سایر منابع:
سایر خبرها
قصه های دنیا در کتاب با هم زندگی کنیم
خوبی شکست می خورند. در این کتاب داستان هایی مثل دام و دانه از هند، اسب مسافر از ژاپن، گربه و موش از انگلیس، سفر از آمریکا و مهمان های ناخوانده از ایران به چشم می خورد که همگی داستان های فولکلور هستند. ویژگی دیگر این کتاب استفاده از هنر بهترین تصویرگران ایران که آثار آن ها در معتبرترین جشنواره های جهانی به نمایش درآمده همچون فرشید مثقالی، نسرین خسروی، علی اکبر صادقی، بهرام خائف، پرویز کلانتری و... است. این کتاب هم اینک پس از ویرایش در 60 صفحه منتشر شده است. قیمت کتاب 8هزارتومان و قابل خریداری از تمامی فروشگاه های کانون در سراسر کشور است. ...
تنها سالن عمومی اسکواش اهواز بازگشایی شد/ 8 خوزستانی در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی نونهالان/ هشتمین شکست ...
. نماینده خوزستان، نایب قهرمان رقابت های شطرنج کم بینایان و نابینایان جوانان (زیر 17) سال کشور شد مزدک ارزانی پور، مسوول کمیته مسابقات هیات شطرنج استان اظهار کرد: این رقابت ها با عنوان جشنواره استعدادیابی شطرنج جوانان، از سه شنبه (11 آبان ماه) به مدت سه روز در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر و با حضور 34 ورزشکار از 14 استان تهران، توابع تهران، گیلان، خوزستان، خراسان رضوی، اصفهان ...
هنرمند اهل چک، داور مسابقه بین المللی نقاشی کودکان تهران
ارسال شده است. هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران در سال 1395 به موضوع آب به عنوان یکی از جلوه های زیبایی و طراوت جهان هستی، اختصاص یافته است. این مسابقه با موضوع آب و آزاد و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر جهان با راه های صرفه جویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود. ...
چراغ سبز حوزه هنری به رقص و آواز!
همان جوانی است که هفته گذشته او را به عنوان ستاره تازه سینمای ایران معرفی کردیم. بازی پدرام شریفی در متولد 65 یکی از دلایل طرح این ادعا بود! بد نیست بدانید؛ فروشنده در چند قدمی صدرنشینی رقابت در جدول پرفروش ترین فیلم های سال سروشکل جالبی به خود گرفته و فیلم تلخ فروشنده با رقابتی تنگاتنگ با دو فیلم طنز در چند قدمی صدرنشینی در جدول قرار دارد. فیلم تازه اصغر فرهادی ...
اتهام عجیب فراستی به علی حاتمی
هر چه که روی کاغذ توافق کرده بودیم ساخته شد. او با اشاره به کلیپی که در هفت پخش شد و موفقیت کیف انگلیسی را بسیار بالاتر از کلاه پهلوی عنوان کرد این را یک ادعای رسانه ای دانست و گفت به خاطر شرایط و حضور ماهواره ها تکرار موفقیت این سریال را شدنی نمی داند. دری ادامه داد: از طرف دیگر کلاه پهلوی 300 دقیقه سانسور شد! افخمی از او پرسید چقدر شدت ممیزی را تاثیرگذار در این عدم موفقیت می داند و دری ...
قصه گویی نوجوانان در نوزدهمین جشنواره کانون پروروش فکری + فیلم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: 46 نوجوان نحوه قصه گویی خود را در دومین مرحله جشنواره قصه گویی محک می زنند. آقای رحیمی افزود: سبک زندگی ایرانی اسلامی، آزاد و شاهنامه خوانی موضوعاتی هستند که قصه گوهای نوجوان براساس آنها قصه می گویند. وی گفت: رسا بودن صدا، شیوه بیان و استفاده از دست و ابزار در نقل قصه از جمله ...
محفلی از جنس پیوند قرآن و عترت/ مسافت دور و بازنشستگی هم شوق نخبگان قرآنی را نمی کاهد
در استان فارس اظهار کرد: اگر تعداد قاریانی که به سبک تلاوت های تقلیدی قرائت می کنند، به 5 نفر برسد می توان شرایطی را فراهم کرد تا کارگاه تخصصی در یک سبک خاص برگزار کنیم و این همان چیزی است که سال ها در شیراز مغفول مانده است. قاری قرآن یک هنرمند قرآنی است وی با تأکید بر اینکه باید به سمت تلاوت های اصیل برویم، گفت: قاری قرآن یک هنرمند قرآنی است و تلاوت نیز یک هنر قرآنی است که قاری ...
برنامه های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار
پیش بینی شده 227 کتاب به اشتراک گذاشته می شود. همچنین طبق برنامه های پیش بینی شده از 148 کتاب رونمایی خواهد شد. علاوه بر اینها 474 مسابقه در استان ها برگزار می شود. تجلیل از مقام کتابدار معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه با بیان اینکه تجلیل از مقام کتابداران و معرفی کتابداران نمونه از برنامه هایی است که متفاوت تر از سال های گذشته برگزار ...
معرفی عوامل پشت دوربین سریال روزهای بهتر
. مجموعه تلویزیونی اپیزودیک روزهای بهتر به تهیه کنندگی احمد زالی، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک است که در شش قصه پنج قسمتی و درمجموع 30 قسمت تولید خواهد شد. تصویربرداری قصه اول این مجموعه با نام آفتاب خیزان به کارگردانی حمیدرضا لوافی به زودی در بندر کیاشهر واقع در شمال کشور آغاز می شود. هر اپیزود این مجموعه توسط یک کارگردان تولید شود که هر هفته داستان یک مجموعه پنج قسمتی آغاز و به سرانجام خواهد رسید. ...
موتور تولید تلویزیون روشن شده است!
به قصه ای در ارتباط با حفظ و تحکیم خانواده می پردازد. ابوالفضل پورعرب با این مجموعه تلویزیونی پس از سال ها به تلویزیون می آید و بازیگرانی چون پژمان بازغی،الهام حمیدی، سارا صوفیانی،کامران تفتی، بهنوش بختیاری درکنار او به ایفای نقش می پردازند. همچنین مجموعه تلویزیونی روزهای بی قراری ، لوکیشن های متفاوتی در چهار استان اصفهان، تهران، گیلان و ...
راهیابی 4 اثر از مهاباد به نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی
... در بخش پدربزرگ ها و مادربزرگ ها هیات داروران این جشنواره هیچ کدام از شرکت کنندگان را به عنوان راه یافته به مرحله کشوری اعلام نکرد. مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین المللی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی با 53 قصه گو از سراسر استان در ارومیه برگزار شد. انتهای پیام/ ...
برترین قصه گوهای اصفهانی برای شرکت در جشنواره بین المللی قصه گویی معرفی شدند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، جشنواره استانی قصه گویی با اعلام برگزیدگان نهایی برای معرفی به دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی به کار خود پایان داد. در مجموع 41 قصه گو در 2 روزبه روایت قصه های خود پرداختند که از این میان 26 قصه گو از مربیان کانون پرورش فکری کودکان، 5نفر در بخش آزاد و 10 نفر نیز از اعضای نوجوان ...
برخی سینما را حیاط خلوت خود و فتنه گران می دانند/سکوت برخی فیلم سازان دربرابر انگلیس برای دریافت گرین ...
به گزارش ندای اصفهان، زهرا قزیلی: فیلم سینمایی یتیم خانه ایران ساخته ابوالقاسم طالبی با موضوع تاریخی در سالن های سینما به نمایش درآمد. تاریخی که بخش مفقود تاریخ معاصر به شمار می آید. طالبی پس از ساخت قلاده های طلا به سراغ ساخت فیلمی با موضوع قحطی رفت آن هم در شرایطی که امسال در صدمین سالن قحطی بزرگ قرار داریم جعفر شهری نویسنده و شاهد این قحطی بزرگ می نویسد: در همین قحطی بود که نیمی از جمعیت ...
بررسی وجوه روایتی در رمان - اعتراف غلامان -
. احمدی، بابک. (1375). درس های فلسفه ی هنر. چاپ دوم. تهران: نشر مرکز. 4. اخلاقی اکبر. (1377). تحلیل ساختاری منطق الطیر عطّار. اصفهان: نشر فردا. 5. اخوّت، احمد. (1371). دستور زبان داستان. اصفهان: نشر فردا. 6. اسکولز، رابرت. (1379). درآمدی بر ساختارگرایی در ادبیات. ترجمه ی فرزانه طاهری. تهران: آگاه. 7. ایگلتون، تری. (1380). پیش درآمدی بر نظریه ی ادبی. ترجمه ی عباس مخبر ...
یک شیرازی بانام شیرازی درجشنواره تئاتر همدان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نمایش حسن و لوبیای سحر آمیز کاری از گروه تئاتر شهر، به کارگردانی نرگس شیرازی نژاد به عنوان نماینده استان فارس برای جشنواره تئاتر کودک در همدان انتخاب شد . شورای انتخاب بخش مسابقه تئاتر صحنه ای کودک و نوجوان، داوود کیانیان، قطب الدین صادقی، حمیدرضا نعیمی، محمدجواد کبودرآهنگی، رضا عبدالعلی زاده با ارزیابی آثار ...
برگزاری جشنواره فیلم کودک به سال آینده موکول شد
میلادی امکان حضور فیلم ها و مهمانان خارجی وجود نداشت. برای اینکه برای هر سال به یک تاریخ مشخص برسیم و دچار مشکل نشویم شورا تصمیم گرفت هفته اول تیرماه که همزمان با عید سعید فطر است را به عنوان زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک اصفهان در سال 96 معرفی کند بنابراین استارت جشنواره با عید سعید فطر خواهد بود. عضو شورای شهر اصفهان درپاسخ به این سوال که جشنواره در سال 95 برگزار می شود یا خیر گفت ...
مسئولیت شاعران برای آگاه سازی کودکان
این شاعر اظهار کرد: هدف اصلی من از سرایش شعر و چاپ کتاب، فقط جنبه سرگرمی فرهنگی برای بچه ها نیست بلکه معتقدم شاعر کودک و نوجوان وظیفه دارد که بچه ها را از سنین خردسالی با محیطی که در آن قرار است رشد کنند، آشنا سازد و سعی کند کودک را با مخاطرات اجتماعی که ممکن است در آینده با آن ها مواجه شود آشنا سازد. همچنین به نظر او بچه ها اماناتی هستند که در هر موقعیت خانوادگی و اجتماعی نیاز به ...
برای کسب مقام، نباید بازی کرد/با مشکل کمبود کارگردان های کار بلد مواجه هستیم
" از مجموعه عکس هایش به من واگذار شد و به کمک اساتید منصور نعیمی، علی رضایی بیشتر درگیر عکس دیدن و درک تصویر عکس شدم . بعدازآن سال به طور کاملاً اتفاقی در چهارمین جشنواره سراسری عکس کودک، کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان شرکت کردم که یک مجموعه از عکس هایم با عنوان "جشن صید" رتبه اول بخش کودک جشنواره را دریافت کرد . بازیگری در رادیو نیز از تجربه های خوب هنریم بود . *آیا اثری را ...
اتهام جنسی عجیب فراستی به علی حاتمی
. در ادامه افخمی از دری پرسید چه سوژه ای را برای ساخته شدن پیشنهاد می کند؟ و دری به امام موسی صدر اشاره کرد که می توان نام فیلم را گمشده گذاشت و زندگی و ربوده شدن او را یکی از اتفاقات عجیب معاصر می داند. دری به سینمای تاریخی پیش از انقلاب اشاره کرد که فیلم های بسیار خوبی ساخته شده اما تنها در سه فیلم دولت مشارکت داشته است. او در این بررسی به فیلمسازانی چون سپنتا، فریدون رهنما ...
اسیر فضای مجازی نمی شوم
وضعیت شبکه های اجتماعی را چگونه می بینید؟ این شبکه ها مانند مجله ای هستند که عکس بازیگران را چاپ می کنند. شبکه های اجتماعی در کنار معایب و مزایایی که دارند، حضور جدی در جامعه دارند و باید با آنها کنار بیاییم. نکته مهم چگونگی استفاده ما از این شبکه هاست. متاسفانه در ایران از شبکه های اجتماعی بخوبی استفاده نمی شود. اصولا در هرکاری افراط و تفریط داریم؛ تندروی بسیاری از همکاران در اینستاگرام باعث بدرفتاری طرفدارانشان می شود. این شبکه ها بد نیستند. من هم عضو آنها هستم ولی برایم چندان جدی نیستند. تعداد دنبال کننده ها، داستان و چالش خود را دارد. بین هنرمندان چشم و هم چشمی ایجاد شده است. متاسفانه برخی تهیه کننده ها بر اساس تعداد دنبال کننده ها، بازیگران را انتخاب و ارزشگذاری می کنند. یعنی تعداد دنبال کننده ها را به عنوان ارزش در نظر می گیرند و به مهارت فرد توجه نمی کنند؟ بله. نکته جالب توجه این است که اکثر تعداد دنبال کننده ها کاذب است؛ به عنوان مثال، این که کسی که دو میلیون نفر دنبال کننده دارد و 10 هزار نفر مطلبش را می پسندند، نشان می دهد تعداد دنبال کننده هایش کاذب است. استفاده از فضای مجازی در حدی که بخواهم عکسی یا خبری قرار دهم، خوب است ولی اسیر این فضا نمی شوم و زندگی ام را برایش نمی گذارم. این فضا برای من بیشتر برای اطلاع رسانی و معرفی کارهایم است. همان طور که گفتید عموما از فعالیت های خود مطالبی را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید؛ در صورتی که بسیاری از بازیگران در کنار این موضوعات، بخش هایی از زندگی خصوصی شان را نیز به نمایش می گذارند. دلیل شما برای جدا کردن این دو فضا چیست؟ زندگی خصوصی برایم مهم است. حریم خانواده ام، مربوط به خود آنهاست؛ می خواهند راحت زندگی کنند. به نظرم گرفتن عکس در آتلیه و انتشار آن درست نیست. فردی در شهرستانی دورافتاده من را فقط به عنوان شهرام عبدلی بازیگر می بیند و می خواهد بداند در حال حاضر مشغول چه کاری هستم. کسانی که وارد این حاشیه می شوند، دنبال کننده های زیادی دارند اما برای من این گونه نیست. از این 40 هزار مخاطب شاید کلا دو بار توهین شنیده باشم، زیرا دنبال کننده هایم مرا می شناسند و به نظرم خودشان نیز اهل حاشیه نیستند. افراد زیادی به صفحه من می آیند و بعد از مدتی می روند زیرا آنهایی که دنبال حاشیه هستند، می دانند از طرف من چیزی دستگیرشان نمی شود. با افراد توهین کننده چه برخوردی دارید؟ در طول مدت فعالیتم یک یا دو نفر توهین کردند که با آنها قطع ارتباط کردم. در هر حال ما برای مردم ساخته شده ایم و هویت کاریمان، فعالیت برای مخاطب است. برخی، بازیگران را الگو قرار می دهند؛ باید در رفتارهایمان به این نکات توجه کنیم، به همین دلیل گاهی در صفحه اجتماعی ام کتابی را معرفی می کنم. در تلگرام نیز از کتاب های صوتی استفاده می کنم و اهل چت و گروه بازی نیستم. اشاره کردید که مخاطب برای شما مهم است و مخاطب های تان واقعی هستند؛ چقدر تعامل دو طرفه دارید؟ خیلی ها در مورد برنامه ها، اجراهای تئاتر و پخش فیلم ها سوال می کنند. سعی می کنم جوابشان را بدهم و تا جایی که بتوانم این کار را انجام می دهم، زیرا برایم خیلی مهم است. همچنین صفحه آنها را می بینم و مطالب جالب مانند تصویر فرزند یا والدین مخاطبان را لایک می کنم که جنبه تشویقی داشته باشد. پیش آمده مخاطبان، شما را در شبکه های اجتماعی نقد کنند؟ بله؛ مثلا از معمای شاه عکس گذاشته بودم، نقد کرده بودند. من هم پاسخی منطقی دادم. بالاخره هر سریالی یک سری موافق و یک سری مخالف دارد و این امری منطقی است. سلیقه ها مختلف است. مردم با توجه به سن، میزان مطالعه، تجربه و محیطی که در آن بزرگ شده اند، سلیقه های مختلفی پیدا می کنند. بعضی از بازیگران دنبال کردن مخاطب ها را به نوعی کسر شأن می دانند، نظر شما چست؟ نکته جالب تر این است که بسیاری از بازیگران حتی همکاران خود را دنبال نمی کنند. دوستی از من خواهش کرد در اینستاگرام دنبالش کنم؛ زمانی که این کار را کردم، او مرا کنسل کرد و نپذیرفت. برخی می گویند ما هیچ کس را دنبال نمی کنیم و این تعداد برایشان خیلی مهم است. حضور در این شبکه ها چقدر باعث افزایش مخاطبان کارهایتان شده است؟ تاثیرش حدود 10 درصد است. شما فکر کنید مثلا از کسی با دو میلیون دنبال کننده، انتظار می رود تئاترش در یک سالن 200 نفری هر شب پر شود اما این طور نیست و شاید در این سالن 100 نفر هم حضور نداشته باشند. روند به این شکل نیست که اگر الان تعداد دنبال کننده فردی زیاد باشد و او اثری را اجرا کند، سالن مملو از تماشاچی شود. مخاطب باهوش است و اثری را می بیند که از آن لذت ببرد. در مورد تئاتر به طور ویژه، تبلیغات همچنان دهان به دهان است و تماشاچیان نمایش های خوب را به یکدیگر معرفی می کنند. به نظرتان فعالیت هایی مانند معرفی کتاب یا نمایش در فضای مجازی چقدر بر فرهنگ ما اثرگذار است؟ فرض می کنم یک روزنامه با تیراژ 10 هزار چاپ می شود. من اگر 50 هزار دنبال کننده داشته باشم، یک خبر از آن روزنامه را در صفحه ام می گذارم و 50 هزار نفر این خبر را می بینند حتی اگر آن را نپسندند. زمانی که کتابی را در اینستاگرام به اشتراک می گذارم نیز شاید 50 هزار نفر فقط آن را ببینند، برای من در این حد کافی است زیرا حداقل با آن آشنا می شوند. این که چشم مخاطب به موضوع خوبی برخورد می کند، امری مثبت است. در حال حاضر تیراژ کتاب برای جمعیت 80 میلیونی 500 نسخه است. اگر 500 نفر از این 50 هزار نفر آن را بخرند، برای کتاب و نویسنده اش مفید است. الهام برمکی ...
چهره بدون نقاب سیاستمداران آمریکا
سریال خانه پوشالی که شبکه نمایش مدتی است پخش آن را آغاز کرده است، یکی از معروف ترین و پربیننده ترین سریال های سیاسی چند سال اخیر است که به سیاست های پشت پرده در آمریکا می پردازد و سعی می کند تا نقاب از چهره کارگزاران و سیاستمداران این کشور برداشته و گوشه ای از دسیسه های پنهان آنها را به معرض نمایش بگذارد. سرد، بی رحم و تشنه قدرت خانه پوشالی House of Cards نامی آشنا برای بینندگان تلویزیونی است. این سریال بر اساس سریالی به همین نام -که پیش از این از شبکه دو سیما به نمایش درآمد - و با اقتباس از کتاب مایکل دابز ساخته شده است. داستان سریال خانه پوشالی در زمان حال و در واشنگتن می گذرد. فرانسیس یا فرانک آندروود (با بازی کوین اسپیسی) نماینده دموکرات کنگره و تشنه قدرت است که پس از این که رئیس جمهور بر خلاف قولش او را به عنوان وزیر امورخارجه انتخاب نمی کند نقشه می کشد تا به قدرت و مقامات بالاتری برسد و در این راه بیرحمانه از هر دسیسه ای استفاده می کند. یکی از این دسیسه ها استفاده از خبرنگار جوان و جویای نامی به نام زو بارنز است که فرانک از او برای ضربه زدن به رقبایش بهره می گیرد. همسر فرانسیس، کلر آندروود (رابین رایت) یک بنیاد غیردولتی را اداره می کند و تقریبا در تمام موارد در کنار اوست. فصل اول این مجموعه در حالی پایان می پذیرد که رئیس جمهور به فرانک پیشنهاد پست معاونت رئیس جمهور را کرده و او قبول می کند. اما این پایان قدرت طلبی فرانک نیست. دسیسه ها و جنایت های او از جمله قتل زو ادامه پیدا می کند و در پایان فصل دوم او به عنوان رئیس جمهور آمریکا قسم می خورد. دو فصل بعدی حوادث و اتفاقات کاخ سفید را در زمان ریاست جمهوری فرانک اندروود دنبال می کند. نخستین فصل سریال خانه پوشالی در فوریه 2013 در 13 قسمت از شبکه نفلیکس به نمایش درآمد. پس از آن هر سال یک فصل 13 قسمتی از سریال ساخته شده و هم اکنون نیز فصل پنجم برای پخش در سال 2017 آماده می شود. در هر چهار فصل این سریال، حزب دموکرات آمریکا به عنوان حزب حاکم در این کشور به عنوان سوژه سریال بشدت مورد انتقاد قرار می گیرد. سریال خانه پوشالی به نقد نظام سیاسی آمریکا و نمایش لابی گری ها و فساد سیاستمداران این کشور پرداخته و برخی از ابعاد این فساد را به نمایش می گذارد. تاکنون چهار فصل و در مجموع 52قسمت از سریال خانه پوشالی ساخته و پخش شده است و اکنون همه منتظر پخش فصل پنجم در سال 2017 هستند. در هر 4 فصل یکسری کاراکترهای اصلی و ثابت همیشه حضور دارند و کاراکترهای فرعی بسته به سرنوشتی که در انتظارشان است، نهایتا تا دو فصل ساکنان کاخ سفید را همراهی می کنند. اما در نهایت هرکدام به یک شکل از سر راه فرانسیس آندروود برداشته می شوند تا مزاحم او و جاه طلبی هایش نشوند. سریال خانه پوشالی که به واسطه ساختار مستحکم سناریو، کارگردانی و بازی های بسیار درخشان با استقبال خوب منتقدان همراه بوده، تاکنون 33 بار نامزد دریافت جایزه پرایم تایم امی و 8 بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلاب شده و کوین اسپیسی و رابین رایت نیز موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر سریال داستانی از مجموع جوایز گلدن گلاب شده اند. حضور پررنگ سینما دیوید فینچر کارگردان معروف سینما کارگردانی فصل نخست خانه پوشالی را بر عهده داشت. این نخستین باری بود که این کارگردان که دو بار نامزدی دریافت جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد یک سریال تلویزیونی را کارگردانی می کرد. فینچر از مدت ها قبل به ساخت یک سریال تلویزیونی فکر می کرد چراکه اعتقاد داشت شخصیت پردازی در سریال ها به دلیل زمان طولانی تر به مراتب بهتر انجام می شود و می توان شخصیت های پیچیده ای را در این آثار خلق کرد. سرانجام در مارس 2011 خبر ساخت سریال با حضور کوین اسپیسی هم در مقام بازیگر و هم به عنوان مجری طرح رسما اعلام شد. فینچر از همان ابتدا اعلام کرد تمام بازیگران اصلی انتخاب های اولیه او بودند که دعوتش را برای بازی در سریال قبول کردند. کوین اسپیسی بازیگر شناخته شده سینما معتقد است که در حال حاضر جذاب ترین شخصیت ها و بهترین فیلمنامه ها در تلویزیون هستند و به همین دلیل از همان ابتدا دعوت به همکاری را پذیرفت. رابین رایت بازیگری که در فیلم دختری با تتوی اژدها با فینچر همکاری داشت نیز بازی در نقش کلر آندروود همسر فرانسیس را در همان ابتدا قبول کرد. پخش سریال با استقبال منتقدان و مخاطبان همراه بود. نقطه مشترک نظر منتقدان نیز ستایش بازی کوین اسپیسی و رابین رایت بود. تهیه کنندگان سریال خانه پوشالی در مورد محتوای فصل پنجم که مارس 2017 پخش خواهد شد، خبری منتشر نکردند ولی بسیاری احتمال می دهند که با مرگ آندروود در این فصل پرونده سریال بسته می شود. لادن بهبودی ...
ماه و پلنگ روایت جدال با شیطان
به گزارش جام جم، در خلاصه داستان این سریال آمده است: دزد برای هر خانه راه ورودی می یابد و شیطان در هر دل بهانه حضوری. حاج صنعان نعیمی باور داشت که 60 سال در دل را روی شیطان بسته نگه داشته و باور داشت این بسته بودن دل تا زمان مرگ ادامه می یابد تا این که... یک قصه تازه و جذاب احمد امینی، کارگردان سریال ماه و پلنگ درباره تفاوت این کار در مقایسه با دیگر ساخته هایش در تلویزیون به جام جم گفت: مهم ترین تفاوت این سریال از دیدگاه من، زمان رساندن آن برای پخش است. طبق صحبت با مدیران قبلی ما زمان بیشتری برای تولید داشتیم، اما بعد از تغییر مدیران قرار شد سریال را زودتر از موعد به پخش برسانیم. به همین دلیل بعد از ضبط 80 درصد از سریال مجبور شدیم دو گروه کارگردانی تشکیل بدهیم تا سریال را برای پخش برسانیم. وی ادامه داد: من چند سال پیش تجربه دو گروه کارگردانی را در مینی سریال روز ایبریت داشتم. البته برای آن کار از ابتدا برای دو گروه کارگردانی برنامه ریزی شده بود که زیر نظر خودم فعالیت می کردند. چنین تجربه ای را برای بخش های باقیمانده سریال ماه و پلنگ هم تکرار کردم. حجت ذیجودی کارگردانی گروه دوم را به عهده دارد که خیلی به من محبت کرد و پذیرفت، زیرا کمتر کارگردانی حاضر است کار نصف نیمه انجام بدهد. این کارگردان درباره فیلمنامه این سریال گفت: طرح اولیه سریال دو تا سه سال قبل از سوی سعید مطلبی به من ارائه شد. قصه را دوست داشتم و به نظرم داستان تازه و جذابی بود. با توجه به این که مطلبی نگاه خاصی دارد و شخصیت های قصه را پخته خلق می کند، به همین دلیل خیلی راغب بودم یکی از قصه های او را کار کنم. با توجه به این که در آن زمان مطلبی درگیر ستایش2 بود، زمان نداشت فیلمنامه را بنویسد و به چند نویسنده جوان سپرد، اما کار هیچ یک از دوستان مورد رضایتش نبود، به همین دلیل خودش از یک سال و نیم پیش شروع به نگارش دوباره کرد. وی ادامه داد: من هم از ابتدا در جریان نگارش بودم، نظراتم را می دادم و درباره قصه حرف می زدیم. از دی ماه پارسال پیش تولید را شروع کردیم و نیمه فروردین سریال را کلید زدیم و تصویربرداری همزمان با پخش ادامه دارد. با وجود این که مجموعه ماه و پلنگ یک درام خانوادگی به روز است، اما سریال به لحاظ تولید بسیار دشوار به نظر می رسد، چراکه تعداد صحنه های شلوغ و پیچیده کم نیست و چندین تصادف با خودرو داریم که هرکدام در شرایط متفاوت اتفاق می افتد یا مراسم ختم، خاکسپاری، عروسی و... داریم. بنابراین تعریف درام در این سریال متفاوت از دیگر کارهای دراماتیک با چند لوکیشن محدود است. سریالی با 100 لوکیشن امینی با اشاره به تعدد لوکیشن های مجموعه ماه و پلنگ گفت: بیش از صد لوکیشن برای این سریال داریم. از جنوبی ترین نقطه شهر تا شمالی ترین و از شرق به غرب رفتیم. در کنار تعدد لوکیشن، تعدد شخصیت هم داریم. ضمن این که آقای مطلبی برای شخصیت های فرعی دیالوگ های بسیار خاصی نوشتند که دیگر نمی توانستم نقش های فرعی را به هنروران واگذار کنم و بازیگران حرفه ای انتخاب کردم. امیدوارم با فراز و نشیب هایی که داشتیم، کار قابل قبول باشد. این کارگردان در پاسخ به این سوال که چه مفاهیمی را در سریال ماه و پلنگ به مخاطب انتقال می دهید؟ عنوان کرد: سعید مطلبی نظریه ای دارد که به نظرم خیلی مهم است. او معتقد است ما به جز این که یک داستان به بیننده ارائه و او را سرگرم می کنیم، وظیفه داریم مواردی را در زمینه های اخلاقی، خانوادگی، روابط بین آدم ها و... به بینندگان یاد بدهیم. ضمن این که معتقدم وقتی داستانی خوب نوشته شود، پیام خاص خودش را دارد. بنابراین اگر در کارهای من جزییاتی به چشم می آید، به این دلیل است که از قصه الهام می گیرم. سریال ماه و پلنگ هم مستثنا از این مساله نیست. ضمن این که خوش شانس بودم و با کسانی کار کردم که قصه هایشان با سلیقه و نگاه من یکی بود. حالا باید سریال ماه و پلنگ پخش شود و مردم درباره آن قضاوت کنند. وی درباره انتخاب بازیگران سریال گفت: سعی کردم بازیگران با نقش ها همخوانی داشته باشند؛ حرفه ای بوده و کمتر در تلویزیون دیده شده باشند. نقش سه جوان قصه را شاهرخ استخری، بیتا سحرخیز و ویدا جوان بازی می کنند که به نظرم هر سه نفر آنها در ایفای نقش شان موفق هستند. علاوه بر آن به خاطر جنس دیالوگ های نقش های مکمل، بازیگران حرفه ای همچون آتنه فقیه نصیری، فرهاد جم، امیرمحمد زند و... را انتخاب کردم که البته این دوستان محبت کردند و پذیرفتند، چون همیشه نقش یک بازی می کردند. یک پیشنهاد خوب بیتا سحرخیز، بازیگر سریال ماه و پلنگ درباره نقشش گفت: در این مجموعه نقش ملکا را بازی می کنم که وکیل است. او یک دختر مستقل امروزی است که به واسطه پرونده ای درگیر ماجراهایی می شود. من چهار سال بود که در سریالی بازی نکرده بودم. تحمل کردم تا کار خوب به من پیشنهاد شود تا این که فیلمنامه سریال ماه و پلنگ به دستم رسید. وی ادامه داد: وقتی فیلمنامه را خواندم، خیلی فوق العاده بود و احمد امینی هم کارگردانی کار را برعهده داشت. ضمن این که آقای زرین کوب هم همیشه کارهای خوب تهیه می کند. همه این موارد باعث شد تا بازی در این سریال را بپذیرم. مادری مهربان و گوش به فرمان زهرا سعیدی در این مجموعه نقش مادر ملکا را بازی می کند. او درباره نقش گفت: نقش یک مادر را بازی می کنم که مثل دیگر مادرها مهربان، دلسوز و گوش به فرمان همسرش است. نقش همسر و دخترم را صدرالدین شجره و بیتا سحرخیز بازی می کنند. وی گفت: بازیگر نقش مقابل اهمیت زیادی دارد و در این سریال بیشتر با آقای شجره و خانم سحرخیز بازی دارم که باید بگویم تجربه خوبی است. آقای شجره انسان بسیار وارسته و باسوادی هستند و کار کردن با او دلنشین است. داریوش ارجمند و یک نقش کلیدی داریوش ارجمند در سریال تلویزیونی ماه و پلنگ ایفاگر نقش صنعان نعیمی است که جزو نقش های کلیدی و اصلی پروژه به شمار می رود و قصه سر ...
شبکه های استانی و مرکزگریزی
رسانه ملی در این مقطع جدید با درک صحیح وضع رقابتی موجود، رویکرد و مدیریت رسانه ای خود را در بخش های مختلف تولید پیام بخصوص در مراکز استان ها به سوی شبکه محوری معطوف کرده تا بتواند در سپهر رسانه ای موجود از این میدان رقابت، سربلند بیرون آید. یکی از مهم ترین اهداف تأسیس شبکه های استانی، کمک به توسعه منطقه در ابعاد مختلف است. وجود ترکیب جمعیتی متنوع در مراکز استان ها با اوضاع اقلیمی و فرهنگی خاص، نقش محوری شبکه های استانی را در توسعه منطقه با بهره گیری از این شرایط دو چندان کرده است. برخورداری استان ها از توانمندی های خاص طبیعی، اقتصادی و فرهنگی، شرایطی را برای هر منطقه پدید آورده که هر شبکه استانی با استفاده مناسب و برنامه ریزی شده از توانمندی های استان، می تواند به شبکه ای متفاوت از یکدیگر و همگرا با ویژگی های منطقه تبدیل شود؛ شبکه ای که بتواند به ارتقای امید در منطقه، افزایش حس اعتماد مردم به رسانه و مسئولان و افزایش انگیزه مسئولان در تلاش و خدمت رسانی به مردم استان کمک کند. مرکزگریزی به این معنی است که شبکه های استانی باید سیاست ها و راهبردهای برنامه ای خود را از الگوبرداری صرف از شبکه های ملی جدا کرده و در تولید محتوا با بهره گیری از بافت موقعیتی منطقه، موقعیت چند قومیتی، استعدادها و ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و... اهتمام ورزند تا سهم درخور توجهی را در شتاب بخشی به توسعه و پیشرفت استان از آن خود کنند و به شبکه ای تبدیل شوند که از آن به عنوان شبکه توسعه محور یاد شده است. برای رسیدن به این هدف مهم، الزاماتی را باید در دستور کار قرار داد که مهم ترین آنها عبارتند از: بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و بومی منطقه و سنت های خاص مردمان آن دیار در قالب ها و ساختار های مختلف تلویزیون با رویکرد خلاقانه که باعث تمایز شبکه ها از یکدیگر شود. بازنمایی آیین و آداب و رسوم هر منطقه، بستری مناسب برای هویت یابی پدید می آورد. کمک به گسترش و توسعه موقعیت تولیدی و اقتصادی استان. به عبارت دیگر شبکه استانی در یک منطقه کشاورزی و دامداری باید تولید محتوایی خود را معطوف به کشاورزی و دامداری کند تا در توسعه آن در سطحی پیشرفته نقش داشته باشد. این راهبرد را می توان کلیدی ترین راهبرد در تحقق اقتصادمقاومتی دانست. پرهیز از کپی برداری از شبکه های ملی در تولید پیام، چرا که شبکه های ملی در تمام نقاط کشور دریافت می شوند، پس شبکه های استانی باید در مسیری متفاوت و متناسب با شرایط منطقه به تولید محتوا بپردازند تا توجه بیشتر مخاطبان محلی را به خود جلب کنند. تولیدات شبکه های استانی که متناسب با بافت موقعیتی منطقه تهیه می شوند، باید از چنان کیفیتی برخوردار باشند که قابلیت جایابی را برای پخش از شبکه های سراسری داشته باشند. امیدوارم که در جهت رشد و تعالی شبکه های استانی و با رویکرد شبکه محوری به گونه ای راهبردهای ارتقای شبکه ها را اجرایی کنیم که این شبکه ها، نه تنها در عرصه استانی و ملی بلکه در گستره جهانی نیز هویت یابند. دکتر علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی ...
گیشه گرم سینما در پاییز سرد
صدا درآورد؛ فروشنده با فروشی بیش از 15 میلیارد تومان، از میزان فروش 50 کیلو آلبالو در گیشه سبقت گرفت و حتی در این دو هفته باقیمانده اکران که زمان زیادی برای فیلم فرهادی است، می تواند براحتی رکورد فروش من سالوادور نیستم را هم بزند و عنوان پرفروش ترین فیلم سال را از آن خود کند. پیش فروش بلیت های نفس برخی فیلم های پیش رو و در نوبت اکران، می توانند تنور گیشه سینما را همچنان گرم ...
ضیاء: دوست دارم اسکار یا کن را اجرا کنم
به گزارش جام جم آنلاین ، سیدعلی ضیاء، که مهران مدیری او را یک مجری جوان، خوش اخلاق، پر حرف و پرخبر معرفی کرد، با حضور در برنامه دورهمی در سخنانی گفت: پس از اینکه چند سالی مدام روی آنتن بودم، تلاش کردم قدری استراحت کنم و صرفا برنامه های شاخصی را اجرا کنم. بعد از این مدت که برای من مثل نوعی تزکیه بود و شرایط روحی ام به شرایط قبلی ام برگشت، حالا امیدوارم خدا کمکم کند برنامه فرمول یک را در شبکه یک، درجه یک اجرا کنم. میخواهم بچه مردم باشم وی در پاسخ به این سوال مدیری که آیا قبول دارد خیلی ها، خیلی دوستش دارند و خیلی ها هم نه، افزود: تلاشم این است که بچه مردم باشم. به خودم می گویم چطور است که آقای تختی را همه مردم ایران دوست دارند؟ هدف من این است و تلاش می کنم لحظه به لحظه خودم را به این هدف نزدیک کنم. برای همین می کوشم حتی اگر کسی نسبت به من بی تفاوت هم باشد، لااقل از من بدش نیاید. ضیاء تصریح کرد: البته من هرچقدر هم تلخ باشم یا شیرین، ممکن است عده ای دوستم داشته باشند و عده ای بگویند؛ چقدر لوس است! خیلی طبیعی و اجتناب ناپذیر است. مثل همین که ما برخی از افراد را به عنوان دوست انتخاب می کنیم و برخی دیگر حتی اگر بخواهند با ما معاشرت داشته باشند هم انتخاب ما نیستند. محبوبیت را بیشتر از شهرت دوست دارم این مجری در پاسخ به اینکه چرا فرزند مردم بودن از مجری فوق العاده بودن برایت مهم تر است؟، یادآور شد: این دو مثل شهرت و محبوبیت می ماند. شما می توانید مشهور باشید اما محبوبیت چیز دیگری است. آقای مدیری شما اگر سالها هم کار نکنید همچنان محبوبید و شاید در زندگی روزمره و خرید و... هم دچار مشکل باشید. شما دوزی از محبوبیت را تجربه می کنید که با شهرت متفاوت است. در حالی که با شهرت ممکن است جایی آدم را بشناسند و احترام بگذارند اما اینکه برایت بمیرند و تو هم برایشان بمیری، اتفاق عجیب و غریبی است، ان شاءالله بتوانم کاری کنم برای مردم بمیرم و این حس هم منتقل شود. وی در پاسخ به سوال مدیری درباره عاشق شدن، گفت: به نظرم عشق چیزی نیست که یک بار اتفاق بیفتد، انسان رشد می کند و بزرگ می شود و عشقی که در سالهای متفاوت تجربه می کند، یک شکل نیست. برای مادرم می میرم ضیاء رابطه با مادرش را استثنایی توصیف کرد و گفت: برای مادرم می میرم. قبل از همه برنامه ها باید او از زیر قرآن ردم کند. در ادامه صدای شعرخوانی شهره احدیت مادر ضیاء در استودیو دورهمی پخش شد. اگر شما دورهمی را اجرا نمی کردید برنامه نمی گرفت مجری فرمول یک درباره تمرین برای اجرا توضیح داد: من هنوز که هنوز است تمرین های ابتدایی ام را انجام می دهم. از قبلا پلاتوهایم را ضبط می کنم و نظرات دوستانم درباره بیان و میمیک و... می شنوم و در اجرای اصلی خودم را اصلاح می کنم. بعد از هر اجرا فیلم برنامه را با همکارانم می بینم و تخصصی درباره اجرایم حرف می زنیم. مثلا درباره دورهمی با همه امکاناتی که دارد، شما اگر اجرایش نمی کردید ممکن نبود بگیرد، مجری رکن اساسی گرفتن یک برنامه است. عمدتا برنامه هایی که ما دوستشان داریم و می بینمشان به خاطر مجری است. در نتیجه اگر من روز خوبم باشد و خوب اجرا کنم می توانیم امیدوار باشیم برنامه بگیرد. وی افزود: قبل از تلویزیون هم که در رادیو بودم در کلاس های متفاوتی چون حافظ خوانی و سعدی خوانی و فن بیان تا شناخت دستگاه و ریتم موسیقی، بدن و... شرکت کردم. ضیاء در پاسخ به این سوال مدیری که آیا اجرای خودش را دوست دارد یا خیر، گفت: یک روزهایی خیلی دوست دارم و یک روزهایی نه. البته تلاشم بر این است که اگر حالم بد است، روی آنتن حالم بد نباشد. این را یاد گرفته ام. مثلا خواندن یک کتاب یا تماشای فیلم و تئاتر، باعث می شود آنقدر تاثیرگذار باشد که ایده های زیادی به ذهن آدم برسد تا در اجرایش لحاظ کند. در ادامه مدیری از او پرسید: احسان علیخانی را دوست داری؟ ضیاء هم پاسخ داد: بله، خیلی، دوست صمیمی ام هست. نظر علی ضیاء درباره مقایسه شدن با احسان علیخانی وی درباره رقابت با او گفت: اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم، فضای اجرا ما خیلی متفاوت است و از هر جهت شباهت هایمان بسیار کمتر از تفاوتهایمان است. از طرفی من و احسان اختلاف 10 ساله ای در اجرا داریم. مثلا احسان 14 سال است اجرا می کند و من 4 سال. بنابراین وقتی این مقایسه صورت میگیرد من کیف می کنم و با خودم می گویم در یک شیبی رفته ام که حالا با احسان علیخانی سپر به سپر شده ام. دوست دارم اسکار یا کن را اجرا کنم ضیاء درباره آینده مسیر زندگی اش اظهار کرد: من به اجرای بین المللی فکر می کنم. ما در موسیقی و فیلم حضور بین المللی را تجربه کرده ایم اما اجرای بین المللی نداشته ایم. من برای این موضوع تلاش می کنم. چه اشکالی دارد یک روز یک مجری ایرانی مراسم اسکار یا کن را اجرا کند؟ خودم هم این جنس اجراهای بین المللی را دنبال می کنم. وی در پاسخ به آخرین سوال مدیری مبنی بر اینکه آیا عمیقا احساس خوشبختی می کند، گفت: بله. با چیزهای خیلی کوچک احساس خوشبختی بزرگی می کنم. من یک ماشینی دارم که اولین ماشینی است که با پول خودم خریدم و هنوز پولم نرسیده عوضش کنم. ضبط این ماشین را عوض کرده ام و همه می دانند، واقعا خوشبختم! اهدای رمان زمان زوال به موزه دورهمی ضیاء همچنین اعلام کرد به موزه دورهمی رمان دوم مادر خود شهره احدیت با نام زمان زوال را که از دید منتقدان بهترین کتاب سال شده، اهدا می کند. مدیری در پایان ضیاء را فوق العاده مهربان و مجری درجه یکی توصیف کرد که انرژی خوب و دوست داشتنی از او می گیرد و برایش آرزوی درخشش و اتفاقات بهتر از این را دارد. ضیاء این روزها فرمول یک را شنبه تا چهارشنبه ها ساعت 6:30 تا 8:10 در شبک ...
سی و یکمین شب شعر سراسری عاشورا در شیراز پایان یافت
اظهار کرد: امسال علاوه بر منتخبین فراخوان، شاعران برجسته و اساتید شناخته شده ای نیز مهمان مراسم هستند که از ان جمله می توان به اساتید محمدرضاسنگری، خسرو آقایاری، مجتبی رحماندوست، محسن مؤمنی شریف، رضا امیرخانی، احمد علوی، احمد بابایی، قاسم صرافان، سیدحسین متولیان، مهدی جهاندار و ... اشاره کرد. وی گفت: در روز پایانی حضور مهمانان در شیراز مراسم عزاداری سنتی و تربت نوشان برگزار شد و در آن شاعران ...
منصور پورحیدری درگذشت
...> پورحیدری در کنار اکبر کارگرجم مطمئنا بزرگ ترین افتخار منصور پورحیدری در دوران بازیگری کسب عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال 1349 بود جایی که در کنار افرادی مثل مرحوم ناصر حجازی، مرحوم غلامحسین مظلومی، جواد قراب، اکبر کارگر جم، کارو حق وردیان، مرحوم عزت جان ملکی، مسعود معینی، علی جباری و... توانست این عنوان را به دست بیاورد. اولین قهرمانی استقلال در آسیا در سال 1970 میلادی ...
شعرهایی که خاطره انگیز شدند
است و حبیب یغمایی آن را به شکل منظوم ترجمه کرده است. یغمایی محقق، نویسنده و روزنامه نگار زاده استان اصفهان بود. از آثار مهم او می توان به فردوسی در شاهنامه و تصحیح غزلیات سعدی اشاره کرد. درس های کتاب های دوست داشتنی ما درس هایی برای تمام عمر و راه و رسم زندگی بود. درس هایی که جزئی از خاطرات ما شده و به کودکی ما گره خوردند. ما صدها نکته را لابه لای ورق های رنگی کتاب های دوست داشتنی مان آموختیم. نکته هایی که شاید در لحظه هایی از زندگی روزمره بزرگسالی در جایی و زمانی به یاری مان بشتابند. انتهای پیام/ ...
نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی به کار خود پایان داد
ما کمک کند که بسیاری از آموزه ها را به روش غیر مستقیم به مخاطب منتقل کنیم. سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان ادامه داد: ویژگی دیگر قصه گویی ترغیب کودکان و نوجوانان به کتابخوانی خواهد بود تلفیق قصه گویی و کتابخوانی یکی از آثار قوت قصه گویی است. وی با اشاره به شاخصه های موجود در دهمین جشنواره استانی قصه گویی تصریح کرد: یکی از شاخصه هایی که در این جشنواره ...
آخرین اخبار از تولیدات سینمای ایران
است موسیقی این فیلم توسط افشین عزیز ساخته شود. داستان این فیلم در دهه شصت می گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال ها را روایت می شود. علیمردانی خود تهیه کنندگی فیلم جدیدش را بر عهده گرفته است. از دیگر بازیگران آباجان نیز می توان به شبنم مقدمی و فریبا متخصص اشاره کرد. اما خبر دیگر مربوط به یکی از مهم ترین فیلم های جشنواره یعنی کاناپه کیانوش عیاری است که به گفته شاهرخ دستورتبار ...