سایر منابع:
سایر خبرها
آملی لاریجانی: اگر جای دولت بودم اجازه نمی دادم وزیر اقتصاد آلمان وارد کشور شود
، ایثار، عفو و مبارزه با ظلم است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین جلوه های عاشورا که متأسفانه کمتر به آن توجه شده و برخی مواقع مورد غفلت قرار گرفته، جلوه توحیدی و عبودیت است . این عبودیت در سخنان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موج می زند. آملی لاریجانی با اشاره به دعوت مخاطبان از سوی امام حسین (ع) پیش از عاشورا و همچنین سخنان ایشان در پایان حادثه عاشورا، روایتی مشهور در این زمینه بیان کرد و گفت: در ...
بسیج یک تکلیف عمومی در دین است/ اقدامات بسیج سازندگی سبب آرمان سازی در بین نسل نوجوان می شود
کمال انسان و رشد باورها می شود آیت الله عبادی با اشاره به اقدامات مفید بسیج سازندگی، تاکید کرد: ارزش های مکتبی بسیار بالاتر از فعالیت های فیزیکی است و سبب کمال انسان و رشد باورها می شود. وی خاطرنشان کرد: بسیج یک تکلیف عمومی در دین است و زمانی که به دستور امام خمینی(ره) تشکیل یافت کشور را از خطرات زیادی نجات داد و بعدها نیز در هر جایی حضور پیدا کرد خوب درخشیده است. ...
سفر به قاره سیاه، مفهومی سه گانه از ثروت، استعمار و فقر
برخی از انان به شرح ذیل اشاره می گردد: 1. حرکت از تهران و ورود به کشوری با رد پای پر رنگ برجای مانده از ایرانیان حرکت از ایران بامداد روز سه شنبه نهم شهریور ماه 1395 در مسیر قطر آغاز شد تا با تنها پرواز هفتگی و مستقیم این کشور بتوان به آسمان کشوری نیمه مستقل و خودمختار در تانزانیا یعنی زنگبار وارد شد و رد پای ماندگار و بر جای مانده از فرهنگ و تمدن غنی اسلامی - ایرانی را با نام پرآوازه ...
نباید به وزیر آلمانی اجازه ورود می دادند
...، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین جلوه های عاشورا که متأسفانه کمتر به آن توجه شده و برخی مواقع مورد غفلت قرار گرفته، جلوه توحیدی و عبودیت است . این عبودیت در سخنان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موج می زند. آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به دعوت مخاطبان از سوی امام حسین (ع) پیش از عاشورا و همچنین سخنان ایشان در پایان حادثه عاشورا، روایتی مشهور در این زمینه بیان کرد و گفت: در این روایت می ...
جای دولت بودم اجازه نمی دادم وزیر اقتصاد آلمان وارد کشور شود
انسانی مانند صبر، ایثار، عفو و مبارزه با ظلم است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین جلوه های عاشورا که متأسفانه کمتر به آن توجه شده و برخی مواقع مورد غفلت قرار گرفته، جلوه توحیدی و عبودیت است . این عبودیت در سخنان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) موج می زند. رئیس قوه قضاییه با اشاره به روایتی که ابن قتیبه از علمای اهل سنت نقل کرده است، تصریح کرد: این متن که گفته می شود نامه امام حسین (ع) به شیعیان ...
تخریب در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست
معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینکه تخریب در جامعه اسلامی قابل پذیرش نیست، گفت: هزینه تامین امنیت در ایران و منطقه بسیار بالاست اما دولت با همه کمبودها سعی کرده این هزینه را بپردازد. به گزارش اعتدال به نقل از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در اولین شب ایام عاشورای حسینی در مسجد صاحب الزمان روستای کریم آباد پاکدشت افزود: خوشبختانه در حوزه امنیت، مجموعه ...
برخی اختلافات استان قدس با مستاجرین طولانی شده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران استانی استان قدس به فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: عاشورا احیای دین و سنت پیامبر(ص) است و امام حسین (ع) برای عمل به دین، اجرای عینی دین و عینیت بخشیدن به دین قیام کردند. وی ادامه داد: در واقع امام حسین(ع) قیام کردند تا دین در زندگی فردی و اجتماعی اجرایی شود و در جامعه اسلامی عینیت ...
درویش امیری: بالا بودن استاندارد زندگی سالمندان از شاخصه های توسعه محسوب می شود
کودکان گذشته، جوانان دیروز و کهنسالان امروز می باشند و باید این مساله مد نظرمان باشد که چنین روزی در انتظار همه ما است. مدیر عالی استان با اشاره به اینکه در فرهنگ ایرانی و اسلامی احترام به کهنسالان تاکید شده، گفت: امروز در جامعه چنین احساس می شود که فاصله ای بین نسل جدید و گذشته ایجاد شده است که این موضوع ناشی از تاثیر پذیری فرهنگی جوانان از فرهنگ بیگانه میباشد، بطوریکه جوانان امروز حوصله نگهداری ...
گم گشته ی دیر آشنا
محمد منصوری/میرملاس از هنگام نوجوانی و جوانی با او کم و بیش آشنایی داریم که پس از آن چنان ما را در کام کشیده است که هر لحظه می توان با او زندگی کرد ، این هم حقیقتا نه مجازا واقعیت دارد. روزی نیست که به او نیاندیشیم یا از او نگوییم یا [...] محمد منصوری/میرملاس از هنگام نوجوانی و جوانی با او کم و بیش آشنایی داریم که پس از آن چنان ما را در کام کشیده است که هر لحظه می توان با او زندگی کرد ، این هم حقیقتا نه مجازا واقعیت دارد. روزی نیست که به او نیاندیشیم یا از او نگوییم یا با او سخن نگوییم یا به آثارش مراجعه نکنیم یا شعری از اشعارش را در خاطرمان نگردانیم یا در نوشته ای به کار نبریم و یا در خطابه ای از آن استفاده نکنیم لذا با زندگی روحی و فکری ما عجین شده است . باری ؛ مولانا جلال الدین محمد بلخی شاعر پارسی زبان قرن هفتم ، با آنکه چند سال اول کودکی را در خراسان زندگی کرد اگر چه نگوییم او شاعر ایرانی به معنای مصطلح امروزی کلمه است ولی به ایران بزرگ و حوزه فارسی زبان متعلق می باشد ؛ اما چه زشت است که بر سر ایرانی بودن یا ترکی بودن یا روسی بودن مولانا کشمکش دارند ؛ هر چند که مولوی برای حوزه فارسی زبان فخر ملی ست اما مولانا اختصاص به مالکیت و محدود به مرز های جغرافیایی ندارد ؛ او از آنِ کسی است که مثنوی را احساس می کند و می فهمد . می دانیم که در بلخ زاده شد مرز میان افغانستان و تاجیکستان کنونی که یک سال قبل از حمله مغول در دوازده سالگی هجرت کرد و سرنوشت چنین بود که گر چه مغول ها به ایران حمله کردند و آن ویرانی و کشتار را پدید آوردند ولی در فضای به وجود آمده به رشد نوعی از شعر ، عرفان و بلاغت مجال داد که دست کم چند شاعر بزرگ به ما تقدیم کنند که مولانا یکی از آنها بود و لذا او به حج رفت و نهایتا به ترکیه و در قونیه سکونت گزید که در آنجا حلقه ای از یاران پارسی زبان داشت و چنین بود که می توانست این اشعار را بسراید چنان که می دانیم مولوی در خلوت نمی نشست تا شعر بگوید ، نه غزل هایش و نه مثنوی معنوی او چنین سروده شده اند . مثنوی معنوی که همچنان مورخان نوشته اند و خود مثنوی گواه می دهد ، مولانا شب ها می نشست با یاران خویش و گاهی تا سپیده دم می گفت و آنها می نوشتند . او دست به قلم نمی برد و چیزی بر کاغذ نمی آورد ، در همین دفتر اول اشاره ای هم می کند : صبح شد ای صبح را پشت و پناه / عذر مخدومی حسام الدین بخواه (1) بنابراین نشان می دهد که سخن تا صبح می کشید ، مجلسی بوده و گاهی نامحرمانی وارد مجلس می شدند و مولوی دم در می کشید و سخن نمی گفته است : چون که نامحرم در آید از درم / پرده در پنهان شوند اهل حرم چون در آید محرمی دور از زند / بر گشایند آن ستیران روی بند (2) دوستان مولانا حقیقتا به سان ضبط صوت های امروز عمل می کردند حتی یک کلمه از سخنان او را نمی گذاشتند روی زمین بیافتد و همه را ثبت می کردند به همین دلیل اختلاف نسخ میان مثنوی و دیوان شمس نه اینکه چیزی نباشد اما نسبت به آن هجم عظیم شصت هزار بیت مسلما کم است و اینها حافظان بسیار امین و احسانا با سواد بودند گر چه بسیار از آنان هم افراد عادی بوده اند به همین خاطر مولوی قدری مسیحا وار عمل می کرد ؛ نزد عالمان و فرهیختگان و فضلا نمی رفت و مجلس او از مردم عادی ، بازاری ، کسبه و نافرهیختگان و تحصیل نکرده گان تشکیل می شد و حتی بر ایشان خرده می گرفتند که این جماعت نا اهل هستند که در جواب می گفت : ” اگر اهل بودند خود خدمتشان می رسیدم ” . او اینچنین رفتار می کرد ، دیگران که این وضعیت را ملاحظه می کردند که مولانا با اینگونه افراد می جوشد در مجلسش شرکت نمی کردند اما همین دسته های عادی بزرگترین خدمت را به او می کردند که به ثبت این اشعار در تاریخ انجامید . به عقیده نگارنده ؛ مولانا به ظاهر شاعر ولی جامعه شناسی زبردست در حوزه روش شناسی مردم نگارانه است ، وی همچنین د رحوزه کنش متقابل نمادین نیز ورود کرده که روش او روش هم دِلانه است زیرا که ا با حضور یافتن در بین گروه های مختلف زندگانی آنها را در قالب شعر و پند و اندرز بیان کرده است . باید به این نکته توجه داشت که سبک در گذشته اینگونه بوده است که تحصیل کرده گان مخصوصا کسانی که در علوم دینی تحصیل کرده اند ، ذولسان بوده اند . به دو زبان قطعا مسلط بوده اند خصوصا در زبان فارسی و عربی که مولانا یکی از آنهاست ، همچنین حافظ و سعدی . مولوی اشعاری هم به زبان عربی ، ترکی و همچنین یونانی عامیانه دارد اما مطلقا از اهمیت شعر های پارسی اش برخوردار نیست زیرا که با اشعار ترکی و عربی و ... تفنن می کرد . به گفته تحلیل گران ، اشعار عربی حافط بلاغت چندانی ندارد و سست می باشند اما سعدی را عربی دان درجه یک می دانند که قصاید فوق العاده ای هم دارد . مولانا در جایی شعری دارد که شاید با مزاق ما پارسی زبانان خوش نیاید آنجا که می گوید : لی حبیباً حُبهُ یشوی الحشاء / لَو یَشیع یَمشی الی عینی مشاء (3) من دوستی دارم که عشق او دل من را بریان کرده است ... که سپس می گوید : پارسی گو گرچه تازی خوشتر است / عشق را خود صد زبان دیگر است بوی آن دلبر چون پران می شود / آن زبان ها جمله حیران می شوند (4) در نتیجه زبان اصلی او پارسی بوده است و بدین زبان اشعارش را می سروده است ، در دیوان شمس هم همینگونه است حتی غزل های ملمع دارد. ما با چند شخصیت از مولوی در “مثنوی معنوی” ، “غزلیات شمس” و همچنین در “فیه ما فیه” مواجه هستیم ؛ در مثنوی شیوه مولوی معلم وار است ، گاهی شور شاعری او بالا می گرفته است اما خویشتن داری می کرد و می کوشید بر آن مهار بزند یا به قول خودش : در چنین مستی مراعات ادب / خود نباشد ور بود باشد عجب (5) عبد الحسین زرین کوب در جایی می گوید (6)که سبک مولانا ” منبری ” است گویی که مخاطبان و مستمعان در حضور او هستند و برایشان سخن می گفته است و به فراخور حال مخاطبانش توجه می کرد ، اگر می دید ملول اند قصه یا مثلی می گفت حتی گاهی سخنانی می گوید که از داستان های عامیانه هم پایین تر است تا جایی که الفاظ رکیک چاره ی کارش بوده است ؛ این شیوه نزد هیچ یک از بزرگان دست کم یافت نمی شود . علاوه بر این که نکوهشی هم بوده و خواسته از آن حشمت فضلایی خویش بکاهد تا به زیر آید و همنشین دیگران گردد . در مثنوی چنین است که ، پند می دهد واعظی می کند اما در عین حال حکمت های خیلی عمیق می گوید و قابل درک است چون در خور فهم مخاطبانش نگفته است و مشخص است که برای دیگران سروده است . مرحوم جلال همایی تعبیر خوبی دارد ، می گوید : مولانا به سان یک غواص است که تا مدتی روی آب شنا می کند و یکمرتبه غوطه می خورد و متوجه نمی شوی تا چه عمقی رفته و از جایی دیگر دوباره سر بیرون می آورد . به همین خاطر است که تمام احوال مولوی در مثنوی منعکس شده است ، و همچنین بهترین آینه ای که بخواهیم مولوی را در آن ببینیم و بشناسیم همین کتاب مثنوی ست که چیزی نیست که او فرو ننهاده باشد آنجا که می گوید : ما چه خود را در سخن آغشته ایم / کز حکایت ما حکایت گشته ایم گر هزارن طالب اند و یک ملول / از رسالت باز می ماند رسول اسب خود را ای رسول آسمان / در ملولان منگر و اندر جهان فرخ آن ترکی که استیزه نهد / اسب خود در خندق آتش جهد گر پشیمانی بر او عیبی کند / اول آتش در پشیمانی زند خود پشیمانی نروید از عدم / چون ببیند گرمی صاحب قدم (7) بر خود نهیب می زد که تند و گرم برو آن وقت ملالت های دیگران تو را سرد نخواهد کرد . و همچنین مولوی شاعر و عاشق در دیوان شمس را می یابیم ؛ به تعبیر خود : حلاج اشارتگر از خلق به دار آمد / از تندی اسرارم حلاج زند دارم (8) می گوید من در دیوان شمس راز هایی را فاش می کنم که اگر حلاج بود او خود مرا دار می زد . ” شمس به مولانا آموخت که در ساحت عشق محققانه سخن بگوید ” (9) ؛ تا پیش از شمس مولوی یک غزالی دیگر بود ، مرد عالمِ مفتی ، خطیب و واعظ و همچنین خوش زبان و بلیغ ولی عنصری که کم داشت ” عشق ” بود این همان گوهری بود که شمس در واقع نصیب مولانا کرد . شمس در سطحی نبود که به مولانا مطالبی یاد دهد چون مولوی از او عالم تر بود اما در حقیقت شمس این بارهایی را که بر دوش مولوی سنگینی می کرد ، دویدن او را کند تر کرده بود ، گرفت : گفت که تو شیخ شدی شمع شدی رهبر این جمع شدی / شمع نیم جمع نیم دود پراکنده شدم (10) تمامی متعلقاتش را از او ستاند و به فرمان شمس آنها را ترک گفت و به همین خاطر سماع پیشه کرد . صاحب نظران بر این باورند که مثنوی ؛ قرآن در زبان فارسی است ؛ تفسیر قرآن نیست بلکه قرآن است در زبان فارسی . مولوی اذعان می کند که به او هم وحی شده است حتی بدون اینکه بداند اشعار را بر زبان آورده است ؛ اگر بپذیریم که این ادعا صحیح باشد به توجه به ابیات مولوی آیا سکوت دو ساله ی او بین دفتر اول و دوم شباهتی با ویژگی هایی از حضرت محمد (ص) ندارد؟ . مدتی وحی به پیامبر نمی رسید و از این حالت ملول شده بود که آیه رسید : مَا وَدَّعَکَ رَبُّکَ وَ قَلَی (11) ؛ خدا تو را ترک نکرده ، و با تو وداع نگفته است . در نظر مولوی اینچنین بوده است چون مقدمه ای بلند که بر مثنوی در دفتر اول نوشته است آنجا تمام اوصافی که قرآن برا خویش شمرده است او برای مثنوی ذکر می کند : ” کتابی که جز پاکان دستشان به آن نرسد یا خداوند با این کتاب عده ای را گمراه و عده ای را هدایت می کند ” . یا در جایی می گوید : هست قرآن حال های انبیا / ماهیان پاک بحر کبریا (12) او معتقد بود که وحی پایان نپذیرفته است ، برای خویش مقام پیامبری قائل نبوده است ولی متوجه این امر هست که وحی پایان نیافته است ، نه اینکه هر کسی که به او وحی شود پیامبر است چرا که وقتی کسی ماموریت پیامبری دارد ، پیامبر است به همین خاطر است که می گوید برای اینکه عامه انکار نکنند می گوییم وحی دل است و الا منظور همان وحی حق است چون وحی یک امر ذو مراتب است هم ضیعف تر هم قوی تر دارد همچنان که در قرآن است و مولوی هم بدان استناد می کند ، حتی در مثنوی هم اذعان می کند : نه نجوم است نه رمل است و نه خواب / وحی حق الله اعلم بالصواب از پی رو پوش عامه صوفیان / وحی دل خوانند آن را در بیان (13) او اذعان می کند که وحی حتی بر زنبور هم فرو آمده چرا که بر اثر وحی الهی زنبور مولد عسل شده است سپس ما آدمیان که خداوند فرموده است : وَ لَقَد کَرَمنا بَنی آدم ... وحی نازل شده بر ما قطعا برتر از زنبور خواهد بود و لذا چرا به ما وحی نشود تا ما از طریق الهام و کشف حقایق را دریافت نکنیم . چون که او حی الرب الی النحل آمدست / خانه ی وحیش پر از حلوا شده ست این که کرمناست بالا می رود / وحیش از زنبود کی کم می رود (14) مولانا هم اهل طریقت ، شریعت و هم حقیقت بوده است و این سه کمتر در یک نفر جمع می شود که این بزرگوار این سه را در خود گرد آورده است . . پی نوشت: مثنوی معنوی ؛ دفتر اول ، مولوی مثنوی معنوی ؛ دفتر اول ، مولوی غزلیات شمس ؛ غزل شماره 264 ، مولوی مثنوی معنوی ؛ دفتر دوم ، مولوی مثنوی معنوی ؛ دفتر سوم ، مولوی پله پله تا ملاقات خدا ؛ دکتر عبدالحسین زرین کوب مثنوی معنوی ؛ دفتر سوم ، مولوی غزلیات شمس ؛ غزل شماره 1459 ، مولوی قمار عاشقانه ؛ فرج دباغ غزلیات شمس ؛ غزل شماره 1393، مولوی قرآن کریم ؛ سوره الضحی ، آیه -3- مثنوی معنوی ؛ دفتر اول ، مولوی مثنوی معنوی ؛ دفتر چهارم ، مولوی مثنوی معنوی ؛ دفتر پنجم، مولوی درج شده توسط : سرویس خبر و رسانه " میرملاس " ...
اعزام نخستین کاروان دانش آموزی گیلان از ناحیه رشت به مناطق عملیاتی
سرهنگ مجید دوهندو، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، در حاشیه مراسم اعزام دانش آموزان گیلانی به مناطق عملیاتی،اظهار کرد: عزت و بزرگی نظام اسلامی را مدیون رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم . وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور فرصتی برای معرفی ارزش های دفاع مقدس است،گفت:یادآوری خاطرات پندآموز هشت سال دفاع مقدس از ضروریات جامعه ...
الگو قرار دادن آلمان و ژاپن در توان دفاعی غفلت بزرگی است - دولت از ظرفیت های بسیج استفاده کند - ح
، سوریه و ... گفت: مقاومت اسلامی یک اصل و این اصل نشات گرفته از فرمان امام است که در مقابل مستکبرین سر خم نمی کردند. لذا یک فرهنگ بی بدیل و بی منت برای خدا، فرهنگ بسیجی است. فضلی افزود: این فرهنگ را در عرصه های مختلف انقلاب دیدیم. در فتنه عمیق 88 دیدیم که داشتند عرصه را تنگ می کردند و اگر فرهنگ بسیجی نبود و مردم به میدان نمی آمدند معلوم نبود که این قضیه به سادگی جمع شود. جانشین ...
نقش دانشگاه در تبیین و تحکیم عقلانی امر به معروف و نهی از منکر
که یک روزی در جامعه گناه به عنوان ثواب معرفی شود. کار خوب به عنوان کاربد معرفی شود. فرهنگها عوض شود، این، خطر خیلی بزرگی است. وقتی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رایج باشد، این باعث می شود گناه در نظر مردم همیشه گناه بماند و تبدیل به ثواب و کار نیک نشود. ( خطبه های نماز جمعه ی تهران، تاریخ 25/9/1379) 5-پاسداری از حیات طیبه اجتماعی و مدینه فاضله اسلامی انسان علاوه بر ...
بیرق عزای سرور و سالار شهیدان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برافراشته شد + تصاویر
های عزای حسینی در واحد دامغان برافراشته شد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آغاز محرم، با فضاسازی و برنامه ریزی مدون، آماده ی سوگواری بر اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش شد. محرم، ماه سوگ و ماتم بر مظلومترین واژه خلقت و هنگام سوگواری بر شاخصه بی بدیل وفاداری، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر گرانقدرش حضرت ابوالفضل العباس (ع) و یاران وفادارشان، با سیاه پوش کردن محیط ...
رضایی:دفاع پس از سقوط صدام "پایان" نیافت
به گزارش شهدای ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح دوشنبه 12 مهرماه 1395 در جمع فرماندهان سپاه پاسداران استان فارس گفت: پیشاپیش سالروز شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را که با خون خود اسلام را آبیاری کردند تسلیت عرض می کنم. از این که توفیق پیدا کردم در استان همیشه بیدار و پای کار انقلاب و دفاع مقدس حاضر شوم، خدا را شاکر هستم ...
عقده گشایی چندبارۀ یک روزنامه مشهور
گسترده به این بحث را ندارد و فقط از یک منظر، گریزی به موضوع عقده می زند. در بحث عقده، گفته می شود که وقتی انسان ها آرزومند یک موقعیت هستند ولی به هر دلیلی نمی توانند بدان برسند، معمولاً افرادی که دارای آن موقعیت هستند را تخطئه می کنند. مثلاً دانشجویی که آرزومند کسب بهترین نمرات است ولی به هر دلیلی تلاش نمی کند و نمرات پایینی می گیرد، به جای تحسین همکلاسی اش که برنامه درسی ...
منبر امام حسین جای حرف های سیاسی نیست
سرویس سیاسی: نزدیک به نیم قرن از تلاش و وعظ و منبرداری حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی می گذرد. او همواره به عنوان روحانی آداب دان و واعظ خبره در این سالیان مشهور بوده است. به گزارش خرداد؛ او مباحث سیاست و اظهارات سیاسی اش را تنها در گفت وگو با رسانه ها بیان می کندو به وقت منبر و وعظ، تنها به اصل و مغز معارف دینی می پردازد. در آستانه ماه سوگواری و ایام عزاداری محرم با این استاد ...
40 هزار دام قزوینی در معرض تب برفکی هستند
خسارت زیادی وارد می کند، از مهر 94 تا مهر 95، تقریباً 67 هزار خون گیری جهت تست بیماری تب مالت انجام دادیم که 12 مورد دام مثبت را شناسایی کردیم، این میزان ابتلا در حد معیارهای جهانی و قابل قبول است. نقیبی گفت: در مورد بیماری سل بیماری مشترک انسان با حیوان نیز 91 هزار تست در دام داری های صنعتی داشتیم که از این تعداد 46 درصد مثبت بودند، این تعداد دام در یک دامداری به جهت قرنطینه نادرست و ...
رسالت امروز دانشگاه ها ارتقاء علمی، تهذیب و ایجاد روحیه انقلابی است
عملی که شخص انجامی می دهد، چه عواقبی در پی دارد. امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در واقع خشیت توجه به عظمت خداوند است و بر این اساس معلوم می شود که هر علمی باید انسان را به عظمت حق تعالی رهنمون شود. از روایت رسیده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصوم(ع) نیز چنین بر می آید که در ارزش گذاری انسان ها، آن کسی که علم بیشتری داشته باشد ارزش بالاتری دارد و ارزش هرکس به اندازه دانسته های اوست. ...
مرز جنون و زیبایی؛خطر پنهانی که دختران مانکن را تهدید می کند
اساسا حد و مرزی را نمی توان برای دامنه پوشش چنین رسانه هایی یافت کرد و قاعدتا در هر منطقه ای که دسترسی به این فناوری ها فراهم شود،امکان ظهور و بروز چنین رفتارها و عقایدی نیز دور از ذهن نخواهد بود. وی در خاتمه یادآور شد:باید به این واقعیت تلخ اشاره کرد،تا زمانی که در ارائه الگوهای اصیل مبتنی بر فرهنگ و ارزش های جامعه خویش ناتوان هستیم،تسخیر ذهن و افکار برخی از نوجوانان،جوانان و حتی بانوان و آقایانی که در سنین بالاتری نیز قرار دارند،دور از ذهن نخواهد بود و مقابله با چنین الگو سازی هایی،صرفا با برنامه ریزی دقیق،اصولی و هوشمندانه امکان پذیر خواهد بود. ...
سلسله نشست های تخصصی با موضوع دانشگاه اسلامی در مسیر تعالی برگزار شد
دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه سبک شناسی مفهومی است که باید منجر به تعریفی شفاف شود،اظهار کرد: در بحث سبک زندگی اسلامی ایرانی، بحث جایگاه دانشگاه مطرح است؛ به گونه ای که می توان گفت سبک زندگی، زندگی ما را مدیریت می کند لیکن در سبک زندگی، رفتارها و ارزش هایی مانند ارزشهای دینی، اخلاقی، زیبایی شناختی و ابعاد مختلف وجود دارد در نتیجه سبک زندکی تربیت کننده است . عیوضی ...
بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم
امام حسین (ع)، که دهه نخست محرم نیز با این عنوان نامگذاری شده است، در روزگار رنگارنگ ما نیز حضوری آشکار باید داشته باشد؛ از شیوه های عزاداری گرفته تا تعاملات فردی و جمعی و همه سپهرهای سبک زندگی. جز دشمنان خارجی، گاه برخی دوستان ناآگاه نیز در هنگامه ای که جامعه دینی در معرض تهاجم است، مراسم متبرک عزاداری حسینی را مایه سوءاستفاده غرض ورزان و بی اعتقادان قرار می دهند. نهضت حسینی، در مقام عالی ترین عامل ...
ضرورت اجرای کامل مقررات مصوب در حوزه آموزش عالی
موجب ده ها فساد جنسی، اقتصادی و... خواهد شد و برای مهار مشکل باید یک جهاد مقدس شکل گیرد. حداد عادل با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در دین مبین اسلام گفت: با تجربه بیش از 3 دهه که از حضور در تعلیم و تربیت دارم به جرأت می گویم فروپاشی خانواده به فروپاشی دینی می انجامد. وی افزود: خانواده متدین می تواند از یک انسان متدین تربیت کند و اگر تربیت دینی و خانواده صورت نگیرد در نهادهای ...
مکتب عاشورایی کشور لرزه بر اندام دشمنان انداخته است/مدافعان حرم پاسدار حریم ولایت هستند
نظام هستند که باید ایثار، فداکاری و رشادت آنها پاس داشته شود و این روحیه به عنوان یک ارزش حفظ و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود. سردار بابازاده گفت: برگزاری یادواره های شهدا تجدید پیمان با آرمان های آنها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به ناامن بودن کشورهای همسایه، امنیت و آسایش ایران اسلامی را مرهون خون شهدا دانست. ...
شرکت در مراسم های محرم جوانان را مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه می کند
علیرضا نصری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قشم ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه سوگواری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) اظهار داشت: مردم ولایت مدار شیعه و سنی شهرستان قشم همانند سال های گذشته در کنار یکدیگر و با حضور گسترده در مراسم عزاداری سرور سالار شهیدان بار دیگر ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز خواهند کردند. وی با اشاره به ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ حسینی در جامعه افزود: ایام ...
جلوه های دلدادگی
شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز از قدمتی دیرینه در تعزیه خوانی در ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) در ماه های محرم و صفر برخوردار است و قدمت تعزیه در این شهرستان به صدها سال می رسد. هنر تعزیه ابزار خوبی برای انتقال مفاهیم و دیدگاه عاشورائی است که قرن هاست در میان شیعیان رواج داشته است. هنر آئینی و مذهبی تعزیه، یکی از ماندگارترین هنر و آیین های ایرانی است که می ...
شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن مسئولان دارند
تیپ امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) تصریح کرد: باید هدف و منزلت شهدا را قدر بدانیم و بدانیم که شهادت عروج و جاودانه به ابدیت پیوستن است، شهادت بالاترین ارزش و امتیازی است که انسان های ممتاز به آن رسیده اند. وی در پایان با اشاره به تلاش دشمنان بر کم کردن توان نظامی کشور خاطرنشان کرد: توان نظامی در درجه دوم اهمیت قرار دارد چرا که ما با ایمان و تقوای خود، زیر سایه ولایت جنگ خواهیم کرد. پایان پیام/ 138 ...
کرمی: به هویت مستقل آثار هنری توجه کنید
تهران و علی عطایی کارشناس ارشد پژوهش هنر به عنوان کارشناس برنامه در سالن همایش های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. در ابتدای این نشست معصومه نصیری پژوهشگر، مختصری از پژوهش خود با موضوع آسیب شناسی تئاتر دفاع مقدس را برای مخاطبان ارائه کرد. نصیری با اشاره به بدیع بودن این پژوهش گفت: در این پژوهش بیشتر از منظر جامعه شناختی موضوعات را بررسی کردیم، پژوهش هایی که پیش ...
ابعاد دفاع مقدس و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی
با بیان خاطراتی از دفاع مقدس به حماسه آفرینی زنان در این دوران اشاره کرد و گفت: آغاز جنگ تحمیلی در 31 شهریور با هدف قراردادن فرودگاه مهرآباد صورت گرفت و به فرمان امام خمینی(ره) حکم جهاد برای مقابله با حملات دشمن آغاز شد و زنان نیز در این عرصه به طرق گوناگون حاضر شدند. روح افزا با اشاره به حضور خود در جبهه های کردستان یادآور شد: حضور من در جنگ، بر مبنای تکلیف بود و از همین رو به جبهه ...
محرم کارگاه عملی برای پرورش دانش آموزان است
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ایام محرم با جایگاه بسیار بالا در بین مردم ما موهبتی است که باید به عنوان کارگاه عملی از ظرفیت تربیتی آن به خوبی استفاده کرد. مهدی رفیعی دهکردی با اشاره به نقش آموزش وپرورش در تبیین واقعه تاریخی عاشورا اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) نه به عنوان یک واقعه تاریخی بلکه به عنوان هویت پویا و الگوی کامل و به عنوان مدلی که در تمام دوران ...
علت تلاش ها برای کم رونق کردن سوگواری اباعبدالله(ع) چیست؟
فرمانداری ها زد و از طرح ممنوعیت روضه خوانی به عنوان طرح بیرون کردن خرافات از سرِ مردم نام برد. نهایتاً کار به جایی رسید که علاوه بر سوگواری های ماه محرم، حتی برای مجالس ترحیم افراد نیز که در آنها معمولاً به روضه اهل بیت، به ویژه امام حسین (ع) اشاره ای می شد، مقرراتی وضع و محدودیت هایی اعمال شد که وعاظ و روضه خوانان حق نداشتند ذکر مصیبتی از ائمه داشته باشند! بال سرخ شیعه ...