سایر منابع:
سایر خبرها
70 درصد دانش آموزان زنجانی در سامانه شاد فعالیت می کنند
کاهش دهد. مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام مند ساختن آموزش در فضای مجازی به عنوان یک ابزار ایمن، برنامه ریزی شده و متمرکز است و با این ابتکار تمامی مدارس و معلمان از بستر مشترکی بهره مند خواهند شد. رفیعی یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش را بسترسازی برای آموزش رایگان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نقد و نظر پیرامون یک موضوع و مراحل
تلاش برای بهره مندی فرهنگیان اردبیل از حق نوار مرزی/ روزانه 12هزار کلاس در بستر سامانه شاد برگزار می شود
آموزان به موبایل، اینترنت و تلویزیون دسترسی نداشتند استفاده شده است. وی بیان داشت: طی قراردادی که با مرکز صدا و سیما اردبیل صورت گرفته است 20 ساعت به پایه دوازدهم اختصاص و 50 ساعت هم به دیگر پایه تخصیص یافته که در حال پخش از شبکه سبلان است. مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر 100 درصد مدیران مدارس، 87 درصد معلمان و 59 درصد دانش آموزان استان عضو شبکه شاد بوده و
درد دل های فرهنگیان با استاندار کرمانشاه
آموزش و پرورش به استفاده از برنامه شاد در نتیجه بیماری کرونا را یک فرصت دانست و بر بهره گیری از این نرم افزار حتی بعد از بیماری کرونا تاکید کرد. فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز گفت: در این شهرستان بیش از 160 هزار دانش آموز در هزار و 323 واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند و بیش از 85 درصد دانش آموزان و 99 درصد مدارس شهرستان در سامانه شاد فعال هستند. او همچنین از اجرای طرح شهریاران
شبکه شاد بستری مناسب برای تداوم جریان آموزش است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان هرمزگان از مشارکت فعال و حداکثری مدیران و معلمان در برنامه شاد خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان ، ایرج بیت اللهی در جلسه برنامه شاد که با موضوع بررسی وضعیت مشارکت آموزش دانش آموزان در سامانه شاد با حضور روسای ادارات و کارشناس مسئولان حوزه ابتدایی تشکیل گردید، گفت: در شرایط کنونی شیوع بیماری
برنامه "شاد" گام نخست ایجاد انقلاب در تغییر آموزش سنتی است
علاقه مشغول تدریس دانش آموزان شدند و شعار" آموزش تعطیل نیست" را در منازل دانش آموزان محقق ساختند. موسی دادی زاده سرخائی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ضمن قدردانی از حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: کانون پرورش فکری همگام با مدارس و با ایجاد فضا و بستر مناسب، در مسیر پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان تلاش می کند. وی اضافه کرد: مطابق پیشنهاد ارائه شده به وزارت آموزش و پرورش، پیگیر استفاده از بستر برنامه" شاد" برای پیشبرد اهداف تربیتی و نیز ارائه آموزش های مختلف کانون پرورش فکری به دانش آموزان هستیم. ...
شبکه شاد امکان نظارت بر آموزش دانش آموزان را فراهم کرد
شبکه شاد، اینترنت و وسایل هوشمند ارتباطی دسترس ندارند، فراهم کرده است و حتی به صورت حضوری در جهت رفع اشکال دانش آموزان تلاش می کنند. وی ادامه داد: یکی از وظایف مدیران در بند 6 آیین نامه شبکه شاد شناسایی دانش آموزانی است که به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند تا به این واسطه مدیران و معلمان نیازهای آموزشی آنها را به طرق مختلف برطرف کنند. معاون آموزشی ابتدایی آموزش و پرورش
امکان برگزاری کلاس های زنده و فشرده سازی فایل های ارسالی در اپلیکشن شاد/ نصب شاد توسط 12 میلیون معلم و ...
خواهد شد، یکی از این ابزارها مربوط به حضور و غیاب است و یک ابزار دیگر هم پخش آنلاین یا لایو است. از بازخوردهای دریافت شده از دانش آموزان به جرات پیش بینی می کنیم که در صورت اضافه شدن این دو ابزار دانش آموزان و معلمان اپلیکیشن شاد را به همسان های خارجی خود ترجیح خواهند داد. سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امکان حضور و غیاب قبلا هم بوده و معلمان پیش تر هم در این فضا
هوشمندسازی فضاهای آموزشی یکی از اولویت های مهم آموزش کشور است
مجازی اشاره کرد و افزود: آموزش های مجازی باعث شده تا معلمان ساعات بیشتری را با دانش آموزان و والدین در ارتباط باشند. وی سامانه شاد را تجربه خوبی برای آموزش کشور در راستای هوشمندسازی مدارس دانست و اذعان داشت: هوشمندسازی فضاهای آموزشی یکی از اولویت های مهم آموزش کشور است. حجت الاسلام حسینی نوری برنامه های آموزشی تلویزیون را جایگزینی مناسب برای دانش آموزانی که توان استفاده از
از معلمان پویای استان خراسان شمالی تجلیل شد
اشاره به توفیقات سامانه شاد در این حوزه گفت: باید این سامانه را کامل و آن را برای استفاده در شرایط خاص حفظ کنیم . وی مهم ترین اصل آموزش و پرورش را توجه به تربیت و اخلاق و سپس دانش آموزی عنوان کرد و گفت: آموزش زبان فارسی برای ارتباط برقرار کردن در جامعه و آموختن یک زبان خارجی ، آموختن یک مهارت و ارتقای سواد مجازی از اولویت ها باید باشد . وزیر آموزش و پرورش هم در این نشست گفت: وزارت
تجلیل از معلمان نمونه استان مرکزی
. حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در این جلسه گفت: 11 میلیون دانش آموز به شبکه مجازی شاد پیوستن و بیش از 780 هزار معلم و مدیر در این سامانه شاد به شبکه آموزشی دانش آموز فعال هستند. استاندارمرکزی هم با تبریک روز معلم به جایگاه والای شغل معلمی اشاره کرد و گفت: هفته معلم فرصت مغتنمی برای قدردانی از زحمات و تلاش معلمان است. سید علی آقازاده افزود: قدر و منزلت معلمان با
طی 26 سال 50 هزار شاگرد داشته ام/ خاطره ای از پرداخت حقوق برای درس خواندن
مسابقات قرآن و عترت برای چند سال پیاپی اشاره کرد. در زمینه رفاهی نیز دو استخر ویژه فرهنگیان افتتاح شده است و سومین استخر هم در شرف بهره برداری است. خانه ورزش زورخانه ای ویژه دانش آموزان به بهره برداری رسیده است. همچنین در فاصله نزدیک به حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد اقامتگاه ویژه فرهنگیان استان قم تاسیس شده است. بیش از 80 درصد دانش آموزان قم عضو سامانه شاد هستند از زمانی
آموزش وپرورشِ شاد دانش آموزانِ ناشاد
که در سامانه شاد تمامی آموزش ها به صورت آنلاین انجام می شود و دانش آموزان باید در ساعت مشخص، در کلاس های درس مجازی حاضر شوند. اگر امکان حضور در این کلاس ها برای آنها وجود نداشته باشد، آنها می توانند از فایل های بارگذاری شده، که تا 30 فروردین ماه تعداد آنها به 11 میلیون می رسید، استفاده کنند. پوشش 90 درصدی دانش آموزان در شاد به گفته محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، سامانه
پیوستن 64 درصد معلمان و دانش آموزان خوزستانی به برنامه شاد / تاریخ امتحانات داخلی مشخص نیست
تا کی می خواهد این رویه را ادامه دهد اما 17 خرداد تاریخ امتحانات نهایی اعلام شده است اما تاریخی برای برگزاری امتحانات داخلی اعلام نشد. مودت گفت: امروز رسماً شبکه شاد با حضور رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور و استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد و همه به برنامه شاد ملحق شدند. وی افزود: بالغ بر 64 درصد معلمان و دانش آموزان خوزستانی به برنامه شاد پیوستند و تا آخر هفته و اطمینان داریم این میزان به بالاتر از 70 درصد برسد. انتهای پیام/
نمره خوب فضای مجازی و صدا و سیما در شرایط کرونایی
گفت: فضای مجازی و صدا و سیما بسیار خوب وارد عمل شدند و خلا را برای دانش آموزان پر کردند. رییس جمهور با اشاره به توفیقات سامانه شاد در این حوزه گفت: باید این سامانه را کامل و آن را برای استفاده در شرایط خاص حفظ کنیم. وی مهم ترین اصل آموزش و پرورش را توجه به تربیت و اخلاق و سپس دانش آموزی عنوان کرد و گفت: آموزش زبان فارسی برای ارتباط برقرار کردن در جامعه و آموختن یک زبان خارجی
ارائه 2 میلیون و 500 هزار ساعت آموزش در بستر مجازی همزمان با تعطیلات کرونایی مدارس
منازل می توانند از خدمات آموزشی استفاده کنند که این آموزش ها با خرید تبلت برای هر دانش آموز و ایجاد پایگاه مجازی آموزش راه اندازی شده بود. اکنون در بحران کرونا این خدمات آموزشی گسترش پیدا کرده است. حسینی افزود: همچنین برای گروه های هفتگانه آموزشی در 7 استان کشور پایگاه های آموزش مجازی راه اندازی شده است که در آن معلمان طبق جدول زمانی تدوین شده مشغول تدریس هستند. مانند در استان خراسان رضوی
60درصد دانش آموزان سیستان و بلوچستان در سامانه شاد نام نویسی کرده اند
/> او افزود: سامانه شاد سامانه خوبی برای آموزش دانش آموزان به شمار می رود، اما در سیستان و بلوچستان به دلیل کامل نبودن زیر ساخت ها مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور فراهم کردن زمینه تحصیل همه دانش آموزان استان در شرایط کنونی شیوع کرونا در هر منطقه نحوه آموزش توسط کارشناسان اداره کل آموزش و پرورش استان تعریف شده است.
5 نفر از معلمان نمونه کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از 14 هزار معلم استان تجلیل شدند
با اشاره به اینکه در استانی هستیم که 44 درصد جمعیت آن روستایی است افزود: در حالی که در مناطق روستایی زیر ساخت ها وجود ندارد اما آموزش و پرورش تلاش کرد تا با کمک مجموعه استانداری و مخابرات تا جایی امکان داد آموزش را به محروم ترین و دور افتاده ترین نقاط استان ببرد. مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: صمیمانه از استاندار فهیم و فرهنگ دوست جناب دکتر کلانتری تشکر می کنم، در این دوره ای که به عنوان نماینده عالی دولت در استان منصوب شدند نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش استان داشته اند. در پایان این جلسه 5 نفر از معلمان نمونه به نمایندگی از 14 هزار معلم استان تجلیل شدند. ...
59 درصد دانش آموزان عضو شبکه شاد شدند
به گزارش آمد خبر (amadkhabar.ir) : ایسنا/اردبیل مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با راه اندازی شبکه شاد به عنوان شبکه آموزشی دانش آموزان 59 درصد این قشر عضو شبکه شدند. احمد ناصری 16 اردیبهشت در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان نمونه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: آموزش و پرورش در شرایط سخت کرونا صاحب دو سیستم و الگوی آموزشی شده که شاید در شرایط دیگر سال ها طول می کشید تا
امکان برگزاری کلاس های زنده و فشرده سازی فایل های ارسالی در اپلیکشن شاد
دیگر هم پخش آنلاین یا لایو است. از بازخوردهای دریافت شده از دانش آموزان به جرات پیش بینی می کنیم که در صورت اضافه شدن این دو ابزار دانش آموزان و معلمان اپلیکیشن شاد را به همسان های خارجی خود ترجیح خواهند داد. سرپرست مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه امکان حضور و غیاب قبلا هم بوده و معلمان پیش تر هم در این فضا حضور و غیاب را چک می کردند، گفت: با بارگذاری ابزار جدید در
جلسه تصویری رییس جمهور با معلمان منتخب و استانداران
آیین بزرگداشت روز معلم گفت: توانایی امروز کشور در صادرات کیت های آنتی بادی نتیجه حضور همه مردم در صحنه است. حجت الاسلام والمسلمین روحانی معلمان ما در مبارزه با کرونا نقش مهمی داشتند و حتی پیش از آغاز به کار شبکه شاد، به کمک ابزارها مختلف در فضای مجازی، فضا را تلطیف و به آموزش تنوع بخشیدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وزیر آموزش و پرورش گفت: در
سیستم آموزش شاد تا پایان سال در کنار دانش آموزان است
کانال های مجازی همچون ایتا، روبیکا و واتساپ تا رفع مشکل صورت می پذیرد. آشور ضمن اشاره به اینکه بعضی از دانش آموزانی ممکن است دسترسی به گوشی اندروید نداشته باشند؛ اضافه کرد: این دانش آموزان نیز می توانند در صورت دسترسی به رایانه از طریق وب سایت شاد وارد سامانه شده و آموزش ببینند و از دروس و مطالب آموزشی که معلمان در ساعات کلاس تدریس می نمایند استفاده کنند. رئیس آموزش و پرورش در سرخه
70 درصد دانش آموزان شوط تحت پوشش شبکه شاد
ارومیه- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش شوط با اشاره به اینکه آموزش با وجود شیوع بیماری کرونا، تعطیل نیست، گفت: 70 درصد دانش آموزان، 90 درصد معلمان و 100 درصد مدارس این شهرستان تحت پوشش شبکه شاد به عنوان جایگزین آموزش حضوری هستند. چنگیز احمدزاده روز دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه شوط افزود: بیش از 12 هزار و 500 دانش آموز دختر و پسر در این شهرستان مشغول کسب علم هستند و یک هزار و 500
جوابیه آموزش و پرورش به خانه ملت: حداقل 45 درصد از دانش آموزان به شاد دسترسی دارند
تعطیلی مدارس، شبکه شاد با رویکرد تأمین امکان تعامل چندسویه دانش آموز - معلم - والدین از سوی وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شده است. شاد سامانه ای نوپاست که بر اساس نظرات کارشناسان و ذینفعان بصورت مداوم در حال بهبود است. بر اساس داده های آماری تا زمان تهیه این پاسخ 97درصد مدیران، 71درصد معلمان ، 88درصد از کلاسهای درس و 45 درصد دانش آموزان در کل کشور در این شبکه عضویت دارند. البته حضور دانش آموزان در
عضویت 55 درصدی دانش آموزان ابتدایی گنبدکاووس در شبکه شاد
: الباقی دانش آموزان مقطع ابتدایی گنبدکاووس که بالغ بر 25 هزار نفر هستند با عضویت در شبکه اجتماعی شاد از این طریق به تحصیل می پردازند. * عضویت 31 درصدی دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم گنبدکاووس در سامانه آموزش شاد وی از امکان برقراری ارتباط تلفنی میان والدین دانش آموزان با معلمان خبر داد و گفت: از این طریق والدین می توانند زمینه استفاده فرزندان خود از مشاوره های درسی و
شبکه شاد مکمل نظام آموزشی و برنامه های آموزش و پرورش است / ملاک ارزیابی در امتحانات نهایی پاسخگویی به 80 ...
چگونه معلمان عزیز با تعطیلی مدارس، بدون اینکه ملزم شوند و از آنها خواسته شده باشد ،خودشان با استفاده از هر امکاناتی که داشتند تلاش کردند تا تدریس متوقف نشود و دانش آموزان از تحصیل عقب نمانند. اسماعیلی به آموزش های خودجوش ارائه شده توسط معلمان به صورت مجازی در پی تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: معلمانی هستند که در سخت ترین شرایط درنقاط کور اینترنتی در بحران کرونا از هر کمکی برای تدریس به
میلیون ها دانش آموز محروم که حتی تلویزیون ندارند چه رسد به گوشی هوشمند!
جاماندن از کلاس درس "شاد" برای دانش آموزی که می بیند بیشتر همکلاسی هایش مشغول یادگیری هستند اما او از قافله "شاد" جا مانده است! بماند. حالا در میان تمام این دغدغه ها و دلنگرانی های خانواده ها و دردسری که حضور در کلاس درس "شاد" در روزهای کرونایی برایشان رقم زد، وزیر آموزش وپرورش در رسانه ها می گوید نیازی به خرید گوشی نیست و خانواده ها خود را به دردسر نیاندازند، اما آیا به معلمان اعلام
ضرورت تبدیل شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گفتمان ملی
معلمان وقت زیادی گذاشتند و از امکانات خودشان برای آموزش دانش آموزان استفاده کردند و ارتباط و همدلی عمیقی بین معلمان و خانواده ها برقرار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره سامانه شاد نیز بیان کرد: سامانه شاد تحت مالکیت و نظارت وزارت آموزش و پرورش است و دانش آموز در این سامانه فقط می تواند با معلمان و همکلاسی های خود ارتباط داشته باشد و خانواده ها نگرانی ای ندارند. وی ادامه داد
95 درصد مدارس ابرکوه به شبکه شاد متصل است
مدارس روستایی ، از امکانات اینترنت هوشمند بهره مند هستند. این مسوول آموزش وپرورش ابرکوه تصریح کرد: هرچند آموزش و پرورش سعی کرد با استفاده از توان و تجربه معلمان و همکاری رسانه ملی در روند آموزش خللی وارد نشود، اما آموزش در رسانه ملی نتوانست به طور کامل نیازهای آموزشی دانش آموزان را رفع کند و برنامه شاد طراحی شد. کریمی بیان کرد: آنچه تاکنون از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان
دردسرهای آموزش مجازی برای اولیای مدارس و دانش آموزان در خانه/مدیران مدرسه هم ناراضی اند
شود. ارزشیابی پایان سال توسط مدیران و معلمان معاون آموزش متوسطه استان خراسان رضوی نیز در این باره به ایلنا گفت: سامانه شاد به عنوان تجربه اول آموزش و پرورش از لحاظ فنی و زیر ساختی، کاستی ها و نواقص زیادی دارد که قابل انکار نیست یکی از آنها اینکه حدود 30 درصد از دانش آموزان استان امکان پیوستن به این شبکه را ندارند. رضا صابری تولایی افزود: آمار دقیقی از تعداد دانش