سایر منابع:
سایر خبرها
همت عالی ساکنان عین شیخ/وقتی تمام روستا کلاس حفظ قرآن می شود
رونق فعالیت های فرهنگی و مذهبی در روستا با تاسیس کانون تصریح کرد: نشست های بصیرتی و روشنگری بسیاری برای روستائیان جهت آشنایی با ترفندها و توطئه های دشمن در جهت کمرنگ کردن اعتقادات مردم به ویژه جوانان به همت کانون برگزار می شود. وی به نفوذ ماهواره در این روستای دوردست اشاره و بیان کرد: متاسفانه سیگنال شبکه های صدا و سیما در این منطقه بسیار ضعیف است و فقط شبکه های یک، دو، سه و شبکه استانی
ازدواج شهربانو با امام حسین (ع) و فیلم رستاخیز
این است که نکند تا دو تا ده سال دیگر همه این حرفها حل شود و آن وقت تاریخ در باره گذشته قضاوت کند. یک روحانی در دوره رضاشاه که اهل مبارزه هم با دولت پهلوی، هفتاد صفحه در باره تغییر لباس نوشت و از علما خواست حساسیت نسبت به این تغییر نشان ندهند، و آن را مدخل در مفهوم ایمان و کفر ندانند، در حالی که هیچ کس به حرف او توجه نکرد و تا به امروز نیز رساله او چاپ نشده است. این در حالی است که تغییر
بررسی راهبرد سیاست خارجی ایران -کلید قدرت سازی هوشمند
کشور ما وارد فاز جدیدی شود. در سه دهه گذشته دشمنان ما شیوه های مختلف و ابزارهای گوناگونی را برای نیل به اهداف خود امتحان نمودند؛ تهاجم نظامی، جنگ نرم فرهنگی و هجمه های سیاسی نمونه های از راهبرد آنها برای فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران بود. اما با ورود به دهه سوم انقلاب اسلامی و آگاهی دشمن از دلایل شکست در پیاده سازی طرح های خود، راهبرد جدیدی در دستور کارشان قرار گرفت. آنها دریافتند
رهبر معظم انقلاب در چه روزی متولد شد
زندگینامه سید علی حسینی خامنه ای فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید جواد حسینی خامنه ای، در فروردین ماه سال 1318 شمسی برابر با 1358 قمری در مشهد مقدس چشم به دنیا گشود. او دومین پسر خانواده بود و زندگی مرحوم سید جواد خامنه ای هم مانند بیشتر روحانیون و مدرسان علوم دینی، بسیار ساده: پدرم روحانی معروفی بود، اما خیلی پارسا و گوشه گیر [...] زندگی ما به سختی می گذشت. من یادم هست شب هایی اتفاق می افتاد که در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت برای ما شام تهیه می کرد. [...] آن شام هم نان و کشمش بود. ...
باند مهدی هاشمی/ اعترافی که اگر صورت نمی گرفت چه می شد؟ /کالبد شکافی باند مهدی هاشمی
دارم. دو دلیل در قصد هاشمی برای نفوذ در دفتر منتظری مطرح بود، نخست آن که رهبر بعدی را منتظری می دانست و در صدد علم کردن منتظری بود، هدف دوم تلاش برای گرفتن دولت و مقام ریاست جمهوری بود. برای انجام دادن این قصد خود وی در اصفهان تشکیلات قوی را نظم داده بود و به واسطه ارتباط با سپاه مقدار زیادی سلاح و مواد منفجره را در داخل و خارج تهران انبار کرده بود. با به دست آوردن سلاح و کسب قدرت وی
خاطرات هاشمی رفسنجانی در مورد سقوط فاو و جنگ/دفاع سردار قربانی: اشتباه کرده است !!با تحلیل های آبدوغ ...
دیدم خبرگزاری فارس: محسن رضایی فرمانده سپاه در سال های دفاع مقدس گفت: ما بایستی بعد از 3-4 سال که جنگ به بن بست رسیده کار بزرگی می کردیم. این اولین عملیات بعد از فتح خرمشهر بود که ما تماما در اهداف عملیاتی مان موفق شده بودیم. به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، والفجر8 یادآور کربلایی است که این بار نه در دشت که در آب های خروشان و بی رحم اروند، تعداد زیادی از فرزندان این سرزمین
روانشناسی شخصیت محمدرضا پهلوی /محمد رضا پهلوی در سفر ی که هر گز بازنگشت!!!
بازخوانی تاریخ جزییات آخرین لحظه های شاه در ایران فرح در خاطرات خود آخرین لحظات شاه در ایران را اینگونه روایت می کند : عزیمت اشک آلوده محمدرضا و من در 26 دی ماه 1357 انجام شد. دخالت امریکا در امور داخلی ایران به اندازه ای رسیده بود که دیگر حتی ما را هم در جریان امور قرار نمی دادند، مثلا ژنرال رابرت هایزر مدتها بود به ایران آمده و فعالیت می کرد در حالی که ما اصلا اطلاع نداشتیم . وقتی محمدرضا فهمید ژنرال هایزر در تهران است بیشتر مشکوک شد و به من گفت: به محض اخذ رای اعتماد توسط بختیار کشور را ترک خواهیم کرد. ما در روزی که بختیار به مجلس رفته بود در فرودگاه بودیم و جریان مجلس را از طریق تلفن بی سیم گوش می کردیم. محمدرضا بیم آن را داشت که ما به سرنوشت ژنرال داوود خان رئیس دولت افغانستان که به اتفاق تمام اعضای خانواده اش اعدام شد دچار شویم. خوشبختانه محمدرضا با پیش بینی درست از ماه ها قبل همه اعضای خانواده دیبا و پهلوی را به خارج فرستاده بود فرزندانم در امریکا بودند بیشتر اعضای خانواده محمدرضا هم به جز والاحضرت شمس و شوهرش در امریکا بودند و جایشان امن بود. اما من و محمدرضا ماهها بود از وحشت این که به دست انقلابیون بیفتیم خواب راحت نداشتیم. روزی که برای خروج از کشور به فرودگاه رفتیم (26دیماه57) ارتشبد قره باغی آمد جلوی هلی کوپتر و احترام کرد .بعد سپهبد بدره ای جلو آمد و من و محمدرضا را بوسید. محمدرضا به قره باغی و بدره ای ، خسرو داد ، ربیعی و اسیر افسران عالی رتبه حاضر در پاویون سلطنتی گفت: ما برای مدت کوتاهی استراحت می کنیم تا ببینیم چه می شود؟ افسران حاضر مثل بچه های کوچک گریه می کردند. سپهبد ربیعی فرمانده نیروهای هوایی دست محمدرضا را گرفته بود و رها نمی کرد. عده ای خود را روی پای محمدرضا انداخته بودند. محمدرضا به عنوان آخرین دستورات به آنها گفت: ما در این شرایط احتیاج به نهایت میهمن پرستی شما داریم. قره باغی با صدای نسبتا بلند گفت: اعلیحضرت چه دستور می دهند؟محمدرضا گفت: ابتکار عمل به دست خود شما است همان که گفتم احتیاج به میهن پرستی در نهایت معنی آن داریم امیدواریم خودتان را نشان بدهید. محمدرضا از آن که مجبور به ترک وطن شده بود به شدت متاثر و ناراحت بود ساعت از یک بعد از ظهر گذشته بود که ما در میان بدرقه دکتر شاهپور بختیار (نخست وزیر) دکتر جواد سعید (رئیس مجلس شورای ملی) دکتر علی قلی اردلان (وزیر دربار) و فرماندهان عالی رتبه ارتش و گروهی از رجال و شخصیت های مملکتی فرودگاه مهر آباد تهران را ترک گفتیم. محمدرضا در گفتگوی کوتاهی که پای پلکان هواپیما با خبرنگاران انجام داد گفت: برای چند روز استراحت به اسوان (مصر) می رود او اضافه کرد همان طور که در موقع تشکیل این دولت گفته بودم مدتی است که احساس خستگی می کنم و احتیاج به استراحت دارم ضمنا گفته بودم بعد از این که خیال ما راحت شود و دولت مستقر شود به مسافرت خواهم رفت و این سفر اکنون آغاز می شود. امروز با رای مجلس شورای ملی که پس از سنا داده شد امیدوارم که دولت بتواند هم در جبران گذشته و هم در قانون گذاری آینده موفق شود و برای این کار ما مدتی به همکاری و حسن وطن پرستی به معنای اشد کلمه احتیاج داریم سخن دیگری غیر از حفظ مملکت و انجام وظیفه بر اساس میهن پرستی ندارم... محمدرضا همین اندازه گفت که خسته است و برای معالجه کشور را ترک می کند و از پاسخ به این پرسش که کی باز خواهد گشت خودداری نمود و گفت که این به وضع مزاجی اش بستگی خواهد داشت. محمدرضا در حالی که از پلکان هواپیما بالا می رفتیم گریه می کرد. در هواپیما خودش به کابین خلبان رفت و هدایت هواپیما را به عهده گرفت و تا فرودگاه اسوان بدون استفاده از خلبان اتوماتیک شخصا هواپیما را هدایت کرد. ما پنج روز در مصر بودیم اما امریکایی ها به ما دستور دادند تا خاک مصر را ترک کنیم در روز پنجم سفیر امریکا به دیدار محمدرضا در اسوان آمد و بدون مقدمه چینی ها تشریفاتی به صراحت گفت شما باید فردا صبح خاک مصر را ترک کنید. تاریخ اساطیر سرزمین آموزش آواز در باب ققنوس مرغ مشهور می گویند که موسیقی دانان هندی چندی از دستگاه های موسیقی خود را مدعی هستند که از ققنوس آموخته اند . مجمل احوال این حیوان آنکه ققنوس مرغی است در یکی از جزایر هندوستان ، طاق است ، او را جفت نباشد و هزار سال عمر می کند و چون نزدیک به مردن رسد ، سه روز قبل از موت ، هیزم بسیار جمع کرده ، بر سر هیمه نشیند ، و نزدیک هزار سوراخ در منقار اوست ، شروع به خواندن می کند ، و هر گونه آواز از منقار او بیرون آید ، و جمیع وحوش و طیور آن صحرا نزد آن مرغ جمع شوند ، بعضی از آواز او مدهوش شوند و برخی بمیرند . و چون وقت فوتش در رسد ، بال و پر بر هم زند ، و آتشی از بال او بجهد و به هیزم افتد و آن مرغ را بسوزاند و خاک و خاکستر گرداند ، آنگاه بادی بوزد و از زیر خاکستر ققنوسی دیگر پیدا شود . برهمن های هند و ریاضت کشان آن دیار به آن جزیره رفته و علم موسیقی را از آن مرغ فرا گرفته اند به نقل از کتاب ریاض السیاحه مستعلی شاه تلخک شیخ عطار و طنازی موقع شهادت نقل است که شیخ عطار در زمان فترت چنگیز خان به دست لکشر مغول اسیر شد و در قتل و عام شهید گشت و سسب شهادت او آن بود که طوطی روح مبارکش از زندان قفس بدن ملول شده ، می خواست که به شکرستان وصال رسد . گویند که مغولی می خواست که شیخ را به قتل برساند و مغول دیگر گفت : این پیر را مکش که خونبهای او هزار درهم بدهم . مغول خواست که ترک قتل شیخ نماید . شیخ گفت : مفروش که بهتر از این خواهندم خرید. شخصی دیگر گفت که این پیر را نکش که به خونبهای او یک توبره کاه می دهم . شیخ گفت : بفروش که به از این نمی ارزم ... سرباز مغول از این شوخی و حرکات شیخ خشمگین شده شمشیر کشید و شیخ شربت شهادت نوشید . به نقل از تذکره دولتشاه شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت... از 26 دی 1357 که محمدرضا پهلوی در بحبوحه انقلاب اسلامی از ایران گریخت تا 5 مرداد 1359 که در بیمارستان رمادی قاهره درگذشت، در سرگردانی و آوارگی بود. او در اولین مرحله از سفر بدون بازگشت خود وارد آسوان مصر شد و به هنگام ورود به مصر مورد استقبال رسمی و تشریفاتی انورسادات رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. سادات، میهمانان را به هتلی در یک جزیره مصنوعی در وسط رود نیل انتقال داد. شاه یک هفته در این هتل اقامت کرد. سپس در دوم بهمن 1357 با بدرقه رسمی سادات، مصر را به قصد مراکش ترک کرد. گرچه شاه به دعوت پادشاه مراکش به آن کشور رفت ولی در رباط از آن تشریفات رسمی که در مصر به عمل آمد خبری نبود. ملک حسن پس از دیداری کوتاه و رسمی با شاه، ترتیب انتقال وی و همراهانش را به کاخ جنانالکبیر در حومه پایتخت داد. شاه 67 روز در این کاخ که در وسط باغ بزرگی بنا شده بود، ماند. در طول این مدت از یکسو امامخمینی از نوفللو شاتو به تهران آمد و 10 روز بعد انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و از سوی دیگر در مدت زمان دو ماهه اقامت شاه در مراکش، اکثر درباریان و اطرافیان شاه که وی را در خروج از ایران به مصر و از آنجا تا مراکش همراهی کرده بودند، به تدریج او را رها کرده و رهسپار اروپا و امریکا شدند. تنها جمعی از خدمه بودند که شاه را هنگام ترک مراکش همراهی کردند. از سوی دیگر دولت مراکش نیز به دلیل آنکه تصمیم گرفته بود روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران را حفظ کند مایل نبود اقامت شاه طولانی شود. این موضوع را خود شاه و اطرافیانش نیز از فحوای مقالات مطبوعات مراکش فهمیده بودند. شاه تصمیم داشت رهسپار آمریکا شود اما مقامات آمریکائی به دلیل اوجگیری بحران سیاسی در روابط تهران و واشنگتن، مایل به پذیرائی از وی نبودند. اردشیر زاهدی از جمله کسانی بود که در آن روزها دائماً در تلاش برای یافتن جائی جهت اقامت شاه بود. او که در سنموریتس سوئیس و همچنین در کنار دریاچه ژنو، 2 خانه ویلائی داشت تصمیم گرفته بود شاه را به آنجا انتقال دهد اما دولتمردان سوئیس مایل نبودند روابطشان با دولت جدید ایران به خاطر وفاداری به رئیس یک دولت سرنگون شده به خطر بیفتد. محمدرضا پهلوی در شرائطی که نتوانسته بود کشوری را به عنوان پناهگاه بیابد، به پیشنهاد مشترک راکفلرو کیسینجر مجبور شد به باهاما در آمریکای مرکزی،1 برود. این سفر با هواپیمای اختصاصی شاه حسن مراکشی صورت گرفت زیرا خلبان معزی چند روز پس از آنکه شاه و همراهانش را به رباط رساند، با موافقت شاه، مراکش را به مقصد تهران ترک کرد. 2 هواپیما صبح روز 10 فروردین 1358 فرودگاه رباط را به مقصد جزایر باهاما ترک کرد. در فرودگاه باهاما هیچ یک از مقامات دولتی برای پذیرائی از شاه حضور نیافتند و شاه و همراهان توسط رابرت آرمائو عضو ارشد سیا و دوست اشرف پهلوی به مقصد از پیش برنامهریزی شده هدایت شدند. شاه، همسرش و یک پیشخدمت به یکی از جزایر و بقیه همراهان به جزیره دیگر برده شدند. به شاه و فرح اجازه خروج از جزیره داده نشد. شاه 70 روز در این جزیره به سر برد. انتشار خبرهای مربوط به برقراری نظام جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، شناسائی جهانی جمهوری اسلامی ایران، اعدام هویدا و امرای ارتش شاه در ایران، ورود عرفات به تهران، تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین، تعقیب بینالمللی شاه و تشدید بیسابقه مراقبتهای امنیتی برای حفظ جان شاه و ممانعت از ربوده شدن وی، بدترین خبرها و رویدادهائی بود که شاه طی 7 هفته اقامت خود در باهاما با آنها مواجه شده بود. علاوه بر این، در همین مجمعالجزایر بود که شاه توسط پزشکان اعزامی از فرانسه، از بیماران سرطان لنفاویش مطلع شد. 3 شاه و باقیمانده همراهان روز 20 خرداد 1358 با یک هواپیمای کرایهای از باهاما راهی مکزیک شدند و در یک خانه ویلائی که قبلاً برای اقامت آنان در نظر گرفته شده بود، مستقر شدند. گفته میشود وزارت خارجه مکزیک مایل به ورود شاه نبود اما خوزه لوپز پورتیلو رئیسجمهور آن کشور تحت فشار آمریکا مجبور شده بود، وی را در حومه مکزیکوسیتی برای مدتی اقامت دهد. شاه و معدود همراهان وی مدت 4 ماه در این اقامتگاه ماندند. در دوازدهمین روز اقامت آنان در مکزیک دوم تیر 1358 انورسادات از پارلمان مصر تقاضا کرد قطعنامهای تصویب کند و به شاه اجازه دهد تا به عنوان پناهنده سیاسی برای همیشه در مصر بماند. در پارلمان مصر از این پیشنهاد با کفزدنهای بسیار، استقبال شد. 4 هفته پس از ورود شاه به مکزیک بیماری وی تشدید شد. او یک تومور سرطانی بدخیم در ناحیه گردن داشت و از یرقان شدید نیز رنج میبرد. پس از 4 ماه اقامت در مکزیک وی مطلع شد که دولت کارتر با سفر او به آمریکا صرفاً با هدف معالجه بیماریش موافقت کرده است. از این رو در 30 مهر، مکزیکوسیتی را به مقصد بیمارستان نیویورک همان بیمارستانی که 17 ماه پیش امیراسدالله علم وزیر پیشین دربار به بیماری مشابهی در آن درگذشت 4 تر ک کرد و به مدت 54 روز در آنجا بستری شد در این مدت دو بار تحت عمل جراحی طحال و کیسه صفرا قرار گرفت. کمتر از دو هفته پس از ورود شاه به این بیمارستان، سفارت آمریکا در تهران به تصرف دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در آمد و این امر بیش از پیش کارتر را به صحت دیدگاههایش که مایل نبود شاه به آمریکا بیاید، متقاعد کرد. دستور مسدود ساختن دارائیهای ایران در بانکهای آمریکائی 22 آبان 1358 واقعه دیگری بود که اوضاع را پیچیدهتر کرد. مشاهده خشم ضد آمریکائی مردم ایران و اصرار آنان برای تحویل گرفتن شاه، از تلویزیون اتاق بیمارستان نیویورک از جمله مهمترین نگرانیهای شاه بود. علاوه بر این خبر آزاردهنده دیگر این بود که به شاه اطلاع داده شد به محض بهبودی نسبی باید خاک آمریکا را ترک کند. در همین حال سفیر مکزیک نیز به همراهان شاه اطلاع داد که بعد از تصرف سفارت امریکا در تهران، دولت مکزیکوسیتی به خاطر حفظ روابط سیاسی خود با حکومت تهران مایل به میزبانی مجدد شاه نمیباشد. بدترین لحظه شاه و همسرش زمانی بود که در 11 آذر 58 از بیمارستان نیویورک مرخص شدند ولی هنوز مقصدی برای سفر نداشتند. در نتیجه آنان با یک هواپیمای نیروی هوائی آمریکا به مقصد تکزاس پرواز کردند تا 2 هفته باقی مانده از روادید خود را در آنجا در داخل آپارتمانی کوچک بگذرانند. اما در حین راه به همراهان آمریکائی خبر رسید که آپارتمان مزبور هنور آماده نیست. در نتیجه شاه و همسرش به مکانی که بعداً معلوم شد، تیمارستانی برای نگهداری بیماران روانی است برده شدند. با ورود به این مکان همسر شاه برای نخستین بار با داد و فریاد به همراهان آمریکائی خود اعتراض کرد و گفت: آیا ما در اینجا زندانی هستیم؟ آیا کارتر ما را زندانی کرده است؟ ما در این جا دیوانه خواهیم شد؟ باید بیرون برویم و .......... 5 برای فرونشاندن اعتراضات همسر شاه تلفن در اختیار وی گذاردند و او توانست بستگان خود را در جریان قرار دهد. پس از چند ساعت آنان به آپارتمان مورد نظر در پایگاههای نظامی لک لند تکزاس برده شدند. مقامات آمریکائی با پایان مهلت اقامت شاه در آمریکا به وی اطلاع دادند که به دلیل عواقب ناشی از تصرف سفارت آمریکا در تهران امکان تمدید روادید وی وجود ندارد و به همین دلیل در پاناما جائی مناسب برای اقامت وی و همسرش در نظر گرفته شده است. شاه که غیر از پذیرفتن، چاره دیگری نداشت به اتفاق همسرش در 24 آذر 1358 با هواپیمای نیروی هوائی آمریکا از فرودگاه تکزاس به پاناما در آمریکائی مرکزی برده شدند. وقتی شاه و همسرش در فرودگاه پایگاه هوائی هوارد در پاناما سیتی از هواپیما خارج میشدند جز جمعی از سربازان گارد ملی پاناما، افسران امنیتی ، دستیاران عمر توریخوس 6 و سفیر آمریکا کسی در فرودگاه نبود. شاه، همسرش و پزشک مخصوص آنها با هلیکوپتر از فرودگاه به یک پایگاه در جزیرهای به نام کونتا دورا متعلق به پاناما انتقال داده شدند. توریخوس روز 25 آذر به ملاقات شاه آمد. او در پایان این ملاقات به یکی از مشاورینش گفت شاه مانند پرتقالی است که تا آخرین قطره آبش را گرفتهاند و تفالهاش حتی به درد غذای خوکها هم نمیخورد. این سرانجام کسی است که کشورهای بزرگ او را چلاندهاند، شیرهاش را کشیدهاند و تفالهاش را دور انداختهاند. 7 شاه و همسرش در پاناما با دو دردسر عمده مواجه شدند. نخست شدت گرفتن بیماری شاه که وی مایل نبود پزشکان پانامائی بدون اطلاع از ماهیت و عمق بیماریش معالجات را از صفر شروع کنند؛ او بویژه از نگرانی پزشکان پانامائی از عواقب جراحی خبر داشت. دیگری اطلاعاتی بود که براساس آن مقامات وزارت خارجه دولت ایران در تماس مداوم با مقامات پانامائی بودند تا بتوانند راهی برای استرداد شاه بیابند.8 راه رهائی از این دو دردسر، خروج شاه و همسرش از پاناما بود. با همه این مشکلات، شاه و همسرش 100 روز در پاناما ماندند و سپس به اصرار رئیس جمهور مصر و همسرش، روز سوم فروردین 1359 با یک هواپیمای پانامائی رهسپار قاهره شدند. این بار نیز در فرودگاه مصر انورسادات و همسرش استقبال رسمی از شاه به عمل آوردند. شاه روز 8 فروردین در بیمارستان معادی قاهره تحت عمل جراحی طحال و کبد قرار گرفت. آزمایشهای انجام شده بر روی بافتها نشان میداد سرطان بدخیم تمامی سیستم خون و کبد وی را فرا گرفته است. با ورود شاه به مصر مجلس نمایندگان این کشور نیز دستور رئیسجمهور در مورد تصویب طرح اعطای پناهندگی به شاه را به اجرا در آورد. ورود شاه همچنین از یکسو خشم مردم ایران علیه آمریکا و حکومت مصر را برانگیخت و از جانب دیگر سبب رنجش خاطر گروههای اسلامی مصر گردید و تظاهراتی را در قاهره و چند شهر دیگر با هدف واداشتن دولت به اخراج شاه براه انداخت. تشخیصهای گروهای مختلف پزشکی راجع به درمان شاه و تجویز راهحلهای مختلف، خود یکی از عوامل نگران کننده برای شاه بود. شاه در مصر دو بار مورد عمل جراحی قرار گرفت و بهبود نیافت. او در کاخ قبه که معمولا در اختیار سران کشورهای بازدید کننده از مصر قرار میگیرد برده شد. آخرین مصاحبه شاه قبل از مرگش، در خرداد 1359 در همین کاخ صورت گرفت. وی در این مصاحبه که با کاترین گراهام مدیر مؤسسه مطبوعاتی واشنگتن پست انجام داد، از بیمهری رهبران دولتها که مایل به پذیرفتن وی نبودند، از فرصتطلبی دولتمردان آمریکائی و انگلیسی و از اینکه در برابر انقلاب ایران دست به کشتار بیشتر و بیرحمانه تر نزد اظهار تاسف کرده است. حال عمومی شاه در اقامت دومش در مصر هفته به هفته و ماه به ماه وخیمتر شد. آزمایشات انجام شده در ماههای خرداد و تیر 1359 نشان میداد که عفونت تمامی بدن وی را احاطه کرده است. در اولین روزهای مرداد تیم پزشکی اعزامی از فرانسه نسبت به نجات جان شاه اظهار ناامیدی کرد و محمدرضا پهلوی 4 ماه پس از سفر دوم خود به مصر در 5 مرداد 1359 درگذشت .جسد شاه در مسجد زیدالرفاعی، جائی که معمولاً اجساد پادشاهان مصر در آن دفن میشد، به خاک سپرده شد. جنازه رضاخان پدر شاه نیز که در 1323 در آفریقای جنوبی درگذشت برای مدت 6 سال در مصر و در همین مسجد نگهداری میشد.9 شاه در حالی درگذشت که 9 ماه از گروگانگیری دیپلماتهای آمریکائی در تهران میگذشت و استرداد شاه به ایران از جمله شرائط آزاد کردن دیپلماتها اعلام شده بود. از این رو هیچ یک از کشورها حاضر به پذیرفتن شاه نبود. ...
مراسم بزرگداشت شهید مدافع انقلاب در آمل برگزار می شود
آستانه مبارکه امامزادگان جوانمرد و حمزه(ع) کهرود واقع در جاده هراز برگزار می شود. برگزاری یادواره شهدای روستای لاسم آمل به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، یادواره 30 شهید گرانقدر روستای لاسم شهرستان آمل در روز جمعه دوم مرداد و از ساعت 10 در مسجد جامع روستای لاسم از توابع بخش لاریجان صورت می گیرد. در این مراسم سردار کریم پور، مشاورعالی فرمانده سپاه قدس و یادگار هشت سال دفاع مقدس به سخنرانی و کربلایی محمدحسین صالحی به مداحی می پردازد./1314/پ203ب1
چهلمین روز شهادت معاون لشگر 25 کربلای مازندران برگزار می شود
هفته جاری با سخنرانی سردار کریم پور یادگار جبهه و جنگ و مشاور عالی فرمانده نیروی سپاه قدس در مسجد جامع این روستا برگزار می شود. وی خاطرنشان کرد: در پنجمین یادواره سرداران و 88 شهید منطقه دلارستاق لاریجان آمل آیت الله علی معلمی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر سخنرانی می کنند. سیفیان عمران گفت: در این یادواره شهدا سردار حمیدزاده معاون پارلمانی سازمان پدافند غیرعامل کشور و مشاور قرارگاه جنگ نرم به روایت گری مشغول می شود و حاج مهدی میرداماد از مداحان نام آشنای کشور مدیحه سرایی می کند. انتهای پیام/ ...
دانشنامه جامع شهدای سپاه و بسیج رونمایی می شود
این تلنگر کلامی حضرت امام(ره) چندین سال پس از اتمام جنگ بیشتر نمایان شد و سپاه و سایر نهادهای ارزشی را برآن داشت تا برای پوشش قرار دادن ایثارگران تمهیدات ویژه ای در نظر بگیرند که ایجاد اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از همین اقدامات بود. از آنجا که رسیدگی به امور ایثارگران همواره از خواسته های مکرر حضرت امام و مقام معظم رهبری است، به گفت وگو با سردار ابوالقاسم شریفی رئیس اداره
ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به روز خاصی منحصر نشود
سوره ها و آیه هایی در این زمینه پرداخت. وی سخنرانی و طرح سئوالاتی از سوی فرماندار گچساران و اهدای جوایز به پاسخ دهندگان، سخنرانی فرمانده سپاه، مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین اجرای یوگای خنده توسط غزل زیرک قشقایی هنرمند نوجوان گچسارانی را از دیگر برنامه های این همایش عنوان کرد. * برنامه های ماهواره با هدف تخریب خانواده های ایرانی تهیه می شود
همایش پدافندغیرعامل سرگروه های حلقه های صالحین استان مرکزی برگزارشد
دشمنان زیادی در پی تهدید ، توطئه هستند و باید با هوشیاری کامل در شناخت و مهار به موقع آن ها کوشید. قاسمی اظهارکرد: جنگ دشمن هم اکنون در زمینه سایبری، سیستم های مجازی و صنایع الکترونیکی از قبیل تلفن همراه، اینترنت و ماهواره است به طوری که امروزه بیش از 55 هزار ویروس تولیدی از سوی کشورهای غربی برای هک کردن و حمله به سایت های سازمان ها ، ارگان ها و نهادهای جمهوری اسلامی ایران شناسایی و با آن
زنان از عمده ترین و تأثیرگذارترین عناصر مقابله با تهاجمات فرهنگی هستند
به گزارش اروم نیوز؛ حجت الاسلام عسگر دیرباز در گفت و گو با خبرنگار تیار در رابطه با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان در عصر حاضر گفت: از سالها پیش مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی و بعد از آن شبیخون فرهنگی هشدار و راهکارهایی را برای مقابله با این آسیب ارائه داده اند. وی افزود: کانالهای ماهواره ای متعدد که شاید بالای هزار کانال باشند به زبان فارسی برای مردم ایران از طرف بیگانگان در حال
عدم آگاهی نسبت به حجاب؛ عاملی در جهت ترویج بدحجابی
مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ایشان همواره با عناوین مختلفی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم نسبت به این موضوع هشدار داده و علی الخصوص قشر جوان را از این اتفاق نامیمون آگاه کرده اند و این در حالیست که جامعه شناسان غربی تنها راه تسلط بر کشورهای اسلامی را سلطه فرهنگی آن هم تسلط بر زنان می دانند به گونه ای که با تحقیر آنها احساس بی هویتی و پوچی کنند و به دنبال آن فرهنگ مبتذل غرب را جایگزین
گاف های ظریف در مجلس/ تنابنده: از برخی شوخی ها احساس گناه می کنم
آژانس و آمریکا چنین رژیم خطرناک و ضد همه مولفه های امنیت ملی کشورمان را پذیرفته است؟ دوران بی رسانه بودن نظام و عقد قطعنامه های یواشکی مدت هاست سپری شده است! آیا حقیقتا عده ای از سیاستمداران خارجی گمان برده اند با تمسک به دیپلماسی مخفیانه ، با پنهان کاری مسیر نگارش قطعنامه مذکور از مردم و مجلس و نخبگان جامعه ایرانی خواهند توانست طرح خلع سلاح سپاه و ارتش را با هدف تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی به
پایگاه بسیج بهترین مکان برای انتقال ارزش های انقلاب اسلامی است
به گزارش ایرنا، امیر توزنده جانی روز چهارشنبه در آیین گشایش پایگاه بسیج شهید باکری در دادگستری شهرستان فردیس افزود: بسیج علاوه بر حفاظت از کیان انقلاب اسلامی در کنار سپاه به مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن پرداخته و با تمام توان وارد این عرصه شده است. وی، ساماندهی نیروی انسانی مومن، متعهد و بسیجی را عامل مهمی درتوسعه سازمانها و نهادهای اجتماعی دانست و گفت: جمع آوری نیروها درحوزه های
هدف شبکه های مجازی به دست گرفتن تربیت فرزندان است
/> مؤذن نسب بیان کرد: دشمن پی برده است که هرچه هست زیر سر مادران ایرانی است پس از جنگ سخت که به نتیجه نرسید با سرمایه گذاری کلانی که انجام داد، نوک پیکان جنگ نرم خود را برروی خانواده به ویژه زنان آغاز کرد. جانشین فرماندهی ناحیه پارسیان یادآور شد: ابعاد جنگ نرم شامل ماهواره، موسیقی، اسباب بازی، بازی های کامپیوتری، داستان، شایعه سازی، شخصیت سازی، تخریب شخصیت های دینی و مذهبی، جنگ روانی، عادی
دیگر تحریم ها موضع گیری هسته ای نخواهد داشت
به گزارش بی باک ، مجتبی اصغری در ستون دیدگاه روزنامه "وطن امروز" نوشت: در پایش اطلاعاتی جامعه حریف 2 موقعیت هراس انگیز و کابوس وار متصور است؛ اول زمانی که دشمن درباره موضوعی بسیار پرحرفی می کند و به صورت مکرر تحلیل های ضد و نقیض و بی سر و ته ارائه می دهد، دوم هنگامی که طرف مقابل عامدانه سیاست سکوت مطلق را در پیش می گیرد. ایام پیش از ارائه متن توافق هسته ای با گزینه اول همخوانی داشت و
دیپلماسی پنهان و خلع سلاح
مدت هاست سپری شده است! آیا حقیقتا عده ای از سیاستمداران خارجی گمان برده اند با تمسک به دیپلماسی مخفیانه ، با پنهان کاری مسیر نگارش قطعنامه مذکور از مردم و مجلس و نخبگان جامعه ایرانی خواهند توانست طرح خلع سلاح سپاه و ارتش را با هدف تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی به مرحله اجرا برسانند؟ همه چشم ها به عقلانیت و منطق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی دوخته شده است. به حول و قوه الهی ملت اجازه نخواهد داد!
واکنش مقامات ایرانی به “تغییرات بنیادین”
توانمندی تسلیحاتی ایران بی اعتبار است سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به پیش نویس منتشر شده از قطعنامه ای که قرار است براساس جمع بندی مذاکرات هسته ای در وین در شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد، تصریح کرد: برخی از مواردی که در این پیش نویس مندرج شده، مشخصاً مغایر و در تناقض با خطوط قرمز مهم جمهوری اسلامی ایران
نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد ، نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، عصر سه شنبه با حضور وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد این استان برگزار شد. در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلین سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، با بیان این که همدلی و وحدت جریان های سیاسی و اثرگذار کشور تحت لوای رهبر معظم انقلاب، سرعت
امنیت از ارکان مهم توسعه و اقتصاد است
ایران رسید. جلیل سرقلعه یادآور شد: بهبود اقتصاد ایران نتیجه مذاکرات و پیروزی هسته ای است. سید عبدالله موسوی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری هم در این نشست با اشاره به نقش مهم اداره کل اطلاعات در امنیت بالای استان و کاهش وقوع جرم، گفت: چهارمحال و بختیاری، اکنون جزء استان های امن کشور محسوب می شود. فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این
سپاه برای محرومیت زدایی مناطق محروم گیلان گام های بزرگی برداشته است
وظیفه سپاه است، گفت: دشمن در عرصه جنگ نرم با مهندسی دقیق وارد شده و باید درجهت مقابله با جنگ نرم آمادگی کامل داشته باشیم؛ در این راستا سپاه برنامه های متعددی در سطوح مختلف بسیج برنامه ریزی کرده که باید به منظور سوق دادن جوانان به این امر تلاش کنیم. وی تاکید کرد: امروز ماهواره به عنوان اصلی ترین نماد تهاجم فرهنگی، سلاح رژیم صهیونیستی برای نابودی بنیان خانواده های ایرانی است . ژدر پایان این مراسم با قدردانی از زحمات سرهنگ پاسدار رحمان عصامی فرمانده سابق سپاه ناحیه رودسر، سرهنگ پاسدار محمد مصطفی پور به سمت فرمانده جدید سپاه ناحیه رودسر معرفی شد. انتهای پیام/ آ ...
پیام تاریخی امام(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه 598 /اگر هزار بار قطعه قطعه شویم، دست از مبارزه با ظالم بر ...
سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم . انشاءاللّه ملت بزرگ ایران با پشتیبانی مادی و معنوی خود از انقلاب، سختیهای جنگ را به شیرینی شکست دشمنان خدا در دنیا جبران می کند . و چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت بزرگ ایران مثل یک صاعقه بر سر امریکا فرود آمده است . چه شیرینی بالاتر از اینکه ملت ایران سقوط ارکان و کنگره های نظام ستمشاهی را نظاره کرده است و شیشه حیات امریکا را در این
چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان
تصریح کرد: یکی از بحث های امروزی در فضای مجازی بحث حجاب و عفاف است که دشمن از طریق تهاجم فرهنگی می خواهد حجب و عفت زنان و دختران ما را بگیرد، از این رو باید زنان جامعه اسلامی ما مواظب این نقشه شوم دشمن باشند. وی با اشاره به اینکه حجاب برای زنان و دختران محدودیت ندارد، افزود: فلسفه وجودی حجاب برای این است که زنان در جامعه حضور داشته باشند و به کار و فعالیت خود بپردازند که این امر نیز مورد
حفظ و صیانت از دستاوردهای نظام مهم ترین رسالت سپاه است
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار محمد عبداله پور روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه رودسر با تاکید بر این مطلب که همه ما باید مدافع و پاسدار حریم ارزشها و دستاورد های انقلاب و نظام باشیم افزود : در این صورت است که دشمن قادر نخواهد بود نسخه خود را علیه نظام ما بپیچد و همه باید نسبت به این موضوع با دیدگاه روشنگرانه بنگریم. فرمانده سپاه قدس گیلان در بخش دیگری از سخنان خود
فرمانده جدید سپاه ناحیه رودسر معارفه شد
محرومیت زادیی برداشته شود. سردار محمد عبد الله پور با تاکید براینکه وظیفه سپاه پاسداری از خون شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی بوده است افزود:کشور ایران به همت مردم و ایستادگی آنها در برابر فشار های همه جانبه در طول پیروزی انقلاب توانسته نقشه های شوم دشمنان را نابود کند. فرمانده سایق سپاه ناحیه رودسر نیز در این مراسم اظهار کرد: مسئولیت به عنوان خدمتی به ناچیز در برابر ایثار گری
اعزام 60 گروه جهادی به مناطق محروم گیلان
های تشکیلاتی است. وی با اشاره به فرمان اندیشمندانه امام راحل(ره) در سال 67 و پس از پایان جنگ تحمیلی مبنی بر لزوم شکل گیری بسیج دانشجویی و بسیج طلاب، تصریح کرد: این اندیشه بی تردید ناشی از دوراندیشی الهی رهبر کبیر انقلاب نسبت به تغییر چهره تخاصم دشمن از جنگ سخت به تهاجم نرم و فرهنگی بوده است. مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان
چیستی، چرایی و دلایل قدرت یابی جریان های ها تکفیری
را به حکم آیه فمن یحکم بغیر ما انزل الله فاولئک هم الکافرون کافر معرفی می کند و جهاد علیه آن ها را واجب اعلام کرد. وی در این اثر بیان داشت که جنگ علیه دشمنان داخلی یعنی حکّام مسلمان بر دشمنان خارجی یعنی غرب و استکبار جهانی مقدم است و تا مدافعان تفکر غرب را در داخل، از بین نبریم، پرداختن به دشمن خارجی بی معناست و این چنین، فضای مخالفت با غرب، به داخل جهان اسلام برگشت و جنگ میان مسلمانان
همه موشک های ایران؛ از مافوق صوت ها تا موشک های قاره پیما
حقوق هسته ای ایران در ژنو شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ترین محورهای راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است همینطور بر اساس مولفه های قدرت توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد. سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز در مورد در همین راستا در مورد توانمندی موشکی ایران گفت: آنچه باعث شده دشمنان ما سر