عادل تبریزی: بدون حضور جمشید هاشم پور فیلم را نمی ساختم
سایر منابع:
سایر خبرها
چرا جمشید هاشم پور مهمترین بازیگر سینمای ایران است/جمشید آریا دوباره به سینما می آید
شانس را داشتم زمانی که فیلم های کوتاهم را می ساختم، فهمیدم اگر تلخ ترین معضل اجتماعی را هم بسازم، رگه هایی از طنز در آن وارد می کنم که تبدیل به یک طنز تلخ می شود و گیج گاه نیز فیلم اجتماعی است اما نگاهی که همیشه خودم دوست داشتم و طنز تلخی که خودم در فیلم هایم دوست داشتم را وارد این کار کرده ام و مدیوم سینما و حال سینما در 25 سال گذشته، هم به نگاهی که داشته ام کمک کرده است. کارگردان گیج ...
سند گیجگاه به نام جمشید هاشم پور است/ دنبال نوستالژی بازی نبودم
می افتد. آن قدر این حضور برای نسل متولدین دهه 50 و 60 خاطره انگیز است که برای هر فیلم سازی از این نسل ها، همکاری با او یک آرزو است جمشید هاشم پور نماد چنین قهرمانی در فیلم من است. فیلم گیجگاه یک حدیث نفس صرف و روایت علایق شخصی من به عنوان یک فیلم ساز نیست. فیلم درباره تأثیرگذاری کاراکتری (با بازی حامد بهداد) صحبت می کند که تلاش دارد تأثیرگذار باشد و از شاگردانش، قهرمان بسازد. او می خواهد روی نسل ...
ناگفته های عادل تبریزی از گیجگاه ؛ حالی که دیگر نیست
. گیجگاه نیز همان شکلی است که در فیلم های کوتاه دنبال می کردم. در خصوص نوستالژی باید بگویم، این اثر عنصر مهمی دارد و آن نگاه کردن به قصه از دریچه سینمای آن دوران (دهه 70) است. البته فقط نگاه کردن به سینمای آن دوران موضوع فیلم نیست. سینما برایم پنجره ای بوده که از طریق آن قصه ای را روایت کنم. یعنی تأکیدم تنها روی نوستالژی نبوده است. کاراکتری که حامد بهداد در فیلم بازی می کند، کاراکتر خیلی مهمی است که ...
هدفم ساخت فیلمی سالم بود
و لاله زار را از طریق فیلم ها شناختم.موسیقی فیلم گیج گاه تار و پود وجودی من است. وی گفت زمانی که ایده اولیه گیج گاه شکل گرفت با خودم عهد بستم اگر جمشید هاشم پور بازی نکند فیلمنامه را بایگانی می کنیم هاشم پور وقتی فیلم نامه را خواند گفت هستم. او ادامه داد حامد بهداد هم سند معنوی فیلم شد.بهداد بازیگر هوشمند و اندیشمندی است که همواره تحقیق می کند. وی درباره اینکه آیا فیلم در گیشه ...
چرا باران کوثری جای نگار جواهریان را گرفت؟! + تصاویر
. تصویری از این بازیگر در نشست رسانه ای فیلم ببنید. حرکت بهداشتی باران کوثری و حامد بهداد فیلم "گیج گاه" که روایت آن در دهه هفتاد می گذرد، با بازی جمشید هاشم پور، حامد بهداد، نادر سلیمانی، باران کوثری، علی راد و بهرنگ علوی ساخته شده است. در نشست خبری فیلم از علی انصاریان یاد شد. باران کوثری یاد او را گرامی داشت و پیشنهاد کرد: به یاد خنده های زیبای این هنرمند دست بزنید. ...
متن و حاشیه روز هفتم جشنواره فیلم فجر| حضور پردردسرِ پژمان جمشیدی و حامد بهداد/ وقتی خانم کارگردان ...
اینکه خودم هم این سؤال را دارم شاید با فیلم های بعدی بتوانم بهتر پاسخ بدهم." نشست خبری فیلم گیج گاه | پاسخِ معنادار حامد بهداد به انتقاد از سریال "دل" / روزی که جمشید هاشم پور نیامد و آقای بازیگر پیشنهاد جایزه به علی انصاریان داد نشست خبری فیلم خط فرضی |عصبانیت رسانه ای ها از تناقض و روایت دروغینی از یک زندگی واقعی!/ حمله به پژمان جمشیدی و دفاع آزیتا حاجیان گزارش ...
گفت وگو با کارگردان خط فرضی
اسپانیا را هم به دست آورد. فرنوش صمدی از سال 2018 به عضویت دائمی آکادمی اسکار در آمده و به داوری در جشنواره های ملی و بین المللی متعددی پرداخته در این گفت وگو از ساخت این فیلم و حضور در جشنواره فجر و سینمای مورد علاقه اش می گوید. فرنوش صمدی درباره انتخاب داستان خط فرضی به عنوان اولین فیلم سینمایی اش به سایت هنروتجربه گفت: چند ماه پیش متوجه شدم که در تمام فیلم های کوتاهی که نوشته و ...
تمام هدفم این بود که یک خانواده بتواند این فیلم را راحت ببیند
فریم به فریم فیلمش را می سازد، بتواند فیلمش را درست ارائه کند و چیزی از آنها کسر نشود. حامد بهداد نیز در پاسخ به سوالی درباره ایفای نقش در آثار قبلی و آینده کاری اش گفت: قضاوتی درباره آینده بازیگری خودم ندارم اما هیچ چیزی به اندازه این مهم نیست که حال مردم خوب باشد؛ با هم باشیم و مهر بورزیم و خشم و مرارت های روحی کم شود. سینما برایم مهم است و امیدوارم همه ما در کنار یکدیگر رشد کنیم و ...
نشست خبری فیلم گیج گاه ؛ پاسخِ معنادار حامد بهداد به انتقاد از سریال "دل" / روزی که جمشید هاشم پور نیامد ...
. ایده اولیه "گیج گاه" در زمان فیلمبرداری "هفت ماهگی" به ذهنم رسید و همان جا از حامد بهداد قول حضور را گرفتم او بازیگر بسیار هوشمندی هم هست و سکانس ها را تحلیل می کرد. قرار بود نگار جواهریان در این فیلم بازی کند حتی پیش تولید هم با هم رفتیم اما چون خارج از کشور بود و درگیر زندگی شخصی شد به سراغ باران رفتم. وی افزود: هدف ما این بود که فیلمی با سلامت با راهکارهای انسانی بسازیم حس من این است که ...
نگاهی به گیجگاه | فیلمی که زاویه روایت را گم کرده است
ایران اضافه می کرد. پشت صحنه و نمایی از فیلم گیجگاه شاید هم می شد آن را در قالب یک فانتزی درام از منظر مرحوم ساسایاما بنیانگذار کیوکوشین روایت کرد که در این صورت هم از آن دست فیلم های پر نریشن وراج و بی مزه مثلاً طنز از آب درمی آمد. اما دریغ که گیجگاه هیچکدام نیست و اتفاقاً درست از همین منظر آسیب می بیند که می خواهد همه چیز بگوید و وزن تمام آدم های داستانش هم یکی است ...
نشست خبری فیلم گیج گاه | پاسخِ معنادار حامد بهداد به انتقاد از سریال "دل" / روزی که جمشید هاشم پور نیامد ...
.... میر ولی الله مدنی تهیه کننده هم گفت: قبل از هر چیزی باید از حوزه سلامت تشکر کنیم که اجازه برگزاری جشنواره را دادند. تمام زحمات فیلم بر دوش حنیف سروری بود و بدون او امکان ساخت فیلم نبود. حامد بهداد دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: به خانواده عادل تبریک می گویم و جا دارد به خاطر اینکه همسرش در این سال ها کنارش بوده و کمک کرده او فیلم بسازد و عشقش سینما را ادامه بدهد، از او تشکر ...
جذاب ترین فیلم جشنواره فجر 39 از نظر مردم
بهمن) در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. باران کوثری و بهرنگ علوی در هفتمین روز از سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، از علی انصاریان یاد کردند که چندی پیش بر اثر کرونا درگذشت. گیج گاه به کارگردانی عادل تبریزی امروز در جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. این فیلم که روایت آن در دهه هفتاد می گذرد، با بازی جمشید هاشم پور، حامد بهداد، نادر سلیمانی، باران کوثری، علی راد و بهرنگ علوی ساخته ...
نوستالژیک و سرگرم کننده/ نگاهی به فیلم گیج گاه
سینماسینما ، محسن جعفری راد مهمترین خصوصیت بارز اولین فیلم عادل تبریزی، صداقت در روایت آن است. یعنی فیلمی اورجینال است. نه سراغ کپی کاری رفته و نه ادای فیلم های روشنفکرانه را درآورده، بلکه کارگردان چیزی که خودش انگار با پوست و استخوانش لمس کرده را عینیت بخشیده است. ارجاعات متعدد به بهترین فیلم های تاریخ سینمای ایران، حضور جمشید هاشم پور و رضا صفایی پور و حسن رضایی و ... نشان ...
ضربه به گیجگاه سینمای بدون قهرمان
فیلم سینمایی گیجگاه اولین ساخته عادل تبریزی را در بخش فیلم اولی های جشنواره سی و نهم دیدم و با حالی خوش از سینما بیرون آمدم. حالی که مرا در آن هوای بارانی به یاد سینمای دهه شصت و هفتاد انداخت با همان حس و حالی که از سالن بیرون می زدیم و لحظه لحظه فیلم ها را در مسیر طولانی پیاده رو و زیر باران با خود همراه می کردیم. ابتدا تصورم بر آن بود که شاید مسحور نوستالوژی فیلم و حضور حیرت انگیز ...
گزارش دوربین تسنیم از هفتمین روز جشنواره فیلم فجر|انتقاد کارگردان "تک تیرانداز" به قهرمان کُشی در ...
نماند و حامد بهداد مورد سؤال جدی درباره ایفای نقش در سریال پرحاشیه "دل" قرار گرفت که البته به این انتقادها پاسخ نداد و به این نکته بسنده کرد که "برای خودم هم این سؤال وجود دارد و شاید بتوانم با فیلم های بعدی بهتر به این سؤال پاسخ بدهم." روز هفتم هم به پایان رسید اما این سؤال کماکان از دست اندرکاران تصمیم گیرنده سینمای ایران وجود دارد که چرا به گونه ای ریل گذاری نکرده اند که سینمای ...
نشست خبری گیجگاه | جمشید هاشم پور نمادی واقعی است
به عنوان یک اثر هنری نگاه کرد که از بزرگان سینما یاد کرده است. ارسلان امیری نویسنده هم گفت: نمونه عادل کم است. در سال های اخیر کمتر فیلمی دیدم که من را به وجد بیاورد و همه این ها از شور عادل تبریزی نشأت می گیرد من در این فیلم کوچک ترین کمکی کردم اما اثر انگشت عادل در فیلم مشهود است. جمشید هاشم پور بازیگر فیلم که در نشست حضور نداشت، پیام مکتوبی ارسال کرد که حامد بهداد در نشست ...
فرنوش صمدی: گفتگو نکردن و همدل نبودن سرآغاز دروغگویی در جامعه است
پنهان کاری بسازم زیرا این مساله را به طورجدی و فراوان در جامعه می دیدم و به نظرم موضوع خطرناکی است. یکی از ایده های آن سه گانه که در ذهنم داشتم همین ایده ساخت فیلم خط فرضی بود. داستان خط فرضی برآمده از یک داستان واقعی درگذشته بود که من قبلاً برای خودم یادداشت کرده بودم. وقتی می خواستم شروع به نوشتن کنم احساس کردم این همانی است که می تواند اپیزود اول این فیلم را آغاز کند. البته با توجه به وسواسی که ...
همه با ساخت رمانتیسم عمادوطوبا مخالف بودند!/فیلم چرک دوست ندارم
... ایتالیا ایتالیا تجربه اول من در حوزه کارگردانی بود و احساس می کردم که وقتی مردم این فیلم را دیدند و بخش فانتزی اثر را دوست داشتند، به همین خاطر تصمیم گرفتم که دومین فیلم خود را نیز به گونه ای بسازم که هم خودم تجربه آن را نداشتم و هم در سینمای ایران کمتر آن را تجربه کرده باشند رمانتیسم عماد و طوبا برعکس فیلم قبلی، یک اثر امیدوارانه، خوش بینانه و شاد و شنگول است که به نسبت نگاه خوش بینانه تری ...
گردش ستاره ها در شب بارانی برج میلاد/ جشنواره در سراشیبی پایانی و امیدهایی که ناامید شدند
بارانی که به فضای پایتخت حال و هوای زمستانی داده بود. حضور بازیگرانی همچون سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، آزیتا حاجیان از خط فرضی و باران کوثری و حامد بهداد و بهرنگ علوی از فیلم گیج گاه باعث شد تا برج میلاد یکی از روزهای پرستاره خود را در جشنواره سی و نهم پشت سر بگذارد. از طرف دیگر پس از تماشای این دو فیلم و رسیدن جشنواره به روز پایانی، امید مخاطبان و منتقدان برای دیدن اثری متفاوت و ...
ارسلان امیری: یکی از جذابیت های زالاوا جهان شمول بودن آن است
اولیه فیلمنامه زالاوا از سال 92 نوشته شد و من از همان زمان دوست داشتم که این کار را بسازم. در کل به سینمای بین ژانری و هیبریدی علاقه دارم. از آنجایی که تم و مضمون باور به نوعی در زندگی من بوده و دغدغه همیشگی ام است تصمیم گرفتم تا کاری را بسازم که نگاه ویژه خودم به سینما، سبک و مضمونم باشد. بنابراین این موضوع را از دل خاطراتی که سینه به سینه از اجداد ما به ما رسیده بود الهام گرفتم ...
خاطره انگیزترین سریال های انقلابی -6 "یک مشت پر عقاب"؛ حضور قابل توجه ستارگان سینما و تلویزیون
مشت پرعقاب" روایتگر خرده داستان هایی راجع به وقایع جنبش تبریز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعه خونین 17 شهریور و برخی تحولات در آستانه بهمن 57 است و محوریت آن مربوط به قصه خانواده ای پنج نفره از طبقه متوسط جامعه آن زمان است که سرنوشت هر یک از آن ها به نوعی با بخشی از تحولات انقلاب، ارتباط دارد. امیرحسین دانشور با بازی قابل تحسین "حامد بهداد"، پسر خانواده به عنوان افسروظیفه در پادگان ...
خط فرضی در امتداد فیلم های کوتاهم است/ داستانی درباره دروغ
را اجبار می کند. *انتخاب بازیگران در خط فرضی به چه صورت بوده است؟ از ابتدا در تلاش بودم تا فیلم اول خود را به گونه ای بسازم که در آن عوامل پشت و جلوی دوربین عوامل حرفه ای و با تجربه ای بود، همین مساله چالش بزرگی برای من بود، در این فیلم از سه نسل مختلف بازیگر دارم که شامل دهه 70، دهه 50 و دهه 30 و 40 دارم، کار کردن با هرکدام از این نسل ها متفاوت بود برای من، به عنوان مثال مدل ...
از حضور ستاره های قدیمی سینما تا درخواستی به یاد انصاریان در گیجگاه
دهه 70 برمی گردد و حامد بهداد که یکی از بازیگران اصلی است، در لحظاتی از فیلم به عنوان بدل جمشید هاشم پور نیز بازی می کند. او درباره حس و حالش نسبت به این اتفاق، به موفقیت و جایگاه سینما در سال های پیش از انقلاب و پس از آن و نیز فیلمسازانی همچون ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، علی حاتمی، مسعود کیمیایی و فریدون گله اشاره کرد و گفت: سال های بسیار زیادی از رسیدن ما به زبان ملی در سینما می گذرد. پرواضح است ...
روزنامچه فجر 7/ فمینیسم جشنواره پسند آرام
/ * (ضعیف) خلاصه داستان: یک فیلم نیمه طنز در خصوص ازدواج یک مربی کاراته به نام حسن خشنود (حامد بهداد) و یک بیوه به نام مهتاب (باران کوثری). این فیلم، نخستین ساختۀ عادل تبریزی است. او در سال 1362 در مشهد متولد شده و سال ها برای افرادی مانند کیمیایی، صدر عاملی و مهرجویی دستیاری کرده و در دانشگاه سوره (شعبه اصفهان) نیز درس سینما خوانده است. عادل تبریزی، یک فیلم خوره و عشق فیلم ...
اکران فیلم های تی تی و گیج گاه در سینماهای جیرفت و کهنوج
تبریزی و نویسندگی ارسلان امیری و عادل تبریزی محصول سال 1399 است. تهیه کنندگی کار بر عهده حنیف سروری و ولی الله مدنی بوده و حامد بهداد، باران کوثری و جمشید هاشم پور از بازیگران این فیلم می باشند. حسن خشنود مربی کاراته کتاب تطبیق شاهنامه فردوسی با فنون رزمی را که تالیف کرده به یکی از هنرجویانش هدیه می دهد اما پشیمان می شود و در پی پس گرفتن کتاب است. این را هم باید عنوان کنم که ...
نگاهی به فیلم های شیشلیک ، مامان و گیج گاه
. رویا افشار در نقش مامان فوق العاده است و امیر نوروزی از بازیگران تئاتر معروف لانچر 5، با این فیلم شروع موفقی در سینما دارد. گیج گاه/ سرخوش و شوخ به گمانم نخستین کار عادل تبریزی را باید راحت و بی توقع دید، مثل خود فیلم. فیلمی که شبیه شوق و علاقه کارگردانش شده، صمیمی است، ادعا ندارد، حال اش خوب است و پر است از ارجاعات نوستالژیک جالب به موسیقی و سینمای تجاری دهه شصت ...
عادل تبریزی: قرار نیست حامد بهداد باعث فروش میلیاردی گیجگاه شود
گران و اولویتش برای چهره بودن یا نبودن بازیگران می گوید: بازیگری مثل حامد بهداد جزو اولین بازیگرانی بود که همان چند سال پیش که ایده این فیلم را برایش تعریف کردم، مجذوب ایده شد. به طورکلی می توانم بگویم؛ هیچ کدام از بازیگران فیلم را برای فروش انتخاب نکردم. نگاهم از ابتدا این نبود. فقط به دنبال ایجاد یک ترکیب متفاوت و درعین حال در خدمت فیلم نامه بودم. هدفم ساخت فیلم نوستالژیک نبود ...
ادای دِین به ساحت کلاسیک سینما
با کنش نمایشی عمل چک زدن پدر عرفان(سروش صحت) به حسن خوشنود (حامد بهداد) برای احیای غرور از دست رفته پدر نزد عرفان، پلات درونی و تحول شخصیتهای اصلی به مقصد نهایی خود می رسند. قدر مسلم سینمای عادل تبریزی در گام اول از اعتماد به نفس خوبی برخوردار است. در دام کلیشه ها گرفتار نشده و به هیچ عنوان فیلم از ریتم و ضرباهنگ متعادل خود خارج نمی شود. حتی در بدبینانه ترین حالت ممکن نمی توان گیج گاه ...