سایر منابع:
سایر خبرها
چ فردا در تلویزیون
شبکه یک فردا: چ، ساعت 16 به گزارش روابط عمومی سیما، فیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، فردا ساعت 16 از شبکه یک پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: در اواخر مرداد سال 1358، دکتر مصطفی چمران از طرف دولت موقت ماموریت پیدا می کند به پاوه برود و درگیری داخلی به وجود آمده در آنجا را خاتمه دهد. سه راس درگیری مورد نظر را مردم پاوه، کردهای جدایی طلب و رزمندگان پاسدار تشکیل می دهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح جویانه اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت طلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و هم دکتر عنایتی به عنوان رئیس کردهای شورشی را قانع کند که دست از درگیری بردارد که ... فریبرز عرب نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بابک حمیدیان در چ هنرنمایی کرده اند. شبکه دو امروز: هینوکیو، ساعت 8 فردا: پاپوش، ساعت 8/ عملیات قطب شمال، ساعت 17 و 30 دقیقه سینمایی هینوکیو به کارگردانی تاکاهیکو آکیاما امروز ساعت 8 صبح از شبکه دو پخش می شود. فیلم تلویزیونی پاپوش به کارگردانی منوچهر هادی نیز فردا ساعت 8 روی آنتن می رود. بهنام تشکر، حدیث میرامینی و اصغر محبی بازیگران این فیلم هستند. در همین روز، فیلم سینمایی عملیات قطب شمال به کارگردانی گرا بوآل، ساعت 17 و 30 دقیقه نمایش داده می شود. شبکه سه فردا: آرزوهایت را به خاک نسپار، ساعت 10 فیلم تلویزیونی آرزوهایت را به خاک نسپار به کارگردانی مهدی چوپانی و تهیه کنندگی میثم ریاحی، جمعه 28 خرداد ماه ساعت 10 از شبکه سه به نمایش درمی آید. در این فیلم خواهیم دید: زنی به نام نرگس در آستانه جدایی از همسرش قرار دارد اما با تمام وجود تلاش می کند تا این اتفاق نیفتد و در این مسیر از اعتقاداتش کمک می گیرد... امید روحانی، سارا بهرامی، معصومه آقاجانی، بهرام کمیجانی و سمیرا گودرزی در فیلم تلویزیونی آرزوهایت را به خاک نسپار ایفای نقش کرده اند. شبکه چهار امروز: عیار 14، ساعت 20 و 30 دقیقه فیلم سینمایی عیار 14 به کارگردانی پرویز شهبازی امروز ساعت 20 و 30 دقیقه از شبکه چهار روی آنتن می رود. محمد رضا فروتن، پوریا پورسرخ، کامبیز دیرباز و مینا ساداتی در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند. شبکه پنج فردا: غذای دریایی، ساعت 9/ نبردگاه ممنوعه، ساعت 13 و 30 دقیقه انیمیشن غذای دریایی به کارگردانی آن هو گوه، فردا ساعت 9 از شبکه پنج پخش می شود . در خلاصه داستان فیلم با بازی استیون بون، کولین چانگ، چی رن چانگ و جیسون کاتوم آمده است: یک گربه ماهی کوچک با یک نهنگ گوشتخوار دوست است. گربه ماهی، چند تخم روی صخره ای مرجانی پیدا می کند و خوشحال می شود که اقوامش را دیده، اما دو ماهیگیر تخم ها را با خودشان می برند و ... فیلم سینمایی نبردگاه ممنوعه به کارگردانی جان ارل و آدریان پاورز نیز ساعت 13 و 30 دقیقه نمایش داده می شود. شبکه کودک امروز: خرگوش مخملی، ساعت 22 انیمیشن سینمایی خرگوش مخملی به کارگردانی میچل لندن جی آر، امروز ساعت 22 از شبکه کودک پخش خواهد شد. فردا نیز انیمیشن سینمایی باسیل موش کارآگاه زبل به کارگردانی جان ماسکر و دیو میچینر ساعت 22 از این شبکه روی آنتن می رود. شبکه نمایش فیلم های سینمایی و تلویزیونی الیور تویست ، خبرچین ، نیکولاس نیکلبی ، سر پر سودا و هشت میلی متری امروز ساعت 11،15،17،21 و 23 از شبکه نمایش روی آنتن می رود. فردا نیز فیلم های سینمایی و تلویزیونی سر پر سودا ، خوش آمدید ، مرد عوضی ، تحول هنری و وثیقه ساعت 11، 17،15، 21 و 23 از این شبکه پخش می شود. ...
فوران نوجوانی در جامعه
از کودکی بلافاصله به جوانی می رسیدیم. فرهنگ جوانی از 18 سالگی تا نزدیک 30 سالگی ادامه می یافت و بعد هم وارد دوره بزرگسالی می شدیم. بعدها تحولاتی مانند تأخیر در ازدواج و حضور در گروه های دوستی و اجتناب از پذیرفتن مسئولیت اجتماعی موجب شد فرهنگ جوانی که از 18 سالگی آغاز می شد تا نزدیک 40 سالگی ادامه یابد. حالا دختر ها و پسرهای 35 ساله می گویند ما می خواهیم از جوانی خود استفاده کنیم و هنوز زود است! این ...
حضور در شبکه های اجتماعی دغدغه ام نیست
نیکی مظفری مدت ها به عنوان مدیر تولید، جانشین تهیه کننده، طراح صحنه و طراح گریم مشغول فعالیت بود و پس از آن، بازی در نمایشنامه های شب روی سنگفرش های خیس به کارگردانی هادی مرزبان و رویاهای رام نشده به کارگردانی ایوب آقاخانی را در کارنامه خود ثبت کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی غریب آشنا به کارگردانی صباغ زاده با پدرش همبازی شد. با نیکی مظفری درباره فعالیتش در شبکه های اجتماعی به گفت وگو نشسته ایم. در شبکه های اجتماعی به چه شکلی فعالیت می کنید؟ در شبکه های اجتماعی، یک صفحه اینستاگرام دارم و در آن به خبررسانی فعالیت هایم در زمینه تئاتر، سینما و مراسمی که در آنها حضور دارم می پردازم. علاوه بر آن، برخی نمایش ها و کتاب ها را نیز معرفی می کنم. حضور در شبکه های اجتماعی برای شما چه مزایا و معایبی داشته است؟ انسان نباید زیاد درگیر چنین شبکه هایی باشد و روی آنها تمرکز کند چراکه زمان مفید خود را از دست می دهد. حضور بی هدف در این شبکه ها باعث دور شدن از هدف و مسیر اصلی می شود. اصولا شبکه های اجتماعی دغدغه من نیستند. فقط سعی می کنم تمام نظرات را بخوانم؛ برخی از آنها زیبا و پرانرژی است و صاحبانش با لطف تشویقم می کنند. تا جایی که بتوانم با حسی متقابل از این افراد تشکر می کنم. در کنار این سعی دارم به نقدها هم فکر کنم و توجه ویژه به آنها داشته باشم. نقدها و بازتاب هایی را که در فضای مجازی می گیرید، در کارهایتان لحاظ می کنید؟ گاهی اوقات استفاده می کنم؛ زیرا چندان دغدغه درگیری در فضای مجازی را ندارم، اما برخی نقدها سازنده است؛ مثلا در یک اجرای صحنه ای، مخاطبان کار را می بینند و پس از آن نظر و نقد خود را می نویسند. این نوع نقد خیلی سازنده است زیرا متوجه نقاط قوت و ضعف می شوم. گاهی نیز مورد تشویق قرار می گیرم که انگیزه ای مضاعف برای ادامه کار می دهد. چقدر از فضای شبکه های اجتماعی برای معرفی کارهایتان استفاده کرده اید و این اقدام چقدر در جذب مخاطب تاثیر داشته است؟ بی تاثیر نیست و به همین دلیل احساس می کنم این تبلیغات خیلی خوب است، چراکه مخاطبان در جریان روند یک پروژه قرار می گیرند. در مجموع می تواند بسیار سازنده باشد. در صورت امکان و با اجازه عوامل و روابط عمومی یک پروژه، تصاویری از صفر تا صد کار مانند پیش تولید، تست گریم، تمرین، اجرا و مراسم خاص بعد از اجرا منتشر می کنم که در زمینه اطلاع رسانی خیلی کمک می کند. به نظر شما هنرمندان چطور می توانند از این فضا برای بهتر کردن فرهنگ جامعه استفاده کنند؟ همه هنرمندان عزیز که دارای صفحه مجازی هستند، تعداد زیادی دنبال کننده دارند که در روز چند بار صفحه هایشان را می بینند. پس فرصت خوبی است که هنرمندان، فیلم های سینمایی، نمایش های روی صحنه، کتاب ها و اتفاقات مربوطه را اطلاع رسانی کنند. گاه دیده می شود مردم در شبکه های اجتماعی برخوردهایی دارند که در فضای عادی جامعه اتفاق نمی افتد. هنرمندان به چه شکلی می توانند در بهبود این نوع رفتارها تاثیرگذار باشند؟ کارشناس این موضوع نیستم و کسی باید این مساله را تجزیه و تحلیل کند که بتواند ریشه ای و درست به آن بپردازد. احساس می کنم اگر به طور مشخص بدانم هدفم چیست، چه چیزی را دنبال می کنم و می خواهم به کجا برسم، باعث می شود درگیر بعضی مسائل نشوم. از صحبت های شما برداشت کردم که به هنرمندان پیشنهاد می دهید نسبت به نظرات ناشایست، برخورد خاصی نداشته باشند. راه حل و پیشنهاد نمی دهم. تا الان توجه خاصی به برخی نظرات نداشته ام، اما شاید همین امشب اتفاقی پیش آید که نوع برخوردم تغییر کند. سعی کرده ام این موضوع چندان دغدغه ذهنی ام نباشد، مرا به حاشیه نکشد و از هدفی که در ذهن دارم، دور نکند. الهام برمکی ...
رامبد جوان در یک گفت وگوی بی پرده به تمام پرسش ها پاسخ داد
...: خندوانه حالا به بخشی از خاطرات جمعی ما تبدیل شده است. برنامه ای که در بدترین دوران رسانه ملی، گل کرد و توانست اعتماد مخاطبی را که دیگر از تلویزیون ناامید شده بود، دوباره جلب کند.بااین حال و مثل هر برنامه موفق دیگری، خندوانه هم حاشیه های خودش را دارد. همان طور که جناب خان و نیما و مسابقه هایش را دارد. اما در میان تمام المان هایی که خندوانه را موفق کرده اند، شاید سهم رامبد جوان سهم ...
جزئیات جریمه 8 میلیونی وزیر احمدی نژاد!/ شرط روحانی برای استفاده از فضای پسابرجام/ ادعای ایجاد بحران ...
ندارد و میگوید بیاید حرفش را بزند و برود ولی اینکه امام جمعه ی دیلم در مراسم حضور دارد احتمالا از نشانه های ظهور حضرت حجت باشد ! کانال خبری ایران تایمز این خبر را منتشر کرد . اعتراض همراه با تمسخر به صدا و سیما امیر دولاب که با تغییر نام آرشیتکت ورزشگاه نیس فرانسه علیفر را به اشتباه انداخت. او نام خود را به جای آرشیتکت ورزشگاه وارد ویکیپدیا کرد تا به ناگهان جنجال ساز شود. او در ...
مخاطبان باهوش امروز را نمی توان فریب داد
کارگردانی و نویسندگی نمایش زیر نور خورشید ، کارگردانی و بازیگری در نمایش عسک ، کارگردانی نمایش نهنگ ، نویسنده و کارگردانی نمایش مارتین لوترکینگ 2008 ، بازی در نمایشنامه خوانی ماجرای نیمه شب به کارگردانی فرهاد مهرخیرانی و کارگردانی و بازیگری تئاتر فقط به خاطر مادرت ، بخشی از رزومه سیدمسعود حسینی در زمینه تئاتر است که از این بین، نمایش آخر و نمایش دور دنیا در 80 روز که حسینی، به عنوان دستیار کارگردان و مسئول فنی در آن حضور داشت، جزو نمایش هایی بودند که در قالب تئاترهای برگزیده کلاس های کارگاهی، به جشنواره تئاتر کارگاهی کشوری راه یافتند. با این کارگردان، نویسنده و بازیگر جوان و خوشفکر تئاتر که این روزها مشاور کارگردان نمایش های کابوس در زمستان (مهدی حسین زاده) و رجال و زنش (مبین مولایی) است، درباره اوضاع روز تئاتر گفت وگوی کوتاهی انجام دادیم. شما در کارنامه کاریتان سابقه بازیگری و کارگردانی دارید. کدام کار برایتان راحت تر است؟ به عقیده من کارگردانی و رژیسوری تئاتر یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست. ایجاد هماهنگی بین تمامی بخش های فعال یک تئاتر از بازیگر تا دکور، لباس، گریم و... و هدایت هر یک از این تخصص ها با علم و آگاهی درست، در جهت ایجاد یک هم صدایی و وحدت بیان، آن هم با در نظر گرفتن خصوصیت روانی هر یک از اعضا و دست اندرکاران گروه هنری و با مدنظر قرار دادن دیدگاه و در اصطلاح درج امضا کارگردان بر اثر نویسنده و هدف کلان نمایشنامه اش... همه اینها کار یک کارگردان را بسیار سخت می کند و باعث می شود فشار روانی فراوانی بر دوش او گذاشته شود. برای همین است که یک کارگردان ابتدا و قبل از جمع آوری اعضای گروهش، از چند ماه قبل به طرح برنامه ها و تمرکز بر متن و تناسبات شیوه اجرا و اعضا می اندیشد و در نهایت در کنار گروه گردآوری شده، به تدوین و تکوین اثر خود با استفاده از توانمندی و نظرات اعضا اقدام می کند. البته یک بازیگر هم اگر مسئول باشد و به درستی بخواهد بر روی نقش خود سرمایه گذاری کند انرژی بسیاری از او گرفته می شود که باید با مواردی که در کارگردانی عرض کردم خود را همسو و به عنوان یک خالق مستقل، تأثیر مثبت و هنری خود را نسبت به نقش و کلیت اثر نمایشی ایفا کند. اعتقادی به بازیگری و کارگردانی همزمان دارید؟ خودم این تجربه را داشته ام. گاهی کارگردان فکر می کند با شناختش از نقش و تحلیل و در نهایت کلیت نقشه اجرایی که در سر دارد می تواند با حضور خود به عنوان بازیگر، تأثیر بهتری بر روند اجرا بگذارد، اما معتقدم این کار سبب می شود کارگردان در مسئولیت کارگردانی خود به علت هجمه مسئولیتی که به عنوان بازیگر بر دوش دارد، بخشی از انرژی مفید و تمرکزش را بر رسالت کارگردانی خود از دست دهد. جریانات روز تئاتر را رصد می کنید؟ راستش متأسفانه به دلیل مشغله های کاری و به جهت این که مثل خیلی از همکارانم هزینه های معاشم از طریق فعالیت های خارج از علاقه و تخصصم صورت می گیرد و این کار گرفتاری های خاص خود را دارد، بنابراین باید بگویم خیر، این روزها خیلی کمتر امکان حضور در تئاتر را داشته ام و تنها به پیگیری اجراها و نقدهای آن و خبرهایش از طریق اپلیکیشن ها مشغولم. باز هم متأسفانه اهالی تئاتر سال هاست که مورد بی مهری واقع شده اند و همچنان امید داریم با برنامه ریزی مسئولان دلسوز، زمینه و شرایط مساعدی برای حرفه ای گری و اشتغال در این عرصه ایجاد شود. صرف نظر از این درد دل، خوشبختانه رویکردهای قابل توجهی چه از نظر ایده پردازی اجرایی و چه از نظر تحلیل های دراماتیک، بر روی صحنه این روزهای تئاتر کشور در جریان است و این نشان از قدرت اهالی این عرصه در نقش مؤثرشان در بهره گیری از علم روز و خلاقیت های هنری ایشان در رابطه با فرهنگسازی و خلق هنرهای بدیع نمایشی است. به اعتقاد شما تئاتر امروز ما در چه چیزهایی ضعف دارد و نقاط قوتش کجاست؟ مشهودترین نقطه ضعف تئاتر این روزها، برنامه ریزی ناصحیح مدیران از یک سو و از سوی دیگر حضور علاقه مندان بی شماری است که هر روزه در تلاش هایی بی برنامه و ناآگاهانه برای رسیدن به صحنه مقدس تئاتر در تکاپو هستند و بی آن که خودشان را از نظر تکنیکی و علمی مجهز کنند و بی آن که در بوته نقدها و رهنمود های استادان ارزشمند هنرهای نمایشی قرار بدهند با رویایی زیبا و با هزینه های شخصی، مستقیما به محک خود روی صحنه اقدام می کنند که عموما نه تنها با شکست مواجه می شوند، بلکه با کاهش اعتبار صحنه مقدس تئاتر، مسبب آزردگی مخاطبان آن می شوند. متأسفانه بخشی از دانشجویان و هنرجویان هنرهای نمایشی بی توجه به این که سطح استعدادهایشان نیاز بیشتری به تلاش و کسب معلومات برای پرورش علاقه و هنرشان دارد نیز در این دایره شکست قرار گرفته و به این حواشی دامن می زنند و متأسفانه اعتماد مخاطبان و مسئولان را دچار تزلزل می کنند. اینها در حالی است که تئاتر در بیشتر کشورهای پیشرفته، یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی است. جا دارد که همین جا از همکاران دلسوز و توانمندم که در نهایت خلاقیت، تأثیرات مثبتی در پوشش دادن به این حواشی و حفظ و بازپس گیری اعتمادها، در نگهبانی از تقدس این صحنه رؤیایی، متناسب با استانداردهای روز دنیا خدمت رسانی می کنند، قدردانی کنم. آنها مهم ترین نقطه قوت تئاتر این روزها هستند. شما تجربه نمایشنامه نویسی هم داشته اید؟ بله. سال 92 در ...
حواشی برنامه ماه عسل 95 و پیام دو وزیر به احسان علیخانی
هیجان این مسابقه اهمیت داشت وگرنه همه با هم رفیق هستیم و فقط این مهم است که کارهای خوب بسازیم. امیدوارم همین رفاقت باقی بماند و رشد کند. در ادامه احسان علیخانی از فردوسی پور پرسید به چه کسی رای داده است و او ابتدا به دوستی خود با رامبد جوان اشاره کرد و توضیح داد: رفاقت من و رامبد جوان سابقه ای طولانی دارد. یکی از تاریخی ترین برنامه های نود حضور رامبد، سروش صحت و حبیب رضایی در برنامه بود ...
نقش های تاریخی را دوست دارم
به گزارش جام جم سیما ، او سال 70 به ایران برمی گردد و در شماری از بهترین نقش های تاریخی و معاصر تلویزیون ایران هنرنمایی می کند. مامون سریال ولایت عشق، عبدالله بن مطیع سریال مختار نامه، میرزا کوچک خان جنگلی در عمارت فرنگی، چارلز مارلینگ روزهای به یاد ماندنی، امیر کبیر در سال های مشروطه، افسر اداره آگاهی در خواب و بیدار، تاجر تبهکار و منفی بی صدا فریاد کن، مرد اهل خانواده در بی قرار ازجمله نقش های خوب این بازیگر است. با صادقی درباره تجارب بازیگری اش گپ وگفتی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. وضعیت بازیگری این روزها چگونه است؟ با توجه به رکودی که در تولیدات وجود دارد شرایط کاری چندان ایده آل نیست و به نظر می رسد کارهای با کیفیت کمتر ساخته می شود و امیدوارم با رفع مشکلات اقتصادی کارهای باکیفیتی ساخته شود. در بحث فیلمنامه هم در برخی آثار با ضعف هایی مواجه هستیم. آیا علاقه دارید در بازیگری بیشتر با کارگردان های خاصی مثل مهدی فخیم زاده همکاری داشته باشید؟ با مهدی فخیم زاده راحت تر همکاری می کنم و موقعی که ایشان از من دعوت کنند دعوتشان را می پذیرم و در این دو دهه همکاری به زبان مشترک رسیده ایم. فخیم زاده کارگردان توانایی است. نقش های تاریخی برایتان چه ویژگی هایی دارد؟ نقش های تاریخی به لحاظ کیفیت و نوع بودجه و حمایتی که از آنها در تولید انجام می شود و هنرمندانی که در جلو و پشت دوربین در این پروژه ها حضور دارند بسیار باکیفیت و درجه یک هستند. من در سریال های تاریخی زیادی ایفای نقش کرده ام و در اغلب این سریال ها همه چیز ایده آل بوده است. بازی در این نوع کارها هم آسان تر است؟ نه، خیلی مشکل تر است یک بازیگر موقعی که در نقش تاریخی بازی می کند با یک فاصله بعید زمانی در مورد نقشش مواجه است که برای بازیگر چالش بزرگی محسوب می شود، مثلا اگر قرار باشد نقش یک شخصیت تاریخی را بازی کنید که مابه ازا و الگوی بیرونی ندارد و برای من نیز یکی دوبار اتفاق افتاد و نقش سفیر انگلیس را بازی کردم که کار دشوارو پرچالشی بود یا نقشی متعلق به 5000 سال قبل را بازی کردم که برای ایفایش مابه ازایی نداشتم و بارها پیش آمده که بازی های یک سریال تاریخی چندان موفق نبوده و دلیلش هم همین دشواری های موجود بوده است. در بحث گریم هم با توجه به گریم سنگین این نوع نقش ها بازیگر باید ساعت ها این گریم سنگین که آغشته به مواد شیمیایی است را روی سر و صورتش تحمل کند. لباس های کارهای تاریخی هم در بیشتر موارد زیاد و سنگین هستند و بازیگر باید در گرمای تابستان لباس های ضخیمی را بر تن کند یا در سرمای زمستان بنا به اقتضای نقش لباس های سبک بپوشد و اینها چالش ایفای نقش های تاریخی است. اما بازتاب و عملکرد این نوع نقش ها خوب و تاثیرگذار است. درکارهای تاریخی شما در برخی موارد نقش آدم های بزرگی مثل امیر کبیر را بازی می کنید که باعث افتخار و ایجاد تفکر می شود و بارها خودم را جای شخصیت های تاریخی گذاشته ام که در لحظات دشوار چگونه تصمیم های بزرگ گرفته اند. بیشتر علاقه دارید نقش های تاریخی معاصر را ایفا کنید یا نقش های تاریخی دوران گذشته؟ من بیشتر علاقه دارم نقش های تاریخی مربوط به دوران گذشته را بازی کردم. نقش حضرت نوح و ابراهیم را به همین دلیل بازی کنم. نقش هایی که قدمت چندین هزار ساله دارد. بعدتر هم نقش های تاریخ مثل مامون در ولایت عشق و عبدالله بن مطیع در مختار نامه را قبول کردم و باید برای رسیدن به نقش مطالعه و صبر و حوصله زیادی انجام داد. چه تفاوت های تکنیکی بین بازی نقش های تاریخی و نقش های روز وجود دارد؟ تفاوت زیادی وجود ندارد. اصولا درسینما و تلویزیون روز دنیا روش متداول بازی رئالیستی است. بازی های آوانگاردی و سوررئال هم بیشتر در تئاتر کاربری دارد. در برخی آثار ملودراماتیک بخصوص مربوط به شرق دور و هند بازی ها همچنان نمایشی و تا حدی اگزجره است. در اغلب دوران بازیگریتان و تا قبل از حضور در سریال های مهدی فخیم زاده عموما نقش های مثبت بازی می کردید؛ اما از آن زمان به بعد نقش های منفی و خاکستری هم داشتید. ایفای نقش های غیر متعارف به لحاظ شخصیتی و نوع کنش بسیار چالش برانگیز است و در ضمن نتایج لذتبخشی هم دارد. اصولا در حیطه درام قرار نیست آدم ها سفید یا سیاه مطلق باشند و براساس شرایط پیش رو تصمیم گیری و عمل می کنند. با وجود چنین شخصیت هایی مخاطب به فکر وادار می شود و در مورد کنش و عمل کاراکتر فکر می کند. حضور آدم های سپید مطلق یا شرمطلق کنش هایشان را قابل پیش بینی می کند و چالشی به همراه ندارد و حتی باعث خستگی مخاطب می شود. آیا قبل از سریال بی صدا کن هم نقش منفی بازی کرده بودید؟ قبل از این سریال نقش منفی مامون را در ولایت عشق بازی کرده بودم و برای ما ایرانی ها که دوستدار امام رضا هستیم مامون یک شخصیت منفی است. معمولا خیلی از بازیگران که نقش های منفی مشهور تاریخی را بازی می کنند گاه با واکنش بد برخی مخاطبان روبه رو می شوند. آیا برای شما هم چنین تجربه ای رخ داده است؟ نه، شاید واکنش و تحلیل مخاطب از بازی من در نقش مامون جدا از مسائلی بود که اشاره کردید. در سریال هم تصویر صرفا سیاه و کدر پررنگی از مامون ارائه نشد؟ بله، هدف نشان چهره سیاه و پلید مامون نبود و در سریال این تاکید وجود داشت که مباحث آموزنده نشان داده شود فردی که شاید ابتدا به ساکن ...
دمی با فحاشان شبکه های مجازی
ذهنمو می خوانی ، دوست دارم ازدورمراقبم باشند . این گفت وگوساعت 3 شب انجام شدواین نوجوان 14 ساله دراین ساعت شب دورازکنترل خانواده مشغول گشت زنی درفضای مجازی بود. سوال خطرناکی که ذهنم را درگیر کرده است اینکه محمد حسن که با آرامش پاسخم را می دهدآیا در آینده ممکن است تبدیل به یکی چون مرتضی شود که پاسخ مرا با بی اخلاقی بدهد؟محمد حسن از نابرابری اجتماعی، فقر و نبودبرنامه ریزی برای اوقات فراغتش ...
بودونبود تشکل های نشر در قلب نمایشگاه کتاب - ارشاد پیشتاز واسپاری
نمایشگاه لندن را به دست نیاورده است. من در روز اول نمایشگاه هم گفتم که امسال ما نه کمبود مخاطب داریم و نه با ریزش فروش مواجهیم. شهر آفتاب ازقضا فرصت بهتری برای حضور شهرستانی ها فراهم کرد و نشان داد که در شهرستان ها ازنظر فروش کتاب ما در وضعیت بغرنج تری قرار داریم. من منکر اهمیت اشتیاق مردم برای خرید کتاب نیستم اما دولت کم کاری کرده که این حجم از مردم به نمایشگاه هجوم می آورند . به برخی ...
تا بجوشد آبت از بالا و پست
سروی س هنر جوان ایرانی ؛ بخش موسیقی: [ سعید امیراصلانی - ترانه سرا ] شاید سال های 1317 (دوره تأسیس رادیو) به بعد (چیزی نزدیک به سال های پایانی جنگ جهانی دوم) و حضور متفقین در ایران را بتوان روزهای آغازین تولد موزیک پاپ در ایران دانست. مدرنیته وارداتی و ناگهانیِ ناشی از حضور خارجی ها (و کمی هم تأثیر رضاشاه از رایش سوم و تلاش او برای ژرمنیزه کردن پایین تا بالای جامعه) (1 ...
پیام دو وزیر دولت به احسان علیخانی برای ساخت ماه عسل
به گزارش جام جم سیما ، در طول این هشت شبی که از ماه مبارک رمضان و پخش ماه عسل از شبکه سه سیما می گذرد نظرات مثبتی به سمت این برنامه روانه شده که از آن میان پیام علی ربیعی و عباس آخوندی به عنوان وزرای دولت تدبیر و امید، شایان توجه بود و به عنوان نظرات مهم درباره برنامه احسان علیخانی محسوب می شود. در ابتدا علی ربیعی؛ وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی در یادداشتی عنوان کرد: من به عنوان یک کنشگر به شما تبریک می گویم و همیشه برنامه شما را در ماه مبارک رمضان می بینم و هروقت فرصتی پیدا کنم و یا درگیر جلسه ای نباشم با اشتیاق آن را تماشا کردم و می کنم. من می خواهم نام برنامه شما را گسترش غمخوارگی ملی بنامم. می خواهم نام برنامه تان را هر ایرانی یک مددکار اجتماعی اطلاق کنم و همچنین می خواهم نام برنامه تان را ماه عسلِ زندگی خوب برای ایرانیان نام گذاری کنم. یا شاید بهتر باشد بگویم که یک ماه، ماه عسل اما ماه ها زندگی خوب برای ایرانیان و زندگی پر از شیرینی و عسل برای هر ایرانی که با این برنامه اتفاق می افتد. به گسترش خیر جمعی نیازمندیم و ماه عسل به نظرم حالا دیگر یک رسانه جمعی شده و یک نوع سخنگوی خیر جمعی است. خیر جمعی فقط کمک مالی نیست؛ خیر جمعی کمک از یک لبخند تا کمک ودستگیری و حتی یک آموزش ساده از طریق مهربانی است. من به نوبه خودم ابتدا به عنوان یک شهروند و بعد به عنوان وزیر دولت تدبیر و امید از تلاش های تهیه کننده و مجری این برنامه تشکر می کنم. و پس از آن عباس آخوندی؛ وزیر مسکن و راه دومین وزیری بود که در پیامی به تهیه کننده ماه عسل برای ساخت چنین برنامه ای تبریک گفت و نوشت: میان دغدغه ها و مشغله های روزانه ام در ماه مبارک رمضان هر زمان که فرصت پیدا کنم و بتوانم حتماً حتی برای دقایقی هم که شده تماشاگر ماه عسل می شوم. برای من اتفاق خیلی مهمی است، اینکه جایگاهی در تلویزیون به مردم اختصاص پیدا کند تا شنوای قصه آنها باشیم. اینکه میان این همه آدمهایی که در طول روز می بینیم و قصه هایشان را نمی دانیم تلویزیون محمل و صندلی اش را به آدم های عادی تحویل دهد که هم عبرت آموزی داشته باشد و هم تامل برانگیز و مهم تر از همه بر نهاد و نفسی که به خاطر فضای زمانی آماده تحول است تأثیر بگذارد. این برنامه می خواهد خیرطلبی و امیدواری را انتشار دهد و با قصه هایی که حتی شاید به ظاهر شاد نیست تلاش کند ابتهاج درونی ایجاد کند و نفس حقیقت جو را به خدا نزدیک تر کند. برای همین به شما و گروه تولیدتان خسته نباشید می گویم، برقرار باشید. برنامه ماه عسل که دهمین سال پخش خود را پشت سر گذاشته است به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی هرشب حوالی ساعت 19 از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود. منبع : تسنیم ...
هنگامه مفید تصنیف های نمایش - انسانم آرزوست - را می سازد
های دیگرم را کنسل کردم تا با تمرکز در خدمت نمایشی باشم که استاد فتحعلی بیگی آن را کارگردانی می کند. مفید که ترانه های نمایش و مجموعه دندون طلا هم از ساخته های اوست درباره چگونگی نگارش تصنیف هایش گفت: من همیشه به مضون کلی اثر فکر می کنم و این که قصد دارد چه پیامی را منتقل کند و اشعار سروده من براساس میراث شفاهی مطرب ها، نمایش های روحوضی و اشعار کوچه و بازاری است. ...
بازگشت دوباره مجری صندلی داغ
به روز است و بی دلیل هم نیست که این همه بیننده دارد. علاوه بر این بعضی از برنامه های احسان علیخانی را دوست دارم و به نظرم تغییراتی در کارش داشته است؛ البته به همه باید فرصت داد تا رشد کنند. احمد نجفی در پایان با اشاره به برنامه خندوانه گفت: برنامه خندوانه را گاهی اوقات می بینم ولی صلاح نمی دانم تا به اتمام رسیدن برنامه ام در آن حضور داشته باشم از طرفی مردم چه گناهی دارند که مرا در چند شبکه ببینند. به نظرم یکی از دلایلی که برنامه خوب دیده شد به خاطر جنوبی بازی هایی است که توسط جناب خان انجام شده است. ...
بیانات در دیدار مسئولان نظام
، توفیق به ما داده شده که حالا بیست ماه، سی ماه، پنجاه ماه، شصت ماه رمضان را از دوره ی تکلیف تا آخر عمرمان در بین این مجموعه ی ماه رمضان های تاریخ [حضور] داشته باشیم؛ خب، همینها را قدر بدانیم. پارسال در همین ماه رمضان، کسانی بودند از دوستان ما و از نزدیکان ما که امسال نیستند. نمیدانیم سال دیگر کدامِ از ما خواهیم بود، کدام نخواهیم بود؛ این ماه رمضان را قدر بدانید. ماه استغفار است، ماه توبه است، ماه ...
ابتکار جدید یک کانون فرهنگی در روستا/برگزاری نشست های قرآنی در منازل
نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود که از سال 1372 رسما فعالیت خود را آغاز و تاکنون مامن حدود بیش از 2 میلیون نوجوان و جوان علاقه مند و مستعد به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد بوده است. دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای وظایف خود تاکنون حدود 550 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد این استان راه اندازی کرده که بسیاری از این کانون ها توانسته اند در ...
پای درس استاد سیدعلی خامنه ای در دفتر حزب جمهوری با طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن / گزارشی از حلقه تدریس ...
می شود و اجتماعی بی نظیر در کشور را قبل از انقلاب رقم می زند. همه از دور و نزدیک می آیند تا ببینند استاد سیدعلی خامنه ای این بار کدام حلاوت و شیرینی را از قرآن بیرون می کشد و به بحث می گذارد. حرف های آن روزِ او انگار حرف های امروز نیز هست و دردهای آن روز، امروز هم همین علاج را طلب می کند. اکنون پس از 40 سال جمعی از جوانان انقلابی درست همان جا که برای اولین بار بخش هایی از این سخنرانی ...
کانون گذشته را ساخت، آینده فرزندان مان را هم بسازید
، و حضورها و موفقیت های کانون در عرصه های بین المللی را از دیگر ظرفیت های موجود در این مجموعه دانست و اظهار امیدواری کرد بتوانیم با همکاری بیشتر با صدا و سیما این ظرفیت ها و توان مندی ها را به افکار عمومی و مخاطبان معرفی کنیم. مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل کانون نیز در ادامه نشست به بیان برخی از ظرفیت هایی که قابلیت تولید برنامه های تلویزیونی در بخش های مختلف را دارد ...
تثبیت مقصد گردشگری قزوین با حمایت و همراهی مردم امکانپذیر است
به عصر صفوی توسط محمد رفیع شیخی مرشد جوان، توانمند و شایسته قزوینی در فضای دولتخانه مبارکه صفویه احیا و اجرا شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. امیدواریم این هنرمند جوان ارزنده بتواند با بازگویی داستان های تاریخی این هنر والا و ارزشمند را به تعالی و احیاء برساند. مدیر کل میراث فرهنگی قزوین همچنین یادآورشد : برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و هنرهای سنتی در قزوین و شهرستان ها، برگزاری ...
واکنش جناب خان و رامبد به استفاده از گاز اشک آور!
در همین راستا با رامبد شروع به چک کردن وسایل خریده شده کرد. همانطور که این سنجش از ظرف ها تا تخت صورت گرفت جناب خان با اشاره ای مبهم به رویدادی که چندی پیش بینندگان حاضر در استودیو رقم زده بودند گفت: رامبد گاز اشک آور هم بخر؛ چون احلام سفارش داده. اما نمی دونم چرا این روزها این گاز انقدر مد شده؟! اینجا بود که جوان ادامه داد: آره هر کسی همراهش است، چون به درد دعوا به ویژه دعوا بر سر آب جوش دم ...
تحقق انقلابی عمل کردن در سایه تربیت و نگاه قرآنی/ قرآن، بیمه کننده جامعه در مصاف با جنگ نرم دشمن
محافل انس با قرآن برای دانشجویان با حضور قاری بین المللی جناب آقای شاکر نژاد و حافظ بین المللی جناب آقای حق گویان برگزار شد که در این ایام با توجه به هم زمانی امتحانات دانشجویان، تمهیدات لازم برای این امر فراهم شده است. وی، ابراز کرد: در حال حاضر نیز بحث برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای مراسم دعای کمیل با حضور مداح و سخنران کشوری در این دانشگاه مدنظر است که در صورت فراهم آمدن ...
کاوه آفاق: در کنار استاد - ناصر پلنگی - تجربه جدیدی از هنر را دارم
. حالا یک بحثی به وجود می آید. تجسمی به محبوبیت موسیقی نیست؛ تلفیق حضور کاوه آفاق در این مجموعه یک اتفاق جالب بود. آن کسی که بچه کم سن و سال است وقتی که طرفدار آقای آفاق است می آید دقت می کند که ایشان نقاشی هم می کند و وارد نقاشی می شود. نقاشی یک اتفاق سرمایه ساز برای همه کشورهای دنیاست. می دانید من بیشتر این فرهنگ سازی را دوست دارم. این قبیله هنر که خیلی با هم آشنا هستند احتیاج دارند که یک چفت و ...
کنایه جناب خان به تعطیلی کارخانه ارج + فیلم
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در این فیلم کنایه جناب خان به تعطیلی کارخانه ارج در برنامه شب گذشته خندوانه را مشاهده می کنید. لینک دانلود انتهای پیام/
خوب و بد سریال های رمضانی
کالا و لزوم توجه به کالای ایرانی اشاره مصرحی شده است و از این حیث برای عموم مردم نیز که با این مباحث سر و کار دارند می تواند بسیار جذاب و مفید واقع شود. این پژوهشگر عرصه هنر و رسانه خاطرنشان کرد: تا اینجای کار که هفت ، هشت قسمتی از سریال های ماه رمضان پخش شده، این دو سریال در جذب مخاطب پای تلویزیون تا حدودی موفق بوده اند ، هر چند که به نظرم سریال برادر با توجه به موضوع آن بتواند حتی ...
اعتکاف بدون برنامه زیان آفرین است/ اعتکاف به مثابه یک بیمارستان معنوی
کارشناس در من ایجاد زمینه کرد. انگیزه اولیه: کنجکاوی جوان برای تجربه تازه ها! این طلبه موفق کاشانی که خود زمینه ساز حضور جمع قابل توجهی از دانش آموزان و نوجوانان در اعتکاف رجبیه و رمضانیه شده است، در ادامه می گوید: به نظر من در دنیای امروز که جوانان، بسیار کنجکاوند و دوست دارند چیزهای گوناگون را برای یک بار هم که شده تجربه کنند، در رابطه با اعتکاف هم همین کار را بکنند، یعنی ...
چرا مناجات بزرگان موسیقی را از رادیو نمی شنویم؟
برنامه های سحرگاهی شبکه های رادیویی داشته و دارند. به همه این عزیزان در این ماه عزیز دست مریزاد می گوییم و برایشان آرزوی موفقیت می کنیم. این منتقد رسانه از منظر یک برنامه ساز آشنا به مسائل رادیو و دیدگاه های مخاطبان در ادامه مطلب خود ذکر چند نکته درباره برنامه قرارِ بی قراران را ضروری دانسته و نوشته است: 1- برنامه امسال قراربی قراران در هفت شبی که پشت سر گذاشتیم از بی ثباتی در ...
برگزاری همایش با محوریت نماز در دستور کار دستگاه ها قرار گیرد
جامعه و تمام مسائل جامعه اثرگذار است، گفت: باید برای جذب کودکان و نوجوانان به انجام فریضه نماز برنامه ریزی داشت چراکه هرچه تلاش ها و برنامه ها در حیطه کودک و نوجوان و جوان بیشتر شود قطعا به خطا نرفته ایم . مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه عنوان کرد: قدرت نماز در بین عبادات از همه بالاتر است و هیچ چیزی مثل نماز انسان را سریع به مقصد نمی رساند و دستگاه ها باید برگزاری همایش با ...
سوسن پرور: به خانواده ام گفته ام در اینستاگرام مرا فالو نکنند!
پرور و خانواده اش یکی از شرکت کنندگان بخش خانواده باحال برنامه خندوانه هستند. با این بازیگر درباره حس خوب، اعتماد و ... هم صحبت شدیم. چطور می توان آدم باحالی بود؟ به نظرم یک آدم باحال یا یک اتفاق باحال یعنی انتقال انرژی و حس خوب. الان ما تلفنی با هم صحبت می کنیم اگر ما بتوانیم حس خوبی را در این مکالمه به یکدیگر منتقل کنیم، آدم های باحالی هستیم. در مسابقه خانواده باحال، خانواده ای مورد توجه قرار می گیرد که در عین سادگی، خودش باشد و بدون فیلتر انرژی و حس مثبت را به مخاطب بدهد. حس خوب، اعتماد هم به وجود می آورد. صد در صد! چیزی که در دنیای امروز و زندگی کنونی ما خیلی کم وجود دارد. دیروز در جاده، خانمی خیلی اصرار داشت من تا مسیری او را برسانم، اما واقعیت این است که من جرات نکردم و نتوانستم به او اعتماد کنم. اما اگر ما بتوانیم از آدم های پیرامونمان حس خوب بگیریم، اعتمادمان به آدم ها هم بیشتر خواهد شد. حس خوب زمانی به وجود می آید که با طرف مقابل ارتباط برقرار کنی و ما که نمی توانیم با همه آدم ها ارتباط بگیریم. من به این اعتقاد ندارم. سوال اینجاست که در زندگی روزمره چقدر ما به یکدیگر توجه می کنیم؟ مثلا سوار مترو یا اتوبوس که می شویم ما به چند نفر مهربانانه نگاه می کنیم یا چند نفر به ما نگاه می کنند؟ ما چقدر به یکدیگر کمک می کنیم؟ مثلا اگر بار سنگینی در دست کسی ببینیم به او کمک می کنیم؟ اگر کنار اتوبان ماشین ما بنزین تمام کند چند نفر به ما کمک می کنند؟ و ... ما آدم ها شاید به هم ربطی نداشته باشیم اما می توانیم به هم حس خوب بدهیم. چرا باید کار جامعه ما به جایی برسد که در کوچه و خیابان از صدای موتوری که از پشت سرمان می شنویم وحشت زده شویم و بترسیم. خب این به همان بی اعتمادی برمی گردد؟ ذهن ما به دلیل اتفاقات بدی که پیرامونمان رخ داده این گونه برنامه ریزی شده است. ذهن ما این طور برنامه ریزی شده از آدم هایی که نمی شناسیم باید بترسیم چون آنها خطرناک هستند. زنده یاد نادر ابراهیمی همیشه می گفت من از آدم هایی که نمی شناسم، نمی ترسم بلکه از آشناها می ترسم. این نشان می دهد که قضاوتش درباره کسی که نمی شناخته مثبت بوده، اما جامعه ما به سمتی رفته که ما آدم های ناشناس را خطرناک می دانیم چون فرکانس و امواج مثبت برای هم نمی فرستیم. توی ترافیک همه با اخم روبه روی خود را نگاه می کنند و هیچ کس برنمی گردد به راننده ماشین کناری لبخند بزند. ما بندرت به پلیس هایی که در خیابان ها و بزرگراه ها توقف می کنند، خسته نباشید می گوییم! ما یک لحظه از کنار هم رد می شویم و یکدیگر را می بینیم؛ بنابراین چقدر خوب است که در همان لحظه حس خوبی به یکدیگر منتقل کنیم. این سبک زندگی در فرهنگ ما بوده اما در یکی دو دهه اخیر کمرنگ شده چون از طرفی به ما می گویند مثلا به آدمی که از روبه رویت می آید نگاه نکن! و از طرفی می گویند نگاهش کن و لبخند بزن. این باعث تناقض هایی در رفتار ما شده که گاهی نمی دانیم باید چه کنیم. نگاهمان به دیگران نباید جست وجوگرانه و از روی قضاوت باشد، نباید به دیگران خیره شویم، اما می توانیم در یک لحظه از کنار آنها رد شویم و سلام بدهیم. وارد آسانسور می شویم، اگر کسی داخل آسانسور باشد حتی اگر او را نشناسیم چه ایرادی دارد سلام بدهیم... معتقدم ما از ارتباط برقرار کردن با آدم ها می ترسیم چون از بعدش می ترسیم و آموزش ندیده ایم که باید چه کار کنیم. نمی دانیم طرف مقابلمان مثلا بعد از سلام ما چه واکنشی نشان می دهد و درباره ما چه فکر می کند. اما ما باید آزمون و خطاها را پشت سر بگذاریم تا بتوانیم رفتارمان را اصلاح کرده و یاد بگیریم به هم اعتماد کنیم. ما همه اینها را در فرهنگمان داشته ایم چه اتفاقی باعث شده که از آنها عبور کنیم و فراموششان کنیم؟ در زندگی ماشینی امروزی فرصت کافی برای دید و بازدید و حتی صحبت کردن با اطرافیان نیست، به همین دلیل خیلی از رفتارهای درست گذشته، اکنون برای ما به نوعی ایجاد مزاحمت می کند. فناوری زمان ما را پر می کند، وقت آزادی که داشتیم و آن را مثلا با صحبت کردن با همسایه پر می کردیم، الان با اینترنت پر می کنیم و دیگر وقتی نداریم آن را به همسایه یا فامیل اختصاص بدهیم. مدل ارتباطات عوض شده و در کنارش احساس ناامنی هم بیشتر شده است. شاید به این دلیل است که در گذشته آدم ها بیشتر صورت یکدیگر را می دیدند و رو در رو با هم صحبت می کردند، اما الان چهره و ذات آدم ها در سایه فضای مجازی پنهان شده و واقعیت آنها دیده نمی شود و دیگر نمی توان به آنها اعتماد کرد؟ در دنیای مجازی بیشتر آدم ها خود واقعی شان نیستند.این دنیا فضایی ایجاد کرده که برخی با نام ها و شخصیت های دروغین در آنجا زندگی می کنند و برایشان مهم نیست دیگران درباره این شخصیت کذایی چه قضاوتی دارند! برخی از چنین آدم هایی تبدیل به افراد چند قطبی می شوند و به دیگران آسیب می زنند. به نظرم باید درباره دنیای مجازی فرهنگ سازی شود تا بتوان از آن بدرستی استفاده کرد.پلیس فتا باید بیشتر درباره جرایم اینترنتی به مردم اطلاعات بدهد. شاید فحش دادن در اینستاگرام جرم باشد، اما من از آن بی خبرم و نمی دانم چگونه باید آن را پیگیری کنم. چرا ما به دلیل فضای ناامنی که گروهی در فضای مجازی و مثلا اینستاگرام به وجود می آورند، نتوانیم از ظرفیت های خوب این گونه فضاها استفاده کنیم. احساس می شود شما ذاتا آدم شادی هستید، ریشه این شادی در کجاست؟ بخشی از آن به خانواده ام برمی گردد. شاد زیستن، روشی برای زندگی است. من هم برخی اوقات غمگین می شوم، اما ترجیح می دهم شاد زندگی کنم. منظورم از شادی فقط خندیدن نیست، بلکه آرامشی است ک ...
پای عروسک محبوب خندوانه به سینما باز می شود
مانند کلاه قرمزی ریشه دار نیست و سابقه حضور در سینما را ندارد. رامبد جوان که از سال گذشته ساخت فیلم نگار را با بازی نگار جواهریان آغاز کرده و اکنون فیلم در مرحله تدوین است. اعلام کرده می خواهد فیلمنامه رامبد و جناب خان را بنویسد. این فیلم تا زمانی که خندوانه بهترین برنامه تلویزیون باشد و جناب خان به عنوان عروسک محبوب در آن حضور داشته باشد می تواند پتانسیل فروش بالا در سینما ...
واکنش جناب خان و رامبد به استفاده از گاز اشک آور!/ جهیزیه احلام کامل می شود
به گزارش جام جم سیما ، بعد از یک شب تأخیر، مسابقه خانواده باحال این بار با حضور تیم وحید شمسایی و رضا رودکی با نظمی متفاوت از قبل شروع شد. در همین راستا ابتدا نمایشی از گروه رودکی با موضوع برگشتن از عروسی به همراه یک پدر حواس پرت نمایش داده شد و بعد هم شمسایی ها که شامل دامادِ عمو و داماد داماد عمو بودند، به روی صحنه آمدند و فضای خواستگاری را مجسم کردند. در ادامه شمسایی خاطره ای از سیریش شدن یک سگ و ترس همیشگی اش از این حیوان گفت. بعد هم دو نفر از اعضای تیم رودکی غرق شدن در دنیای مجازی و فیگورهای سلفی و این دست موارد را به نمایش درآوردند. ما بین مسابقه جناب خان ظاهر شد و از حساسیت بازی های یورو گفت. او همینطور خرید کامل جهیزیه را از شروط جدید خانواده احلام خواند و در همین راستا با رامبد شروع به چک کردن وسایل خریده شده کرد. همانطور که این سنجش از ظرف ها تا تخت صورت گرفت جناب خان با اشاره ای مبهم به رویدادی که چندی پیش بینندگان حاضر در استودیو رقم زده بودند گفت: رامبد گاز اشک آور هم بخر؛ چون احلام سفارش داده. اما نمی دونم چرا این روزها این گاز انقدر مد شده؟! اینجا بود که جوان ادامه داد: آره هر کسی همراهش است، چون به درد دعوا به ویژه دعوا بر سر آب جوش دم افطار می خورد! در 5 دقیقه نهایی گروه شمسایی به استثنای خودش جلو آمدند و دامادهای عمو با رادیویی به طرز جذاب و حرفه ای موج های گوناگون این رادیو را به شیوه خودشان بیان کردند. خانواده رودکی هم آداب و هفت خوان سوار و پیاده شدن از مترو را با هم تداعی و توصیف کردند. در آخر پیش از دعاها و آرزوها، شمسایی به درخواست رامبد پا به توپ شد و با یاد کردن از تعداد گل هایی که او را آقای گل جهان کرد، چند روپایی زد. بعد از این قسمت خندوانه دیگری به پایان خود رسید. منبع : باشگاه خبرنگاران جوان ...