سایر منابع:
سایر خبرها
جای امن در شبکه یک
:00 از شبکه سه سیما پخش می شود . داستان فیلم با نقش آفرینی مهدی امینی خواه، شهرام عبدلی و حسن اسدی دربارۀ یک جوان متمول معدن داری است که به دلیل وضع مالی خوبی که دارد دچار اسراف در زندگانی خود می شود و برای پیدا کردن یک معدن به کویر کاشان می رود ولی چون به نصیحت های بلدچی گوش نمی دهد تا سرحد مرگ می رود و ... ****************************** ******* فیلم سینمایی ربودن ...
داستان زندگی کودکانی که به دست تکفیری های سوریه یتیم و آواره شدند
به گزارش میدان72 ، به نقل از روابط عمومی برنامه هم قصه ، زهرا و آیه مَرجی، دو خواهر سوری هستند که به ترتیب سیزده و دوازده سال سن دارند. پدر و مادرشان زمانی که آن ها خردسال بودند، از هم جدا می شوند. مادر آن ها بعد از ازدواج مجدد به عربستان می رود و پدرشان هم دوباره ازدواج می کند. این دو خواهر سه سال نیز در کنار پدر و نامادری زندگی می کنند. در سال 2011 در اثر حملۀ موشکی تکفیری ها به خانۀ آن ها، پدر ...
درباره فروشنده : غیرت یا منطق؟
فروش کمتر از یک هفته از اکران عمومی آخرین ساخته ی اصغر فرهادی می گذرد. فروشنده در همین زمان کم توانسته رکورد دو میلیارد تومانی فروش را پشت سربگذارد و این برای سینمای ایران اتفاق فرخنده ای است. اما در همین مدت و پیش از این، کسانی که فیلم را دیده اند اعم از منتقدان و متخصصان و مردم معمولی و عادی، مواضع متفاوتی در مورد آن گرفته اند. عده ای معتقدند فرهادی در فروشنده خودش را تکرار کرده است ...
امین حیایی:احترام به مخاطب مهمترین بخش چرخه اقتصادی سینماست
آفرینی داشت که امین حیایی راغب به نقش آفرینی در آن شد؟ ناردون جزو کارهای سخت سینمایی و پر لوکیشن به حساب می آید که این روزها، در کنار فیلم سینمایی فروشنده اصغر فرهادی، مخاطب خود را دارد. تا جایی که در فضای مجازی با دوستداران سینما و مردم در ارتباط هستم، بخش عمده مخاطبان ناردون این اثر را دوست داشتند و تماشای آن را به یکدیگر توصیه می کردند. امیدوارم در سینما اتفاق خوبی برای تمام آثار رخ دهد ...
نمایش سیاسی: راپورت های شبانه دکتر مصدق
این اتفاقات را انجام دهد. بنابراین به زندگی و فعالیت های دکتر مصدق نگاه جانبدارانه نداشته ام. به هرحال واقعیتی را باید اعتراف کنم و آن، این است که این نمایش به جز اینکه از نظر اجرای یک اثر نمایشی برای خودم تجربه و دستاوردهای خیلی خوبی داشت، از نظر پرداختن به یک موضوع چالشی نیز برایم یک سری درس های خیلی جالب داشت که مطمئنا در کارهای آینده ام از این درس ها استفاده می کنم. ما زمانی که این ...
فروشنده فرهادی در خدمت تفکر اباحه گر غرب/ وقتی که فیلمساز با حقیقت جامعه اش فاصله دارد/ خیانت فیلمساز ...
گروه فرهنگی سراج24 : فیلم فروشنده برخلاف تصور عده ای شیفته دل که سینمای او را نمونه ای از اخلاق گرایی در سینما می دانند، اثری در راستای تفکر اباحه گر غرب می باشد. در واقع جهان اثر و فیلمساز غرب زده اش در نشان دادن ابعاد زندگی کاراکترها با توجه به نمایه ها و جزئیاتی که نمایان می سازد، در راستای گستردگی تفکری است که اعتقاد دارد براساس یکسری گزاره های به ظاهر اخلاقی باید از مهم ترین وجوه انسانی گذشت ...
ناگفته های فرزاد موتمن از شب های روشن در نقد فیلم
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، چهارمین نشست سینما نوستالژی که به نمایش و نقد فیلم سینمایی شب های روشن اختصاص داشت، عصر دیروز با حضور فرزاد موتمن کارگردان این اثر و محمدرضا مقدسیان در فرهنگ سرای اندیشه برگزار شد. در ابتدای این نشست موتمن درباره چرایی ساخت شب های روشن گفت: مشکلات مالی باعث ساخت این فیلم شد. نخستین فیلم من هفت پرده هرگز رنگ پرده را به خود ...
7 فیلمی که شانس حضور در اسکار را دارند: از فروشنده تا ابد و یک روز !
این موضوع ضروری است که فیلم هایی امکان دیده شدن در بخش فیلم خارجی زبان را دارند که داستان آن ها قابلیت جهانی شدن را دارد. ضمن اینکه حضور در جشنواره های بین المللی و از آن مهم تر، داشتن پخش کننده قوی، شانس راه یابی فیلم ها به بخش اسکار خارجی زبان را بیشتر می کند. با در نظر گرفتن این موارد، در میان لیست فیلم های اکران شده در یک سال اخیر می توان به "فروشنده" به کارگردانی اصغر فرهادی ...
آنچه که امروزه در تریبون های رسمی در مورد سینمای اجتماعی گفته می شود، حاکی از بی دانشی است/ لانتوری و ...
اثر قابل اعتنایش به این درخواست ها پاسخ ارزشمندی می دهد در نتیجه مردم استقبال می کنند و با آغوش باز به سراغ آن فیلم می روند. وی بیان کرد: به همان اندازه که مردم از سینماگران درخواست هایی دارند، به همان اندازه سینماگر اجتماعی در نگاه متولیان و مسئولان مورد اتهام است به این دلیل که معتقدند فقط ضعف ها نشان داده شده است، شاید به همین دلیل با امثال اصغر فرهادی مشکل دارند. این ...
صحبت های خواندنی پیرمرد متجاوز به ترانه علیدوستی در فروشنده!
روز نو : پیرمرد فیلم فروشنده یکی از شخصیت های جذاب فیلم آخر اصغر فرهادی است که بازی فرید سجادی حسینی در آن بسیار به چشم آمده است. نکته جالب این جاست که سجادی حسینی در حدود 26 سال است که در سینما در زمینه های مختلفی چون بازیگری، کارگردانی و دستیاری فعالیت می کند، اما بالاخره با فیلم فروشنده توانسته توانایی خود را در بازیگری ثابت کند. این سینماگر قدیمی در گفت وگو با روزنامه هفت صبح حرف های ...
یک فیلم پیچیده دیگر
با این حال، تنها فیلمساز ایرانی برنده اسکار و فیلم هایش به لحاظ مضامین مورد استفاده مخالفانی هم دارد. فروشنده که این روزها در ایران روی پرده رفته، اثری خوش ساخت و از نظر محتوا، لبریز از حرف هایی درباره ازدواج، شک، خشم، خیانت، انتقام و... است. فروشنده از نظر ساختار در امتداد فیلم های پیشین فیلمساز به ویژه جدایی نادر از سیمین قرار می گیرد. فرهادی ازجمله فیلمسازان موفق ایران است که نگاهی ...
فاجعه منا برنامه ای از پیش تعیین شده بود - آل سعود دیکتاتور سانسور خبری است - در سالروز واقعه منا
انتشارات سوم شعبان در بخش دیگری از گفت وگوی خود با اشاره به خاطره ای از شب فاجعه، خاطرنشان کرد: " شبی که قرار بود به سمت عرفات حرکت کنیم، تلویزیون سعودی، با همان آرم دو شمشیر، برنامه زنده ای را از آخرین وضعیت سرزمین منا و چادرهای حجاج با سخنرانی شیخ وهابی با اسم بوریری پخش می کرد که در لابه لای صحبت های خود، بی دلیل بحث را به زائران ایرانی کشاند که علیه ایرانیان شروع کرد به هتاکی و سخن گفتن و من احساس ...
ابوالفضل پورعرب:خودم را از مخاطب پنهان نمی کنم
برایتان چه ویژگی هایی داشت که شما را برای پذیرش بازی قلقلک داد؟ وقتی برای بازی در این سریال با من تماس گرفتند، اولین سوالم این بود که چه کسانی در این اثر هستند؟ من و معصومی از دوران کودکی با هم دوست بودیم. درس خواندیم، سربازی رفتیم و همکاری داشتیم. اولین فعالیت من و او نمایش نظاره بر شب سال 61 بود. سال 1364 هم دستیار او در فیلم سینمایی دزد و نویسنده بودم. با آقای شریفی هم در فیلم قاصدک ...
کلاه از سر؛ کلاه بر سر!
ساخت و محکم که می تواند مخاطب را بر صندلی سینما بدوزد و احساس او را به راحتی با خود همراه کند. فیلمی است که زبردستی فرهادی شما را مبهوت می کند حتی اگر حرف هایش را قبول نکنید. بگذارید درباره ظرافت های فنی اثر چیزی نگویم. بگذارید درباره نحوه درگیر کردن مخاطب از اول اثر و نگه داشتن اش با قصه جذاب و پر گره و پر ابهام چیزی ننویسم. بگذارید نگویم که چطور حرکت های دوربین درست و ...
تصاویر جدید از سریال علی البدل
. وی درباره زمان پخش آخرین اثر سیروس مقدم نیز بیان داشت: زمان پخش هنوز مشخص نیست، از طرفی ترجیح خودمان بر این است که در ایام نوروز علی البدل بروی آنتن رود، اما باز هم باید منتظر تصمیم مسئولان صدا و سیما باشیم این تهیه کننده ادامه داد: این سریال یکی از متفاوت و سخت ترین سریال هایی است که مقدم کارگردانی آن را عهده دار بوده است و این تفاوت در سنگینی بخش پروداکشن، بازیگری، نگارش ...
در سینما و تئاتر چه خبر است؟
، فرشید حاجیان دستیار کارگردان، عماد سالکی طراح پوستر و بروشور و مطهره کشاورز مشاور رسانه ای اشاره کرد. بنان پیش ازاین جمعه کشی نوشته اسماعیل خلج، نمایشنامه خوانی پیراهنی جامانده در باد ، شب بیست و یکم و... را روی صحنه برده است. *رقابت هفت اثر ایرانی در بخش مسابقه جشنواره جهانی فیلم پارسی هفت فیلم ایرانی در بخش مسابقه فیلم های بلند پنجمین جشنواره جهانی فیلم پارسی روی ...
استقبال وزیر ارشاد از پیشنهاد اسکاری جام جم
البته جام جم که شروع کننده این جریان بود، باعث شد پس از آن رسانه ها و چهره های سینمایی شاخص دیگری هم این موضع و دیدگاه را ادامه بدهند و بر شایستگی فیلمی چون ایستاده در غبار برای ارسال به اسکار صحه بگذارند، هرچند با آغاز اکران فیلم فروشنده ، برخی رسانه ها و چهره های سینمایی روی موج موفقیت آن سوار شده اند و سعی می کنند از استقبال خوب مردم به نفع سلیقه و دیدگاه خود بهره برداری کنند و این اثر را شایسته ...
من گاو مش حسنم
نگاهی به فیلم سینمایی فروشنده ساخته اصغر فرهادی محمدرضا مقدسیان-بخش سینما و تلویزیون تبیان به بیان بهتر سینمای فرهادی تشکیل شده است از موقعیت های به شدت واقعی و به ظاهر کم اهمیت که به هیچ وجه در نگاه نخست سینمایی و پرکشش به نظر نمی رسند اما شیوه کنار هم نشینی این موقعیت ها و در نهایت جرقه ای که در اثر یکی از همین موقعیت ها ساده به جان داستان می افتاد، وزن این رخدادها آنقدر ...
صحبت های خنده دار شمقدری درباره اسکار: بادیگارد را به اسکار بفرستید!
تازه ترین اثر اصغر فرهادی را هم چنین اعلام می کند: ارسال فروشنده که شنیده ام نسبت به جدایی نادر از سیمین ، اثر خوبی نیست و پسرفت محتوایی دارد، یک درجا زدن و حتی عقبگرد است. ما باید فیلمی را به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار بفرستیم که رویکرد استراتژیک نظام را دارد، نه اثری که غیرت ایرانی و مسلمانی را زیر سوال می برد. این که شما حرف دشمن را بزنی و آنها به تو جایزه بدهند ارزشی ندارد، اگر توانستی حرف خودت را به دشمن بزنی و از آنها جایزه بگیری، این اهمیت و ارزش دارد. ...
دلیل و چگونگی تشکیل رسانه جنگ حزب الله + تصاویر
تحویل همکاران دهد. ح – م از مسئولان واحد رسانه جنگ حزب الله با تاکید به اهمیت و تاثیرگذاری عکس و فیلم در تقویت مقاومت و آشنا شدن مردم به ویژه جوانان با عملیات وفداکاری های رزمندگان مقاومت، گفت:رژیم صهیونیستی همواره می خواست خسارت های خود را کم اهمیت جلوه دهد، یا آن را مخفی کند و یا اطلاعاتی درباره نتایج عملیات مقاومت پخش نشود. وی افزود: در این شرایط رسانه جنگ حزب الله با انتشار عکس ها ...
درون منوچهر آذری را ببینید
...، با گروه حسن خیاط باشی آشنا شدم و به تلویزیون رفتم. قبل از این ها در دوره تحصیلی ام در مقطع راهنمایی رادیو درست کردم نه اینکه بسازم، برنامه رادیویی ساختم. او می گوید: آن زمان های قدیم ضبط صوتی بود که در آن ها ریل بود، مدرسه ما از این ضبط صوت ها داشت و موقع زنگ تفریح آهنگ پخش می کردند، نشاط و شادابی بود و مشکلات مثل حالا نبود. رفتم به ناظم مدرسه پیشنهاد دادم که می خواهم برنامه ...
خوش شانس ها به اسکار می روند؟!
برخی فیلم ها به عنوان کاندید اسم می برند که شاید کمی دور از انتظار یا دارای شانس زیادی به نظر نمی رسند. به هر حال از بین تولیدات سینمایی ایران فیلمی باید راهی اسکار شود که هم دارای استاندارد تکنیکی باشد و هم سازنده اثر وجه بین المللی داشته باشد و اگر چنین وجهه ای ندارد، پتانسیل جهانی شدن داشته باشد. تا امروز گزینه هایی مثل فروشنده آخرین ساخته اصغر فرهادی و برنده دو جایزه از جشنواره فیلم کن ...
کیهان نوشت: فروشنده یک فیلمنامه سردرگم و کسالت بار و تکراری است
در ابتدای فیلم فانی و الکساندر ، زوج پدر و مادر بچه ها را در حال بازی در نمایش هملت می دیدیم، در طول فیلم نیز شاهد ماجرایی هملت وار بودیم. چنین آمیختگی نمایش و واقعیات قصه یک فیلم در دو اثر واروژ کریم مسیحی یعنی پرده آخر و تردید نیز قابل قبول از کار درآمد. اما بازیگر بودن یا نبودن زوج اصلی فیلم فروشنده و یا گنجاندن بخش هایی از نمایش مرگ یک فروشنده آرتور میلر، چه کمکی به قصه فیلم فروشنده می کند ...
"فروشنده" و بلوغ روایی "فرهادی"
تفکر به اونمی دهد. "شهر زیبا"، "چهارشنبه سوزی"، "درباره الی"، "جدایی نادر از سیمین"، "گذشته" و آخرین اثر او "فروشنده" با یک موقعیت کاملا خاص و دراماتیک شروع شده و در زمانی کوتاه با دگرگونی و تغییر شخصیت ها، ببیننده وارد دنیای دیگر می شود. استفاده از سکانس شلوغ در ابتدای فیلم، تاثیر تقدم قابل توجهی بر روی بیننده می گذارد بطوریکه در همان سکانس (معمولا با دوربین های روی دست) فضای ...
نگاهی اجمالی به ساختار فیلم "فروشنده"
. فروشنده "فرهادی"می خواهد خود را نسبت به بحران ها و معضلات اجتماعی بی طرف نشان دهد و لذا تلاش می کند با روایت یک داستان شبه رئال دل مخاطب را به درد آورد و در نهایت ماهی خود را از این آب گل آلود بگیرد. تاکید فیلمساز به واقعی بودن قصه تا جایی است که از داستان گاو غلامحسین ساعدی مایه می گذارد و با تاکید عماد به دانش آموزانش در رئال بودن قصه گاو ، روندی تدریجی رادر گاو شدن آدم ها و بی تفاوت ...
روزنامه های یکشنبه
تامین اجتماعی هستم، نوشت: آیت ا... سید احمد علم الهدی در برنامه بدون تعارف که از بخش خبری 20:30 پخش شد، درباره میزان حقوقش نیز گفت: من مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستم که اخیرا حقوق ماهیانه من به دو میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. علم الهدی درباره اینکه اظهارات او در جامعه التهاب ایجاد می کند، اظهار کرد: زمانی که کار به مرحله منکر برسد من اعتراض می کنم اما این التهاب از بیان بنده نیست بلکه ...
آرزوی در خاک خفته ی شکرپاره اصفهان
، دارای نکته های بسیار است. * متولد 1302 هستم و در بخش چهار اصفهان به دنیا آمدم. کار من بر می گردد به زمانی که من در مدرسه ادب اصفهان درس می خواندم. یک روز معلم ریاضی دیگر به مدرسه نیامد و قرار شد یک معلم دیگر بیاید و آمد سر کلاس و شروع کرد به حضور و غیاب. هر کسی را که می خواند، می گفت حاضر و از جای خود بلند می شد تا معلم با چهره آن آشنا شود. چند نفر را خواند تا این که گفت: عباس پنیری. چند ...
مریلا زارعی: سینما به من زندگی کردن آموخت
درباره بقیه کارگردانانی که با آنها همکاری داشتم برایم رخ داد؛ تهمینه میلانی، مسعود کیمیایی، مهدی فخیم زاده، حسن فتحی و خیلی های دیگر. مثلا در بین آثار آقای حاتمی کیا فیلم آژانس شیشه ای فیلمی بود که توانست نگاه من را به بعضی از آدم ها تغییر دهد و توجهم را به آنها جلب کند. تلنگر، همان پدیده ای که ممکن است با دیدن یک اثر هنری در مخاطبش تأثیر بگذارد، که قطعا یکی از وظایف هنرمند مؤلف و صاحب سبک و ...
یک اتفاق تازه و مبارک در تلویزیون
چرخ فلک همچنین به دلیل حضور کارگردان های سینمایی اش هم حائز اهمیت بود. چهره هایی که در سینما پرسابقه هستند حالا برایشان حضور در تلویزیون تجربه ای جدید است. جام جم با بهانه اتمام پخش این مجموعه به سراغ منتقدان و کارشناسان رفته و نظرشان را درخصوص ساختار کار و ارزیابی این اتفاقات تازه در سیما جویا شده است. توجه به درون مایه ای واحد احمد طالبی نژاد، نویسنده و منتقد رویکرد جدید صدا و سیما در ساخت هر چه بیشتر مجموعه های نمایشی اپیزودیک را امری مثبت تلقی می کند و به جام جم می گوید: ساخت مجموعه های اپیزودیک و با ساختارهای سینمایی در تلویزیون اتفاق جدیدی نیست و حتی در سطح جهان هم مجموعه هایی چون ماموریت غیرممکن: بالاتر از خطر را به یاد داریم که بیش از ده، دوازده کارگردان داشت و برای مدت طولانی به روی آنتن می رفت. لذا به نظر من این رویکردی که در مجموعه هایی چون چرخ فلک در پیش گرفته شده خوب است؛ هر چند باید این قضیه را هم مد نظر داشت که لازم است درون مایه کلی این اپیزودها در نهایت در مسیری مشترک باشند تا انسجام کار محفوظ بماند. طالبی نژاد با اشاره به ترس برخی کارگردانان مبنی بر این قضیه که اپیزودیک بودن کار ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز مخاطبان و همراهی نکردن آنها با اثر شود، این نکته را هم خاطر نشان می کند که: سریال با خودش عادت را به همراه می آورد. مخاطب عادی تلویزیون بعد از دو سه قسمت تماشای کار به این قضیه خو می گیرد که قصه را دنبال کند و کنجکاو است که بداند داستان در نهایت چطور می شود و به چه سرانجامی می رسد. خب به نظر می رسد که ما در مجموعه های اپیزودیک از توجه ویژه مخاطب بی بهره می مانیم و تماشاگر تا بخواهد به شخصیت ها عادت کند و به آنها نزدیک شود، بعد از دو سه قسمت کار تمام می شود و به سراغ داستان دیگری می رود. لذا نگه داشتن مخاطبان برای کارگردان به امر سخت تری تبدیل می شود. سلیقه در حال تغییر مخاطبان سحر عصر آزاد، روزنامه نگار و منتقد هم رواج ساخت مجموعه های اپیزودیک را در سیما از دیدگاهی دیگر مورد بررسی قرار می دهد. او می گوید: رواج ساخت مجموعه های اپیزودیک با توجه به تغییراتی که در ساختار مجموعه سازی در همه جای جهان به وجود آمده، اتفاق خوبی است و اتفاقا این روزها مخاطبان هم استقبال خوبی از این مجموعه ها به عمل می آورند. مهم ترین ضابطه ساخت این آثار هم این است که برخلاف مجموعه های کلاسیک و سنتی که داستانی ثابت و در مسیری کلی را دنبال می کنند، مجموعه های اپیزودیک داستانی متفاوت تر دارند و می توانند منجر به جلب نظر طیف وسیع تری از مخاطبان با سلایق گوناگون شوند. اما در عمل باید دید که این مجموعه ها چه تاثیراتی را به روی مخاطبان می گذارند و آیا به لحاظ کیفیت هم قدمی رو به جلو محسوب می شوند یا نه. این منتقد و فیلمنامه نویس ادامه می دهد: تفکر سنتی و البته غلطی که از گذشته وجود دارد و در ذهن بسیاری از کارگردانان و مجموعه سازان شکل گرفته این است که همواره سلیقه مخاطبان را امری ثابت و غیرقابل تغییر در نظر می گیرند و فکر می کنند که تا ابد باید مثل زمان های گذشته مجموعه سازی کنیم و در همان قالب ها بمانیم. در صورتی که من برایتان مجموعه موفقی چون باران عشق را مثال می زنم که در اوایل دهه 80 از شبکه تهران روی آنتن می رفت و چند کارگردان مختلف و البته تا پیش از آن زمان سینمایی، مثل احمد امینی از سازندگانش بودند. این مجموعه هم در آن زمان با این که کار متفاوتی محسوب می شد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و این ساختار جدید مورد توجه قرار گرفت. فکر می کنم لازم است که در ساخت مجموعه های جدید هم از ترس ها و نگرانی هایمان فاصله بگیریم و این نکته را مورد توجه قرار دهیم که سلیقه مخاطبان هر روز در حال تغییر است و در این زمینه، چرخ فلک گامی جدید و رو به جلو به حساب می آید. تغییراتی روش مند و هدف دار یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: ساخت مجموعه هایی با رویکردهای جدید و نگاه های تازه، مشابه اتفاقی که در چرخ فلک شاهدش بودیم، اتفاق خوب و رو به جلویی در همه جای جهان تلقی می شود. منتهی شرط اصلی این است که این تغییرات روش مند و هدف دار باشند و این طور نباشد که صرفا از روی سلیقه تصمیمات مان را بگیریم. رضا درستکار یادآور می شود: باید حواسمان باشد که هدف اصلی از ساخت هر مجموعه ای جلب نظر مخاطبان و ارتقای سطح فرهنگشان است؛ در کنار آن عنصر سرگرم کنندگی را هم داریم که باز از دیگر وظایف یک رسانه است. چرخ فلک اثری خوب و قابل دفاع است و حرکتی نو محسوب می شود، اما اگر قرار باشد امروز ناگهان تصمیم بگیریم که ساختار همه مجموعه ها را به اپیزودیک و قسمتی بودن تغییر بدهیم و فردا دوباره به مجموعه های داستانی و یک خطی برگردیم خیلی خوب نیست و به نظرم لازم است برنامه ریزی های درازمدتی در این زمینه صورت بگیرد. در همه چیز میانه روی و پیدا کردن نقطه تعادل مهم است و باید مورد توجه بیشتر برنامه سازان باشد. درستکار همچنین به تحسین تیم کارگردانی چرخ فلک پرداخته و ورود و فعالیت این افراد را در قالب تازه تلویزیون امری مثبت و حرکتی رو به جلو قلمداد می کند. درستکار تصریح می کند: این اتفاق حرکتی خوب و ارزنده است و من از این بابت خوشحالم؛ چون به هر حال سینما نگاهی حرفه ای تر را می طلبد. فردی که در حوزه سینما کار می کند، در یک نظام عرضه و تقاضا بارها محک می خورد و سلیقه و نیاز مخاطبان را به دست می آورد. لازم است از ورود چهره ها و استعدادهایشان به تلویزیون حمایت کنیم که این قضیه هم خود به نوعی برنامه ریزی احتیاج دارد. پیشنهاد من این است که تلویزیون فرصت همکاری با این افراد را غنیمت بشمارد و با توجه به افکار عمومی و نیاز مخاطبان و موضوعاتی که دلشان می خواهد در ساخت مجموعه ها مورد توجه قرار گیرند، از حضور هر چه بیشتر کارگردانان با نگاه ...
اکران "فروشنده" در سینما 29 بهمن تبریز/وسوسه ای که حال سینمای ایران را خوب می کند
به گزارش نصر، نخست یادآور می شویم: این یادداشت می تواند داستان فیلم را لو بدهد. حال و روز سینمای ایران خوب است. این را می شود از فروش 1 میلیارد و 200 میلیونی فروشنده اصغر فرهادی در سه روز اول نمایش این فیلم فهمید. مردم نشان دادند اگر فیلم خوبی روی پرده باشد حتما برای آن صف می کشیدند از روزهای قبل بلیط رزرو می کنند تا فیلم ببینند، فیلم خوب ببینند. امسال مردم فیلم های خوب زیاد ...