سایر منابع:
سایر خبرها
ولی فقیه محور وحدت جامعه/ امام معمار نظریه ولایت فقیه است
بیان اینکه این اعتقاد به مردم در رفتار رهبر معظم انقلاب هم دیده می شود، گفت: ایشان در فتنه 88 و برهه های مختلف انقلاب از رای و نظر مردم همواره دفاع کرده اند. استکبار با هویت نظام مسئله دارد خاتمی با اشاره به اینکه دفاع از وحدت جامعه از ویژگی های مهم امام( رحمه الله تعالی علیه) بود، اظهار داشت: برای استکبار و دولت های غربی مهم نیست در ایران چه کسی بر سر کار می آید، آنها با ...
امام راحل مایه عزت و افتخار ایران اسلامی بوده است
پایگاه خبری تحلیلی کیاپرس(Kiapress.ir): کیاپرس: نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : امام خمینی با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی به ایران عزت و افتخار بخشیده است که همه ما باید دنباله رو امام راحل در سایه حمایت جانشین شایسته او مقام معظم رهبری باشیم . مراسم دسته روی بزرگداشت 14 خرداد ارتحال امام خمینی (ره ) و قیام 15 خرداد روز یک شنبه با حضور احاد مردم و مسئولین از ...
کنایه سنگین روحانی به علم الهدی
، افزود: مردم در انتخابات به شیوه رای دادند و ما باید از خدا بخواهیم در این ماه رمضان به ما توفیق دهد تا خادم خوبی برای مردم باشیم. رییس جمهور یادآور شد، امام راحل همواره بر توجه مردم تأکید داشتند و ما باید کشور مان را با کمک مردم و لطف و فیض الهی آباد کنیم.
مروری بر آثار منتشر شده نوجوان با موضوع انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)
رگبار بسته می شوند. این کتاب، روزشمار حوادث و تظاهرات پس از آن است، به همراه عکس های مستند و گویا، که به کشتار وحشیانه رژیم در 17 شهریور (جمعه سیاه) 1357 و متعاقب آن، پیام امام خمینی به ملت شریف ایران می انجامد. این کتاب در سال 1378 با شمارگان دو هزار و 500 نسخه منتشر شده است. -کتاب نماز سبز بسیاری از تظاهرات های مردم در رمضان 1357 بعد از برگزاری نماز جماعت توسط مردم ...
اطاعات از خامنه ای، اطاعت از امام است/ ولایت امروز درست مثل زمان امام است
دنیای استکباری است و اگر بخواهند همان زمان حیات حضرت امام، به ایشان حمله کنند نتیجه و اثر معکوس خواهند گرفت. این توطئه حساب شده ی دشمن، یک خطر جدی است و باید در مناسبت های مختلف همه ی ما تلاش کنیم جو سکوت و بایکوت دشمن را که همچون حصاری اطراف ما را در برگرفته بشکنیم و روشنگر سیاست ها و مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم. اینجانب بار دیگر تأکید می کنم مواضع مقام معظم رهبری عیناً همانند ...
زنده تر از تو کسی نیست، چرا گریه کنیم؟
به گزارش خبرگزاری برنا، ماه تمام برنامه ای ترکیبی که در کنار ایجاد فضایی معنوی تلاش می کند تا حالی خوب را در ماه مهمانی خدا به مخاطبان خود هدیه کند در شب سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، میزبان یادگاران انقلاب اسلامی بود. هشتمین برنامه ماه تمام با حضور محمد گلریز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و حاج اکبر صالحی 13 خرداد ماه ساعت 23:30 به مدت 75 دقیقه به روی آنتن شبکه دو رفت. ...
خمینی، چگونه خمینی شد؟
مهرداد خدیر درآنچه آیت الله حاج آقا روح الله را از حد یک مرجع تقلید هم بالاتر برد و به امام خمینی بدل ساخت فقط مبارزه سیاسی نقش نداشت. او در عرفان و فلسفه و نوع نگاه به مدرنیته و موارد دیگر هم متفاوت بود... این یک گفتار متفاوت است چون می خواهد به تفاوت های امام خمینی – اگر نخواهیم بگوییم تمایز های او – با روحانیون دیگر بپردازد. تأکید بر تفاوت ها و تمایزها به معنی انکارِ خاستگاه و تعلق اصلی نیست. کما این که وقتی می گوییم حافظ با شاعران دیگر متفاوت بود شاعر بودن او به مثابه یک اصل بدیهی پذیرفته شده است. ایضا هنگامی که از تفاوت پیامبر گرامی اسلام با دیگر پیامبران سخن گفته می شود به منزله آن است که اشتراکات پذیرفته شده و مثال های دیگر. آیت الله حاج آقا روح الله یک مرجع تقلید بود و تا قبل از آن که عنوان امام عام و همه گیر شود همچون دیگر مراجع با عنوان آیت الله العظمی از او یاد می شد. شگفتا که در دی ماه 1356 در نوشته ای موهن این لقب یا عنوان را نیاوردند و تنها 9 ماه بعد ناگزیر شدند تمام نیم صفحه اول روزنامه های کیهان و اطلاعات را به این کلمات اختصاص دهند: آیت الله العظمی خمینی ... با این حال تفاوت های آشکاری در او مشهود بود که اگر نبود خمینی نمی شد. مراد از تفاوت ها یا تمایزها در این نوشته نه صفات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی امام است و نه کارنامه دهه اول جمهوری اسلامی را برمی رسد بلکه از منظر تاریخی و واقعا تفاوت هایی مد نظر است که در نگاه مراجع و روحانیون دیگر یا نبود یا کمتر دیده می شد: ابن عربی 1- آیت الله خمینی فقیه و مجتهد بود اما یک تفاوت بزرگ با دیگر فقهای معاصر یا ماقبل خود داشت و آن علاقه به محی الدین عربی بود و عرفان را از منظر او پی می گرفت. این در حالی است که ابن عربی از نظر شماری از فقها به کفر هم متهم شده بود. سید جلال الدین آشتیانی در انتهای مقدمه خود بر کتاب مصباح الهدایه می نویسد: نکته مهم در آثار عرفانی امام این است که بیش از همه به بزرگانی چون ابن عربی و ملاصدرا و دیگران که از نظر اهل ظاهر کافر محسوب می شدند و کسی جرأت ذکر نام آنها را نداشت عقاید و اندیشه های آنان را پذیرفته بود و نقل می کرد. -[ زیبا پرستی در عرفان اسلامی- ص 487] آیت الله صابری همدانی نیز می گوید: ایشان در تدریس از دو شخصیت بسیار تعریف می کرد. یکی مرحوم شاه آبادی بود که تعبیر شیخناالاستاد را درباره او به کار می بردند و دیگری محی الدین عربی که کلمه امام العارفین یا کلمه دیگری را برای او می آوردند و همین باعث شد از ذهنیت اولیه دست بکشیم و به این عارف، حُسنِ ظنّ داشته باشیم. -[ حریم امام، شماره 269، ص 31] برخی البته می گویند این مربوط به سال های جوانی امام است. اما جالب است بدانیم در واپسین ماه های زندگی و در پیام مشهور به آخرین رهبر اتحاد شوروی نیز از محی الدین ابن عربی یاد می کنند. صریح و روشن این که کم نبودند و نیستند روحانیون بلند مرتبه ای که ابن عربی و کل عرفان را قبول ندارند اما آیت الله خمینی از جوانی تا واپسین دم حیات در زمره ستایندگان ابن عربی بود. جمهوریت 2- واژه جمهوری نزد کثیری از مراجع یا روحانیون، تابو بود. مخالفت سید حسن مدرس با جمهوریت نه فقط به خاطر رضاخان که با اصل ایده جمهوریت هم بود. امام خمینی البته جمهوری اسلامی را مطرح کرد تا هم با جمهوری متفاوت باشد و هم با حکومت اسلامی اما جمهوری اسلامی هم چنان که در نوفل لو شاتو گفته شد باز نوعی جمهوری است و حتی امام به عنوان فرم و ظرف جمهوری فرانسه را مثال می آورد. در تاریخ ایران و قبل از طرح و موفقیت جمهوری اسلامی 4 بار موضوع جمهوری به میان آمده و هر 4 به دلیل مخالفت های آشکار روحانیت یا عوامل دیگر ناکام مانده است: بار اول جمهوری گیلان که هم از برخی ایده های میرزا کوچک خان قابل مشاهده بود و هم از کودتای احسان الله خان و خالو قربان علیه او وجنبش جنگل. نوبت دوم همان که رضاخان در پی آن بود و می خواست مانند مصطفی کمال پاشا که در ترکیه جمهوری تأسیس کرد با بر انداختن سلطنت چنین کند و مخالفت های فراوان و متنوعی را در برابر دید. بار سوم در شهریور 1320 که رضا شاه باید ایران را ترک می کرد و صحبت از انقراض سلطنت پهلوی بود و ابتدا قرار بود محمد رضا هم با پدر و برادران همراه شود اما محمد علی فروغی اعلام جمهوری ولو با ریاست جمهوری خود را نپذیرفت و پروژه یا سناریوی سلطنت ولیعهد را به جای پدرو برادرانی که راهی تبعید می شدند با موفقیت به اجرا گذاشت. نوبت چهارم هم در روزهای پر التهاب مرداد 1332 که حزب توده از یک طرف و دکتر حسین فاطمی از سوی دیگر زمان را برای تأسیس جمهوری مناسب می دانستند و دکتر مصدق مخالفت کرد و گفت: من، قُرآن مُهر کرده ام که به قانون اساسی مشروطه وفادار باشم. امام خمینی اما با طرح ایده جمهوری اسلامی تفاوت خود را هم با آنان نشان داد و هم روحانیون سنتی که می پنداشتند مدل جمهوری با قواعد اسلامی جور در نمی آید. کاشانی و مصدق 3- این واقعیت را نمی توان انکار کرد که اگر امام می خواست در 50 سالگی و در نهضت ملی شدن صنعت نفت و در جریان اختلاف رهبران جانب یکی را بگیرد قطعا سید ابوالقاسم کاشانی را ترجیح می داد چندان که در سال 60 و در نطق هایی علیه جبهه ملی و بنی صدر از کاشانی یاد می کند. اما در سال های آغازین دهه 30 با این که از 50 سالگی عبور کرده و خود نیز اهل سیاست بود نمی خواست ذیل کاشانی تعریف شود و به همین خاطر در سال های مبارزه و تبعید از 42 تا 57 و خصوصا در سال 57 مصدقی ها تعارضی در همکاری نمی دیدند که اگر چنین بود مرد شماره 2 انقلاب – آیت الله طالقانی - نبود که از علاقه مندان مصدق بود و اولین نخست وزیر کسی نبود که خود را با سه واژه ایرانی، مسلمان و مصدقی معرفی می کرد و اولین رییس جمهوری ایران نیز کسی نبود که از اعضای پیشین جبهه ملی و علاقه مند و مبلّغ مصدق در خارج از کشور به حساب می آمد یا نباید دبیر کل جبهه ملی و وزیر فرهنگ دکتر مصدق و همراه او در دیوان داوری لاهه اولین وزیر خارجه جمهوری اسلامی می شد ( دکتر کریم سنجابی ). علی شریعتی 4- در سال هایی که برخی روحانیون و گاه در حد مراجع آشکارا به دکتر علی شریعتی می تاختند و در حالی که مرتضی مطهری هم به صف منتقدین پیوسته بود امام خمینی یک کلمه در نفی و نقد شریعتی نگفت. در تأیید هم البته نگفت اما هرگز مانند بسیاری از روحانیون دیگر علیه شریعتی موضع نگرفت. چرا که نمی خواست در صف مبارزه اختلاف افتد و از سوی دیگر در میان خانواده و نزدیکان خود از برادر عروس – صادق طباطبایی - تا صادق قطب زاده و ابراهیم یزدی همه از دوستان علی شریعتی بودند و می دانست که مهم ترین روحانیون داخلی علاقه مند به ایشان در نوع نگاه به شریعتی با سنتی ها تفاوت دارند. در میان روحانیون مبارز و نسبتا جوان داخلی بیش از همه آیت الله بهشتی و آیت الله خامنه ای به شریعتی علاقه و در واقع گرایش داشتند و امام تفاوت خود را با روحانیون سنتی در اینجا هم نشان داد. برخی می گویند پس از درگذشت دکتر شریعتی و در پاسخ به تلگراف تسلیت دکتر یزدی و در قالب پیام به دانشجویان امام از لفظ فقد و نه شهادت برای دکتر استفاده می کند در حالی که واژه فوت را نیز به کار نمی برد و قضیه را مبهم باقی می گذارد و برای فرزند خود – سید مصطفی- نیز لفظ شهادت را به کار نمی برد زیرا نمی خواسته با ضرس قاطع داوری کند. ملاصدرا و فلسفه 5- غالب روحانیون با فلسفه میانه ای ندارند. چندان که به عرفان. امام اما اهل فلسفه بود همچون عرفان و دیدیم که تفسیر او از قرآن را حتی در نخستین سال جمهوری اسلامی تاب نیاوردند. مهم ترین شاگردان و دست پروردگان امام همچون مرتضی مطهری اما اهل فلسفه بودند و همین نیز او را متفاوت و متمایز جلوه می داد. در همان پیام به گورباچوف در کنار نام ابن عربی از صدرالمتالهین نیز یاد می کند و از گورباچوف می خواهد اندیشمندان خود را به مطالعه آرای او ترغیب کند و وقتی ادوارد شوارد نادزه پیام رهبر شوروی را به تهران می آورد و امام احساس می کند برخورد سیاسی دارند و روح پیام را انگار درک نکرده اند به وزیر خارجه وقت شوروی می گوید: من می خواستم دریچه تازه ای به روی شما بگشایم و دیدار را کوتاه می کند. این دریچه تازه را امام با اندیشه های ابن عربی و ملاصدرا گشاده و گشوده می دید. مدرس و پارلمان 6 - نقل شده که آیت الله خمینی در جوانی به تهران می آمده و در ساختمان مجلس شورای ملی نظاره گر مباحثات و گفتار و رفتار شخص سید حسن مدرس بوده است. یادمان باشد مدرس بیش از آن که فقیه سنتی باشد سیاست مدار بود و هر چند در مجلس اول مشروطه نقش نظارتی را پذیرفت اما از مجلس دوم به بعد و تا وقتی استبداد رضاشاهی مجال داد ترجیح داد با رأی مردم نماینده و وکیل باشد و اعتبار خود را تنها از فقه و دین نگیرد. امام هم مدرس را الگو قرار داد و آن قدر که از زبان رهبر فقید انقلاب در ستایش مدرس شنیده ایم هیچ مرجع و روحانی ارشد دیگری چنین یاد نکرده است. در نطق 12 بهمن 57 هم امام وقتی می خواهد به تشکیل دولت اشاره کند می گوید: من به واسطه این که ملت مرا قبول دارد دولت تعیین می کنم. یعنی همچون مدرس به این که مردم هم باید قبول داشته باشند اعتقاد داشته است. توجه به پارلمان و جمله مشهور مجلس، در رأس امور است نیز به احتمال زیاد به خاطر شخصیت پارلمانی مدرس بود. همان مدرس که بر خلاف شیخ فضل الله نوری به مشروطه باور داشت و آن را مشئومه نمی دانست. نفی سلطنت 7- در تاریخ ایران سابقه نداشت که یک مرجع تقلید به نفی کل سلطنت برسد و مهم تر این که سلطنت را به سبب تعارض موروثی بودن با حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت برای هر ملت و هر نسل نفی کند. انتقاد مراجع در حد توصیه های اخلاقی بود و حفظ اصل سلطنت را به هر رو لازم می دانستند. کما این که انقلاب مشروطه سلطان را کنار نزد. از قدرت مطلق به مشروط بدل کرد و حتی استبداد محمدعلی شاه کسی را به صرافت برانداختن اصل سلطنت نینداخت. تفاوت مهم امام اما این بود که بعد از سال 42 شخص شاه را مخاطب قرار می دهد. نوع نگاه به نهاد سلطنت و نه شخص شاه او را متفاوت و متمایز ساخته بود. به همین خاطر از 42 به بعد هر گونه ملاقات یا تماس روحانیون ارشد با سلطنت و دربار از نگاه انقلابیون نفی و رد می شد. ترور و فداییان اسلام 8- تفاوت نگاه با روحانیون سنتی اما سبب نشد که به آن سو بگرود و از گروه های مسلح حمایت کند. با این که برای لغو مجازات اعدام سید مجتبی نواب صفوی می کوشد و از اعتبار خود نزد آیت الله بروجردی مایه می گذارد اما شیفته نواب نبود. سال ها بعد که هم آیت الله طالقانی و هم هاشمی رفسنجانی از او می خواهند مجاهدین خلق را تأیید کند نیز امام چنین نمی کند زیرا به روش مسلحانه باور نداشت و به رغم اصرار و ادعای مؤتلفه برای هیچ تروری فتوا صادر نکرد. احکام ثانویه 9- یکی از دلایلی که برخی مراجع را از ایده تأسیس حکومت بازمی داشت نگرانی از شیوه حکم رانی و تصمیم گیری در قبال مالیات، بهره بانکی، حق رأی و اشتغال زنان، موسیقی، حرام نبودن مواد مخدر و مانند اینها بود. امام اما در همه اینها تجدید نظر کرد و در حکومتی که خود در رأس آن قرار گرفت مالیات اخذ شد در حالی که در کتاب ولایت فقیه خمس و زکات برای اداره جامعه کافی دانسته شده است. بانک ها هم تعطیل نشدند و با ساز و کارهای دیگر به فعالیت بانکی پرداختند. زنان انتخاب کردند و انتخاب شدند و اشتغال آنان منتفی نشد. حجاب اجباری شد اما درعمل آنان که از سر الزام حجاب دارند به رعایت حداقل ها متعهدند و حجاب اکمل که در نگاه کسانی چون مرحوم آیت الله احمد آذری قمی در خانه نشینی زنان و دیده نشدن توسط غیر محرم ها جلوه می کند از جانب حکومت و شخص امام رواج نیافت. موسیقی هم به دو گونه غنایی و غیر غنایی تقسیم شد و دومی مجال بروز یافت.مواد مخدر ممنوع اعلام شد در حالی که فقه بر حُرمت آن تأکید ندارد و این تفاوت ها البته ناشی از اقتضائات حکومت داری در دنیای مدرن هم بود. ملیت و ایران 10- روحانیون سنتی چندان درگیر مفهوم ایران نبودند و نیستند. در قانون اساسی اما برای رییس جمهوری قید ایرانی الاصل آمده و به خاطر همین به دستور شخص امام، جلال الدین فارسی کاندیدای حزب جمهوری اسلامی در دوره اول کنار گذاشته شد. هر چند در قانون اساسی برای مقام رهبری قید ایرانی تبار نیامده اما روشن است که خبرگان به یک فقیه غیر ایرانی تبار رأی نمی دهند تا در رأس حکومت قرار گیرد. یاهمین که دین زرتشت هم به رسمیت شناخته شده نشان می دهد مفهوم ایران مورد توجه بوده چندان که در نخستین پیام های پس از شروع جنگ در سال 1359 رهبر فقید انقلاب به دفعات واژه های میهن را به کار می برد و به صرف تعابیر دینی اکتفا نمی کند. مواضع امام علیه ملی گرایی بیشتر به خاطر اتفاقات دهه 60 است و نفی ایدیولوژی ناسیونالیسم و گرنه اگر به مفهوم ایران و مرزهای جغرافیایی باور نداشت در ابتدا با ورود به خاک عراق پس از بازپس گیری بندر خرمشهر مخالفت نمی کرد. در خاطرات مرحوم سید احمد خمینی آمده که نگران بوده خبر سقوط فاو در سال 67 را چگونه به امام منتقل کند و سرانجام تصمیم می گیرد بگوید و در مقابل با این واکنش رو به رو می شود: خوب، مال خودشان بود . یعنی فاو را در قالب منطقه ای در جغرافیای عراق می دیده که بنا به مصالح جنگ و برای واداشتن صدام حسین به پرداخت خسارت و خودداری از حمله مجدد در اختیار ایرانی ها بوده است نه این که ما و عراق نداشته باشیم و مرز های جغرافیایی در دنیای مدرن را به رسمیت نشناسد و همه را ذیل امت تعریف کند. نکات دیگر را نیز می توان ذکر کرد اما مطلب را طولانی می کند. غرض این است که گفته شود: آیت الله حاج سید روح الله خمینی روحانی و مرجع بود اما با تفاوت ها و تمایزهایی و همین ها بود که از او امام خمینی ساخت. هم او که از دل سنت برخاست اما ضد مدرنیته نبود چندان که در اولین نطق رسمی خود در بهشت زهرا ( اگر سخنرانی فرودگاه را در حد تشکر بدانیم) در بیان دلیل مخالف نبودن با سینما می گوید: سینما یکی از مظاهر تمدن است. خمینی، خمینی بود نه شیخ فضل الله نوری. نه سید ابوالقاسم کاشانی و نه حتی سید حسن مدرس که آن قدر هم به او علاقه داشت. از این رو برای شناخت او تفاوت ها و تمایزهای 10 گانه را باید شناخت. ...
ولایت فقیه نص قانون و فصل الخطاب است/ امام خمینی(ره) فقه را از حجره ها به متن جامعه آوردند
جایز نیست و مقام معظم رهبری و مراجع تقلید بر هویت بی دین این سند تاکید دارند. امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ما با کسی دعوا نداریم ولی وظیفه ما این است که امر به معروف و نهی از منکر کرده تا در محضر امام راحل(ره) سربلند باشیم. وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رکن دیگر نظام اسلامی ولایت مطلقه فقیه است، تاکید کرد: صاحب جواهر می نویسند اگر کسی این اصل را رد کند از متن دین ...
روحانی: نمی پذیریم هرکسی ادعای رهبری مردم را داشته باشد
کشور توان و قدرت کافی را در اختیار دارد. روحانی با اشاره به اینکه اهداف مطرح شده از سوی کاندیداها در دوران تبلیغات انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری تفاوتی با هم نداشت، بلکه شیوه های مطرح شده با هم فرق می کرد، افزود: مردم در انتخابات به شیوه رای دادند و ما باید از خدا بخواهیم در این ماه رمضان به ما توفیق دهد تا خادم خوبی برای مردم باشیم. رییس جمهور یادآور شد، امام راحل همواره بر توجه مردم تأکید داشتند و ما باید کشورمان را با کمک مردم و لطف و فیض الهی آباد کنیم. گردآوری: گروه خبر سیمرغ seemorgh.com/news منبع: isna. ...
گرامیداشت یاد وخاطر ه امام راحل در شهرهای ایران
به گزارش ایلنا دراین مراسم که دربرخی ازمصلاها و مساجد شهرهای کوچک وبزرگ برپا شده بود عزاداران با شرکت خود برادامه راه امام (ره ) که همان حفظ وحدت کلمه است با همدیگر میثاق بستند. گلباران حجره طلبگی امام (ره) برپایه این گزارش امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی، رئیس ستاد 14 و 15 خرداد استان تهران، مردم و جمعی از مسئولان شهرستان و خانواده های معظم شهدای قیام خونین ...
وصیت نامه امام راحل نقشه راه کشور است
دل های مردم مظلوم و بی دفاع و خسته از ظلم طاغوت را زنده کرد. وی با اشاره به رابطه عمیق و معنوی امت و امام راحل گفت: در سال 56 و 57 مردم ایران پس از توهین یک روزنامه به امام کفن پوش به خیابان ها آمدند و از امام حمایت کردند. امام جمعه دهلران با اشاره به سند ننگین 2030 اظهار کرد: همانگونه که بنیانگذار انقلاب اسلامی در مقابل اجرای قانون کاپیتالاسیون جانانه و شجاعانه ایستاد امروز ...
محمد دهقان: حالا نوبت قوه قضائیه است
به گزارش عصر امروز، محمد دهقان با اشاره به تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و نیز ارائه پرونده متخلفین به قوه قضائیه، اظهار داشت: در این تردیدی نیست که دولت به صورت بی سابقه ای در این انتخابات مرتکب تخلف شد؛ از قبل زمان تبلیغات انتخاباتی، دولت این تخلفات را با زیر پا گذاشتن قانون و واریز پول به حساب برخی اقشار جامعه آغاز کرد. وی در توضیح این نکته گفت: قانونی که در ...
سهم 45 درصدی کتاب های امامزاده محمدهلال آران و بیدگل از کتابخانه های امامزادگان استان اصفهان
معنای اصطلاحی آن ، اهمیت روزه در احادیث ، رمضان ماه نزول قرآن ، نزول ملائکه و روح ، روزه در کلام اندیشمندان غربی ، مولود رمضان ، آداب تلاوت قرآن کریم ، نامگذاری شب قدر ، چرا شب قدر را احیا می کنیم ، روز جهانی قدس و وداع با ماه مبارک رمضان در این نمایشگاه در قالب پوستر برای بازدید کنندگان به نمایش درآمده است. وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان در ضلع شرقی صحن جنوبی آستان ...
آمادگی پایتخت برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام (ره) / حضور قریب به 120 هزار زائر تهرانی در مراسم امسال / ...
مراسم در ماه مبارک رمضان است؛ به طوری که در چنین ماه مبارکی، زائران همه استان ها به دلیل روزه دار بودن، امکان حضور در حرم امام (ره) را نخواهند داشت و امسال فقط از کاروان هایی از استان های اصفهان، سمنان، البرز، قزوین، استان مرکزی، تهران و شهرستان های این استان و قم برای شرکت در این مراسم بزرگ، حضور پیدا خواهند کرد. مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال امام راحل (ره) روز 14 خرداد امسال از ...
روحانی: نمی پذیریم هر کس در هر شهر با سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند
ما باید از خدا بخواهیم در این ماه رمضان به ما توفیق دهد تا خادم خوبی برای مردم باشیم. رییس جمهور یادآور شد، امام راحل همواره بر توجه مردم تأکید داشتند و ما باید کشورمان را با کمک مردم و لطف و فیض الهی آباد کنیم.110
در حال حاضر وحدت مهمترین مقوله نظام است/فصل الخطاب انتخابات شورای نگهبان است ، هیچ تردیدی در سلامت اصل ...
شاه تاکید داشتند .امام اعتقاد داشتند که مردم باید به صحنه بیایند. وی با بیان بصیرت و دور اندیشی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد : در ادامه باور امام راحل (ره ) به مردم ، مقام معظم رهبری نیز به حضور ملت ایران اعتقاد دارند و در خصوص فتنه 88 نیز این امر مسجل شد. آیت الله خاتمی با بیان اینکه اعتقاد امام به وحدت بسیار حایز اهمیت است گفت : همه سوار یک کشتی هستیم و اگر این کشتی ...
محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی/افزایش 6.1 درصدی تردد برون شهری
...> محدودیت های ترافیکی چهارشنبه 10 خرداد الی سه شنبه 16 خرداد ماه 96 1. موتورسیکلت: تردد موتور سیکلت از ساعت 12:00 ظهر روز چهارشنبه مورخ 96/03/10 الی ساعت 06:00 روز سه شنبه مورخ 96/03/16 از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع می باشد. تبصره-تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ...
حفظ وحدت ضامن بقای نظام اسلامی/اجازه اجرای سند 2030 را نمی دهیم
رهبری خاطرنشان کرد: امام همواره باور داشتند که حضور مردم در صحنه لازم و کارساز است و این خصوصیت در نائب ایشان مقام معظم رهبری نیز متجلی شده است. آیت الله خاتمی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در تمامی عرصه ها نشان داده اند که همواره نظر و رای مردم مورد احترام بوده و اساس نظام بر رأی و حضور مردم استوار است. وی گفت: دفاع رهبر از رای مردم در فتنه 88 و همچنین پذیرفتن نتیجه انتخابات ...
مه گرفتگی همراه با کاهش دید در فیروزکوه/ جوی آرام درمحورهای مواصلاتی کشور
و ایام تعطیلات رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه, عملیات راهسازی همزمان با عبور ترافیک و تنها در یک خط عبور اجرا خواهد شد. 2- محور کرج - چالوس ازروز اول اردیبهشت تا بیست شهریور محدوده میدان امیرکبیر تا تونل کندوان - کیلومتر صفر تا 75 روزهای شنبه, یکشنبه , دوشنبه , سه شنبه هر هفته از ساعت 08:00 تا 17:00 و روزهای چهارشنبه از ساعت 08:00 تا 12:00 به استثنای روزهای پنجشنبه و جمعه و ایام ...
یاد خدا انسان را از فحشا و منکر باز می دارد
مقداری که نماز، انسان را از گناه باز می دارد به همان میزان قبول است. وی با بیان اینکه ماه رمضان برای خودسازی است گفت: نماز انسان را آلودگی ها دور می کند. امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: نماز را نباید سبک شمرد و هنگام اقامه نماز باید تمام حواس بر قرائت نماز باشد. وی با بیان اینکه یاد خدا انسان را از فحشا و منکر باز می دارد تصریح کرد: در شبهای ماه رمضان اخلاص را در عبادات و اعمال خود پیاده کنیم تا روسفید در آخرت باشیم. پایان پیام/ 84 ...
شعار آزادی و نیرنگ قتل عالم؛ جنگ روانی معاویه بر علیه امام علی بود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: ما باید ادبیات دینی خود را ارتقاء دهیم، کسی نباید از روی سوءتفاهم بی دین شود، انبیاء و اولیاء خداوند در امر تبلیغ دین دنبال اتمام حجت بودند و تلاش می کردند که کسی از روی سوءتفاهم بی دین نشود این از اهداف مهم تبلیغ است. وی ...
اعمال محدودیت های تردد در محورهای منتهی به حرم امام خمینی(ره)
فاسدشدنی از ساعت 12:00 الی 24:00 روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 96/03/11 و 96/03/12 و از ساعت 08:00 الی 24:00 روزهای یکشنبه و دوشنبه مورخ 96/03/14 و 96/03/15 از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع می باشد. 4. انسداد و محدودیت در محورهای منتهی به حرم حضرت امام خمینی(ره) الف انسداد راه های دسترسی به آزادراه تهران قم از ساعت 13:00 الی 21:00 روز یکشنبه مورخ 96/03/14 در محدوده های: ...
هر کسی نمی تواند بگوید محور وحدت است | هیچ تردیدی در سلامت اصل انتخابات نیست
دهنده وحدت ملی ما است. وی با اشاره به اینکه هم دلی و اتحاد، آرمان امام (ره) و آرمان مقام معظم رهبری است بیان داشت: اگر از تک تک عزاداران امام خمینی(ره) علت حضور خود را بپرسید خواهند گفت اجازه نمی دهیم پرچمی که امام(ره) برافراشته است بر روی زمین بماند. عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عرصه فقاهت بزرگانی چون علامه حلی داریم عنوان داشت: ایشان هزار جلد کتاب نوشته اند ...
محدودیت های ترافیکی سالگرد ارتحال امام(ره)
مردم نیوز : سرهنگ حامد محمودی رئیس پلیس راه غرب استان تهران، اظهار داشت: تقارن مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) با ماه مبارک رمضان، در سال جاری سبب شده است که تنها استان های همجوار شامل استان های اصفهان، قم، مرکزی، البرز، سمنان و تهران در این مراسم شرکت کنند و مراسم از ساعت یک بعدظهر روز یکشنبه 14 خرداد آغاز و تا پس از نماز مغرب و عشاء و صرف افطار ادامه خواهد داشت . وی ...
رمضان ماه مغفرت، رحمت و برکت است
: پیامبر اسلام فرمودند اگر مسلمان می دانستند روزه گرفتن ماه رمضان چه ثوابی نهفته است آرزو می کردند تمام ماه های سال، رمضان باشد. خطیب جمعه جوانرود خاطرنشان کرد: طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان ثوابش بیشتر از ماهه ای دیگر است وسعی کنیم چنین فرصتی را از دست ندهیم. وی مهم ترین وظیفه مسلمانان را دستگیری از فقرا و نیازمندان، حفظ زبان در برابر بدی ها، توبه و استغفار، خواندن نمازهای طولانی و خواندن قرآن با درک بیشتر آیه های الهی است. اما جمعه موقت جوانرود در پایان مردم را به تقوی الهی و پرهیز از گناه و مغفرت دعوت کرد. ...
کمک 3.6 میلیارد ریالی مردم آذربایجانغربی برای بازسازی عتبات عالیات
اتکا به بودجه دولتی و فقط با کمک نذورات مردم انجام شده است و در واقع طرف حساب ستاد فقط مردم است. نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم با بیان اهمیت فعالیت در حوزه های قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گفت: این گونه فعالیتها معامله با خداوند محسوب می شود و هر کسی که در راه امام حسین (ع) قدم بردارد همانند کار و عمل برای خداوند است. حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ...
آتشی که فروشگاه های برند به جان تولید پوشاک انداخت
...، اما اکنون به گفته رییس گمرک هر لنج 34 تا 38 وانت کالا وارد می کند و بدون این که عوارض گمرکی را پرداخت کند چنین کالاهایی را داخل مرزهای کشور می کنند و در برابر مقاومت های رییس گمرک نیز مافیای قاچاق فشارهایی قوی اعمال می کنند. شهریاری ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به این که هر یک از این استان ها و بخش ها نماینده ای در مجلس داشته و امام جمعه و مردم آنها نیز فشارهای مختلفی وارد می کنند ...
امام خمینی؛ فقیه نوپرداز و کرامت مند
می شود. باید گفت امام نقش بارزی در تقویت روح و ضابطه مندی پویایی حوزها و بیداری طلاب به ویژه جوانان داشت. جوانان امروز از حوادث و نتایج و عکس العمل های هر چند موقت این مقطع حساس تا حدودی بی اطلاع و یا کم اطلاعتند. و بیشتر علما و فضلای نسبتاً مسن از نقش خوب امام آگاه هستند. امام حتی در دورانی که در درس مؤسس حوزه قم مرحوم علامه حایری یزدی، حضور می یافته یا شخص استاد معمولاً در مسائل آن روز ...
آگاه سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیت الله علیرضا اعرافی رییس حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: باید اطلاعات و آمار و ارقام مربوط به آسیب های اجتماعی در دسترس روحانیون و مبلغین قرار گیرد و آن ها نیز در راستای آگاهی بخشی به جامعه اقدام کنند. آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در ماه رمضان، اقامه نماز جماعت در 200 مسجد و اماکن مذهبی شهرستان میبد صورت می گیرد، گفت ...
جامعیت امام خمینی(ره) جامعیت منحصر بفرد بود
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران امروز، 14 خرداد در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) که در مصلی رشت برگزار شد، مراسم بیست وهشتمین سالگرد ارتحال امام عظیم الشان را نماد وحدت ملی دانست و اظهار کرد: وحدت و همدلی آرمان امام و مقام معظم رهبری است و لذا مردم با حضور در این مجلس اعلام کردند پرچمی که به دست امام برافراشته شده را بر زمین ...