سایر منابع:
سایر خبرها
داستان ادامه دار لباس کاروان المپیک +(تصاویر)
کمیته ملی المپیک پس از انتقاداتی که نسبت به لباس رژه کاروان ایران در المپیک ریو شد، با طراح دیگری وارد مذاکره شد پس از توافق کار اندازه گیری مجدد از از ورزشکاران ایرانی انجام گرفت. امروز طرح لباس جدید کاروان ایران که قراراست در مراسم افتتاحیه برتن ورزشکاران المپیکی باشد، مشخص شد. در طرح جدید از رنگ های سفید، سبز و قرمز مناسب با پرچم ایران استفاده شده است. مهسا جاور و احسان ...
کاربران دست از سر لباس جدید المپیکی ها برنداشتند +کامنت
باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از رونمایی طرح نهایی لباس کاروان المپیک ایران در صفحه اینستاگرام کامران بختیاری برخی کاربران موج طنز جدیدی برای این لباس در شبکه های اجتماعی به راه انداختند. **"نمیشه همون لباس اولی را برگردونن؟ من به سهم خودم از اون خانمه معذرت خواهی می کنم" **"بابا این لباس جدیده که طراحی کرده چیه!!!!همون قبلی رو بیارین! لباس سراشپزه مگه " **"لباس ...
در طراحی لباس مشارکت جمعی صورت نگرفت - از نظر تشویق ششم جهان هستیم
. در طراحی لباس از مشارکت جمعی استفاده نشد هاشمی اظهار کرد: برای طراحی لباس از نظرات طراحان و هنرمندان بیشتری باید استفاده می شد که البته کمیته ملی المپیک به این امر توجه دارد، اما احساس می کنم در این خصوص لباس کاروان از مشارکت جمعی استفاده نشد که وزارت ورزش در این امر ورود کرد و اصلاحاتی صورت گرفت. البته نمی دانم هنوز طرح این لباس قطعی شده یا نه، اما ظرف یکی دو روز آینده رضایتمندی ...
کمتر از 10 روز مانده به المپیک، خیاط دست به کار شد
ورزشکاران و در راس همه اینها رسانه ها وارد عمل شد و طراح لباس را تغییر داد . اما سوال اینجاست که چه کسی قرار است زمان های از دست رفته را برگرداند تا کار با دقت و حوصله پیش رود تا طراح بتواند طرحی نو دراندازد . حالا کمتر از 10 روز مانده به المپیک در حالیکه برخی ورزشکاران از جمله اعضای تیم والیبال به برزیل رسیده و برخی تیم های دیگر نیز در حال اعزام به ریو هستند ، خیاط جدید دست به قیچی شده است ...
طرح لباس المپیک نهایی شد+عکس
...: بالاخره بعد از انتخاب طرح نهایی لباس المپیک توسط مردم و کمیته المپیک، کامران بختیاری برخی انتقادات مطرح شده درباره طراحی لباس را پذیرفت و کمی طرح را تغییر داد. وی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود آخرین نظر سنجی مردم در مورد طرح نهایی لباس المپیکی ها را منتشر کرده است. وی در پست خود نوشت:خوب دیگه بیشتر از این وقت نداریم برای نظر گیری ... طرح دوم تقریباً دو برابر طرح اول یعنی ...
رونمایی از لباس نهایی کاروان المپیکی
بعد از انتقادات زیادی که علیه طرح اولیه لباس کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد.
ترویج ساده زیستی حضرت علی(ع) جمهوریت نظام را زیر سوال می برد یا فیش ها نجومی؟
به گزارش " میبدخبر "؛ به نقل از یزد رسا ، عصر فرهنگ نوشت: محمد رضا تابش، نماینده اردکان و از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات است. وی پیش از این در آستانه انتخابات به علت انتقاد برخی سایت های خبری و پرسش چند سوال از آن ها طرح شکایت کرده بود. سایت اردکان امروز در این باره نوشته: محمدرضا تابش از سایت های خبری اردکان امروز، اردکان گویا و اردکان خبر شکایت نمود.مدیران مسئول سه سایت خبری با توجه به شکایت ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
منطق و عرفان و حکمت این چشمه ها جاری ز چشم کوثرش بود وقتی که در میدان دین آماده می شد تازه زمان رزم و فتح خیبرش بود هر احتجاجش چشم ها را خیره می کرد تیغ کلامش ذوالفقار دیگرش بود حتّی به همراه هزاران طالب علم نعمان ثابت *پای درس منبرش بود هارون مکّی ها کجا بودند آن روز روزی که دست شعله سدّ معبرش بود ...
طرح جدید و نهایی لباس رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک
مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : بعد از انتقادات زیادی که علیه طرح اولیه لباس کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد.مراسم افتتاحیه 15 مرداد برگزار می شود و کاروان ورزشی ایران 64 سهمیه المپیک دارد. کامران بختیاری، طراح لباس فرم کاروان المپیکی ایران در این خصوص گفت: از انجایی که وقت ...
جنگ قوانین برای عارضه فیش های حقوقی/ پرداخت های نامتعارف در نطفه خفه می شوند!
مدیران متخلف، صدور آیین نامه به هیات دولت برای نظارت بر زیر مجموعه هایشان و صدور بیانیه خطاب به مردم تلاش کرده است که فضای ملتهب جامعه را نسبت به این موضوع آرام کند. هر چند اهتمام رییس دستگاه اجرایی کشور در مساله فیش های حقوقی نسبت به متوقف کردن این پدیده بیمارگونه می تواند آن را تا حدی کنترل کند، اما سوء استفاده های احتمالی از امکانات دوران مسئولیت فقط در فیش های حقوقی خلاصه نمی شود و ...
مروری بر کمدی های تلویزیون از دهه 70 تا امروز
شبکه دو برنامه ای با این نام روی آنتن می برد و هرمز شجاعی مهر به عنوان مجری، درباره مسائل مختلف شهری صحبت می کرد. لابه لای این برنامه، آیتم هایی کمدی با حضور بازیگران مجموعه صبح جمعه با شما پخش می شد. از آنجا که این برنامه رادیویی آن زمان خیلی مورد توجه مردم قرار داشت، تهران بیست هم بشدت پرمخاطب شد. نوروز 72 تا قبل از نوروز 72، تصور مردم از کارهای آیتمی در همان قواره های ...
چگونه حق تألیف و ترجمه کتاب های خود را به کشورهای دیگر بفروشیم
سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از مهر ؛ بخش نشر و کتاب: به گزارش جوان ایرانی، در آستانه برگزاری برخی از بزرگترین نمایشگاه های بین المللی کتاب در جهان مساله کپی رایت و حق انتشار کتاب در خارج از ایران بیش از پیش خود را برای ناشران و مولفان ایرانی نمایان می کند. در همین زمینه مجید جعفری اقدم کارشناس نشر بین المللی و مدیر آژانس ادبی پل در یادداشتی که در اختیار مهر قرار داده است، به بررسی ...
پرونده ناتمام تحصیل دانش آموزان مناطق محروم/ترازوی عدالت آموزشی به کام مجلس
معلمانی هم که در این مدارس مشغول بودند از فعالیت در چنین طرحی شکایت نداشتند. حال باید دید این ابهام بین خصوصی، بسته حمایتی و قوانین که گاه در اثر تبیین نامناسب طرح به نظر مغایر با شرایط کشور است، برای سال تحصیلی آینده رفع می شود یا خیر؟ هرچند هر چه این مساله زمان بیشتری را اشغال کند علاوه بر آنکه مدارس غیر دولتی از تمرکز کامل بر فعالیت های خود تا حدی باز می مانند، دانش آموزان مناطقی که تحت پوشش این طرح بودند نیز بزرگترین قربانیان این کشمکش به حساب می آیند. گزارش از آتوسا دولتیاری انتهای پیام/ ...
خداروشکر که همسر من نه مراسم افتتاحیه ست نه اختتامیه! واقعا این لباس تو تن بهداد...
آی اسپورت- شوخی های گزنده و انتقادهای مستقیم شبکه های اجتماعی از طراحی اولیه لباس ایران در مراسم افتتاحیه المپیک، در نهایت وزارت ورزش و جوانان را مجاب کرد تا به سراغ طراح های دیگری برود و لباس دیگری را برای کاروان ایران انتخاب کند. سه طرح اولیه که به وزارت ارائه شدند، نشانه های آشکاری از رنگ های پرچم ایران و ادبیات فارسی داشتند. طرح هایی که به تایید رسیدند و قرار شد با یک تغییر جزئی برای ...
معافیت مالیاتی - طراحی لباس - - مدارس مد در انتظار سرمایه گذار خصوصی
مالیات معاف کنیم. چون کمتر تولیدکننده ای از وجود طراح در تولیدی خود بهره می برد و ما تصمیم داریم تا سهم هنری مد و لباس را تبیین و آن را از مالیات معاف کنیم. او به ضرورت فرهنگسازی در زمینه استفاده از نشان ایرانی اشاره و بیان کرد: استفاده از این نشان برای ما اهمیت دارد. به عبارتی شاخص عمده برای جلب معافیت و همچنین تسهیلات بیشتر، داشتن همین نشان است که طراحی آن با همکاری اتاق اصناف آغاز شده و ما در حال تدوین آیین نامه ای هستیم که چه فروشگاه ها و تولیدکننده هایی می توانند این نشان را به خود اختصاص دهند و از تسهیلات بانکی بیشتر و مالیات کمتر بهره مند شوند. ...
انتقاد دوباره به طرح جدید البسه ایران برای المپیک ریو!
نمایششان از احسان روزبهانی بوکسور خوش سیمای تیم ملی و مهسا جاور و عکاسی حرفه ای استفاده شده اما در نهایت باعث جلب رضایت صددرصدی طرفداران ورزش در ایران نمی شود. این موضوع البته چیز عجیبی هم نیست و تا وقتی که کارهای مهمی مثل این با روش های قدیمی و از طریق روابط و ارتباطات افراد نزدیک پیش برود نتیجه مثبت نخواهد بود. اتفاقات منجر به موج منفی طراحی لباس کاروان المپیک در ایران باید مسئولان را به این نتیجه رسانده باشد که از این به بعد برای کارهای بزرگی مثل این بازتر و شفاف تر عمل کنند و از افراد کاردان تری در این زمینه بهره ببرند. ...
داستان ادامه دار لباس کاروان المپیک
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمیته ملی المپیک پس از انتقاداتی که نسبت به لباس رژه کاروان ایران در المپیک ریو شد، با طراح دیگری وارد مذاکره شد پس از توافق کار اندازه گیری مجدد از از ورزشکاران ایرانی انجام گرفت. امروز طرح لباس جدید کاروان ایران که قراراست در مراسم افتتاحیه برتن ورزشکاران المپیکی باشد، مشخص شد. در طرح جدید از رنگ های سفید، سبز و قرمز مناسب با پرچم ایران استفاده ...
بازیگردانان تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006
اسرائیل در 33 روز هیچ واکنش قابل توجه و تاثیرگذاری از خود نشان ندهد. قطر که بنا بر مأموریت محوله از سوی آمریکا به دنبال اعتماد سازی با محور مقاومت در منطقه بود تا طرح های سالهای بعد آمریکا را مدیریت کند، در عین اینکه در مواضع علنی خود از لبنان حمایت می کرد، اما در خفا تجهیزات نظامی برای رژیم صهیونیستی ارسال می کرد تا از آنها علیه حزب الله لبنان استفاده شود. ج: بازیگران ...
گریه های سوزناک یک مرد از دست زن بیوه در کلانتری
زندگی واقعی چیزی غیر از آن است که در اندیشه تو وجود دارد. اما من برای رسیدن به شیما تهدید به خودکشی کردم به طوری که تا سرحد مرگ پیش رفتم. پدرم که چاره ای جز موافقت نمی دید لباس دامادی ام را خرید و این گونه مراسم ازدواج من و شیما برگزار شد. روز عروسی سعی کردم این مراسم هیچ کم و کاستی نداشته باشد تا مورد سرزنش قرار نگیرم. ولی چهره واقعی شیما روز بعد از ازدواجمان زمانی نمایان شد ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
داری با تحمیل کردن گروه حاکمه بر ملت ها سازوکار خود را پیش می برد تا مردم را از انتخاب آزادانه بین جهان شمولی اسلام و جهانی شدن از نوع امپریالیسم دور سازند. (10) غرب، مدتی است که مسئله زنان را مطرح می کند و به بهانه آزادی زنان، سود اقتصادی نیز عایدش شده است؛ همانطور که در افغانستان شاهد بسیاری از پروژه ها بودیم که توسط آمریکا و سازمان ملل برای زنان انجام گرفت در حالی که دلیل اصلی عقب ماندگی ...
پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از ...
بازی های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد. لباس پیشنهادی جناب خان برای کاروان ایران در المپیک پس از مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک 2016 برزیل، انتقادات فراوانی به رنگ و مدل طراحی لباس ها شد، که در نهایت مسئولان رای به تغییر این لباس ها دادند . در این میان جناب خان نیز در برنامه خندوانه پیشنهاد خودش را ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
از دولت را پرشورتر از دولت های دموکرات به دلیل های متعددی اشاعه می دهند. آن ها شاید از این سیاست ها استفاده می کنند تا قدرتشان را حفظ کنند و یا حمایت کشورهای غربی را کسب کنند. به هر حال سکولاریسم یک ارزش صد در صد دموکراتیک نیست. به علاوه، سکولاریسم در تمام جهان به یک شکل نیست. در ایالات متحده آمریکا، دولت شاید در دین دخالت نکند و باید از آزادی های دینی محافظت کند. بر اساس قانون اساسی آمریکا ...
هنرمند سردشتی بر بام عکاسی کشور ایستاد
معماری با نمره الف از دانشگاه سراسری ارومیه اخذ کرد و هم اکنون در حال دفاع از پایان نامه کارشناسی خود با موضوع طراحی مجموعه مسکونی با زبان بوم کردستان در دانشگاه ویژه سازمان میراث فرهنگی کشور - تهران است. از جمله مهم ترین فعالیت های وی در حوزه معماری می توان به موارد زیر اشاره کرد: -مسابقه طراحی میادین شهر سردشت/شهرداری سردشت-مقام اول -مسابقه طراحی نما مجوعه مسکونی ...
فقه تکفیر میان برهان شرعی و فقه خودساخته
جزئیّات و تفاصیل- شمرده می شود. تکفیر، به دستاویزی برای جهاد و کاربرد قدرت و زور حتّی در محدوده ی امر به معروف و مجازات کردن مردم کشورهای غیراسلامی تبدیل شده است. اختلافات اندیشه ی بنیادگرایی با فقه فقها و بزرگان مذاهب در مسأله ی تکفیر، اختلافی بزرگ و آشکار است و نمونه ی آن منحصر نکردن حکم تکفیر در قضات و مجتهدین، پذیرش تکفیر مذهبی، نشاندن بدعت به جای تکفیر- در زمان محقّق نشدن مقدّمات آن-، تکفیر با ...
یک هفته 7 چهره؛ تحت تاثیرِ لباس المپیک و هیلاری
شده؟ درهمین اینستاگرام اگر بخواهید به دنبال طراحان لباس باشید، کلی نمونه های زبده و با استعداد پیدا می کنید. پیدا کردن طراح لباسی که توانایی طرح لباسی مناسب حال کاروان ورزشی ایران باشد، کار دشواری نیست. پس چرا مدیران محترم تصمیم گیرنده از این همه استعداد بهره نمی گیرند؟ که هم خروجی کار آبرومند باشد و هم استعدادی در مسیر بیفتد؟ چون دوام آن ها بر مبنای کارنامه ی کاری نیست، مدیران ایرانی ...
مهناز آرمین: طرح را به اجبار تغییر دادم؛ کار آقای جوان درست بود که در خندوانه مسخره ام کرد؟
. طرفداری: آقای کامران بختیاری چطور وارد ماجرا شدند و به شکل پارتیزانی طراح ثانویه لباس المپیک شدند؟ آقای بختیاری فکر می کنم ابتدا طرحی را در پیج خود گذاشتند. مردم با هجوم به پیج ایشان و حمایت از یک طرح که نسبتا شرایط بدی هم نداشت حمایت کردند. شاید می شد طرح بهتر و پسندیده تری برای کاروان ایران انتخاب کرد. طرفداری: آیا طرح اصلی یا طرح های دیگری دارید که قابل ارائه ...
قرائتی امروزین از اندیشه سلفی گری پژوهشی تحلیلی در مورد مبانی و اهداف
ها را با آرزوی ایجاد دولت اسلامی جدید گره زدند؛ دولتی که به دنبال احیای عظمت و شکوه گذشته یا رسیدن به شهادت و بهشت در این راه است؛ در حالی که واقعیّت و حقایقی که روز به روز آشکار می شود تأکید می کنند که این گروه ها طرح های پلیدی دارند که هدفشان از هم گسیختگی جهان اسلام و ابقای وضعیّت عقب ماندگی و سلطه ی غربی بر ثروت ها و دارایی های ملّت تا طولانی ترین زمان ممکن جهت خدمت به غرب و اسراییل و ضمانت ...
اصلاح طلبان به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند؟
همه اینها را اقتصاد می تواند مدیریت کند. متاسفانه مجموعه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت در این موضوع بسیار ضعیف عمل می کنند و ناتوان هستند. به عبارتی به روز نیستند، جسارت ندارند و نمی توانند از خودشان هزینه کنند، طرح بدهند و بروند سینه سپر کنند. برخی از دولتمردان دچار روزمرگی شده اند. از سوی دیگر مردم چون مشکلات عدیده ای دارند، از برجام بسیار استقبال کردند و منتظر نتایج برجام هم بودند منتهی ...
عروسی به صرفِ تجملات!/ خواننده های که برای یک شب 7 میلیون می گیرند
هایی که امروزه گریبانگیر مجالس عروسی شده است، استفاده از موسیقی و دعوت از خوانندگان اسم و رسم دار این حوزه است، موسیقی محلی و نواهای فولکلور از دیرباز در منطقه خراسان شمالی، مخاطبان زیادی داشته و امروزه نیز با تغییر نسل ها همچنان مخاطبان خود را حفظ کرده است، به همین دلیل هنوز افرادی علاقه مند به استفاده از این نوع موسیقی در مراسمات عروسی و جشن خود هستند اما نابسامانی در این موضوع و دریافت هزینه ...