سایر منابع:
سایر خبرها
بیکاری برای هنرمند مرگ تدریجی است
محمد شیری در تلویزیون سریال های متعددی داشته که از آن جمله می توان به دردسرهای والدین اشاره کرد که این شب ها از شبکه آی فیلم پخش می شود و همچنین مجموعه هایی چون جاده چالوس که سال 93 به نمایش درآمد و نیز سریالی به نام چارسو به کارگردانی امین امانی که در نوبت پخش است. به بهانه بازپخش سریال دردسرهای والدین گفت وگویی با او داشته ایم که در ادامه می خوانید. آقای شیری حضور شما در تلویزیون اوج و فرود داشته است. به نظر می رسد این روزها در نقطه اوج نیستید. بله متاسفانه مدتی است سریالی بازی نکرده ام و مردم همه جا از من می پرسند چرا نیستم؟ آنها به من لطف دارند، اما گاهی طوری برخورد می کنند که احساس می کنم در حال محاکمه هستند؛ مثلا می گویند شاید شیری فرار کرده یا در زندان است یا معتاد شده. بارها از من پرسیده اند تو که برای آخرین کارت جایزه گرفته ای، چرا دیگر در تلویزیون نیستی؟ اما واقعیت این است که بعد از سال های زیادی که عمرم را در بازیگری گذاشته ام کسی سراغی از من نمی گیرد. البته شما سال 93 در سریال جاده چالوس بازی کردید و سال گذشته هم در سریال چارسو . در سریال چارسو یک نقش کوتاه داشتم که فقط سه چهار روز سر کار بودم و بعد از آن دیگر کاری به من پیشنهاد نشد. من بخیل نیستم؛ همه باید کار کنند، اما می بینیم یکی در همه کارها هست و کسانی مثل من نیستند! جالب اینجاست که من عضو هیات مدیره انجمن بازیگران سینما و تلویزیون هستم. همکاران به ما شکایت می آورند و من نمی دانم که خودم شکایت به کجا ببرم. زمانی در تئاتر فعال بودید؟ من عضو گروه پیوند به کارگردانی خانم منیژه محامدی هستم. البته غیر از آن با آقای هادی مرزبان و آقای سیاوش طهمورث هم کار می کردم، اما هفت یا هشت سال است که رنگ صحنه را ندیده ام. متاسفانه تئاتر هم به مشکل کمبود بودجه خورده است. تعدادی از بازیگران ما در تئاتر خیلی خوب هستند، اما در تلویزیون یا سینما بخوبی تئاتر ظاهر نمی شوند و شما از آن دسته هستید. چرا در تلویزیون نتوانستید بخوبی تئاتر باشید؟ در مدیوم تصویر چیزی که اهمیت دارد آن بازیگر است؛ برخی آن بازیگری را دارند و برخی دیگر نه! این مساله به ظاهر هم ارتباطی ندارد. ممکن است در یک جمع با کسی روبه رو شوید که ظاهر خوبی داشته باشد، اما وقتی شروع به حرف زدن می کند، جذبش نشوید و در همین جمع کسی باشد که جذابیت ظاهری هم نداشته باشد، اما براحتی نظر همه را به خودش جلب کند. این دیگر به شانس برمی گردد. بازیگران زیادی مثل من هستند و برخی از آنها بسیار هم باسواد و باشخصیت ، ولی در سینما یا تلویزیون موفق نبوده اند. در مورد خودم این را می توانم بگویم که حق مرا خورده اند. حرفه من امنیت ندارد. در سینما به من میدان نمی دهند و هیچ وقت دلیلش را نفهمیدم. البته گاهی هم از ماست که بر ماست. برخی از دوستان و همکاران سمپاشی می کنند؛ یادم هست با گروهی کار می کردم که کارگردان به من گفت من در کار قبلی می خواستم با تو همکاری کنم اما گفتند شیری بی نظم است، دعوا می کند و کار کردن با او ساده نیست. چطور شد وارد دنیای بازیگری شدید؟ من از بچگی هنر را دوست داشتم. با بچه های محل ساز جور می کردیم و برای خودمان و دوستان می نواختیم. قبل از مدرسه هم در جمع های خانوادگی و برای فامیل نقش بازی می کردم. زمانی که دانش آموز بودم در مدرسه با خواندن یک انشا وارد دنیای بازیگری شدم. نمی دانم معلم، چه چیزی در من دید که خوشش آمد و از بچه ها خواست تشویقم کنند و برایم دست بزنند. از آن زمان من مجری برنامه های مدرسه شدم. با کمک برخی دوستانم ازجمله بهروز رضوی که بچه محل بودیم، گروه تئاتر ایجاد کردیم. از سال 1349 دیگر واقعا بازیگر شدم. دوره های آموزشی را در کلاس های احمد کاشانی و اسکویی گذراندم، اما با همه اینها بازیگری باید در ذات آدم باشد. من حتی به خاطر بازیگری دوره موسیقی دیدم و یادم هست آقای صادق هاتفی در نمایش سوگ سیاوش که به مناسبت هزاره فردوسی اجرا شد، نقشی را براساس همین توانایی من نوشته بود. سال 1368 از طرف وزارت ارشاد به همراه زنده یاد هادی اسلامی، ایرج راد، مرجانه گلچین و تعدادی دیگر از بچه های اداره تئاتر این نمایش را در سه کشور اجرا کردیم. من در این نمایش نقش سهراب را داشتم که سازش را شکسته بودند. همکاری شما با تلویزیون و برنامه آقای اقتصادی چطور شروع شد؟ از سال 1360 تا 62 آقای خسرو شجاع زاده در شبکه دو برنامه سینما تئاتر را تولید می کرد که به بررسی سینما و تئاتر جهان اختصاص داشت. پایان این برنامه یک آیتم نمایشی داشت که از من دعوت شد در آن بازی کنم. بازیگران زیادی آنجا با ما همراه بودند؛ فرامز صدیقی، تانیا جوهری، فرشید ابراهیمیان، جلیل فرجاد، کاظم بلوچی و خیلی های دیگر. بعد از آن برنامه آقای اقتصادی ساخته شد. خانم ن ...
لیگ عدالت انیمیشنی می شود
به گزارش جام جم آنلاین، کمپانی برادران وارنر که طی سه سال اخیر تلاش داشت نسخه زنده فیلم را بسازد، حالا آن را به صورت یک انیمیشن تولید می کند. به احتمال خیلی زیاد، گیلرمو دل تورو فیلم ساز مکزیکی تبار سینما که قرار بود کارگردان نسخه زنده باشد، با نسخه انیمیشنی آن هم همکاری خواهد کرد. مدیران کمانی برادران وارنر دلیلی برای انصراف خود از تولید نسخه زنده لیگ عدالت اعلام نکرده اند و سکوت را در این رابطه پیشه کرده اند. شنیده می شود یکی از دلایل تولید نسخه انیمیشنی لیگ عدالت ، مشکل تهیه کنندگان فیلم در پیدا کردن بازیگران مناسب برای نقش های اصلی نسخه زنده بوده است. داستان لیگ عدالت حداقل چهار کاراکتر محوری دارد و نسخه زنده سینمایی باید چهار بازیگر سرشناس را در کنار هم قرار می داد، تا در قالب این کاراکترها ظاهر شوند. تلاش چند ماهه مدیران کمپانی برادران وارنر برای مذاکره با بازیگران مورد نظرش، راه به جایی نبرد و آن ها نتوانستند با این بازیگران به توافق برسند. ابرقهرمانان داستان مصور لیگ عدالت، دارای توانایی های منحصر به فرد و متفاوتی هستند که با کمک آن، به نبرد با موجودات عجیب و غریب منفی و بدطینت می روند. گیلرمو دل تورو در گفت و گو با نشریه امپایرآنلاین اعلام کرده، بحث تولید نسخه زنده لیگ عدالت هنوز منتفی نیست و با وجود ساخت نسخه انیمیشنی، این نسخه هم در آینده نزدیک در دستور کار تهیه کنندگانش قرار دارد. لیگ عدالت انیمیشنی برای نمایش عمومی در تابستان سال 2018 آماده می شود. با این حال، برخی منابع تائید نشده در داخل کمپانی برادران وارنر می گویند این انیمیشن مستقیما وارد بازار دی وی دی خواهد شد. ...
نوسفران همراه سحرگاهی روزه اولی ها
...، اخلاق به زبان بچه ها تهیه کننده نوسفران با اشاره به این که سن نوجوانی زمان بسیار حساسی است، به جام جم گفت: شخصیت و آینده افراد در نوجوانی شکل می گیرد. تربیت دینی و فراگیری امور اخلاقی در این سن بسیار با اهمیت است و به کار زیربنایی نیاز دارد. اصغر مهدی ابهری افزود: برنامه سحرگاهی نوسفران برای این که نوجوانان و سحراولی ها را با لطافت روزه، شناخت خدا، فرصت های عبادت و در کل مفهوم ماه رمضان آشنا کند، طراحی و تولید می شود. از اهداف این برنامه می توان به توجه ویژه به قشر نوجوان، انتقال باورهای دینی به این نسل و همراهی بزرگسالان با نوجوانان در لحظه های سحر اشاره کرد. وی با بیان این که برنامه نوسفران از دو بخش اصلی تشکیل شده است، گفت: یک بخش به صورت زنده توسط سیدجواد هاشمی به عنوان مجری برنامه پخش می شود و بخش دوم مربوط به آیتم های تولیدی است که در بخش های مختلف برنامه روی آنتن می رود. آیتم های متنوع این تهیه کننده درباره آیتم های تولیدی برنامه توضیح داد: آیتم ادعیه شامل پخش فرازهایی از دعا و مناجات است که نوجوانان با آنها آشنا می شوند. قسمت هایی از مناجات حضرت امیر(ع)، ابوحمزه ثمالی، دعای سحر و جوشن کبیر از این نمونه است. آیتم دوم مربوط به معارف است که شامل احکام ماه رمضان، شرایط روزه داری، رفتار والدین نسبت به روزه اولی ها و غیره می شود. آیتم سوم نیز مربوط به نمایش است که در آن قصه ها، احادیث و روایت های اخلاقی به صورت نمایشی اجرا می شود. آیتم چهارم، زیرنور ماه نام دارد. به عبارتی والدین با بچه های خود در دکوری که نشان دهنده گوشه ای از شهر است صحبت می کنند و به سوالات نوجوان خود درباره چگونگی طی کردن ایام ماه مبارک پاسخ می دهند. همچنین مدافعین حرم، پنجمین آیتم نوسفران است که در آن نماآهنگی دو دقیقه ای از صحبت فرزندان شهدای مدافع حرم همراه با عکس های آنان روی آنتن می رود. ابهری میزان اقبال مخاطبان را با توجه به ساعت پخش برنامه بسیارخوب توصیف کرد و گفت: هر شب بیش از 1500 پیامک از خانواده ها دریافت می کنیم و پیش بینی می شود این تعداد در روزهای آینده بسیار افزایش یابد. این تعداد پیامک غیر از پیامک های بسیاری است که برای مجری شناخته شده برنامه فرستاده می شود. تکلیف اخلاقی یک مجری در ادامه سیدجواد هاشمی به عنوان مجری نوسفران تصریح کرد: روزه اولی ها عزیزترین نسل مورد خطاب ما هستند و اسم برنامه مزین به موقعیت سنی آنان یعنی نوسفران است. نوسفرانی که دعوت شده اند در این ماه مبارک، بزرگ ترهای خود را در روزه گرفتن همراهی کنند؛ لذا بیشترین توجه و آیتم های برنامه به نوجوانان و روزه اولی ها مربوط می شود. این مجری نام آشنا درباره انگیزه خود در برنامه سازی برای این قشر خاص گفت: من 30 سال سابقه معلمی برای قشر نوجوان را دارم. معتقدم هر پیشرفتی در زندگی و کارهای هنری داشته ام به واسطه کار برای نوجوانان بوده است. به نوعی کارکردن برای بچه ها را یک تکلیف دینی و اخلاقی برای خود تصور می کنم. وی افزود: رسالت من در وادی هنر، تلاش برای انتقال مفاهیم دینی و اخلاقی به نوجوانان است چراکه آینده کشور به تربیت صحیح نوجوان امروز بستگی دارد. امروزه در آموزش و پرورش، آموزش وجود دارد اما پرورش بسیار کمرنگ شده و برای همین است که شبکه های معاند و ماهواره ای در برنامه سازی برای قشر نوجوان و جوان ما بیشترین سرمایه گذاری را کرده اند. هاشمی از این که شب های رمضان را نمی خوابد و برای بچه ها برنامه سازی می کند، گفت: احساس بسیار خوبی دارم از این که سحرهای ماه رمضان بیدارم و به صورت مستقیم با نوجوانان و سحراولی ها حرف می زنم. در نوسفران داستان های اخلاقی و پندآموز را به صورت نمایش یک نفره برای بچه ها تعریف می کنم. از قصه ها نتایج اخلاقی می گیرم و به بچه ها منتقل می کنم. بچه ها قصه را دوست دارند و پیام های نمایشی را بهتر دریافت می کنند. قصه هایی که گفته می شود بیشتر درباره اخلاق، سلوک و زندگی ائمه اطهار، شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم، شخصیت های تاریخی، علمی و معنوی است. این برنامه ساز تلویزیونی افزود: در نوسفران طرف صحبت های من پدر و مادرها هم هستند و احادیث فراوانی را در باب تربیت صحیح فرزندان و مسئولیت والدین در قبال فرزندان بازگو می کنم. بچه ها مثل فرشته ها کارگردان نوسفران نیز گفت: این برنامه طوری طراحی شده که هم آیتم های کودک و نوجوان و هم بخش های بزرگسال دارد، چراکه مخاطب آن در زمان سحرگاهی تمام اعضای خانواده هستند. علی مختارزاده افزود: از کارشناسان روحانی و غیرروحانی استفاده شده و آنان مسائلی از قبیل بلوغ، احکام روزه، لذت و تأثیر روزه بر روح انسان، نقش والدین در تربیت و شکل دهی شخصیت فرزندان و بسیاری دیگر را مطرح می کنند. ...
حکمت ها و اسرار علمی روزه
که بر کسانی که قبل از شما بودند، نوشته شد تا پرهیزکار شوید. چند روز معدودی را باید روزه بدارید و هر کس از شما بیمار و یا مسافر باشد، تعدادی از روزهای دیگر را روزه بدارد و بر کسانی که روزه برای آنها طاقت فرساست، همچون بیماران مزمن و پیرمردان و پیرزنان لازم است و روزه داشتن برای شما بهتر است اگر بدانید. (روزه در چند روز معدود ماه رمضان است( ، ماهی که قرآن برای راهنمایی مردم و نشانه های هدایت و فرق ...
سرنوشت زندگی یک معتاد که از ناامیدی به امید رسید+ عکس
تا به آن حال روز اول برسم که هیچ وقت این اتفاق نیفتاد. علیرضا تعبیر جالبی از کارتن خوابی ارائه کرد و گفت: به نظرم کارتن خوابی فقط در خیابان وجود ندارد، بلکه معتادی که با همه دارایی که دارد به خانه می رود و مورد توجه قرار نمی گیرد، تنهایی می خوابد و ... به نظرم فرقی با کارتن خواب های خیابان ندارد. قهرمان قصه امشب برنامه ماه عسل ادامه داد: زمانی که مصرف موادم زیاد شد، به سمت ...
ماجرای آنانی که از برزخ بازگشتند
روز هم مانند امروز برف می بارید و من که آن زمان مدیرکل پست استان کردستان بودم، ساعت 8 صبح به اتفاق راننده، سوار یک پاترول شدیم تا به قروه برویم. وقتی حرکت کردیم، متوجه شدم او شب قبل به دلیل آن که به خانه اش مهمان آمده خوب نخوابیده بود. از او خواستم تا اجازه دهد من رانندگی کنم. برف بشدت می بارید، به طوری که پنج ساعت طول کشید تا از سنندج به قروه رسیدیم. خیلی خسته بودم. وقتی برای سوختگیری در پمپ ...
معمای شاه کار خوبی است و جلوتر بروید مطابق وعده خدا کار آسان تر می شود
درباره این سریال تأکید کرد: با وجود پخش سریال در ساعت های پایانی جمعه شب ها، افراد زیادی را دیده ام که مخاطب سریال هستند. این سریال از نظر گریم کار بسیار پر زحمتی داشته و بازیگران سریال به شدت به نقش های واقعی نزدیک بوده و از همین منظر کار ارزشمندی صورت گرفته است. بازدارندگی ها نقطه قوت است سردار فدوی سپس با دلگرمی دادن به سازندگان این سریال گفت: حدیثی هست که می گوید مؤمن همه ...
ابرقهرمان تازه سینما سیاه پوست است!
به گزارش جام جم آنلاین، جیمز ون که قسمت دوم احضار روح او این روزها صدرنشین جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکاست، کارگردان فیلم تازه خواهد بود. برخی شایعات حکایت از حضور ویل اسمیت در نقش اصلی این اکشن ابرقهرمانانه می کرد. اما تهیه کنندگان فیلم این شایعات را قویا رد و تکذیب کرده اند. به گفته آن ها، ویل اسمیت برای بازی در این نقش کمی پیر است و باید یک بازیگر جوان برای این کار انتخاب شود. احتمال زیادی وجود دارد که یک بازیگر تازه وارد این نقش را به عهده بگیرد. فیلم نامه اقتباسی مرد مالیگنانت براساس داستان یک نوول گرافیکی نوشته می شود. جیمز ون از سال 2014 به دنبال تولید نسخه سینمایی این نوول است. کاراکتر اصلی این داستان مصور، جوان سیاه پوستی به نام آلن گیتز است. به گفته پزشکان، او به بیماری لاعلاج سرطان مبتلا شده و زمان زیادی برای ادامه حیات ندارد. بزودی مشخص می شود تشخیص پزشکان غلط بوده و او، در حال کسب یک سری قدرت های مرموز ابرقهرمانانه است. قدرت تازه، مسئولیت های مهم تازه ای را به دیکته می کند. به نوشته هالیوود ریپورتر، این ابرقهرمان باید به کمک نیرو و توانایی ویژه خود، با کسانی مقابله کند که درصدد نابودی کره زمین و ساکنان آن هستند. کمپانی فوکس قرن بیستم امر تولید نسخه سینمایی مرد مالیگنانت را به عهده دارد. قسمت اول فیلم، با هزینه تولید 90 تا 110 میلیون دلاری تهیه می شود. تابستان سال 2017 به عنوان زمان نمایش عمومی این اکشن کمیک استریپی تعیین شده است. به همین دلیل، گروه سازنده باید هر چه زودتر کلید فیلم برداری آن را بزنند. ...
گفت وگوی بی پرده رامبد جوان/از توییت جنجالی تا بدل های مرتضی پاشایی
دلم می خواهد تلویزیون جای پر رونقی بشود، برنامه زیاد ساخته شود، مردم تماشا کنند و با تلویزیون رفیق شوند. واقعیتش این است که این فشارها هم مقداری پخش خواهند شد و تماشاچی همه چیز را از یک برنامه توقع نخواهد داشت. تو را یک شب نگاه می کند، خوشش نیامد جای دیگری می رود و سرگرم می شود. مانند رستورانی است در یک محل، اگر فقط او باشد یقه اش گرفته می شود، با آن دعوا می کنند، تشویقش می کنند. اما اگر ...
دوئل مجریان خط قرمزی با مدیران +عکس
ویژه برنامه نوروزی شبکه دو شد. ترکش اختلاف او و پورمحمدی ادامه داشت و رمضان سال 91 ماه عسل بدون علیخانی روی آنتن رفت. * رابطه با مدیر جدید: بر اساس شواهد، رابهط احسان علیخانی و پورمحمدی حسنه نیست. 17 مهر 91 پورمحمدی از شبکه سه رفت و همین راه بازگشت دوباره علیخانی به این شبکه را باز کرد. ابتدا برنامه پشت صحنه و ویژه برنامه شب یلدا را روی آنتن داشت و بعد از آن به طور مستمر ماه عسل را ...
حکمی که قرار بود به نام بقایی بخورد به نام بختیار خورد!
آنچه در این گفت و شنود از آن سخن می رود، از مغفول ترین وقایع تاریخ انقلاب اسلامی در دوران اوجگیری آن است. داستان از این قرار بود که پس از مذاکرات مظفر بقایی با محمدرضا و فرح پهلوی در جلساتی چند، نخست وزیری او تقریباً قطعی می شود اما به ناگاه سیر قضایا به سویی دیگر رفته و نخست وزیری شاپور بختیار اعلام می شود. صرف نظر از تحلیل های متفاوت و حتی متناقضی که می تواند دراین باره وجود داشته باشد، براین ...
روزه خواری در جامعه اسلامی، بی حرمتی به ماه خداست
برگزار کنیم. ضمنا امشب سلب توفیق شد که برنامه ی ماه عسل را ببینم که معمولا به دیدن آن در ماه مبارک رمضان مقید و به بهره و کسب لذت معنوی از آن بسیار محتاجم، حالا باید بعد از سحر برنامه ی ضبط شده را ببینم. با این تفضیل از ساعات و وظایف کاری شما در ماه مبارک رمضان نه تنها کاسته نمی شود، بلکه اضافه هم می شود، شاید در روزهای غیر ماه مبارک رمضان اصلا ساعت 4.30 صبح بیدار نمی شدید؟ آیا ...
برنامه امشب و فردا شب مراسم شبهای نورانی در مصلای امام خمینی(ره)
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مصلی امام خمینی(ره) مراسم جزء خوانی قرآن کریم و شبهای نورانی در صحن اصلی مصلای امام خمینی(ره) همزمان با نمایشگاه بین المللی قرآن کریم هر شب از ساعت 19 لغایت 23 برگزار می شود. بر اساس این گزارش امروز پنج شنبه27/3/95 مصادف با دهم ماه مبارک رمضان، مراسم جزء خوانی قرآن کریم توسط آقایان اساتید عباس امام جمعه و محمد رضا پورزرگری از قاریان برتر کشوری از ...
پیام جالب 2 وزیر به احسان علیخانی و ماه عسل
تحول است تاثیر بگذارد. این برنامه می خواهد خیرطلبی و امیدواری را انتشار دهد و با قصه هایی که حتی شاید به ظاهر شاد نیست تلاش کند ابتهاج درونی ایجاد کند و نفس حقیقت جو را به خدا نزدیک تر کند. برای همین به شما و گروه تولیدتان خسته نباشید می گویم، برقرار باشید. برنامه ماه عسل که دهمین سال پخش خود را پشت سر گذاشته است به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی هرشب حوالی ساعت 19 از شبکه سه سیما به روی آنتن می رود. منبع: فارس ...
چ حاتمی کیا را امروز ببینید
تلویزیون در روزهای پنجشنبه و جمعه فیلم های متنوع و مختلفی را برای مخاطبان پخش می کند. به گزارش مهر، فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن چ ، هینوکیو ، پاپوش ، عملیات قطب شمال ، آرزوهایت را به خاک نسپار ، عیار 14 ، غذای دریایی ، نبردگاه ممنوعه ، خرگوش مخملی ، باسیل موش کارآگاه زبل ، الیور تویست ، خبرچین ، نیکولاس نیکلبی ، سر پرسودا ، هشت میلیمتری ، خوش آمدید ، مرد عوضی ، تحول هنری و ...
در برنامه ماه عسل قسمت 10 چه گذشت؟
اما این امکان وجود نداشت و تلاش ما روایت تصمیم خانم کامکار به ازدواج با محمد و تأثیر این تصمیم بر زندگی او بود. همه در پویش خوب باشیم احسان علیخانی در برنامه ماه عسل قسمت 10 همچنین در خصوص علت پخش نشدن تیتراژ پایانی برنامه توضیحاتی ارائه داد. وی اعلام کرد: همه تلاش مان این بود که مثل سنوات گذشته تیتراژ پایانی هم داشته باشیم. از مهدی یراحی دعوت کردیم تا با ملودی احسان نی زن ...
رویارویی خیر و شر در قاب رمضان
به گزارش جام جم سیما ، ریشه این علاقه حداقلی را نیز می توان به پیشینه کمرنگ داستانی در باب این موضوعات و کمبودهای ابزاری در زمینه تولید نسبت داد و البته به سبب همین کمبود اسباب، خرده نگرفت بر این گرایش کمرنگ و سیرسکونی تولیدات نمایشی از این نوع. به علاوه چنانچه ترجیح کم و بیشی نیز در کار باشد رفع نیاز با خیل انبوهی از محصولات پذیرفتنی غیروطنی شدنی است که غنای تکنیکی و داستانی را توامان داراست. در این میان اگرچه برآیند داشته های آن ور آبی و نداشته های ما در موضوع این آثار در گذر سال ها سبب کم تجربگی سینما و تلویزیون در قالب تخیلی یا ماورایی و البته تولید آثاری تحویل گرفته نشده منجر شده است، اما تجربه حکایت از این دارد که تعدادی آثار ساختارمند و پرداخت شده نیز بوده که در مقیاس توان داخلی مقبول نظر و رای مخاطب افتاده است. در چنین شرایطی و در روزهای تکامل و قدرت افزایی چشمگیر محصولات هالیوودی در قالب تخیلی و در مقابلش کاهش سرمایه گذاری و ریسک پذیری در این زمینه در سینمای ایران، تلویزیون اما در دوره ای چند ساله سراغ این شکل روایی و به نوعی میانبرگونه در طرح مضامین حساس اخلاقی و دینی رفت. رویکردی مثبت و تاحدودی غافلگیرکننده در سریال های ماه رمضان و منجر به تولید آثاری موفق در انتقال مفاهیم دینی که متاسفانه دچار آفت تکرار و پس از حیاتی کوتاه، یکباره کنار گذاشته شد. به این سان مجموعه های نمایشی با ساختار تخیلی و ماورایی که می توانست تا سال ها خوراک سریال های موفقی باشد، گرفتار سرنوشت بسیاری از رویکردهای گذرا و غیرمتعادل تولید بی درنگ، بناگاه به مرحله دلزدگی و توقف و نهایتا درهای خروج رسید. شروع پرجلوه تولید آثار ماورایی بسان تولید دوره ای و بی تناسب آثار کمدی یا اجتماعی و حتی اکشن در دهه های گذشته در سینمای ایران روی تعادل را به خود ندید تا همچون تب های زود به عرق نشسته، این قالب روایی نیز به خاطره رمضانی دور و دورترشده مخاطب تبدیل گردد. حال این که به علت تازگی نظرگاه و تفاوت لحن، اغلب خوب دیده و پسندیده شد، اما حالا دیگر سهمی از آثار رمضانی ندارد و فرا رسیدن دوباره این ماه شاید فرصت مغتنمی باشد برای مروری اجمالی و تجدید خاطره یا حتی ترغیب برای احیای آثاری از این جنس که زمانی رونق رمضانی تلویزیون بودند. کمکم کن برای اولین بار تلویزیون عرصه را برای فضاهای کمتر کار شده داستانی ماورایی فراهم کرد تا سلیقه مخاطبی که پیشتر به پاداش و عقاب دنیایی اعمال خوگرفته بود، دریچه ای متفاوت و تاثیرگذاری از تجسم اعمال به رویش گشوده شود. قاسم جعفری، سازنده آثار موفق تلویزیونی آن روزها، خطر این پاگشایی محتوایی و موضعگیری های احتمالی آینده را به جان خرید تا سریالی به مرحله تولید برسد که در سال های آینده رهروان بسیاری نیز یافت. کمکم کن به مدد قصه و روایتی تازه در موضوعی متافیزیکی و به مدد رویای جوان در کمارفته قدم اول را محکم برداشت. جوان آلوده به گناه و از کما بازگشته، مسئول حلالیت طلبی از هم اتاقی های بیمارستانی اش می شود که در برزخ اعمال ناصحیح گرفتارند. بازخورد های اولیه نشان از موثر افتادن نیت و هدف سریال می داد، چرا که سرگذشت آدم های در اسارت عقوبت گناه از جنس همان داستان های عبرت آموز و کنجکاو کننده ای بود که در خود مفاهیم نهفته اعتقادی و دینی بسیار داشت. از طرفی تماشای سرگذشت آدم ها از انتها و در روزهای استیصال آنها، گیرا و چه بسا سهل تر از روایت آثاری شد که در شکل دادن سرانجام کاراکترهای خود به مشکل برمی خورند. کمکم کن البته به عنوان پیشگام ضمن روایت خویش، مسئول ایجاد آشنایی و رضایت مخاطب با موضوعی استفهامی و سوال برانگیز از عالم دیگر نیز بود که نظرگیر شدن سعی آن از پی پرسش های بی شمار در زمان پخش پیدا بود. او یک فرشته بود علیرضا افخمی به عنوان ناظر کیفی آثار پرمخاطب تلویزیونی و کارگردان سریال تب سرد در حالی مسئولیت کارگردانی اثری مناسبتی را عهده دار شد که شواهد رسانه ای قبل از پخش نشان از اثری توجه برانگیز نمی داد. نوع مواجهه ما با اثر در قسمت های ابتدایی نیز در عین دادن کدهای اولیه از جنس دیگر آثار معمول تلویزیونی بود. به عبارتی عادت ذهنی و انتظار اصولی، کمتر یا به نوعی اصلا سوی ابعاد ماورایی و حلول شیطان را نمی گرفت. رفته رفته اما سریال در مسیر هدفگذاری اش پیش رفت و به شیوه ای قطره چکانی همپای داستان، صورت ماورایی اش را نشان مخاطب داد. در این راه سریال با محور قرار دادن زندگی کسی که کبر و غروری بیجا ریشه گمراهی و فاصله گرفتنش از خود و ایمان واقعی است که به بهترین وجه در معرض امتحان قرار گرفتن و همراهی اش با شیطان را به تصویر می کشد، حتی تا جایی پیش می رود که وجوه دلهره آمیز و کمتر کار شده در فراوانی موقعیت های پرتعلیق با افزودن بر شوق مخاطب، پیگیری فرجام خواسته و ناخواسته شخصیت های ماجرا را هر قسمت بیشتر نیز کرد. او یک فرشته بود نهایتا با تکیه بر عناصر ماورایی نو و مقبول به یکی از آثار مثال زدنی ...
طنازان آهنین در 10 برنامه برتر تلویزیونی
به گزارش جام جم سیما ، بعضی از برنامه ها به آزمایشات کامیون و جاده، بعضی دیگر به ماجراجویی و تعدادی هم به الگوهای بازسازی و گاه تعمیرات خودرو متمرکز هستند و انتخاب این که کدام یک از برنامه ها برای مشتاقان واقعی خودرو بهترین هستند بسیار گیج کننده است. دست اندرکاران این برنامه ها علاوه بر صرف هزینه های گزاف برای تدوین و ساخت زمان زیادی را نیز صرف نگارش، کارگردانی و فیلمبرداری می کنند. گذشته از مشکلات پشت پرده برنامه های متنوع این حوزه، برای فرونشاندن عطش ماشین بازها نسبت به محبوب آهنی شان که به دنبال یافتن بهترین راه برای دیدن همه آخرین مدل های ماشین های تولید شده هستند، در این صفحه به معرفی ده برنامه تلویزیونی محبوب پرداخته ایم که از نظر مخاطبان فصل جدید برنامه تخت گاز و برنامه دنده 5 جزو بهترین برنامه ها شناخته شده اند. بهترین آنها؟ فصل جدید برنامه تخت گاز آمریکا و برنامه دنده 5 انگلیس در حال پخش هستند. 10 برنامه تلویزیونی در مورد ماشین را مرور خواهیم کرد. Top Gear UK در حال حاضر هر اپیزود این برنامه درست یک هفته بعد از انگلیس در آمریکا روی صحنه می رود. محبوبیت این برنامه تلویزیونی فوق العاده، هر سال در حال افزایش است و هیچ کدام از برنامه های خودرو به این اندازه دارای ماجرا جویی، چیزهای عجیب و غریب، شوخی های میان سه مجری برنامه و از همه مهم تر اختراعات جسورانه چالش های متهورانه نیست. تخت گاز یا همانTop Gear UK یک برنامه عمومی سرگرم کننده است که حتی برای کسانی که دیوانه ماشین نیستند دیدنی و تماشایی است و صرفا به علایق بیننده می پردازد. سه اجراکننده زبده در این برنامه نیز هر کدام طرفداران خود را دارند و با سلایق مختلفی که بین هر سه نفر آنها وجود دارد، میزان علاقه مخاطبان به تنوع برنامه، قابل توجه توصیف شده است. Top Gear USA این برنامه، نتیجه یک تلاش بسیار بسیار طولانی است که طی سال ها سعی شده برای بیننده آمریکایی بازسازی شود تا شاید نظر سخت پسندان این نوع برنامه ها تأمین گردد. بزرگ ترین چالش برای این برنامه یافتن مجری هایی بود که به اندازه مجری های معروف ترین برنامه خودرو، مشتاق و کاردان باشند که این چالش بسیار بزرگی بود. جایگزین شدن آدام فرارا به جای آدام کرولا، موجب شد این برنامه از جذابیتی نسبی برخوردار شود که روز به روز هم به تعداد مخاطبانش اضافه شد. مهم ترین دلیل استقبال مخاطبان از برنامه مذکور، این است که مجری محبوب آن به ماشین های کلاسیک آمریکایی بسیار علاقه مند است و اغلب اوقات، ماشین هایش را در چالش های متنوع برنامه با پیامدهای شگفت آوری خراب می کند. Fifth Gear دنده 5 مدت های مدیدی است که خواهر کوچک تر دنده سنگین در انگلیس به حساب می آید. ولی به رغم تلاش بسیار در زمینه جذب مخاطب، به دلیل نداشتن بودجه کافی مجریانش برای سفر به نقاط مختلف دنیا، هنوز نتوانسته نام خود را آن طور که باید و شاید برای علاقه مندانش جا بیندازد. اما برای بازگشتن به بازی پیروزمندانه در سال های اخیر تلاش بسیار زیادی کرده است. روش های فیلمبرداری بسیار بهتر و جذاب تر، اختصاص مرکز تست خودرو به این برنامه یک ساعته که قصد دارد دو شاخص سرگرمی و اصالت را به موازات هم پیش ببرد، از جمله اقداماتی است که دست اندرکاران این برنامه روی آن تأکید دارند. شیوه آزمایش خودروها به صورت تیمی و این که همگی آنها در یک ماشین می نشینند و با هم سر و کله می زنند و تماشای نظراتشان در مورد موضوعات متنوع و جدید، برای مخاطب بسیار سرگرم کننده است. Fast n’ Loud این برنامه به عنوان طنزآمیز ترین و جذاب ترین برنامه بازسازی و تعمیر خودروست. Fast N Loud درباره یک کارگاه بازسازی خودرو در دالاس است که توسط دو آدم ناپخته اداره می شود. یکی از آنها آدم پولکی است که همیشه سودهای فروش را به بیشترین میزان می رساند و هنگام خرید ماشین ها بیشترین تخفیف را می گیرد. در مجموع در مقایسه با برنامه هایی از این دست، این یکی بهترین برنامه برای ماشین بازهاست. این دو نفر در جزئیات برنامه ریزی و اجرا اغلب دچار مشکل می شوند، اما کارهای جالبی با ماشین ها می کنند. Wheeler Dealers and Wheeler Dealers trading up Wheeler dealers and sheeler dealers trading up یک برنامه دیگر درباره بازسازی ماشین است اما با رویکرد موشکافانه تری به انتخاب ماشین های کلاسیک برای خرید و بازسازی می پردازد. دست مجریان این برنامه ممکن است به اندازه دست مجریان برنامه Fast N Loud روغنی باشد اما بیان شیوا تری دارند که تماشای برنامه را برای بیننده آسان تر می کند. تا کنون بیش از 10 فصل از این برنامه ساخته شده و مجریان آن به اسقاط یا بازسازی دَه ها ماشین حیرت آور مانند پورشه، لامبورگینی، رنج روور و برند های مختلف دیگر پرداخته اند. یکی از مجریان برنامه همواره تلاش دارد که ماشین ها را در هند، ژاپن، امارات، آمریکا، بریتانیا و سوئد به فروش برساند. اما در هر برنامه هیجان این که آیا او به اندازه ای سود خواهد کرد که یک ماشین فوق العاده را برای خودش نگه دارد یا نه؟ موضوع جذابی است که به هیجان مخاطب تا پایان برنامه توجه دارد. One car too far and car vs.Wild این دو برنامه بیشتر به ایستادن کنار راه و ماجراجویی می پردازند و انصافا از برنامه های تلویزیونی باورنکردنی و بسیار جذاب هس ...
بازیگران فیلم ایستاده در غبار به شبکه سه می آیند
ابراهیم امینی ) و علی اکبر قلیچ (خواننده) ، هستند. همچنین گزارش ویژه شهید دکتر چمران از دهلاویه به مناسبت سالگرد آن شهید پخش خواهد شد. در قسمت دوم این برنامه مجید اخشابی -خواننده ،سید حمید برقعی –شاعر آیینی ، و گروه تواشیح محراب حضور دارند. این ویژه برنامه یکشنبه 30 و دوشنبه 31 خرداد ماه ساعت 21:00 به صورت زنده از شبکه سه سیما به نمایش درمی آید. اجرای برنامه برعهده محمد حسین صیرفی و محمد مهدی خاکساری است. انتهای پیام/ ...
افطاری به صرف چیکن فینگر و بیف استروگانف
چندمین بار توضیح می دهد که فقط دو تا از سالن های نسبتاً کوچک تر آن هم برای دهه آخر ماه رمضان جا برای رزرو دارد. *باشگاهی برای همه فصول تقریباً محال است حرفی از عروسی و عزا و میهمانی و حتی افطاری های مجلل به میان بیاید و ردپایی از باشگاه های بزرگ به میان نیاید. منظورم از باشگاه البته باشگاه ورزشی نیست. منظورم همان مجموعه های بزرگی است که تقریباً به شهر شبیه هستند؛ تالارهای پذیرایی و ...
عشقی که پشت میله های زندان رقم خورد
نهمین قسمت ماه عسل طبق روال همیشگی با دعای فرج و تیتراژ ابتدایی آغاز شد. علیخانی ضمن خوشامدگویی به مخاطبان برنامه امروز، درباره برنامه دیروز گفت: موضوع برنامه دیروز برای خیلی ها مهم بود. هر کسی به سهم خود از موضوع برنامه دیروز نکته ای دریافت کرده باشد، برای ما کافی است. بعد از پخش پشت صحنه برنامه دیروز، علیخانی ضمن دعوت از مهمان امروز، مخاطبان را به دیدن برنامه تا پایان دعوت ...
چرا صدا و سیما به یراحی مجوز نداد؟
وب سایت موسیقی ما: قطعه نگو نگفتی با صدای مهدی یراحی برای انتشار در اختیار سایت ما قرار گرفت. ترانه این اثر توسط روزبه بمانی سروده شده است. احسان نی زن سازنده ملودی سعید زمانی هم تنظیم کننده قطعه جدید مهدی یراحی است. نگو نگفتی قرار بود از روز اول ماه مبارک رمضان در تیتراژ برنامه ماه عسل با اجرای احسان علیخانی پخش شود. اما این اتفاق در قسمت اول برنامه و شب های آینده رخ نداد و همین مسأله ...
نامه وزیر راه برای احسان علیخانی
همین به شما و گروه تولیدتان خسته نباشید می گویم، برقرار باشید. برنامه ماه عسل هر روز ساعت 18 و 45 دقیقه از شبکه سه سیما پخش می شود. نامه عباس آخوندی ماه عسل احسان علیخانی
از تصنیف های میهنی مشروطه تا سرودهای انقلاب
...... که، از نگاه... نه در سینه، که، در احساس! شماتتم می کشد که تو را هر روز در فردا می جویم فردایی که قرن هاست پشت دیوار امروز سر بر زانوی انتظار دارد انتظار! انتظار ا... نت... ظا... ر! ] موسیقی دوران انقلاب با شعر او معنا شد احمد علی راغب- آهنگساز- می گوید: اوایل به خاطر شرایط خاص آن زمان هنوز جایگاه موسیقی مشخص نبود ...
حضور در شبکه های اجتماعی دغدغه ام نیست
نیکی مظفری مدت ها به عنوان مدیر تولید، جانشین تهیه کننده، طراح صحنه و طراح گریم مشغول فعالیت بود و پس از آن، بازی در نمایشنامه های شب روی سنگفرش های خیس به کارگردانی هادی مرزبان و رویاهای رام نشده به کارگردانی ایوب آقاخانی را در کارنامه خود ثبت کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی غریب آشنا به کارگردانی صباغ زاده با پدرش همبازی شد. با نیکی مظفری درباره فعالیتش در شبکه های اجتماعی به گفت وگو نشسته ایم. در شبکه های اجتماعی به چه شکلی فعالیت می کنید؟ در شبکه های اجتماعی، یک صفحه اینستاگرام دارم و در آن به خبررسانی فعالیت هایم در زمینه تئاتر، سینما و مراسمی که در آنها حضور دارم می پردازم. علاوه بر آن، برخی نمایش ها و کتاب ها را نیز معرفی می کنم. حضور در شبکه های اجتماعی برای شما چه مزایا و معایبی داشته است؟ انسان نباید زیاد درگیر چنین شبکه هایی باشد و روی آنها تمرکز کند چراکه زمان مفید خود را از دست می دهد. حضور بی هدف در این شبکه ها باعث دور شدن از هدف و مسیر اصلی می شود. اصولا شبکه های اجتماعی دغدغه من نیستند. فقط سعی می کنم تمام نظرات را بخوانم؛ برخی از آنها زیبا و پرانرژی است و صاحبانش با لطف تشویقم می کنند. تا جایی که بتوانم با حسی متقابل از این افراد تشکر می کنم. در کنار این سعی دارم به نقدها هم فکر کنم و توجه ویژه به آنها داشته باشم. نقدها و بازتاب هایی را که در فضای مجازی می گیرید، در کارهایتان لحاظ می کنید؟ گاهی اوقات استفاده می کنم؛ زیرا چندان دغدغه درگیری در فضای مجازی را ندارم، اما برخی نقدها سازنده است؛ مثلا در یک اجرای صحنه ای، مخاطبان کار را می بینند و پس از آن نظر و نقد خود را می نویسند. این نوع نقد خیلی سازنده است زیرا متوجه نقاط قوت و ضعف می شوم. گاهی نیز مورد تشویق قرار می گیرم که انگیزه ای مضاعف برای ادامه کار می دهد. چقدر از فضای شبکه های اجتماعی برای معرفی کارهایتان استفاده کرده اید و این اقدام چقدر در جذب مخاطب تاثیر داشته است؟ بی تاثیر نیست و به همین دلیل احساس می کنم این تبلیغات خیلی خوب است، چراکه مخاطبان در جریان روند یک پروژه قرار می گیرند. در مجموع می تواند بسیار سازنده باشد. در صورت امکان و با اجازه عوامل و روابط عمومی یک پروژه، تصاویری از صفر تا صد کار مانند پیش تولید، تست گریم، تمرین، اجرا و مراسم خاص بعد از اجرا منتشر می کنم که در زمینه اطلاع رسانی خیلی کمک می کند. به نظر شما هنرمندان چطور می توانند از این فضا برای بهتر کردن فرهنگ جامعه استفاده کنند؟ همه هنرمندان عزیز که دارای صفحه مجازی هستند، تعداد زیادی دنبال کننده دارند که در روز چند بار صفحه هایشان را می بینند. پس فرصت خوبی است که هنرمندان، فیلم های سینمایی، نمایش های روی صحنه، کتاب ها و اتفاقات مربوطه را اطلاع رسانی کنند. گاه دیده می شود مردم در شبکه های اجتماعی برخوردهایی دارند که در فضای عادی جامعه اتفاق نمی افتد. هنرمندان به چه شکلی می توانند در بهبود این نوع رفتارها تاثیرگذار باشند؟ کارشناس این موضوع نیستم و کسی باید این مساله را تجزیه و تحلیل کند که بتواند ریشه ای و درست به آن بپردازد. احساس می کنم اگر به طور مشخص بدانم هدفم چیست، چه چیزی را دنبال می کنم و می خواهم به کجا برسم، باعث می شود درگیر بعضی مسائل نشوم. از صحبت های شما برداشت کردم که به هنرمندان پیشنهاد می دهید نسبت به نظرات ناشایست، برخورد خاصی نداشته باشند. راه حل و پیشنهاد نمی دهم. تا الان توجه خاصی به برخی نظرات نداشته ام، اما شاید همین امشب اتفاقی پیش آید که نوع برخوردم تغییر کند. سعی کرده ام این موضوع چندان دغدغه ذهنی ام نباشد، مرا به حاشیه نکشد و از هدفی که در ذهن دارم، دور نکند. الهام برمکی ...
مخاطبان باهوش امروز را نمی توان فریب داد
کارگردانی و نویسندگی نمایش زیر نور خورشید ، کارگردانی و بازیگری در نمایش عسک ، کارگردانی نمایش نهنگ ، نویسنده و کارگردانی نمایش مارتین لوترکینگ 2008 ، بازی در نمایشنامه خوانی ماجرای نیمه شب به کارگردانی فرهاد مهرخیرانی و کارگردانی و بازیگری تئاتر فقط به خاطر مادرت ، بخشی از رزومه سیدمسعود حسینی در زمینه تئاتر است که از این بین، نمایش آخر و نمایش دور دنیا در 80 روز که حسینی، به عنوان دستیار کارگردان و مسئول فنی در آن حضور داشت، جزو نمایش هایی بودند که در قالب تئاترهای برگزیده کلاس های کارگاهی، به جشنواره تئاتر کارگاهی کشوری راه یافتند. با این کارگردان، نویسنده و بازیگر جوان و خوشفکر تئاتر که این روزها مشاور کارگردان نمایش های کابوس در زمستان (مهدی حسین زاده) و رجال و زنش (مبین مولایی) است، درباره اوضاع روز تئاتر گفت وگوی کوتاهی انجام دادیم. شما در کارنامه کاریتان سابقه بازیگری و کارگردانی دارید. کدام کار برایتان راحت تر است؟ به عقیده من کارگردانی و رژیسوری تئاتر یکی از سخت ترین مشاغل دنیاست. ایجاد هماهنگی بین تمامی بخش های فعال یک تئاتر از بازیگر تا دکور، لباس، گریم و... و هدایت هر یک از این تخصص ها با علم و آگاهی درست، در جهت ایجاد یک هم صدایی و وحدت بیان، آن هم با در نظر گرفتن خصوصیت روانی هر یک از اعضا و دست اندرکاران گروه هنری و با مدنظر قرار دادن دیدگاه و در اصطلاح درج امضا کارگردان بر اثر نویسنده و هدف کلان نمایشنامه اش... همه اینها کار یک کارگردان را بسیار سخت می کند و باعث می شود فشار روانی فراوانی بر دوش او گذاشته شود. برای همین است که یک کارگردان ابتدا و قبل از جمع آوری اعضای گروهش، از چند ماه قبل به طرح برنامه ها و تمرکز بر متن و تناسبات شیوه اجرا و اعضا می اندیشد و در نهایت در کنار گروه گردآوری شده، به تدوین و تکوین اثر خود با استفاده از توانمندی و نظرات اعضا اقدام می کند. البته یک بازیگر هم اگر مسئول باشد و به درستی بخواهد بر روی نقش خود سرمایه گذاری کند انرژی بسیاری از او گرفته می شود که باید با مواردی که در کارگردانی عرض کردم خود را همسو و به عنوان یک خالق مستقل، تأثیر مثبت و هنری خود را نسبت به نقش و کلیت اثر نمایشی ایفا کند. اعتقادی به بازیگری و کارگردانی همزمان دارید؟ خودم این تجربه را داشته ام. گاهی کارگردان فکر می کند با شناختش از نقش و تحلیل و در نهایت کلیت نقشه اجرایی که در سر دارد می تواند با حضور خود به عنوان بازیگر، تأثیر بهتری بر روند اجرا بگذارد، اما معتقدم این کار سبب می شود کارگردان در مسئولیت کارگردانی خود به علت هجمه مسئولیتی که به عنوان بازیگر بر دوش دارد، بخشی از انرژی مفید و تمرکزش را بر رسالت کارگردانی خود از دست دهد. جریانات روز تئاتر را رصد می کنید؟ راستش متأسفانه به دلیل مشغله های کاری و به جهت این که مثل خیلی از همکارانم هزینه های معاشم از طریق فعالیت های خارج از علاقه و تخصصم صورت می گیرد و این کار گرفتاری های خاص خود را دارد، بنابراین باید بگویم خیر، این روزها خیلی کمتر امکان حضور در تئاتر را داشته ام و تنها به پیگیری اجراها و نقدهای آن و خبرهایش از طریق اپلیکیشن ها مشغولم. باز هم متأسفانه اهالی تئاتر سال هاست که مورد بی مهری واقع شده اند و همچنان امید داریم با برنامه ریزی مسئولان دلسوز، زمینه و شرایط مساعدی برای حرفه ای گری و اشتغال در این عرصه ایجاد شود. صرف نظر از این درد دل، خوشبختانه رویکردهای قابل توجهی چه از نظر ایده پردازی اجرایی و چه از نظر تحلیل های دراماتیک، بر روی صحنه این روزهای تئاتر کشور در جریان است و این نشان از قدرت اهالی این عرصه در نقش مؤثرشان در بهره گیری از علم روز و خلاقیت های هنری ایشان در رابطه با فرهنگسازی و خلق هنرهای بدیع نمایشی است. به اعتقاد شما تئاتر امروز ما در چه چیزهایی ضعف دارد و نقاط قوتش کجاست؟ مشهودترین نقطه ضعف تئاتر این روزها، برنامه ریزی ناصحیح مدیران از یک سو و از سوی دیگر حضور علاقه مندان بی شماری است که هر روزه در تلاش هایی بی برنامه و ناآگاهانه برای رسیدن به صحنه مقدس تئاتر در تکاپو هستند و بی آن که خودشان را از نظر تکنیکی و علمی مجهز کنند و بی آن که در بوته نقدها و رهنمود های استادان ارزشمند هنرهای نمایشی قرار بدهند با رویایی زیبا و با هزینه های شخصی، مستقیما به محک خود روی صحنه اقدام می کنند که عموما نه تنها با شکست مواجه می شوند، بلکه با کاهش اعتبار صحنه مقدس تئاتر، مسبب آزردگی مخاطبان آن می شوند. متأسفانه بخشی از دانشجویان و هنرجویان هنرهای نمایشی بی توجه به این که سطح استعدادهایشان نیاز بیشتری به تلاش و کسب معلومات برای پرورش علاقه و هنرشان دارد نیز در این دایره شکست قرار گرفته و به این حواشی دامن می زنند و متأسفانه اعتماد مخاطبان و مسئولان را دچار تزلزل می کنند. اینها در حالی است که تئاتر در بیشتر کشورهای پیشرفته، یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی است. جا دارد که همین جا از همکاران دلسوز و توانمندم که در نهایت خلاقیت، تأثیرات مثبتی در پوشش دادن به این حواشی و حفظ و بازپس گیری اعتمادها، در نگهبانی از تقدس این صحنه رؤیایی، متناسب با استانداردهای روز دنیا خدمت رسانی می کنند، قدردانی کنم. آنها مهم ترین نقطه قوت تئاتر این روزها هستند. شما تجربه نمایشنامه نویسی هم داشته اید؟ بله. سال 92 در ...
پخش چ و عیار 14 در تعطیلات آخر هفته از تلویزیون
پنجشنبه ساعت 20:30 از شبکه چهار روی آنتن می رود. محمد رضا فروتن، پوریا پورسرخ، کامبیز دیرباز و مینا ساداتی در فیلم سینمایی عیار 14 ایفای نقش کرده اند. ** شبکه پنج سیما انیمیشن غذای دریایی به کارگردانی آن هو گوه، جمعه ساعت 9 از شبکه پنج سیما پخش می شود. فیلم سینمایی نبردگاه ممنوعه به کارگردانی جان ارل و آدریان پاورز نیز جمعه ساعت 13:30 از شبکه پنج پخش می شود. ...
پیام دو وزیر به علیخانی،حاشیه تازه اطراف خیابانی،رونمایی از وان پلاس 3 و بقیه اخبار محبوب کاربران
رامبد جوان می گوید: ماه عسل هم در عین اینکه می گریاند یا ممکن است حالت را منقلب بکند و اشک شما به عنوان واکنش حسی در بیاید باز هم کارکردش این است که امید می دهد. اینجا را ببینید. در طول هشت شبی که از ماه مبارک رمضان و پخش ماه عسل از شبکه سه سیما می گذرد، نظرات مثبتی به سمت این برنامه روانه شده است.از آن میان پیام دکتر علی ربیعی(وزیر کار،رفاه و تعاون اجتماعی) و دکتر عباس آخوندی ...
مظلومیت فاطمیون ؛ گفتگو با فعال رسانه ای مستندساز
ارائه دادیم که شبیه برنامه ماه عسل بود. گفتیم ما این را برای شما اجرا می کنیم که البته خیلی با اکراه و ترس قبول کردند. چرا با ترس؟ چون تلویزیونشان نوپا بود و تازه به راه افتاده بود و درواقع ما می خواستیم آن را به طور زنده پخش کنیم. ترسشان از این بود که این تیم می تواند کار کند یا نه. خیلی کار سنگینی بود. برنامه زنده و آن هم یک ساعت قبل افطار و شبکه ای که تازه افتتاح شده و ...
کیهان و خوانندگان
آن را پخش می کنند. دریغ از اینکه خجالت بکشند آدم به خودش می گوید نکند این افراد، روزی هم بخواهند با سرکرده گروهک تروریست رجوی عکس یادگاری بگیرند! 1087---0916 * چند ماه است که برای افزایش حداکثر 100 هزار تومان به حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی امروز و فردا می کنند ولی برای افزایش حقوق مدیران و مسئولان و پرداخت پاداش با ارقام نجومی مشکلی وجود ندارد. بنویسید مردم از دولت بیش از هر چیز ...