ظاهر حوصله آدمی را سر می برد. گاهی هم مخاطب می خواهد از دست فیلمساز و بیانگری اش به ستوه بیاید؛ اما فیلم محترم است و این دلایلی پنهان و آشکار دارد. از سری دلایل پنهانش این است که فیلم تلاش نمی کند زبان سینمای ...
به خاطر مجوز بود!
. کماکان سؤالم این است که واقعاً فیلم های بهتری برای پذیرش در جشنواره درخواست نداده بودند؟! اگر بپذیریم این ها بهترین های ارسال شده بودند، باید فاتحه ای نثار روح سینمای ایران بفرستیم. درب یک فیلم لطیف، شاعرانه، آرامش بخش و بسیار دلنشین که البته تقریباً مستند به نظر می رسد. قصه ای بسیار ساده را با ریتمی کند دارد، همین که قصه ساده است و دیالوگ کمی بین شخصیت ها برقرار می شود، به روح و مغز ...
فیلم درب، اثری متفاوت
فیلم با بیان آن، دنیایی را می سازد. ارجمند بیان کرد: نگاه کردن به کیمیایی، سینما را جدی تر می کند. فیلم درب، اثری متفاوت لطفی درباره فیلم درب ،اثر سید هادی محقق اظهار کرد: این فیلم باید در جشنواره نمایش داده می شد. چراکه داستان را با مکث و با تکیه برفضا بیان می کند و به لحظات شاعرانه نزدیک شده است. بیشتر فضای فیلم به صورت لانگ شات است و تنها یک نمای مدیوم شات در آن وجود ...
درب یک قصه انسانی دارد / باید از نظر داوران جشنواره تبعیت کرد + فیلم
سید رضا محقق تهیه کننده فیلم درب در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره چرایی انتخاب سوژه فیلم درب اظهار کرد: راستش را بخواهید هادی برادرم چند ماهی بود که درگیر این قصه بود وبسیار بی تابی می کرد یک شب قصه را برایم تعریف کرد و موقعی که دیدم قصه، قصه انسانی و خوبی است روی فیلمنامه کار کردیم و تصمیم به ساخت آن گرفتیم که بخشی از این مسئله به اعتمادی که من به هادی دارم بر می گردد. ...
نگاهی به فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر/ 11 دِرب ، یک کار تجربی ضعیف؛ نمور ، روابط خانوادگی نم گرفته
در یازدهمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم دِرب ساخته سیدهادی محقق و نمور ساخته داود بیدل در خانه جشنواره به نمایش درآمد. یک کار تجربی ضعیف سیدهادی محقق با جدیدترین اثر بلند خود، دِرب (به معنی زمین سفت و محکم) در مقام نویسنده، کارگردان و بازیگر نقش اصلی حضور داشت. در اخبار مربوط به این فیلم قید شده بود که درب فیلمی است که با کمتر از 10 نفر ساخته شده و موضوع آن برگرفته از ...
جشنواره فیلم فجر | محقق: "دِرب" و فیلم های مستقل مانند آثار کیارستمی تماشاگران کم و خاص خود را دارند
قصه کندی داشته باشد اما هیچ پیچیدگی نداشت. این فیلم برای من ارزشمند بود. هادی محقق درباره استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده در فیلم سینمایی دِرب بیان کرد: استفاده از بازیگر شناخته شده باعث می شود حس همذات پنداری مخاطب کاهش پیدا کند. سینما باعث می شود که به سراغ نابازیگر برویم. استفاده نکردن از بازیگر ارتباطی با مناسبات مالی نداشت. او ادامه داد: نمایشگری یک لطمه جبران ...
دِرب محصور لوکیشن و اتمسفر جغرافیایی اثر شده است
شاعرانه آن است و در لحظاتی آزار دهنده و حوصله سربر می شود. محقق در درب ، بیش از اندازه درگیر جزئیات شده است و حذف برخی از سکانس ها و پلان های فیلم می تواند جریان قابل قبول تری به حرکت فیلم دهد و آن را از ایستایی که گرفتار آن شده است نجات دهد. استفاده از نابازیگر از جمله نقاط قوت فیلم است که در باورپذیری فضا و جغرافیا به مخاطب کمک بسیاری می کند و کارگردان هوشمندانه به سمت استفاده از بازیگر چهره نرفته است که قابل تقدیر است. در مجموع درب، اثری است که با استقبال چندانی در اکران مواجه نخواهد شد اما مخاطب خاص خود را پیدا خواهد کرد. ...
درب آرام است و صبر زیادی دارد
به گزارش بولتن نیوز ، سامان مجدوفایی که اصلاح رنگ فیلم سینمایی دِرب به کارگردانی هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق را که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، برعهده داشته است درباره این اثر توضیح داد: دِرب نمایش ساده یک سینمای مینیمال و در حقیقت سینمای مورد علاقه هادی محقق است که در تمام آثار قبلی اش نیز به تصویر کشیده است. وی ادامه داد: دغدغه اصلی هادی محقق نمایش لحظات ...
آخرین روز جشنواره فجر چهلم در برج میلاد ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
مستند به نظر برسد یعنی وقتی میبینی آن را باور کنی. نمایشگری، لطمه جبران ناپذیری به باور کردن فیلم میزند چون اصلا هنر برای باورپذیری است.من درجایی خواندم که یک انسان در عمرش نهایتا دو بار می تواند بازی کند و مگر یک انسان چقدر ظرفیت دارد؟ برای همین است که در تیپ گیر می کند. هادی محقق درباره جنسیت زدگی در فیلمش و بی توجهی به زن در حالی که احساساتی شد، با بغض جواب داد: حق با شماست حتی اگر ...
دِرب پُر از زندگی و شعر است/ ادای دین به فیلم با قطعه اندوه هزارساله
به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد دارابی فر، آهنگساز فیلم سینمایی دِرب ساخته هادی محقق به تهیه کنندگی رضا محقق که در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، با اشاره به اینکه 9 روز مانده به ارسال این اثر به چهلمین جشنواره فیلم فجر با برادران محقق آشنا شده است، بیان کرد: ما بسیار اتفاقی با هم آشنا شدیم در حقیقت برادران محقق پیش از ارسال اثر به جشنواره فجر با آثار من آشنا می شوند، آن را م ...
با آخرین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر؛ درب و نمور پایانی نامطلوب برای جشنواره چهلم
سینمایی به نمایش درآوریم؟ آیا اگر هیئت انتخاب این مستند را دوست دارند باید آن را به اجبار به خورد تماشاگر جشنواره فیلم فجر دهند؟ درب جدا از زیبایی های بصری، چیز دیگری ندارد. بازی ها بسیار ناپخته و زجرآور است! حتی مفهوم انسانی کار نیز به کمک اثر نیامده، چون ممکن است در مواقعی یک فیلم به لحاظ ساختار ضعیف باشد اما مفهوم فرم را پوشش دهد اما در این کار چنین اتفاقی رخ نمی دهد. درباره ...
سیمرغی که "متخلفین" از جشنواره فیلم فجر پر دادند! + عکس و فیلم
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، جشنواره فیلم فجر به پایان راه رسید؛ 11 روز با اکران 22 فیلم؛ تلخی ها و شیرینی ها. دِرب و نمور روز آخر جشنواره را کِسل آور پیش بردند. اما دِرب کارگردان فیلم را به گریه انداخت تا جائیکه محقق اعلام کرد اگر سالن پُر می بود من شک می کردم. هادی محقق کارگردان فیلم این گونه گفت: اگر یک شخص در سینما می نشیند این حق صددرصد اوست، که سینما را دوست نداشته باشد ترک کند ...
درب ؛ مستندی که جایش در فیلم فجر نیست/ نمور ؛ زیر استاندارد + فیلم
در آخرین روز جشنواره فیلم فجر، دو فیلم درب و نمور به نمایش درآمدند؛ آثاری که بابت ندیدنش مخاطب چیزی از دست نمی دهد. نقد فیلم اول را با یک سوال از هیئت انتخاب جشنواره آغاز می کنیم. تعریف آنها از سینما چیست؟ آیا یک فیلم مستند خوب به واسطه داشتن تصاویر زیبا می تواند کاری سینمایی محسوب شود؟ آیا ذات سینمای داستانی معرف کارهایی نظیر درب است؟ درب فیلم سینمایی نیست اما یک مستند زیبا به لحاظ ...
چالش های تهیه کننده نمور در سانحه سقوط فیلمبردار
تهران (پانا) - در برنامه هفت شب گذشته 21 بهمن ماه عوامل فیلم های سینمایی نمور و درب حضور داشتند؛ سیدیاسر جعفری تهیه کننده نمور درباره سانحه ای که سر صحنه برای فیلمبردار فیلم افتاد توضیحاتی ارائه کرد. محمدحسین لطیفی در اولین بخش از برنامه هفت پنجشنبه شب 21 بهمن ماه میزبان مجید اسماعیلی و مهدی ناظمی در میز بررسی محتوایی فیلم های جشنواره فیلم فجر بود. مجید اسماعیلی درباره فیلم ...
بهاره کیان افشار : نقشم می تواند کاندیدای سیمرغ شود
بازیگر آن حس باورپذیری را کاهش می دهد. رسیدن به یک نقش سختی های فراوانی دارد و شاید به همین دلیل است که خیلی از بازیگران در یک تیپ باقی می مانند. محقق در ادامه این بحث گفت: محتوا است که باعث شکل گیری فرم می شود. ما اول باید به یک محتوای مناسب برسیم . اگر یک محتوای درست نداشته باشیم به فرم خوبی هم نخواهیم رسید. او درباره استفاده از بدل در فیلم سینمایی درب بیان کرد: در فیلم بدل ...
جشنواره فیلم چهلم بدون سیمرغ مردمی/ تزریق 400 دُز واکسن در برج میلاد
پنهان نمی شود. به اعتقاد او این فیلم جریان خودش را دارد مناسب اکران سرگروه نیست ولی از هیات انتخاب جشنواره برای حضور فیلمم تشکر می کنم. سامان مجد وفایی، مسئول اصلاح رنگ فیلم درب، درباره این که آیا فیلم درب مناسب جشنواره بود، توضیح داد: ما در تمام جشنواره های بزرگ دنیا بخش های مختلفی داریم بخش هایی که مختص فیلم با رویکرد سیاسی، هنری، کودکان، گذشته حکومت هستند، اما متاسفانه در جشنواره فجر ...
هادی محقق: استفاده از بازیگر لطمه جبران ناپذیری به درب می زد
تهران (پانا) - هادی محقق می گوید استفاده از بازیگر لطمه جبران ناپذیری می زند و از باورپذیری آن می کاهد چراکه نتیجه عکس می دهد. ابعاد مالی اصلا مطرح نبود بلکه بازیگر صدمه به فیلم می زند. نشست رسانه ای فیلم سینمایی درب با حضور عوامل این فیلم و اهالی رسانه و با اجرای حامد مهربانی 21 بهمن ماه در سالن اصلی برج میلاد برگزار شد. هادی محقق کارگردان، رضا محقق تهیه کننده، فرشاد عباسی ...
یادداشت های روزانه چهلمین جشنواره فیلم فجر- 12 سیمرغی که روز آخر پرید!
کارگردانی هادی محقق به نمایش گذاشته شد. این فیلم ماجرای مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه ای دور افتاده را وصل کند؛ فیلم از حال و هوایی رئال و از قصه ای ساده و تخت برخوردار است. کارگردان فیلم در نشست رسانه ای درب را اثری شاعرانه دانست و درباره احتمال عدم استقبال مخاطب از این فیلم گفت: اکران با جشنواره 2 امر متفاوت است. اعتراف می کنم که شاید این فیلم مناسب اکران سرگروه نباشد ...
سیمرغ مردمی جشنواره فیلم فجر پر کشید / واکنش تهیه کننده ملاقات خصوصی به حذف سیمرغ مردمی
فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر در خانه جشنواره واقع در برج میلاد است. خانه جشنواره در روز آخر میزبان دو فیلم سینمایی درب و نمور است. به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، فیلم سینمایی درب به کارگردانی هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق قرار است ساعت 13 به نمایش گذاشته می شود. این فیلم روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه ای تَک و دورافتاده را وصل کند. هادی محقق و محمد اقبالی ...
چرا بازیگران حرفه ای در این فیلم حضور ندارند؟ | واکنش کارگردان به حضور کم زنان در فیلم درب
...، امیرمهدی نوری (مدیر صدابرداری) در این نشست حضور داشتند. سیدهادی محقق، کارگردان اثر، در بخشی از اظهاراتش در پاسخ به این سوال که سینمای مستقل چه تعریف و ویژگی هایی دارد، گفت: سینمای مستقل در وهله اول یعنی کسی را در نظر نگیرید. مثلا نگویید برای مخاطب فیلم می سازم. اول باید خود فیلم و نیازهای فیلم را در نظر گرفت. سینمای مستقل یعنی باج ندادن به خیلی از موضوعات پیرامونی. یعنی اینکه ...
محقق: دِرب با عشق به زندگی ساخته شد/عبدالرضایی: فیلم محقق یک نقاشی شاعرانه است
خبرگزاری میزان - نشست خبری فیلم سینمایی دِرب به کارگردانی هادی محقق در برج میلاد تهران موسوم به خانه جشنواره با حضور اهالی رسانه و عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد. هادی محقق در ابتدای این نشست این فیلم درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: خوشحالم که این فیلم به جشنواره فیلم فجر راه یافت، این فیلم حاصل تلاش صمیمانه گروهی بود که در سخت ترین شرایط و با عشق ساخته شد. ...
حضور نابازیگر به باورپذیری اثر کمک می کند + فیلم
به گزارش خبرنگار ایکنا، در آخرین روز از جشنواره فیلم فجر امروز، 21 بهمن نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی درب با حضور عوامل در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. در این جلسه هادی محقق (کارگردان، نویسنده و بازیگر)، محمد اقبالی (بازیگر) رضا محقق (تهیه کننده)، حسین قورچیان (صداگذار) و منصور عبدالرضایی (فیلمبردار) حضور داشتند. در ابتدای جلسه هادی محقق درباره استفاده از نابازیگران گفت: در این ...
هادی محقق: سینمای مستقل یعنی مخاطب را در نظر نگیرید / نشست خبری فیلم درب
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، هادی محقق در نشست خبری فیلم درب در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره استفاده از بازیگران کمتر شناخته شده در این فیلم گفت: استفاده از بازیگر باعث می شود حس همزات پنداری را کاهش بدهد. سینما باعث می شود که به سراغ نابازیگر برویم. استفاده نکردن از بازیگر ارتباطی با مناسبات مالی نداشت. استفاده از بازیگر آن حس باورپذیری را کاهش می دهد. رسیدن به یک نقش سختی های فراوانی ...
هادی محقق: اگر تماشاگران درب زیاد بودند شک می کردم
-تهیه کننده- هم درباره اینکه چرا متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شده است؟ گفت: فیلم من اساساً فیلم جشنواره است چون سینماست. هادی محقق درباره نقش مجید بزرگر در فیلمش با توجه به تجربه های قبلی گفت: سوال هوشمندانه ای بود. من دو سال در دفتر او رفت و آمد داشتم و حضورم در کنارش یک ورکشاپ بود. یکی از دلایلی که به شعر گرایش پیدا کردم مجید بود. او معلم من بود و خیلی به او مدیونم،همینطور به دیگر همکارانم. ...
هیات انتخاب اجازه نفس کشیدن به فیلم دِرب داد/ ویژگی این کار استفاده از نابازیگر است
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی درب به کارگردانی و نویسندگی هادی محقق و تهیه کنندگی رضا محقق، چهارشنبه 21 بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای نشست خبری فیلم درب با اجرای حامد مهربانی، هادی محقق کار گردان فیلم گفت: استفاده از بازیگر در این فیلم می توانست، لطمه ای وارد کند و برای مخاطب حس هم ذات پنداری ...
پای مجری شب های مافیا به جشنواره باز شد | تنها فیلم هنری جشنواره به اکران رسید | نمور عاشقانه ای سردرگم
بنیامین شهیدزاده و بهاره کیان افشار از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند. تصاویری بکر از مهربانی و انسانیت دِرب جدیدترین ساخته هادی محقق به تهیه کنندگی رضا محقق به عنوان تنها نماینده سینمای معناگرای ایران در آخرین روز جشنواره میزبان سینماگران می شود تا تنوع و ترکیب فیلم های این دوره از جشنواره نیز کامل شود. درب، روایتی از یک ماجرای ساده است که با ورود یک ...
روز یازدهم چهلمین جشنواره فجر / محقق: برای باورپذیر کردن داستان نیاز به استفاده از نابازیگران داشتیم
درباره طولانی بودن برخی پلان ها عنوان کرد که این امر اجتناب ناپذیر بود چرا که می خواستیم حس را درست درآوریم و جور دیگری نمی شد. وی درباره اینکه تا چه زمانی به ساخت این سبک فیلم ها ادامه می دهد، گفت تا همیشه. وی در ادامه گفت: از مجید برزگر به خاطر تمام کمک ها و راهنمایی هایش تشکر و قدردانی می کنم. رضا محقق تهیه کننده درب درباره اینکه چرا درخواست حضور در جشنواره را داشتید گفت: برای اینکه فیلمم فیلم خوبی بود و باید در جشنواره حاضر می شد. سمیرا حسن پور ب ...
فیلم "شادروان" ملودرامی با کمدی تلخ اجتماعی
حسین عسگری، شب طلایی ساخته یوسف حاتمی کیا، موقعیت مهدوی فیلمی از هادی حجازی فر، بدون قرار قبلی ساخته بهروز شعیبی، بیرو فیلمی از مرتضی علی عباس میرزایی، مرد بازنده ساخته محمد حسین مهدویان، هناس فیلمی از حسین دارایی، ملاقات خصوصی ساخته امید شمس، ماهان اثری از حمید شاه حاتمی، خائن کشی فیلمی از مسعود کیمیایی و فیلم درب ساخته سیدهادی محقق به عنوان فیلم های چهلمین جشنواره فجر از 15 تا 22 بهمن ماه در سینماهای گلستان در حال اکران است. استان 2 میلیون نفری گلستان با 14 شهرستان هشت سینما و 14 سالن نمایش دارد. ...
با توجه به فضای فیلم از انتخاب بازیگر مطرح صرف نظر کردیم / دِرب در دسته بندی سینمای بدنه یا هنر و تجربه ...
هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی درب که امسال در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: فیلم سینمایی درب روایتگر قصه یک مأمور اداره برق است که قرار است مشکل قطعی برق خانه ای دور افتاده را حل کند. محقق در ادامه خاطرنشان کرد: حضور بازیگران چهره در این فیلم را با توجه به فضا و قصه اثر مناسب نمی دانستم و به همین ...