سایر منابع:
سایر خبرها
دفاع یک پزشک از حقوق بیمارن و انتقاد از همکاران/ما پزشکان چه کرده ایم؟
پزشکان و بی اخلاقی هایشان شنیده ایم که پول را مقدم بر جان مریض خود می دانند. آیا نمی شود مدیریت مطب و بیمارستان را اصلاح و تعداد محدودی بیمار را ویزیت کرد؟ و بیماران اضافی را با روی خوش و بادقت، به همکاران و مراکز دیگر ارجاع داد؟ سال هاست به همه بیمارانی که از موارد گفته شده گله مند هستند، توصیه می کنیم: در هر مرکز درمانی و مطبی که بودید و پزشک، وقت و احترام لازم را برای شما منظور نکرد، با برخوردی
بیمار پولدار و فقیر برایم فرقی ندارند/روزی که مادرم را از دست دادم آرزو می کردم پزشک نبودم/پزشک ماشین ...
بالابردن سطح سلامت جامعه نیز می تواند مهم باشد ولی نظر شخص بنده این است که مریض این حس را داشته باشد که پزشک او تمام تلاش خود را برای بازگرداندن سلامتی وی انجام داده است. ندای البرز: به نظر شما وظیفه یک پزشک نسبت به بیمار چیست؟ دکتر محمدزاده: پزشک وظیفه دارد تمام توان، علم و هوش خود را برای درمان مریض بکار بندد. ما در قبال بیماران مسؤول هستیم چون ما به خواسته خودمان
پزشکی که 60 سال در حیطه پزشکی خدمت رسانی می کند
کردند اما چند روز بعد با بیماری دیگری مواجه می شدند پزشکان آن زمان هم با جان و دل خدمت رسانی می کردند و بسیاری از ساعات عمر خود را در مطب و برای خدمت رسانی به خلق خدا سپری می کردند باید بگویم آن زمان مریضی خیلی زیاد بود و افراد به علت های گوناگون بیمار می شدند چون دسترسی بسیاری از روستاها به شهر سخت بود، ما به همراه سایر دکترها هر 15 روز به روستاها سر می زدیم افراد را ویزیت کرده و دارو تجویز می کردیم
درمان بیماران کشورهای دیگر نام ایران را در دل مردم جهان زنده می کند
مبتلا شوند، یا مشکلات گوارشی که ممکن است ناشی از بیماری "تیفوئید" باشد که ناشی از آب های آلوده است. بنابراین در این روز از صبح تا ظهر علاوه بر درمان بیماران دقت می کنیم تا منشأ بیماری شایع پیدا شود و پس از آن در مراسم بعدازظهر با حضور تمام روستاییان نکاتی از پیشگیری، درمان و مراقبت از بیماری را شرح می دهیم. -تاکنون به چند روستا خدمت رسانی کرده اید؟ در مدت دو یا سه سال
روپوش سپید پزشکان نباید هیچ لکه ای به خود بگیرد
نوشته شده از بیماران بی بضاعت ویزیت گرفته نمی شود و آنها رایگان درمان می شوند. عظیم می گوید: سال ها پیش که ویزیت بیماران فقط 30 تومان بود مردی آمد و گفت که توان پرداخت این مبلغ را ندارد. او 15 تومان پرداخت. او بیماری مزمنی داشت اما آن بیمار وقتی برای بار چندم به مطب من آمد ازآنجاکه فکر می کرد وقتی ویزیت کمتری از او می گیرم امکان دارد برای معاینه او به اندازه کافی وقت نگذارم، گفت حاضر
قدیمی ترین عمل جراحی در دوران باستان/ انجام جراحی آب مروارید 1950 سال قبل از میلاد مسیح
دایر کردن مطب به طبابت پرداخت، کمک و یاری به مستمندان و افراد بی بضاعت را همیشه و درطول عمرش داشت، وی در طول حیاتش خدمات ارزنده ای را به هموطنانش ارائه کرد، مزار این بانوی بزرگوار در شهر بندرگز و در آرامستان این شهر قرار دارد. نخستین جراحی قلب در ایران انجام شد در تاریخ 5 آذر ماه سال 1332، آقای پروفسور عدل عمل جراحی مهم و بی سابقه ای در روی قلب انجام دادند و مریضی که توسط
بیمار در واقع یک ودیعه الهی در دست پزشک است
1343 اهل روستای سورک استان چهارمحال و بختیاری در مورد شروع فعالیت های خود چنین می گوید: اخذ دیپلم بنده مصادف شد با دوران دفاع مقدس؛ و ما هم مثل خیلی از هم وطنانمان به همراه تعدادی از دوستان و همکلاسی های آن زمان در سال 1361 همزمان با عملیات غرورآفرین فتح المبین عازم جبهه شدیم و چون در عملیات بنده افتخار داشتم که جزو مجروحین باشم و بعدازآن به صورت متناوب تا سال 1366 افتخار حضور در جبهه را داشتم و با
خدمت به مردم محروم منطقه ام را وظیفه خود دانستم
بسیار درخشان در حوزه پزشکی استان دارد و برای حضور خود به منطقه چاروسا تنها دلیل ورود خود را محروم بودن منطقه دانست و با حقوق ها و ویزیت های کلانی که امروز دکترهای دیگر مناطق دریافت می کنند ولی تصمیم گرفت به دلیل محروم بودن نصف مبلغ مصوب وزارت بهداشت را از بیماران دریافت کند که این عامل باعث شد تا جمعیت بسیار زیادی در طول روز به تنها مطب ایشان که در منطقه تنها مطب است مراجعه کنند و مردم فقیر و کم
سبقت زایمان طبیعی به قیمت کمای سزارین / با نفس نوزادان، نفس هایمان تازه می شود
قدردانی از جامعه پزشکان به بیمارستان امام حسین(ع) مراجعه کردیم و جویای حال پزشک نمونه استان کردستان که در این بیمارستان مشغول طبابت است ،شدیم. بالاخره بعد از گذشت یک ساعت موفق به دیدن خانم دکتر بیجاری شدیم و در راهرو درمانگاه با وی به گفتگو نشستیم. لطفا خودتان را معرفی نمایید؟ فرحناز فریدونی هستم. سال 1342 در شهر همدان متولد شدم . تا زمان اخذ مدرک دیپلم در همدان
انجام 10 مورد عمل پیوند طی سال گذشته برای اتباع افغانستان/ 20هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت یازدهم ...
بهداشت با اشاره به اینکه 4330 پزشک متخصص و فوق تخصص در مناطق محروم مشغول فعالیت هستند، گفت: 1617 متخصص مقیم برای طول شب و ایام تعطیل برای بیمارستان های 214 شهر کشور در نظر گرفته ایم . فراگیرشدن پزشک خانواده زمان می خواهد سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طرح پزشک خانواده برای اینکه به طور کامل در کشور اجرا شود، حدود 10 سال زمان می برد، گفت: به زودی این طرح به غیر از استان
علم پزشکی، دارای مبداء الهی یا تجربه انسانی؟
.آیت الله محمدی ری شهری بنابراین ، از نگاه اسلام ، طبیب و دارو خواه برای روح (جان / روان )، و خواه برای تن (بدن / جسم )، تنها نقش یک واسطه را در نظام حکیمانه آفرینش ایفا می کنند و درمان کننده ، فقط خداوند متعال است . * دانش نامه احادیث طبی هر چند نظر لغت (8) و متون اسلامی ، ((طب ))، شامل درمان بیماری های جسم و جان است و درمان کنندگان جسم هم مانند درمان کننده جان
اعلام دستاوردهای 3 ساله وزارت بهداشت از زبان دکتر ایرج حریرچی
طرح در ایران 10 تا 12 سال زمان می برد. در استان های فارس و مازندران، برنامه پزشک خانواده قبل از اجرای طرح تحول فقط به صورت مراقبت سرپایی ارائه می شد. ما در این دوره خدمات بهداشتی و درمانی را به آن اضافه کردیم. حریرچی به برنامه این وزارتخانه برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای 50 تا 100 هزار نفر و چهار استان دیگر به جز فارس و مازندران نیز اشاره کرد و گفت: از سال ها پیش این طرح در
اگر پزشک هستی متعلق به خودت نیستی
آقای احسان بخش، نماینده فقید امام راحل در استان گیلان، از پزشکی ارمنی، به نام دکتر میناسیان یاد می کرد و به شوخی می گفت ایشان تنها مسلمان رشت است، برای آن که از روستاها به سراغش می آمدند و او بی آنکه حق الزحمه ای بگیرد با کیفی از دارو به بالین بیمار می رفت و او را درمان می کرد. کلام را با جمله حکیمانه ای از دکتر محمد قریب به پایان می برم که گفته است: اگر پزشک هستی، متعلق به خودت نیستی و اگر متعلق به خودت هستی، دیگر پزشک نیستی. سپید روز پزشک مبارک باد
پزشکی از رویا تا واقعیت
اتمام هر بار طبابت و رفتن هر بیمار، فکرش روزها و ساعت ها درگیر او شده و قلبش برای او می تپد. سال 80 فارغ التحصیل شده، رتبه 56 کنکور سراسری بوده و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته پزشکی تحصیل کرده، اما به دلیل سهمیه بندی هایی که در آزمون تخصص شاخه های مختلف پزشکی وجود دارد با وجود تلاش های زیاد نتوانسته تخصص بگیرد و با همان عنوان پزشک عمومی مشغول به کار است. مهدیه راهپیما در مورد شغلش می گوید: من هم بعد
سنگ کلیه، رایج ترین بیماری در میان مردم دشتستان است/ انجام 150 عمل در یک ماه
از پزشکان موفق در استان بوشهر و شهر برازجان رفته ایم تا گوشه ای از زحمات این نوع قشر پرتلاش را به متن بکشیم و در ادامه مصاحبه تفصیلی با وی انجام شده است که مطالعه می کنید: لطفا خودتان را معرفی کنید؟ بنده کیان امید بخش متولد روستای خشت از توابع شهرستان کازرون هستم. شما به چه دلیل این شغل را انتخاب کرده اید؟ در زمان جوانی ام بردارم را به علت مرضی که داشت به
مردی برای تمام فصول
باید احیا کنیم. درمجموع مراقب شرایط بیمار باشیم. در زمینه های مادی نیز باید توجه کنیم ویزیت را از افرادی که توان و بضاعت کافی ندارند با رعایت احوال آنان بگیریم یا اصلاً دریافت نکنیم. امیدوارم درگیر مسائل حقیر در این حرفه شریف نشویم. # شما دلیل این افت را چه چیزی می دانید؟ بزرگ ترین چالش پیش روی ما بحث اخلاق است. طلاق بنیان خانواده ها را متزلزل کرده است. ما 40 سال پیش این بحران ها
پزشکان بدون مرز در روستاها؛ ، طبیبان بی مزد و منت
باشد و آنها بدانند که ما برای کشف بیماری های شایع شان زحمت کشیده ایم و زوایای پنهان آن را کشف کرده ایم. باید با دست های خودمان زخم های تنشان را بشوییم تا بتوانیم در بین شان جایگاهی پیدا کنیم. آنجاست که ما را درک می کنند. سال 2013 وقتی در نایروبی در کنیا تن یک بیمار 60ساله مبتلا به ایدز را شست و به او دارو داد، دید که چقدر ارتباط بهتری با او برقرار کردند. 15 شهریور به مدت چند روز برای ویزیت
طرح پزشک خانواده در پیچ و خم سیاست گذاری های نادرست/ برخی از پزشکان استان مرکزی کارانه 7 ماه پیش خود را ...
آمریکا، اوباما با شعارهای تبلیغاتی برای بهبود نظام سلامت روی کار آمد اما چون در آن طرح نیز درمان اولویت داشت به دلیل هزینه های سنگین درمان، بعد از چند سال طرح شکست خورد این در حالیست که در کشور انگلستان مبنای کار پیشگیری و بهداشت قرار گرفت و طرح باموفقیت اجرا شد. جباری اظهار کرد: حوزه درمان، چاه عمیقی است که هرچه قدر اعتبارات به این بخش اختصاص یابد کافی نیست چرا که روز به روز بیماری
از ویزیت رایگان بیماران مستضعف تا عشق خدمت در سرزمین مادری
معتبر سطح حوزه سیستان برسد، و در نهایت پس از کسب دیپلم توانست در رشته پزشکی پذیرفته شود. دکتر عبدالصمد گرگیچ پس از اخذ مدرک پزشکی به عنوان پزشک در شهرمادری خود طبابت را آغاز گردانید و به مدت شش سال در این شهر بیماران متعددی را مداوا ساخت. به گفته یکی از بیماران عبدالصمد؛ وی از افراد کم بضاعت هزینه کمتری بابت مداوا دریافت میکرد و یا هیچگاه از برخی از افراد مستضعف هزینه درمان را
تصاویر / بیمارستان ولیعصر و خدمات مطلوب درمانی
کنیم تا مشکلات بیمارستان منطقه ای ولیعصر (عج) قائم شهر کاهش یابد. وی ادامه داد : نواقص پزشک خانواده باید برطرف شود زیرا اجرای نادرست آن تبعات منفی بسیاری دارد. نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی افزود : خدماتی که امروز در بیمارستان منطقه ای ولیعصر (عج) قائم شهر ارائه می شود در گذشته سابقه نداشته است . همچنین ، مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران گفت
مسائل اقتصادی در پروژه های سلامت باید به نفع کیفیت و ضرر هزینه تعدیل شود/فرهنگ پزشک خانواده در ایران جا ...
جنگ و انقلاب در حقیقت کار بسیار سنگینی بود که امروز بعد از قریب به 40سال کمتر شهری در دنیا دیده می شود که این همه پیشرفت در جذب استاد و دستگاه های مختلف پزشکی داشته باشد. وجود 10دانشکده، 23 مرکز تحقیقاتی، 10بیمارستان، 10شبکه بهداشت و درمان همه از نشانه های پیشرفت در عرصه پزشکی استان کرمان است. به عقیده بنده این پیشرفت عظیم به همت تعداد زیادی از استادان و پشتیبانی وزارت علوم
خطاهای برخی پزشکان را نمی توان نادیده گرفت و روز پزشک را به آن خطاکاران تبریک گفت
خصوصی تهران جانش را از دست داد. همسر متوفی می گوید که مقصر این اتفاق پزشک متخصص زنان و زایمان و کادر درمانی بیمارستان 22 بهمن است. طبق آن چه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرده، ماجرا از این قرار بود که این زن باردار در بیمارستان 22 بهمن تحت عمل سزارین قرار می گیرد و ترخیص می شود، اما به دلیل مشکلاتی که بعد از زایمان برای او پیش می آید 2 روز بعد به بیمارستان مراجعه می کند و
پزشک واسطه فیض خدا و بیمار است/ سیستم آموزشی ما پزشکان را کم سواد تربیت می کند
پزشک خانواده نیز بر این مبنا تعریف شده است، مردم باید کمی سطح فرهنگ مراجعه به پزشک و مصرف داروها را افزایش دهند. یک پزشک خوب کسی نیست که بیمار را با لیست بلندبالایی از داروها از مطب خارج کند؛ گاهی بیماری ها با تغییر سبک زندگی و تغییر نوع نگاه افراد و داروهای ساده درمان می شود این فرهنگ سازی باید از سوی تیم پزشکی به جامعه تزریق شود؛ اما فرهنگ غلطی بین مردم رایج است که باید حتما با دارو درمان
تلخ و شیرین نمایندگانی که ردای پزشکی بر تن دارند
طبابت مشغول هستم به میزان طبابتم، درآمد کسب می کنم که از آن رضایت دارم مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو متخصص جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب هفته ای یک روز به بیمارستان شهید مدنی تبریز می روم و عمل جراحی انجام می دهم حقوقی که می گیریم بیشتر از چیزی است که نیاز دارم چه رسد به کارانه ای که دریافت می کنم به طوری که برای هر عمل 10
صداقت وظیفه ذاتی پزشکان است/ زیرمیزی گرفتن در حرفه مقدس پزشکی خلاف اخلاق است
علم طب نوین هستند و چون من به شخصه در سال 1382طب سنی طب اسلامی نیز فرا گرفتم؛ پزشکان بزرگی از جمله جورجانی و بوعلی سینا را الگوی خودم قراردادم. این پزشک در خصوص شناخت پزشک از بیمار خود و نوع بیماری اش و تأثیر آن در روند بهبودی بیمار گفت: شاید قدم اول در تشخیص و حتی در درمان، ارتباط با بیمار است. اساتید علم طب به ما آموزش دادند که حدود 80درصد تشخیص از طریق شرح حال و 15درصد آن با علائم
مردم بهترین داور برای ارزیابی خدمات پزشکی هستند
برای پزشک خانواده ارجاع داده شود تا پزشک خانواده در جریان روند درمان بیمار قرار بگیرید که عملا این موضوع فقط در دو استان فارس و مازندران آن هم نه به صورت کامل انجام می گیرد. و این موضوع یعنی بی خبری پزشک خانواده از روند درمان و بهبود بیمار بزرگترین عیب طرح پزشک خانواده است. *به نظر شما در سیستم بیمارستانی ویا در سطح کوچکتر درمانگاهی کدام پرسنل بیشترین نقش را ایفا می کند؟
فقط رضایتمندی بیماران برایم مهم است / بهترین خاطره ام انجام پیوند قرنیه برای اولین بار در گلستان است
دبیرستان و تشویق برادرانم ( بنده در سن هفت سالگی پدرم را از دست داده بودم ) تصمیم به ادامه تحصیل در رشته پزشکی گرفتم . وی افزود: بعد از قبولی و تحصیل و اتمام دوره پزشکی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در شهرستان گرگان مشغول طبابت به عنوان پزشک عمومی شدم . دکتر جلیلی در خصوص ورودش به دنیای چشم پزشکی افزود: بعد از چند سالی که پزشک عمومی
آنها که با شوق، التیام می بخشند
به سمت این رشته گرایش بیشتری پیدا کنم. متخصص زنان و زایمان در استان با اشاره به اینکه گاهی اوقات فعالیتم به بیش از 16 ساعت در طول شبانه روز نیز می رسد، تصریح کرد: با دیدن بیمارانی که بهبود می یابند و مادرانی که کودک خود را عاشقانه در آغوش می گیرند خستگی ساعات زیاد کاری از بین می رود. عطایی با اشاره به خاطره ای از سال ها فعالیتش در رشته پزشکی، گفت: در رشته ما خاطرات تلخ و شیرین
از شیرینی خواستگاری تا سختی های حرفه یک فوق تخصص سرطان
بودم و اکنون 18 سال است که به حرفه طبابت مشغول هستم. **پزشکی یعنی... پزشکی یعنی فرد ایثارگری که تمام هستی و نیستی اش را صرف درمان و بهبود حال بیمارانش می کند. **انتظارات دکتر عباسی از جامعه و پیرامون خود؟ در درجه اول نیاز به دعای خیر مردم دارم و پس از آن هم خواهان دوستی و تفاهم میان مردم و پزشکان هستم چرا که جو تفاهم و دوستی یک مقدار کم شده و متاسفانه
تلاش برای درمان آرمان و آرزو
6 میلیون تومان است که خانواده این کودکان بضاعت پرداخت آن را ندارند. در حال حاضر خانواده حتی برای تامین دارو های تجویز شده این کودکان نیز دچار مشکل هستند. به گفته یکی از اعضاء جمعیت امام علی(ع)این خانواده در خانه ای اجاره ای در ورامین زندگی می کنند که پول پیش منزلشان را نیز از یکی از اقوام قرض کرده اند. این خانه بسیار قدیمی و نم دار است که برای سلامت کودکان خطرناک است. البته پدر خانواده پس از مدتی