سایر منابع:
سایر خبرها
آنالیز دیدار پرسپولیس – سیاه جامگان
از فوتبال است. ضمن اینکه پرسپولیس بعد از اینکه نتیجه را پیش می افتد به خصوص در دقایق پایانی با تمرکز دفاع نمی کند و همین مسئله سبب شده تا اکنون امتیازات حساسی را از دست دهد. این اتفاق می رفت در این بازی هم رخ دهد. سیاه جامگان که با باور برد پرسپولیس وارد میدان شده بود دست کم روی دو گل برتری عددی در محوطه جریمه داشت اما نتوانست مانع از باز شدن دروازه خود شود. این نشان می دهد برتری عددی ...
گوشه هایی از زندگینامه پاسدار شهید قاسم جهانبخش
قرائت و روخوانی قبول شوند. آن موقع بود که لبخند بر لبان قاسم نقش بست و زیر لب گفت: خدایا شکرت که منو تو مسیر قرآن قرار دادی. امروز روزیه که من باید بخندم. درجه ی رفیع بهار بوی بهار می داد اما هنوز خانه ی ما رنگی از بهار نداشت. غبار سیاهی بر دل مادر و بقیه نشسته بود. ما بی قاسم سال را تحویل می کردیم و او بر سر سفره ی خمپاره و گلوله بود. مادر بر سر سفره آرزو کرد که سال آینده جنگ ...
بارسلونا 2-1 اتلتیکو مادرید؛ تعویض شکست با پیروزی با درخشش سوارز
سایت رسمی برنامه نود - بارسلونا در یک بازی جذاب و پرحادثه موفق شد با دو گل لوئیز سوارز مقابل اتلتیکومادرید که 55 دقیقه ده نفره بازی کرد، به پیروزی برسد تا هفتمین برد متوالی اش مقابل این تیم رقم بخورد. به گزارش وبسایت نود، تیم های بارسلونا و اتلتیکو مادرید در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از ساعت 15: 23 در استادیوم نیوکمپ به مصاف یکدیگر رفتند. بازی در دقایق ...
کلید گرانی خودرو زده شد/ مشکل گشایش ال.سی در بانک های اروپایی هنوز رفع نشده است/ زنگنه عقب نشینی کرد/ ...
قرار نیست دلار ارزان شود. حتی با بهره بردن از کارشناسان منتقد دیروز و موافق امروز این موضوع را مطرح کردند که ارزانی دلار به نفع جامعه نیست و اصلا نباید به کاهش آن فکر کرد. حتی برخی مؤسسات وابسته به دولت اعلام می کردند که قیمت دلار در بازار امروز باید بین 4500 تا 5300 تومان باشد که این کمی با واقعیات جامعه در تضاد است و یقینا تنها دستاورد دولت که کاهش تورم است از بین می برد. البته کاهش ...
پیروزی بایرن مونیخ مقابل بنفیکا با تک گل ویدال
گوشه محوطه توپ به برنات رسید، سانتر برنات با ضربه سر ویدال که خود را به فضای خالی دو مدافع رسانده بود همراه شد و این ضربه سر دور از دستان ادرسون وارد دروازه بنفیکا شد. با این گل بازی از آن هیجان لحظات ابتدایی خارج و آرام تر دنبال می شد. بایرن کنترل توپ و میدان را در اختیار داشت اما فشاری روی دروازه حریف ایجاد نمی کرد. دقایق 10 و 16، دو حرکت از کاستا و لام منجر به ایجاد موقعیت برای بایرن ...
عذاب بارسا و بایرن برای برد حداقلی
...: ویدال (2) / پاس گل ها: برنات / کارت زرد: 2 / کارت قرمز: - نکته ها: پنجمین برد متوالی و ششمین بازی بدون باخت رسمی را پشت سر گذاشتند بنفیکا / گل ها: - / پاس گل ها: - / کارت زرد: 2 / کارت قرمز: - نکته ها: پس از یازده برد متوالی در خارج از خانه تن به شکست دادند ...
انتقام ایرانی از ازبک ها
اصفهان با دو گل مغلوب میهمان خود شد تا نتایج ضعیف این تیم در لیگ به آسیا هم کشیده شود. سپاهان اگر می خواهد از گروه خود صعود کند حتما باید امروز در تاشکند برنده شود. برد سپاهان، این تیم را به رده دوم جدول می رساند. در گروه A لیگ قهرمانان آسیا، النصر امارات شش امتیازی است، لوکوموتیو، سپاهان و الاتحاد عربستان به ترتیب 5، 3 و 2 امتیاز دارند. ساعاتی پس از این بازی، تراکتورسازی در تبریز میزبان ...
سوارز ناجی بارسلونا شد/ پیروی خفیف بایرن مونیخ برابر بنفیکا
25 گل اول بازی را به ثمر رساند اما در دقیقه 35 با اشتباهی که مرتکب شد از سوی داور اخراج شد تا ورق به سمت آبی اناری ها برگردد. او در این صحنه خطای بی موردی را روی سرجیو بوسکتس انجام داد. مقاومت شاگردان سیمونه در دقیقه 63 شکست و سوارز روی پاس یوردی آلبا گل تساوی را به ثمر رساند. یازده دقیقه بعد باز هم این سوارز بود که توانست این بار با ضربه سر روی پاس هنرمندانه دنی آلوز گل دوم را بزند ...
تساوی خارج از خانه چارلتون در غیاب قوچان نژاد
وبسایت رسمی برنامه نود - چارلتون در غیاب قوچان نژاد به تساوی خارج از خانه دست یافت. به گزارش وبسایت نود و به نقل از فارس، چارلتون که قوچان نژاد را در اختیار دارد در چارچوب هفته چهلم چمپون شیپ به مصاف ایپسویچ رفت. این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل خاتمه یافت. رضا قوچان نژاد که به دلیل مراسم ازدواج خود در ایران به سر می برد و به تازگی به لندن برگشته لست به مانند دیدار گذشت در ترکسب و لیست 18 نفهر چارلتون جایی نداشت. چارلتون با نتایج ضعیف به دست آمده در فصل جاری با 36 امتیاز بیست و سوم است و یکی از سه تیمی است که سقوط خواهد کرد. 2020 ...
اصلاً به واژه سقوط فکر نمی کنیم
اکبر محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به باخت تیمش در بازی برابر فولاد یزد اظهار کرد: متأسفانه در این بازی، پاس با روزهای خوب خود بسیار فاصله داشت و نتوانستیم آن بازی همیشگی را ارائه دهیم. وی ادامه داد: ما در تمام بازی های خود همواره موقعیت های خوبی را خلق می کردیم ولی در این بازی تنها دو بار توانستیم به دروازه حریف برسیم که واقعاً برای تیمی مانند پاس بسیار بد ...
نکات ویژه بازی وولفسبورگ - رئال مادرید
مرحله حذفی لیگ قهرمانان این فصل تاثیر گذار بوده است( 2 گل – 1 پاس گل). رئال مادرید 3 بازی از 4 بازی خارج از خانه اش را برده است و 12 گل به ثمر رسانده است. رئال مادرید برای ششمین بار پیاپی است که به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان صعود می کند. رئال مادرید در 5 فصل گذشته موفق شده است به نیمه نهایی صعود کند. رئال مادرید یکی از دو باشگاهی است که در این فصل لیگ قهرمانان شکست نخورده است. رئال ...
گل محمدی:گل زود هنگام ما حریف را از نظر روحی و روانی به هم ریخت
وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: این برد را به همه کارکنان ذوب آهن تقدیم می کنیم و از زحمات آذری هم باید تشکر کنیم. به گزارش وبسایت نود و به نقل از فارس، یحیی گل محمدی پس از پیروزی 5 بر 2 مقابل بنیادکار ازبکستان در نشست خبری گفت: بازی را خیلی خوب شروع کردیم و با انگیزه بالایی وارد میدان شدیم و با تمرکز خوب بازی را شروع کردیم و در دقایق ابتدایی گل زدیم و ...
طوفان ذوب آهن در اصفهان و صدرنشینی در گروه / یحیی در آسیا حریف ندارد
وبسایت رسمی برنامه نود - تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با یک برد پرگل مقابل تیم بنیاد کار ازبکستان به صدر جدول گروه صعود کرد. به گزارش وبسایت نود، تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان از ساعت 20 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف تیم بنیادکار ازبکستان رفت که این بازی با نتیجه 5 بر 2 به سود ذوب آهن به پایان رسید. گل اول ذوب آهن: در دقیقه 3 احسان پهلوان با یک پاس خوب دانیال اسماعیلی فر را ...
چزاره مالدینی: یک یادبود
بازیکنانی همچون جیجی بوفون، فرانچسکو توتی، فابیو کاناوارو و فرزندش پائولو که بعدها رکورد بازی ملی و حضور در میلان را شکست، اشاره کرد. در سال 1996، مالدینی جانشین آریگو ساکی در تیم ملی ایتالیا شد. اولین بازی او در برابر انگلیس با برد خاطرانگیز و گل جانفرانکو زولا همراه بود که در نهایت به صعود به جام جهانی 98 منجر شد. اگرچه ایتالیا در مرحله حذفی تورنمنت فرانسه در برابر میزبان قهرمان در ضربات ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
حمیرا ریگی در دوهزار کیلومتری تهران فرماندار است
، جوان نیک شهری، می گوید حمیرا برای او یادآور گل بی بی شهنوازی است. طبیب حاذقی که شم سیاسی داشت و در امور منطقه مشارکت می کرد. می گویند گل بی بی دوشادوش مردان در مبارزات عشایر منطقه با استعمار انگلیس (1916) نقش داشت. ژنرال دایر، فرمانده قشون انگلیس، در کتاب خاطراتش آورده: گل بی بی از نظر زیبایی شبیه الهه های یونانی و در سخنوری از فصاحت و بلاغت کلامی خوبی برخوردار بود، زمانی که ...
داستان چگونه نوشتن این کتاب هم خواندنی است
ابراهیمی رسیدم که نامش برایم آشنا بود. براساس کنجکاوی زنانه به اطلاعات پرونده شان توجه کردم و دریافتم همسر حاج ستار در زمان شهادت وی خیلی جوان بودند و در روستای قایش از شهرستان رزن استان همدان زندگی می کنند. از آن لحظه همسر این شهید در ذهنم جا گرفت و سوالات مختلفی به سراغم آمد. این درگیری ذهنی در نهایت منجر به جست وجو برای یافتن آدرس و مشخصات قدم خیر محمدی کنعان شد. دختر شینا اتفاقی بزرگ در ...
اولین محل شکاف میان اصولگرایان معتدل و اصلاح طلبان
واسطه چه اقدامات و برنامه هایی به دست آمد؟ به عبارت دیگر چه عواملی منجر به پیروزی اصلاح طلبان شد؟ قسمتی از این پیروزی در ارتباط با فعالان سیاسی اصلاح طلب است که با یکدیگر کنار آمدند و به وحدت رسیدند. سناریوی معکوس این وضعیت می توانست این باشد که دوستان با هم کنار نیایند و بخواهند با هم رقابت کنند. در تهران بیش از 30 گروه اصلاح طلب فعال هستند اما همه این گروه ها در مورد فهرست نهایی به وحدت ...
برد آسان سانفرسه ژاپن در خانه نماینده تایلند
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، در ادامه بازی های امروز (سه شنبه) مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و از گروه F رقابت ها تیم بوریرام تایلند در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف تیم سانفرسه هیروشمای ژاپن رفت و با نتیجه 2 بر صفر به میهمانش باخت. گل های تیم سانفرسه را در این بازی میایوشی تاکومی در دقیقه 47 و شیباساکی کاسی در دقیقه 87 به ثمر رساندند. نماینده ژاپن با این برد خارج از خانه شش ...
خونه به خونه 2 پنالتی نزد تا دست خالی به خانه برگردد
. شهرداری چی ها در بندرعباس با 5 گل از سد آلومینیوم هرمزگان گذشتند تا به ماندن در لیگ امیدوار بمانند. دیدار ته جدولی ها در یزد را هم فولاد یزد از پاس برد تا به آینده و ماندن امیدوار شود و در مقابل پاس هم با این شکست به جمع فانوس به دست ها اضافه شد. گل گهر سیرجان هم که در خانه میزبان داماش بود. این تیم رشتی را شکست داد تا به میانه جدول برسد و در مقابل داماش هم به سقوط نزدیک تر شد. حالا با توجه ...
خداداد نشسته مسی را می بیند، من دراز می کشم و رونالدو را می بینم!
کری خوانی های مهدی هاشمی نسب و خداداد عزیزی در مورد ال کلاسیکو تمامی ندارد. در حالی که هاشمی نسب پس از گل اول بازی (ضربه سر پیکه) جواب تلفن های خداداد را نمی داد حالا با توجه به شکست بارسلون از رئال، خداداد جواب تلفن های مهدی را نمی دهد. هاشمی نسب دیروز در گفت وگوی اختصاصی با گل تا آنجایی که توانست برای خداداد و بارسایی ها کری خواند. از خداداد چه خبر؟ (خنده) هیچی ...
ذوب بنیاد کارش را محکم می کند؟
شرایط خوبی در جدول گروه B داشته باشد و اکنون همراه با النصر عربستان 5 امتیازی در بالای جدول است. تیمی که البته با توجه به اندوخته خود و بازی های باقی مانده اش شانس زیادی برای صعود دارد، چراکه دو بازی از سه دیدار ابتدایی خود را خارج از خانه انجام داده است. دیدار مقابل لخویا در قطر که با پیروزی شاگردان گل محمدی همراه بود، دیدار برگشت در اصفهان که دو تیم به نتیجه مساوی تن دادند و کسب یک تساوی دیگر ...
فرهنگ در رسانه
بینندگان خود را دارند به خصوص سریال های این شبکه ها در بین خانواده ها و خانم های خانه دار مخاطب دارد. قطعاً وقتی بیننده ماهواره وجود داشته باشد، تبلیغ در ماهواره میزان مخاطبان فیلم ها را بالا می برد. این تهیه کننده یکی از دلایلی را که باعث می شود کمتر در بین سریال های پربیننده داخلی شاهد پخش تیزر های فیلم های سینمایی باشیم، تعرفه بالای تلویزیون برای پخش آگهی و پخش بسیار محدود آگهی های رایگان ...
ذوب آهن در اندیشه پرواز
و در صورت برد این دو تیم آنها نیمی از راه صعود را پیموده و دربازی های پایانی با اندکی تیزهوشی می توانند خودشان را در مرحله بعد این رقابت ها ببینند. در مورد سپاهان شرایط متفاوت است و با توجه به اینکه زردپوشان اصفهانی باید در خانه حریف به میدان بروند نمی توان شانس بالایی برای برتری آنها و رسیدن به جایگاه بهتری از سومی در نظر گرفت. بنیاد کار حریفی سرسخت و بدقِلِق حریف امروز ذوبی ها همان تیمی است که ...
پدر و مادر شدن در سنین پیری
برای همراهی با فرزندشان ندارند و دیگر همدلی و همزبانی بین اعضای خانواده نیست و همین موضوع می تواند باعث ایجاد روابط سرد در خانه شود. بحران در بحران یکی از اشکال هایی که فاصله خیلی زیاد سنی پدر و فرزند ممکن است در پی داشته باشد، این است که وقتی بچه به سن نوجوانی می رسد، پدر سنین میانسالی را طی می کند. در این حالت هر دو دچار بحران هستند، یکی در بحران نوجوانی به سر می برد و دیگری ...
شعار هایی که روی زمین نماند
ترین وعده انتخاباتی خود را محقق کند، اقدامی که نه تنها با شور و خروش خیابانی مردم پس از توافق، بلکه با رأی کامل به 30 نامزد فهرست امید در تهران، پاس داشته و بار دیگر تأیید شد. در این میان، منتقدان و مخالفان دولت که مدام بر آن جمله معروف تعریض می زدند، هیچ گاه نخواستند بپذیرند که هم می تواند ماهیت آب سنگین نیروگاه اراک حفظ شود، هم ایران و 1+5 به توافق دست یابند، هم پرونده پی.ام.دی بسته شود و هم همه ...
بهترین مربی ایرانی پس از انقلاب انتخاب شد/ لقب جدید عادل به مدیر تیم ملی
، حسین پاپی/ سپاهان، عبدالله ناصری/ فولاد خوزستان، معین عباسیان/پدیده، فرید بهزادی/صبا، حمیدرضا علی عسگری/سیاه جامگان، محسن مسلمان/پرسپولیس، پیام صادقیان/صبا، علی علیپور/پرسپولیس موقعیت از دست رفته هفته: حمید علی عسگری مقابل پرسپولیس کار تیمی برتر هفته: پدیده مقابل استقلال اهواز پاس گل برتر هفته: خسرو حیدری مقابل استقلال خوزستان مهار برتر هفته: وحید طالب لو مقابل استقلال ...
برد پرگل شهرداری و صعود دوپله ای در جدول/ شهرداری اردبیل 5، آلومینیوم هرمزگان 2
...> تیم شهرداری با این برد 34 امتیازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم های پاس همدان و گیتی پسند اصفهان به رده پانزدهم جدول صعود کند. تیم هرمزگانی نیز با همان 25 امتیاز در قعر جدول رده بندی مسابقات باقی ماند تا یکی از مدعیان اصلی سقوط به دسته پایین لقب بگیرد. تیم شهرداری هفته آینده پذیرای خیبر خرم آباد است. انتهای پیام/ ...
دستاوردهای سفر به ارمنستان
با تفاوت هایی اندک در لهجه و نوشتار تقسیم می شود که حدود 14 میلیون نفر در کل جهان گویشور دارد. خط ارمنی یکی از قدیمی ترین خط های نوشتاری در جهان است که در قرن پنجم میلادی توسط یکی از کشیشان ارمنی موسوم به مسروب ماشتوتس که از قدیسان کلیسای حواری ارمنی نیز محسوب می شود ابداع گردید و الفبای مورد استفاده امروز ارمنی با مختصر تغییراتی دقیقا همان الفبای ابداعی ماشتوتس است و از این جهت، خط و نوشتار ...
مرض روزمرگی را با سفر رفتن از خود دور کنید
بایگانی یک اداره کار کند. هر روز از خانه به اداره برود و مسیر کلی زندگی اش روند کاملا تکراری داشته باشد. این آدم اگر برای خودش دلخوشی درست نکند، قبل از رسیدن به بازنشستگی می میرد؛ منظور پایان زندگی نیست، دلش می میرد. زندگی می کند ولی انگار صد سال است مرده. روزمرگی با این تصور وحشتناک است؛ اما در دنیای صنعتی و ماشینی امروز که انسان ها مشغله های معیشتی زیادی دارند و هر روز از خود بیگانه تر می ...