پنجشنبه ۰۴ تیرساعت ۱۵:۴۶Jun 2026 25
جستجوی پیشرفته
مجمع واردات ۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۰۹:۰۸

تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو به نفع مصرف کنندگان است یا قاچاقچیان؟

ارز 4200 تومانی دارو که در ابتدا قرار بود مانع افزایش قیمت ها در بازار شود، نه تنها این هدف را محقق نکرد بلکه به بلای جان صنعت داروی ایران تبدیل شده است. اختلاف بیش از 20 هزار تومانی این ارز با بازار آزاد موجب شده که واردکنندگان بجای عرضه داروهای وارداتی با ارز 4200 تومانی در بازار داخلی، آنها را به خارج از کشور صادر کنند. قاچاق معکوس دارو در حالی در کشور رونق گرفته که به گفته مسئولان دولتی، تولیدات دارو کشور در سال گذشته به صورت بی سابقه ای افزایش یافته است. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)