سایر منابع:
سایر خبرها
اسامی پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی هلال احمر در 27 استان
– صادق سلمانی – اکبر شخم گر – قاسم عبدالرزاق نژاد – روح اله کشتگر – ابوالفضل عزیزی بهلولی - عباس ابوالحسنی عدالت پناه – سعید ساعی – محمد فیض آبادی – مجتبی قلیان اول – سیدهادی میرزائی – رضا نظری خباز - علیرضا بهجت نیا – ابوالفضل پروازی- محمد حاجی زاده – محمدعلی سیروسی القار – رضا قاسمی - سجاد رمضانی – سعید عبدی – امید علیپور فرد - محمد زارعی پور– حمزه روحی – محمد عباسی مقدم - محمدباقر خالقی – علی سیف ...
شکاف نسلی نتیجه فردگرایی/ رسانه و فناوری؛ عامل تغییرات فرهنگی
در کشور ما که کشور جوانی است مساله تعاملات بین نسلی و انتقال فرهنگی مورد توجه قرار نمی گیرد. مدیر گروه جوانان و مناسبات نسلی پژوهشگاه علوم انسانی جهاد دانشگاهی با متهم کردن نسل میانی جامعه به بی تفاوتی نسبت به قشر جوان جامعه می گوید: در دورانی که هویت یابی جوان ها اتفاق می افتد خانواده ها ماموریت ها و مسوولیت های خود را به نهادهای جامعه انتقال داده اند و این نهادها به خوبی از عهده وظایف ...
کارگردان فیلم بیداری در خواب:منفعت طلبان به جریان فیلم سازی حرفه ای لطمه می زنند
کنیم به رزومه افراد مورد مراجعه خود دقت کنند و از افراد جوان یا پیشکسوتی بهره ببرند که به واقع در عرصه هنر زیست می کنند و عمر خود را برای آن صرف کرده اند در این زمینه دانش و تجربه دارند . حسینی نژاد در مورد فیلم در دست ساخت خود نیز گفت : تله فیلم بیداری در خواب روزهای پایانی پیش تولید را سپری می کند و تهیه کنندگی کار را هاشم بی طرف بر عهده دارد که داستان یک پزشک روان شناس است که به درمان ...
نمایش و تحلیل فیلم برادرم خسرو در بیمارستان روزبه
...، تژاو یونس پور، جواد یحیوی و با حضور بیتا فرهی به ایفای نقش می پردازند. عوامل این فیلم عبارتند از: کارگردان: احسان بیگلری، نویسنده: احسان بیگلری و پریسا هاشم پور، مشاور کارگردان: کیومرث پوراحمد، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان پناه، تدوین: مصطفی خرقه پوش،صداگذار:آرش قاسمی، موسیقی:حامد ثابت، طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری، صدابردار: مسیح حدپور سراج، طراح گریم: محمد کلاهدوز، مدیر ...
سرخط ...
کودکان سازمان ملل، یونیسف رسماً اعلام کرد یک میلیون و پانصد هزار نفر از کودکان یمنی دچار سوء تغذیه هستند و نیمی از مردم یمن هم در خطر گرسنگی و قحطی قرار دارند. آنها اعلام کردند در یمن اوضاع وخیم است و بمباران های وحشیانه عربستان سعودی امان مردم یمن را بریده است و در قرن بیست و یکم مشاهده این اوضاع تکان دهنده، واقعاً وحشتناک است. این گزارش هنگامی منتشر شد که خبرگزاری رویترز با انتشار عکس هایی از یک ...
رابطه ای جذاب و وسوسه انگیز
نمی توان یک درام ورزشی به حساب آورد چرا که ورزش در متن آن حضور پررنگی نداشته و در کناره داستان راه خود را می رود. اما از آن جهت مهم تلقی می شود که برای اولین و آخرین بار در تلویزیون ایران در آن از بسکتبال به عنوان یکی از عناصر پیش برنده داستان بهره گرفته شده است. کهنه سوار؛ مرام پهلوانی و ورزشی به نام کشتی کشتی به عنوان ورزش اول ایران همواره رقابت تنگاتنگی با فوتبال داشته و ...
بررسی عاشورا در آیینه هنر در نشست تخصصی گروه فرهنگی یاران+ تصاویر
تصدی گری دولت خارج کنیم. رضا کیانی ابراز امیدواری کرد: ما هنرمندان شایستگی نام امام حسین در قامت هنر را داشته باشیم تا با تبادل و خلاقیت ها هر کدام جریان سلیم و سازنده ای را در فرهنگ و هنر ایجاد کنیم. کورش سروش پور: هنر تعزیه مظهر ایرانی و تاریخ شیعه است کورش سروش پور دیگر سخنران این نشست هم اندیشی بود که درباره ی هنر تعزیه و عاشورا از منظر ذوق و اندیشه ی ایرانی ...
منصوریان گفت نابودت می کنم!/با اولین پول قراردادم برای پدرم وانت خریدم/منتظرم سومین فرزندم متولد شود تا ...
به تیم ملی دعوت نمی کند. یک روز زمانی که من به تنهایی در زمین تمرین می کردم، یکی از آنالیزورهای تیم به نام مهدی خانبان از روی سکو در حال تصویربرداری بود. من هم با او شوخی داشتم و قصد داشتم توپ را از راه دور به سرش بزنم. وقتی توپ را پرتاب کردم، توپ اتفاقی به دوربین او برخورد کرد و دوربینش از دستش به زمین افتاد و شکست. وقتی دوربین شکست داستان جدیدی برای من ایجاد شد. خانبان بارها به من پیامک می داد ...
زخمه ای بر چنگِ دل
، (1388). این روزها که می گذرد: زیباشناسی و سیر تحول شعر قیصر امین پور. چاپ اول، تهران: نقش جهان. جلیلی، فروغ، (1387). آیینه ای بی طرح: آشنایی زدایی در شعر شاعران امروز. چاپ اول، تبریز: آیدین. جوان ملکوتی، عبدالله، (1386). بررسی حقیقت نور در عالم هستی از دیدگاه قرآن . علوم اسلامی (ادیان و عرفان)، سال دوم، شماره ی 6: 72-53. حاتمی، سعید و فاطمه محققی، (1391). بررسی سیمای زن در آثار ...
چهره و گریم سوپر استار زن در فیلم آذر! +عکس
احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور نوشته اند. تهیه کنندگی این فیلم بر عهده نیکی کریمی کارگردان و بازیگر سینمای ایران است. کریمی که ساخت سه اثر را در کارنامه خود در مقام کارگردانی دارد، پیش از این تهیه کنندگی شیف شب آخرین فیلمش را برعهده داشت. نیکی کریمی و حمیدرضا آذرنگ بازیگران اصلی آذر هستند که برای اولین بار قرار است در یک فیلم سینمایی مقابل یکدیگر به ایفای نقش بپردازند ...
یتیم خانه ایران قطعه ای گم شده از تاریخ معاصر ایران است
به گزارش بینا، یتیم خانه ایران تازه ترین اثر ابوالقاسم طالبی است که به روایت داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ جهانی اول در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد می پردازد. این کارگردان در گفتگو با خبرنگار ایمنا و در پاسخ به این سوال که چرا اکران فیلم یتیم خانه ایران به تعویق افتاد گفت: فیلم ما طبق برنامه قرار بود از 5 آبان اکران ...
نمایش پطروس در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفت/ یکشنبه؛ اجرایی برای اصحاب رسانه
تواند دوباره به آسمان برگردد که این اتفاقات همزمان با واقعه عاشورا بوده و فرشته این حوادث را می بیند و داستان این چنین ادامه می یابد. شهرام خزرایی که با نقش پطروس در این نمایش ظاهر می شود کارگردانی آنرا به صورت مشترک با بهمن تقی پور به عهده داشته است. کارگردان و بازیگر پیشکسوت تبریزی اصحاب رسانه را برای تماشای این نمایش دعوت کرد و اظهار داشت: این نمایش به مدت یک هفته از ساعت 6 تا 8 عصر در سالن اصلی تئاتر شهر تبریز اجرا می شود و از علاقمندان فرهنگی و از اصحاب رسانه دعوت می شود تا روز یکشنبه ما را در این نمایش همراهی کنند. ...
رشد فروش در سینما در اکران پاییزه
...، پانته آ غدیریان، محمد حسین پور و نظام الدین کیایی به ایفای نقش پرداخته اند. داستان این فیلم درباره گروه لانتوری است و به موضوع اسیدپاشی در کشور می پردازد. این زن حقش را می خواهد به کارگردانی محسن توکلی که از هفته گذشته به گردونه اکران وارد شد، 123 میلیون تومان فروش را رد کرده است. فیلمنامه این زن حقش را می خواهد با نام قبلی پانسیون مضمونی اجتماعی دارد و براساس داستانی واقعی به نگارش ...
عکس جدید نیکی کریمی
... عوامل تولید این فیلم عبارتند از:کارگردان: محمد حمزه ای، فیلمنامه احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور، مجری طرح:مازیار میری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، صدابردار:پرویز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح صحنه:مهدی موسوی، طراح گریم:افروز بوجاریا، مدیر تولید:محمد یمینی، دستیار و برنامه ریز:روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه:شهره فهیمی، عکاس: سحاب زری باف، مدیر تدارکات:امیر یمینی، مشاور رسانه ای ...
کارگردان مات نامزد بهترین کارگردانی در جشنواره سائوپائولو شد
کننده بین الملل فیلم مات را مرجان علیزاده (iran arthouse film) به عهده دارد. عقیل بهرامی، ژاله بلمه، آبان عسگری، میثم کریم پور، مینو ملکی، نیما کاظمی، رامیار مشایی، وحید ورسه، کیان کاظمی از جمله هنرمندانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. کاظمی تا کنون فیلم کوتاهی چون جاده ، خط فاصله ، زر تشت غربی و مستند های چون، برف چال و چهار در چهار را کارگردانی کرده است. وی در فیلم ...
حاج مصطفی رشیدپور برای مصاف با اهریمنان از دیار خود همچو پرستویی هجرت کرد و خونین بال به آشیانه برگشت و ...
کینه تکفیری ها بر پیکر نازنینش دعوت حق را لبیک گفت و به عرش اعلی کوچ کرد. بانو عظیمه برزگر همسر شهید رشید پور روایتگر روزهای همراهی او است در زندگی و جنگ و مجروحیت و جانبازی تا شهادت. اولین تصویر و یا خصوصیتی که همیشه از شهید رشیدپور در خاطرتان نقش می بندد؟ وقتی به آقا مصطفی فکر می کنم اولین خصیصه ای که به ذهنم می رسد شجاعت ایشان است که واقعا زبانزد بود. نمی دانم ...
عاشورا، سوژه ای جذاب برای فیلم سازان است
کنندگی آن نیز بر عهده محمدرضا شفیعی بوده است. به گزارش بولتن نیوز، دانش اقباشاوی تاکنون در زمینه های مختلف سینما و تلویزیون فعالیت داشته که از آن جمله می توان به کارگردانی، نویسندگی، دستیار کارگردانی و کارهای دیگر اشاره کرد، امّا، جالب است که در این فیلم به ایفای نقش در قالب یک مدافع حرم پرداخته و به همین بهانه با او گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. درباره تفاوت های ...
آذر با حضور حمیدرضا اذرنگ کلید خورد
منتقدین و مخاطبین سینما قرار گرفت. تا کنون آذرنگ و نیکی کریمی مقابل دوربین پیمان شادمانفر مدیر فیلمبرداری این پروژه رفته اند و به زودی بازیگران دیگر معرفی می شوند. عوامل تولید این فیلم عبارتند از:کارگردان: محمد حمزه ای، فیلمنامه احسان بیگلری با همکاری پریسا هاشم پور، مجری طرح:مازیار میری، مدیر فیلمبرداری:پیمان شادمانفر، صدابردار:پرویز آبنار، طراح لباس: غزاله معتمد، طراح ...
سیانور فراتر از یک داستان سازی در سینماست
را نیز بازی کرد آن هم نه به این دلیل که خود بازیگری را می دانست و در این زمینه تجربه داشت یا این که فکر می کرد خود از دیگر بازیگران بهتر می تواند این نقش را ایفا کند بلکه این کاراکتر فضایی داشت که هیچ بازیگری پیشنهاد بازی در فضای شخصیت او را نپذیرفت. این شد که بهروز شعیبی در سیانور مجید شریف واقفی شد. قصه سیانور در دهه پنجاه می گذرد و محور اصلی آن زندگی عاشقانه یک زوج است که در آن دوره ...
همه رازهای دیده شدن
به گزارش جام جم ، برای نمونه می توان از نمونه های قدیمی به برنامه هایی چون جزر و مد ، صندلی داغ ، کوله پشتی و شب شیشه ای اشاره کرد و از نمونه های جدیدتر ماه عسل ، هفت ، خندوانه و دورهمی را مثال زد. این نوع برنامه ها تقریبا با شکل ثابت برنامه های گفت وگو محور که در آن یک مجری و یک یا چند مهمان حضور دارند شکل گرفته و هر برنامه با انتخاب موضوعی در فضای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... به بحث و تبادل نظر می پردازد. در این برنامه ها آنچه شاخص است حضور مهمانان شناخته شده (یک ستاره تلویزیونی یا سینمایی، شخصیت فرهنگی، سیاسی یا فردی که ویژگی هایی برای مطرح شدن روی آنتن دارد) و مجری مطرحی است که هدایت گفت وگو را به عهده می گیرد. بی شک در برنامه های گفت وگو محور، این مجری است که با برنامه ریزی و اشراف بر موضوعات مورد بحث با تسلط تمام مقابل مصاحبه شونده قرار می گیرد. مخاطب انتظار دارد مجری ای برای برنامه مورد علاقه اش انتخاب شود که سال ها در مقوله مورد بحث مطالعه کرده و آموزه های این فن را فرا گرفته باشد. اگر بپذیریم که این رشته به خودی خود یک هنر و فن است که به آموزش و کسب تجربه و مهارت نیاز دارد، آن وقت بر ویژگی هایی چون فیزیک ظاهری معقول، تسلط به موضوع مطرح شده، صدای گوشنواز، رعایت احترام در مکالمه دونفره، آگاهی نسبی از تاریخ، ادبیات، هنر و شعر و آگاه به مسائل روز باید تکیه کنیم. نکته قابل توجه در اجرای این برنامه ها توجه به این نکته است که گاهی اوقات استاندارد یک اجرای خوب و کامل را با نگاه به نمونه های جهانی تعریف می کنیم، بدون آن که توجهی به تفاوت های فرهنگی جامعه ما با دیگر جوامع داشته باشیم. اگر مجری ای مانند لری کینگ در برنامه هایش این طور سوال می پرسد، آن یکی شوخی های متداول با مهمان می کند یا مخاطبان و تماشاچیان برنامه اش را دست می اندازد، آیا ما نیز باید چنین روندی را صرف جذاب بودن انتخاب کنیم یا نه؟ درحالی که اینها همه اغلب نه واکنش طبیعی و واقعی مجری های برنامه که ترفندهایی نمایشی برای جذب مخاطب و بالا بردن سهم تماشاچی ها و بینندگان است. همین نکات بارز است که امروزه برنامه های گفت وگو محور ما را بر لبه تیغ قرار می دهد و برنامه ای با حضور مجری ای محبوب به یک باره مورد اعتراض مخاطبانش قرار می گیرد. نمونه بارز چنین برخوردی را می توان در برنامه اکسیر با اجرای فرزاد حسنی جست وجو کرد. اگر امروزه این گونه برنامه ها جایگاه بیشتری میان مخاطب ها پیدا کرده اند و حتی مخاطبانی بیشتر از سریال های تلویزیونی دارند (نوروز 95 دو برنامه خندوانه و دورهمی پرمخاطب تر از سریال های نوروزی بودند) و بازخوردهایشان در صفحه های شبکه های اجتماعی بیشتر است، به این دلیل است که برنامه های گفت وگو محور به صورت زنده اجرا می شوند و بیشتر با مسائل روز سروکار دارند. عنصر غافلگیری در این برنامه ها آن را نزد مخاطب جذاب تر می کند، به طوری که او منتظر است زوایای نهفته مهمان و اطلاعات ناشنیده از او را دریافت کند. هرچند این اتفاق در گونه ای از برنامه گفت وگومحوری که قصد آن معرفی و آشنایی بیشتر با یک شخصیت هنری، ورزشی یا سیاسی است، می افتد، مسلما برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی با دسته بندی هایی تعریف می شوند؛ برنامه های گفت وگومحوری که نتیجه آن اطلاع رسانی است مانند گفت وگوهای علمی، هنری، ورزشی که برنامه ای مانند چرخ ، هفت و نود نمونه های شاخص آن هستند و برنامه های گفت وگو محوری که نتیجه آن بازخواست ژورنالیستی یا روزنامه نگارانه از یک مسئول است و ما آن را با برنامه هایی مانند پایش و غیرمحرمانه می شناسیم. همگی اینها با حضور مجری معنا پیدا می کند. بی شک بخش عظیمی از صمیمیتی که در برنامه گفت وگومحور شبانگاهی دو قدم مانده به صبح وجود داشت به مجری ثابت آن یعنی محمد صالح علا مربوط می شد. گفت وگوهای پرهیجان و تخصصی هنرمندان برجسته و همین طور اجرای زیبای مجری باعث می شود که برنامه از جذابیت ذاتی برخوردار باشد، یا برنامه گفت وگو محور صبحگاهی مردم ایران سلام به دلیل نحوه بیان محمدرضا شهیدی فر توانست میان مباحث تخصصی با جذابیت های تلویزیونی توازن ایجاد کند. مجری صاحب برنامه گفت وگو محور است علی اکبر عبدالرشیدی مجری گفت وگوی های تلویزیونی با تاکید بر ضرورت پخش برنامه های گفت وگومحور با تحقیقات و برنامه ریزی کافی و به کارگیری عوامل مناسب علت موفق یا ناموفق بودن برخی برنامه های گفت وگومحور در رسانه ملی را ارزیابی آن با سایر برنامه های تلویزیون دانسته و می گوید: برنامه های گفت وگومحور باید زمانی پخش شوند که شرایط برای آنها فراهم باشد. انتخاب روز و ساعت مناسب برای پخش برنامه های گفت وگو محور، فاصله زمانی این برنامه با برنامه های نمایشی، تفریحی و تخصصی و برگزیدن موضوع جذاب مورد توجه مخاطبان از جمله عوامل تضمین کننده موفقیت یک برنامه گفت وگومحور است. وی در ادامه می افزاید: وقتی صحبت از برنامه گفت وگومحور می شود باید ببینیم درباره چه سبک از این برنامه ها تاکید می کنیم. آیا منظورمان برنامه های گفت وگو محور به سبک انواع شو های تلویزیونی و برنامه هایی که مجریان آنها با طرح موضوعات سرگرم کننده به شوخی و لطیفه گویی با مهمانان برنامه می پردازند و سرگرمی در درجه اول اهمیت شان است یا برنامه های گفت وگو محور سنگین از حیث اجرا و موضوع حساس که بخصوص اگر به صورت زنده اجرا شود حساسیت آن به مراتب بالاتر خواهد بود. این حساسیت می تواند در حوزه سیاست، فرهنگ، اقتصاد و حتی هنر باشد. در واقع بخشی از جذابیت برنامه های اینچنینی به زنده بودن آن و چالش های غیرمنتظره اش مربوط می شود. نقش مجری که می تواند پخش یک برنامه گفت وگو محور سنگین را با موفقیت یا ناکامی مواجه کند، از اهمیت خاصی برخوردار است. عبدالرشیدی در این باره می گوید: مسلما باید فرقی میان مجری یک برنامه گفت وگو محور علمی، سیاسی یا پزشکی با گزارشگران، گویندگان و مجریان برنامه های تفریحی و سرگرم کننده سبک یا همان شومن ها قائل شویم. مجری برنامه های تخصصی علاوه بر برخورداری از مختصات تعریف شده هر مجری دیگر تلویزیونی مانند توانایی بیان شیوا و درست، ظاهر آراسته و سنگین، مقبولیت عمومی، تجربه و شناخت رسانه ای و درک روان شناختی از مخاطب تلویزیونی باید از ویژگی های بارز دیگری هم برخوردار باشد. ضمن این که مردم در برنامه های گفت وگو محور دوست دارند شاهد یک تضارب آراء و بحث چالشی باشند که این نیز به عهده مجری است. این کارشناس رسانه ادامه می دهد: مجری این برنامه ها یک استاد دانشگاه نیست، اما یک عن ...
بازیگران کودک و نوجوان و واقعیت تلخ فراموش شدن
. امید و کاوه آهنگر از شاخص ترین این بازیگران خردسال هستند که این اصطلاح برازنده آنها به نظر می رسد. کودکان و نوجوان هایی که در اوایل دهه 60 پای برنامه کودک تلویزیون می نشستند، قطعا هنوز خاطره ای ولو کمرنگ از مجموعه علی کوچولو دارند که نقش اول آن را امید آهنگر چهار ساله به عهده داشت. وی پس از موفقیت همه جانبه این برنامه تلویزیونی در مجموعه ها و فیلم های سینمایی متعددی به ایفای نقش ...
اوا گرین: وقت کارگردانی برتون مثل یک بچه خوشحال می شود
از موفقیت این فیلم، انیمیشنی به همین نام از روی آن ساخته شد که تیم برتون، مدیر اجرائی تولید آن بود و از شبکه ای بی سی و بعدا از شبکه فاکس پخش شد. 2 - ادوارد دست قیچی (Edward Scissorhands)؛ یک فیلم عاشقانه و فانتزی محصول 1990 با بازیگری جانی دپ است. فیلم، داستان مردی به نام ادوارد را نشان می دهد که به جای دست، قیچی دارد. ادوارد به وسیله یک خانواده در حومه قصرش پیدا می شود و عاشق کیم، دختر ...
زوتوپیا فیلمی است درباره نژادپرستی
ظاهری آن ها که حتی محیطی که این جانوران زندگی می کنند. اولین جایی که گروه سازنده مراجعه می کنند باغ وحش مشهوری در امریکاست به نام قلمروی حیوانات دیزنی که سال 1989، راه اندازی شده و 1700 جانوردارد و جزو ده باغ وحش بزرگ آمریکا است. اما این دیدار کافی نیست و گروه، اول به پارک سیاحتی سن دیه گو و بعد به کنیا می روند تا در پارک جنگلی مشهور آن جا حیوانات را در محیط طبیعی ببینند. هدفشان هم این ...
رسانه از کاخ ریاست جمهوری مهمتر است/ شاید 360 درجه ای بشویم!
طور مثال ما از روز اول با کوهی از ایده ها، افکار و طراحی ها مواجه بودم که به طور نامنظم و پراکنده ای در ذهنمان جریان داشتند و نقش اصلی صفاریان پور نظم دادن به این ایده ها و کارگردانی هنری بخش های برنامه بود. او نقش پررنگی داشت و کارگردانی او در استودیو بسیار بی نقص بود و اگر هم مسأله ای وجود داشت به امکانات استودیو و مشکلات آن برمی گشت. خیلی سخت است که در استودیو 360 درجه در 200 تا 300 متر کار ...