فروش سجاده فرش و نکات مهم خرید
سایر منابع:
سایر خبرها
دکوراسیون کم هزینه؛ خانه پُرماجرای مونا و چالاک
کاغذ های طرح دار بازسازی کرده ام. علاقه مند بودم که تخت خواب هم چوبی و قدیمی باشد، اما به علت نقل مکان تصمیم گرفتیم تخت سبک و ارزان قیمت تهیه کنیم. برای داشتن دکوراسیون با هزینه کم پرده های خانه را همگی خودم با ساده ترین مدل دوخته ام و این امر به صورت کلی کمک بزرگی در چیدمان منزل است، چراکه زمانی که هزینه کمی برای هر قسمت دکوراسیون انجام می شود، تعویض و تغییر آن راحت تر است و با این روند ...
آشنایی با سجاده فرش محرابی
در طبیعت وجود دارند و بشر نقشی در تولید آن ها ندارد. الیاف طبیعی نیز به دو بخش گیاهی و حیوانی تقسیم می شوند. پرکاربردترین الیاف طبیعی در سجاده فرش شامل موارد زیر هستند: الیاف مصنوعی: الیاف مصنوعی الیافی هستند که در طبیعت وجود ندارند و توسط بشر تولید می شوند. پرمصرف ترین الیاف مصنوعی مورد استفاده در فرش سجاده ای موارد زیر هستند: سجاده فرش ها به لحاظ شانه، تراکم، طرح، رنگ و ...
تولید سجاده فرش در شرکت سجاده باف چگونه است؟
. فرش سجاده ای محرابی به دلیل طرح محرابی که دارد بهترین انتخاب برای مساجد هستند. فرش سجاده ای تشریفاتی با توجه به اینکه از طرح های محرابی برخوردار نیستند با طرح های تشریفاتی خود برای حسینیه ها بسیار مناسب هستند. سجاده فرش ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند. سجاده فرش های مسجدی هم به صورت تکی و هم به صورت متری بافت می شوند. سجاده فرش ها هم مثل فرش ماشینی تولید میشوند. اما دستگاه های ...
چاپ عکس روی تابلو فرش کاشان
تابلو فرش های ماشینی از نظر طرح مانند تابلو فرش های دستبافت به دو دسته تقسیم بندی می شوند : 1) تابلو فرش های عمومی 2) تابلو فرش های شخصی تابلو فرش های عمومی به طرح هایی گفته می شود که تقریبا عموم مردم می توانند آن را خریداری کنند و به آن علاقه نشان می دهند پر فروش ترین طرح های تابلو فرش های عمومی را طرح های تابلو فرش فرانسوی , منظره و طبیعت , آیه و مینیاتوری ...
سپهری، مشهور در جهان و مهجور در وطن
برخی شخصیت ها در زمان حیات و برخی پس از درگذشت شان شناخته شده اند اما سهراب سپهری به عنوان شاعر و نقاش، یکی از هنرمندان برجسته ای بود که به جایگاهی درخور نرسید؛ اگرچه در زمان حیات و سپس مماتش تا حدودی مشهور شد اما همچنان جان کلام اش بین عموم مهجور مانده است. سهراب سپهری، شاعر و نقاش کاشانی 15 مهر 1307 در خانواده ای اهل فرهنگ و هنر دیده به جهان گشود و دوران دانشجویی نخستین مجموعه شعر نیمایی با عنوان مرگ رنگ را منتشر کرد و سال 32 با دریافت نشان درجه یک علمی دانش آموخته شد و سپس دومین مجموعه با عنوان زندگی خواب ها را نیز انتشار داد. نشانی، صدای پای آب و مسافر از معروف ترین سروده های این شاعر کاشانی است و از میان آنها صدای پای آب، یکی از بلندترین شعرهای نو به زبان پارسی به شمار می رود. بسیاری بر این باور هستند که سپهری را می توان یکی از نمونه های بارز هنرمندان معاصر پرورش یافته مکتب ایرانی- اسلامی برشمرد که تکلف و تصنع امروزی چه در قلم نقاشی و چه زبان شعرش جایی نداشت. شاید این ویژگی برجسته باشد که او را از سایر هنرمندان معاصرش متمایز کرده باشد و شاید همین بی تکلفی موجب ایجاد فاصله با مخاطب مجذوب دنیای هزار سودای امروز شده و شرایطی را ایجاد کرده که در مجموع سپهری با وجود مشهور بودن، تا حدودی جان کلام اش در میان نسل جوان مهجور بماند. سید علی اصغر صائم کاشانی متولد 1331 که از سال سوم ابتدایی سرودن را آغاز کرده و تا کنون 15 مجموعه شعر و 65 کتاب تحقیقی و ادبی به چاپ رسانده و جزء معدود شاعران هم دوره سپهری است که در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا به بیان برخی ویژگی های این شاعر کاشانی پرداخت. وی در پاسخ به پرسشی در مورد خانواده سپهری اظهارداشت: پدرش اسدالله خان سپهری و پدر بزرگش نصرالله خان سپهری نخستین رییس تلگرافخانه کاشان بود و مادرش نوه مالک المورخین، فرزند لسان الملک سپهر بود که بزرگ ترین تاریخ نویس در دوره ناصری به شمار می رفت و نام خانوادگی سهراب از اینجا می آید. صائم کاشانی افزود: خانه پدری سهراب محدوده درب عطا بود و ما در همسایگی آنها بودیم اما بعدها خانه را فروختند و به تهران رفتند؛ همان زمان سفری به چندین کشور مختلف از جمله ژاپن و هند داشت و در آیین های گوناگون تحقیق کرد. وی بیان کرد: هنگامی که دوباره به کاشان بازگشت ابتدا در مهمان سرای شربتی سکونت داشت و پس از چند صباحی یکی از دوستان خانه ای در ابتدای خیابان امیرکبیر اختیار کرد؛ سپس در کوچه عوارضی یا حکیمی واقع در خیابان 22 بهمن جایی را اجاره کرده بود و همه دارایی اش شامل فرش حصیر اتاق، پرده ها گونی و پشتی های پر شده از کاه، یک چراغ خوراک پزی سه فتیله ای در کنار یک فلاسک و چند استکان بود. این شاعر کاشانی با تاکید بر اینکه تنها عده ای انگشت شمار از دوستان سپهری به دیدارش می رفتند، اضافه کرد: البته با وسایل نقاشی اش چون سهراب به واقع نقاش زبردستی بود اما خب آن زمان چندان مشهور نبود و بنا بر این برخی ادعاها در مورد او دقیق نیست؛ منزوی بود و از این رو در زمان حیات چندان شناخته نشد. وی تصریح کرد: عرفان سپهری بود که موجب شد تا شهرتش جهانی شود وگرنه او اهل این شهرت و حتی مصاحبه یا سخنرانی نبود. صائم کاشانی با اشاره به سبک شعری سپهری تشریح کرد: او پس از حدود 22 یا 23 سالگی بود که به سمت شعر نو رو آورد وگرنه پیش از آن کتاب در کنار چمن را داشت که پس از انتشار به سرعت از بازار جمع آوری کرد؛ سروده هایی در سبک ایرج میرزا هم داشت اما پس از آن راه خود را در شعر تغییر داد و آن دوران برای حضور در مجامع ادبی هم صرافت چندانی نداشت. به گفته وی، بیشتر شاعران نوپرداز البته به نوعی دانسته یا ندانسته پیرو سپهری هستند و دیگر چندان کسی نیما، فروغ و اخوان و شاملو را دنبال نمی کند. این شاعر افزود: جوانان ما به نرمی، زلالی و صافی شعر سهراب تا حدودی پی بردند و برخی دانشجویان و علاقه مندان بیشتر هم تلاش دارند مانند او بسرایند که البته توصیه می شود با توجه به اینکه پیش تر نمونه هایی از سوی سهراب سپهری داشتیم، چنین سروده هایی مانا نیست و باید به دنبال مضمون های جدید رفت. طنین عرفان در وسعت اندیشه سپهری وی در مورد تمایز سپهری و مفاهیم نهفته در بین سطورش ادامه داد: عرفان و خداپرستی یکی از مهم ترین ویژگی های شعر سهراب بود که چندان به آن پرداخته نشده است؛ در حالی که انسانی مذهبی بود و اگر شاید چندان مسجد نمی رفت اما 10 شبانه روز هم با او همنشینی داشتیم، یک غیبت یا تهمت نمی شنیدیم و هرگز صحبت دیگران را نمی کرد. این استاد ادبیات گفت: طنین عرفان در وسعت اندیشه سهراب جاری بود؛ هنگامی که شاعر می گوید، من مسلمانم باور خود را فریاد می زند اما برخی سهراب پژوهان به او گرایش های دیگری را نسبت می دهند. وی افزود: قبله ام یک گل سرخ گل سرخ مظهر زیبایی طبیعت و ذات خداوند متعال است و در کنار سایر مصرع ها مانند جانمازم چشمه، مهرم نور، دشت سجاده من مفاهیمی هستند که ژرفای باور مذهبی شاعر را می رسانند. صائم کاشانی اظهارداشت: زبان سهراب که می گوید من وضو با تپش پنجره ها می گیرم حتی به تاریخ آن روزگار هم اشاره دارد؛ زیرا پنجره بسته علامت سکوت و اختناق و باز بودنش علامت آزادی است و وضو گرفتن به معنی پاک شدن و در واقع شاعر بیان می دارد که من هنگامی تطهیر می شوم که بتوانم حرف دلم را بزنم و اختناق به پایان برسد اما برخی از تحلیل و درک این پیام ها غافل هستند. وی تاکید کرد: باید اهل فن این بیت ها را معنا کنند وگرنه سهراب حتی یک مصراع بدون مفهوم ندارد. این شاعر کاشانی با بیان خاطره ای از سفری کوتاه با سپهری و راز و نیاز او در دل طبیعت تصریح کرد: امروزه برخی به جنگل ها رفته، گل ها را لگد می کنند یا روی درخت یادگاری می نویسند که نشان می دهد در واقع چنین افرادی بویی از خداشناسی و عرفان نبرده اند. وی تشریح کرد: اینکه سهراب می گوید زندگی خالی نیست، به واقع زندگی پر از زیبایی، مفهوم و معناست؛ ما به زندگی بدبین هستیم و با دست خودمان آن را به جهنم تبدیل می کنیم. چنان که امام محمد و احمد غزالی در علم اخلاق هم نظر و بر این باور هستند که ما هم می توانیم در بهشت زندگی کنیم و هم در جهنم و از این زاویه اگر از پیشرفت دیگران خوشحال شویم در بهشت زندگی می کنیم و اگر دچار کینه، حسد و انتقام جویی باشیم در جهنم هستیم. این استاد ادبیات همچنین بیان کرد: در دل من چیزی است مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم صبح، و چنان بی تابم، که دلم می خواهد، بدوم تا ته دشت، بروم تا سر کوه، دورها آوایی است، که مرا می خواند این آوایی که سهراب را می خواند آوای آسمانی است. وی نوآوری در شعر، عرفان و خداشناسی سپهری را ستود و افزود: کسی در چندین کشور جهان گشت و گذار داشته و باز می گوید اهل کاشانم، پیشه ام نقاشی است، گاه گاهی قفسی می سازم با رنگ، می فروشم به شما، تا به آواز شقایق که در آن زندانی است، دل تنهایی تان تازه شود این همه حرف تازه با فروتنی که در ذات سهراب است، نشان از ژرفای باورهای او دارد. صائم کاشانی با اشاره به 50 سال تجربه کار خود در زمینه شعر و ادبیات فارسی اظهارداشت: نیما یوشیج (علی اسفندیاری) پدر شعر نو است اما سهراب نگاهی دیگری دارد و لطافت، ظرافت، عرفان در سخن، بدون تکلف و تصنع سرودن وجه تمایز او به شمار می رود و نشان می دهد که این شعرها نوعی الهام بوده است. وی تصریح کرد: برخی شعرهای امروزی به دل نمی نشیند که ناشی از تصنع و تکلف است؛ شاید شخصی حتی استاد ادبیات هم باشد اما در واقع آنچه می گوید، نظم است و واژه ها و اوزان را در قالب می ریزد؛ این سروده ها جوششی نیست و بیشتر کوششی است در حالی که شعر سهراب جوشیده از درون بود یا به قول ملک الشعرای بهار ای بسا شاعر که اندر زندگی نظمی نساخت و ای بسا ناظم که اندر در زندگی شعری نگفت . سپهری؛ مهجور در موطن صائم کاشانی در مورد مهجور ماندن سهراب سپهری نیز گفت: شناساندن او باید از زادگاهش آغاز می شد که اقدامی صورت نگرفت. وی افزود: خانه پدری سهراب و محل سپری کردن دوران کودکی و نوجوانی اش، نرسیده به میدان درب عطا میدان بونصر شیبانی سابق بود که می توانستند با نصب مجسمه ای به نام سپهری نام گذاری کنند که با تاسف پس از سال ها خیابان یا کوچه ای را در نقطه ای مهجور نام گذاری کردند. این استاد ادبیات با اشاره به تجربه حضور و تدریس خود در چندین دانشگاه از جمله در کشور ژاپن تصریح کرد: استادان و دانشجویان آنجا بیش از ما سهراب را می شناختند، در حالی که امروز جوانان ما جز یک نام، آشنایی چندانی با این شخصیت فاخر یا حتی شخصی مانند کمال الملک ندارند. وی همچنین اظهارداشت: با توجه به اینکه نگهداری آثار برجا مانده از سپهری مشکل بود، خانواده او دهه هفتاد در دیدار چند نفر از مسوولان پیشنهاد داد که لوازمش به موزه ای در کاشان انتقال یابد اما موضوع پیگیری نشد. صائم کاشانی اضافه کرد: یک شب حتی خانم پروانه سپهری در تماسی تلفنی گفت که اینها قول پیگیری دادند اما کاری صورت نگرفته و چندتا از تابلوها در حال خوردگی و از بین رفتن است؛ در حالی که مسوولان فرهنگی استان کرمان در این زمینه پیشقدم شده بودند. وی یادآور شد: چندین ماه پس از آن هم در نهایت وسایل و اثرها به موزه استاد علی اکبر صنعتی کرمان انتقال یافت و هر سال که در کرمان کنگره ای برگزار می شد که تا حد توان در آن شرکت می کردیم و از جایی که به آثار سهپری اختصاص دادند، بازدید می کردیم که البته همه آثار را شامل نمی شود. این شاعر کاشانی بیان کرد: می شد یکی از خانه های تاریخی را به موزه تبدیل و این اثرها را نگهداری کرد؛ نزدیک به هشت میلیون ریال آن زمان مجموع تابلوها و وسایل شخصی را می شد خریداری کرد، در حالی که چند سال پیش تنها یک تابلوی نقاشی سپهری 18 میلیارد ریال به فروش رفت. وی گفت: در چنین شرایطی است که برخی حتی از روی دشمنی نسبت هایی به سپهری می دهند که به هیچ وجه درست نیست؛ یا برخی به بهانه گرامیداشت از جمله در زادروز و درگذشتش بر سر مزارش با پوشش نامناسب ظاهر می شوند و برخی کارها می کنند که هیچ تناسبی با روحیات و خلقیات این شاعر وارسته نداشت. مرگ رنگ (1330)، زندگی خواب ها (1332)، آوار آفتاب (1340)، شرق اندوه (1340)، صدای پای آب (1344)، مسافر (1345)، حجم سبز (1346)، ما هیچ ما نگاه (1363) و اتاق آبی (1369) از جمله سروده های سپهری هستند که بسیاری از آنها به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی ترجمه شدند. سپهری در 1358 به بیماری سرطان خون مبتلا شد و سرانجام در غروب یکم اردیبهشت 1359 در بیمارستان پارس تهران درگذشت و در صحن امامزاده علی ابن محمد باقر (ع) در مشهداردهال کاشان آرام گرفت. ...
روایت هایی خواندنی از زندگی و مرگ سهراب سپهری
بچه ها روی سقف ماشین می نشستند، به دست اندازها که می رسیدند، صدای جیغ و دادشان در تمام باغ ها می پیچید، بین زمین و آسمان می پریدند و با شیطنت کودکانه شان میوه های درختان را می چیدند، میوه یک درخت که تمام می شد، فریاد می کشیدند، دایی جون تمام شد! بریم درخت بعدی! و این دایی جون البته سهراب سپهری بود که با حوصله هر چه تمام تر خواهرزاده هایش را می برد به گشت و گذار در تمام روستاهای کاشان... به انگ ...
روستای قلعه نوخرقان شاهرود
قرن های گذشته، در این روستا جمعیت زیادی ساکن بودند ،آن را به این نام خوانده اند. البته برخی دیگر از پژوهشگران می گویند که نام این روستا از ابتدا همان خرقان به معنای خرقه ها یا لباس ویژه اهل تصوف بوده است . دلیل این نامگذاری هم این بوده که این منطقه از گذشته های دور محل تولید و خرید و فروش خرقه صوفیان بوده است. با این حال امروزه این روستا را با نام قلعه نوخرقان و با شهرت ابوالحسن خرقانی می شناسند ...
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از سفر به استان کرمان در دوره ریاست جمهوری
خیرمقدم گفتند. از آنجا برای افتتاح عملیات اجرایی انتقال آب از سد پیشین به چابهار رفتیم. لوله های طرح لغو شده و انتقال آب از بر جاده به زاهدان را در اینجا به کار می برند. قرار شد با فروش آب شیرین کن که برای چابهار خریده بودیم، سد زیر آن را بسازیم؛ چون با انتقال آب سد، نیازی به آنها نیست. به پایگاه کُنارک برگشتیم و در مسیر طرح های کویرزدایی را دیدیم. بعد از نماز و مصاحبه یک ساعته رادیو تلویزیونی5 و توضیح نتایج سفر، به سوی تهران پرواز کردیم. ساعت یازده شب رسیدیم. ...
الیاف مرغوب برای بافت سجاده فرش چیست؟
تولید می شوند. پرمصرف ترین الیاف مصنوعی مورد استفاده در فرش سجاده ای موارد زیر هستند: 1) اکریلیک 2) پلی استر 3) پلی پروپیلن 4) نایلون نکته ای مهم در مورد سجاده فرش ها سجاده فرش ها به لحاظ شانه، تراکم، طرح، رنگ و الیاف با یکدیگر متفاوت هستند. از آنجایی که کیفیت الیاف به کاررفته در سجاده فرش ها نقش تعیین کننده ای در کیفیت سجاده فرش و طول عمر آن دارد ...
ایزاربافی، هنر ماندگار دیار الموت
دستگاهی (نساجی سنتی) قرار دارد. این دست بافته ها پارچه های ظریف و نیمه خشنی هستند که در کارگاه هایی معروف به پاچال در منطقه الموت با چله هایی از جنس پنبه به رنگ سفید و پودهایی از همان جنس، به رنگ های آبی و سفید بافته می شوند. چله ها از جنس نخ های پنبه ای است و از نخ های پشمی دست ریسی شده و خودرنگ (سفید و کرم روشن) برای بافت پارچه های نیمه خشن استفاده می شود و بافت آن را به طایفه مراقی ها نسبت می دهند ...
ابعاد سجاده فرش
طرح یک محراب باشد در محیط نماز خانه و یا مسجد نظم وهماهنگی و وحدت بین مسلمانان بیشتر می شود. 3) فرش محرابی یک فرش ماشینی در سایز بزرگ است. استفاده از فرش های محرابی به این دلیل است که می توانند کل فضای مسجد را پوشش دهند و کمک به زیبا تر نشان دادن مسجد شوند. 4) با توجه به رنگ آمیزی زیبا و طرح های زیادی که سجاده فرش ها دارند می توانند محیطی زیبا و دلنشین برای نمازگزاران به وجود ...
نگهداری فرش و سجاده فرش چگونه است؟
برای مناطقی با آب و هوای گرم و مرطوب بهتر است از فرش و سجاده فرش های تمام پشم استفاده شود چون فرش و سجاده فرش های پشمی رطوبت کمتری را جذب می کنند در ادامه راه های نگهداری فرش و سجاده فرش و چگونگی و نحوه مراقبت از آنها بررسی شده است. مشخصات سطح برای پهن شدن فرش به نظر شما شرایط پهن کردن سطحی که فرش و سجاده فرش را به روی آن پهن می کنیم باید چگونه باشد؟ سطحی که قرار ...
آشنایی با فرش کاشان
عرض فرش، شانه فرش می گویند. به عنوان مثال منظور از فرش 1000 شانه یعنی در هر یک متر عرض فرش، 1000 گره بافته شده است. امروزه فرش ها را در شانه های مختلفی تولید می کنند که از جمله شانه های فرش کاشان می توان به فرش 1200 شانه، 1000، 700 و 500 شانه اشاره نمود. در واقع دلیل این تنوع فرش کاشان این است که مشتریان بنا به سلیقه خود بتواند فرش مد نظر و مناسب خود را انتخاب کند. همچنین به تعداد گره ...
خرید مستقیم گلیم فرش از کارخانه
کاملا بدون پرز است در میان محصولات فرش ماشینی کمترین قیمت را دارد زیرا مقدار مواد اولیه و متریالی که استفاده می کند بسیارکم است و علاوه بر این نوع متریال آن نیز کیفیت بالای متریال فرش های باکیفیت 700 شانه و 1000 شانه را ندارند. گلیم فرش ها از ابتدا محصولاتی بودند که در بافت های دستبافت توسط ایلات و عشایر کشور بافته می شدند اما رفته رفته این محصول در همان طرح هایی که ایلات و عشایز می زدند به بافت ...
آغاز کاوش ها در گنبد سلطانیه بعد از 10 سال/ برج و باروی ارگ شهری برای اولین بار تکمیل می شود+فیلم
فراهم کرده بودیم، سنگ تراشی را انجام دادیم و از حدود یک ماه دیگر کار را آغاز می کنیم. می توانیم برای اولین بار برج و باروی ارگ شهر گنبد سلطانیه را به صورت کامل و تکمیل داشته باشیم. در گذشته بنابر شرایط موجود امکان اجرای این طرح وجود نداشت. حتا در بخش هایی از این مجموعه نشانه هایی از برج و بارو وجود نداشت و از بین رفته بود اما با پیگیری هایی که ما طی سال های گذشته انجام دادیم، پی ریزی ها و دیوارچینی ...
بازاریابی کلمه و امامان انقلاب
. نکته ظریف آن که، براساس همین نگاه، در رسانه های جدید علی الخصوص توئیتر، این نوع بازاریابی، به عنوان محور کار قرار گرفته و با کمی دخل و تصرف، سعی شده است که به تناسب، جمله یا عبارتی به خورد مخاطب سریع این روزها، داده شود. در بازاریابی کلمه، محصولی که برای فروش به مخاطب عرضه می کنیم، خود کلمه یا عبارت است. یعنی انتخاب کلمه ، به شدت و وسواس، مورد نظر می باشد. به این ترتیب، بازاریابی ...