سایر خبرها
ناجی ایرانیان/ نقد و بررسی کتاب امیرکبیر و ناصرالدین شاه
کمتر این اثر به خط مرحوم عباس اقبال و بخش مفصل تر به خط مرحوم دکتر قاسم غنی است . تعدادی از نامه های این مجموعه را ذیل نامه هایی که امیرکبیر به ناصرالدین شاه نوشته در این کتاب گردآورده ام. این کار بخش عمده جلد اول کتابی است که در سال 1371 شمسی منتشر شد. قسمت دیگر جلد اول به کتابی تاریخی-داستانی راجع به امیرکبیر مربوط می شود که شیخ المشایخ امیر معزی با نام نوادر الامیر نوشته است. شیخ المشایخ ...
کاوش هایی در مبانی نظری حکومت دینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد
دینی در 134 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1500 نسخه و قیمت 5000 تومان، اسفندماه 1394 از سوی دفتر نشر معارف عرضه شده است. آیت الله اراکی، استاد برجستۀ فقه سیاسی حوزۀ علمیۀ قم، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نمایندۀ مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری است. دفتر نشر معارف تاکنون از این اندیشمند و استاد برجستۀ حوزه، هفت کتاب فقه نظام سیاسی اسلام (جلد اول: جهان بینی اسلام، جلد دوم: فلسفۀ سیاسی)، امامت در قرآن ، اصول عرفان ناب اسلامی در معارف سجادی(ع) ، گفتمان بیداری اسلامی ، داستان انسان نخستین و نظریۀ شناخت را منتشر کرده است و به زودی کتاب نگاهی به رسالت و امامت در قرآن کریم را از وی منتشر می کند. ...
ستاره هایی که از شهرت متنفرند! +تصاویر
مصاحبه ای انجام نداد. تنها اطلاعاتی که از او در دسترس می باشد از طریق کتابی است که توسط دخترش منتشر شده است. البته داستان های این کتاب آنقدر عجیب و غریب است که خوانندگان به صحت آن شک می کنند اما طبق گفته های دخترش، سلنجر به ندرت از خانه خارج می شود. 5.جنیفر لارنس جنیفر لارنس هم جزو افرادی است که از شهرت نفرت دارد و این احساس خود را آزادانه بیان می کند. او در چند تا از ...
مردم دنیا عاشق این کتابها هستند
انگیزی است که در آن رازی شوکه کننده افشا می شود. رابرتس نویسنده ی شماره یک پرفروش های نیویورک تایمز است که تعداد آثار او به 200 رمان می رسد و بیش از 400 میلیون نسخه از کتاب های او به چاپ رسیده است. 15. کتاب رنگ آمیزی برای بزرگسالان(Adult Coloring Book) این کتاب رنگ آمیزی برای بزرگسالان که توسط انتشارات ستاره ی آبی (The Blue Star)منتشر شده حاوی 45 الگوی دوست داشتنی و پرجزییات ...
چگونه جریان روشنفکری، کارگزار دیکتاتوری رضاخانی را اسطوره کرد؟
پهلوی دوم، به ترویج تحکیم و بسط تجددمآبی و خدمتگزاری برای تثبیت استبداد غرب زدگی مدرن مشغول بودند و به این واسطه از مواهب و امتیازات بسیاری بهره مند شدند. طیفی از روزنامه نگاران و نویسندگان و پژوهشگران و داستان نویسان و شاعران در مقام روشنفکران ارگانیک دوره پهلوی دوم، حقوق ها و حق التحریرهای کلان گرفتند و قراردادهای آن چنانی بستند و در حالی که پز آزادی خواهی می دادند به دستبوسی فرح ...
چهارصد و شانزدهمین نشست کتاب خوان کشور در سلطانیه برگزار شد
شیرین و پرمعنای زبان فارسی کمک می کند. قصه های مجید هم در یک جلد و هم به صورت پنج جلد جداگانه از انتشارات معین منتشر شده است. نخستین جلد از این مجموعه در سال 1353 منتشر شده است و تاکنون بیست و هفت بار باز چاپ و از برخی از داستان های آن نیز مجموعه تلویزیونی به کارگردانی کیومرث پور احمد ساخته شده است. تعداد صفحات این کتاب 6870 صفحه، قطع رقعی و نوع جلد گالینگور است. قصه های مجید جوایزی از ...
پرویز جاهد: بلا تار، پس از پایان و بچه های بهشت را مطالعه کنید/ معرفی بهترین کتاب های سینمایی سال 94 از ...
شده و جای آن در مطالعات تاریخی و تحلیلی سینمای ایران به زبان انگلیسی بسیار خالی بود. جلد اول این کتاب با ترجمه محمد شهبا و از سوی انتشارات مینوی خرد در ایران منتشر شده است. جاهد گفت: کتابی هم از استاد سابق من احمد ضابطی جهرمی، در ایران منتشر شده با نام شکل شناسی و گونه شناسی فیلم مستند که متاسفانه هنوز به دستم نرسیده و بسیار مشتاق مطالعه آن هستم. همین طور کتابی به نام واژه در قاب ...
تازه های نشر داستان در بازار کتاب
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، انتشارات داستان در آستانه ایام نوروز سه عنوان جدید منتشر و روانه بازار کرده است: دنیا همین است دخترِخوب(مجموعه شعر)/ رضا نظری ایلخانی 72 صفحه رقعی/ 7000 تومان/ 500 نسخه این کتاب دومین مجموعه شعر رضا نظری ایلخانی، شاعر جوان اهل صحنه کرمانشاه است که پیش از این مجموعه شعر و آن تاک انبوه از او منتشر شده بود. نظری در این کتاب به سادگی زبان ...
برترین های مسابقه کتاب انسان 250 ساله معرفی شدند
ارسال نماید. (عکس ها باید در سال 95 عکاسی شده باشد)، مجموعه عکس ها در داوری یک اثر منظور می شوند، هر عکاس تنها مجاز به شرکت در یکی از بخش های آماتور یا حرفه ای جشنواره است، دریافت آثار تنها از طریق ثبت نام در سایت، آپلود در پرتال جشنواره و تکمیل اطلاعات مربوطه امکان پذیر است، شرکت کنندگان لازم است اصل اثر را بعد از اعلام نتایج انتخاب اولیه به دبیرخانه ارسال نمایند، عکس های موبایلی در صورت احراز ...
دائوئیسم در یک نگاه/ آشنایی با مکتب بومی چین
روحی افزایش یافت. اما تا تبدیل شدن به سازمان مذهبی فاصله داشت. در اواخر سلسله هان شرقی(25میلاد تا 223میلادی)جانگ داو لینگ که توانسته بود با ریاضت در کوه لانگ خو شان در استان جیانگ شی به دائو برسد، وقتی درباره مردم خاکی شو (سیچوان امروزی)شنید به کوه همنگ شان در غرب شو رفت تا باورهای مذهبی خود را به آنها منتقل کند. این اتفاق در سال 142میلادی در دوره حاکمیت امپراطور شوندی واقع شد. این عمل به عنوان شیوه ...
شانزده سال بالاخره به سوره مهر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس ، منیژه آرمین درباره کتاب تازه اش گفت: شب و قلندر اولین جلد این چهارگانه به شمار می رود که طی سال های اخیر منتشر شد. این کتاب، از اواخر دوره قاجار شروع می شود و تا دوران مشروطه را در بر می گیرد. جلد دوم آن نیز شباویز نام داشت که در فضای شروع سال های مشروطه تا سال 1304 می گذرد و جلد سوم شانزده سال نام دارد که از 1304 تا دوره رضاشاه را شامل می شود. وی اضافه کرد ...
پای یک عاشقانۀ دیگر به کتاب و زندگی باز شد/ رویای نیمه شب کتاب دور چهارم
، یعنی به جای 12 هزار تومان با قیمت پشت جلد 8هزار و 500 تومان عرضه و در دسترس خوانندگان قرار خواهد گرفت . او به ویژگی های این دوره از مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: در دورۀ جدید به صورت هفتگی قرعه کشی خواهیم داشت و هر هفته به قید قرعه به تعدادی از افرادی که در همان هفته در مسابقه شرکت کرده اند، جایزه اهدا می شود. همچنین دبیرخانۀ مسابقۀ کتاب و زندگی هیچ دخالتی در توزیع کتاب نخواهد داشت و توزیع ...
از درگذشت بزرگان تا برگزاری جشنواره ها
نستعلیق در پاویون امارات متحده عربی به عنوان هنر این کشور معرفی شد. از سوی دیگر، کتاب نفیسی هم با نام مینیاتور توسط جمهوری آذربایجان منتشر شده بود که عنوان روی جلد و متن ابتدایی اش مشخص می کرد که به معرفی مینیاتور آذربایجانی می پردازد. این اتفاق ها در حالی رخ داد که در زمان برگزاری اکسپوی میلان و حتی بعد از آن، واکنش درخور توجهی از سوی مسوولان ایرانی در اعتراض به این گونه اقدامات دیده نشد. ...
چهره ها در شبکه های اجتماعی
بهاره کیان افشار، بازیگر محبوب، توانا و خوش اخلاقِ سینما و تئاتر در حاشیه مراسم خیریه بهنام دهش پور. حامد جان می شوید شما فقط بخوانی و برای ترانه هایت کاور بیرون ندهی؟! یا خداقل برایش عکاسی نکنی؟! از آمارِ کهیر در جامعه خبر داری؟! این عکس را به افتخار خطِ فرقِ وسطِ پارسا پیروز فر در مجموعه گذاشتیم. مردِ جذاب و تمام نشدنیِ سینما و تئاتر کشورمان. پانته آ بهرامِ عزیز و ...
فرهنگ در رسانه
...، یادآور شد: در سری دوم داستان های دودکش کمی فرق کرده است اما کاراکترها همان کاراکترهای قبلی هستند و در موقعیت های جدیدتر ایفای نقش می کنند و به نظر می رسد که می توانند موقعیت های دیگری را هم خلق کنند و بازیگران و داستان به سمت و سویی بروند که قصه جذاب تر شود. باید ببینیم در سری دوم این مجموعه چه اتفاقی می افتد. تشکر گفت: تاکنون هیچ صحبتی درباره ادامه دودکش و دنباله دار شدن قصه نشده است. به نظرم ...
انتشار کتاب هایی از ناتاشا امیری و حسین یعقوبی
رمان مرده ها در راه اند نوشته ناتاشا امیری و مجموعه داستان اتفاق ممنوع نیست نوشته حسین یعقوبی منتشر شد. به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب ایسنا، رمان مرده ها در راه اند به قلم ناتاشا امیری در 360 صفحه با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 18000 تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است. بخشی از متن کتاب که در پشت جلد آمده است: نریمان به عکس سیاه و سفید دختری جوان خیره شد؛ ابروهای پیوسته ...
ارکستری بی حاشیه با رهبری متین
تعلل گفت: نگاه به هنر و خاصه هنر موسیقی نگاه تاسف باری است، گویی ضرورت هنر آنگونه که بایسته و شایسته است، درک نشده است. علی رهبری: کلمه ی ملی ربطی به موسیقی ملی ندارد روزهای پایانی سال گذشته بود که ارکستر سمفونیک راه اندازی شد.- گزارش کامل وقایع یک سال اخیر ارکستر چندی قبل در منتشر شد- سمفونی نهم بتهوون در زمانِ اندکی با رهبری علی رهبری به شکل فشرده ای تمرین شد و اجرایی بی عیب و نقص را با ...
هر کاری انجام می دهیم، عده ای مخالفند
اساس برخی از معاونت های ریاست جمهوری سازمان دارند. بنا نبوده که ما در قالب سازمان حرکت کنیم، چون ما سازمانی نداریم که به صورت گسترده، آن تاثیرگذاری لازم را داشته باشیم. ساز و کار موثری که برای پاسخگویی به انتظارات مردم وجود داشته باشد در دست ما نیست ، بنابراین آنچه که ما به عنوان بازوان اجرایی داریم آن ساختار موثر سازمان ، برای ما نیست. در این دو سال بخش اعظم انرژی و وقت ما به ...
36هنرمند ایرانی در بیستمین حراج "کریستیز"
نیز یک اثر با قیمت پایه 20 تا 30 هزار دلار در این حراج حضور دارد. ابوالقاسم سعیدی نیز در این حراج دو اثر دارد، که شامل یک تابلو متعلق به سال 1955 با قیمت پایه 12 تا 18 هزار دلار و نقاشی دیگری متعلق به سال 2015 با قیمت پایه 60 تا 80 هزار دلار هستند. منوچهر یکتایی نیز دیگر هنرمندی است که دو اثر از او در این دوره از کریستیز چکش خواهد خورد، از یکتایی دو نقاشی با قیمت های پایه 40 تا 60 هزا ...
اجرایی شدن مصوبات سفر دولت به استان لرستان تا پایان سال 95
انتخابات خرم آباد معتدل باشند صنایع بزرگ لرستان واقعاً با رکود مواجه اند کارخانه ماشین سازی خرم آباد که مربوط به گروه امیر منصور آریا بود توسط دادگستری تهران در حال تعیین تکلیف است کارخانه پارسیلون با ظرفیت بسیار کمی کار می کند امیدواریم مصوبات سفر دولت تا سال 95 عملیاتی شوند پسماند تصفیه خانه شماره یک خرم آباد وارد مزارع کشاورزی می شود ...
پیکره بندی حوزه های معرفتی هنر
. 15. فلسفه و هندسه ، حسن بلخاری قهی، مجموعه مقالات نوزدهمین همایش بزرگداشت ملاصدرا؛ فلسفه و نظم عمومی، نشر بنیاد صدرا، زیرچاپ. 16. معنا و مفهوم نقد در آثار قدما (ایرانی اسلامی) ، پژوهشنامه فرهنگستان هنر، سال اول، شماره 5. 17. بررسی تطبیقی آرای ابن سینا و ساموئل کالریج در باب تمایز میان خیال و تخیل ، فلسفه هنر اسلامی، از نگارنده، نشر علمی و فرهنگی. 18. تاریخ نظریه نهادی هنر ، جرج دیکی، ترجمه ابوالفضل مسلمی، نشریه زیباشناخت، بهار 1387، شماره 18. 19. فن الشعر، ارسطو ، ترجمه عبدالحسین زرین کوب (در کتاب ارسطو و فن شعر)، تهران: امیرکبیر، چ 2، 1369. ...
باغ کتاب از فروشگاه کتاب نیویورک هم بزرگتر است/ خرید کتاب در سال 95 متحول می شود
سازمان را در نمایشگاه بین المللی کتاب سال 94 تشریح کرد و گفت: در این نمایشگاه فرهنگسرای کتاب با فضایی بیش از هزار و 200 مترمربع میزبان هنرمندانی بود که آثار خود یا سایر نویسندگان را برای مردم می خواندند. این برنامه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و شبکه سه سیما نیز این برنامه را پوشش خبری داد. 40 هنرمند امسال در غرفه فرهنگسرای کتاب حضور یافتند. برگزاری سیزدهمین دوره نمایشگاه یاد ...
خورشاهیان:جمشیدی نابغه است و الهامات... فراداستان اش/ خبوشان:جمشیدی به حد بی نهایت روایت های موجود رسیده ...
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم ، الهامات پیرامون زندگی آقای غین تازه ترین اثر مصطفی جمشیدی، نویسنده و فیلمنامه نویس است که توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده است. نشست نقد و بررسی این کتاب با حضور مصطفی جمشیدی نویسنده این کتاب برگزار شد. هادی خورشاهیان، علی اصغر عزتی پاک و محمدرضا شرفی خبوشان نویسندگان و کارشناسان حاضر در این نشست بودند. این نشست با صحبت های خورشاهیان درباره ...
8 منبع علمی رایگان برای افزایش دامنه دانش
انتشار کتاب مهم و تاثر گذار چارلز داروین، خاستگاه گونه ها، موزه ی علوم طبیعی آمریکا 16 هزار صفحه از دست نوشته های داروین را با کیفیتی بالا در وب سایت خود منتشر کرد. این پروژه نزدیک به هفت سال طول کشید و تا به امروز نیز در حال تکمیل و بهبود است. چارلز داروین زیست شناس بریتانیایی است که مهم ترین نظریه ی او به اسم فرگشت، نقش مهمی را در شناخت فرآیند تکامل موجودات زنده بازی کرد. 3 ...
برگزاری چهارصد و چهاردهمین نشست کتابخوان در خرم آباد
رویکرد شناختی/ تالیف آنتونیا بارسلونا/ ارائه توسط فاطمه جعفری این مجموعه شامل مقالاتی می شود که در دو همایشی که نگارنده در سال 1997 ترتیب داده بود، ارائه شده اند. یکی از این دو همایش با موضوع انگیزش مجازی استعاره، در حاشیه ی پنجمین کنفرانس بین المللی زبان شناسی شناختی در دانشگاه آزاد آمستردام (جولای 1997) برگزار شد. همایش دیگر در ارتباط با نظریه ی شناختی در باب استعاره و مجاز و کاربرد آن ...
انتشار کتاب هایی از ناتاشا امیری و حسین یعقوبی
رمان مرده ها در راه اند به قلم ناتاشا امیری در 360 صفحه با شمارگان 1650 نسخه و قیمت 18000 تومان در انتشارات ققنوس منتشر شده است. بخشی از متن کتاب که در پشت جلد آمده است: نریمان به عکس سیاه و سفید دختری جوان خیره شد؛ ابروهای پیوسته کمانی، چشم های بادامی درشت، پیراهن سفید، موهای تاب دار تا کمر... به نظرش آشنا می آمد اما به یاد نمی آورد او را کجا دیده است. مهوش گفت افسون ...
برندسازی در عصر رسانه های اجتماعی
در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است. به گزارش کاوشگران روابط عمومی ، در دوره فیس بوک و یوتیوب، برندسازی به یک چالش آزاردهنده تبدیل شده است. قرار نبود این گونه باشد. یک دهه پیش، بیشتر شرکت ها از ظهور یک عصر طلایی جدید در برندسازی خبر می دادند. آنها آژانس ها و گروه های خلاق تکنولوژیست ها را به کار گرفتند تا برندها را وارد جهان دیجیتال کنند. اما با وجود همه این سروصداها، چنین تلاش هایی نتیجه چندانی به بار نیاورده است . به عنوان یک ویژگی اصلی از استراتژی دیجیتال، شرکت ها در مورد آنچه اغلب محتوای تبلیغاتی (branded-content) نامیده می شود، ریسک های بزرگی انجام می دهند. تفکری که وجود دارد این گونه است: رسانه های اجتماعی به شرکت شما اجازه می دهند از رسانه های سنتی عبور کرده و روابطی مستقیم با مشتریان برقرار کنید. اگر داستان های خوبی به آنها گفته باشید و در زمان درست با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، برندتان به قطب جامعه ای از مصرف کنندگان تبدیل می شود. کسب وکارها برای پیگیری این دیدگاه میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده اند. با این حال، تعداد بسیار اندکی از برندها توانسته اند منافع معناداری برای مصرف کننده به صورت اینترنتی ایجاد کنند. در حقیقت، به نظر می رسد رسانه های اجتماعی از اهمیت برندها کاسته است. اشتباه کار کجاست؟ برای حل این معما، باید به یاد داشته باشیم برندها وقتی به موفقیت می رسند که درون فرهنگ ها نفوذ کنند و برندسازی مجموعه ای از تکنیک ها است که برای ایجاد قرابت فرهنگی طراحی شده است. تکنولوژی های دیجیتال نه تنها شبکه های اجتماعی پرقدرت جدیدی ایجاد کرده اند، بلکه نحوه کارکرد فرهنگ را به طور چشمگیری تغییر داده اند. جمعیت های دیجیتال اکنون نوآوران بسیار موثر و پربار فرهنگ محسوب می شوند؛ پدیده ای که ما آن را جمع فرهنگی (Crowdculture) می نامیم. جمع فرهنگی قوانین برندسازی را تغییر می دهد. اگر جمع فرهنگی را بشناسیم، می توانیم بفهمیم چرا استراتژی های محتوای تبلیغاتی نتوانسته اند اثرات لازم را داشته باشند و کدام روش های جایگزین برندسازی توسط رسانه های اجتماعی تقویت شده اند . چرا محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن کارآیی داشت با اینکه فعالان عرصه تبلیغات اصرار دارند که محتوای تبلیغاتی چیز جدیدی نیست، می توان آن را یادگار عصر رسانه های ارتباط جمعی دانست که در بسته بندی جدید به عنوان یک مفهوم دیجیتال ظاهر شده است. در اولین روزهای آن عصر، شرکت ها رویکردهایی را از سرگرمی های رایج قرض می گرفتند تا برندهای خود را مشهور کنند. مثلا از داستان گویی کوتاه، حقه های سینمایی، شعرهای معروف و شخصیت های تاثیرگذار برای جذب مخاطب استفاده می کردند. این شکل اولیه از محتوای تبلیغاتی کارآیی خوبی داشت، چون رسانه های سرگرم کننده انحصاری بودند و بنابراین رقابت فرهنگی محدود بود. در ایالات متحده آمریکا، سه شبکه به طور سالانه برنامه های تلویزیونی را به مدت 30 هفته یا بیشتر تولید می کردند. فیلم ها تنها از طریق سالن های فیلم محلی توزیع می شدند. شرکت های بازاریابی محصولات مصرفی، مسیر مشهور شدن را از طریق جای دادن برند خود در این عرصه فرهنگی به شدت کنترل شده طی کردند. همچنین برندها با اسپانسر شدن برنامه ها و وقایع تلویزیونی در فرهنگ تاثیر گذاشتند و خود را به محتوای موفق متصل کردند. از آنجا که طرفداران شخصیت های سرگرم کننده محبوب تلویزیونی دسترسی محدودی به این افراد داشتند، برندها مثل یک واسطه عمل می کردند. تماشاچیان آمریکایی سال ها عادت کرده بودند که فست فودهای زنجیره ای معروف اسپانسر فیلم های معروف جدید شوند و خودروهای لوکس آنها را به رقابت های گلف و تنیس ببرند. ظهور تکنولوژی های جدید که به مخاطب امکان می داد در میان آگهی ها حق انتخاب داشته باشد – از شبکه های کابلی گرفته تا DVR و سپس اینترنت – باعث شد برندها خیلی سخت تر بتوانند به دنبال شهرت باشند. اکنون آنها مجبور بودند مستقیما با خود سرگرمی ها رقابت کنند؛ بنابراین شرکت ها هزینه های بیشتری متحمل شدند. مثلا BMW پیشتاز ساخت فیلم های کوتاه در اینترنت شد. خیلی زود شرکت های بزرگ کارگردانان مطرح را استخدام کردند و خواستار به کار بردن جلوه های ویژه خاص در فیلم های تبلیغاتی خود شدند. این تلاش های دیجیتال اولیه (قبل از ظهور رسانه های اجتماعی) شرکت ها را به جایی هدایت کرد که باور کنند اگر فیلم های تبلیغاتی خلاقانه اینترنتی در سطح کیفیت هالیوود تولید کنند، می توانند مخاطبان بیشتری را برای برندهای خود جمع کنند؛ بنابراین حرکت به سوی محتوای تبلیغاتی ایجاد شد. اما قهرمانان آن روی رقابت جدید حساب نمی کردند و این بار این مساله از سوی شرکت های رسانه ای بزرگ ایجاد نشد، بلکه از سوی جمعیت بود . ظهور جمع فرهنگی از گذشته، نوآوری فرهنگی از حواشی جامعه جریان می یافت؛ از گروه های فرعی، جنبش های اجتماعی و محافل هنری که هنجارها و قراردادهای اصلی را به چالش می کشیدند. شرکت ها و رسانه های ارتباط جمعی مثل واسطه عمل می کردند و این ایده های جدید را در بازارهای گسترده پخش می کردند. اما رسانه های اجتماعی همه چیز را تغییر داده اند. رسانه های اجتماعی جوامعی را که زمانی از نظر جغرافیایی از هم جدا بودند، به یکدیگر متصل می کنند و سرعت و شدت همکاری را به شدت افزایش می بخشند. اکنون که این جوامع ارتباط بیشتری با هم دارند، نفوذ فرهنگی آنها مستقیم و برجسته شده است. این جمع فرهنگی با دو خاصیت ظاهر می شود: خرده فرهنگ ها که ایدئولوژی ها و فعالیت های تازه ای را می پرورانند و دنیاهای هنری که زمینه های جدیدی در سرگرمی ایجاد می کنند . برندسازی فرهنگی در حالی که ظهور جمع فرهنگی اثر محتوای تبلیغاتی و اسپانسر شدن را کمرنگ می کند، شکل گیری رویکرد جایگزینی را که آن را برندسازی فرهنگی می نامیم، تسریع کرده است. پیشرفت چشمگیر رستوران های زنجیره ای غذای مکزیکی چیپاتل (Chipotle) بین سال 2011 تا 2013 نشان دهنده قدرت این رویکرد است. چیپاتل از یک فرصت فرهنگی بزرگ بهره برد. این فرصت زمانی ایجاد شد که جنبش هایی که فرهنگ غالب غذاهای صنعتی را به چالش کشیده بود، به نیرویی تبدیل شد که در رسانه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفتند. این زنجیره به عنوان مدافع این ایدئولوژی جمع فرهنگی به جنجال تبدیل شد. چیپاتل با به کارگیری برندسازی فرهنگی به یکی از جذاب ترین برندهای آمریکایی تبدیل شد که همه در مورد آن صحبت می کردند. به طور خاص، چیپاتل با دنبال کردن پنج اصل زیر به موفقیت رسید : طرح ریزی ارتدکسی فرهنگی در برندسازی فرهنگی، برند یک ایدئولوژی نوآورانه را شکل می دهد که با اصول مرسوم در یک دسته بندی محصولی در تعارض است. برای انجام این کار، برند ابتدا نیاز دارد تشخیص دهد کدام اصول باید کنار گذاشته شوند؛ چیزی که آن را ارتدوکسی فرهنگی می نامیم. ایدئولوژی غذای صنعتی آمریکا در اوایل قرن 20 توسط شرکت های بازاریابی غذا اختراع شد. آمریکایی ها به این باور رسیده بودند که از طریق درخشش اکتشافات علمی (مثل مارگارین یا قهوه فوری) و فرآیندهای تولید استاندارد، شرکت های بزرگ که تحت نظارت اداره غذا و دارو هستند، تولید غذاهای فراوان، سالم و خوشمزه را تضمین می کنند. این فرضیات دسته بندی فست فودها را زمان جهش مک دونالد در دهه 60 میلادی تقویت کرد . مکان یابی فرصت فرهنگی با گذشت زمان، اختلالات در جامعه باعث می شوند ارتدوکسی از مسیر خارج شود. مصرف کنندگان به دنبال جایگزین ها می روند و این مساله فرصت هایی را به روی برندهای نوآور می گشاید تا یک ایدئولوژی جدید را در دسته بندی های خود پیش ببرند. برای غذای صنعتی این نقطه عطف در سال 2001 پیش آمد؛ زمانی که کتاب اریک اسکلازر به نام ملت فست فود با قدرت آن را به چالش کشید. فیلم مورگان اسپرلاک به نام من را خیلی چاق کن در سال 2004 و کتاب تاثیرگذار مایکل پولان به نام معمای همه چیزخوار در سال 2006 این موضوع را دنبال کرد. این منتقدان به شدت بر طبقه متوسط رو به بالا تاثیر گذاشتند و نگرانی ها در مورد غذای صنعتی به سرعت گسترش یافت. تحول مشابهی در دیگر کشورها که ایدئولوژی غذای صنعتی در آنها رواج داشت، شکل گرفت. قبل از رسانه های اجتماعی، تاثیر این گونه فعالیت ها درون بخش کوچکی از جامعه محبوس می ماند. در عوض، جمع فرهنگی منتقدان را احاطه و آنها را عصبانی کرد و باعث شد نگرانی نسبت به غذای صنعتی به یک جریان اصلی تبدیل شود. خبرها در مورد هر مشکل مهمی به تولید غذای صنعتی ارتباط پیدا می کرد. والدین به شدت نگران غذاهایی بودند که به کودکان خود می دادند. جمع فرهنگی نگرانی یک قشر خاص را به یک آسیب اجتماعی ملی تبدیل کرد . هدف گیری جمع فرهنگی گروه هایی که ایدئولوژی غذای صنعتی را به چالش کشیده بودند بیش از 40 سال در کمین بودند و به عنوان مخالفان تکنولوژی های جدید نادیده گرفته می شدند. خرده فرهنگ های کوچک حول کشت محصولات ارگانیک و تغذیه سالم دام رشد کردند و در مرز بازار در کشاورزی مورد حمایت جامعه و بازارهای کشاورزان، کاستی ها را جبران کردند، اما وقتی رسانه های اجتماعی ظهور کردند، مجموعه تاثیرگذار و متنوعی از خرده فرهنگ های هم پوشاننده خواستار نوآوری در مواد غذایی شدند. این مجموعه طرفداران تغذیه تکاملی، مراتع پایدار، نسل جدیدی از فعالان محیط زیست، باغداران شهری و رستوران های که مواد غذایی ارگانیک و پرورش یافته مزارع را استفاده می کردند، تشکیل می داد. به طور خلاصه، جنبش فرهنگی گسترده ای برای احیای مواد غذایی قبل از غذاهای صنعتی سازماندهی شده بود. چیپاتل به موفقیت رسید، چون به سوی این جمع فرهنگی جهش کرده بود . انتشار ایدئولوژی جدید چیپاتل ایدئولوژی قبل از غذای صنعتی را با دو فیلم ترویج داد. در سال 2011 این شرکت فیلم انیمیشنی بازگشت به ابتدا را با شخصیت های ساده چوبی درست کرد. در این فیلم نشان داده می شود که یک مزرعه قدیمی ناگهان به مزرعه ای صنعتی و مدرن تبدیل می شود که حیوانات آن در طویله ای بتنی جا داده شده اند. سپس وارد یک خط تولید می شوند که ماده ای شیمیایی یک به یک به آنها تزریق می شود که آنها را به بالن های تپلی تبدیل می کند و بعد در مکعب هایی فشرده در یک ردیف کنار هم قرار می گیرند. کشاورز شگفت زده از این تحول تصمیم می گیرد مزرعه را به شکل سابق و قدیمی خودش برگرداند. فیلم دوم مترسک نام داشت که یک شرکت تولید غذای صنعتی را نشان می داد که با تصاویری از یک مزرعه طبیعی محصولات خود را معرفی می کرد، اما در واقعیت کارخانه داروهایی را به حیوانات تزریق می کرد و رفتار بدی با آنها داشت. این کارخانه وعده های غذایی نیم آماده را به سرعت و بدون دقت تولید می کرد. مترسکی که در این کارخانه کار می کرد و شاهد این قضایا بود افسرده شده بود، تا زمانی که ایده ای به ذهنش رسید. او مواد غذایی طبیعی را از باغ شخصی خودش چید و آنها را به شهر برد و یک دکه ساندویچ مکزیکی زد که شبیه رستوران های چیپاتل بود. این فیلم ها در پایگاه های رسانه های اجتماعی منتشر شدند که بسیار تاثیرگذار بودند و ده ها میلیون نفر آنها را دیدند. فیلم های شرکت چیپاتل را نمی توان نمونه های عالی محتوای تبلیغاتی دانست. این فیلم ها موفق بودند چون از سرگرمی صرف فراتر رفتند. این فیلم ها هنری بودند؛ داستان آنها واقعی نبود و بارها و بارها با اشتیاق خلاقانه در مورد دهه گذشته تکرار شدند. اما در رسانه های اجتماعی غوغا کردند، چون افسانه هایی بودند که مشتاقانه ایدئولوژی جمع فرهنگی نوظهور غذاهای غیرصنعتی را تسخیر کردند. چیپاتل تصویری الهام گرفته از آمریکا را که به سنت های قدیمی کشاورزی و تولید مواد غذایی بازگشته بود، ترسیم کرد و بسیاری از مشکلات موجود در نظام غذایی را وارونه کرد . نوآوری مداوم با استفاده از نقطه انفجار فرهنگی یک برند می تواند با دفع تعارضات یا توطئه های رایج در مباحث رسانه ای نسبت به یک ایدئولوژی، قرابت فرهنگی خود را حفظ کند. این همان کاری است که شرکت بن اند جری (Ben & Jerry) در دفاع از فلسفه کسب وکار پایدار خود به خوبی انجام داد. این شرکت از روش معرفی محصولات جدید خود استفاده کرد تا به شوخی به دولت ریگان در مورد مسائل روز مانند تخریب جنگل های بارانی و جنگ دارویی شکایت کند. چیپاتل برای پیشرفت کردن باید با محصولات و بیانیه های رسمی پیشبرد مسائل داغ روز را ادامه دهد. این شرکت در این بعد چندان موفق نبوده است. این شرکت مجموعه فیلم هایی را دنبال کرد که اثر چندانی در رسانه های اجتماعی نداشت، چون به جای اینکه به مسائل داغ روز بپردازد، فیلم های قبلی را به سادگی مسخره می کرد. پس از آن، چیپاتل به مساله جدیدی روی آورد و از غذاهایی که دستکاری ژنتیک نشده بودند دفاع کرد. جدا از این واقعیت که این موضوع خود این شرکت را به چالش می کشید، غذاهایی که دستکاری ژنتیک شده اند، موضوع داغ روز نبود. این تلاش ها نتوانست جمع فرهنگی را تقویت کند. تعدادی از دیگر مسائل روز مانند نوشابه های قندی و روغن های گیاهی صنعتی جنجال بیشتری ایجاد می کنند و باید بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند. البته پیش رفتن با ایدئولوژی در بازار انبوه می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. برند باید به وعده های خود عمل کند، وگرنه با خطر روبه رو است. چیپاتل کسب وکاری بزرگ و در حال رشد است و فرآیندهای صنعتی زیادی دارد. ارائه مواد غذایی تازه که این شرکت به آن متعهد شده، یک چالش عملیاتی بزرگ است. این شرکت نمی تواند اعتماد مصرف کننده را از طریق آگهی یا تلاش های روابط عمومی برگرداند. در عوض مجبور است جمع فرهنگی را متقاعد کند که می خواهد به وعده خود مبنی بر بازگشت به غذاهای سالم قبل از دوران غذاهای صنعتی پایبند بماند و در این صورت مردم بار دیگر طرفدار این برند خواهند بود . منبع: دنیای اقتصاد ...
مافیای تیتراژ خوانی در صداوسیما
دهه 80 که حالا بنا به دلایل متعددی به حاشیه رانده شده اند، معتقدند استفاده از لفظ مافیا در مورد تیتراژهای تلویزیونی کاملا درست و دقیق است. نیما مسیحا یکی از همین خوانندگان شناخته شده است که پیش از این درباره علل کم کاری اش در سال های اخیر به شهروند گفته بود: صحبت بر سر مافیای سنگینی است که درحال حاضر روی موسیقی پاپ کشورمان سیطره دارد. حمایت های عجیب و غریبی که از بعضی از دوستان ما می شود عملا عرصه ...
آرامگاه تاریخی خالد نبی(ع) بربلندای تپه ماهورهای کلاله
قبرستانی تاریخی دارد که به دلیل نوع سنگ های مقبره از نظر اهالی منطقه افسانه ای است. در گذشته دیوید استروناخ این محوطه را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و گزارشی از گورستان خالد نبی در مقاله ای بنام سنگ های ایستاده در ناحیه اترک در مجله انگلیسی سال 1981 میلادی چاپ و منتشر کرده است که نشانه اهمیت این محوطه تاریخی است از طرفی این اثر توسط پژوهشگران ایرانی نظیر منوچهر ستوده در جلد پنجم کتاب از ...
سلفی ترانه علیدوستی و پسر قباد +عکس
به گزارش سلام خبر؛ ترانه علیدوستی در صفحه اینستاگرام خود با انتشار یک عکس از سریال شهرزاد نوشت:سلفی من و همبازی محبوبم. فدات بشم من که اینقدر تو خوش اخلاق و لطیف بودی شهرزاد با عنوان قبلی روزی روزگاری عاشقی یک مجموعه ویدئویی در 28 قسمت 60 دقیقه ای به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی محمد امامی در 1393 است. داستان سریال شهرزاد در دههٔ سی خورشیدی می گذرد. ...