سایر منابع:
سایر خبرها
بسته خبری متافوتبال دات کام / مهمترین خبرهای ورزشی امروز یک شنبه 18 مرداد 94 چه بودند؟
- اتلتیک بیلبائو 0 / رم 3 - والنسیا 1 حکم انضباطی باشگاه استقلال برای عمران زاده صادر شد برپایی جشن خداحافظی و تولد برای جهانبخش از سوی باشگاه نایمخن اتفاق روز | نیمار به علت ابتلا به اوریون سوپر جام اروپا و اسپانیا را از دست داد اردی ویزه هلند | آلکمار بدون جهانبخش با 3 گل مغلوب آژاکس شد مجوز بازی بن سون صادر شد/ اعلام وضعیت بازیکن مصدوم پرسپولیس برباتف در مسیر بازگشت مجدد به لیگ برتر انگلیس دیتر ...
که به درد نمی خورم
تکرار می شود تا جایی که می توان از پیش محاسبه اش کرد و این خود می شود بخشی از مناسک. فرانتس کافکا در ادامه گزارش آمده است: متن به امضای کسی است به نام فرانتس کافکا. کاغذ که زرد شده است به نظر بسیار کهنه می آید. از نظر ما در این مورد پای یک ترفند و در حقیقت پای یک پیامِ احتمالا رمزگذاری شده در میان است. ما منتظر ترجمه پرتغالی هستیم و اقدامات لازم برای انجام هرچه سریع تر آن انجام گرفته است ...
مروری بر زندگی اسدالله علم
خاندان بیگانه پرست علم و شرکا که اینک تمام مظاهر حیاتی را از دست داده اند مردم ما از تمام آثار هستی فاقد گردیده اند ولی قریب دو سال است که همگی قیام نموده و در مقابل تمام تحریکات باند علم در راه مبارزه درخشان ملت ایران علیه کمپانی غاصب سابق مردانه مقاومت کرده و مبارزه نموده اند. .... نامبرده برای رسیدن به منافع خود صدها نفر سیستانی را قربانی هوسهای اربابانش کرده و در تمام ادوار حکومتهای ...
پایان نامه کیلوئی چند ؟پایان نامه و مقاله در خیابان!تولید علم با "کپی برداری" عملی نمی شود
مسئولان و استادان به تمام پایان نامه ها شده است. پا قدم نحس این ماجرا دامن همه را می گیرد. ارزش پایان نامه در کشور ما پایین آمده است. همین کم ارزشی باعث شده است که تلاش برای ارائه یک پایان نامه خوب هم کاستی بگیرد. ادامه این روند سیاه شدن چهره علمی کشور است. دامنه این سیاه شدن چهره علمی فقط معطوف به خود کشور نیست بلکه باعث می شود در عرصه بین الملل هم اعتماد به کارهای علمی پژوهشگران ما رو به افول بنهد ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
استقلال در هر دو بازی از داوری زیان دید
هم تازه به تمرینات اضافه شده، اما استقلال فوتبال زیبایی به نمایش گذاشت. اطمینان دارم استقلال، تنها همین روند را حفظ می کند، بلکه روز به روز بهتر هم می شود. مدیرعامل باشگاه استقلال به قدردانی از هواداران این تیم پرداخت و افزود: باید یک خسته نباشید جانانه به هواداران استقلال بگویم. آنهایی که به ورزشگاه آزادی آمدند، برای تیم سنگ تمام گذاشتند. نه تنها در طول بازی، بلکه پس از به صدا درآمدن ...
تأثیر قهرمانی در جنجالی ترین صحنه لیگ برتر + فیلم
پیروزی را ندید. بازی ذوب آهن و ملوان در هفته پنجم لیگ یازدهم پربرخورد بود و پرگل. چهارشنبه 2 شهریور ماه سال 90 محسن قهرمانی، سینا عشوری از ذوب آهن را در دقیقه 80 اخراج کرد و به حسین ماهینی، محمدعلی احمدی، فرشید طالبی و هوار ملامحمد از جمع نصف جهانی ها کارت زرد نشان داد. در مقابل از جمع مردان میزبان سهم سیدجلال رافخایی یک کارت زرد بود. 3 سال و 11 ماه و 17 روز قبل ذوب آهن با گل ...
برانکو:با یک ریسک بزرگ هدایت پرسپولیس را قبول کردم
. سرنوشت ما همیشه به یک سانتیمتر بستگی داشت. به طور مثال در همین بازی تیم ما مقابل پدیده مشهد اگر توپ میلاد کمندانی با یک سانتیمتر پایین تر به سمت دروازه حرکت می کرد مطمئنا آن توپ به گل تبدیل شده بود و نتیجه مسابقه طور دیگری رقم می خورد. این ها همه واقعیت است که من می گویم. من کاملا می دانم و می فهمم که طاهری تحت فشار است. اما اگر هدف را درست نگاه کنیم و دید درستی داشته باشیم، آن موقع می شود تمام ...
گل محمدی: قلب ذوب آهن نیست
غافلگیری با شوت استثنی علی کریمی گل خوردیم. به بدشانسی در فوتبال اعتقادی ندارم برای من مساله مهم این است که تیم خوبی داریم. این نتایج به ما نشان می دهد که باید بیشتر در هفته روی کارمان تمرکز داشته باشیم تا بتوانیم این نتایج بدمان را جبران کنیم. بدون تردید با همدلی و صمیمیت بیشتر همین اتفاق هم می افتد. درست است که ما فصل قبل را هم با باخت شروع کردیم ولی شرایط امسال ما خیلی بهتر از ...
مکانی: پرسپولیس واقعی را جلوی سپاهان ببینید/درحال حاضر بهترین تیم ایران ما هستیم!
شد که در صحنه گل استقلال خوزستان به جای توپ سایه آن را زد؟ باور کنید درست ندیدم ولی فکر کنم ایمان چپ پاست و با پای راست خیز برداشت و... البته این اتفاقات در فوتبال طبیعی است و نباید یک بازیکن را نابود کرد. شنیدی ایمان صادقی حدود 20 دقیقه در رختکن گریه کرده است؟ این مسئله تعصب ایمان صادقی را نشان می دهد. واقعاً شرایط سختی را تجربه کرده و او را خوب درک می کنم ...
اخبار کوتاه از فوتبال
اخطارهایی که داور به بازیکنان ما داد چه بود؟ مگر استقلال چند خطا کرد که بخواهد 4کارت زرد هم بگیرد؟ گل استقلال به چه دلیل مردود اعلام شد؟ کجای دنیا به خاطر خوشحالی مقابل دوربین های عکاسی، به بازیکن کارت می دهند؟استقلال تیم بزرگ و پرطرفداری است و هواداران از ما انتظار دارند پیگیر حقوق تیم باشیم. از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته داوران می خواهم نظارت ویژه ای روی انتخاب و عملکرد داوران بازی های ...
درحرم امام رضا(ع) هوای بهشت جاری است
...، درباره این امام آگاهی چندانی ندارند. وضعیت آنها هم مثل من بود. تقریبا کسی چیزی نمی دانست و اطلاعی نداشت. بعد از آن سخنرانی تازه همگی متوجه شدیم چنین شخصیت شگفت انگیزی در تاریخ اسلام وجود دارد. بعد، آن مکاشفه اتفاق افتاد و در ادامه من به ایران آمدم. قولی که به امام رضا(ع) دادم به اینجای گفت وگو که می رسیم از او می خواهم درباره اولین سفرش با ما حرف بزند. اولین سفری که در قالب ...
کاش کریم باقری 10 سال جوان تر بود | نگران بردهای استقلال نیستم!
با کمک اصغر نیک سیرت مترجم زحمتکش برانکو ایوانکوویچ انجام شد. هفته دوم تغییراتی نسبت به هفته اول در ترکیب پرسپولیس ایجاد کردید. آیا این اتفاق هفته سوم هم می افتد؟ قطعاً تغییراتی مقابل سپاهان خواهیم داشت اما این از اسرار تیم است و نمی توانم در رسانه ها فاش کنم! محسن بنگر در حالی در بازی با استقلال خوزستان روی نیمکت نشست که گفته می شود مصدوم نیست. من همین جا از محسن ...
پنجاه ویکمین پاس گلم تقدیم به هواداران استقلال | استقلال می خواهد مثل بارسا تیکی تاکا بازی کند
خواستن را صرف کنم. با خودم گفتم می توانم گل بزنم و جرأتش را پیدا کردم. شوت هم زدم که متأسفانه آن شکلی به تیر خورد. قبل از آن هم یکی، دو موقعیت پیش آمد. روی یک صحنه هم که داور به اشتباه خطای تو را گرفت. من فکر کنم داور یک مقدار عجله کرد. نمی دانم کمک داور چطور از پشت دید که توپ به دست من خورده است؟ فاصله هم که زیاد بود. او اصلاً به صحنه دید نداشت. اگر قرار بود کسی خطا بگیرد داور بود ...
برانکو هم می داند هیچ دخالتی در نقل و انتقالات نداشتم
از پیروزی مان شد. * آقای طاهری! پرسپولیس در هفته اول به تساوی خانگی راضی شد و هفته دوم شکست خورد. با این حساب تا چه زمانی از برانکو حمایت خواهید کرد؟ - این پرسش شما حاشیه ای است، اما باید این طور پاسخ بدهم که ما در داخل تیم، شرایط فنی خوبی را دیده ایم و گمان می کنم هواداران هم با من موافق باشند که تغییرات جالبی در تاکتیک پرسپولیس رخ داده است. این تغییرات می تواند در ادامه به ...
من فقط به پیراهن تنم استقلال فکر میکنم نه قلعه نویی
از آنها بگیریم. به همین واسطه حملات پردامنه ای را روی دروازه ملوان ترتیب دادیم و اگر خوش شانس بودیم باید خیلی زودتر از این به گل می رسیدیم. وی ادامه داد: ملوان تیم بزرگ و باشخصیتی است و این برد ما دلیل بر ضعف تیم مقابل نبود و ما خیلی خوب بودیم و خیلی بهتر بازی کردیم و نباید از حمایت هواداران خودی در این بازی غافل شویم. حضور آنها دلگرمی بزرگی برای ما بود و این برد را مدیون آنها هستیم ...
گفتگو با آزیتا حاجیان ، بازیگر بی حاشیه
بازیگر و چه کسانی که حتی برای یک بار با او از نزدیک ملاقات داشته اند می دانند که او زنی، متین، آرام و در عین حال پر از انرژی است. او درباره مسائل و حواشی ای که برای زندگی شخصی اش به وجود آمده هم مدیریت درستی داشته و در تمام این مدت هم سعی کرده با غلبه بر مشکلات، آرامش خودش را حفظ کند. اما چگونه؟ خانم حاجیان! خیلی از کسانی که شما را از نزدیک می شناسند می دانند که در زندگی شخصی تان آرام هستید ...
بدشانس هستم | آقا خسرو هم گفت توپ به دستم نخورد
...، توپ وارد دروازه شد و نه داور بلکه کمک داور آن را خطا گرفت، خود من نیز چنین عقیده ای را داشتم و بین دو نیمه نیز به سمت ایشان رفتم. او چه گفت؟ وقتی به ایشان گفتم خطای چی گرفتید؟ گفت آفساید نبود، من نیز جواب دادم می دانم که آفساید نبود و گفت کمک داور بر این باور بود توپ به دست خسرو حیدری برخورد کرده است و هند گرفتم. حالا هند بود؟ اگر راستش را بخواهید با تمام ...
سمت عکاس ها رفتیم که عکس بگیرند، اصلاً به کسی توهین نکردیم | به خاطر روشنا دختر خسرو به آن شکل خوشحالی ...
گل زدن نیست. اگر مثل بازی با ملوان موقعیت باشد گل می زنم ولی وظیفه اصلی ام در استقلال چیز دیگری است. درباره شادی بعد از گلت بحث زیاد است. در این باره حرف می زنی. به خاطر تولد دختر خسرو، قبل از بازی هماهنگ کرده بودیم که اگر گل زدیم اینطوری شادی گل کنیم. چون می خواستیم عکاس ها از این صحنه عکس بگیرند، به سمت آنها رفتیم. متأسفانه هواداران ملوان نزدیک عکاس ها بودند و داور احساس کرد ما ...
در پست مهاجم نوک، یک توپ هم به من نرسید | مشکل پرسپولیس گل های مفتی است که می خورد
به گزارش خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام ؛ عالیشاه در مقابل استقلال خوزستان کم فروغ بود و دیروز از شرایط خودش و پرسپولیس با ما صحبت کرد. بعد از شکست در اهواز، سکوت کرده ای! چرا؟ واقعاً در اهواز یکی از بدترین بازی ها و نمایش ها را داشتیم و الان هم چون باختیم، نمی دانم چه باید بگویم. از دلایل این بازی بد حرف بزن! نمی دانم چه بگویم، اصلاً در حد پرسپولیس ...
چرا امامی که تا 15 روز قبل می گفت بجنگید، قطعنامه را پذیرفت؟!
گرفتند و خندیدند. بند دوم هم من بی ادب برای شما گفتم. دیگر توان نداریم تحقیر دیگری را/ یا حرف های پوچ امثال جان کری را رو کن گزینه ها را ما تشنه جهادیم/ بسیار دوست داریم تدبیر رهبری را برادر! حاج آقا! در عصر من و تو که نوکر آقا روح الله بودیم نباید می شد، ولی شد. حواست جمع نباشد، بصیرت نداشته باشی و غفلت کنید به چه کنم چه کنم می افتید. فتنه 88 را دیدید؟ قم! با همه ...
ادعای احضار رحیم مشایی به دادسرا/ رد صلاحیت به روش موسوی خوئینی ها/ توصیه کریمی قدوسی به هاشمی/ شکایت ...
مسیر فتنه را ادامه دهید در این صورت و در حالی که ملت حجت را بر شما تمام کرده با هزاران لشکر عشق آماده مقابل شما و فامیل های ثروت و خانواده های قدرت هم فرهنگ با فتنه که در پی تبدیل نظام امامت به سلطنت هستند، خواهد ایستاد و کار را برای همیشه تمام خواهند کرد.وی ادامه داد: فقط یک کلمه می گویم، آقای هاشمی مردم از شما می خواهند که خود را خانه نشین کنید و بیش از این انقلاب و نظام را زحمت ندهید. ...
همه اقدامات در چارچوب خطوط قرمز بوده است/برنامه ریزی برای تجاری سازی هسته ای
و شهریاری شاگردان من بودند و زمانی که آن ها را از دست دادم نمی توانستم روی پای خود بایستم این را گفتم که بگویم اهل شعار نیستم وقتی به عکس شهدا می نگرم می گویم همه چیز شما هستید . رییس سازمان انرژی اتمی افزود: ملت با استواری و شهامت در مقابل جهان استکبار ایستاد و حق خود را گرفت. آن ها مجانی چیزی به کسی نمی دهند بنابراین بدانید که می خواهیم ژاپن علمی باشیم نه ژاپن سیاسی . نشست ویژه ...
پاشایی؛نماد گسست جامعه شناسی از جامعه
بود تا درباره پاشایی و ماجرای تشییع او گفتگو کنیم؛ اما جالب است که همان هفته نظرسنجی ای از مردم تهران انجام داده بودیم و دقیقا 84٫7 درصد مردم گفته بودند ما قبل از مرگ پاشایی، او را می شناختیم. گفتم اینکه این درصد می گویند ما قبل از مرگ پاشایی او را می شناختیم و شمایی که جامعه شناس هستید بیش از دو سه نفرتان ادعا نمی کنید که قبل از مرگ او را می شناختید، اصلی ترین سوال است؛ بحران جامعه ما ...
وقتی قلب ذوب آهن نیست
.... نمی خواهم شکست را گردن داوری بیندازم وقتی یحیی گل محمدی که مربی همیشه آرامی است دو هفته پیاپی از قضاوتها ناراضی است. همه به حرفهای او توجه می کنند. گل محمدی در این مورد گفت: والا چی بگم؟! آن چیزی که مجموعه ذوب آهن می خواهد عدالت در فوتبال است اینکه حق همه رعایت شود. اینکه ما توقع داشته باشیم داوری بدون اشتباه باشد غیر منطقی است. من نمی خواهم باختهایمان را هم گردن داور ...
فرکی: اگر به برانکو بازیکن تحمیل کرده اند می توانست نپذیرد و برود
بزنیم و چه یک گل، سه امتیاز می گیریم پس با یک گل هم می شود برنده شد. نگاه ما به تفاضل گل نیست بلکه به کسب سه امتیاز است. رفیق شما، برانکو شرایط سختی در پرسپولیس دارد و گفته می شود تحمیل بازیکنان به او باعث شده تا پرسپولیس به این روز بیفتد... از مسایل داخلی پرسپولیس اطلاعی ندارم و نمی دانم در آن چه اتفاقاتی رخ داده. امیدوارم تمام اتفاقات با نظر برانکو انجام شده باشد. فکر می کنم ...
بعضی ها در دریای خبر بی خبرند
...، روز خبرنگار است. روزی که 17سال پیش، شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در جمع شهدای دیپلمات در مزارشریف به دست طالبان پاکستان، روزی تلخ برایمان رقم زد. تقارن انتشار این شماره هفته نامه با روز خبرنگار، فرصتی شد تا باردیگر سراغ شناخته شده ترین خبرنگار تلویزیونی این سال ها برویم. ما چندین بار با کامران نجف زاده درباره سابقه کار، سفر به عراق و ...
خاطرات تلخ و شیرین ورزشی نویسان لرستان
های خبرنگاری طولابی در انعکاس اخبار خیبر، این است بتواند زحمات بازیکنان تیم، که بدون قرارداد مالی حاضرند برای فوتبال لرستان بازی کنند را اطلاع رسانی کند. محمود داودی نژاد و برد شیرین خیبر مقابل تراکتور سازی تبریز در سال83 محمود داوودی نژاد خاطره شیرینش به سال 83 بر می گردد که خیبر توانست در استادیوم تختی خرم آباد با گل محمد علی بازگیر تراکتورسازی تبریز را زمین گیر کند. ...
پاسخ گلزن استقلال به ادعای ملوانی ها
ابراهیمی در این باره توضیح داد: اصلا اینطور نبود و همانطور که گفتم می خواستم شادی گلم را به دختر خسرو حیدری تقدیم کنم و در آن لحظه متوجه حضور هواداران ملوان نشدم. من اصلا مشکلی با هواداران عزیز ملوان ندارم و احترام به همه جزو اصولم است و اگر چنین برداشتی نیز شده از هواداران ملوان عذر میخواهم. اما مطمئنا آنها هم متوجه شدند قصدم فقط شادی گل و سهیم کردن خسرو حیدری در آن بود. وی ادامه داد: نمی دانم داور چرا در آن صحنه به من کارت زرد نشان داد و تصاویر هم مشخص می کند که قصدی نداشتم و از کمیته داوران نیز درخواست می کنم با بررسی آن، کارتم را ببخشند تا مشکلی برای ادامه بازی ها نداشته باشم. ...
توضیحات برانکو درباره ترکیب عجیب پرسپولیس
تبریک می گویم و امروز روز شماست که باید در این روز استراحت کنید که در این روز هم کار می کنید و روز جهانی اهدای خون هم باید پاس بدارم و بازیکنان هم متاسفانه در این برهه نمی توانند خون بدهند و باید تمرین کنند و امروز را تبریک می گویم و اهدای خون یکی از انسانی ترین کارهاست که می توان انجام داد و یک انسان را نجات داد. وی ادامه داد: واقعیت این است که مقابل استقلال خوزستان باختیم و می ...