سایر منابع:
سایر خبرها
گاهی زندگی برای من دشوار می شود
دارد که فرهنگ و هویت ملی خود را از دست بدهیم. اثرات بد فرهنگ آمریکا، بالاخص چیست؟ خوب این بهایی است که هر کشوری در ازای مدرن شدن و صنعتی شدن باید بپردازد. مشکلاتی که در کشورهای غربی وجود دارد در سایر کشور ها نیز پدیدار خواهد شد. مردم روز به روز مادی تر می شوند، روز به روز نسبت به خانواده، دوستان و همسایگان توجه کمتری می یابند. فردگرایی در جامعه رونق می گیرد و افراد بلاانقطاع در ...
دولت پراید را 5 میلیون گران قیمت گذاری می کند/ از وام 160 میلیونی مسکن هم استقبال نشد/ رشد 97.8درصدی ...
پروژه های عمرانی پرداخت شده است. سال قبل میزان پرداختی ها به بخش عمرانی با 14 درصد افزایش نسبت به سال 92 مواجه بود اما امسال کسری بودجه و کاهش درآمدها سبب شد اعتبارات عمرانی باز هم افت داشته باشد. - دولت خواستار افزایش حداکثر 12 درصدی حقوق کارگران بود این روزنامه اصلاح طلب درباره افزایش دستمزد کارگران گزارش داده است: هوشنگ درویش ، مسوول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان ...
پیکره بندی حوزه های معرفتی هنر
در بستر تاریخ اندیشه نشان می دهد. بنابراین با تاریخ گسترده ای از تأملات نظری در باب هنر روبرو هستیم و این تازه وجهی از این تاریخ است. شرق نیز از برای هنر و زیبایی خویش رازوری هایی خاص دارد؛ هنر ایران باستان، تئوری پردازی های مانوی در باب هنر، مکاتب نگارگری در جهان اسلام، معماری های شکوهمند، نظریه های گسترده زیبایی شناختی و حکمت هنری در هند (همچون نظریه های راسا و سادرشیا)، چین (همچون نقش ...
غصب میراث فاطمه زهرا(س) اسم رمز است
عامداً به دنبال اموال مردم بود! آیا این را کسی می تواند به یک صحابه عادی نسبت دهد؟ در حالی که حضرت زهرا(س) سیده نسا اهل الجنه است. اتفاقا فرض سوم این است که پیامبر این حدیث را نگفته بود و حضرت زهرا(س) وثاقت خلیفه را قبول نکرد. برای همین قهر کرده است. لذا روایت را دروغ حساب کردند که خود صدیقه طاهره با آیات قرآن هم دروغ بودن آن را ثابت کردند که وَ وَرِثَ سُلَیمانُ داوُدَ . تا سال ها بعد اهل بیت از ...
ملاقلی پور: به تک تک مخاطبانم فکر می کنم
با وجودی اینکه سن زیادی نداشتم به بابا گفتم این فیلم جواب نمی دهد! اما او می گفت فیلم خیلی خوبی است. آن فیلم در اکران شکست خورد اگر چه اذیت کردند و حقش بیش از آن میزان فروش بود. فیلم مزرعه پدری واقعا به لحاظ تکنیک فیلمنامه نویسی و اجرا خیلی خوب است اما چندان حرف روز به همراه نداشت تا اینکه پدر چند سال بعد فیلم میم مثل مادر را ساخت که به نحوی هم مرتبط با دفاع مقدس است و به دلیل نزدیکی با فضای ذهنی ...
اعلام ویژه برنامه های نوروز 95 رادیو قرآن
...> 1. تلاوت در 8 بخش جدید شامل: 1.1. تازه های تلاوت: شامل تلاوت های جدید مصری هر روز ساعت 15:00 و تلاوت های جدید اهدایی خانواده شحات به رادیو قرآن هر شب ساعت 21:30 1.2. تلاوت نوجوان: پخش تلاوت قاریان نوجوان در دو بخش ساعت 10:45( پس از برنامه ویژه کودک و نوجوان " گلهای زندگی " )و ساعت 17:10 ( پس از گفتگو با قاریان نوجوان) 1.3. پخش تلاوت های شاهکار و ممتاز از قاریان ...
نکاتی در باب معرفت شناسی ایرانی به مثابه پیش زمینۀ ایران شهر
فضایش می شوید کم کم از هشتی ها و تاریکی ها، به داخل برده می شوید و در ساعات مختلف روز با نور سروکار دارید. خاک را به کاشی، رنگ، و باز به نور تبدیل می کند. یعنی همه را به نور برمی گرداند و مادی اش می کند. وقتی وارد مسجد شیخ لطف الله می شویم احساس می کنیم حرف هایی برای گفتن دارد. می تواند سخت ترین معانی را هم مجسم و مادی کند و ما لمسش کنیم. این کاری است که در هنر ما اتفاق می افتد، مادی ...
صالحی: دکتراحمدی نژاد گفتند که من موافق مذاکره با آمریکا نیستم به شما هم نصیحت می کنم موضوع را دنبال ...
آمریکا را بیشتر به خاطر داشتید . الان ترجیح می دهید درباره مذاکرات محرمانه دمشق صحبت نکنید؟ نه، قضیه مذاکرۀ محرمانه با آمریکا تازه است. قضیۀ مذاکرات دمشق مربوط به سال 1390 است. من الان جزئیات آن یادداشت تفاهم را در خاطر ندارم ولی کلیاتش این است که ما گروهی تشکیل می دهیم، بر سر شیوه تشکیل این گروه، ترکیب اعضای این گروه، نحوه انجام بررسی ها و اسناد به توافق رسیدیم. موضع ما این بود که هرکسی ...
دکترین اوباما
این موضوع متعجب شدند. لئون پانتا وزیر دفاع به من گفت: نمی دانستم این دوران فرا می رسد. به من گفته شد جو بایدن معاون رئیس جمهور بارها به اوباما درباره ترسیم یک خط قرمز در ارتباط با تسلیحات شیمیایی هشدار داد و بیم آن داشت که شاید روزی فرا برسد که باید اقداماتی انجام داد. کری در سخنان خود در روز سی ام اوت 2003 اعلام کرد اسد باید مجازات شود زیرا اعتبار و منافع آمریکا و هم پیمانانمان در ...
حال ما خوب است ملالی نیست جز دوری شما
دانسته بود و عدم اقبال نویسندگی را در شهر به دلایل متعدد از عدم همکاری ارگان های مربوط و عدم همراهی مردم باهم می دانست. بحث بالا گرفت و مثل تمام بحث های این روزها هر کس حرف خودش را زد تا آنجا که نه تنها گرهی باز نشد بلکه دلخوری ها بیشتر شد. ولی آیا مشکل اصلی در شهر ما و در زمان ماست و یا این یک روند تکراری در طول دوره های مختلف به شکل های متفاوت وجود داشته است. همه از دوران اوج داستان نویسی در اصفهان ...
کدامیک از فیلم های نوروزی مخاطبان بیشتری را به سینماها می کشاند؟
...> البته در این میان نمی توان حضور چهره ای مانند نوید محمدزاده به عنوان بازیگر نقش اصلی این فیلم سینمایی که طی سال های اخیر توانسته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کند را نادیده انگاشت؛ حال باید منتظر ماند و دید مخاطبان چه استقبالی از جدیدترین ساخته سیدی به عمل خواهند آورد. در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: زندگی به من آموخت که هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست! طناز طباطبایی، نوید ...
خورشاهیان:جمشیدی نابغه است و الهامات... فراداستان اش/ خبوشان:جمشیدی به حد بی نهایت روایت های موجود رسیده ...
.... با این حرف من 15 سال آن کتاب را نخواندم. بعد ها که بالاخره به این حس و قضاوت فائق آمدم و رفتم سراغش، دیدم این کتاب و این نثر چقدر لطیف و دوست داشتنی است، و واقعا لذت بردم. حالا همین حرف را برخی دربارهٔ مصطفی جمشیدی می زنند که فلانی سخت خوان است. زمانی این حرف را نویسنده ها می زنند و گاهی خواننده ها. یک دلیل این که مخاطب به سراغ جمشیدی نیامده است همین است که در افواه می گویند جمشیدی سخت خوان ...
میلیاردی های سینمای ایران در سال 94
به گزارش آخرین نیوز به نقل از جماران، به طور کلی زمان اکران فیلم های سینمایی در کشورمان به سه دوره تقسیم می شود. نخستین دوره به اکران نوروزی اختصاص دارد که معمولا این زمان نصیب کارگردانان و تهیه کنندگان خوش اقبال می شود چرا که تجربه اکران نوروزی در سال های گذشته و در مورد فیلم هایی چون اخراجی ها ، انیمیشن تهران 1500 ، رسوایی ، قلاده های طلا ، گشت ارشاد و جدایی نادر از سیمین این موضوع را به اثبات رسانده است. دوره دوم اکران فیلم های سینمایی به فصل تابستان تعلق می گیرد که بعد از بخش ویژه نوروز، موقعیت خوبی را نصیب سازنده و تولیدکننده فیلم موردنظر می کند چرا که تعطیلی مدارس و افزایش اوقات فراغت دانش آموزان برای حض ...
خواندنی ها با برترین ها (70)
به پو، به شهرت می رسد. او به رغم تمایل افسانه وارش به گریختن از چنگ ناشران، نویسنده ای پرکار بود؛ چهل و چهار داستان کوتاه، سی و یک رمان و از بعد سال 1935 همان قدر داستان کودکان، یوکیو میشیما که به آثار او علاقه ی بسیار داشت یکی از رمان های رانپو به نام سوسمار سیاه را به شکل نمایشنامه درآورد و در آن نقش بازی کرد. در شکار و تاریکی، درام ظریفی که ابریشم و خون را به هم گره می ...
خانه ای از جنس نور
خانه ای کنار ابرها داستان دو جوان دزد است که در لباس بسیجیان اقدام به سرقت از خانواده های رزمندگان در دوران دفاع مقدس می کنند و در این مسیر با چند خانواده آشنا می شوند. سپس جوانان در یکی از منازل با رزمنده ای بازگشته و افشای دروغ خویش مواجه می گردند و این امر سبب پشیمانی آنها از ادامه مسیر و ادامه دزدی می شود. این دو دزد در ادامه به خانه سیدرسول بنی فاطمه می روند و از مادر او درخواست وجه می کنند که با کنش مادر خانواده مبنی بر عدم وجود پول نقد در خانه اسباب پاگیری آنها در خانه سیدرسول در نیمه دوم داستان فراهم می گردد و... اینکه فیلم از جایی شروع شود که دو نفر با لباس بسیجی، به منزل رزمندگان می روند و خود را دوست رزمنده معرفی می کنند که باید برای شان از خانواده پول بگیرند، خودش سوژه جذاب و پرکششی است که مخاطب را برای شنید ...
ابد و یک روز و پرسوناژهایش استعاره از هیچ وضعیت سیاسی نیست/ ژست روشنفکری ندارم/ فیلم نمادین نساخته و ...
در حس ماست و نه در کاراکتر خودش. یعنی مخاطب پیش خودش می گوید او یک معتاد است، وضع اتاق و زندگی اش چنین است، تأثیری که روی خانواده می گذارد جز استرس نیست و دائما در موردش حرف می زنند که اگر آن مواد را از تو بگیرند ابد و یک روز حبس تو است. این خیلی دردناک است یعنی شما فکر کن خواهری این موضوع را می داند. بعد هم یک نکته دیگری را می فهمند که برادر بزرگتر یعنی مرتضی آنها را نسبت به این مسئله مطلع می کند ...
بهارانه های رادیو ایران برای نوروز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، بهنام احمد پورمبارکه با اشاره به طراحی برنامه های مختلف برای نوروز 95 گفت: کوی نشاط ، خوش به حال روزگار و اینک بهار از جمله برنامه های نوروز در کنار ویژه برنامه های دیگر است که با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران شبکه ایران در ایام آغازین سال روی آنتن خواهد رفت. وی با اشاره به اینکه برنامه سال تحویل امسال با دیگر سال ها متفاوت خواهد بود افزود: و اینک ...
برندسازی در عصر رسانه های اجتماعی
در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است. به گزارش کاوشگران روابط عمومی ، در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است . به عنوان یک ویژگی اصلی از استراتژی دیجیتال، شرکت ها در مورد آنچه اغلب محتوای تبلیغاتی (branded-content) نامیده می شود، ریسک های بزرگی انجام می دهند. تفکری که وجود دارد این گونه است: رسانه های اجتماعی به شرکت شما اجازه می دهند از رسانه های سنتی عبور کرده و روابطی مستقیم با مشتریان برقرار کنید. اگر داستان های خوبی به آنها گفته باشید و در زمان درست با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، برندتان به قطب جامعه ای از مصرف کنندگان تبدیل می شود. کسب وکارها برای پیگیری این دیدگاه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، تعداد بسیار اندکی از برندها توانسته اند منافع معناداری برای مصرف کننده به صورت اینترنتی ایجاد کنند. در حقیقت، به نظر می رسد رسانه های اجتماعی از اهمیت برندها کاسته است. اشتباه کار کجاست؟ برای حل این معما، باید به یاد داشته باشیم برندها وقتی به موفقیت می رسند که درون فرهنگ ها نفوذ کنند و برندسازی مجموعه ای از تکنیک ها است که برای ایجاد قرابت فرهنگی طراحی شده است. تکنولوژی های دیجیتال نه تنها شبکه های اجتماعی پرقدرت جدیدی ایجاد کرده اند، بلکه نحوه کارکرد فرهنگ را به طور چشمگیری تغییر داده اند. جمعیت های دیجیتال اکنون نوآوران بسیار موثر و پربار فرهنگ محسوب می شوند؛ پدیده ای که ما آن را جمع فرهنگی (Crowdculture) می نامیم. جمع فرهنگی قوانین برندسازی را تغییر می دهد. اگر جمع فرهنگی را بشناسیم، می توانیم بفهمیم چرا استراتژی های محتوای تبلیغاتی نتوانسته اند اثرات لازم را داشته باشند و کدام روش های جایگزین برندسازی توسط رسانه های اجتماعی تقویت شده اند . چرا محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن کارآیی داشت با اینکه فعالان عرصه تبلیغات اصرار دارند که محتوای تبلیغاتی چیز جدیدی نیست، می توان آن را یادگار عصر رسانه های ارتباط جمعی دانست که در بسته بندی جدید به عنوان یک مفهوم دیجیتال ظاهر شده است. در اولین روزهای آن عصر، شرکت ها رویکردهایی را از سرگرمی های رایج قرض می گرفتند تا برندهای خود را مشهور کنند. مثلا از داستان گویی کوتاه، حقه های سینمایی، شعرهای معروف و شخصیت های تاثیرگذار برای جذب مخاطب استفاده می کردند. این شکل اولیه از محتوای تبلیغاتی کارآیی خوبی داشت، چون رسانه های سرگرم کننده انحصاری بودند و بنابراین رقابت فرهنگی محدود بود. در ایالات متحده آمریکا، سه شبکه به طور سالانه برنامه های تلویزیونی را به مدت 30 هفته یا بیشتر تولید می کردند. فیلم ها تنها از طریق سالن های فیلم محلی توزیع می شدند. شرکت های بازاریابی محصولات مصرفی، مسیر مشهور شدن را از طریق جای دادن برند خود در این عرصه فرهنگی به شدت کنترل شده طی کردند. همچنین برندها با اسپانسر شدن برنامه ها و وقایع تلویزیونی در فرهنگ تاثیر گذاشتند و خود را به محتوای موفق متصل کردند. از آنجا که طرفداران شخصیت های سرگرم کننده محبوب تلویزیونی دسترسی محدودی به این افراد داشتند، برندها مثل یک واسطه عمل می کردند. تماشاچیان آمریکایی سال ها عادت کرده بودند که فست فودهای زنجیره ای معروف اسپانسر فیلم های معروف جدید شوند و خودروهای لوکس آنها را به رقابت های گلف و تنیس ببرند. ظهور تکنولوژی های جدید که به مخاطب امکان می داد در میان آگهی ها حق انتخاب داشته باشد – از شبکه های کابلی گرفته تا DVR و سپس اینترنت – باعث شد برندها خیلی سخت تر بتوانند به دنبال شهرت باشند. اکنون آنها مجبور بودند مستقیما با خود سرگرمی ها رقابت کنند؛ بنابراین شرکت ها هزینه های بیشتری متحمل شدند. مثلا BMW پیشتاز ساخت فیلم های کوتاه در اینترنت شد. خیلی زود شرکت های بزرگ کارگردانان مطرح را استخدام کردند و خواستار به کار بردن جلوه های ویژه خاص در فیلم های تبلیغاتی خود شدند. این تلاش های دیجیتال اولیه (قبل از ظهور رسانه های اجتماعی) شرکت ها را به جایی هدایت کرد که باور کنند اگر فیلم های تبلیغاتی خلاقانه اینترنتی در سطح کیفیت هالیوود تولید کنند، می توانند مخاطبان بیشتری را برای برندهای خود جمع کنند؛ بنابراین حرکت به سوی محتوای تبلیغاتی ایجاد شد. اما قهرمانان آن روی رقابت جدید حساب نمی کردند و این بار این مساله از سوی شرکت های رسانه ای بزرگ ایجاد نشد، بلکه از سوی جمعیت بود . ظهور جمع فرهنگی از گذشته، نوآوری فرهنگی از حواشی جامعه جریان می یافت؛ از گروه های فرعی، جنبش های اجتماعی و محافل هنری که هنجارها و قراردادهای اصلی را به چالش می کشیدند. شرکت ها و رسانه های ارتباط جمعی مثل واسطه عمل می کردند و این ایده های جدید را در بازارهای گسترده پخش می کردند. اما رسانه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده اند. رسانه های اجتماعی جوامعی را که زمانی از نظر جغرافیایی از هم جدا بودند، به یکدیگر متصل می کنند و سرعت و شدت همکاری را به شدت افزایش می بخشند. اکنون که این جوامع ارتباط بیشتری با هم دارند، نفوذ فرهنگی آنها مستقیم و برجسته شده است. این جمع فرهنگی با دو خاصیت ظاهر می شود: خرده فرهنگ ها که ایدئولوژی ها و فعالیت های تازه ای را می پرورانند و دنیاهای هنری که زمینه های جدیدی در سرگرمی ایجاد می کنند . برندسازی فرهنگی در حالی که ظهور جمع فرهنگی اثر محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن را کمرنگ می کند، شکل گیری رویکرد جایگزینی را که آن را برندسازی فرهنگی می نامیم، تسریع کرده است. پیشرفت چشمگیر رستوران های زنجیره ای غذای مکزیکی چیپاتل (Chipotle) بین سال 2011 تا 2013 نشان دهنده قدرت این رویکرد است. چیپاتل از یک فرصت فرهنگی بزرگ بهره برد. این فرصت زمانی ایجاد شد که جنبش هایی که فرهنگ غالب غذاهای صنعتی را به چالش کشیده بود، به نیرویی تبدیل شد که در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند. این زنجیره به عنوان مدافع این ایدئولوژی جمع فرهنگی به جنجال تبدیل شد. چیپاتل با به کارگیری برندسازی فرهنگی به یکی از جذاب ترین برندهای آمریکایی تبدیل شد که همه در مورد آن صحبت می کردند. به طور خاص، چیپاتل با دنبال کردن پنج اصل زیر به موفقیت رسید : طرح ریزی ارتدکسی فرهنگی در برندسازی فرهنگی، برند یک ایدئولوژی نوآورانه را شکل می دهد که با اصول مرسوم در یک دسته بندی محصولی در تعارض است. برای انجام این کار، برند ابتدا نیاز دارد تشخیص دهد کدام اصول باید کنار گذاشته شوند؛ چیزی که آن را ارتدوکسی فرهنگی می نامیم. ایدئولوژی غذای صنعتی آمریکا در اوایل قرن 20 توسط شرکت های بازاریابی غذا اختراع شد. آمریکایی ها به این باور رسیده بودند که از طریق درخشش اکتشافات علمی (مثل مارگارین یا قهوه فوری) و فرآیندهای تولید استاندارد، شرکت های بزرگ که تحت نظارت اداره غذا و دارو هستند، تولید غذاهای فراوان، سالم و خوشمزه را تضمین می کنند. این فرضیات دسته بندی فست فودها را زمان جهش مک دونالد در دهه 60 میلادی تقویت کرد . مکان یابی فرصت فرهنگی با گذشت زمان، اختلالات در جامعه باعث می شوند ارتدوکسی از مسیر خارج شود. مصرف کنندگان به دنبال جایگزین ها می روند و این مساله فرصت هایی را به روی برندهای نوآور می گشاید تا یک ایدئولوژی جدید را در دسته بندی های خود پیش ببرند. برای غذای صنعتی این نقطه عطف در سال 2001 پیش آمد؛ زمانی که کتاب اریک اسکلازر به نام ملت فست فود با قدرت آن را به چالش کشید. فیلم مورگان اسپرلاک به نام من را خیلی چاق کن در سال 2004 و کتاب تاثیرگذار مایکل پولان به نام معمای همه چیزخوار در سال 2006 این موضوع را دنبال کرد. این منتقدان به شدت بر طبقه متوسط رو به بالا تاثیر گذاشتند و نگرانی ها در مورد غذای صنعتی به سرعت گسترش یافت. تحول مشابهی در دیگر کشورها که ایدئولوژی غذای صنعتی در آنها رواج داشت، شکل گرفت. قبل از رسانه های اجتماعی، تاثیر این گونه فعالیت ها درون بخش کوچکی از جامعه محبوس می ماند. در عوض، جمع فرهنگی منتقدان را احاطه و آنها را عصبانی کرد و باعث شد نگرانی نسبت به غذای صنعتی به یک جریان اصلی تبدیل شود. خبرها در مورد هر مشکل مهمی به تولید غذای صنعتی ارتباط پیدا می کرد. والدین به شدت نگران غذاهایی بودند که به کودکان خود می دادند. جمع فرهنگی نگرانی یک قشر خاص را به یک آسیب اجتماعی ملی تبدیل کرد . هدف گیری جمع فرهنگی گروه هایی که ایدئولوژی غذای صنعتی را به چالش کشیده بودند بیش از 40 سال در کمین بودند و به عنوان مخالفان تکنولوژی های جدید نادیده گرفته می شدند. خرده فرهنگ های کوچک حول کشت محصولات ارگانیک و تغذیه سالم دام رشد کردند و در مرز بازار در کشاورزی مورد حمایت جامعه و بازارهای کشاورزان، کاستی ها را جبران کردند، اما وقتی رسانه های اجتماعی ظهور کردند، مجموعه تاثیرگذار و متنوعی از خرده فرهنگ های هم پوشاننده خواستار نوآوری در مواد غذایی شدند. این مجموعه طرفداران تغذیه تکاملی، مراتع پایدار، نسل جدیدی از فعالان محیط زیست، باغداران شهری و رستوران های که مواد غذایی ارگانیک و پرورش یافته مزارع را استفاده می کردند، تشکیل می داد. به طور خلاصه، جنبش فرهنگی گسترده ای برای احیای مواد غذایی قبل از غذاهای صنعتی سازماندهی شده بود. چیپاتل به موفقیت رسید، چون به سوی این جمع فرهنگی جهش کرده بود . انتشار ایدئولوژی جدید چیپاتل ایدئولوژی قبل از غذای صنعتی را با دو فیلم ترویج داد. در سال 2011 این شرکت فیلم انیمیشنی بازگشت به ابتدا را با شخصیت های ساده چوبی درست کرد. در این فیلم نشان داده می شود که یک مزرعه قدیمی ناگهان به مزرعه ای صنعتی و مدرن تبدیل می شود که حیوانات آن در طویله ای بتنی جا داده شده اند. سپس وارد یک خط تولید می شوند که ماده ای شیمیایی یک به یک به آنها تزریق می شود که آنها را به بالن های تپلی تبدیل می کند و بعد در مکعب هایی فشرده در یک ردیف کنار هم قرار می گیرند. کشاورز شگفت زده از این تحول تصمیم می گیرد مزرعه را به شکل سابق و قدیمی خودش برگرداند. فیلم دوم مترسک نام داشت که یک شرکت تولید غذای صنعتی را نشان می داد که با تصاویری از یک مزرعه طبیعی محصولات خود را معرفی می کرد، اما در واقعیت کارخانه داروهایی را به حیوانات تزریق می کرد و رفتار بدی با آنها داشت. این کارخانه وعده های غذایی نیم آماده را به سرعت و بدون دقت تولید می کرد. مترسکی که در این کارخانه کار می کرد و شاهد این قضایا بود افسرده شده بود، تا زمانی که ایده ای به ذهنش رسید. او مواد غذایی طبیعی را از باغ شخصی خودش چید و آنها را به شهر برد و یک دکه ساندویچ مکزیکی زد که شبیه رستوران های چیپاتل بود. این فیلم ها در پایگاه های رسانه های اجتماعی منتشر شدند که بسیار تاثیرگذار بودند و ده ها میلیون نفر آنها را دیدند. فیلم های شرکت چیپاتل را نمی توان نمونه های عالی محتوای تبلیغاتی دانست. این فیلم ها موفق بودند چون از سرگرمی صرف فراتر رفتند. این فیلم ها هنری بودند؛ داستان آنها واقعی نبود و بارها و بارها با اشتیاق خلاقانه در مورد دهه گذشته تکرار شدند. اما در رسانه های اجتماعی غوغا کردند، چون افسانه هایی بودند که مشتاقانه ایدئولوژی جمع فرهنگی نوظهور غذاهای غیرصنعتی را تسخیر کردند. چیپاتل تصویری الهام گرفته از آمریکا را که به سنت های قدیمی کشاورزی و تولید مواد غذایی بازگشته بود، ترسیم کرد و بسیاری از مشکلات موجود در نظام غذایی را وارونه کرد . نوآوری مداوم با استفاده از نقطه انفجار فرهنگی یک برند می تواند با دفع تعارضات یا توطئه های رایج در مباحث رسانه ای نسبت به یک ایدئولوژی، قرابت فرهنگی خود را حفظ کند. این همان کاری است که شرکت بن اند جری (Ben & Jerry) در دفاع از فلسفه کسب وکار پایدار خود به خوبی انجام داد. این شرکت از روش معرفی محصولات جدید خود استفاده کرد تا به شوخی به دولت ریگان در مورد مسائل روز مانند تخریب جنگل های بارانی و جنگ دارویی شکایت کند. چیپاتل برای پیشرفت کردن باید با محصولات و بیانیه های رسمی پیشبرد مسائل داغ روز را ادامه دهد. این شرکت در این بعد چندان موفق نبوده است. این شرکت مجموعه فیلم هایی را دنبال کرد که اثر چندانی در رسانه های اجتماعی نداشت، چون به جای اینکه به مسائل داغ روز بپردازد، فیلم های قبلی را به سادگی مسخره می کرد. پس از آن، چیپاتل به مساله جدیدی روی آورد و از غذاهایی که دستکاری ژنتیک نشده بودند دفاع کرد. جدا از این واقعیت که این موضوع خود این شرکت را به چالش می کشید، غذاهایی که دستکاری ژنتیک شده اند، موضوع داغ روز نبود. این تلاش ها نتوانست جمع فرهنگی را تقویت کند. تعدادی از دیگر مسائل روز مانند نوشابه های قندی و روغن های گیاهی صنعتی جنجال بیشتری ایجاد می کنند و باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند. البته پیش رفتن با ایدئولوژی در بازار انبوه می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. برند باید به وعده های خود عمل کند، وگرنه با خطر روبه رو است. چیپاتل کسب وکاری بزرگ و در حال رشد است و فرآیندهای صنعتی زیادی دارد. ارائه مواد غذایی تازه که این شرکت به آن متعهد شده، یک چالش عملیاتی بزرگ است. این شرکت نمی تواند اعتماد مصرف کننده را از طریق آگهی یا تلاش های روابط عمومی برگرداند. در عوض مجبور است جمع فرهنگی را متقاعد کند که می خواهد به وعده خود مبنی بر بازگشت به غذاهای سالم قبل از دوران غذاهای صنعتی پایبند بماند و در این صورت مردم بار دیگر طرفدار این برند خواهند بود . منبع: دنیای اقتصاد ...
مکاشفه یوحنا؛ تفسیرها و رویکردها
مقدس متفاوت بود. لوتر خود قبل از جریان اصلاح دینی و ظهور پروتستانتیسم، عمیقاً تحت تأثیر آموزه های فلسفی، کلامی و جهان بینی سنت یهود قرار داشت به گونه ای که به هنگام پژوهش در خصوص شخصیت وی به عنوان مشهورترین چهره جریان و نهضت مذکور، با علاقه زائدالوصف او به دین یهود ومنابع عبرانی به مثابه سرچشمه حقیقی دیانت مسیح روبرو می شویم. بدین جهت می توان گفت تأثیرپذیری لوتر و همفکران او از نظام فکری و الهیاتی ...
پیروزی مرکل در انتخابات بعدی قطعی نیست
ما نیست. در نتیجه بازار باید نقش مهمی را در اقتصاد ایفا کند. از سوی دیگر، یک اقتصاد تماما بازارمحور نیز کمبودهایی دارد و به طور متناوب به سوی بحران ها و تغییرات اجتماعی بزرگ هدایت می شود. ما نیازمند راهبردهایی برای توسعه اقتصادی مطابق با نیازهای زیست محیطی و اجتماعی هستیم. ما برای ایجاد تغییر و تحول اقتصادی و اجتماعی در نظام اقتصادی سرمایه داری خود را متعهد می دانیم. یک اقتصاد تحت حکمرانی ...
اودیسه درباره اودیسه نیست، درباره خودمان است
...، تمرین نمایشی که چند روز بعد میزبان سازه همسایه است. سازه ای که نامش تالار حافظ است و میزبان اودیسه ؛ پس از یک تعطیلی اودیسه وار بهاری. اودیسه تازه ترین اثر گروه کوانتوم است، گروهی که سال هاست با نمایش های چشمگیر، تک تک اعضایش به نام های آشنا در جهان جذاب تئاتر ایران تبدیل شده اند. سرآمد این نام ها کسی نیست جز آرش دادگر که در قامت کارگردان، سال گذشته با هملت و کالون و قیام کاستلیون در ...
تهران گردی الکترونیک
موسیقایی اش پیش برد، او پس از آن تجربیاتی را در فضای غالب راک همچون زی بازی و راز شب کار کرد و جزو پیرپسرهای راک محسوب می شود. پس از آن تجربیات وسیعی در موسیقی فیلم تجربه کرد که نمونه این فعالیت را در فیلم هایی همچون نسل سوخته رسول ملاقلی پور و دوران سرکشی کمال تبریزی شاهد بودیم. در تمام این سال ها تدریس نیز جزو مشغله های اصلی اش بوده. حال در کنار تدریس، دوباره به فضایی که به قول خودش فضای ...
توسعه گردشگری نیاز مبرم کشور/ مردم برای جذب گردشگرآماده شوند
دارند و یا موزه موسیقی یا موزه نظامی و یا موزه هنر های معاصر و... که هریک تخصص خاص خودرا نیاز دارند و راهنمایان این موزه ها باید درجه کارشناسی ارشد در رشته موزه داری ، مردم شناسی ، باستان شناسی و گردشگری داشته باشند و پایان نامه خودرا درباره یکی از این تخصص ها نوشته باشند. نباید فراموش کنیم که گردشگری فقط بازدید از یک سلسله آثار تاریخی و یا چند موزه و کاخ و...نیست ، هر نوع اثری باید با گردشگر ...
سیری در آداب و رسوم مردم قوچان با سفر به موزه مردم شناسی
منزل پدر داماد گرد می آیند و هریک انجام اموری را بر عهده می گیرند صبح روز بعد عده ای از جوانان رفته از میهمانان و هیزم چی ها استقبال می کنند. از سایر آدابی که در این مراسم به جا آورده می شود، حنابندان، رقص چوب، اسب دوانی، نار زند که در آن برادر گفته ی داماد چند تکه قند را به داماد داده و داماد سعی می کند دو تکه قند را از روبرو به شانه های عروس بزند. پا زدن که اصطلاحا به توقف ...
کاهش بهای نفت؛ سلاح عربستان/ احتمال تحریم مجدد ایران
جهان است. نیویورک تایمز ادامه داد، واکنشِ سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به این مشکلات مالی، متعهد شدن به ریاضت اقتصادی، افزایش مالیات ها و کاهش یارانه مردم کشورش که به گشاده دستی و کمک های دولتی عادت کرده اند، می باشد. تمامی اینها، سوالاتی را درباره انسجام داخلی پادشاهی عربستان مطرح می کند. این در حالی است که پادشاهی عربستان تصمیم دارد در این شرایط مسئولیت امنیت منطقه ...
داستان فراموش شده فوتبال؛ رسانه ای برای پروپاگاندای هیتلر در المپیک 1936
ها 2-0 پیروز بازی شدند. گوبلس در مورد آن روز می گفت پیشوا عصبانی بود. نمی توانست این موضوع را تحمل کند . هر دو گل آن ها را در این بازی ماگنار ایساکسون به ثمر رساند. ماگنار ایساکسون یهودی بود. پیروزی نروژ با وجود آزبورن هالوورسن (که پس از اشغال نظامی نروژ توسط آلمان در سال 1940 به اردوگاه کار اجباری افتاد) به عنوان مربی در شرایطی بود که او مربیگری در هامبورگ را به خاطر کار و بعد مربیگری ...
9 فیلم برتر درباره عکاسی که عکاس ها باید ببینند
.... در ساختمان های روبرو آدم هایی متفاوت زندگی می کنند. 2. آگراندیسمان/ بلو-آپ (1966) تاماس (دیوید همینگز) عکاس جوان و نسبتاً مرفهی است که بیشتر اوقات اش به عکاسی مد می گذرد. روزی به شکل مخفیانه در پارک از زن و مردی عکس می گیرد. وقتی زن (ونسا رد گریو) او را دنبال می کند و می خواهد نگاتیو را به او پس بدهد، تاماس خودداری می کند. زن به آتلیه او می آید و باز هم نگاتیو را طلب می ...
بازی تاج و تخت؛ چگونه مایکروسافت اکس باکس را به تعالی رساند؟ [قسمت سوم و پایانی]
های کمپ Millennium E، مجددا به آن چه که زمانی غیر ممکن تلقی می شد دست یافتند، آنان توانستند به یک کنسول گیم، بدون تغییر در سخت افزارش، از درون با عرضه یک آپدیت نرم افزاری، هویتی نو بخشند. بعد از بروز رسانی NXE، کاربران اکس باکس 360 از این کنسول استفاده هایی می کنند که در سال 2005، کسی تصورش را هم نمی کرد. رویای ماشین های به هم متصل آلارد، بالاخره محقق شده بود، بعد از دو سال و عرضه دو کنسول متفاوت و ...
(پیکره بندی موضوعات، عناوین و حوزه های معرفتی هنر)
و نظریه هایی چون نظریه نهادی از جرج دیکی در دهه 60 قرن بیستم میلادی جریان گسترده مباحث نظری هنر را در بستر تاریخ اندیشه نشان می دهد. بنابراین با تاریخ گسترده ای از تأملات نظری در باب هنر روبرو هستیم و این تازه وجهی از این تاریخ است. شرق نیز از برای هنر و زیبایی خویش رازوری هایی خاص دارد؛ هنر ایران باستان، تئوری پردازی های مانوی در باب هنر، مکاتب نگارگری در جهان اسلام، معماری های شکوهمند ...
تریبون در اختیار برخی قرار می دهیم، پشت همان تریبون می گویند صداوسیما نظر ما را پخش نمی کند!
....اینکه اگر فردی ممنوع التصویر است رسانه ملی تا چه اندازه در آن نقش داشته و دارد؟ سیاست سازمان نسبت به هنرمندان جذب حداکثری است و ان شاالله در سال آینده ساماندهی جدیدی در این زمینه خواهیم داشت. اولا من به مسئولان مربوطه تاکیدکردم تا همه هنرمندان به ویژه هنرمندانی که از سال های گذشته با سازمان همکاری داشتند و قبل از بحران مالی از صدا و سیما طلبکار بودند شناسایی شده و به امورشان رسیدگی شود ...