سایر منابع:
سایر خبرها
شیوه صحیح عمار بودن
به دهان چرخید؛ به حدی که علمای اهل سنت نیز این روایت را در حد تواتر می دانند. براساس همین روایت بود که عده ای مترصد بودند عمار در آینده توسط چه گروهی کشته می شود. پس از رحلت رسول گرامی اسلام نیز این ویژگی ها همچنان در عمار باقی ماند و ایشان هیچ گاه از امیرالمؤمنین علیه السلام جدا نشدند. برای افتخار عمار یاسر همین بس که نام او جزء چهار نفری است که بر تشیع و ملازمت با امیرالمؤمنین و حضرت ...
علی انسانی نوحه و مرثیه را بر زبان امروزی خوش نشانده است
به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس ، مراسم رونمایی از کتاب گلاب و گل سروده علی انسانی با حضور غلامعلی حداد عادل، حاج غلامحسین سازگار، حاج منصور ارضی، محمدرضا طاهری، حسین سازور، غلامرضا سماواتی، حجت الاسلام و المسلمین زائری، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی، محمدعلی مجاهدی، موسوی گرمارودی، مرتضی امیری اسفندقه، بنیامین بهادری و علاقه مندان شب گذشته، اول آذر ماه، در سالن اجتماعات بنیاد فرهنگی رفاه ...
عکس؛ رونمایی از کتاب گلاب و گل در مجتمع رفاه
کتاب گلاب و گل مجلد دوم سروده های استاد علی انسانی شاعر و مدیحه سرا اهل بیت (ع) در آستانه اربعین حسینی (ع) به همت فرهگسراهای خاوران و رسانه، در مجتمع فرهنگی رفاه رونمایی شد.
آنچه رهدار گفت
کتاب لرشمول می نویسم اندیکای رهدار بر می خوریم در برگردان این سروده های دوازده سیلابی که مادر در وصف دختر تازه عروسش که طعمه ی کارون شده بود می سراید: " رودخانه گُلی با خود ببرد تا آبش را با او گُلاب کند درحالی که دست التماس گُل هنوز از آب بیرون بود و بُردنش را می دیدم ، اما هرچه کردم به او نرسیدم . بگویید تا کی بر کنار رودخانه ای صدای ضجه ی هوره مکرر به گوش نرسد. ای مردم من می ترسم به ...
حضور بنیامین در رونمایی از کتاب مداح معروف
به گزارش ایران خبر ، آیین رونمایی از کتاب "گلاب و گل" مجلد دوم سروده های شاعر و ذاکر اهل بیت (ع) حاج علی انسانی با حضور جمعی از مسئولین،ذاکرین اهل بیت و چهره های فرهنگی درسالن اجتماعات مجموعه فرهنگی رفاه برگزار شد. بنیامین بهادری خواننده مطرح پاپ نیز از شرکت کنندگان در این مراسم بود.
تاخیر در اجرای اقتصاد مقاومتی هیچ توجیهی ندارد
، اسلامی و ایرانی را در نظر بگیریم که متأسفانه در الگوهای اقتصادی که در ظرف 37 سال گذشته مطرح شده اند، غالباً انتزاعی نگاه کرده ایم. یک بار اسلامیت آن را دیدیم، جمهوریت را ندیدیم، بار دیگر جمهوریت را دیدیم و ایرانیت را ندیدیم. واقعیت های روابط حاکم اقتصادی را دیدیم، آرمان ها را ندیدیم. مجموعه اینها منجر به این شد که ما باید مدل متناسب با خودمان را داشته باشیم. بر اساس مجموع مطالبی که عرض کردم، نسخه ای ...
پایبندی روح به مادیات، زندگی را غیرقابل تفسیر می سازد+فایل صوتی
... پادشاه ستارگان امروز/از افق سر برون نکرده هنوز دقیقا به خاطر ندارم که در کدام کلاس این اشعار را می خواندیم، کلاس اول یا دوم. این را در ذهن بچه منعکس کنید و به ذهن یک فیلسوف هم این را منعکس کنید: پس بود دل جوهر و عالم عرض/سایه دل کی بود دل را غرض اما اگر این(مطلب) را در نیابد، چه فرقی می کند؟ علم نیست، آغاز علم، از مجرد عکس برداری شروع نمی شود. عکس برداری هایی ...
روایت ماجرای هواپیمایی با بار طلا توسط بابک زنجانی /جلسه بعدی فردا
و آیین نامه مربوط به خود را دارم. من دولتی نیستم که سازمان بازرسی و یا دیوان محاسبات بخواهد من را محاسبه کند. بابک زنجانی گفت: شاید من می خواستم در پیام ها گل و بلبل بکشم؛ بنابراین شما نمی توانید برای من تعیین کنید که چگونه با مجموعه خود در ارتباط باشم حال اگر می گویید همه این ها ساختگی است مدارک خود را ارائه دهید. بابک زنجانی ادامه داد: بسیاری از این پیام ها ارسال شده و ...
توصیه هاوانتظارات رهبری ازجوانان بسیجی
مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، 16/03/75) لزوم مطالعه ی وصیت نامه ی امام توسط جوانان بخصوص به جوانها عرض میکنم: بروید وصیتنامه ی امام را بخوانید. امامی که دنیا را تکان داد، امامی است که در این وصیتنامه منعکس است، در این آثار و گفتار منعکس است.(خطبه های نماز جمعه ی تهران در حرم امام خمینی(ره) در بیست و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) 14/3/89) لزوم ...
درسهایی از سیره سیدالشهدا
است که از سلام کردن واماند. و حتی فراتر از آن اهل بیت در برابر انسان خطاکار هم خواستار حفظ این فضا هستند لذا امام سجّاد(ع) از امام حسین(ع) روایت میکند که فرمود ابن کوّا از علی بن ابیطالب پرسید : ای امیر مؤمنان آیا بر گناهکار این امّت نیز سلام می دهی ؟ حضرت فرمودند : خدا او را اهل توحید می داند و تو او را اهل اسلام نمی دانی ؟ یا مقوله ی صله ی رحم هم همین طور، در برخی موارد ...
شکل گیری عرفانِ ستیز از آیت الله بافقی تا امام خمینی (ره)
...: هر کس بخواهد در این عصر مؤمنی را زیارت و دیدار کند که شیاطین تسلیم او و به دست وی ایمان میآورند، مسافرتی به شهر ری نموده، پس از زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) مجاهد بافقی را ببیند. 10 گاهی نیز شعر معروف را که برای همین موضوع سروده شده، می خواند: چه خوش بود که برآید به یک کرشمه، دو کار زیارت شه عبدالعظیم و دیدن یار امام خمینی(ره) در نگاه آیت الله بافقی همان ...
پایه های سبک زندگی بسیجی
ارزشها و دغدغه های اسلامی و انسانی قرار دهد. این بدان معنا نیست که بسیجی به فکر خانواده و فرزند و عیال خود نیست، بلکه بدان معنا است که دغدغه هایش در حوزه دغدغه ای فردی و خانوادگی خلاصه نمی شود، بلکه او افقی فراتر از آن را نیز می بیند و دلسوز جامعه و بشریت است و این درست بزرگیاست که از مکتب اهل بیت(ع) و در راس آن حضرت حسین بن علی(ع) آموخته است. همان ابرمرد تاریخ که همه خانواده و جان و مال ...
نگاهی به شعر عبدی کوفی
...، ج 4، ص 385. 9. به نظر می رسد منظور از فاطمه در اینجا، فاطمه بنت اسد، مادر حضرت علی امیرالمؤمنین (علیه السلام) باشد بخصوص که ضمیر در ابنیه هم مذکر آمده است. 10. علامه شیخ امینی، عبدالحسین، الغدیر، ج 2، ص 290 الی 294 و جواد شبّر، ادب الطف، ج 1، ص 180- 171. منبع مقاله : شیخ الرئیس کرمانی، محمد؛ (1388)، شعر شیعی و شعرای شیعه در عصر اول عباسی، تهران، انتشارات اطلاعات، چاپ اول ...
نُسَخ خطی گنج های پنهانی که از ارزش آنها غافلیم
یا دیوانی از آنها برجای نمانده است. در این زمینه، البته استادان و دانشجویان حوزه ادب فارسی توجه بیشتری داشته اند و بخش قابل توجهی از این میراث مورد توجه قرار گرفته است. اما باید اعتراف کرد که در زمینه تاریخ ادبیات فارسی هم ما بیست درصد راه را نرفته ایم و همچنان لازم است تا هزاران متن خطی را به صورت انتقادی مورد بررسی قرار داده و جای آنها را در تاریخ ادبیات خود روشن کنیم. ...
نگاهی به شعر دعبل خزاعی
خوب گفتی و گوشهایمان را نواختی. (28) مسلم بن ولید وقتی شعر فوق را شنید، با آنکه خود را در آغاز استاد دعبل بود، گفت: حالا برو و شعرت را بر هر کس و هر کجا که خواستی آشکار کن. (29) به طوری که در کتب تاریخ و تاریخ ادب و موسوعات آمده است، خاندان دعبل شیعه مذهب بوده و پدر و جد و برخی افراد فامیل او از قریحه شاعری برخوردار بوده اند. البته مطالبی به این مضمون که او در جوانی اهل تندی، شرارت ...
مجاهدی: استاد انسانی از چهره های پرآوازه، مطرح و ماندگار شعر آیینی روزگار ما هستند
، شاعری است که اولین شعر مکتوبی که در ذهن شعر فارسی در حوزه شعر آیینی به ثبت رسیده است را سروده است. اینکه چرا در تقدمی ها شعری ثبت و ضبط نشده است ریشه در عمال شیعی ستیز و منطق گریز که در جای جای ایران بوده است، دارد و لذا می بینیم که تا عاشورای سال 352 خبری از اقامه عزا برای امام حسین(ع) نیست و در عاشورای 352 همزمان با منشور اخلاقی احمد بن دیلمی که در آن گفته می شود باید از امسال اقامه عزا برای حضرت ...
نگاهی به شعر أبوتمّام الطائی
...، شعر سروده و با کوشش فکری خود معانی جدیدی را تقدیم کرده و در بکار بردن صنایع شعر نیز به شکل گسترده ای عمل نموده است. تتبّع احوال او در کتب ادب و کتبی که مستقلاً راجع به او نوشته شده است، مثل اخبار ابی تمام ، او را مردی مسلط بر شعر و دارای معلومات ادبی، تاریخی، حکمی و فلسفی و دارای محفوظات فراوان و قریحه توصیف می کند. ابیات فراوانی دارد که یک بیت یا مصرع آن به صورت مثلی سائر درآمده که ...
نگاهی به شعر دیک الجن حمصی
بوده است. شهادت حضرت موسی بن جعفر و علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) و سرکوب قیامهای چندی از علویان در این دوره اتفاق افتاده است. با در نظر گرفتن جوّ رعب و وحشت حاکم بر آن زمان، بخوبی می توان ارزش کار دیک الجن و سایر شعرای شیعه آن دوره را درک کرد و شهامت و علاقه مندی او و امثال او را با پیشگاه مقدس اهل بیت (علیهم السلام) لمس نمود. دو سال آخر زندگی شاعر مصادف با خلافت متوکل عباسی بود که به ...
معینی از منظر ترانه سرایی / بیان حال کوچ غریبانه ی استاد رحیم معینی کرمانشاهی
، کبوتران سخنش را به پرواز درمی آورد، در آسمان شعر و ادبیات، نام و یادش بعنوان چهره ای ماندگار در سفینه ی شعر و ادب ایران زمین، مانا و جاودانه باقی می ماند. در کتاب حکایت نگفته شرح مستند و مصور زندگی و گزیده ای از آثار آهنگین رحیم معینی کرمانشاهی به قلم و کوشش فرزندش حسین معینی کرمانشاهی، در فهرست ترانه های معینی بر حسب سال انتشار، تعداد این ترانه ها به 232 عدد ترانه می رسد که در مدت 39 سال از ...
نگاهی به شعر أبوالعتاهیه
...، ص 120 - 115. 11. بطرس البستانی، ادباء العرب فی الاعصر العباسیه، ج 4، ص 29. 12. ابواسحاق ابراهیم بن علی الحصری القیروانی (453 ه.ق)، زهرالآداب، ج 2، ص 378. 13. امین، سیدمحسن، اعیان الشیعه، ج 3، ص 393. 14. دیوان ابی العتاهیه، (به تصحیح و ضبط دکتر عمر فاروق الطباء)، ص 33. 15. همان، ص 123. 16. همان، ص 158. 17. امین، سیدمحسن، اعیان الشیعه، ج 3، ص 396. منبع مقاله : شیخ الرئیس کرمانی، محمد؛ (1388)، شعر شیعی و شعرای شیعه در عصر اول عباسی، تهران، انتشارات اطلاعات، چاپ اول ...
نگاهی به شعر إبن الرومی
سرویس اندیشه جوان ایرانی ؛ بخش شعر و ادبیات: نویسنده: دکتر محمد شیخ الرئیس کرمانی بیشتر نویسندگان، ابن الرّومی را در شمار شعرای عصر دوّم عباسی آورده اند؛ زیرا قسمت اعظم عمرش را در آن عصر سپری کرده، ولی چون نهال وجود این شاعر متعهد در عصر مورد پژوهش، پا گرفته و در تشیع اعتقادی راسخ داشته و اشعاری دلپذیر و صریح در حمایت از اهل بیت (علیهم السلام) دارد، به این جهات دریغم آمد که ...
نگاهی به شعر محمدبن إدریس شافعی
سرویس اندیشه جوان ایرانی ؛ بخش شعر و ادبیات: نویسنده: دکتر محمد شیخ الرئیس کرمانی امام شافعی - بنیانگذار مذهب شافعی - شیعه امامی نبوده است؛ ولی عشق و ارادت او به اهل بیت (علیهم السلام) بویژه حضرت علی (علیه السلام) موجب شده که از احترام خاصی نزد شیعیان برخوردار باشد. اشعار پرشور او در اظهار خضوع و ارادت به اهل بیت (علیهم السلام) گرایش قویم شیعی او را نشان می دهد. بنا به ...
فرهنگ در رسانه
...> وی افزود: فراخوان چهاردهمین دوره این جشنواره با توجه ویژه به سبک زندگی اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، با الهام از آموزه های رضوی در سه بخش استانی، ملی و بین المللی منتشر شده است. جعفری اظهار کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، به مناسبت سالروز میلاد فرخنده امام علی بن موسی الرضا(ع) و کریمه اهل بیت،حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع)، از یکم تا یازدهم ذی القعده، در دهه کرامت برگزار می ...
فرمانده سپاه فجر فارس: برای دانشگاه آزاد شیراز متاسفم!
عنوان مثال فردی بنام احنف بن قیص که حضرت به او نامه نوشت، اما او می گوید فرزندان اباالحسن در جنگ ها چیزی را به عنوان پول و غنیمت پخش نمی کنند لذا من هم نی آیم، گروهی دیگری هم هستند که فرار به جلو می کنند و به امام حسین (ع)می گویند تو خودت هم نرو، مانند عبدالله بن عُمر، گروه مهمی هستند نظیر کسانی که در زمان امام حسین (ع) دنیا طلب نبودند و دلشان با حسین (ع) بود اما در تحلیل سیاسی و تشخیص موقعیت ها ...
صندوقچه ای برای زائرین کربلا
. باب دوم: آنچه برای امام حسین(ع) بعد از بیعت کردن مردم با یزید بن معاویه تا شهادت آن حضرت روی داده است؛ این باب مفصل ترین باب کتاب و در 20 فصل تنظیم شده است؛ در این باب از کشته شدن رشید هجری، حجر بن عدی، عمرو بن حمق خزاعی پیش از واقعه کربلا سخن رفته است. باب سوم: وقایع بعد از شهادت امام حسین(ع)، برادران، فرزندان و یارانش طی چند فصل. باب چهارم: آنچه بعد از شهادت امام اتقاق افتاد از ...
ساخت مصلای یزد و درخواستی به جا
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد سرمقاله شماره های 297 و 424 آیینه یزد با عنوان آیا با وضعیت موجود، احداث مصلی یک ضرورت است و بار دیگر احداث مصلی و نیازهای ضروری تر مبنی بر اینکه در حال حاضر و موقعیت کنونی نیازی به ساخت و احداث مصلی در یزد نیست مطالبی به اطلاع خوانندگان آیینه رسید. در روزهای اخیر عده ا ی از روحانیون، مهندسان شهرسازی و متخصص در امور ثبتی و ساختمان سازی، فعالان سیاسی، فرهنگیان و برگزارکنندگان مراسم مذهبی حضوری و یا تلفنی نه تنها مراتب تشکر خود را اظهار نموده و نویسنده را مورد لطف قرار داده اند بلکه همگامی و همراهی فکری و نظری خویش را به ویژه در ارتباط با موارد دهگانه مندرج در شماره 424 در این زمینه اعلام نمودند. علاوه بر نشر و چاپ هفته نامه، آن مقاله طبق معمول عیناً در چندین سایت منتشر شد و یکی از کاربران که خط و سلیقه سیاسی وی با نویسنده متفاوت می باشد به شرح زیر اظهار نظر نموده است: با سلام جدای از اینکه بنده با آقای سلطان زاده زاویه فکری داریم، اما به نظر می رسد این مطلبشان درباره مخالفت با طرح احداث مصلای یزد بجاست چرا که ظرفیت بالای مسجد ملااسماعیل را کمتر شهرهایی از آن برخوردارند و رها شدن آن در آینده اسراف و بلکه تبذیر و ناسپاسی است و اگر محل ترمینال سابق به مجموعه فرهنگی تفریحی و فضای سبز تبدیل شود مناسبتر است و با نگاهی به اتراق بسیاری از مردم که شب ها در میدان امام حسین (ع) انجام می دهند داشته باشیم این ضرورت بیشتر احساس می شود و این مجموعه می تواند جایگزین چنین شب نشینی های خانوادگی باشد که رفت و آمد به چنین میدانی بسیار خطرناک هم می باشد. متأسفانه بعضی از کارشناسان متناسب با نظر بعضی از مسئولین که از پختگی کافی برخوردار نیستند، طرح هایی را ارائه می دهند که جامع الاطراف نیست. 1 یکی از کارشناسان مسلمان و متعهدی که بیش از 30 سال در اداره ثبت اسناد انجام وظیفه نموده و با وضعیت اکثر زمین های یزد آشناست اظهار می داشت: فردی را می شناسم که مسائل مربوط به زمین ترمینال را برای ساخت مصلی دنبال می کرد، دوستانه به او گفتم: فلانی! به صلاح و مصلحت فرد متدینی همانند شما نیست که این موضوع را پیگیری کنید چون بخشی از زمین مورد بحث به منظور دیگری واگذار گردیده و نمی تواند محل عبادت و مسجد مسلمانان باشد!! در این شماره درج ترجمه بعضی از آیات قرآن مجید و نقل احادیثی از معصومان بزرگوار- که درود خدا بر همه آنها باد،- تنها به منظور تذکر و یادآوری محترمانه و مودبانه به مشاوران و اطرافیان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استمداد از ایشان جهت صدور دستور برای بررسی سه مقاله آیینه یزد در این زمینه می باشد. نگارنده با توجه به تحقیقاتی که به عمل آورده و از بسیاری افراد نظرخواهی نموده مناسب می داند که مساله را در حد گفتن و نوشتن و به سمع و نظر مردم و مقامات اداری و روحانی رساندن و در تاریخ جراید استان و کشور ثبت و ضبط کردن و درخواست ارسال جوابیه نمودن پی گیری نماید. خداوند بزرگ در آیه شریفه 86 سوره نساء می فرماید: و هنگامی که کسی به شما تحیت گوید پاسخ آن را به گونه ای بهتر بدهید یا (لااقل) به همان گونه پاسخ گوئید، خداوند حساب همه چیز را دارد. عده ا ی از مفسرین ذیل این آیه آورده اند: آیه شریفه یک حکم کلی درباره پاسخ گویی به هر نوع اظهار محبتی اعم از لفظی و عملی می باشد و نیز در احادیث وارد شده سواره بر پیاده و آنها که مرکب گران قیمت تری دارند به کسانی که مرکب ارزان تر دارند سلام کنند و گویا این دستور یک نوع مبارزه با تکبر ناشی از ثروت و موقعیت های خاص مادی است و این درست نقطه مقابل چیزی است که امروز دیده می شود که تحیت و سلام را وظیفه افراد پائین تر می دانند و شکلی از استعمار و استعباد و بت پرستی به آن می دهند و لذا در حالات پیامبر گرامی اسلام(ص) می خوانیم که آن حضرت به همه حتی به کودکان سلام می کردند البته این سخن منافات با دستوری که در بعضی از روایات وارد شده که افراد کوچکتر از نظر سن بر بزرگترها سلام کنند ندارد، زیرا این یک نوع ادب و تواضع انسانی است و ارتباطی با مسئله اختلاف طبقاتی و تفاوت در ثروت و موقعیت های مادی ندارد 2 جواب دادن به نامه نیز همانند جواب سلام واجب می باشد و از قول حضرت امام صادق(ع) نقل شده است که آن جناب فرمودند: جواب دادن به نامه واجب است مانند جواب سلام و آنکه به سلام آغاز کند به خدا و رسولش نزدیکتر است. 3 راقم این سطور بنا ندارد زمامداری و دوران حکومت رسول گرامی اسلام(ص) و حضرت علی بن ابیطالب(ع) را با دیگر حکومت ها مقایسه نماید اما عملکرد و دستورات آنها باید سرمشق و الگوی رفتار دولتمردان و مسئولان باشد چون در مورد رسیدگی به زندگی نیازمندان نیز سفارش اکید شده است. در تاریخ اسلام می خوانیم که امیرالمومنین علی(ع) هم همچون حضرت پیغمبر(ص) ساده می زیستند و خفیف الموونه بودند. در حدیثی که اهل تسنن هم نقل کرده اند آمده است که عمربن الخطاب در شرائط خاصی وارد اتاق پیغمبر اکرم(ص) شد آنگاه که حضرت از قصه زن هایشان اعراض کردند و آنها را مخیر کردند بین طلاق و صبر کردن به زندگی ساده. عده ای از زن ها گفتند ما خیلی وضعمان، وضع ساده ایست از این غنائمی که به دست می آید به ما بدهید. حضرت فرمودند صبر کنید و بسازید و اگر نمی خواهید من حاضرم شما را طلاق بدهم و یک چیزهایی هم به شما بدهم همه گفتند نه، ما به زندگی ساده می سازیم... 4 عده ای که نظریه مدیر مسئول آیینه یزد را قبول دارند، می گویند زمینی که می خواهند در آن مصلی احداث نمایند باید از جهت شرعی و قانونی موضوع به طور کامل مورد بررسی و مداقه قرار بگیرد و علاوه بر آن معتقدند در حال حاضر تامین خوراک و مسکن، جهیزیه برای دخترانی که به علت مشکلات مالی نمی توانند ازدواج کنند، حمایت و پشتیبانی از فرزندان بدسرپرست یا بی سرپرست، رسیدگی به زندگی خانواده های زندانیان، احداث و مقاوم سازی هزاران کلاس مورد نیاز در استان، مساعدت برای درمان بیماران، سر و سامان دادن به زندگی زنان بدسرپرست، کمک به دانش آموزان مستمند و یتیم، احداث نمازخانه برای مدارس و ساخت مسجد برای دهها مجتمع مسکونی که فاقد نمازخانه می باشد، حمایت از خانواده های مستضعف و از کارافتاده و معتاد و تامین رفاه نسبی شهروندانی که با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می کنند و نظایر آن نسبت به ساخت مسجد و مصلی در یزد اولویت دارد و از همه مهمتر آمار نمازگزاران در چندین سال اخیر نمایانگر این است که تا سال های آینده مردم در روزهای جمعه و اعیاد مذهبی با مشکلی از نظر مکان تجمع روبرو نیستند و با رفت و آمد هفتگی در خیابان های اطراف مسجد ملااسماعیل خاطرات دوران نهضت و انقلاب اسلامی در یزد نیز زنده خواهد ماند. به ویژه که تعداد زیادی از نمازگزاران می توانند پیاده یا با دوچرخه و موتور برای شرکت در نماز جماعت در مسجد حاضر شوند. در تعلیمات دینی آمده است که در حرکت های انسان سازانه بیشترین توجه خویش را به نسل جوان معطوف دارید چه اینکه جوانان قابل ساخته شدن هستند و قلب آنان حساس و پذیرنده است و از چیزهای دیگر خالی است و شما می توانید بذر حقایق و تعالیم والا را در آن بیفشانید و بیشترین کار را درباره جوانان انجام دهید. و این هدف جز با تصحیح شکل زندگی و سالم سازی روابط اقتصادی، هرگز امکان پذیر نیست و تا به این مساله اصلی (که از اهداف عمده و اساسی پیامبران(ص) است و ما مدعی هستیم که جامعه و نظام ما جامعه و نظام انبیایی و دینی است) توجهی درخور نشود و به سطح عمل در نیاید سخنرانی ها، خطبه ها، سمینارها و وعظ ها و فلسفه ها درس های اخلاق و... هیچکدام کارساز نیست بلکه می توان گفت اتلاف وقت است و مایه از دست دادن فرصت و تضعیف توانائی های دین و گذاشتن مسائل غیراصلی در جای مسائل اصلی. از حضرت علی(ع) روایت شده است که فرمود: همه کسانی که در شهر کوفه زندگی می کنند زندگیشان به خوبی تامین است پایین ترین افراد نان گندم می خورند، خانه دارند و از بهترین آب آشامیدنی استفاده می کنند. ملاحظه کنید، پیشوای بزرگ موحدان و دنیا فراموشان تاریخ چگونه با واقعیات زندگی مردم واقع گرایانه برخورد می کند و هنگامی که می خواهد از موفقیت حکومت دینی خویش سخن بگوید به هیچ امری دیگر توجه نمی کند مگر تامین زندگی مادی مردم و رفاه نسبی همه افراد و خانوارها. 5 کارمندان و مدیران ذیربط در ادارات مختلف و نهادها و سازمان هایی که به نحوی با این قضیه و غیر آن درگیر خواهند بود به خوبی می دانند هر فرد، مسئول کارهای خود می باشد و به اصطلاح با یک چشم بر هم زدن دوران مدیریت ها تمام می شود و در نهایت پاسخگویی برای کسانی که اصول را رعایت ننموده اند باقی خواهد ماند. گاهی نیازی به لباس مبدل و گشت و گذار و درد دل مردم شنیدن و با آنها سخن گفتن هم نیست عموم شهروندان به راحتی خبرها را به اطلاع یکدیگر می رسانند. عملکرد مدیران یزدی و غیریزدی از گروه های مختلف از سی ، چهل سال پیش تاکنون در دارالعباده نقل محافل و مجالس و ورد زبان هاست آنها که روش خدا پسندانه ای در پیش گرفته بودند توانستند نام نیکی از خود به یادگار بگذارند و افرادی که خدای ناکرده برابر با ضابطه گام بر نداشته اند عملکرد و خاطراتشان در چشم و دل شهروندان باقی است. از پروردگار یکتا درخواست می نمائیم همه را موفق بدارد تا مطابق با شرع و قانون اقدام نمائیم. به امید آن روز مدیرمسئول پی نوشت ها: 1- سایت یزد فردا ، 9/6/1394، اظهار نظر آقای علی اصغر باقری 2- تفسیر نمونه ، جلد 4، صفحه 46، چاپ 1355، دارالکتب الاسلامیه 3- اصول کافی ، جلد 4، صفحه 503 4- سیره نبوی ، استاد شهید آیت ا... مرتضی مطهری، صفحه 57 5- الحیاه ، علامه محمدرضا حکیمی، جلد سوم، صفحه 58 و 59 ...
فرمانده سپاه فجر: برای دانشگاه آزاد شیراز متاسفم!
الشهدا خواصی بودند که امام حسین (ع) را یاری نکردند، این ها گروهی از مسلمانان بودند اما دنیا طلب و ثروت طلب بودند. به عنوان مثال فردی بنام احنف بن قیص که حضرت به او نامه نوشت، اما او می گوید فرزندان اباالحسن در جنگ ها چیزی را به عنوان پول و غنیمت پخش نمی کنند لذا من هم نی آیم، گروهی دیگری هم هستند که فرار به جلو می کنند و به امام حسین (ع)می گویند تو خودت هم نرو، مانند عبدالله بن عُمر، گروه مهمی هستند ...
حیات عرفانی و اخلاقی علّامه طباطبایی
مفسّر عظیم الشأن یافت می شد. مجلس او مجلس ادب اسلامی و خلق الهی و سرشار از برکات علمی و معنوی بود و ترک اولی کمتر در ایشان اتفاق می افتاد. نام هیچ کس را به بدی بر زبان نمی راند و بدِ کسی را نمی خواست، بلکه خیر و سعادت همگان را آرزو داشت. اگر رنجی به ایشان می رسید، برای رضای خداوند، صابرانه آن را تحمّل می کرد و شکیبایی را از دست نمی داد. صبر و شکر ایشان فراوان و اهل حلم و انابه بود و چون در ...
سلام بر حسین رمز نجات از عذاب قبر/ احیای سنت صله دادن در شب شعر عاشورایی
امام حسین که شعر در موردشان نبوده یا کمتر سروده شده، به واسطه این مراسم مورد توجه قرار گرفته و امروز شاهدیم که به ازای آنها یک مجموعه شعر وجود دارد. این برنامه مصداق روایت کم ادامه دار است، هر چند این شب شعر یک زیاد ادامه دار است. *وقتی خبر ارتحال فرهنگ را شنیدم اشکم جاری شد عباسعلی براتی پور با اشاره به مرحوم فرهنگ گفت: این فرد همیشه در ذهن من هست و او از یادم نمی رود و شب ...
ماجرای شعرهایی که برای حضرت زهرا(س) در قرنطینه سروده شد
بزرگی در چند شهر ایران مانند یزد و لامرد برگزار شد و کتاب آن نیز به چاپ رسید، اما متأسفانه این روند تداوم و استمرار نداشت. به این نتیجه رسیدیم که در جهرم به این رشد رسیده ایم که توانایی برگزاری شب شعر فاطمی را داریم. هدف این بود که گوشه خلوتی برای شاعران ایجاد کنیم تا در ایام شهادت حضرت که نوعی غربت در دل انسان وجود دارد، در کنار هم در وصف ایشان شعرهایشان را بخوانند. ابتدا این کنگره در سال 1384 به ...