سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۱۱:۰۱Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
ایسنا ۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۰:۲۴

ادعای سیا: هند می خواست به تاسیسات اتمی پاکستان حمله کند

براساس ادعای یک سند سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که از حالت محرمانه خارج شده، "ایندیرا گاندی"، نخست وزیر اسبق هند قصد حمله نظامی به تاسیسات اتمی پاکستان را داشت تا مانع دستیابی این کشور به تسلیحات هسته ای شود. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سند هشتم سپتامبر 1981 سیا با عنوان "واکنش هند به توسعه اتمی در پاکستان" آمده است: چنین تدابیری از سوی نخست وزیر وقت هند زمانی اتخاذ شد که آمریکا در مراحل نهایی تامین جنگنده های اف -16 برای پاکستان بود. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)