سایر منابع:
سایر خبرها
با شرف بودید که یک جانباز شیمیایی را کتک زدید / مرعشی ها هنوز هم پشتشان از محبوبیت مردمی احمدی نژاد می ...
/> او که برادر خانم هاشمی بود طی این سالها در همه مناصب اجرایی کشور بود اما با آمدن احمدی نژاد به گوشه ای پرت شد و اگر او امروز چنین سخنی گفته به این دلیل است که دولت نهم و دهم پشتش را لرزانده است . حسین مرعشی برادر عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی در سال 1337 در یکی از روستاهای رفسنجان بنام کشکوئیه به دنیا آمد . او نماینده دوره های پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی بوده است. وی
عابدزاده بالاتر از حجازی بهترین دروازه بان فوتبال ایران
عصر بانک ؛ هرچند هفته گذشته فوتبال ایران اتفاقات زیادی برای پرداختن داشت از موضوع داوری ها و پرسپولیس گرفته تا بازی استقلال مقابل منصوریان ،اما سوال نظرسنجی نود مهمترین اتفاق این برنامه بود. جایی که 4 دروازه بان پس از انقلاب را به رای گیری گذاشته بودند. رای گیری میان ناصرحجازی، احمدرضا عابدزاده ، سید مهدی رحمتی و ابراهیم میرزاپور. عادل فردوسی پور ضمن تسلیت به مناسبت روز شهادت امام
بابک زنجانی در آستانه آزادی!
روز گذشته امیرعباس سلطانی در گفت وگو یی با تشریح آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، نخستین جلسه دادگاه زنجانی 11 مهر تشکیل می شود، البته شاهد هستیم وکلای این متهم در تلاش هستند با استفاده از مواد و ابزارهای قانونی این جلسه را به تعویق بیندازند . سلطانی با اشاره به تلاش وکلای زنجانی برای آزادی او از زندان، افزود: براساس قانون مصوب مجلس، هیچ متهمی را بدون صدور
روستایی با 114 شهید/ فردو بهشت غیرهسته ای
مقدم، در عملیات فتح المبین جانباز شده، با آرامش خاصی شروع به صحبت می کند: در روستای ما قبل از انقلاب روحانیت نقش بسزایی داشت، جوانان قاری قرآن بودند، ما هم دست پرورده آنهاییم. از سال 55 که کمی متوجه اوضاع جامعه شدیم تا حدودی فعالیت های مربوط به دوران انقلاب را داشتیم، بعد هم در سال 60 وارد منطقه عملیاتی شدیم، اما توفیق شهادت نداشتیم. او در مورد نگاه جوانان روستا به بحث هسته ای می گوید: تصاویر کوه
روایت هشت سال مجاهدت و ایثار
جوانان امروز از گذشتگان و قهرمانان دفاع مقدس درس و الگو بگیرند می بایست در مناسبت های مختلف از شهدا، جانبازان و اسرا تجلیل شود، منظور پاسداشت مادی نیست بلکه فرهنگ و نماد ایثار و شهادت باید تکریم شود تا جوانان بدانند که ایثارگری های قهرمانان جنگ و از خودگذشتگی آنها هرگز فراموش نمی شود و بدین ترتیب از آن الگو و نمونه سازی کنند و خود را برای زمانی که دشمن قصد تعرض و تجاوز به کشور را داشت آماده سازند تا
بازتاب جهانی اتهام فساد اخلاقی به دیوید کامرون
نفر یک حساب کاربری به نام ‘خوک کامرون’ بازکرده است. راشا تودی نوشت: ادعای ارتباط جنسی دیوید کامرون با یک خوک در جریان یک مراسم افتتاحیه دانشجویی دانشگاه آکسفورد امروز مورد استهزاء شبکه های اجتماعی و آنلاین قرار گرفت. در همین حال یک سخنگوی دفتر نخست وزیری در واکنش به ادعاهای مطرح شده در کتاب یادشده، گفت: من و یا نخست وزیر قصد نداریم تا با اظهارنظر درباره این کتاب به آن وجهه قانونی
4دهه فعالیت جامعه روحانیت مبارز/شیخ های سیاست پیشه!
، 24 خرداد 1358 در روزنامه های کثیرالانتشار منتشر شد. در مورد اینکه پیش نویس به طور مستقیم به رأی مردم گذاشته شود یا مردم در یک انتخابات، اعضای مجلس مؤسسان را برای بررسی پیش نویس انتخاب کنند، اختلافاتی بروز کرد اما مرحوم آیت الله طالقانی راه میانه ای را پیشنهاد داد؛ به جای مجلس مؤسسان که حدود 300 نماینده داشت، مجلسی از خبرگان ملت تشکیل شود و پس از بررسی نهایی پیش نویس، همه پرسی برگزار شود. لایحه
اطلاعات به نقل از رییس جمهوری: اکثریت مردم ایران با توافق هسته ای موافقند
این روزنامه با انتخاب عنوان پوشش تأمین اجتماعی باید به مسکن معاش، تحصیل و شغل گسترش یابد، نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم افتتاح اولین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت با اشاره به راه هایی که بعضی از کشورهای جهان برای کم کردن هزینه های سلامت و از طریق بیمه های تأمین اجتماعی، پیموده اند، گفت: اگر چه بیمه جامع تأمین اجتماعی، خوراک، مسکن، درمان، شغل و تحصیل را شامل می شود، اما دارو و تحصیل
شیرین ترین لحظات رزمنده دیروز و نماینده امروز مجلس در 8 سال دفاع مقدس
حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و تلخی ها و شیرینی های آن اظهار کرد: تلخی ها مربوط به شهادت دوستان همسنگر و شیرینی ها هم خوشحالی امام و شادی مردم از پیروزی های مکرر در هشت سال دفاع مقدس بود. وی با بیان این که از اولین روزهای دفاع مقدس یعنی از 31 شهریور سال 59 در جبهه ها حضور داشته است، تصریح کرد: این حضور تقریبا
واکنش دو وزیر احمدی نژاد به تحلیل مرعشی از دولت های نهم و دهم
/> وزیر سابق ارشاد تصریح کرد: این افراد که امروز به شرافت مردم توهین می کنند از اوایل انقلاب در قدرت بودند و از موقعیت های خودشان بهره برداری های خاصی کردند اما امروز جایگاه خود را درخطر می بینند و از این مسئله به شدت ناراحت هستند. حسینی در پایان گفت: استفاده ابزاری از مردم و توهین به مخالفان امر بسیار ناپسندی است، نباید کسی را به خاطر اعتقادش منکوب و مورد توهین قرار داد. لذا امیدواریم که دیگر شاهد این چنین توهین ها به مردم شریف ایران نباشیم. 2727
شطرنج بی شاه
. همان قانون بادیه نشینی که سلمان را به ولیعهدی و سپس شاهی رساند، نه شامل حال مقرن کوچک ترین برادر ناتنی او شد که از سمت ولیعهدی برکنار شد و نه برادران ارشدی مثل طلال (مسن ترین بازمانده بن سعود که در تبعید است) یا شاهزاده احمد که داعیه سلطنتش به جای سلمان به طور جدی مورد وثوق اکثریت ناراضی خاندان بوده است. اینگونه مترسک سلمان با مرگ عبدالله علم شد تا در کمتر از نیم سال از شاه کردنش کار به جایی رسید که
جهانگیرزاده: نمی دانم آیت الله مصباح چگونه وارد سازوکار وحدت اصول گرایان شد/ حزب برای لاریجانی وزن ایجاد ...
جواد جهانگیرزاده ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد سرانجام حزب رهروران به خبرنگار نامه نیوز گفت:تشکیل این حزب نیاز به بررسی و مطالعه فراوان دارد و باید بروی آن کار زیادی انجام دهیم و در عین حا هیچ تعجیلی برای این امر احساس نمی کنم . عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خبر دقیقی از اینکه این حزب تشکیل می شود ندارم اظهارداشت: گمان نمی کنم خیلی دچار ضرورت زمان
لایحه ای مقابل پول های کثیف!
راه نمی یافتند و فضا برای ورود افراد اصلح به مجلس باز می شد. امروز سال ها از مجلس هشتم می گذرد و وزارت کشور با این پیشینه به فکر لایحه شفاف سازی منابع مالی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی افتاده است و با هدف جلوگیری از ورود پول های کثیف به موضوع انتخابات، لایحه ای را تدوین و به هیات وزیران ارسال کرده که هنوز در دولت بررسی و تعیین تکلیف نشده است. حال باید دید سرانجام این لایحه چه خواهد شد و
خط سه مترو بزرگ ترین پروژه تونل سازی و از افتخارات فنی و مهندسی کشور است
است چرا که در آنجا امکان بود و کمک نمی کردند اما امروز قبول داریم که دولت با مشکلاتی روبرو است. اما در عین حال معتقدیم اگر دولت مقداری دقت کند و این موضوع را مورد توجه قرار دهد، می توانیم مسئله را حل کنیم. دکتر قالیباف خاطر نشان ساخت: من مشکلات دولت را می دانم، اما دولت می تواند با امکانات و ظرفیت هایی که دارد، با همین شرایط مشکل واگن را حل کند. در این زمینه هم مجلس اجازه داده و هم
آمانو رسماً از پارچین بازدید تشریفاتی کرد!
و می گویند، نمونه برداری بدون حضور بازرسان بوده است. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از سفر ایران طی سخنانی از پیشرفت در مورد پرونده هسته ای ایران خبر داد. وی همچنین اظهار داشت که در نمونه برداری های صورت گرفته کارشناسان ایرانی از پارچین بازرسان آژانس حضور داشتند.آمانو نقش ایران در تحقیقات مطابق با استانداردهای آژانس است. آمانو در ادامه افزود
جزییات شهادت مشکوک شهیدحاتمی درمسجدالحرام
خبرگزاری تسنیم می گوید: بعد از آنکه خبر سقوط جرثقیل در محوطه مسجدالحرام اعلام شد، نگران خاصی داشتم، مدام تماس می گرفتم اما موفق نمی شدم. تماس گرفتم با دوستان و اعضای کاروان بازهم جواب نگرفتم اما عصر روز یک شنبه شهادت ایشان را به ما اعلام کردند. وی با بیان اینکه، شهید حاتمی ذوب در ولایت بود و همواره می گفت باید تمام رفتارمان را با آنچه مورد رضایت حضرت آقاست تطبیق بدهیم، تصریح کرد: قبل از رفتن
مصباح علاوه بر هاشمی با شهید بهشتی هم زاویه داشت
در شرایط کنونی تندروهای اصولگرا با ایشان دارند مورد حمایت قاطبه اصلی اصولگرایان قرار ندارد. برخورد با ایشان حتی به برخورد فیزیکی در قم نیز کشیده شد. با این وجود هیچ کدام از اصولگرایان اصیل از این گونه برخوردها حمایت نکردند و اتفاقا در تقبیح آن سخن گفتند. برخی از شخصیت های اصلاح طلب معتقدند که در شرایط کنونی اگر اصلاح طلبان روی یک شخصیت اصولگرای معتدل برای سرلیستی انتخابات مجلس آینده
ایران:به هیچ بازرسی اجازه ورود به پارچین را نداده ایم
المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه پس از بازگشت از ایران، گفت که پیشرفت قابل توجهی در مورد پرونده هسته ای ایران صورت گرفته و خبرگزاری رویتر به نقل از آمانو اعلام کرد که روند نمونه برداری از پارچین تحت نظارت آژانس صورت گرفته است. انتشار این خبر توسط رویترز در حالی صورت می گیرد که بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیش از این اعلام کرده بود که نمونه برداری محیطی از نقاط مشخص در مجموعه پارچین
پاسخ روحانی به شبکه آمریکایی درباره احتمال دیدار یا تماس با اوباما
خلیج فارس: رییس جمهوری با اشاره به اینکه آمریکا اشتباهات فراوانی در قبال ایران داشته که باید این اشتباهات را جبران کند ، تصریح کرد: مردم ایران به سیاستهای دولت آمریکا اعتماد نداشته و ندارند لذا برای رسیدن به اعتماد نیازمند زمان طولانی هستیم، اما اجرای دقیق تعهدات بر مبنای توافق هسته ای می تواند حرکت در مسیر اعتماد را تقویت کند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آستانه سفر به نیویورک برای شرکت در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی'سی بی اس' آمریکا که یکشنبه شب در پربیننده ترین ساعات روز تعطیل در آمریکا به روی آنتن رفت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دیدار احتمالی اش با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت که ما برنامه ای برای این دیدار نداریم و فکر می کنم خیلی قدم های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن گفت و گوی 'استیو کرافت' مجری برنامه '60 دقیقه' شبکه تلویزیونی CBSآمریکا با رییس جمهوری چنین است: مقدمه رییس جمهوری: از این فرصتی که پیش آمده تا راجع به موضوعاتی که در شرایط فعلی جهان هم برای منطقه ما و هم برای کل جهان اهمیت دارد، گفت و گو کنیم، خوشحالم. فکر می کنم صلح، امنیت و ثبات مهم ترین اهدافی است که همگان خواهان آن هستند و زمینه ای برای پیشرفت و توسعه خواهد بود که به نفع همه بشریت است. در ابتدای مذاکرات به نقل از جنابعالی اعلام شد که این قدم اول و مهم برای بهبود روابط دو کشور است. آن زمان خیلی خوشبین نبودید که این مذاکرات موفقیت آمیز باشد، اما به توافق رسیدید، اکنون نظرتان چیست؟ توافق بسیار سختی بود، پیچ و خم های بسیار زیادی داشت. در مذاکراتی که نمایندگان 7 کشور با هم، راجع به مسایلی که برای دو طرف بسیار اهمیت دارد صحبت می کنند، پیش بینی اینکه آیا مذاکرات در نهایت به توفیق دست پیدا می کند یا نه،خیلی آسان نیست اما من هیچ وقت نسبت به مذاکرات بدبین نبودم و همیشه می گفتم که خوش بینی شاید زیاد نباشد اما بدبینی هم درست نیست و باید همه تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت، بکار بگیریم. اولین گام موفقی که در توافق موقت ژنو برداشتیم، معنایش این بود که این راه گرچه سخت است، اما راه درستی است و می تواند ما را به اهدافمان برساند. امروز خوشحالم که قدم های بسیار مهمی در این زمینه برداشته ایم و در حال برداشتن گام های نهایی هستیم. با این توافق به چه چیزی دست پیدا کردید؟ خود توافق بسیار مهم بود. آنهم در یک مسأله بسیار مهمی ، یک طرف توافق یعنی ایران کاری را انجام می داد و آن را برای توسعه خودش لازم می دانست و طرف دیگر نسبت به همان اقدام بدبین بود و احساس می کرد که ممکن است تهدیدی برای صلح و امنیت باشد. بنابراین، فاصله بین دو طرف بسیار زیاد بود. خود به دست آمدن تفاهم و توافق یعنی یک موفقیت بزرگ برای دو طرف. آنچه ما به دست آوردیم در واقع اهدافی بود که از روز اول آن را دنبال می کردیم و آن اینکه بتوانیم بدون مشکل فعالیت هسته ای صلح آمیز خود را داشته باشیم. تحریم ها برداشته شود و قطعنامه های ظالمانه ای که علیه ایران بوده، لغو شوند. همانطور که مستحضر هستید در داخل امریکا حزب جمهوریخواه و متحد آمریکا یعنی اسراییل، به این توافق حمله کردند و اسراییل این توافق را یک اشتباه تاریخی خواند. آیا شما متعجب شدید که چنین بحث های داغ و تند و تیزی درخصوص این توافق در آمریکا انجام شده است؟ قابل پیش بینی بود که یک مسأله به این مهمی نمی تواند بدون مخالف باشد اما بعضی از تعبیرات ممکن است مطرح شود که ناخوشایند باشند و شما را متعجب کند. به هر حال عده ای مخالف بودند و هنوز هم مخالف هستند، بعضی ها شاید به دلیل اینکه نمی خواستند حزب رقیبشان در آمریکا پیروز شود، بعضی ها هم دلایل دیگری برای مخالفت داشتند. اصولاً مخالفین توافق منطقشان قوی نبود. دلیلش این است که کشورهایی که به این توافق نظر مثبت دارند، اکثریت قاطع کشورهای جهان هستند و مخالفین به یک رژیم و عده ای در آمریکا محدود شده است. البته در میان کشورها هم ممکن است بعضی از دسته جات و احزاب، مخالف آن باشند، اما دولت های جهان همه با هم به این توافق خوش آمد گفتند. مخالفین گفتند که آمریکا خیلی مصالحه کرده و از ایران چیز خاصی نگرفته، آمریکا قرار است تحریم ها را بردارد و 15 سال محدودیت روی برنامه های هسته ای ایران باقی بماند و بعد از آن ایران آزاد است تا یک بمب اتمی بسازد و آن موقع منابع بیشتری در مقایسه با امروز خواهد داشت. نظرتان در این خصوص چییست؟ و فکر می کنید این سخنان دقیق است و ایران چه چیزی از دست داده و چه امتیازاتی برای رسیدن به این توافق داده است؟ اگر کشوری می خواست با امکانات فنی که دارد به بمب اتم دست پیدا کند این توافق،توافق بسیار بدی برای آن کشور بود چرا که این توافق از همه طرف برای رسیدن به بمب اتم محدودیت هایی را به وجود می آورد. اما اگر کشوری از ابتدا به دنبال فناوری صلح آمیز بوده، هیچ ضرری نکرده است. ما می خواستیم این اتهام نادرست که ایران دنبال سلاح اتمی است، زدوده و برطرف شود و همه دنیا بفهمند که تصمیم و هدف ایران یک فعالیت صلح آمیز است. به نظر من روشن است کشوری که ان پی تی را می پذیرد و عضو پادمان است و درهای خود را روی بازرسین باز کرده، دنبال سلاح اتمی نیست و از آن بالاتر ایران در سال های 2003 تا 2005 به طور داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا کرد. ساخت سلاح اتمی با عضویت در پادمان و پروتکل، هیچ معنایی نخواهد داشت. بنابراین روشن است که ما در این توافق محدودیت هایی برای یک دوره زمانی پذیرفتیم، به دلیل اینکه اعتماد بیشتری در منطقه و جهان بوجود بیاید. ما در این قدمی که برداشتیم، ضرر نخواهیم کرد. چون ما به فعالیت خودمان در تحقیق و توسعه ادامه می دهیم، اصل غنی سازی در ایران از طرف جهان پذیرفته شده، قطعنامه هایی که علیه ما بوده لغو شده و تحریم ها نیز برداشته می شود. بنابراین در مجموع این توافق یک توافق برد – برد است. هم به نفع ماست و هم به نفع کشورهایی که با ما مذاکره کردند. ایجاد اعتماد بین دو کشوری که مدت ها با هم دشمن بوده اند دشوار است. شما چطور می خواهید ذهنیت مردم آمریکا را بویژه با توجه به گزارش های آژانس بین المللی درباره ایران، تغییر دهید؟ بین ایران و آمریکا اعتمادی وجود نداشته و امروز هم وجود ندارد و این مسأله روشنی است. مردم ایران به سیاست های دولت آمریکا اعتمادی ندارند و به اعمال و اقدامات دولت آمریکا در سال های طولانی گذشته معترض هستند و در آمریکا هم برخی ممکن است نسبت به ایران اعتماد کامل نداشته باشند. اما نسبت به موردی که شما مطرح کردید، به هر حال آژانس بازرسی های فراوانی را از سال 2003 تا 2005 انجام داد، مخصوصاً از زمانی که در سال 2003 ایران پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه پذیرفت و قبول کرد. بعد از صدها ساعت بازرسی و گزارش های متعدد، در قطعنامه شورای حکام در نوامبر 2004 به صراحت آمد که فعالیت ایران هیچگونه انحرافی نداشته و آنچه مهم است اینکه کشوری از مسیر صلح آمیز خودش منحرف نشده باشد، ولو اینکه آژانس ایراداتی را نسبت به فعالیت آن کشور داشته باشد. اما نهایت امر مهم بود که آژانس گفت که هیچگونه انحرافی دیده نشده است. در تمام گزارشات آژانس در طول 12 سال گذشته ،همواره آژانس گفته در سایت های اعلام شده هیچگونه انحرافی را مشاهده نکرده است. این همه گزارش آژانس باید برای افرادی که بی طرف هستند کاملاً اعتمادآفرین باشد.اگر دولتی یا کشوری می خواست دنبال سلاح اتمی برود راه های دیگری برای این کار وجود داشت. ضمن اینکه ایران کشوری است که در طول 200 سال گذشته سابقه تجاوز به هیچ کشوری را ندارد و ایران خود قربانی سلاح کشتار جمعی و شیمیایی است. آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2011 اعلام کرده که ایران آزمایشاتی با مواد انفجاری با قدرت بالا داشته واین نشان داد که گویا برنامه ایران در سال 2003 کاملا صلح آمیز نبوده است؟ ایران با آژانس توافق کردند که این ابهام را به حل و فصل نهایی برسانند. آژانس سوالاتی در این زمینه دارد که ما در حال گفتگو با آژانس برای پاسخ به این سوالات هستیم. در ایران هم توافق،مخالفان خاص خودش را دارد. نظر شما درخصوص این مخالفت ها چیست و آیا تشابهی بین مخالفت هایی که در ایران و آمریکا انجام می شود، می بینید؟ تشابه وجود دارد. به هر حال در آمریکا عده ای با این توافق مخالف هستند و در ایران هم این توافق مخالفانی دارد و این طبیعی است. چرا که مخالفان همیشه حداکثر را نگاه می کنند حال آنکه در یک توافق هیچ طرف به حداکثر نمی رسد. همواره باید دو طرف از آن حداکثر یک مقدار کوتاه بیایند تا به توافق برسند. بنابراین هر کسی که دنبال حداکثر نتیجه است، می بیند کشورش به آن حداکثر نرسیده و اعتراض می کند. اما مهم نتیجه این توافق است. نتیجه این توافق به نفع همه و به نفع دو طرف است. به دلیل اینکه درباره یک موضوع بسیار پیچیده و حساس توانستیم پای میز مذاکره به تفاهم و توافق برسیم و بتوانیم جلوی سوء ظن ها را بگیریم و اولین گام را در مسیر اعتماد برداریم. البته برای دستیابی به اعتماد بین ایران و آمریکا، نیاز به زمان طولانی و فراوانی وجود دارد تا دو کشور به اعتماد برسند. اما مهم این است که از یک نقطه ای شروع کنیم و این نقطه، نقطه ای بوده که ما آغاز کردیم. در اجرای دقیق این توافق می توانیم قدم های بیشتری را برای اعتماد برداریم. برخی از مخالفین توافق در ایران نهادهای قدرتمند هستند، برای مثال سپاه پاسداران با این توافق مخالفت کرده است. شما با این مخالفان چطور کنار می آیید؟ ما همه در کشور یک چارچوب دموکراتیک را پذیرفته و قبول کرده ایم. هر نهادی طبق قانون اساسی اختیاراتی دارد و با آن اختیارات پیش خواهد رفت. زمانی که نهادهای مسئول در ایران توافق را بپذیرند، همه تسلیم آن نهادها خواهند بود. اما قبل از آنکه در یک موضوعی، نهاد مربوطه تصمیم نهایی را بگیرد، روشن است که عده ای مخالف و عده ای موافق خواهند بود و نظرات خودشان را اعلام می کنند اما در نهایت بعد از آنکه توافق مورد تأیید نهادهای مسئول قرار گرفت همه تسلیم آن خواهند بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم به آن توافقی که مورد تأیید نهادهای مسوول قرار بگیرد، احترام خواهد گذاشت. رهبر جمهوری اسلامی ایران از این مذاکرات حمایت کرد اما این توافق بخصوص را مورد حمایت قرار نداده اند؟ اصل مذاکرات را مقام معظم رهبری تأیید کردند. بارها هم گفتند که من مذاکرات را قبول دارم که دو طرف با هم مذاکره کنند. توافق موقت ژنو با موافقت ایشان اجرا شد. امروز هم تصمیم نهایی را نسبت به این توافق به نهادهای مسئول واگذار کرده اند. بنابراین آن زمانی که نهادهای مسئول در تصمیم نهایی خودشان این توافق را بپذیرند، معنایش آن است که مقام معظم رهبری هم آن را قبول دارند و تأیید خواهند کرد. آیت الله خامنه ای گفتند که این توافق باید بسیار دقیق مورد بررسی قرار بگیرد و از مجلس خواسته اند که این کار را انجام دهد. به نظر شما امکان دارد که مجلس ایران این توافق را رد کند؟ مجلس فعلاً در کمیسیون ویژه ای که برای این کار تشکیل داده است، این توافق را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین یک نهاد مهم دیگر به نام شورای عالی امنیت ملی این توافق را مورد رسیدگی و بررسی قرار می دهد و این 2 نهاد نظرات خودشان را اعلام خواهند کرد. مهم این است که هر 2 نهاد در این تصمیم گیری طبق قانون و در چارچوب مقرراتی که دارند بررسی این توافق را ادامه بدهند. به نظر من هر دو نهاد در هفته های پیش رو به تصمیم نهایی خواهند رسید. فکر می کنید این تصمیم، تصمیمی مثبت برای توافق خواهد بود؟ به هر حال اکثریت مردم ما در نظرسنجی ها نسبت به این توافق نظر مثبت دارند و معمولاً نهادهایی مثل مجلس و شورای عالی امنیت ملی از نظرات عموم مردم فاصله ندارند و در همان مسیر حرکت می کنند. فکر می کنید که این توافق وتو شود؟ ما سیستمی به نام وتو به آن صورتی که شما در کنگره آمریکا دارید، نداریم. به هر حال شورای عالی امنیت ملی و یا مجلس شورای اسلامی یک چیزی را بررسی، رد و یا تصویب می کنند. مجلس شورای اسلامی موضوعی را مورد بررسی قرار می دهد و با رأی گیری معلوم می شود نظر نهایی اش چیست. به نظر می رسد در پارلمان مباحث بسیار داغی مطرح خواهد شد و فکر می کنید احتمال دارد که مجلس شورای اسلامی این توافق را رد کند؟ هر احتمالی وجود دارد اما به اعتقاد من منطق آنهایی که موافق توافق هستند، منطقی بسیار قوی است. در هفته های گذشته هر دوطرف این موفقیت ها را زیر سوال برده اند و از زمانی که این توافق انجام شده، شعار مرگ بر امریکا و اسراییل سر داده می شود و آیت الله خامنه ای هم هنوز آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کند. آیا به نظر شما امریکا هنوز شیطان بزرگ است؟ تخاصمی بین ایران و آمریکا از زمان دولت مصدق تا امروز وجود داشته که مدت زمان بسیار مدیدی است. این اختلاف، فاصله و بی اعتمادی به زودی از بین نخواهد رفت. مهم این است که ما به کدام سمت قدم برمی داریم؛ به سمت تشدید این تخاصم و یا به سمت کاهش این تخاصم. دولت من از ابتدا اعلام کرده که می خواهیم با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم و با کشورهایی که تنش و تخاصم بوده، می خواهیم این تنش و تخاصم را کاهش دهیم. من فکر می کنم ما اولین قدم ها را برای کاهش این تخاصم برداشته ایم. فکر می کنید که آمریکا شیطان بزرگ است؟ شیطان در اصطلاح دینی ما به آن قدرتی گفته می شود که دیگری را فریب می دهد و حرف هایش حرف های دقیق و منطبق با واقعیت نیست. آنچه می توانم بگویم آمریکا نسبت به ایران اشتباهات فراوانی در گذشته داشته که باید این اشتباهات را جبران کند. سخت است برای بسیاری از امریکایی ها که اوباما توافقی را با ایران به عنوان کشوری امضا کرده که شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل سر می دهد. شما چطور توضیح می دهید و آیا این ها به خاطر مسایل داخلی در ایران است و آمریکایی ها باید چگونه این شعارها را تفسیر کنند؟ این شعاری که داده می شود، شعار علیه مردم آمریکا نیست، مردم ما به مردم آمریکا احترام می گذارند. مردم ایران در پی جنگ با هیچ کشوری نیستند، اما در عین حال اگر سیاست های دولت آمریکا علیه منافع مردم بوده ، طبیعی است که ملت ما در برابر این مسأله حساسیت به خرج دهند. در انقلاب اسلامی که مردم علیه شاه قیام کردند، آمریکا به شدت از شاه حمایت کرد و تا آخرین لحظات می خواست شاه را حفظ کند و حتی می خواست شرایطی پیش بیاید که شاه را برگرداند. در جنگ هشت ساله آمریکایی ها مخصوصاً در سال های آخر جنگ از صدام حمایت کردند. مردم اینها را فراموش نمی کنند و از یاد نمی برند. ما نمی توانیم گذشته را فراموش کنیم اما در عین حال نگاه ما باید به آینده باشد. منطق ما این است که اگر با کشور و یا دولتی در دورانی هرچند طولانی تخاصم داشتیم، می توانیم برای آینده بهتر فکر و برنامه ریزی کنیم. من فکر می کنم این مذاکرات بین ایران و آمریکا و 5 کشور دیگر بسیار مهم بود و تفاهم و توافقی که انجام گرفت معنایش این بود که ما قادریم مسایل مهم را با مذاکره و با منطق حل و فصل کنیم. مرگ بر آمریکا یک مفهوم ساده است و جای هیچ تفسیری به جا نمی گذارد و شعاری آشتی جویانه نیست. فکر می کنید روزی برسد که در نتیجه این توافق، چنین شعارهایی داده نشود؟ من اگر بخواهم به تاریخ همین سی و چند سال بعد از انقلاب اسلامی اشاره کنم، در یک دورانی بود که شعار مرگ بر آمریکا خیلی شدید بود، در سال های اول انقلاب یعنی سال 1979 و سال 1980. بعد در یک دورانی این شعار کمرنگ شد و دو مرتبه این شعار در یک مقطعی شروع شد. این معنایش این است که همه چیز وابسته به خود آمریکاست، اگر آمریکا تخاصم را کنار بگذارد و اگر حسن نیت را آغاز کند و اگر گذشته را جبران کند، شرایط آینده میان ایران و آمریکا عوض خواهد شد. ایران و آمریکا توافقی برای برداشته شدن تحریم ها امضا کرده اند. اثر این توافق را در آینده چگونه می بینید؟ هنوز که عمل نشده. فعلاً باید مسأله از کنگره عبور کند و تمام شود تا مسأله رفع تحریم ها شروع شود. البته شما می دانید تحریم ها فقط در زمینه هسته ای برداشته می شود. آمریکا یی ها تحریم های دیگری دارند که آن تحریم ها باقی می ماند. ما کلاً با تحریم مخالف هستیم. تحریم راه درستی نیست. تحریم زبان تهدید و فشار است، اگر این زبان را کنار بگذاریم و با زبان احترام با هم صحبت کنیم آن وقت شرایط حتماً عوض خواهد شد. یک سری موانع وجود دارد و اختلافاتی باقی خواهد ماند که آیا ایران به آژانس اجازه بازررسی از مکان های حساس را می دهد؟ شما فکر می کنید ایران و آمریکا به این توافق تا چه اندازه متعهد هستند؟ به هر حال دو طرف که در طول 2 سال مذاکره و چانه زنی کردند و روی کلمه به کلمه و خط به خط این توافق با هم بحث کردند و بعد از 2 سال مذاکره شبانه روزی به توافق رسیدند، معنایش این است که اراده سیاسی دارند که این توافق را اجرایی و عملیاتی کنند. من از طرف ایران می توانم بگویم که ما هر تعهدی را که در تاریخ گذشته امضا و اعلام کرده ایم، نسبت به آن پایبند بوده ایم. حتی در قراردادهای اقتصادی مان شما اگر نگاه کنید با هر کشوری اگر قراردادی داشتیم ما آن قرارداد را اجرا کرده ایم. در سایر معاهدات بین المللی و بین دو کشور، ما پایبند به قرارداد خودمان بوده ایم، در این توافق هم اینچنین خواهد بود. ایران به این توافق و به تعهدات خود عمل خواهد کرد و با آژانس در چارچوب پادمان و بعدها در چارچوب پروتکل الحاقی عمل خواهد کرد و آژانس در چارچوب معاهدات بین المللی می تواند در ایران بازرسی های خود را انجام دهد. مخالفت هایی در هر دو طرف وجود دارد و احتمالا ادامه پیدا خواهد کرد و حتی جمهوری خواهان گفته اند که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع خواهد شد. آیا این باعث خواهد شد که توافق شکسته شود و ایران آمادگی دارد همچنان در مسیر توافق باقی بماند؟ توافق دو طرف دارد. ما به همه بندهای این توافق متعهد هستیم تا زمانی که طرف مقابل ما هم متعهد باشد و به توافق عمل کند. اگر بخواهد توافق توسط طرف مقابل شکسته شود، طبیعی است که توافق یکطرفه معنا و مفهومی نخواهد داشت. تا زمانی که آمریکا و سایر طرف قراردادهای ما یعنی 5 کشور دیگر متعهد باشند به این قرارداد ما هم به این قرارداد متعهد خواهیم بود. شکستن این توافق به نفع کسی نیست و به ضرر همه خواهد بود و ادامه این توافق به نفع همه است. آیا ممکن است که این توافق از سوی آمریکا به خطر بیفتد ولی نه ضرورتا سایر کشورها؟ اگر همه ما به منافع مشترکمان فکر کنیم چه در آمریکا و ایران و چه در سایر کشورهای دیگر معنایش این است که باید به این توافق احترام بگذاریم. این توافق به سادگی به دست نیامده این توافق با تلاش ها و شجاعت فراوان از سوی دو طرف به دست آمده و این توافق را نباید از دست بدهیم اما به هر حال در دنیای سیاست هر احتمالی وجود دارد. ما خودمان را برای انواع احتمالات آماده کردیم، البته بعد از اجرای این توافق هر مقدار روابط ما با کشورهای مختلف در بخش های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قوی تر شود، احتمال شکسته شدن این توافق به همان نسبت ضعیف تر خواهد شد. ما باید در ماه های اولیه مراقبت بیشتری بکنیم و اگر از ماه های اولیه عبور کنیم به نظرم پایه های این توافق روز به روز محکم تر خواهد شد. فکر می کنید که سطح اعتماد بین ایران و آمریکا به خاطر این توافق بهبود پیدا کرده است؟ در حال حاضر دو طرف یک قدم به پیش گذاشته ایم. دو طرف موارد مورد اختلاف را مطرح کردیم، موارد بی اعتمادی در زمینه مسأله هسته ای را به گفتگو گذاشتیم و در نهایت روی یک متنی به تفاهم و توافق رسیدیم. این به معنای برداشتن یک گام بزرگ است. فکر می کنید این گام سطح اعتماد را بهبود بخشیده است؟ نسبت به قبل بهتر شده اما معنایش این نیست که همه اختلافاتی که داریم حل شده باشد و یا همه بی اعتمادی ها برطرف شده باشد. در یک موضوع و در یک مسأله ما توانستیم بر مشکل فائق شویم. یک سری مباحثی در داخل و خارج ایران و آمریکا هست که توافق هسته ای می تواند کاتالیزوری باشد برای همکاری مشترک بین دو کشور. یکی از این زمینه ها مبارزه با داعش است و هم ایران و هم آمریکا این گروه را مرگبار می دانند. فکر می کنید فضایی برای همکاری یا رایزنی در این زمینه و مبارزه با داعش وجود دارد؟ خیلی زمینه ها وجود دارد که در آن زمینه ها ممکن است اهداف مشترک یا منافع مشترک وجود داشته باشد. اما مهم این است که در همین توافق هسته ای ما در مقام عمل ببینیم دو طرف چگونه عمل خواهند کرد، نحوه عمل ایران و آمریکا نشان خواهد داد که ما در اجرای موضوعی که به تفاهم و توافق رسیدیم تا چه حد جدی و پایبند هستیم. البته زمینه های دیگری در آینده وجود خواهد داشت، مهم این است که در این قدم اول بتوانیم جای پایمان را محکم بکنیم و دقیقاً به این توافق به خوبی عمل کنیم، به خوبی عمل شدن به این توافق فضای جدیدی را بوجود خواهد آورد. گفتید که تمایل دارید با هر کشور درخصوص پایان خونریزی های سوریه صحبت کنید. فکر می کنید یک راه حل عملی برای بحران سوریه چیست؟ در یک کشوری که بخش بزرگی از این کشور توسط تروریست ها اشغال شده و در داخل این کشور خونریزی جریان دارد، میلیون ها نفر از مردم این کشور آواره شد ه اند، چطور امکان پذیر است با تروریست ها بجنگیم بدون اینکه از دولت آن کشور پشتیبانی و به آن کمک کنیم. آیا امکان پذیر است که ما دولت آن کشور را تضعیف بکنیم و همزمان بگوییم ما با تروریست ها می جنگیم؟! هر مقدار ارتش و دولت سوریه تضعیف شود، معنایش این است که زمینه پیش روی برای گروه های تروریستی و از جمله داعش فراهم شده است. بنابراین این متضاد و متناقض است که از یک طرف بگوییم با گروه های تروریستی مخالفیم و از طرف دیگر بگوییم دولت فعلی هم نباید بماند. مگر بدون اینکه آن دولت بماند ما می توانیم با تروریست ها مبارزه کنیم. البته بعد از اینکه با تروریسم مبارزه شد و یک فضای امنی بوجود آمد، آن وقت زمان آن است که بگوییم درباره قانون اساسی و یا حکومت آینده بحث و صحبت شود و گروه های موافق و مخالف پای میز مذاکره بنشینند. اما در شرایط خونریزی و در شرایط اشغال کشور چه راهی وجود دارد؟ آنهایی که می گویند ما می خواهیم داعش را از بین ببریم و حکومت سوریه را تضعیف کنیم، نادانسته و یا دانسته حرف های متضاد و متناقض به زبان جاری می کنند. شما در کمپین انتخاباتی خود گفتید که می خواهید درها را به روی ایران باز کنید، تحریم ها را لغو کنید، آبادانی و رفاه به ایران بیاورید و ایران را به جایگاه خود برسانید. اما به نظر بخشی از وعده های شما تحقق پیدا نکرده است مثل آزادی بیان و آزادی دو رهبر اپوزیسیون که مدتی است در حصر هستند و یا دسترسی های بیشتر به اینترنت. فکر می کنید این پیروزی شما باعث خواهد شد که بتوانید دستور کاری خود را به جلو ببرید؟ من فکر می کنم در زمان دو ساله ای که از دولت من گذشته، نسبت به وعده هایی که دادم تا حد زیادی موفق بود ه ام و به آن وعده ها عمل کرده ام. البته معنایش این نیست که به صد درصد آنچه گفته ام عمل شده اما در همه زمینه ها قدم های مثبتی برداشته شده است. امروز ما در روابط با کشورهای دیگر فضای نویی را احساس می کنیم. ما با دولت های مختلف با کشورهای مختلف روابط نزدیک تری پیدا کرده ایم و علاقمند هستیم با سایر کشورهایی هم که روابط ما صمیمی نیست به سمت روابط بهتر حرکت بکنیم. در زمینه مسایل سیاسی و اجتماعی نیز امروز فضای دانشگاه های ما نسبت به دو سال پیش به مراتب آزادتر، بهتر و با نشاط تر است در مناسبت های مختلف در دانشگاه ها، جلسات مختلف، اجتماعات بزرگ به پا می شود، احزاب مختلف، تفکرات مختلف نطق های خودشان را ایراد می کنند و حرف های خودشان را می زنند. در روزنامه ها و رسانه ها آزادی بیشتری نسبت به گذشته احساس می شود و همین طور ما در زمینه فضای مجازی و اینترنت امروز پهنای باند ما نسبت به دو سال پیش، بیش از 3 برابر شده است. بنابراین فضا کاملاً نسبت به گذشته تغییر کرده. البته برخی از امور است که در اختیار دولت نیست در اختیار قوه قضاییه است، قوه قضائیه ما طبق قانون اساسی مستقل است اما در عین حال مواردی را که دولت بتواند کاری را انجام دهد، در آن زمینه در حد امکانات و اختیارات قانونی خودش اقدام خواهد کرد. برخی کسانی که تابعیت دو گانه دارند مثل جیسون رضاییان در زندان هستند. بسیاری مخالف این قضیه هستند. گویا صحبت هایی هم برای تبادل زندانیان بوده. شما در این ارتباط اظهار نظری می کنید؟ به طور کلی می توانم بگویم راجع به مسایل انسانی ما باید خارج از بحث های سیاسی قدم برداریم، به نفع همه آنهایی که امروز در زندان هستند و یا تحت تعقیب هستند تا جایی که امکان پذیر باشد. ایرانیانی که در آمریکا در زندان هستند، ایرانیانی داریم که تحت تعقیب هستند، بیشتر آنها هم به اتهام اینکه تحریم را دور زدند و شما می دانید که ما از اول تحریم را غلط و نادرست می دانستیم و تشویق می کردیم همه را که تحریم را دور بزنند. چون کار را کار غلط و ضد انسانی می دانستیم. بنابراین همه آن زندانیان را بی گناه می دانیم و زندانی کردن آنان را نادرست می دانیم. ما تلاش خودمان را از لحاظ انسانی و در حد توان انجام می دهیم. انتظار داریم که دولت آمریکا هم تلاش خودش را برای آزادی زندانیان انجام دهد. شما از تبادل زندانیان حمایت می کنید؟ من خیلی این کلمه تبادل را نمی پسندم. ولی باید از لحاظ انسانی اگر می توانیم قدمی برداریم. طرف آمریکایی هم باید قدم خودش را بردارد. هتل های شما مملو از اروپایی هایی است که بدنبال تجارت با ایران پس از لغو تحریم ها هستند. آینده ایران را چگونه می بینید؟ آیا به نظرتان سرمایه گذاران آمریکایی هم باید به ایران چشم بدوزند؟ چرا که نه. آنها هم می توانند به ایران بیایند. به نظر من این فضایی که وجود دارد که آمریکایی ها در ایران سرمایه و تکنولوژی خودشان را نیاورند، نادرست است. فضای ایران برای هم آمریکایی ها و هم اروپایی ها و هم دیگران باز است برای اینکه به ایران بیایند و بتوانیم با هم فعالیت های اقتصادی داشته باشیم. البته ما امروز بیشتر به دنبال سرمایه گذاری و ورود تکنولوژی هستیم تا تجارت. همین طور که می دانید گروه های فراوان از کشورهای مختلف اروپایی به ایران آمده اند و در حال حاضر هم گروه هایی در ایران هستند. آمریکایی ها هم می توانند برای سرمایه گذاری و تبادل تکنولوژی به ایران بیایند و اتفاقاً یکی از راه هایی که آن بی اعتمادی کاهش پیدا کند تقویت روابط اقتصادی مخصوصاً بین بخش های خصوصی است. می دانید که ما در ایران اقتصاد را قدم به قدم به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار می کنیم، بخش خصوصی ما و بخش خصوصی آمریکا اگر با هم در سرمایه گذاری و فناوری تبادل داشته باشند، می تواند فضا را مناسب کند و اتفاقاً توافق هسته ای ما را هم پایدارتر می کند. هر مقدار این روابط، روابط نزدیک تری باشد حتی در بخش توریسم. اگر مردم آمریکا به ایران بیایند برای دیدن آثار باستانی و طبیعت و مردم ایران هم به آمریکا بروند برای دیدن آمریکا، این می تواند دیوار بی اعتمادی را کوتاه و شرایط را برای آینده بهتر کند. آیا قصد دارید با رییس جمهوری اوباما در نیویورک آمریکا ملاقات کنید؟ ما برنامه ای برای این کار نداریم. فکر می کنم خیلی قدم های دیگری باید برداشته شود تا به این مرحله برسیم. تماس تلفنی چطور؟ نیازی نبوده که تلفنی با یکدیگر صحبت کنیم. یکبار نیاز بود که آقای اوباما تماس گرفتند و تلفنی با هم صحبت کردیم. دوباره نمی خواهید این کار را انجام دهید؟ آیا احتمالش هست که ملاقاتی باشد؟ مهم این است که ما باید برای اجرای این توافق بسیار مهم تلاش کنیم و باید اقداماتی که به نفع منافع دو طرف است، انجام دهیم. اگر ما گام های مثبتی را برداریم، شرایط برای آینده عوض خواهد شد. خیلی ممنون از وقتی که به این مصاحبه اختصاص دادید. خیلی متشکر. ...
ورود مهاجران به کشور قاعده مند می شود
سال پیشرفتهای خوبی داشتند . و بسیار توانمند شده اند و دستاوردهای خوبی در این زمینه داریم . به نحوی که امروز زنان بسیاری هم در دولت و هم در مجلس حضور دارند . جمهوری اسلامی ایران به خوبی از مهاجرین افغان تاکنون استقبال کرده است و ما هیچوقت زحمات و خدمات شما ر ا نادیده نخواهیم گرفت. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای تجربیات ارزشمندی در حوزه های مختلف است ما نیز به این تجربیات
طرح تعطیلی پنجشنبه های مدارس دست نخورده باقی ماند
آموزش و پرورش ارایه شده و درخواست کردیم این طرح با افزایش سه برابری در سطح شش هزار مدرسه برگزار شود مشروط به اینکه اعتبار لازم در ابتدای اجرای طرح به مدارس تزریق شود. **اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه ها از سال 91 در تمام مدارس این طرح که از سال 89 مطرح و در سال 90 تنها در مقطع ابتدایی و به طور آزمایشی به مورد اجرا گذاشته شد ، در پایان سال ، آموزش و پرورش در دولت دهم اعلام کرد به دلیل
اظهارات میترا حجار درباره ی یک نقش
گفته که این گروه با گروه های دیگر فرق دارد و اجازه ساخته شدن فیلم را به ایشان بده. به نظرم نشان دادن چنین عشقی در شرایط امروز جامعه ما که جوانان خیلی نسبت به عشق بی اعتنا شده اند ضروری است و مسلما هر کسی برداشت خودش را از فیلم خواهد داشت. جلسه نقد و بررسی فیلم دلتنگی های عاشقانه ساخته رضا اعظمیان شامگاه 29شهریورماه 1394 در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در این
آیا تلگرام امن است؟
را در کنگره جهانی یهود مطرح کرده است. تلگرام چند در صد روسی است؟ برخلاف تصورات رایج در مورد این شبکه پیام رسان که توسط یک جوان روس راه اندازی شده باید گفت تلگرام متعلق به شرکت قلعه دیجیتال ثبت آلمان و مستقر در برلین بوده و جالبتر اینجاست که علیرغم وجود بسترهای مناسب اینترنت در کشور آلمان سرور نرم افزار تلگرام در لندن و آنهم بر روی یک سرور دولتی کشور انگلیس قرار داد!
زنان تن فروش را جمع کنید
به گزارش شفا آنلاین ، این جملات بخشی از سخنان عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در نخستین جلسه ای است که با برخی سرپرستان دادسراها و معاونان دادستان، رئیس و مدیران سازمان بهزیستی کشور در دادستانی تهران برگزار شد. دولت آبادی با انتقاد از وضعیت نامناسب ظاهری شهر تهران ، حضور کودکان دست فروش، سی دی فروش ، گل فروش و متکدیان را باعث این نازیبایی دانسته است. تأیید حضور زنان
بررسی وضعیت مالکیت شرکت های خودروساز/ خودروسازان به ظاهر خصوصی شده
با کلی مشکل به پایان رسید و امروز شرکت های خودروسازی را خصوصی می دانیم اما به راستی این خودروسازان تا چه میزان خصوصی هستند؟چه کسانی بر اریکه قدرت خودروسازی ایران می نشینند و چگونه انتخاب می شوند؟ شاید با پاسخ به این سوال ها بتوانیم تحولات اخیر و اظهارنظرهای تند و بی پروای برخی مسئولان در مورد خودروسازان را بهتر درک کنیم. ایران خودرو برای تحلیل ساختار تصمیم گیری در مجموعه
راست و چپ سیاسی در کشورهای مختلف چه ویژگی هایی دارند؟
گروه گزارش ویژه مشرق - انتخابات دیگری در راه است و بار دیگر نیاز است تعهد ما با هوشمندی همراه شود. پای صندوق آمدنِ مردم فقط یک مرحله است و از آن مهمتر، این است که افرادی واقعاً شایسته به کرسی های مجلس شورای اسلامی تکیه زنند . برای رسیدن به این منظور، هر یک از ما باید اطلاعات کاملی از فضای جناح بندی ها و نامزدها داشته باشیم. دسته بندی اصلی در جامعه سیاسی ما، راست و چپ است، اصطلاحاتی که معمولاً
اجرای بیش از 50 برنامه در هفته دفاع مقدس در ابرکوه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، سرهنگ سیف اله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه در جلسه اقشار بسیج شهرستان، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم و ارزش های جنگ تحمیلی است. ابراهیمی افزود: دفاع مقدس یک زیربنای فرهنگی برای کشور است و آنچه باعث ایستادگی ملت ایران، طی این سال ها در برابر زورگویی های ابرقدرت های جهانی شد، روحیه ایثار و شهادت بود که این
سوال نمایندگان درباره پاسخگو نبودن جلیلی در زمان هدایت مذاکرات
، بنابراین توانست ابهاماتی که آقای جلیلی در جلسه قبل به وجود آورده بود را شفاف و فنی پاسخ دهد به جز یک مورد که در جلسات بعد قرار است بررسی شود مابقی را در حیطه کاری خود پاسخ داد. نماینده مردم گچساران در مجلس اضافه کرد: آقای شمخانی نیز در جلسه دیروز مسائل کلی را مطرح کردند و گفتند مهمترین بحث این است که نگاه به برجام نگاه خطی نباشد بلکه باید بررسی کنیم در آینده چطور می توانیم وضعیت را کنترل و
ماجرای 'درآمد عمومی دولت' در قبض های موبایل
قبض های موبایل افزوده شده است. اما پیگیری های صورت گرفته گویای آن است که این بخش در واقع به تغییر تعرفه پیامک ها مربوط می شود. اسفند ماه سال گذشته نمایندگان مجلس در جلسه ای علنی یک بند الحاقی درآمدی به تبصره 19 لایحه بودجه 94 را بررسی کرده و بدین ترتیب مصوب کردند، اپراتورهای موبایلی موظفند علاوه بر قیمت هر پیامک، مبلغ 10 ریال از استفاده کنندگان این خدمت دریافت کرده و آن را به
حضور 70 مقام بلند پایه دولت در41 شهر طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاهها
تکمیل پروژه بیمارستان 235 تختخوابی شهرستان ابهر پیش بینی شده است و حتی به دنبال افزایش منابع مورد نیاز این پروژه هستیم. *** یکشنبه پانزدهم شهریور -- معاون وزیر ارتباطات: از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه آی.سی.تی استفاده نشده است مرتضی براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(آی.سی.تی) یکی از حوزه های پردرآمد است اما