سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش توییتری کاربران به ماجرای جزایر ایرانی/ جزایر سه گانه ایرانی؛ مروارید توییتر شدند
از فلسطین ایستاده، بعضی اعراب حاشیه خلیج فارس به جای همراهی، از فرصت سوء استفاده کرده مشغول لابی گری جهانی برای جزایر سه گانه اند، انگار فراموش کرده اند دشمن واقعی کدام طرف است. کاربری هم نوشته است: در معتبرترین نقشه ایران که انجمن جغرافیایی سلطنتی بریتانیا در سال 1892 در لندن منتشر کرده جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به رنگ سرزمین ایران کشیده شده و جایی که امروزه امارات است به نام
توصیه ای به پزشکیان درباره جزایر سه گانه: مردم را به تجمع دعوت کنید
اکنون که یک اتحاد نامقدس و خلاف حقوق بین الملل علیه جزایر ایرانی توسط اتحادیه عرب شورای همکاری خلیج فارس روسیه چین و اتحادیه اروپا شکل گرفته است بر دولت جناب دکتر پزشکیان فرض است که در فراخوانی در سطح ملی در روز معینی از همه اقشار مردم خواسته تشکیل اجتماعات و اعلام حمایت همه جانبه ملت غیور ایران از تمامیت ارضی و محکومیت مدعیان جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس را فریاد بزنند.
اکران مالکیت منطقه ای ایران بر جزایر سه گانه در پایتخت
به گزارش خبرگزاری برنا، همزمان با بیانیه پایانی خلاف واقع اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست مشترک خود مبنی بر پایان دادن اشغال جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی توسط ایران و مالکیت امارات متحده عربی بر این مناطق، اکران فرهنگی ویژه مبنی بر مالکیت ایران در این مناطق بر روی بیلبوردهای شهری پایتخت اجرا شد. گفتنی است شعر تو میراث اجداد پاک منی/ جهان تا جهان
حسینی: جزایر سه گانه، هویت ایران هستند/ وظیفه داریم به پویش ایران همدل بپیوندیم
سید روح الله حسینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، خصوص ادعای اتحادیه اروپا و چند کشور حوزه خلیج فارس مبنی بر اینکه جزایر سه گانه را متعلق به امارات دانسته اند، اظهار داشت: این ادعاها برای ما ایرانی ها مانند یک شوخی می ماند ، چراکه جزایر فوق تا ابد و برای همیشه، متعلق به خاک ایران هستند. وی همچنین در خصوص حمایت جامعه ورزش از مردم فلسطین و لبنان، بیان کرد: این وظیفه جامعه
ولایتی: ادعای امارات درباره جزایر سه گانه واهی است
جزایر سه گانه ایرانی آمده است که در آن از ایران خواسته شده به اشغال سه جزیره اماراتی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی پایان دهد. این ادعای واهی و بی پایه و اساس برای چندمین بار است در بیانیه های مشترک با سازمان ها و کشورهای مختلف مطرح گردیده است. امارات متحده عربی به عنوان کشوری تازه تاسیس توسط دولت انگلیس در سال 1971 هنگامی که تصمیم بریتانیا بر آن شده بود که از پایگاه ها و نقاط اشغالی در شرق
بررسی حقوقی و راهبردهای ایران در تقابل با ادعای امارات درباره جزایر سه گانه
، بلکه پاسخ قاطع و موثری به ادعاهای امارات متحده عربی خواهد بود. به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، محمد وافری، مدرس دانشگاه دریایی هلند در یادداشتی ابعاد حقوقی ادعای مالکیت امارات را بر جزایر سه گانه ایران در بیانیه اخیر اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به ویژه با تأکید بر حقوق دریاها، بررسی کرده و نوشته است که از منظر ژئوپلیتیک، جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ، و تنب کوچک به عنوان
ادعای ساحل دزدان دریایی در روزگاری که امارات متحده عربی خوانده می شود!
خصمانه نسبت به خود شناخته و تجاوزی علیه حق حاکمیت خویش می دانیم و تا آخرین قطره خون خود با آن مبارزه خواهیم کرد. با وجود این اظهارات دولت عربستان در همان زمان توافقی را با حاکم بحرین امضاء کرد که عربستان را در نفت بحرین شریک می کرد. وزارت خارجه ایران نسبت به این موضوع اعتراض کرد و آن را تجاوز به حقوق ایران و غیر معتبر خواند. در سال های پس از کودتای 28 مرداد و تا سال 1340 چند بار
اسناد تاریخی اروپایی ها درباره مالکیت جزایر سه گانه چه می گویند؟
مشترک نشست پایانی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا ادعا شده است: ما از ایران می خواهیم به اشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد. انتشار این بیانیه واکنش هایی را در میان اهالی سیاست و فرهنگ به همراه داشت. ظهور کشورهای نوپدید در خلیج فارس سبب شده است هرازگاهی این کشورها
جزایر سه گانه واس ماس!
داخلی و مانند خاک کشور به حساب می آید. طبق این فرمول جهانی تنب بزرگ، تنب کوچک و جزیره بوموسی جزو آب های سرزمینی ایران هستند نه امارات! یادداشت تفاهم سال 1971 در سال 1971 ایران و بریتانیا یادداشت تفاهمی امضا کردند که منجر به خروج نظامی نیروهای بریتانیا از جزایر سه گانه پس از یک دوره 70 ساله شد. حکومت شارجه هم بعد از 24 ساعت این قرارداد را پذیرفت و نیروهای نظامی کشورمان در جزایر مستقر شدند
سرمقاله 32 ساله پیش کیهان درباره جزایر سه گانه / منطق امارات، بازی با آتش است
منطقه در همین چهارچوب قابل ارزیابی بود. این دغدغه وجود داشت که امارات حتی اگر ناآگاهانه در این راستا گام برداشته است، پیامدهای آن غیرقابل جبران خواهد بود و ملاحظات منفی ناشی از آن، دامن گیر کل منطقه خواهد شد. امارات ضریب این دغدغه را در پایان دور سوم مذاکرات با طرف ایرانی بالا برد. طرف اماراتی بحث خاتمه اشغال جزایر تنب! را مطرح ساخت و پرداختن به جنجال خودساخته ابوموسی را منوط به مذاکره پیرامون
گاف عجیب در پوستر حمایت از جزایر سه گانه+ عکس
گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در دوره های پادشاهی هخامنشی، اشکانی و ساسانی دارد. در این دوران، نظم و امنیت ایرانی بر سراسر پهنه آبی خلیج فارس و جزایر آن حاکم بود. جزایر سه گانه در سال 1948 میلادی به طور کامل به اشغال امپراتوری بریتانیا به عنوان قیم رسمی امارات متصالحه درآمد، اما تا سال 1971 هیچ یک از دولت های وقت ایران این اشغال را نپذیرفتند و بوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک در
جزایر سه گانه یاقوتی بر تاج ایران زمین/ تاریخ ایران برای بدخواهان سراسر عبرت است
بدخواهان تنها چند دقیقه و بلکه چند ثانیه است. همانطور که گفته شد تمامیت ارضی خط قرمزی حیثیتی برای ایرانی هاست بر همین اساس امروز قلب 85 میلیون ایرانی در ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک می تپد و زورِ بازوی همه مردان و زنان این سرزمین آماده است تا خوش نشین های ماجراجوی جنوب خلیج فارس را متوجه اشتباهی کنند که روی آن اصرار دارند. جزایر سه گانه جزو جدایی ناپذیر ایران اسلامی هستند
وهم تاریک امارات
حرکت در راستای سیاست های امریکا و حمایت از رژیم صهیونیستی است و هیچ مفهوم دیگری ندارد. این نماینده مجلس علت و شیطنت برخی کشورهای عربی در طرح ادعاهایی درباره جزایر سه گانه ایرانی را ایستادگی جمهوری اسلامی ایران پشت مقاومت و استمرار این حمایت ها دانست و عنوان کرد: در نهایت آنچه می ماند، رو سیاهی برای این کشورها و دولت هاست چراکه متأسفانه امروز نسبت به امریکا و رژیم پلید و نامشروع صهیونیستی، دچار
وقتی ایران جزایر را از انگلیس پس گرفت کشور امارات وجود نداشت
/> *امارات عربی متحده 1971 تاسیس شده، که می شود 1350 هجری شمسی. تخلیه این جزایر فکر می کنم دو ماه قبل از آن انجام شده. برنامه انگلیسی ها در آن زمان این بوده که اول بحرین را از ایران گرفتند، بعد این جزایر را تخلیه کردند و بعد امارات متحده عربی را به وجود آوردند، بعد قطر را به وجود آوردند. امارات و قطر و کویت هم همین جور به دنبال این ها؛ و کشورهایی که از عربستان سعودی تجزیه شدند. خیلی داستان مفصلی
بوموسی جزیره ای به وسعت ایران
جدیدی را از لحاظ فرهنگی برای آنها ایجاد می کرد . ادعای پوچ اماراتی ها بر سر جزایر سه گانه ایران یکی از مسائلی که هر از گاهی مانند یک زخم چرکین سر برمی آورد ادعای حاکمیت بر جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس توسط امارات متحده عربی است، سه جزیره مهم و استراتژیک یعنی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که جزو جغرافیای سیاسی استان هرمزگان محسوب می شود اما اماراتی ها هر از گاهی ادعاهای ناصوابی را در
جزیره ابوموسی را با نام ایرانی آن بوموسی صدا بزنیم
به گزارش یاقوت نیوز ؛ مناقشه ایران و امارات بر سر جزایر سه گانه ایرانی (ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک) وارد مرحله جدیدی از تنش های این دو کشور شده است. اگرچه پیش از این نیز چند عضو دائمی و غیردائمی شورای امنیت سازمان ملل یعنی کشور های آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و البته کره جنوبی از امارات متحده در مناقشه با ایران بر سر این سه جزیره حمایت کرده بودند اما این نخستین بار است که یک سازمان منطقه ای غربی، از
پرسش و پاسخ با وزرا در پاستور؛ تکذیب حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز
موضوع افزایش بنزین به جمع بندی برسد با مردم مطرح می شود. وی در مورد ادعاها در مورد جزایر سه گانه ایران بیان کرد: موضوع حاکمیت مطلق ایران بر سه جزیره بوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ مورد تأکید است، هیچ کسی حق ندارد به پاره تن ایران نگاه چپ کند؛ مطلقاً این موضوع پذیرفته نیست. بیشتر بخوانید وزرای دولت وفاق ملی در مقام پاسخگویی/ تکذیب شایعه مالیاتی در حیاط دولت وزرا در حاشیه جلسه امروز هیات دولت چه گفتند؟ نمایش وحدت ملت و دولت ایران در نماز نصر؛ ایران در کنار مقاومت می ایستد ...
خلیج فارس با جزایر همیشه ایرانی
در طول تاریخ صاحب منطقه بوده و در آینده نیز خواهد بود. گروه سیاسی- حمید شهریاری: این برای چندمین بار است که کشور تازه تاسیس امارات عربی متحده ادعا می کند که جزایر سه گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و بوموسو جزئی از سرزمین این امارت است و ایران آنرا اشغال کرده است!! به گزارش مردم سالاری آنلاین ،برای بررسی اینکه چرا اعراب قصد تحریف تاریخ و وارونه جلوه دادن قدرت بلامنازع ایران در طول هزاران
اعراب، اروپا، چین و روس به این نقشه تاریخی خوب بنگرند | این سه جزیره مال ماست، خلاف واقع نگویید!
در آرشیو وزارت امور خارجه مفقوده بود و به دنبال انجام پژوهشی تاریخی درباره ی نام خلیج فارس کشف شد. درباره ی پیشینه ی این نقشه در همان روزهای برگزای نمایشگاه مذکور این طور توضیح داده شد: در سال های 1877 و 1888 میلادی و در پی بروز برخی اختلاف نظرها در خصوص جزایر سه گانه ی ایرانی در خلیج فارس، ناصرالدین شاه از دولت انگلستان درخواست کرد که نسخه ای از نقشه ی جدید ایران را که در شش برگ و توسط
حاشیه ای بر بیانیه حزب اتحاد ملت درباره جزایر سه گانه | عباس آخوندی
حاشیه خلیج فارس پیش از این نیز ادعای واهی اشغال این جزایر را مطرح کرده بودند، اما این نخستین بار است که این اظهارات غیرواقع و گستاخانه از زبان مجموعه یا کشوری خارج از این گروه شنیده می شود. حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، این اقدام و گستاخی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا را با شدیدترین لحن محکوم می کند. در این راستا، طرح چند نکته ضروری به نظر می رسد: جزایر ابوموسی، تنب بزرگ
پاسخی طلایی درباره جزایر سه گانه/ باید از دریای خون گذشت! - پایگاه خبری تحلیلی صبح خرد
“صبح خرد”، مطرح شدن دوباره حق حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه ایرانی، یادآور تکرار این ادعا بعد از شکست عراق در جریان جنگ تحمیلی به ایران بود. زمانی که در سال 1371 شورای همکاری خلیج فارس چنین ادعایی را مطرح کرد. اما آن زمان پاسخ هاشمی رفسنجانی به اعراب چه بود؟ گزارش خبرآنلاین را بخوانید. رسول سلیمی: حمایت اتحادیه اروپا از ادعای شورای همکاری خلیج فارس در خصوص جزایر سه گانه ایرانی، واکنش های متعددی به دنبال داشته است. اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز
واکنش کاربران مجازی به جسارت اروپایی ها به تمامیت ارضی ایران
بر جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک ریشه در حکومت هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان دارد. زمانی که امارات جز مشتی خاک بیشتر نبود. اتحادیه اروپا و اعراب چشمان شان را به حقیقت باز کنند و به آتش دامن نزنند. ابراهیم سوزنچی: جزایر سه گانه در قلب ایران است. خون پسر عموی بزرگم در سال 1350 در تنب بزرگ؛ سروان رضا سوزنچی آنجا را با دل و جان ما پیوند زده است. عبد
ادعای امارات بر جزایر سه گانه را به رسمیت نمی شناسیم
با شدت گرفتن بحث ها درخصوص اعلام مالکیت امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، برنامه زمانه به سراغ این موضوع رفت و آن را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد. برنامه روز یکشنبه با عنوان سه گانه ابدی ایرانی با حضور حسن قشقاوی دیپلمات و نماینده مجلس روی آنتن زنده شبکه دو سیما رفت. قشقاوی در پاسخ به این سوال که سابقه ادعاهای امارات و کشورهای عربی درخصوص جزایر
احتمال ورود مجلس به مساله جزایر سه گانه
اشتباه فاحش اروپا محمد مهدی شهریاری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با دنیای اقتصاد ، با انتقاد از بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از ادعای امارات در خصوص جزایر سه گانه ایران، گفت: ایران همیشه در خصوص حفظ تمامیت سرزمینی خود موضع گیری خوبی کرده است. بیانیه اتحادیه اروپا از سر لجبازی است. اسناد تاریخی که بنده در برخی از کشورها از جمله ایتالیا و واتیکان دیدم، مالکیت جزایر سه گانه و خلیج فارس را به عنوان یک موضوع اثبات شده نشان می دهد و ثابت می کند که این جزایر جزو تمامیت سرزمینی ایران بوده است. او ادامه داد: موضع گیری اتحادیه اروپا در خصوص جزایر سه گانه ایران قطعا لجبازی سیاسی ...
موضع خصمانه اتحادیه اروپا درباره جزایر سه گانه ایران
گروه سیاسی دفاع پرس : جزایر سه گانه ایران (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) که در خلیج فارس قرار دارند، از گذشته تاکنون یکی از موضوعات حساس و استراتژیک در روابط بین ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده اند. اهمیت این جزایر به دلایل مختلفی از جمله جایگاه ژئوپلیتیکی، اقتصادی و حقوقی بسیار بالاست. در سال های اخیر، به ویژه در جریان بیانیه های مشترک میان شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا این موضوع
وقتی پرچم ایران در مرتفع ترین نقطه ابوموسی بالا رفت
شیعه نیوز | پس از قریب به 80 سال که انگلیس مانع از اعمال حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه ایرانی شده بود، در نهم آذرماه 1350 پایان این اشغالگری رسما اعلام شد. به گزارش شیعه نیوز ، اتحادیه اروپا به تازگی با انتشار بیانیه ای مشترک با شورای همکاری خلیج فارس، از ایران خواسته تا به زعم خود به اشغال جزایر سه گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی پایان دهد. بنابر روایت اطلاعات
جزایر سه گانه جز تاریخ و عضو لاینفک ایران است
سه گانه کرد. این اقدام واکنش دولت ایران را برانگیخت. از آن زمان تاکنون امارات بارها این ادعا را تکرار کرده است. انتشار نقشه ای جعلی و عجیب از خلیج فارس در امارات با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد. با وجود اسناد تاریخی و اعلام مجامع حقوقی بین الملل در خصوص مالکیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک کشور امارات هر از گاهی ادعاهای بی پایه و اساسی رو در
جزایر سه گانه ایران؛ پیشران اقتصاد دریا محور
در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، بار دیگر ادعای نخ نماشده حاکمیت امارات بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی مطرح و البته برای اولین بار، از ایران خواسته شد به اشغال این سه جزیره پایان دهد. پر واضح بود که این بیانیه وقیحانه با واکنش مسئولان کشورمان مواجه شود. سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان تأکید کرد که اروپا، مسیر
واکاوی پشت پرده بیانیه های شورای همکاری خلیج فارس و ادعای اماراتی ها درباره جزایر ایرانی؛ وهم تملک
دارند. در بیانیه ی مشترک اتحادیه اروپا با شورای همکاری خلیج فارس لحن بیانیه با بیانیه های دیگر متفاوت بود؛ در این بیانیه ی {باطل} ذکرشده است: ما از ایران می خواهیم به اِشغال جزایر سه گانه امارات متحده عربی، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی که نقض حاکمیت امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد است، پایان دهد . آن ها صراحتاً از واژه تند اِشغال استفاده کردند. در بیانیه های قبلی، چین و روسیه ادعای