سایر منابع:
سایر خبرها
چرا تماشای سریال آینه سیاه واجب است؟
رادیویی یا تلویزیونی است که در هر فصل یا قسمت از داستان و بازیگران متفاوتی استفاده می کند. دستوپیا یا پادآرمانشهر جامعه ای خیالی در داستان های علمی- تخیلی است که در آن ویژگی های منفی،برتری و چیرگی کامل دارند و زندگی در آن دلخواه هیچ انسانی نیست. چنین جوامعی گونه ای دنیای وانفسا هستند. این جوامع در زمان هایی بد و شوم ترسیم می شوند که می توان آن را دوره بدزمانگی یا دُژگاهی نام گذاشت. آینه سیاه ...
دورهمی شخصیت های قدیمی در داستانی سردرگم/ اشارات سیاسی و اجتماعی با چاشنی طنز برای جذب گیشه
و باسمه ای جلوه می نماید. فساد اقتصادی، برجام، انتخابات، یارانه و ... از جمله اشارات سیاسی و اجتماعی است که دست مایه این قسمت از فیلم سهیلی است. حسن در زندان توسط هم سلولی خود که گویا آقا زاده ایی پرنفوذ است مورد تحقیر و خشونت قرار می گیرد و بعد از آزادی مدام در پی تلافی و انتقام از این فرد است تا حق خود و به نوعی بقیه مردم را از او بگیرد اما نمایش شخصیت این مرد هم در ساختار کلی داستان ...
سیمرغ بدون بال و پر در آسمان اصفهان اوج نمی گیرد/ سینمای نصف جهان دچار ماه گرفتگی شد
...، سردی هوا و... خواند اما آیا حالا پس از گذشت چهار شب همچنان این دلایل پابرجاست؟ یا عامل دیگری است که تماشاگران را به سینما نمی کشاند. کافی است پشت درب های سینما بایستید تا پس از بیرون آمدن تماشاگران از سینما از آن ها درباره فیلم ها نظرشان را بپرسید تا متوجه شوید تا امروز فیلمی نیست که توجه تماشاگران اصفهان را به خود جلب کرده باشد و تا کنون ابراز رضایتی از طرف مخاطبان سینما احساس نمی ...
وقتی مسعودکیمیایی گردوخاک می کند-جلسه جنجالی فیلم قاتل اهلی تانیمه های شب دربرج میلاد
...: مسعود کیمیایی همیشه کارگردان تاریخ ساز و تعیین کننده ای بوده و حتی در این سال ها که کمتر نشانی از دوران اوجش دارد، همچنان جذاب و کاریزماتیک است و می تواند با هر حرف و هر حرکت به تیتر اول رسانه ها و شبکه های مجازی تبدیل شود. آخرین و داغ ترین مصداق این ادعا، حضور در برج میلاد هنگام نمایش فیلم قاتل اهلی و سپس در نشست رسانه ای این اثر در شامگاه شنبه است که حاشیه های فراوانی همراه داشت و باعث شد جنجالی ترین لحظات این دوره جشنواره فیلم فجر شکل بگیرد. ...
هفتمین روز جشنواره با خفگی در یک روز بخصوص و رگ خواب یک کارگر ساده پایان یافت
فریدون جیرانی فیلمی از جنس علایق او اما با حال و هوایی متفاوت است. جیرانی در مجموعه آثار خود همواره نشان داده که به موضوعات جنایی و پلیسی علاقه خاصی دارد. حال و هوای متفاوت فیلم جیرانی تنها به رنگ سیاه و سپید فیلم و یا فضای قصه معطوف نمی شود و بازی متفاوت و خوب الناز شاکردوست نیز از جمله مواردی است که فیلم او را به فیلمی متفاوت از آثار وی تبدیل کرده است. شاکردوست در فیلم جیرانی نقشی ...
حاشیه های روز هشتم سی و پنجمین جشنواره فجر/ یک روز کاملا بخصوص !/ از ترکیدن بغض الناز شاکردوست تا قهر ...
گره درام قرار داده و مشکل اصلی فیلم آن است که این گره افکنی در حد گره می ماند و کارگردان به دنبال آن نمی رود که درباره پشت پرده مافیا که در فیلم به اشاره از آن صحبت میشود سخن گوید!!! تصویرسازی حال و روز یک روزنامه نگار جسور که محوریت درام بوده هم اصلا پرداخت نشده؛ مشکل هم آن است که سناریست شناخت کامل از روزنامه نگاران نسل جدید نداشته و با تصورات ده ها سال قبل به روایت زندگی روزنامه نگار ...
آوار بهمن بر سر قاتل اهلی / دستان پشت پرده کشکی!
با نمایش فیلم قاتل اهلی به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی منصور لشکری قوجانی در برج میلاد نقد نظرهای فراوانی درباره آن نوشته شده است. نشست خبری این فیلم یکی از جنجالی ترین نشست های جشنواره امسال بود. در ادامه نظر دو منتقد سایت فردا درباره این فیلم را می خوانید: دستان پشت پرده کشکی! محمدمهدی شیخ صراف قاتل اهلی تازه ترین آلبوم تصویری کنسرت پولاد کیمیایی است ...
همه حاشیه های خانواده ترامپ
3بار ازدواج، 5 فرزند، 8 نوه و البته شایعات بسیار درباره روابط خارج از خانه، پتانسیل زیادی است برای حاشیه سازی های خانواده رییس جمهور جدید آمریکا. اینها هر کدام می توانند سوژه هایی زنده و آماده باشند برای جناح رقیب که همیشه زیر نظر بگیردشان. گرچه این طور که پیداست، لازم نیست کسی این خانواده را را زیر نظر بگیرد، زیرا خودشان به اندازه کافی نیازهای مخالفان شان را تحت پوشش قرار می دهند و حرف های عجیب ...
از بروز تفکر داروینیسم اجتماعی تا فقدان توکل/ نمایشی اغراق شده از شکاف در جامعه پزشکی که آتشی زیر خاکستر ...
این قشر که به امین بودن در بین مردم معروفند، به تصویر می کشد و این در شرایطی است که از دون پایه ترین کارمند تا بالادست ترین در ایجاد آن نقش موثر دارند. در بخشی از فیلم شاهد آنیم پیرمرد در پی گرفتن حق نوه خود شکایتش را پیش رییس بیمارستان می برد اما در نهایت با توجیهاتی بی دلیل، آقای سازگار بوفه چی، به راحتی تبرئه می شود و به کار خود ادامه می دهد. روابط پنهانی، دست های پشت پرده و کارمندان ...
بی توجهی جشنوار ه ها به فیلم های کمدی/ تنهایی دوست داشتنی صحرا
هفت گفت: فیلم خفه گی بنظرم ژانر مرده است و زنده کردنش هم فایده ای ندارد. ** سه فیلم در پنج سالن به سانس فوق العاده رسید در هفتمین روز از برگزاری جشنواره در سالن های سینمای مردمی دیگر نمی توان صندلی خالی در سانس های اول نیز مشاهده کرد. ** ماجرای نیمروز در کورش به سانس فوق العاده رسید فیلم سینمایی ماجرای نیمروز در روزهای پایانی جشنواره فیلم فجر سانس های فوق ...
پیش بینی سهیلی از گشت ارشاد 2
ایران آنلاین / با توجه به این که دنباله سازی در ایران چندان موفق نبوده است، چه انگیزه هایی باعث شد که قسمت دوم گشت ارشاد را بسازید؟ در کشورهای خارجی قسمت های اول معمولا نسبت به قسمتهای دوم موفق تر بوده اند. در سینمای ایران هیچ فیلمی نداشتیم که دنباله هایش موفق و قابل تامل باشد؛ هم از نظر گیشه هم در نظر منتقدان. خیلی ها پیشنهاد کردند تا قسمت دوم فیلم چارچنگولی را بسازم با توجه به این که این فیلم به شدت طنز-موقعیت بود، دو بر ...
"دعوتنامه"؛ سوژه ای تکرای با پرداختی ضعیف
با یک نگاه واقع بینانه باید گفت، دعوتنامه یک درام اجتماعی است که روایتی کاملاً رئالیستی دارد و البته خالی از تِم مذهبی نیز نیست. نمی توان گفت دعوتنامه یک فیلم مذهبی است بلکه یک فیلم اجتماعی است با بک گراند مذهبی. فیلم شامل چند داستان متقاطع است که رویدادهایش شخصیت های هر کدام از داستان ها را به هم پیوند داده است. با وجود این که سه داستان در فیلم روایت می شود اما قصه پیکره واحدی را پیدا کرده که تماشاگر احساس می کند با فیلمی یگانه مواجه است، نه با چند داستان اپیزودیک و مجزا. ...
ماجرای نیمروز فیلمی بی تکلف، صادقانه و بدون پیش داوری
داوری وقایع تروریستی دهه شصت را مستند گونه به تصویر می کشد. ماجرای نیمروز به شدت به سینما وفادار است و بازی های حرفه ای و خوب بازیگرانش بر جذابیت این فیلم صحه می گذارد. وی تأکید کرد: مهدویان با خرده داستانهایی با مضمون عشق، نفرت و شجاعت در درام خود به خوبی بازی می کند وبا ریتمی قابل قبول برهه ای از تاریخ پر التهاب ایران را برای نسل های بعدی به تصویر می کشد و خشونت را در فیلم تاحدی نشان ...
موقعیت چالشی زنان در شماره 17 سهیلا
به این قصه و چنین فضایی زمان بسیار زیادی صرف کردم تا از شعارزدگی فاصله گیرد. همچنین می خواستم فیلم به گونه ای ساخته شود که آن فرم مستندگونه در آن حفظ شود و به همین دلیل نمی توانستم درام عجیب و غریبی در آن بگذارم البته این را هم باید بگویم که خودم دوست دارم که شخصیت فیلم در موقعیت های مختلف قرار گیرد و برهمین اساس فیلم را جلوی دوربین بردم. *تحقیقات لازم در این زمینه برچه اساس صورت گرفت ...
درباره جشنواره ای که قرار بود جای سینمای فرح پهلوی را بگیرد
هایی از فرم دیده می شود که اگر خود را در مقابل نقد، سفت و محکم نکند و بگذارد که نقد بار مثبت به او برساند و زنده اش کند، شاید قصه و قهرمان و درام به سینمای ایران بازگردد. بعضی از تحرکات انقلابی ها در بدنه سینما، چنین امیدی را می دهد هرچند که بسیار کم نور و ضعیف باشد. باز هم گلی به جمال بچه های انقلابی و وطنی. انتلکت ها (روشنفکر نماها) که در نهایت، تنها فروشنده ای باشند و از سود فیلم هایشان هم چیزی ...
کارگردان فیلم همه چیز درباره ایو را بشناسید
میلیون دلاری از خود نشان داده بود. منکیه ویچ در نامه به سه همسر با اتکا به یک طرح داستانی پیچیده، فلاش بک های متعدد، دیالوگ های هوشمندانه، طنز گزنده اجتماعی و هم چنین استفاده از راوی سوم شخص برای نقل داستان، سرانجام اکسیر جادویی خود را در روایت بصری یک قصه یافت، شیوه ای که مشتاقانه از آن در ساختن اثر بعدی اش، خانه غریبه ها ، نیز استفاده کرد. خانه غریبه ها علی رغم این که در آمریکا با بی ...
قطبی زاده: به توانایی مهدویان غبطه می خورم/ فراستی: مهدویان اصلا درام بلد نیست!
ادامه قطبی زاده بیان داشت: این بحث می تواند از سمت من با زاویه مثبت بیان شود. ایده کارگردان این فیلم که قصه را هم شامل می شود، ایده پرهیز و اجتناب است. یعنی کاملا با یک فاصله مشخص سمت آدم ها می رود. احمد مهران فر کاملا یک رهبر است اما خلاف تمام رهبرانی که در فیلم های ایرانی دیده ایم. او به عنوان کسی که محور و مرکز یک تشکیلات امنیتی است آدمی است که می ترسد، اشتباه می کند و به اشتباه خود نیز به شکل بدی اعتراف می کند . ویژه برنامه سینمایی هفت به مناسبت برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هر شب از ساعت 22:30 روی آنتن زنده شبکه سه سیما می رود . انتهای پیام/ ...
جنجالی ترین نشست برج میلاد با "قاتل اهلی"/ تکرار "پلاسکو" در همه نشست های جشنواره
ارشاد نیز برای تماشای آن به کاخ جشنواره آمده بود. هر چند که محسن قرایی هم در این فیلم به معضل اجتماعی پرداخته بود، ولی شاید بتوان گفت مسئله سد معبر برای اولین بار بود که بعد از جنجال سازی های سال های اخیر، به سوژه سینمایی تبدیل شده است، موضوعی که خود باعث شد تا پای شهرداری و واکنش مسئولان شهرداری به این فیلم در نشست نقد و بررسی باز شود. محسن کیایی درباره اینکه شاید این فیلم از سوی ...
جاذبه های مبتذل، دور از جامعه حقیقی ایرانی/ نقد فیلم "خانه دیگری"
. خبر/ اکران 16 فیلم جشنواره فجر در قم نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 17. نقد / ساختار ناتمام، بدون روشنایی/ نقد فیلم "چراغ های ناتمام" نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 18. مصاحبه/ انسیه شاه حسینی: جشنواره کنونی با انقلاب اسلامی فاصله زیادی دارد نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم/ 19. خبر/ نمایش فیلم های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در تالار آیه قم + جدول نگاه دینی به سیمرغ سی و پنجم ...
ماجرای نفوذ
جوزانی به نمایش درآمدند. خوب، بد، جلف که به نظر می رسد اکران موفقی داشته باشد و فروش خوبی کند، در سالن جشنواره هم مانند سینماهای مردمی کارکردی جز خنداندن نداشت. آذر محمدحمزه ای گویا صرفا برای امتداد دادن به نقش اول ماندن نیکی کریمی ساخته شده بود و نمایش مردستیزی با رویکردی شبه فمینیستی بود. پشت دیوار سکوت هم در حد نام و نشان مسعود جعفری جوزانی نبود، اگرچه با محوریت موضوعی مهم و درباره ایدز ساخته شده ...
کاخ رسانه به وجد آمد
جواد عزتی سعید امامی است، گفت: اصلاً در آن تاریخی که این قصه روایت می شود آقای امامی در اطلاعات سپاه نبودند در ادامه نشست، مهدویان برای تلطیف فضای سیاسی نشست در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت بچه ای که در داستان به عنوان فرزند مسعود رجوی معرفی می شود با خنده گفت: بچه الان پیش آقای رضوی است. به گفته رضوی این بچه در همان تاریخ به پدر مسعود رجوی تحویل داده می شود که بعدها در 12 سالگی از مرز کردستان خارج می شود. *منبع: روزنامه ایران، 1395.11. ...
روایتی منسجم از دورانی ملتهب / رویدادی به مثابه ثبت واقعیت های تاریخ معاصر + عکس
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" ساخته محمد حسین مهدویان اولین اکران خود در کاخ رسانه های جشنواره را با استقبال بی سابقه مخاطبان و تشویق اهالی نقد و رسانه پشت سر گذاشت. به همین منظور خبرگزاری میزان، به واکاوی و تحلیل موفقیت این فیلم پرداخته است. فیلمی که تاکنون بالاترین رتبه را با اختلاف فراوان از سوی منتقدین به دست آورده است. رویداد ...
ماجرای زعفرانیه/ نگاهی به ماجرای نیمروز ساخته محمدحسین مهدویان
توجهی داشته تا جایی که حضور جواد عزتی ، احمد مهرانفر و حتی مهرداد صدیقیان را می توان جزو بهترین بازی های آنها تلقی کرد و حضور تاثیرگذار هادی حجازی فر را یکی از نقاط مهم فیلم دانست؛ بازیگرانی که تجربه حضور در فضایی به شدت متفاوت با ذات بازی های همیشگی شان داشته اند و البته که قابل قبول ظاهر شده اند. این همه در شمایل کارگردانی و انتخاب درست و هدایت به قاعده کارگردان شدنی است. در کنار شیوه بازی گرفتن از ...
رونمایی از نخستین آمار فیلم های محبوب
...، بد، جلف ، بدون تاریخ بدون امضا ، آباجان ، بیست ویک روز بعد ، ماجرای نیمروز ، ویلایی ها ، گشت 2 ، انزوا و سد معبر بوده اند. مرورفیلم های سینمایی به نمایش درآمده در کاخ جشنواره- روز چهارم و پنجم کوپال کوپال اولین فیلم بلند سینمایی کاظم ملایی است که پیش از آن آثار کوتاه متفاوتی همچون لطفا از خط قرمز فاصله بگیرید ، منها و دیلیت را ساخته و در جشنواره های داخلی و ...
سینمای ایران به 7 تیر و 8 شهریور نگاه کرد
برهم زد. به گزارش بولتن نیوز، نمایش دومین فیلم بلند محمدحسین مهدویان با نام ماجرای نیمروز در سالن همایش های برج میلاد با استقبال بی سابقه مخاطبان مواجه شد. جو نشست خبری فیلم هم همین مسئله را نشان می دهد. اهالی رسانه به اتفاق با فیلم ارتباط برقرار کرده اند. حتی یکی از خبرنگاران از حالا درباره معرفی فیلم به اسکار سال آینده سخن می گوید و پاسخ کارگردان هم به این سؤال نیز جالب است. احتمالاً سال ...
انزوا ی فرم گرفتگی در روز پنجم جشنواره فجر
تنابنده پیش رفت. سوفی و دیوانه که مهدی کرم پور کارگردان کار از آن به عاشقانه خیابانی تعبیر کرد، به قدری بد ظاهر شد که جمعیت زیادی هنگام نمایش فیلم از سالن خارج شدند. در نمایش های روز دوم بدون تاریخ، بدون امضا اگرچه نمرات مناسبی از منتقدان گرفت اما از کار قبلی جلیلوند، ظعیف تر ظاهر شد. ماه گرفتگی که به حوادث سال 88 می پرداخت، نتوانسته بود درام را خلق کند. از این منظر آنطور که باید مورد توجه مخاطبان نیز ...
داستان یک فیلم اولی محبوب شبیه ابد و یک روز
آن روبه رو بودیم اما زاویه دوربین این کارگردان این بار در موضع متفاوتی قرار گرفته است. سد معبر با بازی حامد بهداد، محسن کیایی، نادر فلاح و باران کوثری یکی از آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فجر امسال است؛ فیلمی که در مقایسه با آثار دیگر شانس بیشتری برای دیده شدن دارد و نشان می دهد نوید دوران تازه در سینمای ایران، یک واقعیت است. شما در سال 91 فیلم خسته نباشید را ساختید. از 91 تا 95 ...
فیلمسازی یاد بگیرید برادران
نفوذ شده است. شما چه؟ دغدغه اش را دارید؟ یا این فیلم نشد، یک فیلم دیگر؟ سینماست دیگر، چه فرقی می کند؟ بالیدن یک بازیگر تازه در ترورهای دهه 60 جمعه شب در برج میلاد، بالاخره یک فیلم خوب روی پرده رفت: ماجرای نیمروز ، آن روی سکه پاراگراف بالا؛ قصه ماجراهای اوایل دهه 60 از عزل بنی صدر تا انهدام خانه تیمی موسی خیابانی و اشرف رجوی. فیلم درام دارد، حس دارد، بازی دارد و الکی هم شعار نمی دهد. معلوم ...
تکرار صف های طولانی در سینماها
مرورفیلم های سینمایی به نمایش درآمده در کاخ جشنواره- روز ششم خوب، بد، جلف فیلم خوب، بد، جلف تولید سال 1394 است، اما اکران این فیلم بارها عقب افتاد تا سرانجام معلوم شد که این فیلم به عنوان فیلم اول پیمان قاسم خانی در بخش اصلی جشنواره فجر روی پرده خواهد رفت. این فیلم نوشته قاسم خانی است و محسن چگینی و عبدالله اسکندری آن را تهیه کرده اند. خوب، بد، جلف 107 دقیقه است. ...
تو فوق العاده ای پسر
می رفت در اولین تجربه کارگردانی خود سنگ تمام بگذارد و با یک فیلم خوب، مخاطب را غافلگیر کند. اما آنچه در خوب، بد، جلف رخ داده اصلا شبیه آن پیش انگاره هایی که توقع داریم نیست. خوب، بد، جلف گویی ادامه سریال پژمان است. انگار داستان ادامه دارد. با این تفاوت که شوخی های کلامی فیلم به دلیل کنار رفتن های خطوط قرمز تلویزیون، این بار صریح تر یا به زبان بهتر جلف تر شده است. حالا به آن ترکیب سام درخشانی ...