سایر منابع:
سایر خبرها
مراد و هیولا؛ یکی تروریست و دیگری قهرمان ملی!
...، مقابل آدمک تمرینی در باشگاه حاضر شد. آنها به آدمک ها باب می گویند. باب آن روز دوران سختی را با چندین ضربه مهلک مراد تجربه کرد. مراد همه جور ضربه ای را روی باب پیاده کرد. گامبلوچ می گوید: مراد تمام احساسات منفی اش را سر باب خالی کرد. بعد از آن او کاملا سبک شده بود. تمرین خوبی برایش بود. دقایقی بعد از انفجار در فرودگاه بروکسل بزرگ شدن با تکواندو مراد و نجیم هر ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
سلطنت انتخاب می کند. او مسئوول کمیسیون سرحدی ایران بوده و در این زمینه گزارشی دارد. می گوید اگر این مرزها را ما بپذیریم به ایران خیانت کردیم و من استعفا می دهم و حاضر نیستم در این جامعه مصدر کار باشم. در مورد مرزهای ایران و آذربایجان در منطقه آذربایجان و رود ارس هم مناطقی را شوروی اشغال نظامی می کنند. مناطق مرزی را مثل دیمان و ساری بلاغ، را اشغال مرزی می کنند. پادگان های ایرانی غصب می کنند ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
اشعار آیینی ویژه شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
، با سر خورد به همه اهل جهان موی سفیدش می گفت : چه قدر خون دل از کینه ی این لشکر خورد داشت با آن همه اندوه، تجسم می کرد غصه هایی که در این شهرِ بلا، حیدر خورد بی قرار است چرا او؛ نکند تازه شده داغ آن ضربه ی آنروز که بر مادر خورد خانه ی سوخته اش ارثیه از خیمه گهِ کشته ای بود که بر حنجره اش خنجر خورد ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
...> راهپیمایی یا تجمع همان موقع صدای دختری شنیده می شود که با داد و بیداد از مغازه ای بیرون می آید و به سروصداها اعتراض می کند. کم کم خیابان بسته شده شلوغ می شود. الهام چرخنده برای بار آخر همراهانش را چک می کند که مشکلی نداشته باشند. بعد از آن جلوتر از همه آنها به سمت خیابان می رود. بنری را با دست شان نگه داشته اند که روی آن نوشته شده: حجاب مصونیت است نه محدودیت . نزدیک صد متر راه پیمایی می کنند ...
آنچه انسان را از هدایت و عقل دور می کند، گناه است
...> مثلاً خورشید در جایگاه هدایت تکوینی خودش هست. اگر یک لحظه خورشید بخواهد از آن مدار خودش دور شود، همه چیز بر هم می خورد. امروز ناسا فیلم آن را گذاشته که هم کرات دور خورشید می چرخند و هم خودش دور خودش می چرخد و این دلالت بر حیات است. از طرفی هم این چرخش باید در مدار خودش باشد. اگر در مدار نباشد، سقوط می کند. خورشید پر از آتش است و این آتش ها طغیان می کند و مانند آتشفشان بیرون می آید و صدای ...
عمل گرایی در ذات انقلابی گری است/ بی تفاوت ها غیرانقلابی هستند
بخواهید بحث تزاحم را درنظر بگیرید، عدالت مقدم بر بقاست . ثنایی فر : در این بحث باید بگویید بقا یعنی چی؟ آیا بقای دین منظور است یا بقای حکومت؟ حکومت دو سطح دارد. زمانی حفظ حکومت مانند امروز معادل حفظ اسلام است و می شود اوجب واجبات. اما یک زمانی اگر حکومت هم ساقط شود اسلام سقوط نمی کند، البته آسیب می بیند ولی سقوط نمی کند. اگر منظور از بقا، بقای دین است بنابراین بالاتر از همه چیز بوده و ...
آزادسازی الشرقاط ضامن پیروزی های بعدی ارتش عراق
حاضر نیز داعش علاوه بر کار گذاشتن مین و مواد منفجره در مسیر عبور آوارگان، افرادی که الشرقاط می روند را هدف قرار می دهد. نیروهای عراقی پشت دروازه های شهر آشورکات نیروهای امنیتی اخیرا موفق به قطع خطوط امدادرسانی داعش در الشرقاط شده اند و این شهر در محاصره است. مسئولان محلی و امنیتی اعلام کرده اند که نیروهای عراقی آماده عملیات برای آزادسازی شهر الشرقاط هستند اما موج عظیم ...
استرس محل کارتان را با این روش ها ضربه فنی کنید
اتفاقات کاری که به شما استرس می دهد را جمع و جور کنید. این حس ها وقتی روی کاغذ می آیند، به طور عجیبی این قابلیت را پیدا می کنند که بتوانید درباره شان فکر کنید و برایشان راه حل پیدا کنید. یاد بگیرید که از منبع استرس یا مشکل فرار نکنید. چون اینطوری بالاخره یک روز خسته تان می کند و شما شکست می خورد. به جای این سعی کنید شما دست پیش را بگیرید و با استرس روبه رو شده، آن را از پا در بیاورید. ...
سلفی گری و تکفیر در تونس میان گفتمان النهضة و دیگر گفتمان های بومی
سقوط بن علی در قانون گذاری 2014 م طنین انداز می شود. به دولت این وظیفه را می دهد که از مقدسات دفاع کند و این بدان معناست که دولتمردان باید از ارزش هایی که برای همه شهروندان برابر نیست حمایت کند. علاوه بر این، ممنوعیت تکفیر، ایجاد تعادل بین آزادی دین و آزادی بیان و نقش نظارتی دولت را می طلبد. اصل ششم در قانون اساسی جدید غیرمستقیم بر نقش قضات در عملی کردن این چنین مسائلی تأکید می کند. محافظت از ...
کمال؛ جابر؛ سیدجلال و دوستان
به نمایش گذاشت. کمالوند فصل اخیر فرصت زیادی به نریمان جهان نداد و این هافبک با تکنیک تبریزی نتوانست خودی نشان دهد ولی دیروز با پیراهن دیگر تیم شهرش، ماشین سازی موفق شد ارسال پیام صادقیان را با ضربه سر تبدیل به گل کند و یکی از عوامل پیروزی تیمش مقابل فولاد خوزستان لقب بگیرد. با نمایشی که روز گذشته او ارائه داد خطیبی به آینده این بازیکن و ماشین سازی بیشتر امیدوار شد. جابرانصاری(استقلال تهران ...
فقه تکفیر میان برهان شرعی و فقه خودساخته
به تکفیر فقط در صورتی جایز است که با ادله قطعی (نه با قیاس و استحسان و ...) ثابت شود و دلیل مخالفی هم وجود نداشته باشد، و شبه عدم کفر و احتمال تأویل و جهل و اکراه و ... هم در میان نباشد، جایز است. اما اگر احتمال خیلی ضعیفی هم بر مسلمان بودن شخص وجود داشته باشد در این صورت تکفیر جایز نیست. فقهای مذاهب در راستای نفی تکفیر فرق اسلامی، تأکید کرده اند لوازم یک عقیده و مذهب، جزء آن مذهب نیست؛ و با ...
بررسی لپ تاپ E5180 لنوو
توجه به قیمت آن شاید بد نباشد، اما اگر قیمت آن کمی بالاتر و صفحه نمایش آن بهتر بود، توجیه خرید بالاتری داشت. بلندگوهای لنوو E5180 هیچ تفاوتی با نسل قبل خود ندارند و سیستم صوتی این لپ تاپ از دو اسپیکر استریو تشکیل شده است. این بلندگوها شدت صدای مناسبی داشته و برای لپ تاپ های میان رده خوب ارزیابی می شوند. با این حال ممکن است برخی از کاربران به دلیل کمبود میزان باس بلندگوها از آن ها خرده ...
آنهایی که در "خانه های مجلل" آرمیده اند چه بسا...
آنهایی که در خانه های مجلل، راحت و بی درد آرمیده اند و فارغ از همه رنجها و مصیبتهای جانفرسای ستون محکم انقلاب و پابرهنه های محروم، تنها ناظر حوادث بوده اند و حتی از دور هم دستی بر آتش نگرفته اند، نباید به مسئولیتهای کلیدی تکیه کنند، که اگر به آن جا راه پیدا کنند چه بسا انقلاب را یکشبه بفروشند، و حاصل همه زحمات ملت ایران را بر باد دهند، چرا که اینها هرگز عمق راه طی شده را ندیده اند و فرق و سینه شکافته نظام و ملت را به دست از خدا بیخبران مشاهده نکرده اند و از همه زجرها و غربتهای مبارزان و التهاب و بیقراری مجاهدان که برای مرگ و نابودی ظلم بیگانگان دل به دریای بلا زده اند، غافل و بی خبرند. ...
فتوا و نقش آن در تحریم تکفیرِ اهل قبله در تفکر علمای اسلام
های دنیایی شان تفسیر می کنند و در واقع کلیدهای فهم و درک متن را در دست ندارند. امام نووی از ابن مسعود و ابن عباس (رحمه الله) نقل کرده است که: کسی که در رابطه با هر آنچه از او پرسیده می شود فتوا دهد مجنون است. (6) از جمله مواردی که این امت به آن دچار شده است، ظهور برخی تازه به دوران رسیده است که به مجرد اطلاع از یک یا دو نص در مسئله، اقدام به فتوا می نمایند. این در حالی است که شریعت با ...
بررسی اصول اندیشه های تکفیری و خاست گاه آن ها
مسلمانان و علمایشان پیش از دعوت او، کافر بودند و کلمه توحید را نمی دانستند و اسلام متوقف شده بود. اگر این گونه بوده است پس این همه خیر از کجا به او رسیده است و اگر سند دین منقطع و بریده بوده است، پس علوم دینی را از کجا فراگرفته است؟ عبدالرحمن بن محمدبن قاسم در کتاب الدرر السنیه (ج1 ص 18) می گوید: این شیخ احیاگر (محمدبن عبدالوهاب) در زمانی ظهور کرد که وضع مردم بدتر از مشرکان و اهل کتاب زمان بعثت ...
آیت الله فقیهی: فتنه شناسی لازمه انقلابی بودن است/ از انقلابی های بی بصیرت ضربه ها خوردیم
بینند سکوت می کنند. اگر می خواهیم امر به معروف در جامعه پیدا شود ابتدا باید آن را علمی و عمیق کرده تا همه به آن معتقد شده و در جامعه پیاده شود، حرکت های بالا به پایین و از پایین به بالا باید شروع شود یعنی هم اساتید انقلابی طلاب را انقلابی بار بیاورند و هم طلبه ها از اساتید بخواهند و به استاد خود خط بدهند؛ اگر هر دوی این حرکات هماهنگ باشد بسیار پیشرفت حاصل می شود، مباحث انقلابی باید از ...
حجت الاسلام عبدالملکی: امام صادق(ع) هویت حقیقی اسلام و تشیع را شناساند
مسلمانان اجازه نقل حدیث نداشتند در این صد سال جعل حدیث هم انجام می دادند. شخصی به نام عبدالله ابن سبا، در تاریخ وجود دارد که او را شیعه می نامند و احادیث ضد شیعه از او نقل شده. برای اینکه مردم از اهل بیت علیهم السلام رویگردانی کنند باید دو کار انجام می شد؛ یک باید تمام فضایل آنها تبدیل به بدی می شد و دوم فضایل آنها باید به دیگران هم منتقل می شد، تا جایی که در کتب سیره شان ابتدائاً بخشی به ...
چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود؟
موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ...
تکفیر تکفیریان خشونت تکفیری، در خدمت استعمار نوین
خواهند شد. با این روند، جای فرار برای رهایی از گرداب نفرت، کینه، فقر و سرکوب که به زودی به نهایت خود می رسد، نخواهد بود. حتی انتظار می رود که بعدها، سلطه ی بیگانگی را از اروپا، روسیه و شاید قدرت جدیدی در شرق، بر آن ها شاهد باشیم. اگر این ملت ها، کینه ها و اختلافات خود را کنار گذاشته و توان و استعداد خود را در یک مسیر مشترک درهم آمیزند، دوباره قادرند خاورمیانه عصر حاضر را مانند قرن های گذشته، مرکز ...
چه لپ تاپی بخریم؟/راهنمای خرید لپ تاپ خود را در اینجا بخوانید
محبوب ترین لپ تاپ های 13 و 14 اینچ، می توان به مک بوک پرو شرکت اپل، سری ZenBook شرکت ایسوس و سری های یوگا 500 و آیدیاپد 500sشرکت لنوو اشاره کرد. 3. لپ تاپ های 15 اینچ: مرسوم ترین سایز در میان لپ تاپ ها، مدل های 15 اینچ هستند. لپ تاپ های 15 اینچ، نه آن قدر بزرگ اند که نتوانید جابجای شان کنید و نه انقدر کوچک اند که نمایشگرشان برای کار مناسب نباشد. حمل ونقل لپ تاپ های 15 اینچی خیلی راحت نیست ...
پرسپولیس و یک مشکل قدیمی
به گزارش بانکداران 24 ( Banker )،پرسپولیس فصل جدید را با دشت یک پیروزی ناپلئونی برابر سایپا آغاز کرد. در روزی که به نظر می رسید عناصر پر تعداد این تیم در فاز تهاجمی بتوانند کار را برای برانکو در بیاورند، این هافبک دفاعی سرخپوشان بود که با یک ضربه هوشمندانه، دروازه حریف را باز کرد و باعث شد اولین موفقیت برانکو برابر فرکی در سه سال گذشته رقم بخورد. کمال کامیابی نیا در این بازی روی یک توپ ...
خیز نهنگ ها برای آکواریوم شورای شهر
در آن حاکم شده بود که تنها بحث خدمتگزاری به مردم در آن مطرح نبود. شاید بد نباشد که اصلاح طلبان دقیقاً روشن کنند که در صورت فتح شورای شهر چه خدماتی به مردم تهران خواهند کرد یا به دنبال اجرای پروژه فتح سنگر به سنگر خواهند بود.
تلخی و شیرینی زندگی یک نابینای موفق
غفور در تمامی لحظات او را همراهی کرده و این همراهی و همدلی همچنان تداوم دارد. غفور این روز ها به دنبال کسب مجوز تشکیل یک تشکل نابینایان در شهر روانسر است. آنچه می خوانید، قصه رنج ها و سرمستی های این استاد دانشگاه است از زبان خود و همسرش که با لهجه شیرین کردی روایت می کردند لحظه های زندگیشان را: شما از دوران نوجوانی تصمیم به تحصیل گرفتی، آن هم در یکی از روستا های کرمانشاه. شاید بد نباشد ...
حقوق بشر و جریان های تکفیری
اعمالشان در آنچه در زیر می آید خلاصه می شود: * هر شخصی که عقاید و نظراتش مخالف و مورد پسندشان نباشد را می کشند و از جهتی دیگر نیز مردم رعیت را به جنگ ها می فرستادند؛ و این کشتار را ادامه می دادند و می کشتند که تمامی این اعمال همه در تحقق خواهش های نفسانی و تسلط بر ثروت های دیگران انجام می شد. * بکار گرفتن مردم همچون برده های تحت اختیار و به کار گرفتن آنان در کارهای بیهوده و مسخره، مانند ...
موضع گیری نامزدهای ریاست جمهوری 2016 آمریکا نسبت به خاورمیانه و ایران
انتخابات ریاست جمهوری امریکا در حال حاضر در روزهای پایانی از مرحله انتخابات مقدماتی خود قرار دارد. روزهایی که بسیار سرنوشت ساز بوده و طی آن نامزد نهایی هرحزب برای رقابت نهایی بر سر پست ریاست جمهوری تعیین خواهد گردید. جمع بندی تحلیلی گزارش حاضر با توجه به عنوان مورد پیگیری آن مبنی بر ارائه "تحلیلی بر آخرین وضعیت انتخابات و شانس نامزدها در هر حزب" از یکسو و "بررسی موضع گیری نامزدها نسبت به خاورمیانه و بالاخص ایران" از سوی دیگر، در دو بخش ارائه می گردد: ...
از کندن پوست سر تا تزریق سیانور؛ روزی که عملیات مهندسی، قرون وسطی را شرمنده کرد+تصاویر
به گزارش راوی نیوز ، با عزل بنی صدر از پست ریاست جمهوری و متعاقب آن، فرار وی به همراه مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین به فرانسه، سازمانِ از هم پاشیده مجاهدین خلق وارد فاز نبرد مسلحانه با جمهوری اسلامی ایران می شود که ماحصل آن پس از حدود 3 دهه، قربانی شدن 17هزار زن، مرد و کودک بی گناه به دست تیم های ترور این گروهک بود؛ آن هم قربانیانی که بعضا تنها یک گناه داشتند: حزب اللهی بودن . یک سال ...
مواضع روحانی، سلب اعتماد عمومی را عمیق تر می کند
می د ند که حد ود و ثغور آن چیست . روحانی این بار راست می گفت چراکه د ر این مد ت به خوبی هم نشان د اد ه که چگونه می تواند با فرافکنی و اند اختن توپ مسئولیت خود و وزرایش د ر زمین د یگران به خصوص د ر زمین د ولت سابق، خود را از گزند انتظارات و انتقاد ات رها سازد . * انتظار پاک د ستی مد یران د ولتی؛ خیلی د ور خیلی نزد یک ! یکی از همین انتظارات به حق جامعه، انتظار پاک د ...
انسان های انقلابی غیرت دینی دارند
به گزارش تابناک مرکزی ، حجت الاسلام مسعود عالی در مراسم یادواره شهدای مسجد المهدی (عج) با بیان اینکه انسان نسبت به چیزهای مورد علاقه خود ناموسش، حریمش حساس است گفت: خدا هم ناموس دارد و از آن ها دفاع می کند احکام خدا و دین خدا ناموس خدا هستند اگر کسی بخواهد ضربه بزند خداوند دفاع می کند خدا غیور است و غیرت را دوست دارد در هر کسی که باشد. حجت الاسلام مسعود عالی غیرت را به سه دسته تقسیم و ...
چهره های ایرانی که در کنار هم درخشیده اند
ایران هرگز از زوج های مکمل موفق خالی نبوده است. چهره هایی که در کنار هم درخشیده اند، توجه به دست آورده اند و در فضاهای متفاوتی تکرار شده اند و حتی حضور مشترک شان، بهانه ساخته شدن یک فیلم یا سریال بوده است. لیلا حاتمی - علی مصفا همه چیز از فیلم داریوش مهرجویی شروع شد. درست 20 سال قبل بود که لیلا به عنوان اولین تجربه همکاری لیلا حاتمی و علی مصفا روی پرده رفت. فیلم، برای مخاطب به ...