سایر منابع:
سایر خبرها
2 استراتژی عربستان برای قبضه بازار نفت / وضعیت آمار اشتغال
کل سیاست جهانی نخواهد بود. چرا کلینتون نمونه خوبی برای این امر است . بعد از جنگ جهانی دوم تمام دبیر کل های سازمان ملل مرد بوده اند. این انتخاب غیردموکراتیک و تحت تاثیر اعضای دائم شورای امنیت و به صورت کاملا مبهم برای این سمت صورت می گرفت. اخیرا و در سال گذشته و در دور جدید انتخاب دبیر کل این سازمان جهانی بر اساس نامه مشترک رئیس دوره ای شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی و همچنین تصویب ...
حق با طناز طباطبایی است
....حالا کیست که بازی سجادیه در دندان مار و در نقش زیور را به عنوان یکی از اوج های بازیگری سینمای ایران در نظر نگیرد؟ طناز طباطبایی هم باید خشم و سرخوردگی خود را فرو بخورد و از این شکست ناجوانمردانه درس بگیرد. معیارهای داوری در مورد بازیگران در سینمای ایران همچنان نامشخص، گنگ و عوام پسندانه است... ...
معمای مرگ با سرماخوردگی
عمیق شده بود. او را به بیمارستان منتقل کردند، ولی آثار مرموز درد و بیماری در این پیرمرد هر لحظه بیشتر می شد تا جایی که کلیه هایش از کار افتاد و سپس بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. بعد از این مرگ تلخ، فرزندان پیرمرد پیگیر ماجرا شدند. پسر این مرد درباره جزییات این حادثه گفت: پدرم به نام احد شکری پور هیچ بیماری خاصی نداشت و به طور عادی زندگی می کرد. روز 29 اسفند 94 از صبح احساس کسالت ...
چرا برخی فیلم ها در سینمای ایران ساخته می شوند؟!/اکران فیلم های زیان ده با برچسب تجربه گرایانه!/عدم توجه ...
گروه هنر و تجربه تنها مساله کم مخاطب بودن اثر بوده و فیلم هایی مانند تابو بدون برخورداری از هر گونه مولفه های روایی و یا فرم ساختاری به اشتباه عنوان اثری تجربی می یابند و این مساله بیشتر از همه به این گروه سینمایی قابل ارزش که سال ها جایش در سینمای ایران خالی بود، ضربه می زند. به هر روی با توجه به فقدان سرمایه های برجسته در سینمای ایران، تولید بی رویه فیلم ها در مسیری نامشخص و بدون پشتوانه فکری ضربه ای اساسی به روند کلی این سینما خواهد گذاشت و لزوم ایجاد گروهی خبره و کارشناس در راستای هدایت طرح ها به سمت افقی روشن و پایدار به شکلی اساسی احساس می شود. ...
آمنه 28 ساله قربانی همسرکشی شد
تا لحظه وقوع قتل را بررسی کنند. وی تصریح کرد: نتیجه تن پیمایی متوفی حکایت از آن داشته که این زن جوان 28 ساله به نام آمنه از طریق خفگی به قتل رسیده است. وی افزود: بازپرس ویژه قتل تهران بررسی های بیشتر خود را انجام داد که مشخص شد مرد 41 ساله ای که همسر این فرد است اقدام به خفه کردن همسرش آمنه کرده و سپس از محل حادثه متواری گشته است. قاضی شهریاری گفت: براساس اعلام همسایه ها و برخی از اقوام متوفی مشخص شد این زن و شوهر از ابتدای زندگی با یکدیگر اختلاف داشته و همین اختلاف منجر به درگیری منجر به قتل آمنه شده است. منبع: ...
عاشقانه های یک همسر شهید مدافع حرم
بخش بود . توکل برخدا در همه زندگی از ویژگی های بارز محمد بود **لطفاً از ویژگی های اصلی شهید زهره وند بگویید؟ همسر شهید زهره وند : نزدیک به 4 سال با محمد زیر یک سقف زندگی کردم و اخلاق و رفتار حسنه او برایم بزرگ ترین تکیه گاه زندگی بود . خاطرات شیرینی را درکنارش تجربه کردم و بهترین لحظه ها در زندگی ام با محمد و بودن در کنار او خلاصه می شود . من در ...
عوامل موثر در آموزش درست موسیقی
تعیین شده (که در بخش محیط زندگی هنرجو بیشتر به آن پرداخته خواهدشد) و گاه با شکوفایی در روند آموزش است. استعداد موسیقایی هنرجویان ارتباط مستقیمی با نحوه شنوایی و درک ریتم توسط هنرجویان دارد. هنرجویان اگر از قدرت شنوایی خوب و درک ریتم خوبی برخوردار نباشند، اصولا از طرف معلمان موسیقی به عنوان کم استعداد یا بی استعداد معرفی می شوند. به زعم نگارنده و براساس تجربیات سال ها تدریس در زمینه مبانی موسیقی ...
واکنش احمدی نژاد به احتمال ردصلاحیتش/ متلک یک روحانی به بخشنامه تلگرامی صدا و سیما/ روحانی به امیر کویت ...
کنند بدون اینکه بدانند دلیل شکست آن ها همین است که در مقابل اراده مردم قرار گرفته اند و منطق اراده مردم را هنوز نفهمیده اند. همان منطقی که توانست این دولت را بر سر کار بیاورد. هیچ تردیدی وجود ندارد که این اراده مردم، سال آینده هم همین دولت را برای چهارسال دیگر برای اداره امور کشور مستقر خواهد کرد.مردم در انتخابات مجلس دهم نشان دادند که به دنبال چه اندیشه و هدفی هستند و سلیقه و اراده مردم کاملا ...
متلک یک روحانی به بخشنامه تلگرامی صدا و سیما/ روحانی به امیر کویت نامه محرمانه نوشته است؟
منطقی که توانست این دولت را بر سر کار بیاورد. هیچ تردیدی وجود ندارد که این اراده مردم، سال آینده هم همین دولت را برای چهارسال دیگر برای اداره امور کشور مستقر خواهد کرد.مردم در انتخابات مجلس دهم نشان دادند که به دنبال چه اندیشه و هدفی هستند و سلیقه و اراده مردم کاملا مشخص شد. بهتر است افرادی که در مقابل اراده مردم قرار گرفته اند و گاهی مسائلی را حتی در ارتباط با دولت و با قصد انتقام گیری از رای مردم ...
قاتل سنگدل، مادر را مقابل چشمان کودک سه ساله کشت
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خراسان، صبح بیست و پنجم اسفند سال گذشته بود که مرد 30ساله از محل کار با تلفن منزلش تماس گرفت، اما هر بار پسر 3ساله اش گریه کنان پاسخ تلفن را می داد. مجید که از این وضعیت نگران به نظر می رسید، موضوع را با یکی از همکارانش در میان گذاشت و بلافاصله هر دو نفر به سوی بولوار هدایت مشهد حرکت کردند و هراسان مسیر را تا رسیدن به واحد مسکونی طی کردند، اما ...
مدیران کهگیلویه پیگیر اعتبارات استانی باشند/ تعیین تکلیف مدیریت 5 هیئت ورزشی استان /آبرسانی با تانکر به ...
شهرستان وارد شویم رنگ و بویی از جبهه و ایثار و شهادت را مشاهده خواهیم کرد. محمدی یادآور شد: فرهنگ دینی و معنوی این مردم باعث شده در حوزه ایثار و شهادت و دفاع از ولایت پیش قدم باشند و سرداران بزرگی همچون سردار کریمی و موسوی نسب و ... را در این راه تقدیم انقلاب و نظام کنند. وی خاطر نشان کرد: همه ساله جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه های مختلف در سطح ...
این دوستی ترفندی است که ته ندارد!
پیدا می کند و در مقابل دختر نه تنها چیزی نصیبش نمی شود بلکه رفته رفته بعد از احساسْ جسمش را هم درگیر رابطه می کند. در نهایت چه می شود؟ بعد از به هم خوردن یک رابطه دوستی چند ساله وقتی دختر نیم نگاهی به پشت سرش می اندازد می بیند که احساسش را درگیر یک شخص کرده، دل بسته، به پیروی از این دلبستگی حد و حدودش را فراموش کرده و تا جایی که می توانسته برای حفظ طرفش پیش رفته و از خودش بخشیده و در نهایت پسر می ...
یادی از سید مرتضی آوینی
از این رو با صدای جاودانه اش در مستندهای همیشه درخشان روایت فتح بانگ برمی آورد که ما به راههای آسمانی آشناتر از راههای زمینی هستیم. پس چه زیبا رهبر انقلاب در همان سالها فرمودند آن چنان محکم و باصلابت از آشنایی به راههای آسمانی صحبت می کرد که انگار تمامی آن راهها را دیده بود. سالها پس از شهادتش، غفلت از آرمانها و آرزوهایش کرده ایم، همان غفلتی که معتقد بود بر روی همه چیز فرو می ...
فرهنگ در رسانه
می خواسته طاعون را نشان بدهد و سالن به تدریج خالی می شود و آرتو با آن خانم باقی می مانند و زمانی که برای قدم زدن می روند، آرتو از اینکه همه رفته بودند حیرت کرده بود که خانم به او می گوید شما زمانی که پشت تریبون رفتی موش شدی و همه دچار ترس و وحشت شدند. این یک پرفورمنس نمایشی بوده است. آخرین لکچر آرتو زمانی بود که پس از سال ها از مرکز درمانی بیرون آمد و دوستانش برایش یک سخنرانی در تئاتری در پاریس ...
اقتصاد، مهمترین مسئله امروز نظام
در این زمینه به همه قوا نوشته و هرچه سریعتر به آنها ابلاغ شود. وی افزود: باید رویکردی جدی نسبت به بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که در این زمینه با توجه به این 5 رویکرد موجود ، اقتصاد مقاومتی در همه دستگاهها عملیاتی شود. جهانگیری با اشاره به نقش بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اگر بخش خصوصی و کارخانه ها مدعی حرکت به سمت دانش بنیان شدن باشند باید از آنها حمایت کرد و در ...
قرآن یادگاریِ شهید تنها دلخوشی مادر است
پر صفا و مادری که حرف های زیادی در سینه دارد. فقط 38 ساله بوده که فریدونش به شهادت می رسد تا امروز در سن پیری مایه افتخارش باشد. صورتش چین و چروک دارد ولی صدایش گرم و پر صلابت. غمگین است ولی اشکهایش را پنهان می کند. شهید فریدون بزم پای ثابت جلسات قرآنی و از نسل اول شاگردان استاد خدام حسینی بوده که در اتاق کوچک منزل استاد خدام حسینی تلاوت قرآن را می آموخته است. مادر شهید بزم به ...
گفت وگویی متفاوت با رهبر ارکستری که نمی خواهد خودش را تکرار کند
تلخی او را تلخ نکرده و از این مرد یک فرشته ساخته است. او در مهربانی، گذشت، بخشش و زلالی میان اهالی موسیقی زبانزد است و البته در کنار همه این موارد، آهنگساز و رهبر ارکستری تکرار نشدنی است. این گفت وگو گوشه ای از مواجهه ام با جهان شخصی این هنرمند بزرگ است و مطمئن هستم از خواندنش لذت خواهید برد. *خیلی از اهالی موسیقی بخصوص نسل جوان مدام می گویند در ایران کسی درکشان نمی کند ...
12 روایت خواندنی از سیره عملی سردار شهید ولی الله چراغچی از زبان همسر
...، نام خانوادگی عرفانیان امیدوارمسجدنشین، یه لحظه چشمای ولی الله برقی زد وگفت چه جالب من مسجدیم و ایشون مسجدنشین!!! محضردار ادامه داد متولد 1346/8/4 مشهد نام پدر غلامرضا نام مادر فخری. اینجا بود که محضردار هم متعجب به همه نگاه کرد وگفت عجب! عجب وصلتی چقدر نزدیک به هستید. نام پدرها غلامرضا، نام مادرها فخری !!! ثبت دردفتر110بنام حضرت علی(ع)،ان شاءالله مبارک باشه ... آن ...
بهرام رادان:قالب شکنی همیشه دغدغه ام بوده
ای وای بیست و چهار سالگی آمد و رفت و اصلا متوجه اش نشده ای، حالا بعد از بیست چهارسالگی سنی برای خودت تعیین کردی که تا آن زمان کارهای مهمت را انجام بدهی؟ من دوست دام از عدد فاصله بگیرم چون عدد تو را گمراه می کند و فکر می کنی حالا که سی و هفت ساله شده ام، باید حتما کاری انجام بدهم اما وقتی کمبودی را احساس نکنی، چرا باید آن کار را بکنی، پس عدد دارد تو را گول می زند. واقعا اگر قرا ر بود من ...
سومین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت در اردبیل برگزار شد
استقامت مادران و همسران شهدا است. وی با اشاره به شهدای مدافعان حرم اظهار کرد: امروز درب شهادت در سوریه و عراق باز است و جوانان ما با انتخاب آگاهانه با معبود خود عشق بازی می کنند. شریفی با اشاره به این که حد فاصله معرفتی شهدا با افراد عادی بسیار زیاد است بیان کرد: مسئولان به عنوان خدمتگذار باید احساس دین کرده و شبانه روز تلاش کنند تا شاید گوشه ای از محنت و رنج سی ساله فرزندان، مادران و ...
بنت الهدی صدر، زنی فراتر از زمان خود
گمان کرده اید مردم نجف خواب هستند که این موقع شب آمده اید؟ چه چیزی شما را می ترساند؟ چه چیزی در این خانه مشاهده کرده اید؟ آیا اسلحه و مواد منفجره دیده اید؟ یک مرد بی سلاح که فقط ایمان و عقیده دارد! این همه نیرو چه لزومی دارد؟ مردم دیگر بیدار شده اند. تا کی وجدانتان در خواب خواهد بود؟ چرا تن به این زندگی ضلالت بار داده اید؟ سپس به سمت حرم جد بزرگوارش، علی علیه السلام حرکت کرد و در راه ...
سه شنبه ای استثنایی در پایان سال94
ارزش های دفاع مقدس. به همین دلیل الان توانسته است سه فرزند صالح و سالم تربیت کند. همسرش مثل یک فرشته دور حاجی می گردد، وقتی با آن ها ملاقات می کنی ادب و متانتشان به چشم می آید. مطمئن باشید اگر امروز جانباز سهیلی اینقدر مهجور است و مسئولین در حقشان کم لطفی می کنند، اما اجرش نزد خدا و حضرت فاطمه سلام الله علیها محفوظ است. دقایقی بعد جانباز عاقلی، مسئول آسایشگاه هم به این جمع مخلص و با صفا ...
سالروز شهادت سردار شهید طوسی؛ سردار شهیدی که نگران بعد از شهادتش بود !
دادند و چه نخوابی ها، چه سختی ها و مجروحیت هائی را که متحمل نشدند. وقتی آنها شهید شدند، فقط در همان محدوده محل، روستا یا شهرشان تشییع شدند. هیچ کسی آنها را نمی شناخت و آنگونه که سزاوارشان بود از آنها تجلیل نشد. آنها گمنام و ناشناخته ماندند و شخصیت و زحمات شان برای مردم ناگفته ماند. به فکر فرو رفتم، با خود گفتم: یعنی چه این حرف ها؟! چرا طوسی باید ناراحت و نگران بعد از شهادتش باشد؟! ...
سفر به دیار عاشقی
ایجاد ترس و دلهره می کند چرا که هر لحظه خطرانفجار مینی را کنار خود احساس می کنیم، براستی این غیورمردان که در حال مین روبی در این مناطق هستند چقدر شجاع و دلیرند! بعد از بازدید از میادین مین به سمت یادمان شهدای رمضان به راه می افتیم. منطقه عملیات رمضان در غرب جاده اهواز - خرمشهر و شمال شرق بصره قرار دارد. رسیدن به شهر بصره هدف اساسی برای پایان دادن به جنگ و تنبیه و تعقیب متجاوز محسوب می شد. عملیات ...
فوتبالیستی که فرمانده گردان توپخانه جوادالائمه شد
مشکوک شدند و تحت نظر گرفتندش ولی او زرنگتر از این بود که آنها بتوانند شناساییش کنند. وقتی شعار"مرگ بر شاه" همه دیوارهای اردو را پر کرد بزرگی و جوانمردی از همان کودکی در چهره اش موج می زد. کنار درس و تحصیل، با شور و علاقه ورزش می کرد. 14 ساله بود که به عضویت تیم نوجوانان سپاهان درآمد. استعداد فوق العاده ای در فوتبال داشت طوری که در 16 سالگی کاپیتان تیم جوانان سپاهان شد. سال ...
جرمی آیرونز، دیکتاتور خوش خیم
؟ پول است که چنین خوکدانی ای درست می کند. اما بیشتر نقاط دنیا درحال حاضر همین طور اداره می شوند. اگر چیزی پول بسازد، مجاز است . آیرونز در کمبریج احساس بهتری داشت. بااین حال مردی که بی نهایت را می شناخت نیز برج عاج مرد ارباب منشی را نشان می دهد که آیرونز نقش او را بازی می کند؛ جی اچ هاردی، استاد ریاضیات کالج ترینیتی. او دانشجوی نابغه کم سالی به نام سرینیواسا رامانوجان (دِو پاتل) را زیر بال و پر ...
برای دوست شاعرم مصطفی علیپور
خواندن و شنیدن شعرهای دوستان شاعرمان. اولین مضمونی که بر زبان ما جاری می شد شهادت بود و انگار ما شاعران جوان و خام آن سال ها به لشکری پیاده نظام می مانستیم که سلاحمان واژه ها بودند و مهماتمان غزل و رباعی و مثنوی. پر شور بودیم و پر حرارت. بی آلایش و خاکی مثل لباس های خاکی و لبخندهای روستایی رزمنده ها. وقتی شعر او را می خوانم طراوت و تمیزی هوای شمال در من جان می گیرد. انگار این شعر ها را همین ...
هومن سیدی: اگر تقلید کنم کارگردانی راکنار می گذارم
هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان [...] هومن سیدی کارگردان خشم و هیاهو گفت: همه با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند کارگردانی را بیاموزند اما جهان انسانی فیلمساز است که باید درست به تصویر کشیده شود. به گزارش مشرق، فیلم سینمایی خشم و هیاهو از نظر ساختاری بهترین فیلم هومن سیدی است. از معدود دفعاتی است که داستان یک فرد مشهور و فساد اخلاقی اش در سینمای ایران روایت می شود و از آن جا که چند نمونه واقعی هم دارد – از جمله مشهورترین آن ها ماجرای شهلا جاهد و ناصر محمد خانی است که موقعیت بحرانی فیلم شباهت قابل توجهی به آن دارد – توجه مخاطبان در جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند این فیلم در اکران به تنهایی می تواند پدیده گیشه باشد اما اکران نوروزی و قرار گرفتن در کنار فیلم های کمدی و جدی دیگر، هنوز آنگونه که شایسته است فیلم دیده نشده است. در بخش اول گفت وگو با هومن سیدی درباره داستانگویی فیلمش و روایتی که برای بازگویی قصه در نظر گرفته، توجه به مخاطب و ساخت آثاری که سطح سلیقه مخاطب را نازل می کند صحبت کردیم که از نظرتان می گذرد: زندگی پیچیده است/ به راحتی نباید قضاوت کرد فیلم با جمله ای از ویلیام فاکنر آغاز می شود و نام فیلم هم از رمان مشهور خشم و هیاهو برگرفته شده است . رمان فاکنر حاوی چند زوایه دید است و سرهم نهادن از حکایت چند راوی است همین دلیل باعث شد نام فیلمی که تلاش کردید با ماهرانه ترین نوع ممکن داستان را با پیچیدگی و پس و پیش کردن وقایع آن هیجانی و دلهره آور روایت کنید، از رمان فاکنر اقتباس کنید یا دلیل دیگری وجود داشت؟ بن مایه اصلی حرفی که در فیلم وجود دارد و باید روی آن تمرکز می کردیم این بود که به راحتی راجع به یک جریان نباید نظر دارد و بیرون گود قرار گرفت و درباره یک زندگی نظر داد. زندگی پیچیده تر از این حرف هاست. لزوما آن جریانی که به چشم می بینیم و ذهن ما آن را واقعی تلقی می کند، می تواند واقعی نباشد و می تواند وجه دیگری هم داشته باشد و واقعی تر از آن باشد که ما فکر می کنیم. ما چون هیچ گاه امکان شنیدن و دیدن تمام وجوه را نداریم به راحتی قضاوت می کنیم و اجازه می دهیم احساسات ما بر عقل غلبه کند. به طور مثال در یک دعوای زناشویی به خودمان اجازه می دهیم تقصیر را به گردن یکی از طرفین بیندازیم . قرار بر این است که خشم و هیاهو برای لحظه ای تماشاگر را به خودش بیاورد و به این مهم فکر کند که در یک لحظه نمی تواند درباره شخصیت های داستان نظر بدهد و قضاوت کند. به همین دلیل نوع روایتی که انتخاب شد که در نوع مرسوم ادبیات و فیلمنامه نویسی، سینما ، تئاتر و تمام گونه های دیگر تصویری یا ادبیاتی موجود است انتخاب شد . احساس کردم این نوع روایت برای این نوع پیام انتخاب درست تری باشد ما هر دو شخصیت را نشان می دهیم نه تنها برای دیده شدن بازی ها یا خندیدن یا هر چیز شبیه به این... این اتفاقات هر کدام می تواند واقعی باشد و ما راحت نمی توانیم به ضرس قاطع یک فرد را متهم و دیگری را مبرا از خطا و لغزش بدانیم در داستانگویی مدیون رمان خشم و هیاهو هستم برگرفتن نام فیلم از رمان خشم و هیاهو را بفرمایید درست است که این رمان به فیلمنامه من و بالعکس ربطی ندارد اما بعد از خواندن این رمان دغدغه نگارش این نوع فیلمنامه به ذهنم رسید. من خودم را یک جورهایی مدیون این رمان می بینم برای نوشتن این فیلمنامه درست است که تاکید می کنم هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. دو کاراکتر، مصداق اصلی خشم و هیاهو هستند/ از آثار بزرگ یاد می گیرم با خواند این رمان به سمت داستانگویی در سینما رفتید؟ بله. احساس کردم این دو کاراکتر اصلی من مصداق اصلی نام رمان هستند هر دو مصداق اصلی هم خشم و هم هیاهو هستند. اعتقادم این است که خود کاراکترها یک حرکت رو به جلویی دارند و خودشان برای خودشان اسم می یابند و برخی لحظات را تعیین می کنند. احساس می کردم بعد از نوشتن کل فیلمنامه چقدر یک کاراکتر را خشم نوشتم و دیگری را هیاهو. فکر کردم این اسم شاید درست باشد . البته مقیاس فیلمنامه و رمان کار خطایی است اما من یاد گرفتم که از آثار بزرگ استفاده کنم ، بهره بگیرم و تلاش کنم برای یادگیری بیشتر. شخصیت ها کدام نزدیک به خشم و کدامیک بیشتر به سمت هیاهو رفتند؟ برای من خسرو داستان خشم است و حنا هیاهو. آنونس را هم بر این مبنا ساختم یکی را کاملا خشم و دیگری را کاملا هیاهو. خسرو خانواده دوست است این خشم خسرو از کجا می آید؟ خشم خسرو، عصبی بودن، نگران بودنش، حتی دل لحظه های احساسی هم آرامش ندارد. بیس فیلمنامه را که می نوشتم خسرو رادر دو وزنه قرار دادم جایی که از خودش تعریف می کند فکر کردم که باید خودش را درست تعریف کند بدون ایراد و بی نقص . این دم دستی ترین نگاهی است که در لحظه اول به فیلمنامه نویس ارجاع می دهد اما هرچه جلوتر رفتم به دم دستی بودن این نوع معرفی بیشتر پی بردم. خسرو باید وقتی از خودش تعریف می کند بگوید فردی هستم که عصبی می شوم و پرخاش می کنم من این ایرادها را دارم اما لزوما خانواده برایم مهم است. وقتی خسته است به خانه می آید با بچه بازی می کند اما جنبه اش را ندارد زود از کوره درمی رود. فرد عصبی لزوما گناهکار نیست/ تلاش کردم تصویر یک فرد واقعی را به نمایش بگذارم با این معرفی پس زمینه به مخاطب می دهید که در انتها مخاطب قضاوت خودش را داشته باشد؟ حتما همینطور است. آدمی که عصبی و پرخاشگر است لزوما گناهکار نیست. اگر داد و بیدار می کند لزوما قاتل نیست. شکل و شمایلی که خسرو از خودش ، همسرش (تینا) و حنا روایت می کند کاملا به گونه ای است که هر جور دل خواهش است آن ها را تعریف می کند. جلوتر که می رویم حنا هم همین کار را می کند. در روایت حنا، خسرو آدم بسیار ضعیف و متزلزل است کسی که به او آسیب وارد می شود. کسی که همسرش او را مورد توهین و تحقیر قرار می دهد (رفتار تینا با خسرو در ماشین). کسی که به عنوان یک مرد زار می زند و خواسته اش را درخواست می کند،کسی که دیگر آن غرور را ندارد (فصلی که حنا تعریف می کند). این تعاریف (خسرو و حنا) تنها دارای یک جریان های واقعی مشترک هستند خسرو در هر دو روایت با بچه اش تند است. تلاشم این بود تمام لکه هایی که وجود دارد و در کنار هم قرار می گیرد به گونه ای باشد که تصویر یک آدم غیرواقعی را نبینیم. چون خسرو از خودش تعریف می کند، لزوما آدم خوب مهربان و خانواده دوست نبینیم و از روایت حنا چیز دیگری به مخاطب ارایه شود. من همه تلاشم این بود که یک آدم ببینیم اگر در بخشی از فیلم مجبور است که از خودش تعریف کند عصبی بشود و فریاد هم بزند اما کار اشتباه هم می کند. انتخاب نکردم قصه یا ضد قصه جلو بروم/ بسیاری از ترس، تجربه نمی کنند بعد از ساخت خشم و هیاهو به سمت داستانگویی خواهید رفت. من هیچ وقت انتخاب نکردم که چه باید بکنم. الان قصه تعریف کنم یا ضد قصه جلو بروم چیزی که همیشه تلاش می کنم آن را حفظ کنم و بخش زیادی از دوستان مخالف آن هستند تجربه گرایی است. بسیاری عنوان می کنند جای تجربه در سینما نیست و اشتباه بحث تجربه گرایی را تلقی می کنند. معتقدند اگر کسی قرار است تجربه کند برای خودش و درخانه تجربه کند . این حرف زمانی درست است که فرد الفبای سینما را بلد نباشد . اما کسی که حرفه اش فیلمسازی است اساسا امکان این وجود ندارد که تجربه نکند. حالا افرادی می ترسند که نکند خراب کنند و سرمایه از بین برود ورود به دنیای تجربه کردن نمی کنند افرادی هم هستند که نترسند و تجربه می کنند . برایم مهم نیست ماحصل تجربه کردنم چه می شود شما جزء دسته دوم هستید فکر می کنم این طور است . برایم مهم نیست ماحصل آن تجربه چه می شود مهم این است که یک جریان جدید را تجربه کنم اسمش هرچه که می خواهد باشد. اگر قرارباشد تقلید کنم کارگردانی را کنار می گذارم به اسم و عنوان آن جریان کاری ندارید اصلا. من اینجوری حالم خوب است .به طور مثال اگر قرار باشد من کارهایی که یک کارگردان مثل فرهادی انجام داده من هم انجام بدهم برای من چیزی ندارد اگر این گونه باشد کارگردانی را می گذارم کنار و به سراغ بازیگری می روم. برخی از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند حتما برای مخاطب هم ارزش دیدن ندارد دیدیم کارهایی که کپی هایی از کار کارگردان دیگر بودند و هیچ گاه نتوانستند نظر مخاطب را جلب کنند. متاسفانه افراد بی مایه و کم مایه وجود دارند که از قدم برداشتن رو به جلو می ترسند تمام تلاششان را می کنند که هیچ کس قدمی برندارد. دو نوع حسادت داریم یکی منجر به پیشرفت و ترقی می شود و دیگری باعث می شود که نه خداوند و نه خلق خداوند از فرد راضی و خشنود نباشد. متاسفانه از این دست آدم هایی که خانه نشین هستند و قلم و کاغذ دارند و فکر می کنند تنها قلم و کاغذ داشتن لزوما فرهیختگی است زیاد هستند. کسانی که در خانه نشستند و فکر می کنند هیچ کس آن ها را کشف نکرده و این افراد بزرگترین آرتیست های کره زمین هستند و تریبونی به آن ها داده نمی شود برای خودنمایی. همانقدر فیلمسازان با استعداد خوبی که به سینما وارد می شوند همانقدر هم افراد بی استعداد به سینما وارد می شوند. چگونه بایدغربال بشوند تا اینگونه وارد سینما نشوند خودشان غربال می شوند. من دوران سینمای جوان را گذراندم شیفته بعضی ها در سینما بودم بعضی از بزرگان را نقض می کردم. در آن دوره یادم است یک دانشجوی فیلمسازی که یک فیلم یک دقیقه ای ساخته یا حتی همان را هم نساخته به راحتی راجع به یک فیلمساز در هر سطحی نظر می دهد در حالی که توان گرفتن یک پلان از فیلم ندارد اما به راحتی می تواند تصمیم بگیرد که سینما به چه سمت و قهقهرایی می رود. غربال شدن این افراد زمانی رخ می دهد که وارد سینما بشوند زیرا از این دست افراد ادعاهای زیادی داشتند و همیشه احساس می کردند موقعیت بروز و ظهور استعدادهایشان را نداشتند. برای خیلی از این افراد موقعیتش فراهم می شود و کار را خراب می کنند و از این وادی می روند و متاسفانه وقتشان را هدر می دهند. عده ای هم هستند بدون حاشیه وبا اصل مطلب جلو می آیند. نسبت به فیلمسازان دیگر قضاوت سطحی ندارند به این فکر می کنند که فیلمساز دیگر ده سال جلوتر از خودش کاری را به انجام می رساند که باید به قدم هایش نگاه کرد و اگر کاری را نتوانسته انجام دهد شاید ما بتوانیم انجام دهیم. این نوع نگاه در من (به عنوان یک جوان) وجود دارد من به بزرگان در این عرصه نگاه می کنم و می بینم کدام یک از تجربیاتشان خوب بوده و من چگونه می توانم تجربه جدیدی کسب کنم واگرنه چه کاری است که فیلم بسازند. همه می توانند با یک ماه کلاس فشرده فیلمسازی بیاموزند/ جهان انسانی و تصویر آن مهم است به صراحت می گویم همه آدم ها با سپری کردن یک ماه وقت به صورت فشرده می توانند فیلمسازی را بیاموزند یادگیری الفبای سینما کار سختی نیست اما جهان انسانی فرد است که درست باید به تصویر کشیده شود. اینکه چه در چنته داری و دنیای پیرامونت را چگونه می بینی و آن را چگونه می توانی تصویر کنی. واگرنه فیلمسازی یک دکوپاژ ساده است با چند پلان شات و تدوین دم دستی که می توان آن را یاد گرفت. چیز پیچیده ای نیست یک ریتم و ضد ریتم و فیلمنامه که دیگر کسی نمی نویسد. بازیگران هم که همه خوب هستند فیلمنامه خوب باشد پول خوب هم بدهیم می آیندو کار می کنند. باساخت اعترافات ذهن خطرناک من فکر می کردم داستانگو می سازم/ من تلاش نمی کردم به سمت شمایل فیلم روشنفکری بروم/ سینما روشنفکری خطرناک است تمام این حواشی زودگذر است و می گذرد. من از فیلم آفریقا تا به امروز به مراتب افرادی که فیلم من را می بینند و دنبال می کنند بیشتر شدند. اما یادم هست وقتی اعترافات ذهن خطرناک من را ساختم من فکر می کردم اتفاقا فیلم داستانگو می سازم . اما مخاطبش خاص شد. آن نوع سینما، سینمای خطرناکی می توانست باشد به دلیل این که می توانست به سمت شمایل فیلم هایی که روشنفکری است،برود اما خدا شاهد است من اصلا تلاش نمی کردم یک چنین چیزی بسازم و به آن سمت فیلمسازی حرکت کنم. اعترافات جهان خاصی را دنبال می کرد اگر با شخصیت اصلی داستان نگاه کنیم همه چیز درست و به جا بود اما چقدر مخاطب جای آن قرار بدهد سخت و سنگین بود. بله . درست است. واقعیت این است که از ساختن آن فیلم لحظه ای پشیمان نیستم امیدوارم روزی برسد حرف هایی را درباره آن فیلم بزنم که دوست دارم بگویم اما هیچ وقت نگفتم. در آن مسیر فیلمسازی احساس کردم دنیایی برایم باز شد که دنیایی جدید، عجیب و غریبی است و پتانسیل سینما شدن را دارد. فکر می کردم افراد زیادی با این نگرش که در فیلم دیده می شود درگیر هستند و فکر نمی کردم درگیری ذهنی هیچ کس نباشد. احساس کردم پدیده ای به وجود آمده که زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد . فکر نمی کردم خیلی از افراد درباره آن اطلاع ندارند یا حوصله اش را ندارند یا چرا باید بدانند که کجای زندگی هستند. اساسا فکر می کردم (هنوز هم فکر می کنم) هر فیلمسازی یک حدیث نفسی دارد من باید این را بدانم که چرا می خواهم فیلم بسازم . سینما صرفا جای تفریح نیست/ ذات هنر فرهنگسازی است بیش از هر چیز مخاطب به سمت سینمای کمدی گرایش دارد. جامعه شلوغی داریم . مردم درگیر گرفتاری های زندگی هستند. واقعیت این است که خنده در جامعه بسیار کم است جدیدا نگرش هایی به وجود آمده که خنده را تقویت کنند که بسیار عالی است. طبیعی است که کشور جوانی هستیم انرژی های بسیار زیادی دارند که تخلیه نمی شود تخصص من نیست که چگونه باید این تخلیه انرژی در جوان رخ بدهد. حالا این مهم است که یک خانواده که متشکل از افراد جوان است وقتی قصد دارد حالش خوب بشود به سینما می آید اما هیچ گاه درباره آن حرف نزدیم. سینما صرفا جای تفریح نیست. سینما وجود دارد که به لحاظ فرهنگسازی حرکت آهسته ای را به سمت جلو ببریم. به طور مثال رامبد جوان در برنامه خندوانه با یک شوخی شیرین کمربندها را باز یا بسته می کند این یعنی فرهنگسازی برای بستن کمربند در هنگام سوارشدن در ماشین. به ذات کار هنر فرهنگسازی است. اگر سینما با سیرک و بازیگر با دلقک اشتباه گرفته شود باید این شغل را ببوسیم و بگذاریم کنار. فیلمی که مخاطب کم دارد شکست خورده است فیلم باید پرفروش باشد هیچ شکی در آن نیست. فیلمی که مخاطب کم دارد نابود شده و شکست خورده است اما می گویم کاری که بعضی از دوستان با سلیقه و ذائقه مردم می کنند را نکنیم . باج دادن به هر دلیلی انصاف نیست برای این که باید پاسخگو باشیم. این که من پلان را باز بگذارم. 15 بازیگر نامی را جلوی دوربین بیارم تا کارهای خیلی زشت و زننده ای را جلوی دوربین انجام بدهند که باعث خندیدن تماشاچی بشود و در آخر تماشاگر بیرون سالن بگوید چقدر مزخرف بود و به آن بخندند برایم حال خوبی را به ارمغان نمی آورد و این نوع پول درآوردن و گیشه داشتن برای من خوشایند نیست. فکر می کنم وقتی یک تابلوی نقاشی کشیده می شود با هدف رساندن یک پیام یا مفهوم این کار انجام می شود. معضلات جامعه را به گونه ای روایت کنیم که روی مخاطب تاثیربگذارد مهم این است که در اثر یک مفهومی را به مخاطب ارایه دهیم اگر درباره معضلات جامعه حرف بزنیم باید به گونه ای باشد که روی مخاطب اثرگذار باشد اگر بادیدن فیلم یک خانواده به خودش نهیب بزند که بعد از جدایی فرزند ما چه شرایطی را پیدا خواهد کرد برای من فیلمساز کفایت می کند. حالا یکسری آدم بگویند فکر کردی کی هستی که این حرفها را می زنی من در پاسخ این افراد باید بگویم من یک انسانم که در مملکتم زندگی می کنم احساس دارم و حالم بد و خوب می شود و همه ما به زعم خودمان تلاش می کنیم برای بهبود جامعه با هر عقیده و ذائقه ای و با هر تربیت خانوادگی . برای ادامه مسیر فیلمسازی کاملاً حسی جلو می روید یا با برنامه پیش می روید؟ نه خیلی حسی نیست. بدون حساب و کتاب هم جلو نمی روم باید ببینم چه چیزی الان خوراک جامعه است. با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم/ سطح سلیقه مردم را باید بالا برد/ در کار بعدی بیشتر حواسم به تماشاچی است حتی اگر خوراک جامعه فیلم کمدی باشد؟ من با ساخت فیلم کمدی مشکلی ندارم. من بعداز این همه سال بازیگری، برای حضور در فیلم کمدی و ایفای نقش درآن جایزه گرفتم شاید خیلی از مردم من را به عنوان یک کمدین بشناسند تا بازیگر جدی. اما معتقدم هر چیزی باید ارزش و احترامش سرجاش باشد و حفظ شود . تلاش می کنم داستان را بیشتر از این در کار بعدی جدی بگیرم و بیش از این حواسم به تماشاچی باشد. من از تلاش کردن خسته نمی شوم معتقدم باید آرام آرام سطح سلیقه مردم را بالا آورد تا رشد فرهنگی صورت می گیرد و آمار کتابخواندن مقداری بالا بیاید. آن زمان دیگر نیاز به این همه تبلیغات شعارگونه برای حفظ محیط زیست نداریم زیرا سطح فرهنگی بالا آمده است. Let’s block ads! (Why?) منبع: مشرق کد مطلب : سایر اخبار ...
این خانه گران قیمت متعلق به کیست؟+تصاویر
البته نه در آن زمان و نه تا کنون، کسی یافت نشده است که مدعی باشد همه خانه های جهان را دیده و مورد ارزیابی قرار داده و پس از مقایسه آنها با یکدیگر به این نتیجه رسیده که خانه مقدم از همه گران تر است! در واقع، این نوع نوشته ها بیش از اینکه تبلیغی برای یک مکان تاریخی – فرهنگی باشند، با اغراق و گزافه گویی، ارزش های آن مکان را تحت الشعاع قرار می دهند و این در حالی است که خانه مقدم، جدا از ...
حمیرا ریگی در دوهزار کیلومتری تهران فرماندار است
آموزش و پرورش می دهد شاهدان این دخترند: از 1626 دانش آموز ابتدایی شهرستان قصرقند، تنها 230 نفر از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند. ریگی حالا بالاترین مقام سیاسی در قصرقند را برگزیده تا شاید تحولی ایجاد کند: وقتی همه ی مردم و مجموعه ی ارکان نظام را مثل هرم در نظر بگیرید، فرمانداری در رأس آن است. در این مقام است که شما می توانید تغییر نگاه ها را در همه ی مجموعه ی دولت اجرا کنید. وقتی برای من آموزش و پرورش ...