سایر منابع:
سایر خبرها
که گفته شد چند اثر به مرحله ارزیابی نرسید چون برخی آثار آماده نشدند و برخی به تمرین نرسیدند و برخی هم فیلم اثر را ارسال نکردند که بر این مبنا ریزش خواهد داشت اما در نهایت 12 تا 15 اثر خروجی این بخش خواهد بود. **** همزمان با روز درختکاری یک موسسه فرهنگی تبلیغاتی با توجه به رقم فروش سینما در یک سال گذشته، 300 اصله نهال درخت در بوستان شهید آوینی تهران کاشت. به گزارش ...
شاخه های هنری بر یکی از حس ها یا بر مجموعه ای از حس ها تأکید بیشتری دارد. مثلاً حس شنوایی در موسیقی، بینایی در نقاشی، و ترکیبی از این دو حس در سینما و غیره. در این مفهوم باید به نکته ای که همواره مورد تأکید لوی استراوس نیز بوده است توجه داشت، اینکه میان هنر در جوامع ابتدایی و هنر در جوامع متمدن (صرف نظر از بحث طولانی ای که درباره ی این دو واژه وجود دارد و در حوصله ی این مطلب نمی گنجد) تفاوتی اساسی ...
اب داده ام. مثلاً یکی از پژوهشگران آن ها معتقد است که اسم آقای کُلینی در واقع کیلین است و من در این مستند ثابت می کنم که به دلایلی اظهار نظر این فرد کاملاً غلط است. آن ها در جایی دیگر اینگونه مطرح می کنند که نگارش الکافی در بغداد تمام شده ولی ما در این مستند این موضوع را مطرح می کنیم که الکافی قطعاً در قم یا ری تمام شده است و شاید یک ویرایش نهایی در بغداد هم صورت گرفته باشد. موضوع من در این مستند یک بحث کاملاً پژوهشی است و هیچ بحث سیاسی در این مورد نداشتم. انتهای پیام/ لینک کوتاه لینک کپی شد الکافی مسعود طاهر ...
کنار دریا در تمام قاب ها حضور دارد. اندازه تاریکی نماها و حد فاصل روشنایی ها در امتداد هم است. ملولی که آدم نیم شب ها و تاریکی است گاه چون روز می درخشد و ناخدا که با صبح و خورشید و با مرگش طلوع می کند. *نسخه سینمایی ناخدا خورشید که توسط فیلمخانه ملی ایران اصلاح و مرمت شد، قرار است در موزه سینمای ایران اکران شده و هارون یشایایی به عنوان تهیه کننده و سعید قطبی زاده نویسنده و منتقد درباره آن صحبت کنند. 5757 ...
بگویید ایده برگزاری نشست های اسطوره شناسی از کجا آمد؟ سال 1396 پروپوزالی برای حوزه هنری آماده کردم. هدفم از آماده کردن این پروپوزال بررسی شخصیت های اساطیری شاهنامه بود. عنوان این کارگاه ها شد قهرمانان شاهنامه از کجا می آیند؟ که در واقع شاهنامه پژوهی با رویکرد اسطوره شناسی بود و بسیار مورد توجه و استقبال مخاطبان به ویژه نسل جوان قرار گرفت. در این کارگاه ها و نشست ها علاوه بر داستان ...
وقتی می خواهند آیه ای را تفسیر بکنند، سراغ فتوحات یا فصوص ابن عربی رفته اند. در کار من هم شاید این مورد پررنگ تر است؛ یعنی به منابعی مثل سعدی، حافظ، عطار، جامی، شبستری و مهم تر از همه مولانا (که گفته اند مثنوی معنوی او قرآن پارسی است) توجه داشته ام. همچنین، به ابن عربی، ابن سینا، سهروردی، سبزواری، ملاصدرا و منابع عظیم حکمت شیعی، از جمله نهج البلاغه و صحیفه ی سجادیه یا اصول کافی مراجعه کردم. ضمن ...