سایر منابع:
سایر خبرها
شکایت کامندان صدای آمریکا از بی بی سی
و صدای آمریکا به دلیل تبعیض و اقدامات غیرقانونی اداری تنظیم و ثبت شده است. بر اساس این گزارش، در ماه های گذشته، مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا با انتقادات عمومی بسیاری به خاطر ضعف برنامه ها و عدم کفایت مدیریت مواجه شده است. گزارش اخیر اداره مدیریت کارکنان دولتی موید سوءمدیریت و سوءاستفاده از قدرت در صدای آمریکا است. بر اساس این گزارش، شصت درصد کارکنان بخش فارسی صدای ...
اثر مشترک هرمس و ای سی ام پرفروش شد
در هفته ای که گذشت؛ آلبوم نقش اثر مونا ریاحی و گلفام خیام در کنار اپرای حافظ پرفروش ترین آلبوم های مرکز موسیقی بتهوون بودند. به گزارش ایلنا، پرفروش ترین آلبوم های موسیقی در مرکز موسیقی بتهوون به شرح زیر است: 1. اپرای عروسکی حافظ اثر بهروز غریب پور و بهزاد عبدی 2. نقش اثر مونا ریاحی و گلفام خیام 3. بازی های آوازی2 اثر سودابه سالم 4. گذر از ...
تقابل با هجمه فرهنگی دشمنان نیازمند تخصص و هنر است
به گزارش موج رسا , "سردار اوصانلو" فرمانده قرارگاه حمزه سید الشهداء شمالغرب کشور، با همراهی سردار کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان در صدا وسیمای مرکز زنجان حضور یافته و با مدیرکل مرکز به دیدار و گفتگو پرداخت. سردار اوصانلو در این دیدار، تقابل با هجمه فرهنگی دشمن را کاری پیچیده، دشوار و نیازمند تخصص و هنر دانست و افزود: ابزار هنر یکی از مهمترین مؤلفه ها در جنگ نرم است. ...
پادشاهی که عزل و نصب می کند اما سر نمی بُرد
تر اسلامی در فضای سیاسی داخلی ترکیه و در منطقه. در ازای محقق کردن این امور، کشورهای مذکور قول می دهند تا فضای سیاسی و اقتصادی ترکیه را برای حضور با ثبات این حزب در عرصه سیاسی ترکیه فراهم آورند و تمام موانع اقتصادی و سیاسی پیش روی را برطرف کنند. اردوغان بر آن است که مشکل قانون صرفاً نظام انتخاباتی آن نیست، بلکه کلاً مجلس دست و پاگیر است و در یک سرزمین جای دو شاه (نخست وزیر و رئیس جمهور ...
معرفی منظم ترین نمایندگان مجلس نهم در رادیو ایران
عاطفه اقتداری تهیه کننده آخر هفته در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص موضوع این هفته برنامه رادیویی آخر هفته گفت: این هفته به بهانه پایان یافتن مجلس نهم منظم ترین نمایندگان مجلس نهم در این برنامه معرفی می شوند. همچنین با یکی از نمایندگان منظم دکتر طیب زاده نوری در این خصوص گفت و گو خواهیم داشت. وی ادامه داد: از دیگر بخش های شنیدنی این ...
"صحرا رمضانیان" با آثارش میهمان رادیو نمایش می شود
نوروزی و افکت : نرگس موسی پور در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. این قسمت از برنامه ی "با درام نویسان معاصر ایران " 8 تا 11 خرداد ماه ، ساعت 21:00 ، از رادیو نمایش پخش می شود. انتهای پیام/
15 میلیون پرونده در سال 93 وارد دستگاه قضا شده است
های خروجی بیش از ورودی هاست و به سمت کم شدن پرونده های مانده پیش می رویم و در هر دو موضوعِ کاهش ورودی ها و افزایش خروجی ها، دستگاه قضا پیشرفت خوبی داشته است و با فناوریهای نوین تا حد زیادی مسئله مقدمات رسیدگی ها تسریع شده است. ضرورت تعامل مجلس و دولت در مورد تامین نیروی انسانی دستگاه قضا رئیس دستگاه قضا درباره اینکه وضع نیروی انسانی در قوه قضاییه چگونه است و چه چشم اندازی برای ...
با گوشی های هوشمند، هوشمندانه برخورد کنید
به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، سرگرد کیانی گفت: اطلاعاتی که افراد در گوشی دارند مربوط به حریم خصوصی آنهاست به طبع لازم است برای صیانت از آنها توجه ویژه ای داشته باشند. شاهد هستیم با دانلود ناشیانه برخی نرم افزارها افراد کمک به حک شدن تلفن همراه خود می کنند این مساله آسیب های اجتماعی به همراه دارد. همچنین افزود: اپلیکیشن ها بین مردم جایگاه قابل توجهی پیدا کرده اند، برای استفاده از آنها لازم است مردم اطلاعات کافی داشته باشند تا دچار آسیب اجتماعی نشوند چون از این دست آسیب ها تبعات منفی فراوانی به همراه دارد و آثار سوء آنها سالها باقی می ماند. وی با اشاره به اینکه با ورود این تجهیزات شاهد ورود فرهنگ غلط هستیم، افزود: بحث فرهنگ سازی یکی از موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه شود. خانواده ها باید برای استفاده از این تجهیزات با داشتن آگاهی در کنار فرزندان خود باشند. ...
معرفی منظم ترین نمایندگان مجلس نهم در رادیو ایران
به گزارش جام جم سیما به نقل از شبکه رادیویی ایران، عاطفه اقتداری تهیه کننده آخر هفته گفت: این هفته به بهانه پایان یافتن مجلس نهم منظم ترین نمایندگان مجلس نهم در برنامه معرفی می شوند. برنامه آخر هفته با یکی از نمایندگان منظم دکتر طیب زاده نوری در این خصوص گفت و گو می کند. از دیگر بخش های شنیدنی این برنامه ارتباط با سایر استان ها می باشد. این هفته ارتباط با مجتبی ...
شیوع بیماری سالک در فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ؛ مدیر روابط عمومی اداره کل صدا و سیمای فارس گفت: برنامه گفتگو که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 21 به مدت 45 دقیقه از سیمای مرکز فارس پخش می شود، امشب 5 خرداد ماه میزبان دکتر فرامرزی مسئول بیماری های واگیر است. رستگار ادامه داد: در برنامه امشب درباره شیوع بیماری سالک در فارس و شیراز گفتگو می شود. تهیه کننده: حسن اقبالپور ...
بسته خبری سفیر سه شنبه 04 خردادماه 1395
.../ امام: این حرکت ارزش خون دادن دارد https://tr.im/vR16z @safir_hamandishi شبکه خبری سفیر, [23.05.16 02:33] چه کسانی منظم ترین نماینده مجلس نهم بودند؟ مجتبی رحماندوست نماینده تهران، عبدالرحمان رستمیان نماینده دامغان، ابراهیم رضایی نماینده خمین، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، زهره طبیب زاده نماینده تهران، نادر قاضی پور نماینده ارومیه، محمد حسین فرهنگی نماینده ...
صحرا رمضانیان با آثارش میهمان رادیو نمایش می شود
فعالیتهای درام نویسان ایرانی در آیتم های گفت و گو ، نمایش رادیویی و شناخت بیشتر مخاطب از مقوله نمایش و نمایشنامه نویسی به صورت هفتگی در 4 قسمت از رادیو نمایش پخش می شود . برنامه "با درام نویسان معاصر ایران" به نویسندگی و کارگردانی جواد پیشگر ، تهیه کنندگی محمود احمدی ، صدابرداری علی حاجی نوروزی و افکت نرگس موسی پور در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. این قسمت از برنامه "با درام نویسان معاصر ایران " 8 تا 11 خرداد ماه ساعت 21:00 از رادیو نمایش پخش می شود. ...
ایران و هند برای گسترش همکاری بیانیه مشترک صادر کردند
جمهوری این کشور بخاطر توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و تحولات بعدی، از جمله لغو برخی تحریمها که نشان دهنده پیروزی دیپلماسی و خرد بود، را مورد ستایش قرار داد. روحانی نیز از حمایت ها و همکاری های هند در دوران تحریم قدردانی کرد و ابراز داشت که مردم ایران این نقش هند را خصوصا در گذشته نزدیک، فراموش نخواهند کرد. طرفین در عزمشان برای ایجاد روابطی مستحکم، معاصر و برپایه همکاری ...
لبنان / " شکوه مقاومت ، همچنان خلل ناپذیر "
در گزارشی به همین مناسبت، با سه تن از آزادگان مقاومت درباره خاطرات دوران اسارتشان گفتگو کرده است. وی در آغاز این گزارش گفت، سه تن در بازداشتگاه الخیام زندانی بودند. محیط زندان در مقابل اراده خلل ناپذیر آنها خسته شد اما آنها در مقاومت و مبارزه ضد زندانبانان خسته نشدند. شکنجه های بی حد و حصر نیز نتوانست آنها را به تسلیم وادارد. زندانبان از قدرت صبر و شکیبایی آنها به تنگ آمد. تا آن که آنها پیروز و ...
پخش چندنمایش جدید در هفته آتی از رادیو
نویسان ایرانی در آیتم های گفتگو ، نمایش رادیویی و شناخت بیشتر مخاطب از مقوله نمایش و نمایشنامه نویسی به صورت هفتگی در 4 قسمت از رادیو نمایش پخش می شود . با درام نویسان معاصر ایران به نویسندگی و کارگردانی :جواد پیشگر تهیه کنندگی :محمود احمدی ، صدابرداری :علی حاجی نوروزی و افکت : نرگس موسی پور در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است. این قسمت از برنامه با درام نویسان معاصر ایران 8 تا 11 خرداد ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می شود. ...
رقص و پایکوبی؛ راهکاری برای جذب دانشجو!/ برخی برای توجیه کار غلط خود می گویند دانشجو باید شاد باشد
حرکت آن هم از سوی دانشگاه فرهنگیان که انتظارات از آن ها بسیار است امری نابخشودنی قلمداد می شود. و در آخرین مورد از هنجارشکنی هایی که این روزها با آن روبرو شدیم می توان به موردی که در دانشگاه علوم پزشکی اراک رخ داد اشاره کرد. دانشگاه علوم پزشکی اراک هفته ی گذشته به مناسبت اعیاد شعبانیه و هفته ی خوابگاه ها برنامه ای تحت عنوان جُنگ شادی با حضور حدود400 دانشجوی پسر و دختر این ...
نامگذاری خیابانی در تهران به نام یک مجری صداوسیما
به گزارش جام جم سیما ، بر اساس مصوبه شورای شهر در روز چهارشنبه پنجم خرداد همزمان با سالروز در گذشت مهران دوستی، خیابان اسفراین در منطقه 6 به مهران دوستی تغییر نام داده و آیین تجلیل از این هنرمند برجسته ایرانی صورت می گیرد. مراسم تغییرنام خیابان اسفراین با حضور خانواده مرحوم مهران دوستی و جمعی از اهالی هنر و رسانه صورت می گیرد. زنده یاد مهران دوستی در سال 1359 و هنگام تصدی سمت مدیریت تولید صدا و سیمای مرکز گیلان، به دلیل نیامدن گوینده، این کار را بر عهده گرفت و از آن پس حرفه گویندگی را دنبال کرد. مرحوم دوستی در زمان جنگ ایران و عراق اطلاعیه های ارتش را در رادیو می خواند و از گویندگان رادیو جبهه بود. او در سالیان آخر عمر خود به عنوان یکی از چهره های شناخته شده رادیو، گویندگی برنامه های متعددی را برعهده داشت. همکاری در برنامه های تلویزیونی ازجمله سینما یک، سینما دو و سینما چهار و انبوه تیزرهای تبلیغاتی از دیگر فعالیت های او در زمینه گویندگی بود. دوستی توانسته بود با اجرای بی نظیر خود، سلسله برنامه های ساعات بعد از ظهر رادیو جوان را تبدیل به پرشنونده ترین ساعات رادیو کند و به عنوان یکی از محبوب ترین گویندگان ایرانی جای خود را در دل مردم ایران باز کند. منبع : میزان ...
آنجلینا جولی استاد دانشگاه شد
دوره جدید تحصیلی با هدف ارائه راهکارهایی در جهت ارتقای برابری جنسیتی و افزایش قدرت اقتصادی، اجتماعی، مشارکت سیاسی و امنیت زنان راه اندازی شده است. به گزارش گاردین، جولی که از سال 2011 میلادی سفیر حسن نیت و فرستاده ویژه آژانس پناهندگان سازمان ملل است با ابراز خرسندی از راه اندازی این دوره تحصیلی گفت که امیدوار است دیگر دانشگاه ها نیز چنین روندی را در پیش بگیرند. او تصریح کرد: "بی صبرانه منتظر تدریس در دانشگاه و یادگرفتن از دانشجویان و همچنین به اشتراک گذاشتن تجارب کاری ام در همکاری با دولت ها و سازمان ملل هستم." منبع : ایسنا ...
بدل های پاشایی در خندوانه + فیلم
به گزارش جام جم سیما ، خندوانه این دفعه پس از تبریک روز دزفول و تقدیم شادی به مردم این شهر، سوژه ای را به تصویر کشید که خیلی از ما کمابیش دور و برمان مصداق آن را دیده ایم. افرادی که به هر بهانه ای خود را به شکل یک شخصیت درمی آورند و این بار پاشایی نماها که شمائلی از مرحوم مرتضی پاشایی را با آن کلاه کج و عینکی که معروف شد تداعی می کردند در خندوانه حاضر شدند. میلاد، احسان و رضا از جوانانی بودند که در هر بخشی پس از یک رفت و آمد از لابه لای حاضران جلو می آمدند و با شکل و قیافه پاشایی، خود واقعی شان را معرفی می کردند. آرام آرام بحث در خصوص این شبیه سازی جدی تر شد و جوان علت این کار را از تک تک آن ها پرسید. میلاد که به گفته خودش موزیسین است و در ابتدا هم قطعه ای از آن مرحوم خواند، این طور پاسخ داد: یکی اینکه به نظر من مرتضی اسطوره موسیقی نبود بلکه اسطوره اخلاق بود. علاوه بر این او هیچ وقت پشت سر کسی حرف نمی زد. رامبد با شنیدن این جواب خطاب به میلاد گفت: تو چه قدر مرتضی را می شناختی و با او در ارتباط بودی و اصلا بر چه اساسی صفت اسطوره بودن در اخلاق را به کار می بری؟ میلاد: من بیشتر با اطرافیانش مرتبط بودم و از آن ها راجع به او می شنیدم. در واقع به گونه ای از دور با خودش ارتباط داشتم. اینجا بود که جوان عنوان کرد: نه، این کافی نیست. آخر وقتی قرار است کسی را بشناسیم به او نزدیک می شویم. چرا که این شناخت قطعا از دور و شنیده های مردم به دست نمی آید و آن قدر نیست که بتوانیم او را اسطوره بخوانیم. در ادامه احسان راجع به دلیل این حرکتش گفت: اگر بخواهم راستش را بگویم، من خیلی دلم نمی خواست این اتفاق بیفتد و در واقع تصادفی شد. اما بیشتر نظرم روی زنده نگه داشتن یاد مرتضی است و البته تنها در موارد و جاهای خاصی این شکلی می شوم. جوان باز هم پیگیر شد که کی و چرا اینگونه می شوی؟ او ادامه داد: من کار تقلید صدا انجام می دهم و اصولا حسن ختام هر برنامه ای، با این شکل قطعه ای از پاشایی می خوانم و مخاطبانی را نیز جذب می کنم. یعنی تو با شکل دیگران شدن پول درمی آوری و مرتضی هم اینجا به نحوی بهانه ای برای این اتفاق شده است این جمله جوابیه رامبد جوان به توضیحات احسان بود. رضا که در کار فروش پارچه است و در زمینه هنر فعالیت خاصی ندارد، درباره این شبیه سازی بیان کرد: من مرتضی را دوست دارم و می خواهم با این کار او را به خودم و دیگران یادآوری کنم. رامبد جوان خطاب به نفر اول یعنی میلاد گفت: تو که با اطرافیان مرتضی در ارتباط بودی، میدانی او اهل کتاب خواندن بود یا نه؟ میلاد پس از یک مکث و فکر: بله، می خواند. رامبد: می دانی آخرین کتابی که خواند چه بود؟ میلاد: من نه، نمی دانم. و نتیجه گیری رامبد از این حرف: این که برای نزدیکی به یک فرد بخواهیم تنها به او فکر کنیم، قطعا کافی نیست و ارزشی ندارد. در بخش دیگری میلاد گفت که در خانه بیشترشکل خودش است و بیشتر بیرون با این قیافه درمی آید. رضا هم اظهار کرد: خانواده ام دوست دارند شکل خودم باشم و این خواسته هر پدر و مادری است، برای همین از 24 ساعت 22 ساعت خودمم و 2 ساعت هم خودم نیستم. علاوه بر این جوان در جواب تاکید مداوم احسان روی کارش که تقلید صداست و الزام به تغییر ظاهر گفت: با وجود همه این دلایل مسئله این جاست که چرا ما می خواهیم شیه دیگری باشیم، مگر خودمان بودن چه اشکالی دارد؟ همچنین مورد دیگر این است که چرا سلیقه ما به سمت موسیقی غمگین رفته و همه هوادار آن شدند؟ البته این جا منظورم تنها مرتضی پاشایی نیست بلکه علاوه بر سبک او تاکیدم روی گستردگی این اتفاق است. رامبد پس از این رو به میلاد بیان کرد: تو که موزیسین هستی و به گفته خودت مدیر برنامه داری، چرا با نام خودت الان اینجا نیستی؟ تو می توانی بیشتر تلاش کنی تا دفعه بعد با اسم و کار خودت در هر جایی مثل خندوانه حاضر شوی. میلاد هم در نهایت متفکرانه این موضوع را تایید کرد و بعد هر سه به درخواست جوان کلاه و عینک هایشان را برداشتند و با ظاهری شبیه خودشان قرار شد، احسان و میلاد که به نوعی دستی بر موسیقی دارند شعری با صدا و لحن خود واقعیشان بخوانند. اما بین این صحبت ها اتفاق دیگری که رخ داد، ورود پسر بچه ای 6 ساله با شمایل مرتضی پاشایی و اسم صدرا بود که بعد از به روی صحنه آمدنش جوان از او هم علت این ظاهرش را پرسید و گفت: آن موقع که پاشایی فوت کرد تو 4 ساله بودی، چی از او در ذهنت است که خودت را شبیهش کردی؟ صدرا هم با بیان کودکانه اش که پیش از این به علاقه اش به آهنگ های غمگین اشاره کرده بود، جواب داد: یکبار به کنسرتش رفتم و چندبارهم فیلم هایش را دیدم و یادم است که در آن ها همش می خندید. رامبد در این لحظه گفت: خ ...
بزرگداشت روز جهانی تنوع زیستی در سرزمین ما
به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط عمومی شبکه یک، شعار روز جهانی تنوع زیستی امسال تعمیم و جریان سازی تنوع زیستی، حفظ پایداری مردم و معیشت آنها نامگذاری شده است. هادی بهرامی، رئیس بنیاد جهانی آموزشهای محیط زیستی (FEE) درباره این روز و اهمیت توجه نهادهای رسمی و سازمان های مردم نهاد به موضوع تنوع زیستی گفتگو خواهد کرد. پاکسازی تالاب عینک رشت از سنبل های آبی و زباله موضوع دیگر برنامه سرزمین ما را تشکیل می دهد. نسیم طواف زاده، مدیرعامل موسسه سبزکاران گیلان و دبیرگروه هم اندیشی تالابی کشور و پیمان بازدیدی، مدیرعامل موسسه سرزمین ایده آل ما شهرستان رشت به موضوع پاکسازی تالاب عینک از سنبل های آبی خواهند پرداخت. تالاب عینک بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است که بعلت قرار گرفتن در داخل شهر، وضعیت بسیار نامناسب زیستی دارد. ساخت و سازهای بی شمار در حریم تالاب و ورود فاضلاب شهری و صنعتی به داخل تالاب از مهمترین مشکلات تالاب عینک است که توجه خاص مسئولان را می طلبد. معرفی فعالیت های زیست محیطی انجمن های شهرستان کازرون توسط علی اکبر کاظمینی، کارشناس ارشد اکولوژی و دبیر موسسه مردم نهاد 13 فروردین کازرون و معرفی ستار ظاهری، شکارچی که ترک شکار کرده بعنوان چهره محیط زیستی برتر هفته از بخش های دیگر برنامه سرزمین ما است. همچنین به بهانه ثبت جهانی ذخیره گاه زیست کره تنگ صیاد و سبزه کوه استان چهارمحال و بختیاری، هومان خاکپور، کارشناس و فعال محیط زیست در این خصوص صحبت می کند. در بخش پایانی هم اخبار محیط زیستی توسط مرضیه سرتیپی از انجمن صلح با طبیعت اصفهان اجرا خواهد شد. برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی پنج شنبه از ساعت 7 صبح و به مدت 110 دقیقه از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. ...
وضعیت مطالعات فرهنگی در ژاپن
فرهنگی منحصربه مطالعات مربوط به مخاطبان رسانه های جمعی بود. در این همایش تلاش شد حوزه مطالعات فرهنگی به صورت گسترده تری معرفی شود که شامل حوزه محتوای رسانه ای، خرده فرهنگ های شهری، نقد نئولیبرالیسم و هژمونی اجتماعی نیز می شود. باتوجه به این اهداف، برای همایش پنج موضوع در نظر گرفته شد: 1. ملت و استعمار 2. مصرف و فرهنگ عامه 3. طبقه 4. جنسیت 5. رسانه. هر یک از شرکت کنندگان صاحب ...
رابطه میان فلسفه و الهیات در دوران پسامدرن
دیگر باشند. مساله رابطه میان اوامر الوهی و الزامات اخلاقی در میان فیلسوفان معاصر دین، محور مشاجره های فراوان قرار گرفته است و این تا حد زیادی به خاطر کار رابرت. ام. آدامز بوده است. (15) آدامز در مقاله هایش درباره تئوریهای اوامر الوهی و اخلاقیات در پی آن بوده که بین این رای، که صواب و خطا بودن عمل ناشی از امر و نهی خداوند است، با این رای که اوامر الهی دلبخواهانه نیست سازش و وفاق ایجاد کند ...
گزارشی درباره مهندسی های ترور
آن یک کنترل منطقی و سفت و سخت بر فرآیندها، نقش کلیدی دارد: این مطلب می تواند از یک سو آنها را در برخورد با علیت های گیج کننده در قلمروهای سیاسی و اجتماعی و سازش و احتیاط کم تبحرتر کند و از سوی دیگر به آنها بقبولاند که جامعه باید به یک شیوه منظم و شبیه به یک ماشین سالم کار کند- ویژگی ای که یادآور مهندس های افراط گرا در نظریه نیلوفر گوله است. هایک این نتیجه گیری را کرده است که غافلگیرکننده نیست که ...
پلیس فتا ! من شاکی ام
او که چهره اش در عرصه طنز برای مخاطبان مجموعه های طنز شناخته شده است اکنون دل پر دردی دارد، از یک طرف به دلیل دو مشکلی که داشته، درگیر کارهای حقوقی و قضایی است و از طرفی می گوید بیکاری در سینما زندگی را برای بازیگران دچار مشکل کرده است. برای انتخاب نقش هایتان با کسی هم مشورت می کنید؟ نه. الان متاسفانه شرایط کار ما نامناسب شده و خیلی از همکاران من بیکار هستند. شغل من بازیگری است و با توجه به شناخت مردم هر کاری نمی توانم بکنم. مردم هم مرتب می پرسند چرا فیلم بازی نمی کنی. دیگر نمی دانند که نقشی به ما پیشنهاد نمی شود. فکر می کنید دلیلش چیست؟ واقعا نمی دانم. می خواهند دستمزد پانزده سال پیش را به ما بدهند که من معلوم است قبول نمی کنم. من برای چه باید دستمزد پانزده سال قبل را بگیرم و با تورم الان زندگی کنم؟ دلایل این بیکاری زیاد است. زمانی که وارد این حرفه شدید چقدر به جنبه شهرت در این حرفه توجه داشتید؟ من ده ساله بودم با برنامه کودک وارد این حرفه شدم و اصلا به این حرف ها فکر نمی کردم. با توجه به این که شما به عنوان بازیگری طناز شناخته می شوید نقش جدی هم تا به حال به شما پیشنهاد شده است؟ یک بار برای بازی در یک فیلم سینمایی آقای محسنی نسب نقشی جدی به من پیشنهاد کردند که در ارمنستان فیلمبرداری می شد، اما در تهران به من توضیحاتی دادند که وقتی به ارمنستان رفتم دیدم کاملا نقش جور دیگری است! آن موقع احساس کردم در یک سطح بسیار پایین می خواهند فیلمی اکشن بسازند! به همین خاطر همانجا کناره گیری کردم. نخواستم آن کار را انجام دهم که طرفدارانم را از دست بدهم. به نظرم دلگیر و ناراحت هستید. شما که روحیه شادابی داشتید... روحیه شاداب دیگر کجا بود! الان چند بار از طرف برنامه خندوانه به من گفتند بیا مردم را بخندان، اما واقعا روحیه اش را ندارم که در برنامه های طنز شرکت کنم. الان 2 سال است که کسی پولم را سر خانه ای خورده و من دائم در رفت و آمد به دادسرا هستم و هیچ کس هم نمی پرسد کجایی و چکار می کنی! من حتی در اخبار هم این مشکلم را مطرح کردم، اما انگار کسی نمی شنود! از آن طرف مثلا سال ها پیش من در کاری با حقوق همان سال بازی کردم، اما آن کار بارها و بارها باز پخش شده. خب این درست نیست من یک بار حقوق گرفتم و الان مدت هاست که بیکار هستم، اما کارم بارها و بارها از شبکه پخش می شود. مردم تصویر من را روی صفحه تلویزیون می بینند که برای بار چندم می نشینند و فلان سریال را تماشا می کنند. حداقل بیایند پول تکرار کارهایمان را به ما بدهند. در مورد حال و هوای سینمای طنز در چند سال اخیر چه نظری دارید؟ در کشور ما طنز به آن معنا وجود ندارد. تعریف طنز در کشور ما با تعریف آن در همه جای دنیا متفاوت است. اینجا بیشتر لوده بازی دیده می شود تا طنز. البته دوست دارم در اینجا یک نکته ای را هم بگویم. من به آقای فرهادی و شهاب حسینی برای افتخار ملی که به دست آوردند تبریک می گویم و خیلی هم از این بابت خوشحالم، اما نمی دانم چرا هیچ وقت فیلم های شاد ما در عرصه های بین المللی جایزه به دست نمی آورند! نمی دانم این چه سیاستی است که فیلم های تلخ را پررنگ می کنند! شاید می خواهند کارگردان های ما به نمایش سیاهی ها تشویق شوند! شنیده ام که مشکلاتی در صفحه مجازی و اینستاگرام برایتان پیش آمده. درست است؟ بله. من صفحه خودم را در اینستاگرام دارم، اما صفحه ای هم هست به نام علی صادقی دات اورجینال که فالوئرهای زیادی هم دارد و پسر یکی از بازیگران آنجا را می گرداند. یک روز آقایی به من زنگ زد که این فرد فالوئرهای تقلبی زیادی را برای صفحه ای به نام من از او خریده. این پسر از طریق این صفحه مزاحمت های زیادی را برای خانم های بازیگر به وجود آورده و برای من گرفتاری درست کرده. من به پلیس فتا هم گزارش کردم، اما تا به حال که رسیدگی نشده است. بریم سراغ فیلم سینمایی 50 کیلو آلبالو ، این فیلم چه ویژگی های داشت که مطابق ملاک های شما بود و باعث شد شما بازی در آن را بپذیرید؟ در وهله اول این که آقای حقیقی را خیلی دوست دارم و ایفای نقش در فیلم ایشان باعث افتخار من است. ضمن این که بازی در سینما و تلویزیون ایران ملاک و معیار خاصی ندارد. من خودم خیلی وقت است که بیکارم و به همین سبب منتظر پیشنهاد بازی هستم. خیلی ها مثل من هستند و برایشان ملاک و معیار اصلا مطرح نیست. فاکتورهای جذب مخاطب این فیلم از نظر شما چیست؟ این فیلم کارگردانی خیلی خوب و دقیقی دارد. مانی حقیقی واقعا آدم کاربلدی است. از هیچ سکانسی سرسری نمی گذرد و با تمام بازیگران تمرین می کند. او آن قدر تمرین می کند که نتیجه ای که می خواهد را به دست آورد. بازیگران فیلم هم چهره هایی دوست داشتنی بودند که مردم دوستشان دارند. دیگر این که تولید منظمی داشتیم و... به نظرم شخصیتی که بازی کردید کمی روان پریش بود. برای رسیدن به وجه روان پریشانه این شخ ...
24 ساعت مهندسی فرهنگی به شیوه آنگلوساکسون ها/ رسانه ها و خدمت به مراکز قدرت و ثروت
تأسیس مراکز آموزشی نظیر مدارس و دانشگاه جهت ترویج فرهنگ و عقاید بیگانه، گسیل داشتن مبلغان مسیحی و کشیشان تبشیری به منظور تبلیغ مسیحیت، انجام امور خیرخواهانه و عوام پسند، جمع آوری اطلاعات درباره شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جوامع، شناسائی نخبگان و آموزش زبان، علوم و سبک زندگی غربی در مراکز بهداشتی و آموزشی خیریه؛ استفاده از هنر و رسانه؛ اعزام مستشاران نظامی، مستشرقان و نیروهای آموزش دیده و ایجاد ...
فرهنگ در رسانه
کرده است که بتوانند در صورت ایجاد صفحه رسمی در فیسبوک برنامه های شان را به صورت زنده برای مخاطبانشان پخش کنند، با این کار دیگر لازم نیست مخاطب برنامه های تلویزیونی در ساعت خاصی و با دسترسی به تلویزیون برنامه مورد علاقه اش را تماشا کند، در عوض با وسایل ارتباطی مانند موبایل یا تبلت در هر جا که امکان اتصال به اینترنت داشته باشد می تواند به صفحه اختصاصی آن کانال تلویزیونی برود و تلویزیون تماشا کند ...
بررسی وضعیت بی بی سی و صدا و سیما
به گزارش جام جم آنلاین ، روزنامه صبح نودر ادامه می نویسد: البته در جدولی که در گروه های مجازی دست به دست می چرخد آمار 37 هزار نفری نیروی انسانی سازمان به غلط 48 هزار نفر ذکر شده است. اینکه در سال های اخیر بدنه رسانه ملی به دلیل برخی سیاست های ناکارآمد در جذب نیروی حرفه ای دچار رخوت شده شکی نیست اما به نظر می رسد اگر بخواهیم کارنامه صداوسیما را نه طی یک بازه چندساله که طی سی و چند سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد بررسی کنیم، به گزاره های قابل تأملی خواهیم رسید. سازمانی با بیش از صد شبکه رادیویی و تلویزیونی از یک طرف باید در نظر گرفت که مانند بسیاری از شبکه های خارجی که طرف قیاس قرار گرفته اند صداوسیما مختص به چند شبکه محدود رادیویی و تلویزیونی نیست و فارغ از شبکه های تلویزیونی آن که بالای 15 شبکه است، بیشتر از 30 شبکه استانی دارد و البته حدود 10 شبکه ماهواره ای. این اطلاعات فقط مربوط به شبکه های تلویزیونی است. حال اگر شبکه های رادیویی را به حساب آوریم آمار صدای جمهوری اسلامی هم به آن اضافه می شود که دارای بیشتر از ده شبکه رادیویی سراسری، حدود 40 شبکه رادیویی استانی و 4 شبکه رادیویی برون مرزی است. کنار هم گذاشتن همین تعداد شبکه ها به عددی نزدیک به 110 می رسد می تواند رقمی قابل توجه باشد. فارغ از بحث کیفیت در این ساختارها آنچه جلب توجه می کند بی توجهی به مقیاس مقایسه بین این شبکه هاست. تعداد نیروی انسانی هر یک از این شبکه ها و تلویزیون ها و بنگاه های رسانه ای را باید با توجه به تعداد شبکه ها و زیرساخت های آنها در نظر گرفت. حالا این تعداد آمار را با بنگاهی مانند ان.اچ.کی ژاپن مقایسه کنید که با حدود ده شبکه 10 هزار نفر نیروی انسانی دارد. صداوسیما در مقایسه با بی بی سی بی بی سی در سال1922 با تحت عنوان شرکت رادیو و تلویزیون بریتانیا(British Broadcasting Company ) آغاز به کار کرد. این عبارت در سال 1927 به بنگاه سخن پراکنی بریتانیا(British Broadcasting Corporation) تغییر نام داد. این بنگاه در مجموع حدود 20 هزار نفر نیرو دارد. این تعداد نیروی انسانی حدود 30 شبکه رادیویی، تلویزیونی و ماهواره ای متعلق به بی بی سی را در نقاط گوناگون دنیا اداره می کنند. نخستین نکته قابل ذکر در مقایسه با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در همین نقطه مشخص می شود. ارتش 37 هزار نفری صداوسیما با همه معایب و انتقادات، بار اداره بیش از صد شبکه را به دوش می کشد. در مقابل لشکر 20 هزار نفری بی بی سی حدود 30 شبکه را اداره می کند. بی بی سی عائله مندتر است مقایسه این دو سازمان در حالت عادی درست نیست ولی اگر تعداد نیروی انسانی هر یک را به تعداد شبکه ها تقسیم کنیم، از نظر ریاضی عددی حاصل می شود که می توان آن را با هم مقایسه کرد. نرخ نیروی انسانی به ازای هر شبکه در صداوسیما روی 370 نفر قرار می گیرد در حالی که همین نرخ برای بی بی سی روی 666 نفر ثابت شده است. در حقیقت صداوسیما هر شبکه خود را با 370 نفر اداره می کند ولی بی بی سی به طور متوسط برای اداره هر شبکه خود حدود 660 نفر نیرو در اختیار دارد. بی بی سی پولدارتر است نکته قابل توجه دیگر در این میان، مقایسه بودجه این دو نهاد به نسبت حجم وظایف است. بودجه مصوب شده سازمان صداوسیما در سال 94 حدود دو هزار میلیارد تومان بوده که البته از این مقدار حدود 1500 میلیارد تومان آن محقق شده است. بودجه کل مجموعه بی بی سی طبق آمارها حدود 4 میلیارد پوند است. با تبدیل این عدد به ریال به عدد جالب 20 هزار میلیارد تومان در سال می رسیم. به عبارت دیگر، بی بی سی با حدود 30 شبکه بودجه ای برابر 20 هزار میلیارد تومان و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با حدود صد شبکه رادیویی و تلویزیونی با بودجه دو هزار میلیارد تومانی اداره می شود. با همان منطق تقسیم بودجه به تعداد شبکه ها می توان این دو نهاد را با هم مقایسه کرد. نرخ بودجه بر تعداد شبکه ها برای بی بی سی حدود 0.66 هزار میلیارد تومان و برای صدا و سیما 0.02 هزار میلیارد تومان است. به عبارت دیگر، بی بی سی برای اداره هر شبکه خود متوسط 600 میلیارد تومان و صداوسیما برای اداره هر شبکه خود 20 میلیارد تومان در اختیار دارد. حال با این عددها می توان مقایسه دقیق تری انجام داد. بی بی سی برای اداره هر شبکه خود متوسط بیش از 600 نفر نیروی انسانی و 600 میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد در حالی که این آمار برای صداوسیما برای هر شبکه 370 نفر نیروی انسانی و 20 میلیارد تومان است. این اعداد و ارقام هیچگاه به معنای تأیید کیفیت و کمیت صداوسیما نیست. این سازمان نیز مانند هر سازمان فرهنگی و رسانه ای دیگری دارای نقاط ضعف و قوت فراوانی است. صحبت آنج ...