سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۲۰:۴۵Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
خرداد نیوز ۱۴۰۳/۰۷/۱۸ - ۲۱:۱۷

تصویر سیاه سفید از سال 1328 و نخستین سفر محمدرضا شاه به آمریکا

محمدرضاشاه 24 آبان 1328 از تهران رهسپار امریکا شد و 25 آبان با استقبال ترومن سفر خود به ینگه دنیا را آغاز کرد؛ گفته می شود شاه برای جذب کمک های امریکا برای تداوم برنامه های خود در کشور به این سفر رفت و در جریان آن با بسیاری از مقامات امریکایی دیدار و از کارخانه ها و امکانات این کشور بازدید کرد. این سفر در حالی انجام می گرفت که در 13 آبان 1328 هژیر وزیر دربار ترور و ابراهیم حکیمی به سمت نخست وزیر برگزیده شده بود. ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)